on Charles Bukowskin usein ottama sitaatti, joka ehdottaa, että ihmisen tulisi intohimoisesti tavoitella kiinnostuksen kohteitaan, vaikka se johtaisi kipuun tai kamppailuun. Se heijastaa ajatusta siitä, että todellinen täyttymys tulee elämän ilojen ja vaikeuksien hyväksymisestä.
Ootteko samaa mieltä?
"Löydä se, mitä rakastat, ja anna sen tappaa sinut"
27
327
Vastaukset
- Anonyymi
"Se heijastaa ajatusta siitä, että todellinen täyttymys tulee elämän ilojen ja vaikeuksien hyväksymisestä."
Joo-o. Ei kai niitä voi kun hyväksyä, jos meinaa elää jotenkin mielenterveys kondiksessa.
Jasu - Anonyymi
Siltä se ultimaattinen salamarakastuminen tuntui. Mitään ei tapahtunut koska pelkuruuteni vei voiton. Jälkeenpäin se kaipaus ikään kuin "tappoi" minut.
- Anonyymi
Ja jäit miettimään mimmosta ois voinu olla? Niin ksi monet miehet varsinkin. Not uniikkia
- Anonyymi
Kipu ja kamppailu ok. Tappaminen ei.. täytyy tietää missä menee omat rajat.
- Sheena- Anonyymi
Kun ei kerran esim syödäkseen tartte vai mitä oot palstasetä mieltä
Olen tavallaan samaa mieltä. Elämä on lyhyt ja se eletään vain kerran. Täyttymyksen tavoittelu, hedonismi, ei ole välttis huonoin tapa elää. Ja kuolla.
- Anonyymi
Tämä sitaatti on aiheuttanut jonkun verran keskustelua somessa. Joidenkin mielestä se on Kinky Friedmaninin eikä Charles Bukowskin.
- Anonyymi
Itse en muista lukeneeni mistään Bukowskilta sitä ja olen lukenut varmasti useamman hänen teoksen kuin kukaan täällä. Bukowskilla oli tapana toistaa tarinoita ja asioita useissa eri teoksissa. Mutta varmasti en voi tietää, että onko Bukon tai Kinkyn sitaatti.
Mutta tähän ajatukseen taas törmää monessakin teoksessa ja yhteydessä:
"if it doesn't come bursting out of you
in spite of everything,
don't do it.
unless it comes unasked out of your
heart and your mind and your mouth
and your gut,
don't do it..."
https://poets.org/poem/so-you-want-be-writer
Tämä on paljon enemmän häntä itseään kuin aloituksen sitaatti. Paljon tutumpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en muista lukeneeni mistään Bukowskilta sitä ja olen lukenut varmasti useamman hänen teoksen kuin kukaan täällä. Bukowskilla oli tapana toistaa tarinoita ja asioita useissa eri teoksissa. Mutta varmasti en voi tietää, että onko Bukon tai Kinkyn sitaatti.
Mutta tähän ajatukseen taas törmää monessakin teoksessa ja yhteydessä:
"if it doesn't come bursting out of you
in spite of everything,
don't do it.
unless it comes unasked out of your
heart and your mind and your mouth
and your gut,
don't do it..."
https://poets.org/poem/so-you-want-be-writer
Tämä on paljon enemmän häntä itseään kuin aloituksen sitaatti. Paljon tutumpaa.Menkäähän jo himaan ns sitaattienne kans.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkäähän jo himaan ns sitaattienne kans.
Sitaattisota! Mene ite kotiin, jos et kestä.
- Anonyymi
Tuolla periaatteella pääsee yleensä hengestään kuten sodassa, jossa kuvittelee olevansa voittamaton ja haavoittumaton.
- Anonyymi
Tulisikin sota. Puolessa välissä kohti hautaa ollaan jo eletystä elämästä suurin osa on ollut masentavaa paskaa. Nyt 40-vuotiaana åitäisi tehdä ratkaisuja.
- Anonyymi
minä löin oman varpaab c<aguciaa rbybry,,, rybryy rybry
tybtyy oagakke¨' - Anonyymi
En ole samaa mieltä aloituksen tekstin perusteella.
Ehkä Putukka on.
Vilma - Anonyymi
Joo,
Minäkin yllytän toisia kehittämään maailmaa intohimoisesti omia tuskiaan säästämättä.
Itsehän himmailen taustalla mukavasti ja vasurilla välillä kohennan hiillosta, jottei kokonaan hiivu ;)
Olen ennemminkin näitä "hitaammin hautaan" tyyppejä
-keinovaginamies-- Anonyymi
Keep shining, big buddy
- Anonyymi
En tavoittele mitään. Kunhan vain hengailen, eli olen jo tavoitteessani. Se on käynyt ihan ilman väkivaltaa ja järjettömiä tappeluja.
Nuorena tappelin, mutta en saavuttanut sillä yhtään mitään. Ainoastaan kusipään maineen. Nykyisellään on toki maine parantunut, kun avitan heikompiosaisia ja rajoitteisia.
Siitäkin tulee hirmu hyvä mieli, kun antaa ylähyllyltä tuotteen, mitä lyhytkasvuinen kaihoisasti katselee. Myös kassajonossa tarjoutuminen maksamaan, kun edellä menevällä lapsukaisella ei kolikot riitäkkään karkkipussiin on mukavaa.
Pari kertaa olen työntänyt pyörätuoli tyypin palvelutaloonsa, kun on sammahtanut paikallisessa kapakassa.
Toivon, että itse saan samaa kohtelua, jos joskus olen siinä vaiheessa. Nythän tarvitsen rollaattoria joskus harvoin, mutta tilanteet elävät.
>simiti<- Anonyymi
Sinä se osaat hyvesignaloinnin. Muutkin tekee noita asioita, muttei tee niistä numeroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se osaat hyvesignaloinnin. Muutkin tekee noita asioita, muttei tee niistä numeroa.
Muiden auttaminen on ihan paskaa, kerran kokeiluun
- Anonyymi
Rakastan nuoria naisia ja huumeita. Kumpi koituu kohtalokseni?
- Anonyymi
Kumpi ns loppuu ensin nii varmaa se
- Anonyymi
Aivan kokonaanko, palstasetä?🥱🧐
- Anonyymi
Johtaa homouteen
- Anonyymi
niin voi olla jotain aika jjärkyttäviä sanontojakin joku klan..
- Anonyymi
Kirjaimellisesti samaa mieltä.
- Anonyymi
Otsikko pitää ottaa kirjaimellisesti.
- Anonyymi
ninä kun pyör4äilemässäkin joasain pqaikqassa.. näkyykö ihmisen verta kun joku tapettu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15913689Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t789882Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h999182Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k218219Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk446800Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy426209Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1506205Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua945134Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243645En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä4031332