Onko helppoa

Anonyymi-ap

Vai vaikeaa pokata palstalainen?

84

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilemalla selviää.

• Anonyymi

Riippuu ihmisistä ruudun takana.

Jasu

• Anonyymi

"Riippuu ihmisistä ruudun takana.
        Jasu"

Teillähän se on onnistunut. Löysitte toistenne rinnakkaispalstalta?

FHL eli UTR

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Riippuu ihmisistä ruudun takana.
        Jasu"

Teillähän se on onnistunut. Löysitte toistenne rinnakkaispalstalta?

FHL eli UTR

Nojuu, olihan tuo intensiivinen kohtaaminen silloin likemmäs 16 vuotta sitten. 😅
        Tarttee nyt keitellä kahvit tässä ittelle ja sille kohtaamalleni karvanaamalle. 😊

Jasu

• Anonyymi

Vinkkejä palstalaiselta: paino kantapäille, älä katso ylös samalla, jos meinaat horjahtaa nenälle niin pyllistä vaan enemmän.

• Anonyymi

Mene hyvä mies etsimään niitä pyrstöjä netistä niin ei jää kato sen varaan että joku nainen sitoo kengännauhat. T

• Anonyymi

Ilman yhteydenottoa, se voi olla haastavaa tai sanoisiko mahdotonta. Jokunen on aikojen saatossa ottanut yhteyttä toisiinsa irl ja osa heistä on päätynyt jopa yhteen ja osa on jäänyt kavereiksi. Osa on tavannut ryhmätapaamisessa Hämeenlinna tai Helsinki. Meetti vaatii vain organisaattorin (paikka ja aika, vaikka pubi) ja ainakin 3 innostunutta, jotka ainakin tulee paikalle. Loput tulee, jos kiinnostaa. Jos olisin sinkku ja jos olisin kiinnostunut jostakin, omasta mielestäni tapaaminen olisi helppo tapa tutustua oikeasti.

Oletko yrittänyt pokata kohdettasi tai kysyä vaikka neutraalisti kahville, kävelylle tai keskustella kahden palstan ulkopuolella? Yrittänyttä ei laiteta eikä uskaltamatta voi onnistua.

• Anonyymi

Ihan helppoa.

• Anonyymi

Hölmönä en edes tajuaisi ja menisi ohi koko juttu.

• Pujis oli ihanan helppo, mutta olinkin korviani myöten ihastunut häneen jo muutaman päivän irl viestittelyn jälkeen..

Muita en ole yrittänytkään pokata. Kavereita muut ja yksi veli.

• Meillähän oli aika pitkä viestittelyvaihe ennen tapaamista

• pujotteIija kirjoitti:

Meillähän oli aika pitkä viestittelyvaihe ennen tapaamista

Juu.. nelisen kuukautta, tolkuttomia pitkiä viestiketjuja ja olin ihan lääpälläni sinuun jo puolivälissä..

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu.. nelisen kuukautta, tolkuttomia pitkiä viestiketjuja ja olin ihan lääpälläni sinuun jo puolivälissä..

Ja vieläkin viestittely jatkuu

• pujotteIija kirjoitti:

Ja vieläkin viestittely jatkuu

Toivon mukaan.. :)

• Riippuu varmaan osaako kirjoittaa / puhua suoraan. Kaikkihan ei osaa, kun se on tuo suomenkieli niin vaikeaa. Eikä kaikki sitten tietenkään kestä suorapuheisuuttakaan, että jostain on hyvä kaivella kestääpikö vaiko eikö. Oliko tarpeeksi savolainen vastaus?

• Anonyymi

Onnittelut menestyksestä ihmisrintamalla! :) :) En edellisessä viestissäni vielä onnitellut, mutta teen sen nyt.

FHL eli UTR

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnittelut menestyksestä ihmisrintamalla! :) :) En edellisessä viestissäni vielä onnitellut, mutta teen sen nyt.

FHL eli UTR

Kiitos, oli jäänyt taas vastaamatta. Laitoin sulle viestiä! :)

- Mu5tasydän

• Mulle tulee tosta pokaamisesta mieleen, että mennään toisen eteen seisoon ja kopautetaan laakerikenkien kannat yhteen.

En kyllä ees tiedä mikä on laakerikenkä, eikä sellasia ole, eikä kravattia kauluspaitaa. Että sen suhteen jätän noi pokailut muille.

• Anonyymi

"mennään toisen eteen seisoon ja kopautetaan laakerikenkien kannat yhteen." ja kumarretaan:

tuo on pokkaamista... siis kahdella koolla ja eikä välttämättä pidä olla lakerikenkiä, nahkakengät käy tai vaikka nahkasaappaat - (lakerikengät siis yhdellä aalla. Ne ovat kiiltävät nahkakengät)

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

"mennään toisen eteen seisoon ja kopautetaan laakerikenkien kannat yhteen." ja kumarretaan:

tuo on pokkaamista... siis kahdella koolla ja eikä välttämättä pidä olla lakerikenkiä, nahkakengät käy tai vaikka nahkasaappaat - (lakerikengät siis yhdellä aalla. Ne ovat kiiltävät nahkakengät)

- Sheena

No niinhän se olikin. Kiitos oikaisusta. Mä luulin tosiaan että sama juttu. Mutta parempihan se näin myöhemmin tietää kuin ei milloinkaan.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No niinhän se olikin. Kiitos oikaisusta. Mä luulin tosiaan että sama juttu. Mutta parempihan se näin myöhemmin tietää kuin ei milloinkaan.

Kirjoitetaan kielitoimiston sanakirjan mukaan yhdellä k:lla kyllä sekin sana, eli pokata=kumartaa 🤓(sivu).

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitetaan kielitoimiston sanakirjan mukaan yhdellä k:lla kyllä sekin sana, eli pokata=kumartaa 🤓(sivu).

Jaa mä oikeen tarkastin netistä että pokkaaminen. Muistaakseni Putte kirjassakin: "Kumartaa ja pokkaa, otsa melkein maahan ottaa"

No mun helpossa elämässä pokaaminen tai pokkaaminen on pellin taivuttamista.

• Anonyymi

jokainen vapaamuurari on tietystikin pe4dofiili-

• Anonyymi

No eihän täällä ole vapaita palstalaisia 🙄 tai sitten ovat viisaasti piilossa 😄

• Anonyymi

Saattaa niitä olla, mutta todennäköisesti eivät halua täältä paria katsella. Jos mistään muualtakaan. Tai ei ole ketään kiinnostavaa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa niitä olla, mutta todennäköisesti eivät halua täältä paria katsella. Jos mistään muualtakaan. Tai ei ole ketään kiinnostavaa.

Jasu

Tehdäänpäs yhteenveto äskeisestä eli "eivät halua mistään muualtakaan ketään kiinnostavaa" 😁. Kieltämättä vaikutelma on joskus tämänsuuntainen 🙃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tehdäänpäs yhteenveto äskeisestä eli "eivät halua mistään muualtakaan ketään kiinnostavaa" 😁. Kieltämättä vaikutelma on joskus tämänsuuntainen 🙃

Täällä on ainoastaan järkeviä ihmisiä, jotka ovat todenneet että parisuhde on turha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on ainoastaan järkeviä ihmisiä, jotka ovat todenneet että parisuhde on turha.

Yhteenveto tästä tukee aika vahvasti edellistä lausuntoani 🙃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko todeta, että en minä ainakaan pidä parisuhdetta turhana. En kuitenkaan sellaista täältä etsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, toisaalta ymmärrän. Ei se ole ihan helppoa aina ihmissuhteisiin ryhtyä edes silloin, kun toinen on kiinnostava ihminen. Jos tuntuu ettei itsellä ole tarpeeksi energiaa panostaa suhteen luomiseen eikä ylläpitämiseen. Tällainen vanha suhde menee jo omalla painollaankin puolet ajasta, mutta uudet suhteet ottaa aina enemmän aikaa ja vaivannäköä. Sitten vielä persoonat vaikuttaa miten paljon suhde työtä edellyttää.

Niin ääh, kova jopi. 😅

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, toisaalta ymmärrän. Ei se ole ihan helppoa aina ihmissuhteisiin ryhtyä edes silloin, kun toinen on kiinnostava ihminen. Jos tuntuu ettei itsellä ole tarpeeksi energiaa panostaa suhteen luomiseen eikä ylläpitämiseen. Tällainen vanha suhde menee jo omalla painollaankin puolet ajasta, mutta uudet suhteet ottaa aina enemmän aikaa ja vaivannäköä. Sitten vielä persoonat vaikuttaa miten paljon suhde työtä edellyttää.

Niin ääh, kova jopi. 😅

Jasu

Niin, sitä mä ihmettelinkin, että miten kukaan jaksaa minkäänlaista suhdetta. Kun ainakini mulla menee illat työpäivästä palautumiseen ja seuraavaan valmistautumiseen.

Ja sitten joillakin on siinä vielä lapset, niin täytyy aikamoisia supersankareita heidän olla.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Niin, sitä mä ihmettelinkin, että miten kukaan jaksaa minkäänlaista suhdetta. Kun ainakini mulla menee illat työpäivästä palautumiseen ja seuraavaan valmistautumiseen.

Ja sitten joillakin on siinä vielä lapset, niin täytyy aikamoisia supersankareita heidän olla.

Niin, on mullakin ollut pienet 2 ja 4 vanhat lapset, jotka vein ja hain hoitoon, opiskelin uutta ammattia, kävin työharjoittelussa ja välillä töissäkin. Tein kotityöt, suunnittelin ja tein näyttötyöt kansioon kuvineen. Ylläpidin samoja asioita kun nytkin miehen käydessä vain palkkatöissä, leväten illat peliensä parissa.

Kaikenlaista jaksaa kun on pakko. 😉

Ihmettelin kyllä, että sain luokan parhaan tokarin. Kiitettäviä kaikki ja stipendin. Itse kuvittelin selviävän nipin napin johtuen kai koska olin ihan naatti väsynyt parin vuoden koetoksesta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, on mullakin ollut pienet 2 ja 4 vanhat lapset, jotka vein ja hain hoitoon, opiskelin uutta ammattia, kävin työharjoittelussa ja välillä töissäkin. Tein kotityöt, suunnittelin ja tein näyttötyöt kansioon kuvineen. Ylläpidin samoja asioita kun nytkin miehen käydessä vain palkkatöissä, leväten illat peliensä parissa.

Kaikenlaista jaksaa kun on pakko. 😉

Ihmettelin kyllä, että sain luokan parhaan tokarin. Kiitettäviä kaikki ja stipendin. Itse kuvittelin selviävän nipin napin johtuen kai koska olin ihan naatti väsynyt parin vuoden koetoksesta.

Jasu

Mulla se pärjääminen suoritusviidakossa kaiketi tulee siitä, että niin on täytynyt aina vaan selvitä ja siinä hommassa kehittyy kyllä.

Parisuhde onneksi ei enää ollut tuore, se olisi voinut olla muuten koetuksilla tuolloin. 😬

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla se pärjääminen suoritusviidakossa kaiketi tulee siitä, että niin on täytynyt aina vaan selvitä ja siinä hommassa kehittyy kyllä.

Parisuhde onneksi ei enää ollut tuore, se olisi voinut olla muuten koetuksilla tuolloin. 😬

Jasu

Ja on ihmisissä eroja. Kuten sanoin mieheni oli ihan poikki jo työpäivänsä jälkeen, eikä jaksanut juuri muuta kuin pelata pleikkaa illat. Ei puhettakaan kotitöistä tms. Kaupassa onneksi työmatkalla kävi. Sekin helpotti kyllä mua. 👍❤️

Mutta eroja on mitä kukakin jaksaa. Ja miten kukakin ottaa vastuuta myös muusta ja velvollisuuksista.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

"Mulla se pärjääminen suoritusviidakossa kaiketi tulee siitä, että niin on täytynyt aina vaan selvitä" ja tällä tarkoitan siis sitä, ettei ole ollut vaihtoehtoja tai ne on ollut huonompia eli jättää hommansa hoitamatta. Se ei taas sovi mulle ollenkaan.

Jasu

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Vaan en enää yksinkertaisesti vaan viittisi nähdä vaivaa uuden suhteen eteen. Riittää nämä jo nähdyt vaivannäöt, mielummin sitten keskittyisin itseni ylläpitoon ja mukavaan tekemiseen. Missä vastuun kannan vain itsestäni ja eläimistäni, muksut isona jo itsestään sitten. Kumppanin mukana tulee aina vastuuta. 😅

https://youtu.be/MCBB8NG76wk?si=nnduP7z7HwCECHWp

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan en enää yksinkertaisesti vaan viittisi nähdä vaivaa uuden suhteen eteen. Riittää nämä jo nähdyt vaivannäöt, mielummin sitten keskittyisin itseni ylläpitoon ja mukavaan tekemiseen. Missä vastuun kannan vain itsestäni ja eläimistäni, muksut isona jo itsestään sitten. Kumppanin mukana tulee aina vastuuta. 😅

https://youtu.be/MCBB8NG76wk?si=nnduP7z7HwCECHWp

Jasu

Noh, minne se alun misu katosi, selkeä clickbait...juuri kun alat odottaa jotain näkemisen arvoista niin paikalle pölähtää vain lauma miehiä 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mulla se pärjääminen suoritusviidakossa kaiketi tulee siitä, että niin on täytynyt aina vaan selvitä" ja tällä tarkoitan siis sitä, ettei ole ollut vaihtoehtoja tai ne on ollut huonompia eli jättää hommansa hoitamatta. Se ei taas sovi mulle ollenkaan.

Jasu

Yhteenvetojen epävirallisena mestarina ei tähän voi kuin todeta että ompi sitä Jasuakin rääkätty 🫣.
        Kieltämättä syyllistyin itse vähän samaan aikoinaan vaimon suhteen, tein liikaa töitä ja ei siitä oikein irronnut aikaa enää sitten perhe-elämään. Toisaalta hän vähän blokkasikin pois reviiriltään mutta kyllähän olisin enemmän voinut olla mukana lasten arjessa.
        Ei omatunto aiheesta kolkuta mutta tiedostan tekoni kyllä.

P.s. sen pleikkarin olisi kyllä saanut tunkea jonnekin valolta suojaiseen paikkaan 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteenvetojen epävirallisena mestarina ei tähän voi kuin todeta että ompi sitä Jasuakin rääkätty 🫣.
        Kieltämättä syyllistyin itse vähän samaan aikoinaan vaimon suhteen, tein liikaa töitä ja ei siitä oikein irronnut aikaa enää sitten perhe-elämään. Toisaalta hän vähän blokkasikin pois reviiriltään mutta kyllähän olisin enemmän voinut olla mukana lasten arjessa.
        Ei omatunto aiheesta kolkuta mutta tiedostan tekoni kyllä.

P.s. sen pleikkarin olisi kyllä saanut tunkea jonnekin valolta suojaiseen paikkaan 😁

Noo, kyllä siitä selvittiin. 🙂

Hänelle tuo pelimaailma tuntuu olevan ainut toimiva irtiotto reaalimaailman uupumuksia keventäen. Joten vaikken itsekkään käsitä koko vatun pelimaailmaa miksikään, niin annan hänen rentoutua omaksumallaan tavalla. Hän on sitä sukupolvea, kun pleikkarit yleistyi. Kasarin kakaroita, joille noi oli pentuna jo leikkimisen sijaistoimintaa.

Minä taas oonseitkytlukulainen joka ei ole plärännyt pelimaailmoissa, mutta juossut pihalla ja mettiköissä sitäkin enemmän. Olemme eri ikäluokkaa ja tottuneet erilaisiin tapoihin rentoutua.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänelle tuo pelimaailma tuntuu olevan ainut toimiva irtiotto reaalimaailman uupumuksia keventäen. Joten vaikken itsekkään käsitä koko vatun pelimaailmaa miksikään, niin annan hänen rentoutua omaksumallaan tavalla. Hän on sitä sukupolvea, kun pleikkarit yleistyi. Kasarin kakaroita, joille noi oli pentuna jo leikkimisen sijaistoimintaa.

Minä taas oonseitkytlukulainen joka ei ole plärännyt pelimaailmoissa, mutta juossut pihalla ja mettiköissä sitäkin enemmän. Olemme eri ikäluokkaa ja tottuneet erilaisiin tapoihin rentoutua.

Jasu

Ja onhan näissä hampaat irvessä selviytymiskokemuksissa hyvätkin puolensa. Niitten jälkeen tiedän selviytyväni aika kovista koetoksistakin issekseni ja se luo uskoa itseen ja omiin selviytymiskykyihin. Ei mua pelota yhtään etten selviäisi vaikka oisin maan ainut ihminen. Kokemusten koulut on opettanu, että sitkeet pärjää ja konstit keksii. 😄

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, minne se alun misu katosi, selkeä clickbait...juuri kun alat odottaa jotain näkemisen arvoista niin paikalle pölähtää vain lauma miehiä 😄

Joku nappas sen? 😉

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

"Minä taas oonseitkytlukulainen joka ei ole plärännyt pelimaailmoissa, mutta juossut pihalla ja mettiköissä sitäkin enemmän. Olemme eri ikäluokkaa ja tottuneet erilaisiin tapoihin rentoutua.

Jasu"

Niin olen minäkin 70-luvulla syntynyt, mutta jo koululaisena 1984 sain ensimmäisen tietokoneen, jolla pääasiassa pelasin. Tietokone oli Commodore 64. Myöhemmin tuli Amiga 500, PC 386, PC 486 ja niin edelleen. Tietokoneitten pääkäyttö oli pelailu, joten kuulun pelisukupolveen vuodesta 1984 lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä taas oonseitkytlukulainen joka ei ole plärännyt pelimaailmoissa, mutta juossut pihalla ja mettiköissä sitäkin enemmän. Olemme eri ikäluokkaa ja tottuneet erilaisiin tapoihin rentoutua.

Jasu"

Niin olen minäkin 70-luvulla syntynyt, mutta jo koululaisena 1984 sain ensimmäisen tietokoneen, jolla pääasiassa pelasin. Tietokone oli Commodore 64. Myöhemmin tuli Amiga 500, PC 386, PC 486 ja niin edelleen. Tietokoneitten pääkäyttö oli pelailu, joten kuulun pelisukupolveen vuodesta 1984 lähtien.

Juu, mutta 1985 eteenpäin on yleistyneet ja kehittyneet. Ei sun ikäisillä ollut kaikilla edes varaa pelikoneisiin. Ei ne ihan halpoja olleet. 😊
        Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, mutta 1985 eteenpäin on yleistyneet ja kehittyneet. Ei sun ikäisillä ollut kaikilla edes varaa pelikoneisiin. Ei ne ihan halpoja olleet. 😊
        Jasu

Aika hyvin tienaavilla vanhemmilla oli varaa ostaa koneita kahdeksankymmentä luvulla. Vielä ysärilläkin. Yleisyyden nuo pleikat on saavuttaneet vasta myöhemmin. Nyt niitä on jo "kaikilla".

Ei mun porukoilla olis ollut varaa ostella mitään tuhansien markkojen ostoksia mulle. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin tienaavilla vanhemmilla oli varaa ostaa koneita kahdeksankymmentä luvulla. Vielä ysärilläkin. Yleisyyden nuo pleikat on saavuttaneet vasta myöhemmin. Nyt niitä on jo "kaikilla".

Ei mun porukoilla olis ollut varaa ostella mitään tuhansien markkojen ostoksia mulle. 😅

Jasu

Ja tämän vuosituhannen lapset ei pian muuta osaakkaan, kun pelit ja koneet. Perinteinen leikkiminen on jäänyt jalkoihin kuten liikunta ja ulkoilukin. Huono suunta terveyden ja lihaskunnon takia. 😬

Jasu

• Anonyymi

Riippunee täysin palstalaisesta.

• Anonyymi

Rekattuna rekatulle kirjottelu on ainakin taatusti toimivampaa. Itse en ainakaan tajua miten anonyymi voisi toisen vastaavan pokata, kun ei voi olla varma kenelle edes kirjoittelee, eikä oikestaan kummemmin edes kiinnosta.

• Juu.. anonyymien kanssa saa ihan hyviä keslusteluja aikaan, mutta niissä ei ole sellaista jatkumoa.
        Anonyymi jää satunnaiseksi tuttavaksi, irralliseksi keskustelunpätkäksi ja hyvin harvoin siihen tulee sellaista, että keskustelu jatkuisi.

Kuitenkin jokaisella on oikeus olla ano niin halutessaan. Ja yhdestä asiasta olen iloinen, siitä että nykyisellään sellainen kahtiajako anojen ja rekkujen välillä ei ole niin selkeä.
        Oli ihan turhaa vääntämistä siitä asiasta.

Itse kirjoitan vain rekkuna. Se on minun tapani olla suoraselkäinen ja pyrkiä kunnioittamaan keskustelukumppaniani. Oli se ano tai rekku.

Ja tuosta nyt on si turhaa kenenkään hermostua.. pää paino "Se on minun tapani..."

• Riippuu missä riippumatto roikkuu, eli missä kirjoittaa ja kenelle tekstinsä osoittaa, että onko koko kylä kimpussa vaiko eikö.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu.. anonyymien kanssa saa ihan hyviä keslusteluja aikaan, mutta niissä ei ole sellaista jatkumoa.
        Anonyymi jää satunnaiseksi tuttavaksi, irralliseksi keskustelunpätkäksi ja hyvin harvoin siihen tulee sellaista, että keskustelu jatkuisi.

Kuitenkin jokaisella on oikeus olla ano niin halutessaan. Ja yhdestä asiasta olen iloinen, siitä että nykyisellään sellainen kahtiajako anojen ja rekkujen välillä ei ole niin selkeä.
        Oli ihan turhaa vääntämistä siitä asiasta.

Itse kirjoitan vain rekkuna. Se on minun tapani olla suoraselkäinen ja pyrkiä kunnioittamaan keskustelukumppaniani. Oli se ano tai rekku.

Ja tuosta nyt on si turhaa kenenkään hermostua.. pää paino "Se on minun tapani..."

Tietysti jokaisella on oikeus siihen. Vaan jos jonkun pokaamisesta täällä haaveilee, niin vähintään jonkinlainen tunnistautuminen on suht välttämätöntä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Riippuu missä riippumatto roikkuu, eli missä kirjoittaa ja kenelle tekstinsä osoittaa, että onko koko kylä kimpussa vaiko eikö.

Nyt en kyllä ihan ynmärtänyt. Pointtini oli, että anonyyminä anonyymille on suht vaikeaa kirjoitella sellaisella intensiteetillä, että toisesta edes kiinnostuisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt en kyllä ihan ynmärtänyt. Pointtini oli, että anonyyminä anonyymille on suht vaikeaa kirjoitella sellaisella intensiteetillä, että toisesta edes kiinnostuisi.

Kiitos selvennyksestä. Kirjoitin joskus toisaalla yhdelle ihmiselle, mutta kirjoitukset eivät löytäneet perille / niistä tehtiin halpaa pilaa ja haukuttiin päälle, joten aina edes rekkautuneena ei onnistu, mutta toki todennäköisyys kiinnostua ja saavuttaa toisensa on parempi.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä. Kirjoitin joskus toisaalla yhdelle ihmiselle, mutta kirjoitukset eivät löytäneet perille / niistä tehtiin halpaa pilaa ja haukuttiin päälle, joten aina edes rekkautuneena ei onnistu, mutta toki todennäköisyys kiinnostua ja saavuttaa toisensa on parempi.

Eihän mikään aina onnistu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietysti jokaisella on oikeus siihen. Vaan jos jonkun pokaamisesta täällä haaveilee, niin vähintään jonkinlainen tunnistautuminen on suht välttämätöntä.

Tuossa olet kyllä oikeassa. Jonkinlainen tunnistaminen pitää olla.

• Anonyymi

Olen viime kuukausina käynyt täällä hyvin harvoin - mutta nytpä satuin purjehduspalstalta tänne kompastumaan.

Aloituksen aiheeseen liittyen - tunnustan, että täällä on monta mielenkiintoista persoonaa ruutujensa takana kirjoittelemassa - ja vaikuttavimmin kaikista Aletheias teki minuun syvän vaikutuksen.

Siinäpä naisoletettu, jonka kanssa ajatusmaailmani on tähän saakka lukemani perusteella erittäin samankaltainen.

En hänestä palstapersoonaansa enempää tiedä, en ulkoisesta olemuksesta, asuinpaikasta enkä muustakaan.
      Mutta hänen ajatuksistaan olen saanut kuvan ihmisestä, jonka kanssa voisin keskustella todella pitkään, todella piiiitkään.

Mutta tosiaan, en ole hänen kanssaan koskaan palstan ulkopuolella keskustellut.
      Elämästähän ei koskaan tiedä.
      Mistä sitäkään tietää, moniko näistä palstalaisista on oikeassa elämässä kenties joskus kohdannut tietämättään :).

Tunnustettakoon, että jos Aletheiaksen joskus kohtaisin oikeassa elämässä, saattaisi hyvinkin kehkeytyä pitkä keskustelu.....
      Muustahan ei voi tietää, koska meillä kaikilla on myös toiveita ja unelmia ulkokuoreenkin liittyen - en tarkoita tällä mitään harhaisia kuvitelmia ulkonäöstä, mutta kaikki me joko viehätymme tai olemme viehättymättä toisen ihmisen ulkoisista(kin) piirteistä.

Onnekas on hän, joka löytää sielunkumppaninsa ja molemmat viehättyvät myös toistensa olemuksesta!

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi

Pieni vinkki, ei välttämättä toivottu, mutta kerron kuitenkin. Tuon tyyppinen lähestyminen vaikuttaa epätoivoiselta. Jos haluat herättää jonkun naisen kiinnostuksen älä ikinä tee sitä tuolla tavoin sillä se ei herätä kiinnostusta vaan pikemminkin toisinpäin. Jos haluat herättää jonkun kiinnostuksen tee se hienovaraisemmin, ole kiinnostunut omasta elämästäsi, arvosta itseäsi ja anna sitten hieman huomiota kiinnostuksen kohteellesi, mutta niin vähän, että toisen kiinnostus herää. Sitten vetäydy tai ole lähes välinpitämätön, kunnes jälleen voit osoittaa huomiota.

Mielipide vain 🙂

• Anonyymi

No minä autan sinua vähäsen, 😄 yhteenveto: Pitkähkö kurvikas tummaverikkö

Yhteenvedot olivat tänään tarjouksessa ja ostin useamman kerralla, tarjoushaukka nääs.
        Vielä löytyisi muutama yhteenveto varastosta, onko kysyntää?

• Ai sä oot purjehtija. No mä en purjehduksesta tai veneilystä mitään tiedä. Paitsi veneitä oon kyllä tehny, tai se oli oikeestaan varustelua ja moottoriveneistä oli kyse. Ne penkit, ohjaimet, kaikenlaiset kahvat ja nipukat. Tietenkin se vihree ja punanen valo. Niitä mä laittelin. Siitäkin on jo kymmenen vuotta, faijakin teki kuolemaa sillon, että oli aika paljon muutakin ajateltavaa sillon, etten paljoo muista.

Toi pariutuminen on mulle ihan hepreaa, mutta silleen teoriassa ihan mielenkiintonen juttu. Että enemmän tarinaa siitä mielellään kuulis.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ai sä oot purjehtija. No mä en purjehduksesta tai veneilystä mitään tiedä. Paitsi veneitä oon kyllä tehny, tai se oli oikeestaan varustelua ja moottoriveneistä oli kyse. Ne penkit, ohjaimet, kaikenlaiset kahvat ja nipukat. Tietenkin se vihree ja punanen valo. Niitä mä laittelin. Siitäkin on jo kymmenen vuotta, faijakin teki kuolemaa sillon, että oli aika paljon muutakin ajateltavaa sillon, etten paljoo muista.

Toi pariutuminen on mulle ihan hepreaa, mutta silleen teoriassa ihan mielenkiintonen juttu. Että enemmän tarinaa siitä mielellään kuulis.

Jero palstasymppis! Tosi on.

• Anonyymi

Pitkästä aikaa sinuakin näkyy 😊

Meillä on tosiaan ollut lukuisia keskusteluja palstalla, joiden perusteella voisi hyvin olettaa, että myös irl olisi paljon keskusteltavaa. Kanssasi on aina ollut todella miellyttävää keskustella ja pidän tavastasi ajatella.

Se on tietysti totta, että täällä palstalla ihmisestä näkee vain palstapersoonan, mikä saattaa poiketa todellisuudesta paljonkin tai ainakin se on vain yksi ulottuvuus henkilöstä. Minä en trollaile enkä satuile ja kirjoitan "omalla äänelläni" täällä palstallakin, joten persoonani on siinä mielessä samanlainen sekä täällä palstalla että irl. Ulkoista olemusta täällä palstalla on tietenkin mahdotonta tuoda esiin. Ulkoinen olemus ja keskinäinen kemia on jotain sellaista, minkä pystyy täysin aistimaan vasta kasvotusten. Kuvakin kertoo vain yhden hetken ja peittää alleen niin paljon sellaista mikä on oleellista kemian kannalta. Tuoksun, äänen, tavan liikkua ja olla..

Mutta kohtuullisen oikein tuossa alhaalla minua kuvataan; pitkähkö, tumma ja kurvikas. Joku muistaa yllättävän hyvin kertoamiani asioita 😄

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkästä aikaa sinuakin näkyy 😊

Meillä on tosiaan ollut lukuisia keskusteluja palstalla, joiden perusteella voisi hyvin olettaa, että myös irl olisi paljon keskusteltavaa. Kanssasi on aina ollut todella miellyttävää keskustella ja pidän tavastasi ajatella.

Se on tietysti totta, että täällä palstalla ihmisestä näkee vain palstapersoonan, mikä saattaa poiketa todellisuudesta paljonkin tai ainakin se on vain yksi ulottuvuus henkilöstä. Minä en trollaile enkä satuile ja kirjoitan "omalla äänelläni" täällä palstallakin, joten persoonani on siinä mielessä samanlainen sekä täällä palstalla että irl. Ulkoista olemusta täällä palstalla on tietenkin mahdotonta tuoda esiin. Ulkoinen olemus ja keskinäinen kemia on jotain sellaista, minkä pystyy täysin aistimaan vasta kasvotusten. Kuvakin kertoo vain yhden hetken ja peittää alleen niin paljon sellaista mikä on oleellista kemian kannalta. Tuoksun, äänen, tavan liikkua ja olla..

Mutta kohtuullisen oikein tuossa alhaalla minua kuvataan; pitkähkö, tumma ja kurvikas. Joku muistaa yllättävän hyvin kertoamiani asioita 😄

Aletheias

Kiitos sanoistasi ☺️.

Olin vähällä hirttäytyä kravattiini taas pitkästä aikaa tekstiäsi lukiessani 😂.
        Sillä varmaan pääsisi iltapäivälehtiin, jos niin pääsisi käymään?

Kello 0:22 idioottimainen hymy kasvoillani, kiemurrellen jostain epämääräisestä tunteesta - uteliaisuudesta, ilosta, elämästä - läppärin äärellä olkkarissa, ikkunan takana kasvava puolikuu.
        Lukien muuan naisen jossakin puhelimellaan tai koneellaan verkkoon kirjoittamaa tekstiä - tietämättä hänestä muuta kuin edellä mainitun - ja tuntien sitä samaa uteliaisuutta kuin aiemminkin 😄.

Televisiossa Dirty Harry ripittämässä rikollisia, taustalla pöytälampun pehmeä valo.
        Ainoa elollinen itseni lisäksi (luultavasti) tässä kämpässä suurehko viherkasvi.

Tuijotan kirjoittamaani tekstiä ja nimimerkkiäsi tuossa yläpuolella.
        Olen jossain toisessa todellisuudessa, toisessa ulottuvuudessa....jossain Helsingissä, Maa -nimisellä planeetalla Linnunradaksi nimetyssä galaksissa - jossain Maailmankaikkeudessa.

Näyttö hohkaa valkoista ja vihreää.
        Minä täällä. Sinä siellä, jossakin ☺️.
        Silti kuin puhuisin ääneen Sinulle ja aivan kuin olisin tekstiäsi lukiessasi "kuullut" sanomasi.

Onhan hienoa, että tässä avaruuden loputtomuudessa tiedän olevan kaltaisesi ihmisen!

Hymyilen, menen kohta nukkumaan - ilman kravattia 😄.
        Minä olen. On hienoa, että Sinäkin olet. Siellä jossakin.

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sanoistasi ☺️.

Olin vähällä hirttäytyä kravattiini taas pitkästä aikaa tekstiäsi lukiessani 😂.
        Sillä varmaan pääsisi iltapäivälehtiin, jos niin pääsisi käymään?

Kello 0:22 idioottimainen hymy kasvoillani, kiemurrellen jostain epämääräisestä tunteesta - uteliaisuudesta, ilosta, elämästä - läppärin äärellä olkkarissa, ikkunan takana kasvava puolikuu.
        Lukien muuan naisen jossakin puhelimellaan tai koneellaan verkkoon kirjoittamaa tekstiä - tietämättä hänestä muuta kuin edellä mainitun - ja tuntien sitä samaa uteliaisuutta kuin aiemminkin 😄.

Televisiossa Dirty Harry ripittämässä rikollisia, taustalla pöytälampun pehmeä valo.
        Ainoa elollinen itseni lisäksi (luultavasti) tässä kämpässä suurehko viherkasvi.

Tuijotan kirjoittamaani tekstiä ja nimimerkkiäsi tuossa yläpuolella.
        Olen jossain toisessa todellisuudessa, toisessa ulottuvuudessa....jossain Helsingissä, Maa -nimisellä planeetalla Linnunradaksi nimetyssä galaksissa - jossain Maailmankaikkeudessa.

Näyttö hohkaa valkoista ja vihreää.
        Minä täällä. Sinä siellä, jossakin ☺️.
        Silti kuin puhuisin ääneen Sinulle ja aivan kuin olisin tekstiäsi lukiessasi "kuullut" sanomasi.

Onhan hienoa, että tässä avaruuden loputtomuudessa tiedän olevan kaltaisesi ihmisen!

Hymyilen, menen kohta nukkumaan - ilman kravattia 😄.
        Minä olen. On hienoa, että Sinäkin olet. Siellä jossakin.

-Mies Linnunradalta-

Sinulla on upea kyky kuvailla tunnelmaa ja tunnetiloja 😊 Pystyin hyvin kuvittelemaan kotisi tunnelmam. Ja kiva, jos sain hymyn aikaan. Maailmassa ei ole koskaan liikaa hymyä 🤗 Tuosta juuri pidän sinussa, tunnet iloa ja elät elämää nauttien. Se on kyky, jonka moni menettää keski-iän kynnyksellä.

Hauskaa, että sanoit että aivan kuin kuulet lukemasi. Minulla on myös taipumus "kuulla" teksti, sillä äänellä millaiseksi kuvittelen ko henkilön äänen. Se tuo tietynlaista persoonaa tekstiin, joka muutoin olisi vain sanoja peräjälkeen. Tässäkin kohdin tietty kuviteltu ääni saattaa mennä mönkään, mutta minulla ääni tulee silti aina mukaan tekstiin.

Ihanasti sanottu tuo, että on hienoa kun tiedät kaltaiseni ihmisen olevan olemassa. Samat sanat sinne, vaikutat palstalla saamani vaikutelman perusteella hienolta mieheltä 🥰

Toivottavasti sait hyvät unet viime yönä ja päiväsi on sujunut hyvin. Minä olen ollut vapaapäivällä tänään, ja vielä ihana viikonloppu edessä 🤗 Pieni väsymys vaivaa, joten hyvät unet tulisivat tarpeen..

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on upea kyky kuvailla tunnelmaa ja tunnetiloja 😊 Pystyin hyvin kuvittelemaan kotisi tunnelmam. Ja kiva, jos sain hymyn aikaan. Maailmassa ei ole koskaan liikaa hymyä 🤗 Tuosta juuri pidän sinussa, tunnet iloa ja elät elämää nauttien. Se on kyky, jonka moni menettää keski-iän kynnyksellä.

Hauskaa, että sanoit että aivan kuin kuulet lukemasi. Minulla on myös taipumus "kuulla" teksti, sillä äänellä millaiseksi kuvittelen ko henkilön äänen. Se tuo tietynlaista persoonaa tekstiin, joka muutoin olisi vain sanoja peräjälkeen. Tässäkin kohdin tietty kuviteltu ääni saattaa mennä mönkään, mutta minulla ääni tulee silti aina mukaan tekstiin.

Ihanasti sanottu tuo, että on hienoa kun tiedät kaltaiseni ihmisen olevan olemassa. Samat sanat sinne, vaikutat palstalla saamani vaikutelman perusteella hienolta mieheltä 🥰

Toivottavasti sait hyvät unet viime yönä ja päiväsi on sujunut hyvin. Minä olen ollut vapaapäivällä tänään, ja vielä ihana viikonloppu edessä 🤗 Pieni väsymys vaivaa, joten hyvät unet tulisivat tarpeen..

Aletheias

Kyllä vain, ja nyt, vuorokausi myöhemmin olen taas täällä.

Ulkona on "synkkä ja myrskyinen yö"🤣.
        (Olet varmasti joskus kuullut tahi lukenut, ettei kyseisellä lauseella tulisi koskaan aloittaa romaania)

Olet varmaankin jo unessa, höyhensaarten syleilyssä, lämpimässä vuoteessasi piilossa maailmalta.
        Avaruusalus Maa jatkaa tällä välin kulkuaan halki äänettömän, pimeän avaruuden - kuu jossain pilvien takana yhtä ääneti kiertää Maata kuten jo miljardien vuosien ajan.

Galaksimme kulkee pimeässä maailmankaikkeudessa miljardeine tähtineen ja planeettoineen, mukanaan me Maan asukkaat iloinemme,suruinemme, toiveinemme ja kenties odotuksinemme

Kaikki se, mitä olemme kokeneet ja tunteneet, kulkee äärettömässä maailmankaikkeudessa kohti jotakin, mitä yksikään ihminen sen enempää kuin vaikkapa maan muurahainen, kalat tai vaikkapa valaat, taivaan linnut tai makkarin katonrajassa kanssasi asustava ja nyt nukkuva hämähäkkikään ei voi tietää.

Me kaikki olemme täällä - tietäen, missä olemme - vaikka oikeasti kukaan meistä ei tiedä paikkaa, aikaa eikä tulevaisuutta.

Mutta meillä on kaikilla jotakin.
        Meillä kaikilla on tulevaisuus - kullakin omansa.
        Kukaan - ei se tyyni ja pohdiskeleva hämähäkkikään - tiedä huomisesta.
        Mutta itse uskon huomiseen, uskon hyvän aina lopulta voittavan ja uskon rakkauden olevan tavoittelemisen arvoista.

Makaan pimeässä makuuhuoneessa sängyssäni, ulkona tuulee ja ikkunani takana vanhan vaahteran lehdet heiluvat tuulessa.
        Tuo puuvanhus on paljon meitä vanhempi ja kasvanut tuossa varmasti jo silloin, kun vaikkapa autoja ei oltu keksittykään.
        Se on tarjonnut suojaa lukemattomille linnuille, ruokaa mehiläisille, kimalaisille ja juuristossaan kasvaville sienirihmastoille.

Kaikesta kokemastaan huolimatta tuo viisas vanha puu levittää oksistonsa kohti ikkunaani ja tuntuu kuin se niin tehdessään tarjoaisi suojaa ja viisautta myös minulle.

Rakastan vaahteroita ja puista pidän muutenkin.
        Vanhat puut kuulemma puhuvat niille, jotka haluavat kuunnella.

Niin tekevät jotkut ihmisetkin - ja siitä puhumisesta ja kuuntelemisesta - vuorovaikutuksesta - voi syntyä ymmärrys, ystävyys ja jopa rakkaus.

Rakkaus on kauneinta, mitä meillä elollisilla planeetta Maan asukkailla on, yrittäkäämme vaalia ja tavoitella sitä🙂.

Siinä pätkä ajatusten virtaa juuri ennen nukahtamista.
        Toivottavasti nukut hyvin, missä oletkin 🥰.

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hiukan pieleen mutta kyllä tämäkin on yhteenvedoksi hyväksyttävissä 🤔

• Anonyymi

last drop- peli joutuu kehittäjät makkamaan vähiintäään 12 kore tietokoneet jott a peli toimiiheheh

• Anonyymi

jou juttu niin joku tyttölääkäri tarkaelee sormiani käsiä sii muuter olisi tullut sakkomasksua

seitsemän miljoonan sakkomakso olisi päivittäin hyvä jokaiselle yliopiston maisdterille jod ei löydä tyäåtä

• Voit herättää kiinnostuksen pasta olemuksellasi, kirjoittelulla jne parasta on kumminkin kohdata livenä. En voi sanoa tuohon onko helppoa vai vaikeaa.. jos harkitset tuota, niin kaikkein tärkeintä on että voit olla oma itsesi, niin hyvässä kuin pahassa.😜

• Anonyymi

Pasta on parempi kuin p*ska 😉

• Anonyymi

"pasta olemuksesta" tuli mieleen joku luihu italiaano lähinnä 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Pasta on parempi kuin p*ska 😉

Hups🤭😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pasta olemuksesta" tuli mieleen joku luihu italiaano lähinnä 😄

🤣

• Anonyymi

joskus niin kun terverysasrmalla... mitätäteet "poju"... olikin joku sdtanan kkk-upseerijoka tärähti sanoen vastaan jotta kaikki kuuleelepso mitää...

• Anonyymi

Kuuntelenpa hyvinkin 😉

• Anonyymi

Palstalaista voi olla vaikeas pokata, mutta palstalle eksynyt sielu vois olla muutaman keskustelu- päräytyksen jälkeen valmis...

Sopivat sanat oikeaan pyyntöön ja siinä se...poimii poikkeen..

• Anonyymi

Enpä usko. Sanat on vain sanoja täällä.. Toiminta on kokonaan eri asia. Siinä on jo iso kynnys. Näennäisesti helppo pokaaminen ei lopulta ole helppoa laisinkaan. Introvertimpi ei rohkaistu tai halua ylittää anonyymiä kynnystä. Tällainen olen ainakin itse aina ollut. Kaikki yritykset ovat jääneet yrityksiksi :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko. Sanat on vain sanoja täällä.. Toiminta on kokonaan eri asia. Siinä on jo iso kynnys. Näennäisesti helppo pokaaminen ei lopulta ole helppoa laisinkaan. Introvertimpi ei rohkaistu tai halua ylittää anonyymiä kynnystä. Tällainen olen ainakin itse aina ollut. Kaikki yritykset ovat jääneet yrityksiksi :)

Joo, sanahelinää. So long ja tsemppiä palstailuun ja muuhun 🫶🏻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, sanahelinää. So long ja tsemppiä palstailuun ja muuhun 🫶🏻

Kiitos samoin <3

• Anonyymi

On todellakin.

Mistään ei voi tietää mikä perverssi kukin on 😎

• Anonyymi

No just!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No just!

Esim parran kasvattaminen on pervessiä 🤓☝️Partamiehet yrittävät houkutella tätinaisia ja toivovat voivansa kirjoitella meetoo-juttuja!

• Jaa, enpä tiiä miten asia on. On verrattain helppoa saada tavata palstalainen, mutta pokaaminen... Omalla kohdallani tekstipohjaista pokaamista ei voi tapahtua, niin siihen peilaten en usko että kukaan muukaan tulee pokatuksi vain kirjoitusten perusteella. Jos live-kohtaaminen tapahtuu, tilanne voi muuttua, mutta silloin ei enää puhuta palstalaisen pokaamisesta, vaan ihmisen pokaamisesta, sellaisen ihmisen, johon sattui tutustumaan palstalla.

• Anonyymi

Sun pokaamiseen ei tarvita kuin yksi musta bemari.. 🤭

Aletheias

• Anonyymi

En tiedä, miten on palstalla, kun en hae kumppania täältä sen enempää kuin muualtakaan.

Yhden havainnon tein kuitenkin tästä pokaamisesta tai sen yrityksistä kesällä yöelämästä. ihan minimaalisesti olen elämässäni ylipäätään käynyt (viimeisestä käynnistä on yli 10 vuotta). Suostuin nyt siis lähtemään entisten työkavereiden kanssa. Huomasin, että miehet lähestyy varattujakin naisia ihan pokerina. Tullaan tanssilattialla liki ja yritetään lähennellä. En ymmärrä, onko tuo tavallista vai sattuiko vain tällä kertaa tällaisia miehiä ympärille.

Nyt ei tarvitse taas vuosiin mennä tuon kokemuksen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe