Häpeän purkaminen - Kohti parempaa itseä

Anonyymi-ap

Häpeän purku edistää itseä kohti itsevarmempaa itseä, joka edistää parisuhteiden muodostumista ja itsellä on yleensäkin sitten parempi olla.

Tässä video yhden miehen häpeänpurkuprosessista.
https://www.youtube.com/watch?v=nPIOoLZw778

Videon saatesanat:
"Häpeä, ah tuo niin ihana tunne... siis se joka on aivan ihanan perseestä. Kerron lapsuudenajan kokemuksesta jota olen kantanut kauan mukanani ja joka tuli nyt tietoisuuteeni parannettavaksi. Koetko sinä häpeää, vai oletko jo parantanut sen itsessäsi?"

12

156

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jokainen terve ihminen tuntee häpeää. Häpeämätön ihminen on pelottava.

• Anonyymi
        UUSI

MIksi? Häpeähän syntyy siitä että toimii arvojensa vastaisesti koska se on ainoa mitä vastaan me voimme mitata sitä kuinka hyväksyttävästi me toimimme.

Toisten arvoja vasten toimiminen ja sen häpeäminen on epärehellistä, arvot voidaan tunnistaa mutta ei niitä koeta omina silloin, tällöin häpeä on pohjimmiltaan näyteltyä kun asiaa tutkitaan oikeasti. Pelkoa ja huolta siinä koetaan ehkä, sosiaalisen tuomitsemisen takia.

Mutta olla häpeämätön... miksi on "kiellettyä" saada arvojärjestelmänsä viimeisteltyä ja elää sen mukaisesti - jolloin nimenomaan vältetään häpeää, eli toimitaan itsetuntoisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Olenko mä sinusta pelottava? Epäilen etten ole, vaikken häpeäkkään itteeni tai arvojani.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Linkkiä katsomatta voin sanoa että erittäin hyvä ja tärkeä prosessi. Olen tehnyt vuosia tuota ja se todella on nostanut itsetuntoani. Tottakai tunnen häpeää ja pidän sitä terveenä juttuna mutta enää se ei ole musertava tunne vaan ennemminkin asia joka saa nauramaan myötätunnolla itselleni. Samaa prosessia suosittelen myös pelon kanssa. Kun oppii kohtaamaan pelon, se ei enää hallitse elämää vaikeissa tilanteissa vaan on mahdollista säilyttää rationaalinen ja järkevä ajattelu ja toimia järkiperusteisesti myös kaottisissa tilanteissa.

• UUSI

Asiallinen avaus. Olen rehnyt helkkaristi töitä eron jälkeen ja vielä on loppuelämä jäljellä itseni kanssa. Välillä siedän itseäni parennin, välillä huonommin.

Ihailen täysin terveellä itsetunnolla varusteltuja ihmisiä suunnattomasti. Heitä, jotka muistavat aina tsempata eivätkä sorru tylyttämään toisia heikkonakaan hetkenä. 🫶

• Anonyymi
        UUSI

Tietty määrä tylyttämistä on kunnioittavaa eikä haitallista. Jos uskon sinun kestävän tylytyksen niin on kunnioittavaa tehdä niin. Elää ne asiat ja ajatukset siihen johtopäätökseen jossa haastetaan toinen vaikka sitten kipeästi.

Älä helvetti säästä minua kivulta joka voi antaa minulle viisautta.

• Anonyymi
        UUSI

Juu, tylyttäminen on turhaa, kun toinen on korvat lotkassa ja pahoillaan ja hämillään tapahtuneesta. Mielummin toteaa, ei hätää, hoidetaan homma.
        Mutta törkymöykkyjä ja päällepäsmäreitä taas pitääkin välillä tylyttää. Jos ne yrittää painaa ja jyrätä alleen. Ei ne muuten tajua olevansa ylimielisiä muitten henkilökohtaisia asioita ja näkemyksiä kohtaan.

Puolensa saa pitää. 🙂👍

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietty määrä tylyttämistä on kunnioittavaa eikä haitallista. Jos uskon sinun kestävän tylytyksen niin on kunnioittavaa tehdä niin. Elää ne asiat ja ajatukset siihen johtopäätökseen jossa haastetaan toinen vaikka sitten kipeästi.

Älä helvetti säästä minua kivulta joka voi antaa minulle viisautta.

Kiitos mielipiteestä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, tylyttäminen on turhaa, kun toinen on korvat lotkassa ja pahoillaan ja hämillään tapahtuneesta. Mielummin toteaa, ei hätää, hoidetaan homma.
        Mutta törkymöykkyjä ja päällepäsmäreitä taas pitääkin välillä tylyttää. Jos ne yrittää painaa ja jyrätä alleen. Ei ne muuten tajua olevansa ylimielisiä muitten henkilökohtaisia asioita ja näkemyksiä kohtaan.

Puolensa saa pitää. 🙂👍

Jasu

Totta, ei sitä kaikkea saa painaa villaisella, muuten on ikuinen kynnysmatto, johon kaikki pyyhkivät vain jalkansa.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Totta, ei sitä kaikkea saa painaa villaisella, muuten on ikuinen kynnysmatto, johon kaikki pyyhkivät vain jalkansa.

Näinpä. Silloin kun ihminen on huomannut itsekin jonkun kömmähdyksensä, niin minusta on mautonta sättiä siitä. Mielummin toteaa, että joo kävi vahinko mutta nythän se korjataan. Joten asiahan tulee kuntoon. Inhimillinen virhe ei maailmanloppu.

Sehän se, että aika monesti paistaa läpi lipevyydenkin ja kuorrutteen se mikä joku on oikeasti miehiään tai naisiaan. Ja perimmäinen tarkoitus on talloa alleen, jyrätä yli. Silloin joo puolustusta ei tarvi säästellä.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Paatumus estää yhden asian häpeän. Siksipä viihdetaiteilijat on kovia paaluttamaan.

• Anonyymi
      UUSI

En tiedä mitä mun pitäisi hävetä? Mä olen ajatellut asian niin, että kaikki ollaa erilaisia ja turhaa vertailla itseään tai muita itseen, mielummin keskittyy kasvamaan ihmisenä sellaiseksi mitä pitää arvossa. Eli on ja elää arvojensa mukainen.

Se kun ei ole edes vaikeeta.

Kaikille käy kämmejä, sekin on inhimillistä. Ei tarvi hävetä, miettii vaan miksi niin kävi ja koittaa olla kämmäämättä seuraavalla kerralla. Ja riippuu kämmistä, niistä irtoo hyvät naurutkin eli oppii ottaa ittensäkin huumorilla, ei liian vakavasti.

Jasu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5694
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      56
      1822
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1309
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1115
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1085
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1027
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      989
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      983
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      948
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      945
    Aihe