Ei koira karvoistaan pääse

Anonyymi-ap

Jos voisit ja pystyisit niin haluaisitko muuttaa lähestymistapaasi asioihinja vaihtaa niin sanotusti nahkoja jonkun toisen ihmisen kanssa?

Tiedän, että sinulla on oma tyylisi ja tapasi nähdä, kokea, tulkita ja soveltaa, mutta jos voisit tehdä kaiken toisin niin tekisitkö vai alkaisiko sinusta silloin tuntua, että et ole oma itsesi tai ihminen ollenkaan?

Voit toki kuvitella kykeneväsi muuttamaan lähestymistapaasi asioihin, mutta se on illuusio. Lopulta kuitenkin jäsentelet ja ajattelet aina samalla uniikilla tavalla, joka on vähän kuin sormenjälki. Toista samanlaista jälkeä tai ajattelutapaa ei ole ja se tekee meistä ihmisistä kustakin ainutlaatuisia! Tämä onkin vain ajatusleikki!

43

338

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haluaisin entisen itseni takaisin. Hän oli iloinen ihminen, joka näki, että tunnelin päässä oli valoa - ei juna.

• Anonyymi

Ei ole tarvetta vaihtaa nahkoja kenenkään kanssa. Ajattelutapaa ja asennetta voi muuttaa sen myötä, kun asioihin tulee lisää näkökulmaa ja näköalaa. Ikinä tuskin on ihan valmis, mutta jatkuvasti oppii uutta ja ajatus laajenee. Mikä on mukavaa.

Jasu

• Anonyymi

Ajattelutapa ja ajattelun rakenne ovat erillisiä asioita. Ajattelutapa voi muuttua kokemusten myötä, mutta rakenne seuraa syntymässä saatua kaavaa. Eli se järjestys, miten asioita purkaa itselleen ymmärrettävään muotoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelutapa ja ajattelun rakenne ovat erillisiä asioita. Ajattelutapa voi muuttua kokemusten myötä, mutta rakenne seuraa syntymässä saatua kaavaa. Eli se järjestys, miten asioita purkaa itselleen ymmärrettävään muotoon.

Juu, niinhän se jo alussa ilmeni. Kerroinkin mitä voi muuttaa. 🙂

Jasu

• Anonyymi

En yleensä suhtaudu myönteisesti hyökäävään tyylinn ja vielä vähemmän hyökkäävään vastaustyyliin. Tästä johtuu usein vastakkainasettelu heti alkuun.

• Anonyymi
        UUSI

Jaa, et sentään uhkaa eaim doksaamisella ku sammallahti tere?

• Anonyymi

Haluaisin olla rohkeampi... ainakin ihmisten kanssa. Oon liian kuoreensa vetäytynyt ja siksi väärinymmärretty.

• Anonyymi

Jotensakin olen jo, mitä olen.
      Mutta.
      Kun tutustun ihmisiin, niin he saattavat avartaa ajatteluani ja suhtautumistani asioihin ja jopa toisiin ihmisiin. Kuuntelemalla ja kyselemällä.
      Nahkaani siis en vaihtaisi.
      Tavallaan silloin kieltäisin historiani ja ne ihmiset joiden kanssa olen kasvanut tällaiseksi kuin nyt olen.
      Seepran raitoja voi tulla lisää.
      Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Niin sinullahan on palstasetä tunnetusti monta persoonaa, varsinkin näitä naispuolisia? T

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sinullahan on palstasetä tunnetusti monta persoonaa, varsinkin näitä naispuolisia? T

Sulla on heikko ihmistuntemus. Häpeä!
        Vilma

• Anonyymi

ei mies autosta irtaudu

itse pidän pyöräilystä kun jänniä miäkiä ja jne

• Anonyymi
        UUSI

Mikä olisi riittävän hyvä syy astua ulos autosta? Hih

• Haluaisin olla samanlainen kuin muutkin ihmiset. Haluaisin ettei minulla olisi Aspergeria. Ja haluaisin viihtyä muiden ihmisten seurassa. Haluaisin nähdä ja kokea maailman samalla tavalla kuin muutkin. Tykkään olla oma itseni, mutta toimiminen maailmassa jossa kaikki muut ovat erilaisia kuin minä ei ole helppoa.

Haluaisin myös päästä eroon mielisairaudesta. Vaikka se vaivaa harvoin, tuottaa se paljon kärsimystä silloin kun se vaivaa.

Oikeasti haluaisin, että maailma hyväksyisi erilaiduuden. Että saisi olla rauhassa sellainen kun on. Mutta eihän se onnistu niin homologisessa maailmassa.

• Anonyymi

Varmasti tuntisin olevani joku toinen.

Olisi tietenkin mielenkiintoista oppia ymmärtämään missä asioissa hakkaa päätään seinään, voisiko ratkaista paremmin ongelmiansa, mitä ei pitäisi lainkaan merkittävänä asiana, olisiko sokea jollekin näkökulmalle ratkaisuissaan, tai olisko ylipäätään mukavampi olla joku toinen.

• Anonyymi

Haluaisin muuttaa lähestymistapaani. Olen jumissa itse rakentamassani vankilassa. Häkin ovi on auki, mutta olen menettänyt kykyni lentää. Istun samalla orrella jokainen päivä ja yritän saada aikani kulumaan näin. Olen epätoivoinen sen suhteen, etten kykene pyytämään edes apua. Tuntuu, etten osaa enää löytää tietäni ulos. Tahtoisin järjestää aivoni uuteen moodiin, mutta elän kuin olisin kuollut samaan aikaan.

• Anonyymi

Sinulla on etsikkoaika enkä nyt tarkoita uskontoa, siellähän termiä käytetään. Paneudu itse ajattelemaan kohta kohdalta ja jos läydät luotettavia henkilöitä, keskustele heidän kanssaan lähestymistapasi, asioihin asennoitumisesi totutuista tavoista.
        Sitä pystyy muuttamaan. Kokemusta on. Olen itse muuttanut myötäilevämpään suuntaan. Löytänyt tien miten päästä mustavalkoisuudesta. Ollut armollinen itselleni ja muille. Olen muuttunut paremmaksi ihmiseksi toiselle ja huomaan että itsekin on helpompi elää. Pitäisi olla esimerkki jostakin tapahtumasta miten suhteutuu ja miten siihen suhtautumista voi/pystyy/kannattaa pyrkiä muuttamaan.

• Anonyymi

ei nainen illusraan opääse poiull

• Juu. Mielelläni vaihtaisi nahkaani tilapäisesti.
      Oma kafsantokanta on niin suppea, että olisi avartavaa nähdä toisen silmin.

Mutta tuotahan harrastan täällä palstalla.. tavallaan. Avaudun ja muut antavat arvokkaita näkemyksiään. Oma katsantokantani laajenee.

• Anonyymi
      UUSI

Mun koira pääsee. Joka paikassa on koirankarvaa vaikka imuroin joka päivä.

Eiku...

• Anonyymi
        UUSI

Meidän koira tykkää kun sitä imuroi, ei ehdi karvat lattialle asti -Koiran kynsien leikkaaja

• Anonyymi
        UUSI

Miksi pitäisi imuroida joka päivä? Ei koiraa kannata ottaa jos on noin hankalaa. T nainen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän koira tykkää kun sitä imuroi, ei ehdi karvat lattialle asti -Koiran kynsien leikkaaja

Onko koirasi palstasetä kenties hengetön tai pehmolelun tyyppinen? Joopa joo- nahan imurointia rakastava koira🙄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko koirasi palstasetä kenties hengetön tai pehmolelun tyyppinen? Joopa joo- nahan imurointia rakastava koira🙄

Ite kokeilin kerran hampsteriin ei menny ihan putkeen. Vit-si

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ite kokeilin kerran hampsteriin ei menny ihan putkeen. Vit-si

Everything you say can and will be used against you

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Everything you say can and will be used against you

Mut muuten meitä itteä tämmönen musta huumori auttaa jaxamaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mut muuten meitä itteä tämmönen musta huumori auttaa jaxamaan

Näitähän on joskus jopa medialle jouduttu selittämään kun joku on saanut kuvattua

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näitähän on joskus jopa medialle jouduttu selittämään kun joku on saanut kuvattua

Niin miksen minä sitten

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin miksen minä sitten

Naisilla ei saa olla huumori eikä taju? T

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Naisilla ei saa olla huumori eikä taju? T

What ever, humoristista ois kuvitella pääsevänsä saliin mm em kaltaisilla alustuksilla tai vastaavanlaisilla prinsiipeillä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tykkäisit itekki

• Anonyymi
      UUSI

Joo

• Anonyymi
      UUSI

joku niin World <ally cr c oungry, inlaaand

• Anonyymi
      UUSI

En oikeastaan. Mä osaan varsin hyvin tietoisesti muuttaa käytöstäni, aina tilanteen mukaan. Tietysti ihan yllättävät tilanteet voivat olla hankalia, mutta harvoin nykyään enää mitään ihan täysin ennenkokematonta tulee vastaan. Pääsen siis yleensä nopeasti takaisin balanssiin, jos jokin yllättää.

• Anonyymi
        UUSI

"Ajattelutapa voi muuttua kokemusten myötä, mutta rakenne seuraa syntymässä saatua kaavaa. Eli se järjestys, miten asioita purkaa itselleen ymmärrettävään muotoon."

Täytyy todeta, ettei tuollainen muuttumattomuus ainakaan omalla kohdallani ihan paikkaansa pidä. Kyllä minun ajatteluni kaavatkin ovat vuosien myötä myötä muokkautuneet erilaisiksi, kokemuksen myötä

• Anonyymi
      UUSI

Vaihelkoon oravannahkoja keskenään

• Anonyymi
      UUSI

ford ei muasrangisaan pääsw ikuinen kieuoua

itsttänyt oola levätä kun niin selkäjuttu inoa hoito lepo

• Anonyymi
      UUSI

OLWTRKO RYGHMÄ KUIN RWWMU HÄÄH

• Anonyymi
      UUSI

kpslis aopo,,e aitpkem lamssdaöoöåaa oyserlom kpmllom n,we 2++21 kpslis jj

• Anonyymi
      UUSI

ri kissa kaecoisraan päåäsw...

• Anonyymi
      UUSI

kissdakna wi kqwecxoiaraan päse

• Anonyymi
      UUSI

Itse ajattelen, että ns. korkeamman tason ajattelu on järjestäytynyttä, kollektiivista systeemitason ajattelua. Se on siis mahdollista vain organisaatiotasolla, ei yksilötasolla, koska yksilön näkökulma on aina rajoittunut (ns. rajoitettu rationaalisuus/bounded rationality). Ja systeemitason ajattelua voi opetella, myös yksilönä.

Aloitukseen tämä liittyy siten, että tehokas ajattelu sisältää lähtökohtaisesti eri perspektiivien yhdistämistä ja synteesiä. Kovin moni organisaatio ei hyödynnä tällaista systemaattisesti, koska se on hidasta (=kallista) ja vaatii sitoutumista ja taitoa. Yleensä myös fasilitointia tai ohjausta. Mutta tulokset ovat parempia kuin mihin päästään yksilötason ajattelulla.

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Ehkä lisäisin tuohon vielä tekoälyn. Sitä kannattaisi hyödyntää johtopäätösten tekemiseen suurista tietomassoista, sekä organisaation sisällä (esim. vahvuuksien/kilpailuedun tunnistaminen) että ulkopuolella (kilpailija-analyysi, trendit jne.). Taloudellisessa ennustamisessa luottaisin toistaiseksi vielä enemmän perinteisempiin ohjelmistoihin ja ihmisaivoihin.

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Lähestymistapa voi pysyä samana mutta mikään ei määrää että lopputulos silti olisi sama joka kerta...riittää mulle vaihteluksi :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      257
      8860
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      306
      6167
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1310
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1267
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1081
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      74
      907
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      847
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      758
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      310
      680
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      666
    Aihe