Mihin Iron flat steak

Anonyymi-ap

Nyt on Liiterin tarjouslehdessä inhimillinen 450 gramman kimpale. Ei sinkun oikein kannata mitään 1,7 kilon palaa ostaa. Mut mihin tuota lihaa?

Tv TimmyH

7

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flat iron steak on hyvin marmoroitu ja maukas lihapala naudan lavasta ja se on erinomainen hinta-laatusuhteeltaan. Paista kuumalla pannulla tai grillissä mediumiksi ja tarjoile ohuina viipaleina poikkisyin leikattuna.

• Anonyymi

Vasta ensi torstaina tuo lihatarjous. Tiesitkö, että lihaa voi pakastaa. Tosin tuo liha on vain 600 g pala .

• Anonyymi

Kiitos vinkistä. Saattaa olla että kokeilen.

Tv TimmyH

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Saattaa olla että kokeilen.

Tv TimmyH

Flat iron steak on mureampaa kuin entrecote tai ulkofile. Ainoastaan sisäfile on mureampaa kuin flat iron steak. Flat iron steak ja Denver steak on keksitty vasta vähän aikaa sitten (1990-2000 -luvulla) kun lihan hävikkiä on haluttu pienentää käyttämällä hyväksi mureita ja maukkaita ruhon osia. Ennen Flat iron steak ja Denver steak on mennyt naudan lapaan halvempana lihana, mutta taitavalla leikkaamisella siitä saadaan ensiluokkainen pihvi. Tärkeää on puhdistaa lihas kalvot pois, jonka jälkeen se on helppoa syötävää kuten perinteiset fileepihvit.

• Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

Flat iron steak on mureampaa kuin entrecote tai ulkofile. Ainoastaan sisäfile on mureampaa kuin flat iron steak. Flat iron steak ja Denver steak on keksitty vasta vähän aikaa sitten (1990-2000 -luvulla) kun lihan hävikkiä on haluttu pienentää käyttämällä hyväksi mureita ja maukkaita ruhon osia. Ennen Flat iron steak ja Denver steak on mennyt naudan lapaan halvempana lihana, mutta taitavalla leikkaamisella siitä saadaan ensiluokkainen pihvi. Tärkeää on puhdistaa lihas kalvot pois, jonka jälkeen se on helppoa syötävää kuten perinteiset fileepihvit.

Lähteekö kalvot kuin helposti? Mulla ei ole kokemusta lähinnä kuin possun sisästä ja ulkofileestä? Possussa muutoin mun mielestä ulko on sisää paremoaa. Vähän rasvaa enemmän.

Pari viikkoa sitten kävin piffillä ravintolassa. 360 grammaa naudan ulkoa. Tuli olo että ihan jees, mutta mielummin laittaa itse. 😐

Tv TimmyH

• Anonyymi kirjoitti:

Lähteekö kalvot kuin helposti? Mulla ei ole kokemusta lähinnä kuin possun sisästä ja ulkofileestä? Possussa muutoin mun mielestä ulko on sisää paremoaa. Vähän rasvaa enemmän.

Pari viikkoa sitten kävin piffillä ravintolassa. 360 grammaa naudan ulkoa. Tuli olo että ihan jees, mutta mielummin laittaa itse. 😐

Tv TimmyH

"Lähteekö kalvot kuin helposti?"

Flat iron steakissa ja Denver steakissa ei ole kalvoja. Pointti on se, että ne palat kätkössä olevia aarteita, jotka saadaan esille kun lapa leikataan tietyllä tavalla ja pala siistitään kalvoista puhtaaksi. Näin se voidaan myydä asiakkaalle erittäin hyvänä pihvilihana, jota muuten löytyy vain fileestä. Ohessa on linkki videoon, jossa kokonainen nauta leikataan. Video alkaa juuri siitä kohdasta kun Flat iron steak siistitään pihveiksi. Muutenkin tuo video on opettavainen jos kiinnostaa, mistä kohdasta nautaa mikäkin liha tulee. Bearded Butchereiden yksi bisnesarvoista on tehdä somesisältöä asiakkaille myymänsä lihatuotteiden lisäksi.

https://youtu.be/1qReSsWr7Gw?t=1495

• Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

"Lähteekö kalvot kuin helposti?"

Flat iron steakissa ja Denver steakissa ei ole kalvoja. Pointti on se, että ne palat kätkössä olevia aarteita, jotka saadaan esille kun lapa leikataan tietyllä tavalla ja pala siistitään kalvoista puhtaaksi. Näin se voidaan myydä asiakkaalle erittäin hyvänä pihvilihana, jota muuten löytyy vain fileestä. Ohessa on linkki videoon, jossa kokonainen nauta leikataan. Video alkaa juuri siitä kohdasta kun Flat iron steak siistitään pihveiksi. Muutenkin tuo video on opettavainen jos kiinnostaa, mistä kohdasta nautaa mikäkin liha tulee. Bearded Butchereiden yksi bisnesarvoista on tehdä somesisältöä asiakkaille myymänsä lihatuotteiden lisäksi.

https://youtu.be/1qReSsWr7Gw?t=1495

Ilmoittelen sit kun olen tuon tyypannut.

Tv TimmyH

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5710
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      240
      5501
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      233
      2979
    4. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      82
      2742
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      148
      2496
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      70
      2129
    7. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      49
      2026
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      70
      1860
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      213
      1784
    10. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      187
      1389
    Aihe