Bretangnessa olin muutaman viikon työmatkalla ja yritin perehtyä rankalaisiin ruokiin.
Andouillette on herkku johon ihastuin.
Se on makkaran tapainen jossa on ainakin mahapaitaa mahdollisesti muita sisälmyksiä.
Se nautittuna paikallisen siiderin kera maistuu vieläkin muistoissani.
Toinen herkku ovat crepes.
Paikoissa joita kutsuttiin Creperie sai vatsansa täyteen aluksi suolaisin täyytein ja lopuksi makeat, palanpaineeksi siideriä josta Bretgne on kuuluista.
Clepes ei ole lähelläkään mitään lettuja, padanpohja tai muita.
Joskus haen alkosta Kerisac cidre Breton pullon vain muistellakseni matkaani.
Anouillette ja Crepes
Anonyymi-ap
2
157
Vastaukset
Savustettu ja cajunmaustettu amerikkalainen andouille porsaan lihasta on hyvää, mutta en välttämättä söisi sisälmyksistä tehtyä ranskalaista andouillea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273365Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122489Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.902421Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1072104Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761683Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481574Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261486Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001305- 1311225
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151136