"Löydä se, mitä rakastat, ja anna sen tappaa sinut"

Anonyymi-ap

on Charles Bukowskin usein ottama sitaatti, joka ehdottaa, että ihmisen tulisi intohimoisesti tavoitella kiinnostuksen kohteitaan, vaikka se johtaisi kipuun tai kamppailuun. Se heijastaa ajatusta siitä, että todellinen täyttymys tulee elämän ilojen ja vaikeuksien hyväksymisestä.

Ootteko samaa mieltä?

27

327

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Se heijastaa ajatusta siitä, että todellinen täyttymys tulee elämän ilojen ja vaikeuksien hyväksymisestä."

Joo-o. Ei kai niitä voi kun hyväksyä, jos meinaa elää jotenkin mielenterveys kondiksessa.

Jasu

• Anonyymi

Siltä se ultimaattinen salamarakastuminen tuntui. Mitään ei tapahtunut koska pelkuruuteni vei voiton. Jälkeenpäin se kaipaus ikään kuin "tappoi" minut.

• Anonyymi

Ja jäit miettimään mimmosta ois voinu olla? Niin ksi monet miehet varsinkin. Not uniikkia

• Anonyymi

Kipu ja kamppailu ok. Tappaminen ei.. täytyy tietää missä menee omat rajat.

- Sheena

• Anonyymi

Kun ei kerran esim syödäkseen tartte vai mitä oot palstasetä mieltä

• Olen tavallaan samaa mieltä. Elämä on lyhyt ja se eletään vain kerran. Täyttymyksen tavoittelu, hedonismi, ei ole välttis huonoin tapa elää. Ja kuolla.

• Anonyymi

Tämä sitaatti on aiheuttanut jonkun verran keskustelua somessa. Joidenkin mielestä se on Kinky Friedmaninin eikä Charles Bukowskin.

• Anonyymi

Itse en muista lukeneeni mistään Bukowskilta sitä ja olen lukenut varmasti useamman hänen teoksen kuin kukaan täällä. Bukowskilla oli tapana toistaa tarinoita ja asioita useissa eri teoksissa. Mutta varmasti en voi tietää, että onko Bukon tai Kinkyn sitaatti.

Mutta tähän ajatukseen taas törmää monessakin teoksessa ja yhteydessä:

"if it doesn't come bursting out of you
        in spite of everything,
        don't do it.
        unless it comes unasked out of your
        heart and your mind and your mouth
        and your gut,
        don't do it..."

https://poets.org/poem/so-you-want-be-writer

Tämä on paljon enemmän häntä itseään kuin aloituksen sitaatti. Paljon tutumpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en muista lukeneeni mistään Bukowskilta sitä ja olen lukenut varmasti useamman hänen teoksen kuin kukaan täällä. Bukowskilla oli tapana toistaa tarinoita ja asioita useissa eri teoksissa. Mutta varmasti en voi tietää, että onko Bukon tai Kinkyn sitaatti.

Mutta tähän ajatukseen taas törmää monessakin teoksessa ja yhteydessä:

"if it doesn't come bursting out of you
        in spite of everything,
        don't do it.
        unless it comes unasked out of your
        heart and your mind and your mouth
        and your gut,
        don't do it..."

https://poets.org/poem/so-you-want-be-writer

Tämä on paljon enemmän häntä itseään kuin aloituksen sitaatti. Paljon tutumpaa.

Menkäähän jo himaan ns sitaattienne kans.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menkäähän jo himaan ns sitaattienne kans.

Sitaattisota! Mene ite kotiin, jos et kestä.

• Anonyymi

Tuolla periaatteella pääsee yleensä hengestään kuten sodassa, jossa kuvittelee olevansa voittamaton ja haavoittumaton.

• Anonyymi

Tulisikin sota. Puolessa välissä kohti hautaa ollaan jo eletystä elämästä suurin osa on ollut masentavaa paskaa. Nyt 40-vuotiaana åitäisi tehdä ratkaisuja.

• Anonyymi

minä löin oman varpaab c<aguciaa rbybry,,, rybryy rybry

tybtyy oagakke¨'

• Anonyymi

En ole samaa mieltä aloituksen tekstin perusteella.
      Ehkä Putukka on.
      Vilma

• Anonyymi

Joo,
      Minäkin yllytän toisia kehittämään maailmaa intohimoisesti omia tuskiaan säästämättä.

Itsehän himmailen taustalla mukavasti ja vasurilla välillä kohennan hiillosta, jottei kokonaan hiivu ;)

Olen ennemminkin näitä "hitaammin hautaan" tyyppejä

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Keep shining, big buddy

• Anonyymi

En tavoittele mitään. Kunhan vain hengailen, eli olen jo tavoitteessani. Se on käynyt ihan ilman väkivaltaa ja järjettömiä tappeluja.

Nuorena tappelin, mutta en saavuttanut sillä yhtään mitään. Ainoastaan kusipään maineen. Nykyisellään on toki maine parantunut, kun avitan heikompiosaisia ja rajoitteisia.

Siitäkin tulee hirmu hyvä mieli, kun antaa ylähyllyltä tuotteen, mitä lyhytkasvuinen kaihoisasti katselee. Myös kassajonossa tarjoutuminen maksamaan, kun edellä menevällä lapsukaisella ei kolikot riitäkkään karkkipussiin on mukavaa.

Pari kertaa olen työntänyt pyörätuoli tyypin palvelutaloonsa, kun on sammahtanut paikallisessa kapakassa.
      Toivon, että itse saan samaa kohtelua, jos joskus olen siinä vaiheessa. Nythän tarvitsen rollaattoria joskus harvoin, mutta tilanteet elävät.

>simiti<

• Anonyymi

Sinä se osaat hyvesignaloinnin. Muutkin tekee noita asioita, muttei tee niistä numeroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se osaat hyvesignaloinnin. Muutkin tekee noita asioita, muttei tee niistä numeroa.

Muiden auttaminen on ihan paskaa, kerran kokeiluun

• Anonyymi

Rakastan nuoria naisia ja huumeita. Kumpi koituu kohtalokseni?

• Anonyymi

Kumpi ns loppuu ensin nii varmaa se

• Anonyymi

Aivan kokonaanko, palstasetä?🥱🧐

• Anonyymi

Johtaa homouteen

• Anonyymi

niin voi olla jotain aika jjärkyttäviä sanontojakin joku klan..

• Anonyymi

Kirjaimellisesti samaa mieltä.

• Anonyymi

Otsikko pitää ottaa kirjaimellisesti.

• Anonyymi

ninä kun pyör4äilemässäkin joasain pqaikqassa.. näkyykö ihmisen verta kun joku tapettu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      159
      13689
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      78
      9882
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9182
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8219
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      44
      6800
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      42
      6209
    7. 150
      6205
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      94
      5134
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3645
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      403
      1332
    Aihe