minulla on jo 8v vanha kissa ja viimeiset pari vuotta hänellä on ollut tapana pissailla mitä mielenkiintoisempiin paikkoihin.. lattialle jääneet reput ja vaatteet, kengät, vessan pehmeät matot, parveketuolien istuinpäälyset.. ym..
Kissani kyllä tietää missä laatikko on sillä ei hän ole kuitenkaan tätä aina tehnyt. En usko että kyseessä on mikään merkkailu tai vastaava, kissa on leikattu jo pentuna, eikä vuoden ajallakaan ole näyttänyt olevan merkitystä..
Kiusallinen vaiva kuitenkin hajunsakin puolesta joten onko kenelläkään kokemuksia? Vihdoin sain aikaiseksi asiaa alkaa selvittämään ja ajattelin täältä ensin tiedustella asiasta ennen kuin turvaudun lääkärin puoleeen..
-Tanja
kissan pissa
9
982
Vastaukset
lekuriin...
Kirjoittanut: neitikissa 10.7.2005 klo 23.33
Jos kissa pissailee minne sattuu voi kissalla olla pissitauti. Kannattaa viedä lääkäriin. Se on ikävä tauti ja voi hoitamattomana tehdä pahaa jälkeä. Kun kissa pissaa muualle kuin laatikkoon niin yleensä se on joko merkkaamista tai pissitauti. Kissa yhdistää pissatessa olevan kivun laatikkoon ja siksi pissii muualle.
- kopioin tämän talteen ennen yhden asiattoman viestin poistoa, koska muuten tämäkin olisi poistunut........
T. MM & kissat.Meillä...
Kirjoittanut: Kiti 11.7.2005 klo 08.19
...tyttökisulta otettiin pissanäyte, mutta ei ollut mitään tulehdusta.
Kissa tietää kyllä laatikon paikan ja yleensä tekee sinne, mutta välillä saattaa ihan pokkana suunnata esimerkiksi sängyn päälle ja pissata sinne ennenkuin ehdin nostaa pois ja viedä laatikolle. Kissalla on tosin aika traumaattinen menneisyys vanhasta kodistaan, joten en yhtään ihmettele jos on jonkinlaista käytöshäiriötä. Toivon, että menee ajan kanssa ohitse.
- sama juttu kuin tuon toisen viestin kanssa - nyt kummatkin voivat jäädä tähän ketjuun. Joskus näinkin.......
T. MM & kissat.- sip-su
Kun kissa alkaa pissimään vääriin paikkoihin, tulee huolestua välittömästi ja toimittaa kissa lääkäriin pian. Pissatulehdus voi aiheuttaa myrkytystilan nopeasti hoitamattomana ja on muutenkin kivulias. Näytteestä pitää tutkia struviittikiteet ja kivet, tuon ikäisellä voi hyvinkin olla jopa kiviä.
Eli saapa aikaiseksi. - Kisuli
Minun kissalla on virtsakivi-ongelma. Ne on uusiutuneet muutaman kerran ja tiedän sanoa että kissa kyllä yrittää silloin pissata mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, mutta ei sieltä pissaa silloin tule. Jos kissasi on jo pari vuotta tuota harrastanut niin tuskin kyseessä on struviittikivet. Kissa voi kuolla jo parissa päivässä struviittikiviin jolloin siis ei pissa pääse tulemaan vaan kulkeutuu verenkiertoon ja tätä kautta aivoihin. Kissa on erittäin apea ja valittaa jos virtsakivet vaivaavat.
- hajuun jo tottunut
En oikein usko virtsakiviä kissallani olevan koska hän oikein iloinen, seurallinen ja leikkisä ollut aina ja on edelleen. Pissaaminen ei ainakaan näytä olevan kivuliasta enkä ole huomannut muitakaan muutoksia huonompaan kissani terveydessä..
Asiaa kun olen tarkemmin ajatellut niin tulipa semmoinen mieleen, että voisikohan syynä olla se, että hän ei tykkää käydä laatikolla, jos siellä on jo entisiä jätöksiä. Kissoja kun minulla on kaksi.
Aina kun kuitenkin laatikon on puhdistanut ja juuri saanut hiekat kaadettua laatikkoon, tepsuttelee tämä kissa onnellisesti heti pissalle puhtaille hiekoille. Joten en usko että kissa ainakaan voisi kipua, jota en ole huomannut, yhdistää tähän laatikkoon. Pitäisikö sen laatikon siis olla aina puhdas kun kissalleni tulee hätä.. ?
Mutta täytyypä käydä varmuuden vuoksi siellä lääkärilläkin.. - Keiju
hajuun jo tottunut kirjoitti:
En oikein usko virtsakiviä kissallani olevan koska hän oikein iloinen, seurallinen ja leikkisä ollut aina ja on edelleen. Pissaaminen ei ainakaan näytä olevan kivuliasta enkä ole huomannut muitakaan muutoksia huonompaan kissani terveydessä..
Asiaa kun olen tarkemmin ajatellut niin tulipa semmoinen mieleen, että voisikohan syynä olla se, että hän ei tykkää käydä laatikolla, jos siellä on jo entisiä jätöksiä. Kissoja kun minulla on kaksi.
Aina kun kuitenkin laatikon on puhdistanut ja juuri saanut hiekat kaadettua laatikkoon, tepsuttelee tämä kissa onnellisesti heti pissalle puhtaille hiekoille. Joten en usko että kissa ainakaan voisi kipua, jota en ole huomannut, yhdistää tähän laatikkoon. Pitäisikö sen laatikon siis olla aina puhdas kun kissalleni tulee hätä.. ?
Mutta täytyypä käydä varmuuden vuoksi siellä lääkärilläkin..Heippa!
Kirjoitin vastaavanlaisesta ongelmasta tuonne yhteen toiseen ketjuun aiemmin! Eli meillä sama tilanne; kaksi kisua, joista toinen välillä pissaa esim. pyykkikasan päälle, vessan lankamatolle tms. Sitten voi taas mennä tosi pitkään, että hän käy kauniisti laatikolla, mutta sitten taas yhtäkkiä kun tilaisuus tulee (pyykkipäivänä, jne)... Olen myös huomannut tuon, että jos hiekka hiukankin haiskahtaa, niin silloin hän menee helpommin muualle pissalle. Taitaa olla jopa niin, että jos kylppärissä on vierekkäin pesty laatikko, jossa puhdas hiekka tai pyykkikasa, kissa menee siinä tapauksessa sinne laatikolle. Jännä juttu... Täytyy varmaan vaihtaa hiekka vielä useammin (nyt vaihdan 2x vko, ja siivoan joka päivä pisut ja kakat pois)... - meillä näin
Keiju kirjoitti:
Heippa!
Kirjoitin vastaavanlaisesta ongelmasta tuonne yhteen toiseen ketjuun aiemmin! Eli meillä sama tilanne; kaksi kisua, joista toinen välillä pissaa esim. pyykkikasan päälle, vessan lankamatolle tms. Sitten voi taas mennä tosi pitkään, että hän käy kauniisti laatikolla, mutta sitten taas yhtäkkiä kun tilaisuus tulee (pyykkipäivänä, jne)... Olen myös huomannut tuon, että jos hiekka hiukankin haiskahtaa, niin silloin hän menee helpommin muualle pissalle. Taitaa olla jopa niin, että jos kylppärissä on vierekkäin pesty laatikko, jossa puhdas hiekka tai pyykkikasa, kissa menee siinä tapauksessa sinne laatikolle. Jännä juttu... Täytyy varmaan vaihtaa hiekka vielä useammin (nyt vaihdan 2x vko, ja siivoan joka päivä pisut ja kakat pois)...jo poismennyt vanhaherramme yllätti viimeisinä vuosinaan lammikoilla pöydällä, sängyssä, sohvassa jne. syytä en silloin keksinyt, mutta munuaisten vajaatoiminta oli todennäköisesti ainakin osasyynä asiaan;lisääntynyt juominen sai aikaan lisääntyneen pissimistarpeen.
- mauste
meillä näin kirjoitti:
jo poismennyt vanhaherramme yllätti viimeisinä vuosinaan lammikoilla pöydällä, sängyssä, sohvassa jne. syytä en silloin keksinyt, mutta munuaisten vajaatoiminta oli todennäköisesti ainakin osasyynä asiaan;lisääntynyt juominen sai aikaan lisääntyneen pissimistarpeen.
löytyy lääkitystä ja toisaalta on olemassa se laite joka levittää ilmaan feromoneja ja siten rauhoittaa kissaa
- Metsän_tyttö
mauste kirjoitti:
löytyy lääkitystä ja toisaalta on olemassa se laite joka levittää ilmaan feromoneja ja siten rauhoittaa kissaa
Vie ihmeessä se kisu lekurille, sen käyttäytyminen on selvästi muuttunut entisestä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022226- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601078Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824