Musiikin kuuntelu

Niih, itse olen aika nuubi mitä musiikkiin tulee. Useimmilla on jo musiikki kulkenut mukana varhaisesta lapsuudesta tai viimeistään varhaisesta teiniydestä lähtien.

Mulla ei. Siksi kuuntelen melkein minkälaista musiikkia tahansa. Mulla ei ole ominta genreä.

Nykyään musiikki onkin läsnä lähes joka päivä elämässäni. Minulla on tuubin maksullinen versio jota soitan kännykästä joko kuulokkeisiin tai kajariin.

Onko sinulla tuubi vai spotify tai jokin muu?
Identifioidutko musamakusi mukaan esmes rokkariksi, hevariksi, hipiksi tai poppariksi.. tms?

Nyt tuubi soittaa mulle tälläistä..
https://youtu.be/XQhUnlia_08?si=fJ0KsfqC76sggDuZ

156

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla musiikki on ollut mukana suunnilleen vauvaikäisestä alkaen.. Myös makuni on monipuolinen, voisi ehkä sanoa sen olevan monipuolisin mitä kenelläkään 🤣 Punk, hevi, rock, iskelmät, klassinen, kansan musiikki, etniset musiikit... - tietenkään en huonoja biisejä kuuntele.

Minulla on levyjä (LP, CD), joita kuuntelen vanhanaikaisesti stereoilla. Kannettavasta kaiuttimesta nettimusaa. Joskus jopa musaradiota kuuntelen, mutta ainakin jouluntietoon jouluradiota.

Asenteeni on rock.

- Sheena

• Rokkari siis.

Nettimusaa miltä alustalta?
        Ja hei sulla on vielä levari. ❤️

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Rokkari siis.

Nettimusaa miltä alustalta?
        Ja hei sulla on vielä levari. ❤️

Tuubista edelleen, vaikka kaikki suosittelee spotify:ta. Siellä voi kuulemma tehdä paremmat soittolistat. En perusta soittolistoista, se on aina erilainen.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Tuubista edelleen, vaikka kaikki suosittelee spotify:ta. Siellä voi kuulemma tehdä paremmat soittolistat. En perusta soittolistoista, se on aina erilainen.

- Sheena

Mä tykkään tuubin soittiksista. Ei tarvitse kuunnella koko ajan samaa soitantaa. Nyt laitoin tuubin rentouttavan soittiksen ja se soittaa mulle jotakin mitä en ole kuullut koskaan aiemmin.. mikä hyvä.

Onko sullakin tuubin premium?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä tykkään tuubin soittiksista. Ei tarvitse kuunnella koko ajan samaa soitantaa. Nyt laitoin tuubin rentouttavan soittiksen ja se soittaa mulle jotakin mitä en ole kuullut koskaan aiemmin.. mikä hyvä.

Onko sullakin tuubin premium?

Ei enää, muuttui liian kalliiksi.. ja uusi tietskarikin hakusessa. Ehkä siihen sitten taas, tai sitten ei 🤔 Pärjään hyvin ilmaisversiollakin (ilman mainoksia)

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ei enää, muuttui liian kalliiksi.. ja uusi tietskarikin hakusessa. Ehkä siihen sitten taas, tai sitten ei 🤔 Pärjään hyvin ilmaisversiollakin (ilman mainoksia)

- Sheena

Mulle toi ku luurin kautta kuuntelen kotona ja töissä, maksuversio on ainoa vaihtoehto. Vaikka mainokset saisikin pois, niin se, että luuria voi käyttää samalla kun kuuntelee muuhunkin on aikasta tärkeää.

Siis. Maksuversio toimii mulle.

Taisivat tosin korottaa taas hintaa..🤔
        Käyttömäärään nähden se on halpa .. minulla siis. Työni on yksinkertaista useimmiten ja voin kuunnella töissäkin koko päivän musiikkia.

• Alustani on Tidal.
      Sen kanssa yritin hifistellä, olihan niillä tarjolla MQA-laatuista ääntä.
      Enää en hifistele.
      Täydellisen äänentoiston etsiminen on liian stressaavaa ja pirun kallista.

80-luvulla meitä teinejä oli fiftareita, punkkareita ja hämyjä. Olin tuolloin ylpeästi hämy ja hämärä olen myös tänään.

Historian hämyä, PEKKA POHJOLA
      https://www.youtube.com/watch?v=2hZ-LuodxnU&list=RD2hZ-LuodxnU&start_radio=1&ab_channel=UncleLakis/MusicTimeMachine/ForCollectors

Joskus koen olevani seksikäs, silloin kuuntelen trancea ja muuta EeDeeÄmmää...

• Pistin soimaan. Mä olen kans kasariteini, mutta musiikki ei kuulunut elämääni kuin vasta neljänkympin korvilla.

Juu tiedän, olen tässä musiikkiasiassa jälkeenjäänyt. Ja kyllähän tuo EDM putoaa mullekin, mutta ei se kyllä ketään seksikkääksi tee.. 😂

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Pistin soimaan. Mä olen kans kasariteini, mutta musiikki ei kuulunut elämääni kuin vasta neljänkympin korvilla.

Juu tiedän, olen tässä musiikkiasiassa jälkeenjäänyt. Ja kyllähän tuo EDM putoaa mullekin, mutta ei se kyllä ketään seksikkääksi tee.. 😂

Ohhoh, puolisen tuntia kuuntelin, nyt loppui fiilis tuohon. Aljoi kuulostamaan pilipalilta. Sori. Pakko vaihtaa ämyrimpään..

Ohhoh, puolisen tuntia kuuntelin, nyt loppui fiilis tuohon. Aljoi kuulostamaan pilipalilta. Sori. Pakko vaihtaa ämyrimpään..

😄
        Me nössöt kuunnellaan "pilipali"musiikkia. 😂🤣🤣

Tosin Pekka Pohjolaa kuunnellessa tärkeintä on nostalgian kokemus ja sen tuomat liikutuksen kyyneleet.

Ja kyllä EDM antaa seksikkään olon, kun on kevyessä päihteessä, uppoutuneena ysärin mielentilaan 😊

Vaihdan kappaleen.
        Brad Mehldau on nykyaikaista fuusiojatsia, jota joku on kuvailut "tilulii" musiikiksi.

https://www.youtube.com/watch?v=cnH27mxW0KM&list=RDcnH27mxW0KM&start_radio=1&ab_channel=NonesuchRecords

• Gattino kirjoitti:

😄
        Me nössöt kuunnellaan "pilipali"musiikkia. 😂🤣🤣

Tosin Pekka Pohjolaa kuunnellessa tärkeintä on nostalgian kokemus ja sen tuomat liikutuksen kyyneleet.

Ja kyllä EDM antaa seksikkään olon, kun on kevyessä päihteessä, uppoutuneena ysärin mielentilaan 😊

Vaihdan kappaleen.
        Brad Mehldau on nykyaikaista fuusiojatsia, jota joku on kuvailut "tilulii" musiikiksi.

https://www.youtube.com/watch?v=cnH27mxW0KM&list=RDcnH27mxW0KM&start_radio=1&ab_channel=NonesuchRecords

Huhhuh! Tää vaatii jo LSD tripin..
        En edes tiennyt että tälläistä musiikkia on olemassa. 😅

• Anonyymi

Minä olen blackmetal tyyppi. Tosin hirmu kiltti sellainen.

>simiti<

• Juu sen tiesinkin. Ja ämyrisi eivät edes sylkäise minun kaltaiseni JBL Clipin puoleen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu sen tiesinkin. Ja ämyrisi eivät edes sylkäise minun kaltaiseni JBL Clipin puoleen.

Noh, noh. Ihan hyvä se Jpl ämyrikin on. Mutta naurattaa vieläkin kun kissa nukkui putkibassossa ja laitoin aamuradion päälle,

Hirmu jujaa tuli pois.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Noh, noh. Ihan hyvä se Jpl ämyrikin on. Mutta naurattaa vieläkin kun kissa nukkui putkibassossa ja laitoin aamuradion päälle,

Hirmu jujaa tuli pois.

>simiti<

No sai kissa kyytiä, sen uskon.
        Tuo mun JBL on tommoinen reilu kämmenen kokoinen laite. Pikkuruinen vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirmu jujaa tuli pois.

>simiti<

Ai minä?

• juutuubista kuuntelen, rokkia eniten, kuten varmaan tiedätkin
      Teininäkin kuuntelin enimmäkseen rokkia, ulkoisesti en näyttänyt rokkarilta

• Saanhan mä sun hiukset rokille aina kun ne on vähän pidemmät. :)

Saanhan mä sun hiukset rokille aina kun ne on vähän pidemmät. :)

Näin vanhempana voiskin panostaa rockhiuksiin

• pujotteIija kirjoitti:

Näin vanhempana voiskin panostaa rockhiuksiin

Sulle sopii rokkitukka oikein hyvin. Varsinkin kun minä saan sen sekoittaa.. ;)

Sulle sopii rokkitukka oikein hyvin. Varsinkin kun minä saan sen sekoittaa.. ;)

Sinä sekoitat minun pään....

• pujotteIija kirjoitti:

Sinä sekoitat minun pään....

Ja teen sen niin mielelläni. 🤩

• Anonyymi
      • Jenkeissä todellakin yhteiskunta ei välitä ihmisistään. Ja Suomessa liikutaan koko ajan samaan suuntaan. Valitettavasti. Mut biisi oli hyvä. Kiitos siitä.

• Mä olen kuunnellut musiikkia jostain tissi-ikäisestä bout neljäänkymppiin käytännössä kellon ympäri ja jonkin verran sen jälkeenkin, mutta nyt on pari-kolme vuotta mennyt niin, etten kuuntele musaa juuri ollenkaan, pois lukien satunnaiset inspiraatiot luukuttaa jotain epäkelpoa naapurien mielihyväksi. Oliskohan tullut kiintiö täyteen vai mikä on, mutta jumankeuda, että hiljaisuus on kaunis sinfonia.

• Mulla just toisinpäin.. nelkytä vuotta ilman musaa ... 😳

Mulla just toisinpäin.. nelkytä vuotta ilman musaa ... 😳

No on meissä sitten yksi merkittävä eroavaisuus 😁

• randombypasser kirjoitti:

No on meissä sitten yksi merkittävä eroavaisuus 😁

Rakastan hiljaisuutta, vuosia meni, etten kaivannut ölinää tai mitään. Sit sain mulkvisti esimiehen, jota ei jaksanut kuunnella. Pakenin musiikkiin. Ja siitä tulikin rakkaus, rakkaus musiikkia kohtaan.

En todellakaan vieläkään väheksy hiljaisuutta, mutta tuntuu kuin olisin jäänyt jostakin paitsi, kun tutustuin musiikkiin niin myöhään.

Rakastan hiljaisuutta, vuosia meni, etten kaivannut ölinää tai mitään. Sit sain mulkvisti esimiehen, jota ei jaksanut kuunnella. Pakenin musiikkiin. Ja siitä tulikin rakkaus, rakkaus musiikkia kohtaan.

En todellakaan vieläkään väheksy hiljaisuutta, mutta tuntuu kuin olisin jäänyt jostakin paitsi, kun tutustuin musiikkiin niin myöhään.

On mulla se rakkaus edelleen tallella, mutta jotenkin vaan ei irtoa, ei tule ns. aloitettua. Jokin syy sillekin on, mutta en vaivaa sillä päätäni, koska kun on musiikin aika, niin sitten todella otetaan kaikki irti, kuten vaikkapa iltatanssitteluissa baarissa, koko rahalla ja heti.

Älä huoli, et ole jäänyt mistään paitsi, kun musiikki on kuitenkin saatavilla edelleen. Tai no ehkä jostain ilmiöistä, kuten vaikka Dingo-hysteriat yms., mutta ne ei olis sun juttu muutenkaan. Eli sitten vaan seuraavaa biisiä neulan alle ja samaa aina hautaan saakka. Täysillä!

• Pikku-pirpana
        randombypasser kirjoitti:

On mulla se rakkaus edelleen tallella, mutta jotenkin vaan ei irtoa, ei tule ns. aloitettua. Jokin syy sillekin on, mutta en vaivaa sillä päätäni, koska kun on musiikin aika, niin sitten todella otetaan kaikki irti, kuten vaikkapa iltatanssitteluissa baarissa, koko rahalla ja heti.

Älä huoli, et ole jäänyt mistään paitsi, kun musiikki on kuitenkin saatavilla edelleen. Tai no ehkä jostain ilmiöistä, kuten vaikka Dingo-hysteriat yms., mutta ne ei olis sun juttu muutenkaan. Eli sitten vaan seuraavaa biisiä neulan alle ja samaa aina hautaan saakka. Täysillä!

Hatsii!!! Se on ainoa joka lähtee multa enää täysillä. 🫩
        Mä muistan sen Dingohysterian ja mä pidin porukkaa ihan pöpinä. Ja ne hiton huivit. Hyi olkoon.

Juu.. ehkä mulla on vielä parikymmentä vuotta aikaa musailla itteni hengiltä. 😄

Mä muistan sen Dingohysterian ja mä pidin porukkaa ihan pöpinä. Ja ne hiton huivit. Hyi olkoon.

Terveydeksi! Toivottavasti toivut pian normikuntoon 🤗

Mäkin muistan ja ihmettelin kuinka sekaisin ihmiset ovi jostain bändistä mennä. Ja siis samalla kyllä fanitin Dingon biisejä, mutta musta nyt ei vaan saa fundamentalistia millekään asialle ikinä 🤷‍♂️

Musaa loppuelämän, siinä ehtii paljon kuulla ja kokea.

Terveydeksi! Toivottavasti toivut pian normikuntoon 🤗

Mäkin muistan ja ihmettelin kuinka sekaisin ihmiset ovi jostain bändistä mennä. Ja siis samalla kyllä fanitin Dingon biisejä, mutta musta nyt ei vaan saa fundamentalistia millekään asialle ikinä 🤷‍♂️

Musaa loppuelämän, siinä ehtii paljon kuulla ja kokea.

Pari päivää lepoa, nii eiköhän se siitä. Tässä jo jonkin aikaa ollu tätä poikasta ja ny jään töistäkin pois jos vaikka menisi ohi.

Viikonloppuna olisi menoa tuonne EteläHelsinkiin, ni pitäisi kai siihen männessä parantua.

Olisi mulla pyyntö meidän kruunaamattomalle visakunkulle, eli sulle. Joku visa ois kiva.

Pari päivää lepoa, nii eiköhän se siitä. Tässä jo jonkin aikaa ollu tätä poikasta ja ny jään töistäkin pois jos vaikka menisi ohi.

Viikonloppuna olisi menoa tuonne EteläHelsinkiin, ni pitäisi kai siihen männessä parantua.

Olisi mulla pyyntö meidän kruunaamattomalle visakunkulle, eli sulle. Joku visa ois kiva.

Mä sain viikko ennen ns. lomia flunssan joka kesti sen pari viikkoa ja vieläkin vähän niiskuttaa, vakiosettiä syksyllä kun pikkuihmiset palaa kouluihin jne.

No sillä reissulla ainakin paranee, kun menee rommia sen muutaman litran 😂

Mää kattosen mitä irtoais, pitkästä aikaa mutten viel lupaile mitään 😉

Mä sain viikko ennen ns. lomia flunssan joka kesti sen pari viikkoa ja vieläkin vähän niiskuttaa, vakiosettiä syksyllä kun pikkuihmiset palaa kouluihin jne.

No sillä reissulla ainakin paranee, kun menee rommia sen muutaman litran 😂

Mää kattosen mitä irtoais, pitkästä aikaa mutten viel lupaile mitään 😉

Viikko sitten meni rommia pullo, kun työkavereita oli kylässä. Ja meillä alkoi töissä sellainen flunssa-aalto. Mä jo mietin oliko siinä rommissa se pöpö. 🤔 mutta onnekseni muitakin sairastui, siis niitä joita ei ollut paikalla..

Viikko sitten meni rommia pullo, kun työkavereita oli kylässä. Ja meillä alkoi töissä sellainen flunssa-aalto. Mä jo mietin oliko siinä rommissa se pöpö. 🤔 mutta onnekseni muitakin sairastui, siis niitä joita ei ollut paikalla..

Captain Morgan ei ole hyväksi kenellekään eikä millekään 😂

Olikin Oakheartia..

Olikin Oakheartia..

No ilmankos on asiaa Etelä-Helsinkiin 😁
        Mutta Oakheartista ei tule ainakaan flunssaa, se on vissi, vaikka voi siitä kyllä jonkinlaisen päänsäryn toisinaan saadakin 🙄

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Onpas. Se on hyvää. Ja varsinkin raakana pullon suusta. Toki ökyt juo jotain kalliimpaa rommia. Superökyt juo jopa konjakkia.

>simiti<

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Silkkihuivi rules. Vai oliko se silkkinaama? Muistan kun dingofanitus oli suurimmillaan. Olin silloin pikkupoika. Ja olenhan vieläkin. Ainakin omasta mielestäni.

Entinen esihenkilöni taas oli isopää. Kerran mentiin yhdessä baariin ja kaikki muut puisteli päätään.

>simiti<

No ilmankos on asiaa Etelä-Helsinkiin 😁
        Mutta Oakheartista ei tule ainakaan flunssaa, se on vissi, vaikka voi siitä kyllä jonkinlaisen päänsäryn toisinaan saadakin 🙄

Juu.. on pelkkä risteily, aamulla on pakko mennä maihin jotta saa likööriviinat ja pari pulloa kunnon Oakhearttia..
        Niitä kun ei laivalta saa.

Juu.. on pelkkä risteily, aamulla on pakko mennä maihin jotta saa likööriviinat ja pari pulloa kunnon Oakhearttia..
        Niitä kun ei laivalta saa.

Ai laivalta on Oakit jo loppuneet?!?!?! Kummaa touhua, mutta omapahan on tappionsa.

Ai laivalta on Oakit jo loppuneet?!?!?! Kummaa touhua, mutta omapahan on tappionsa.

Ei ole valikoimissa mitä kattelin tuosta laivan shopista. Pakko mennä maihin. Aamutuimaan. Saasnähdä miten lyylin käy. Onko maihinmenijäksi.. ehkä, ehkä ei.

Ei ole valikoimissa mitä kattelin tuosta laivan shopista. Pakko mennä maihin. Aamutuimaan. Saasnähdä miten lyylin käy. Onko maihinmenijäksi.. ehkä, ehkä ei.

Noooh, keinuiko Tallinna? Mä muistan montakin risteilyä, jolloin laivasta astuessa joutui toteamaan, että ehei, ei se ollutkaan laiva joka keinui, vaan Tallinnahan se keinuu 😂

Noooh, keinuiko Tallinna? Mä muistan montakin risteilyä, jolloin laivasta astuessa joutui toteamaan, että ehei, ei se ollutkaan laiva joka keinui, vaan Tallinnahan se keinuu 😂

Ei keinunu laiva, eikä Tallinna. Ihan melkein fressinä liikenteessä jo Alcostoressa 10.12.. ja pari pulloa tuota kuuluisaa tammisydäntä ostin.
        Oli yksi puteli jäänyt omassa hyllyssä unohduksiin ja sen korkkasin kun tein exälle rommihunaja teetä. Oli aivan flunssainen, niin lääkkeeksi. Pitäisi varmaan käydä alkosta hakemassa yksi hunajarommi kun on tilapäisesti päässyt loppumaan.. 😔
        Ja flunssakausikin tulossa..

Ja oli muuten kunnon kännäysristeily tuo Teollisuusliiton jäsenristeily.. aika moni oli ihan pleksit..
        Vai olenko mä unohtanut jo risteilykulttuurin kännäämisen.. 🤔, siitä on jo aikaa kun viimeksi olen ollut pelkällä risteilyllä.
        Mut parasta olikin se, kun sai palata kotiin. 😂

Ei keinunu laiva, eikä Tallinna. Ihan melkein fressinä liikenteessä jo Alcostoressa 10.12.. ja pari pulloa tuota kuuluisaa tammisydäntä ostin.
        Oli yksi puteli jäänyt omassa hyllyssä unohduksiin ja sen korkkasin kun tein exälle rommihunaja teetä. Oli aivan flunssainen, niin lääkkeeksi. Pitäisi varmaan käydä alkosta hakemassa yksi hunajarommi kun on tilapäisesti päässyt loppumaan.. 😔
        Ja flunssakausikin tulossa..

Ja oli muuten kunnon kännäysristeily tuo Teollisuusliiton jäsenristeily.. aika moni oli ihan pleksit..
        Vai olenko mä unohtanut jo risteilykulttuurin kännäämisen.. 🤔, siitä on jo aikaa kun viimeksi olen ollut pelkällä risteilyllä.
        Mut parasta olikin se, kun sai palata kotiin. 😂

Ai? Mä olen 100% varma, että Tallinnan rantaseutu on rakennettu ponttooneille 😂

Noi bileilmiöt kiertää kehää, kuten muoti ja musiikkityylit jne. Pitkään reipas julkidokailu on ollut laskusuunnassa ja kunnolla, mutta jossain vaiheessa kehä taas sulkeutuu ja on -80/90 -lukujen hillittömän bilettämisen aika olla muotia uudelleen. Melko varmasti. Ehkä nyt Teollisuusliitto on soihdunkantajana apinabilettämisen uudessa tulemisessa?

Koti/ni/si/nne on linna/ni/si/nne 🤗

Ai? Mä olen 100% varma, että Tallinnan rantaseutu on rakennettu ponttooneille 😂

Noi bileilmiöt kiertää kehää, kuten muoti ja musiikkityylit jne. Pitkään reipas julkidokailu on ollut laskusuunnassa ja kunnolla, mutta jossain vaiheessa kehä taas sulkeutuu ja on -80/90 -lukujen hillittömän bilettämisen aika olla muotia uudelleen. Melko varmasti. Ehkä nyt Teollisuusliitto on soihdunkantajana apinabilettämisen uudessa tulemisessa?

Koti/ni/si/nne on linna/ni/si/nne 🤗

Räkäkännireivit on historiaa .. nykyään pitää vetää jotain hiton kamaa. Ääh, mä olen niin last season .. ei oo mun juttujani. Ja sikseen, olen jo liian vanha bileemään. 🙂

Räkäkännireivit on historiaa .. nykyään pitää vetää jotain hiton kamaa. Ääh, mä olen niin last season .. ei oo mun juttujani. Ja sikseen, olen jo liian vanha bileemään. 🙂

Njääh, ihminen on hölmö elukka, trendit kiertää kehää omalla syklillään ja taas tulee päivä, jolloin räkäkännireivit on in.

80-luvulla kokkelista tuli melkeinpä hyväksytty bilehuume ja ysärillä trendit sitten vaihtuivat, mutta etenkin viinalla läträäminen oli taas in. Nyt kokkelin käyttö on taas tapissaan, niin voi olla, että 2030-luvulla dokaaminen on taas in. Mutta se nähdään sitten, jos eletään sinne asti.

• Minä kuuntelisin CD-levyjä, mutta kun autossa on vaan paikka mp3 tms. Kotona kuuntelen CD-levyjä. Kirjoja kuuntelen suoratoistona.

• Mikä kirjapalvelu sulla on käytössä?

Mulla oli storytell, mutta lopetin kun en kerennyt enää kuuntelemaan. Olen jo vuosia käyttänyt kirjaston nettiversiota, mutta sillä on puutteensa.

Mikä kirjapalvelu sulla on käytössä?

Mulla oli storytell, mutta lopetin kun en kerennyt enää kuuntelemaan. Olen jo vuosia käyttänyt kirjaston nettiversiota, mutta sillä on puutteensa.

Myös storytel tällä hetkellä. Ei kai ainakaan muutaman suuren valikoimassa kovin suuria eroja ole - siten että kuunneltavaa joka tapauksessa on enemmän kuin ehtii kuunnella. Joissain on erilaisia aikarajoituksia ja joistakin saa muille lisätunnuksia edullisemmin.

• scrg kirjoitti:

Myös storytel tällä hetkellä. Ei kai ainakaan muutaman suuren valikoimassa kovin suuria eroja ole - siten että kuunneltavaa joka tapauksessa on enemmän kuin ehtii kuunnella. Joissain on erilaisia aikarajoituksia ja joistakin saa muille lisätunnuksia edullisemmin.

Toi ilmanen kirjasto on oikein hyvä, paitsi että sarjoista puuttuu osia. Kivaa lukea tai kuunnella kirjasarjasta neljä ensimmäistä osaa ja jäädä koukkuun. Sit ei olekkaan tarjolla osaa viisi. Vain osat kuusi ja seitsemän..
        Alkaa ottamaan päähän.

Maksoin neljä kuukautta storytellin kuukausimaksua ja kuuntelin sinä aikana kolme kirjaa. Ei ollut maksun väärti, vaikka eipä siinä palvelussa ole vikaa.

Olisi hienoa jos voisi kuunnella myös kirjan kertamaksuilla. Vaikka 2.50 kirja. Kun joskus mulla on aikaa ja jaksamista, kun taas toisinaan ei ole. Siksi pysyttelenkin e-kirjaston asiakkaana. Puutteista huolimatta.

Toi ilmanen kirjasto on oikein hyvä, paitsi että sarjoista puuttuu osia. Kivaa lukea tai kuunnella kirjasarjasta neljä ensimmäistä osaa ja jäädä koukkuun. Sit ei olekkaan tarjolla osaa viisi. Vain osat kuusi ja seitsemän..
        Alkaa ottamaan päähän.

Maksoin neljä kuukautta storytellin kuukausimaksua ja kuuntelin sinä aikana kolme kirjaa. Ei ollut maksun väärti, vaikka eipä siinä palvelussa ole vikaa.

Olisi hienoa jos voisi kuunnella myös kirjan kertamaksuilla. Vaikka 2.50 kirja. Kun joskus mulla on aikaa ja jaksamista, kun taas toisinaan ei ole. Siksi pysyttelenkin e-kirjaston asiakkaana. Puutteista huolimatta.

Kyllä ne hilaavat hintoja pikku hiljaa ylös ja alkaa toimimaan sama kuin esim. puhelinoperaattorien ja vakuutusyhtiöiden ja sähköyhtiöiden kanssa että välillä pitää vaihtaa palveluntarjoajaa. Uusi asiakas on niille aina parempi ihminen ja arvokkaampi kuin vanha.

Tuskin hinnan takia kuitenkaan äänikirjapalvelusta luovun. En toisaalta osta mitään video- tai musiikkipalveluita joten olen valintani tehnyt. Autossa vähintään on aikaa kuunnella mutta ei katsoa ja kaikki radiokanavat on aika turhia ja täynnä keskinkertaista hölinää. Musiikin puolella en vaan löydä oikein mitään kiinnostavaa.

• scrg kirjoitti:

Kyllä ne hilaavat hintoja pikku hiljaa ylös ja alkaa toimimaan sama kuin esim. puhelinoperaattorien ja vakuutusyhtiöiden ja sähköyhtiöiden kanssa että välillä pitää vaihtaa palveluntarjoajaa. Uusi asiakas on niille aina parempi ihminen ja arvokkaampi kuin vanha.

Tuskin hinnan takia kuitenkaan äänikirjapalvelusta luovun. En toisaalta osta mitään video- tai musiikkipalveluita joten olen valintani tehnyt. Autossa vähintään on aikaa kuunnella mutta ei katsoa ja kaikki radiokanavat on aika turhia ja täynnä keskinkertaista hölinää. Musiikin puolella en vaan löydä oikein mitään kiinnostavaa.

Niin.. just sain viestin teleoperaattorilta, että se nostaa sähköpostipalvelun hintaa kahdella eurolla kuukaudessa. Alunperinkin ottaa päähän maksaa sähköpostiosoitteesta, mutta kun ei siitä voi luopuakaan. Ja koska koko perheeni on saman mailin alla, niin vielä vähemmän voi luopua. Kun ei ole kyse että itse siirtyisin toiseen osoitteeseen vaan koko perheen pitäisi tehdä se. Paskempi nakki.

Aikaisemmin mulla oli mahdollisuus töissä kuunnella äänikirjoja kun oli ihan aivotonta työtä jonka osasi vaikka silmät kiinni. Mutta nykyään pitää jopa pikkuisen keskittyä siihen mitä tekee. Ei voi keskittyä kirjaan. Siksi musiikki on mulle parempi vaihtoehto nykyään kuin kirja.
        Toki kaipaan kirjoja. Kovastikin. Ei vaan löydy aikaa. Tai jaksamista.

• En tykännyt nuorempana kuunnella musiikkia, kun radiosoitto oli pelkkää paskaa. Tykkäsin Slipknotin Iowasta 12-vuotiaana. Mutta sitten taas musiikin kuuntelu jäi. Lukiossa tykästyin Nirvanaan, mutta ei oikein muu musiikki napannut.

Kaikki muuttui Spotifyin myötä. Sen kattaus on niin laaja, että löytää musiikkia omaan makuun. Nyt henkilkohtaisilla soittolistoilla on päälle 1500 kappaletta. Sen myötä tulee kuunneltua aika paljon musiikkia nykyisin.

• Mä tutustuin Nirvanaan vasta pari viikkoa sitten. Ihan hyvä.

Tästä biisi sinullekin. Minulta.

https://youtu.be/VUv4Tzr0_80?si=RtGIbFleN84ntCDc

Uskon vahvasti rakkauteen, onpa sen muoto mikä tahansa. Voima syntyy muista ihmisistä; Kun ottaa vastaan ja antaa rakkautta. Ja kun sen jaksaa muistaa niin hyvinä kuin huonoinakin hetkinä, elämä on ihanaa :)

• Palstakamu kirjoitti:

Uskon vahvasti rakkauteen, onpa sen muoto mikä tahansa. Voima syntyy muista ihmisistä; Kun ottaa vastaan ja antaa rakkautta. Ja kun sen jaksaa muistaa niin hyvinä kuin huonoinakin hetkinä, elämä on ihanaa :)

Tuohon on nyt pakko sanoa, että minä tunnen rakkaudellisia tunteita sinua kohtaan.

Älä nyt si pillastu, siis sellaisia inhimillisiä, hyvää tahtovia tunteita joita tunnetaan kanssaihmisiä kohtaan. Lähimmäisenrakkautta.
        Tiedät että tykkään sinusta hurjasti ja välitän sinusta, vaikka en sinua palstaa enempää tunnekaan.

Toivon sinulle vain hyvää ja tuosta biisistä tulit mieleeni. Sä olet selviytyjä.

Tuohon on nyt pakko sanoa, että minä tunnen rakkaudellisia tunteita sinua kohtaan.

Älä nyt si pillastu, siis sellaisia inhimillisiä, hyvää tahtovia tunteita joita tunnetaan kanssaihmisiä kohtaan. Lähimmäisenrakkautta.
        Tiedät että tykkään sinusta hurjasti ja välitän sinusta, vaikka en sinua palstaa enempää tunnekaan.

Toivon sinulle vain hyvää ja tuosta biisistä tulit mieleeni. Sä olet selviytyjä.

Suomalaisille R-sana on jotenkin vaikea. Moni käsittää rakkauden pelkästään romanttiseksi rakkaudeksi. Mutta rakkautta on hyvin montaa eri lajia. Jokaista ihmistä rakastaa eri tavalla. Minusta rakkaudesta pitäisi puhua avoimemmin. Palstallakin voi tuntea rakkautta toisia kohtaan ihan vain palstakaverina, ilman mitään velvoitteita tai suurempia hötinöitä. Se vaan kun nautitaan toistemme satunnaisesta höpinäseurasta.

Minä tunnen rakkautta sinua kohtaan palstakaverina :)

• Palstakamu kirjoitti:

Suomalaisille R-sana on jotenkin vaikea. Moni käsittää rakkauden pelkästään romanttiseksi rakkaudeksi. Mutta rakkautta on hyvin montaa eri lajia. Jokaista ihmistä rakastaa eri tavalla. Minusta rakkaudesta pitäisi puhua avoimemmin. Palstallakin voi tuntea rakkautta toisia kohtaan ihan vain palstakaverina, ilman mitään velvoitteita tai suurempia hötinöitä. Se vaan kun nautitaan toistemme satunnaisesta höpinäseurasta.

Minä tunnen rakkautta sinua kohtaan palstakaverina :)

Niin. Nyt puhut asiaa. Rakkaus on hieno asia. Sitä saisivat viljellä laajemminkin. Immeiset siis.

Pitänee nyt lisätä rakkauden kirjoon myös tuo palstarakkaus. :)
        Rakkautta kun on monenlaista.

• Anonyymi

Tämä on kysymys, joka aiheuttaa aina jonkinlaisen hetkellisen ahdistuksen, koska tunnen aina etten osaa vastata tähän kunnolla 😄 Monella on jokin selkeä lempigenre, joka puhuttelee ja ravisuttaa musiikillisia aisteja, mutta minä pidän niin monenlaisesta musiikista, etten osaa valita yhtä lajia ylitse muiden.

Helpompi sanoa ehkä mistä en pidä. En pidä kovin raskaasta musiikista, en pidä erityisemmin kovin tanssilavamaisesta suomi-iskelmästä tai jostain äärimmäisen psykedeelisestä trance-tykityksestä, vaikka trance menee muuten mutta liian tykittävä ei. Ai niin, en ole myöskään suuri kantrin ystävä, vaikka onkin olemassa upeita kantri-biisejä, jotka uppoaa kyllä. Muutoin pidän popista, rockista, balladeista, reggaesta, minuun uppoaa myös ysäri, kasari, 70-luku, klassinen, elokuvamusiikki, edm.. Kuuntelen joskus myös "muinaismusiikkia". Siinä on jotain taikaa.

Eniten kuuntelen ylivoimaisesti poppia, se on yleensä helppoa ja sopivaa arkiseen päivään. Pidän myös biiseistä, joita on helppo laulaa. Viimeksi lauloin tänään tätä autossa:

https://youtu.be/e-ecR_KFqNE?si=j2hxTgHcCSAD9LrA

Aletheias

• Ei mullakaan ole mitään genreä. Lähes kaikki käy. Suomipop ei hirveemmin iske muhun, mutta kyllä sitäkin kuuntelee. Ennemmin kuin turpiinsa ottaa. Mutta suomi-iskelmä.. saattaa olla, että turpasauna voittaa kisan.

Tästä vastabiisi jonka tuubi heitti sun biisin perään.. ei huono mielestäni.

https://youtu.be/rrvioMv2W5Q?si=qM9kf0ubfPp-gaml

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei mullakaan ole mitään genreä. Lähes kaikki käy. Suomipop ei hirveemmin iske muhun, mutta kyllä sitäkin kuuntelee. Ennemmin kuin turpiinsa ottaa. Mutta suomi-iskelmä.. saattaa olla, että turpasauna voittaa kisan.

Tästä vastabiisi jonka tuubi heitti sun biisin perään.. ei huono mielestäni.

https://youtu.be/rrvioMv2W5Q?si=qM9kf0ubfPp-gaml

Joillain festareilla on joskus sattunut samaan päivään Popedaa ja Yötä ja siinä on jo liikaa suomi-musiikkia minun makuuni 😄 Arvostan valtavasti suomalaisia muusikoita ja musiikkia, vaikkei musiikkityyli minuun niin iskisikään, mutta suomipop menee vain pienissä seteissä, ei jatkuvana soittona.

Tuo linkittämäsi biisi oli ihanan rauhoittava. Pehmeä jazz on myös tyyliltään sellainen, josta pidän. Siinä on jotain romanttista, alan kuvittelemaan syksyisiä New Yorkin katuja, miehen lämmin käsi omassani, kevyt miehinen tuoksu leijailee nenään.. Heh, olen niin miehen puutteessa 😂

Nyt unille, hyvää yötä tai huomenta sinne, riippuen koska luet tämän ☺️

Aletheias

• Anonyymi kirjoitti:

Joillain festareilla on joskus sattunut samaan päivään Popedaa ja Yötä ja siinä on jo liikaa suomi-musiikkia minun makuuni 😄 Arvostan valtavasti suomalaisia muusikoita ja musiikkia, vaikkei musiikkityyli minuun niin iskisikään, mutta suomipop menee vain pienissä seteissä, ei jatkuvana soittona.

Tuo linkittämäsi biisi oli ihanan rauhoittava. Pehmeä jazz on myös tyyliltään sellainen, josta pidän. Siinä on jotain romanttista, alan kuvittelemaan syksyisiä New Yorkin katuja, miehen lämmin käsi omassani, kevyt miehinen tuoksu leijailee nenään.. Heh, olen niin miehen puutteessa 😂

Nyt unille, hyvää yötä tai huomenta sinne, riippuen koska luet tämän ☺️

Aletheias

Heh.. voi, voi..
        Mä tiedän jo vastauksesi, mutta pakko laittaa piruuttanikin.
        Sun täytyy saada miestä, vaikka sit maksullista.

No.. palataampa päiväjärjestykseen..
        😄

Mulla sama tuon suomipopin kanssa, seteissä menee ihan hyvin.
        Olenkin aina sanonut, että yhden illan kuuntelee ihan mitä vain.
        Ominta musiikkia on melodiset biisit ja omintakeiset äänet. Se on sit sama onko se blackmetallia vai oopperaa. Vai niiden sekoitusta.. 😂

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Heh.. voi, voi..
        Mä tiedän jo vastauksesi, mutta pakko laittaa piruuttanikin.
        Sun täytyy saada miestä, vaikka sit maksullista.

No.. palataampa päiväjärjestykseen..
        😄

Mulla sama tuon suomipopin kanssa, seteissä menee ihan hyvin.
        Olenkin aina sanonut, että yhden illan kuuntelee ihan mitä vain.
        Ominta musiikkia on melodiset biisit ja omintakeiset äänet. Se on sit sama onko se blackmetallia vai oopperaa. Vai niiden sekoitusta.. 😂

Olen täysin samaa mieltä, mun täytyy saada miestä 😂 Ei sentään maksullista, mutta myönnän tarpeen olemassaolon 🫣

Musiikki on siitä niin ihanaa, että se kuljettaa tunnetilasta toiseen. Jokin musiikki saa lanteet keinumaan, hymyn huulille ja kepeän fiiliksin, kun taas jokin toinen biisi osuu sydämen arkaan paikkaan. Joku biisi vie nuoruuteen, joku toinen taas haavemaailmaan, jollain on ehkä eheyttävä vaikutus.. Mieletöntä, mikä voima musiikilla voi parhaimmillaan olla 🤗

Tuo on mielenkiintoista, miten ihmiset kokee erilaiset äänet. Pidän eniten pehmeistä äänistä, jotka hyväilevät korvaa. En pidä narisevista tai väkinäisistä äänistä. Enkä pidä myöskään liiallisesta lurittelusta. Esim Mariah Carey on eittämättä naailman lahjakkaimpia laulajia ja hänen äänialansa on posketon, mutta mielestäni hänen laulantansa on usein ärsyttävää ylitulkintaa kuten tässä:

https://youtu.be/BEJmP8T07JU?si=ye_hPD13ske_-M3M

Aletheias

• Anonyymi kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä, mun täytyy saada miestä 😂 Ei sentään maksullista, mutta myönnän tarpeen olemassaolon 🫣

Musiikki on siitä niin ihanaa, että se kuljettaa tunnetilasta toiseen. Jokin musiikki saa lanteet keinumaan, hymyn huulille ja kepeän fiiliksin, kun taas jokin toinen biisi osuu sydämen arkaan paikkaan. Joku biisi vie nuoruuteen, joku toinen taas haavemaailmaan, jollain on ehkä eheyttävä vaikutus.. Mieletöntä, mikä voima musiikilla voi parhaimmillaan olla 🤗

Tuo on mielenkiintoista, miten ihmiset kokee erilaiset äänet. Pidän eniten pehmeistä äänistä, jotka hyväilevät korvaa. En pidä narisevista tai väkinäisistä äänistä. Enkä pidä myöskään liiallisesta lurittelusta. Esim Mariah Carey on eittämättä naailman lahjakkaimpia laulajia ja hänen äänialansa on posketon, mutta mielestäni hänen laulantansa on usein ärsyttävää ylitulkintaa kuten tässä:

https://youtu.be/BEJmP8T07JU?si=ye_hPD13ske_-M3M

Aletheias

Täytyy sanoa, että pidän erikoisista äänistä, mutta tää laittamasi biisi ei todellakaan sytytä. Liian hunajainen ja .. no.. ällö. Ja kuten sanoit, ylitulkintaa.

Tässä yksi lemppareitani

https://youtu.be/LpCaWyvAFzM?si=KHAXdJWiaO9s4b6m

Tykkään Cherin äänestä. Selkeä ja voimakas. Ei mitään ähkyilyä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Täytyy sanoa, että pidän erikoisista äänistä, mutta tää laittamasi biisi ei todellakaan sytytä. Liian hunajainen ja .. no.. ällö. Ja kuten sanoit, ylitulkintaa.

Tässä yksi lemppareitani

https://youtu.be/LpCaWyvAFzM?si=KHAXdJWiaO9s4b6m

Tykkään Cherin äänestä. Selkeä ja voimakas. Ei mitään ähkyilyä.

Cher on omanlaisensa, voimakas artisti, jolla on jo persoonansa kautta ollut merkittävä vaikutus koko pop-kulttuuriin. Pidän myös tuosta biisistä, siinä on ihanaa letkeää latino-meininkiä. Rakastan lattarimusiikkia, olin varmaan latino edellisessä elämässä 😄

Laura Närhellä on mielestäni ehkä kaunein ääni ikinä. Pidän hänen äänensä pehmeydestä ja kepeydestä. Pidän myös siitä, että Laura osaa lausua sanat selkeästi ja ääni tulee puhtaana ulos, sitä on niin helppoa kuunnella.

https://youtu.be/C0i1_PyfIkc?si=uuKHvWrdeM9R1E-S

Aletheias

• Anonyymi kirjoitti:

Cher on omanlaisensa, voimakas artisti, jolla on jo persoonansa kautta ollut merkittävä vaikutus koko pop-kulttuuriin. Pidän myös tuosta biisistä, siinä on ihanaa letkeää latino-meininkiä. Rakastan lattarimusiikkia, olin varmaan latino edellisessä elämässä 😄

Laura Närhellä on mielestäni ehkä kaunein ääni ikinä. Pidän hänen äänensä pehmeydestä ja kepeydestä. Pidän myös siitä, että Laura osaa lausua sanat selkeästi ja ääni tulee puhtaana ulos, sitä on niin helppoa kuunnella.

https://youtu.be/C0i1_PyfIkc?si=uuKHvWrdeM9R1E-S

Aletheias

Tämä artisti pääsi nyt korvan taakse. Todella kaunis ääni. Kiitos tästä.

Nyt en osaa laittaa vastabiisiä, oli niin kova veto. :)

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tämä artisti pääsi nyt korvan taakse. Todella kaunis ääni. Kiitos tästä.

Nyt en osaa laittaa vastabiisiä, oli niin kova veto. :)

Ole hyvä 😊 Lauran ääni on kyllä aivan ihana, pehmentää biisin kuin biisin.

Aletheias

• Anonyymi

No juu, musiikillinen suuntaus lähti nykyisille urille varsin varhain reilusti alle kymmenen vanhana kun korviin osui tämä 😁 https://www.youtube.com/watch?v=eGJ6HJZ9bC4&t=2s ja se oli pojun suuntaus selvillä siitä lähtien.
      Urasuunnitelmiin ei sen jälkeen suomihumppa iskelmineen enää kuulunut 😂.

Seuraavaksi iski heavy, punk, proge ja kaiken kruunasi metallimusa ja kruunaa edelleen 👑, hiukset kasvoi jne...eivätkä ole lähdössä vieläkään, lyhentyneet tosin.

Aluksi musiikin äänilaatu ei merkannut vähääkään, mutta näin vanhoilla päivillä on tullut opittua lisää huonoja tapoja eli äänenlaadullakin on merkitystä. Onneksi hifi-hullutus ei ole iskenyt...se on loppumaton polku jos sille lähtee.

Pc:llä tulee pääosin musisoitua, DAC kautta stereoille jne. Tidalhan olisi ihanteellinen mutta kyllä nämä mp3 320bit/.flac ajavat asiansa ihan hyvin omasta musiikkikirjastosta soitettuna.
      Ja tuskin olen kirjoittanut riviäkään tänne ilman ettei jotain mökää ole ollut ilmoille puskemassa, kirjoittaminenhan on vain musiikinkuuntelun oheistoimintaa 😄

• No mulle ei iskenyt tuo biisi alkuunsakaan. Aika monotoninen. Kiitos kuitenkin maistiaisesta.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No mulle ei iskenyt tuo biisi alkuunsakaan. Aika monotoninen. Kiitos kuitenkin maistiaisesta.

No ei varmaan iskenyt 🤭, en ole yllättynyt. Oli ilmestymisaikaansa kuitenkin varsin erilainen purkkapopin yms muun sekaan ja sehän viehätti jo silloin niinkuin nykyäänkin viehättää semmoinen ennakkoluuloton meininki

• Anonyymi kirjoitti:

No ei varmaan iskenyt 🤭, en ole yllättynyt. Oli ilmestymisaikaansa kuitenkin varsin erilainen purkkapopin yms muun sekaan ja sehän viehätti jo silloin niinkuin nykyäänkin viehättää semmoinen ennakkoluuloton meininki

Juu. Kyllä se erilaisuudestaan saa pisteet.

• Spotifyta mä kuuntelen. Ei juuri mitään genreä, mutta enimmäkseen rockia ja ysäriä. Ehkä toi johtuu siitä kun muksuna tuli kuunneltua Iron Maidenilta ja muuta raskaampaa, mutta ala-asteen musiikki tunneilla opin niin paljon vihaamaan musiikkia, etten kuunnellu enää mitään. Vääntelin joka paikassa radiot kiinni kun joku lestadiolainen. Että oikeestaan vasta 90 luvulla löysin musiikin uudelleen. Ja siitä on jääny sitten aika laaja kirjo. Poisluettuna kuitenkin suomipopit ja iskelmät, jotka mun mielestä aika ikäviä.

• Kyllähän musiikki antaa paljon. Monen ilon lähde.
        Mutta on hiljaisuudellakin puolensa.

• Anonyymi

Tubea kuuntelen kitona, autossa on vielä cd-soitin joka useinmiten on suljettuna, mutta joskus soi jotain vanhaa ja hyvää. Aina en jaksa musiikkiakaan. Pidän viikkoja ilman musiikkia.

Kuuntelen musiikkia vain tarpeeseen, en tavan vuoksi. Nuorena oli toisin. Mulla on sekasyöjän genre. Mikä minua milloinkin puhuttelee, sitä kuuntelen. Kuten sanoin tarpeen mukaan.

Jasu

• Kas, sinun viestiäsi en ollut huomannutkaan.. sen olen todennut että todellakin sekasyöjä olet.

Kai sen musiikinkin kanssa voi tulla ähky, eli saa tarpeekseen. Tai sit sekin menee vaiheettain, että on vaihe jolloin kuuntelee ja sit toinen vaihe elämässä, kun ei vällää niin paljoa.

Mulle kuitenkin musiikki on yksi kauneimpia ihmisen luomuksia. Niin paljon on ihmiset luoneet kaikkea pahaa ja turhaa, musiikki on puhdasta kauneutta.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kas, sinun viestiäsi en ollut huomannutkaan.. sen olen todennut että todellakin sekasyöjä olet.

Kai sen musiikinkin kanssa voi tulla ähky, eli saa tarpeekseen. Tai sit sekin menee vaiheettain, että on vaihe jolloin kuuntelee ja sit toinen vaihe elämässä, kun ei vällää niin paljoa.

Mulle kuitenkin musiikki on yksi kauneimpia ihmisen luomuksia. Niin paljon on ihmiset luoneet kaikkea pahaa ja turhaa, musiikki on puhdasta kauneutta.

Musiikki on sielunhoitoa. Silloin kun se toimii. Olisi kamalaa menettää kuulo. Toisaalta ne kappaleet soisi päässä silti, jotka on sinne jääneet. 😄

Itsestäni tuntuu, että mun arkeni pitää mut niin touhukkaana ja ajatukset liikkeessä, etten edes muista musiikkia joka hetki ja nuo eläimet on tulleet osaksi sitä kauneutta mitä nään ja saan kählätessäni niitten kanssa.

Juttelen ja touhuan niitten kanssa vuorovaikutuksessa, niin ei tuu tarvetta enää niin usein musiikille.

Jasu

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Musiikki on sielunhoitoa. Silloin kun se toimii. Olisi kamalaa menettää kuulo. Toisaalta ne kappaleet soisi päässä silti, jotka on sinne jääneet. 😄

Itsestäni tuntuu, että mun arkeni pitää mut niin touhukkaana ja ajatukset liikkeessä, etten edes muista musiikkia joka hetki ja nuo eläimet on tulleet osaksi sitä kauneutta mitä nään ja saan kählätessäni niitten kanssa.

Juttelen ja touhuan niitten kanssa vuorovaikutuksessa, niin ei tuu tarvetta enää niin usein musiikille.

Jasu

Jasu

Juu. Elämälläsi on sisältöä joka on mielekästä. Silloin ei tarvitse nk. täytettä.

• Anonyymi

Luulen että olen kuunnellut musiikkia aina aika vähän. Sävelkorvaa kuitenkin on, pianolla olen soitellut korvakuulolla mitä vaan. Jouduin sitten painotunneillekin, joista en pitänyt yhtään. Mutta opin nuotit.

Mulkein kaikki käy. Mutta epilepsiamölystä en tykkää. Teknoa varmaan.

Mua on aina vähän ihmetyttänyt miten suuren osan musiikki vie ihmisten elämästä. "Mitä musaa kuuntelet?" Sillä luokiteltiin porukkaa joskus.

Mä luen kirjoja. Minkälaisia kirjoja sinä luet? Ai et, no mitä luet? ... 😬

Pidän hiljaisuudesta. Autossa kuuntelen radiota, joskus maksutonta youtubea. Ei mölysaastetta, kiitos.

xLiner

• Anonyymi

Jotkut kuuntelevat lenkkeillessäänkin musiikkia. Kokeilin kerran ja totesin ettei ole mun juttuni. Autokin pääsee sujahtamaan takaa ilman että olen yhtään varautunut. Kuljen kaikista mieluiten omissa ajatuksissani ja kuuntelen ympäristön ääniä. Edes treenirytmin hakeminen musiikista ei innosta.

xLiner

• Hiljaisuus on hieno asia. Ymmärrän täysin. Elelin siinä noin nelkytä vuotta kunnes löysin musiikin elämääni.

Omat ajatukset ja niiden kuunteleminen vaan alkoi olla liikaa kun oma elämä petti alta sairastuessani. Sit oli paska duuni jota vihasin ylitse kaiken. Musiikki pelasti minut. Ja kun ei ollut toivoa paremmasta elämästä, niin oli hyvä kun oli edes musiikkia.

Ymmärrän jos on vähänkin ärsykeherkkä niin jatkuva älämölö rasittaa. Poitsullani on hyperakusia ja olen nähnyt miten äänet voivat satuttaa ihan fyysisesti. Siis konkreettisesti aiheuttaa kipua.

Mun mielestä toi identifioituminen jonkun genren mukaan, no.. oisko hieman teinimäistä. Toki just rokkareita näkee vanhempaakin ikäluokkaa mut jokainen tyylillään. Mikäpä minä sitä arvostelemaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hiljaisuus on hieno asia. Ymmärrän täysin. Elelin siinä noin nelkytä vuotta kunnes löysin musiikin elämääni.

Omat ajatukset ja niiden kuunteleminen vaan alkoi olla liikaa kun oma elämä petti alta sairastuessani. Sit oli paska duuni jota vihasin ylitse kaiken. Musiikki pelasti minut. Ja kun ei ollut toivoa paremmasta elämästä, niin oli hyvä kun oli edes musiikkia.

Ymmärrän jos on vähänkin ärsykeherkkä niin jatkuva älämölö rasittaa. Poitsullani on hyperakusia ja olen nähnyt miten äänet voivat satuttaa ihan fyysisesti. Siis konkreettisesti aiheuttaa kipua.

Mun mielestä toi identifioituminen jonkun genren mukaan, no.. oisko hieman teinimäistä. Toki just rokkareita näkee vanhempaakin ikäluokkaa mut jokainen tyylillään. Mikäpä minä sitä arvostelemaan.

Mulla taas lukeminen on ollut tapa irrottautua kaikesta epämieluisasta. Oikein pahoina aikoina mulla on ollut tuttuja "turvakirjoja", joiden avulla olen saanut ajatukset irti ikävistä asioista.

xLiner

• Anonyymi

Musiikkia kuunnellut vähän, sävelkorvaa on ja pianolla soitat korvakuulolla mitä vaan.

Uskotko itsekään siihen mitä puhelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musiikkia kuunnellut vähän, sävelkorvaa on ja pianolla soitat korvakuulolla mitä vaan.

Uskotko itsekään siihen mitä puhelet?

Mun lapsuudessani ei ollut jatkuvaa taustamölyä. Ellei sitten halunnut kuunnella lumisadetta telkasta. Radiossakaan ei saanut soittaa mitään kivaa... 😉

Vieläkin onnistuu korvakuulolta soittaminen vaikka nokkahuilulla. Pianoa ei enää ole.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun lapsuudessani ei ollut jatkuvaa taustamölyä. Ellei sitten halunnut kuunnella lumisadetta telkasta. Radiossakaan ei saanut soittaa mitään kivaa... 😉

Vieläkin onnistuu korvakuulolta soittaminen vaikka nokkahuilulla. Pianoa ei enää ole.

xLiner

Mitenhän ennen vanhaan on osattu musisoida? Haastavasti väitän, että kaikki muusikot soittivat alkuun korvakuulolla.

Ja eikös kaikilla kuitenkin soi musiikki ajatuksissa jos niin haluaa? Tai sitten ei... ?

Lapsena pimputtelin naapurin tädille Myrskyluodon Maijaa yhdellä sormella ja täti kirjoitti itselleen nuotit muistiin. Minusta se oli kovin outoa 😄

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Sä olet full of shit. Sulla ei ole mitään käsitystä mitä se vaatii, vaikka lahjojakin olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä olet full of shit. Sulla ei ole mitään käsitystä mitä se vaatii, vaikka lahjojakin olisi.

Jokainen osaa puhua ja väittää jotain. Mutta kun aletaan tekemään kaikkea sitä mistä puhutaan, tulee se todellisuus vastaan. Sinullekin.

Ja aina kun väittää osaavansa tai tietävänsä jotain, pitää ottaa huomioon se että lähellä voi olla joku joka oikeasti tietää ja osaa. Ja tietää senkin mitä se vaatii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa! Nyt oli suloisen katkeraa 😂

🐒💨

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla taas lukeminen on ollut tapa irrottautua kaikesta epämieluisasta. Oikein pahoina aikoina mulla on ollut tuttuja "turvakirjoja", joiden avulla olen saanut ajatukset irti ikävistä asioista.

xLiner

Töissä pakenin myös äänikirjoihin. Saattoi mennä kolmekin kirjaa viikossa pelkästään työn yksitoikkoisuuden takia.

Mutta tuollainen "turvakirja" on vieras käsite itselleni. Mutta miksipä ei toimisi. Samanlaista todellisuuden pakoa sekin voi tarjota. Viihdykettä, joka siirtää ajatuksia muualle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh 😮, aika erikoinen mielipide näin sivustaseuraajallekin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa! Nyt oli suloisen katkeraa 😂

🐒💨

xLiner

Katkeraa?

Minä soitan korvakuulolta. Ja aika paljonkin menee korvakuulolla. Ja se, että menee aika paljon, on vienyt myös aika paljon aikaakin jotta asia onnistuisi. Tunnen paljon taitavia ja lahjakkaita soittajia. Toiset ottaa kuulolla kiinni, toiset tarvii jonkun verran lunttilappuja siihen. Tiedätkö mikä on meille kaikille yhteistä? Se on se, että ollaan vietetty aika paljon aikaa musiikin parissa. Myös kuuntelemalla. Kuulolla kiinni ottavat erityisesti kuuntelemalla ja kuulemalla. Se on edellytys sille asialle. Ja kun sinä sanot, ettet paljon kuuntele etkä ole kuunnellut, niin rohkenen tosiaan epäillä. Epämääräinen pimputtaminen ja rämpyttäminen ei ole soittamista.

Ja toinen mikä meitä kaikkia yhdistää on se, ettei yhdelläkään olisi kaikesta lahjakkuudesta ja taidosta huolimatta sellaista itseluottamusta väittää, että soittaisi korvakuulolla mitä vaan. Ei ennen kun on soittanut korvakuulolla mitä vaan, mitä tuskin olet tehnyt. Tuskin olet lapsuuden pimputteluja enempää edes kokeillut. Mietityttää tosiaan se, että mistä moinen itseluottamus omiin taitoihin mitkä ei ole ikinä mihinkään kunnon testiin joutunut tai mitä ei ole pahemmin kehittänyt tai harjoittanut? Mutta on se täällä ennenkin nähty, että sinä elät jossain mielikuvitusmaailmassasi missä et suostu katsomaan todellisuutta sellaisena kuin se on.

Ps. Minkä uuden Mozartin onkaan maailma xlinerissä menettänyt... :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katkeraa?

Minä soitan korvakuulolta. Ja aika paljonkin menee korvakuulolla. Ja se, että menee aika paljon, on vienyt myös aika paljon aikaakin jotta asia onnistuisi. Tunnen paljon taitavia ja lahjakkaita soittajia. Toiset ottaa kuulolla kiinni, toiset tarvii jonkun verran lunttilappuja siihen. Tiedätkö mikä on meille kaikille yhteistä? Se on se, että ollaan vietetty aika paljon aikaa musiikin parissa. Myös kuuntelemalla. Kuulolla kiinni ottavat erityisesti kuuntelemalla ja kuulemalla. Se on edellytys sille asialle. Ja kun sinä sanot, ettet paljon kuuntele etkä ole kuunnellut, niin rohkenen tosiaan epäillä. Epämääräinen pimputtaminen ja rämpyttäminen ei ole soittamista.

Ja toinen mikä meitä kaikkia yhdistää on se, ettei yhdelläkään olisi kaikesta lahjakkuudesta ja taidosta huolimatta sellaista itseluottamusta väittää, että soittaisi korvakuulolla mitä vaan. Ei ennen kun on soittanut korvakuulolla mitä vaan, mitä tuskin olet tehnyt. Tuskin olet lapsuuden pimputteluja enempää edes kokeillut. Mietityttää tosiaan se, että mistä moinen itseluottamus omiin taitoihin mitkä ei ole ikinä mihinkään kunnon testiin joutunut tai mitä ei ole pahemmin kehittänyt tai harjoittanut? Mutta on se täällä ennenkin nähty, että sinä elät jossain mielikuvitusmaailmassasi missä et suostu katsomaan todellisuutta sellaisena kuin se on.

Ps. Minkä uuden Mozartin onkaan maailma xlinerissä menettänyt... :D

Pahoitteluni, mutta mulla tuo korvakuulolla soittaminen oli ihan luontaista.

Sen enempää erityisesti juuri ei musiikki ole mua elämässäni kiinnostanut. Pahoittelut siitäkin.

Jotkut joutuvat tekemään joidenkin asioiden vuoksi enemmän työtä kuin toiset. Sitähän ei tiedä mitä minusta olisi voinut kehittyä jos olisin suunnannut kiinnostukseni musiikkiin. Ei sun olis siitäkään tarvinnut mieltäsi pahoittaa.

(Oikeesti en ole yhtään pahoillani. Tää on ihan hiton huvittavaa. Vedä vielä yhdet kilarit! 🤭)

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahoitteluni, mutta mulla tuo korvakuulolla soittaminen oli ihan luontaista.

Sen enempää erityisesti juuri ei musiikki ole mua elämässäni kiinnostanut. Pahoittelut siitäkin.

Jotkut joutuvat tekemään joidenkin asioiden vuoksi enemmän työtä kuin toiset. Sitähän ei tiedä mitä minusta olisi voinut kehittyä jos olisin suunnannut kiinnostukseni musiikkiin. Ei sun olis siitäkään tarvinnut mieltäsi pahoittaa.

(Oikeesti en ole yhtään pahoillani. Tää on ihan hiton huvittavaa. Vedä vielä yhdet kilarit! 🤭)

xLiner

Ok. Mummon mielipide sun musiikillisestä lahjakkuudesta on riittävä perustelu. Mennään näillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Mummon mielipide sun musiikillisestä lahjakkuudesta on riittävä perustelu. Mennään näillä.

Jokainen notkeakaan ei treenaa huipputason voimistelijaksi.

Olen lahjakas eräillä muillakin alueilla, joista olen ollut enemmän kiinnostunut 😁

xLiner

• Kyllä musiikki on niin iso osa elämää, että jos sitä ei olisi, niin olisin aika kädetön. Sitä kuluu laidasta laitaan, mutta tasaisimman fiiliksen saa ehkä jostain soulista.

Noin muuten kuuntelen fiiliksen mukaan kaikkea muuta paitsi örinää ja oopperaa. Tässä kipeänä ollessa tekee mieli kuunnella jotain hyvän fiiliksen musaa, jossa ei ole liian syvällisiä sanoituksia.

Ne kun helposti vievät koko korvan, jos lehden antaa ja sitten ollaankin manipuloituna musiikin maailmassa. Tässä mielestäni sopiva biisi tähän aamuun.

Black Pumas / Colors

https://youtu.be/2EntxPIULUI?si=msRSVfas_yaRDFS9

• Lisään: Kuuntelen useimmiten musiikkini spotifysta ja vaihtelevasti omaa tai oletetun tekoälyn tuottamaa listaa.

Tykkään kuitenkin päättää musiikin marssijärjestyksen ihan itse ja joskus oikein ärsyynnyn skipatessani artisteja, kun tekoäly työntää niitä väkisin soittolistoille.

• Oikein hyvä biisi. Mulle putoo hyvin soul ja blues. Kuten jazz tai rokkikin.

Ihanaa nähdä miten eri tavoin ihmiset suhtautuu musiikkiin.

Mulle soittiksilla ei ole väliä. Kuuntelen mielelläni sitä mitä tuubi antaa. Toki tuubi katselee kuunteluhistoriaani ja luo soittiksia sen mukaan.
        Itse valitsen vain genren fiiliksen mukaan ja annan tuubin soittaa mitä haluaa.

Nyt soi

https://youtu.be/lzzpDeYeiZQ?si=mYg2CIl1w7qEJCrX

Oikein hyvä biisi. Mulle putoo hyvin soul ja blues. Kuten jazz tai rokkikin.

Ihanaa nähdä miten eri tavoin ihmiset suhtautuu musiikkiin.

Mulle soittiksilla ei ole väliä. Kuuntelen mielelläni sitä mitä tuubi antaa. Toki tuubi katselee kuunteluhistoriaani ja luo soittiksia sen mukaan.
        Itse valitsen vain genren fiiliksen mukaan ja annan tuubin soittaa mitä haluaa.

Nyt soi

https://youtu.be/lzzpDeYeiZQ?si=mYg2CIl1w7qEJCrX

Kiitos linkistä, menee tänään kuunteluun. 🤗

• Pidän itse vanhojen tietokonepelien musiikeista (remixit), ja sen sellaisista, niitä löytyy paljon netistä, ja profiilisivullani on paljon linkkejä niihin. Myös jotkut tracker-musiikit ovat hyviä, niitä tehtiin paljon 80- ja 90-luvuilla, kunnes mp3-formaatti tuli (esim. modarchive.org).

• Olisikohan jossain musahakua, kun itsellä on yks ski or die -pelin biisi mielessä, mutta en löydä sitä youtubesta. Voisin sen hyräillä kuitenkin. 🤔

• Mu5tasydän kirjoitti:

Olisikohan jossain musahakua, kun itsellä on yks ski or die -pelin biisi mielessä, mutta en löydä sitä youtubesta. Voisin sen hyräillä kuitenkin. 🤔

Tämäkö se on? Ei kuulosta niin hyvältä:
        https://m.youtube.com/watch?v=JTNau-OJ3Jw

Vanhojen pelien musiikkeja löytää varmaan helpoimmin youtubesta, mutta on niitä usein olemassa jossakin alkuperäisessä tracker-formaatissa, mutta silloin pitäisi olla jokin soitto-ohjelma, joka näitä formaatteja pystyy soittamaan. Websoittimia löytyy myös, mutta ne eivät ole niin hyviä. Androidissa esim. VLC, xmp mod player ei enää toimi uudemmissa laitteissa.

Remixejä löytää esim. täältä:
        https://remix.kwed.org/

• m36-intj kirjoitti:

Tämäkö se on? Ei kuulosta niin hyvältä:
        https://m.youtube.com/watch?v=JTNau-OJ3Jw

Vanhojen pelien musiikkeja löytää varmaan helpoimmin youtubesta, mutta on niitä usein olemassa jossakin alkuperäisessä tracker-formaatissa, mutta silloin pitäisi olla jokin soitto-ohjelma, joka näitä formaatteja pystyy soittamaan. Websoittimia löytyy myös, mutta ne eivät ole niin hyviä. Androidissa esim. VLC, xmp mod player ei enää toimi uudemmissa laitteissa.

Remixejä löytää esim. täältä:
        https://remix.kwed.org/

Vitsi just tuo, minä tykkään. Kiitos vaivannäöstä!

• Anonyymi
      • Sanat oli aika ristiriidassa tuon pirteän jytkytyksen kanssa. Sen mitä siitä ymmärsin. Mut ei paha. Tanssimusiikkia.

Kuunteluun valitsen mieluummin tämän.

https://youtu.be/jsgLcx2OM6I?si=la4WAmW2i5WaLI9r

Tämä ei ketkuta kylläkään lanteita, mutta kaunis biisi. Ja Amyn ääni.. huikea.

• Anonyymi

Hei,sattui silmään tämä keskustelu,niin halusin nyt Maija Vilkkumaata suositella jos et ole pahemmin kuunnellut aiemmin. Biisit kertovat usein sydänsuruista ja menneistä ajoista,mutta sanoitukset ovat tietyllä tapaa erilaiset,loistavaa tarinankerrontaa. En osaa oikein kuvailla mutta jos kuuntelet niin huomaat. Sanon nyt esim. vaikka kappaleet Ei,Kusipää ja Anna-Liisa joitain mainitakseni.

Aika monella joku nimimerkki oli käytössä niin en nyt tiedä olinko häiriöksi kun tänne anonyymina kirjoitin,toivottavasti en. Hyvät illanjatkot kaikille!

• Kiva juttu. Pistän kuunteluun tuon Vilkkumaan. Saa osallistua, vaikka olisikin anonyymi. Ei ole väliksi kuka on kuka tai silleen.

• Kuuntelin yhden päivän Maijaa ja voin sanoa, että mielenkiintoisia sanoituksia. Toisin biisit aikalailla toistivat itseään. Omaleimaisella tavalla.

Toi suomirock tai mitä nyt sit olikaan ei ole ihan ominta juttua, mutta tykkäsin vaihtelusta. Kiitos suosituksesta.

• Anonyymi

En oikein osaa sanoa mitä kuuntelin pienempänä. Lapsena suomipoppia, teininä Apulantaa, Kotiteollisuutta, Iron Maidenia. Taisin olla rokkityyppi, hiuksenikin olivat sen mukaiset vaikka rumilta näyttivätkin. Lukioaikoina tykkäsin kuunnella ug-räppiä. Sitten minulla ei ollut oikein mitään ykkösgenreä. Ug-räppiä jossain määrin.

Muutaman viime vuoden aikana löysin ensin nämä trancet tai psytrancet: https://www.youtube.com/watch?v=26boJ0k6-Vw . Edellisen linkin julkaisu on tuore mutta tiedän että se oli olemassa eri taustakuvalla noin v. 2017 tai -18. https://www.youtube.com/watch?v=OZQLWHFePe8 . Jostain syystä etsiskelin alussa juuri orientteja biisejä kyseiselle genrelle. Tekoälyn mukaan orientilla tarkoitetaan lähes koko Aasiaa. Noiden linkkien otsikot kertovat mitä tarkoitan. Tuon alkuhuumani jälkeen olen sitten kuunnellut muutakin sienimusiikkia.

Tässä on poikkeuksellisen psykedeeliset kappaleet. Simon Patterson - Smack (Waio Remix): https://www.youtube.com/watch?v=Ib4NMaTgZDs . Itse asiassa muistuikin mieleeni Rydhm Dee. Sen yksi remix on tässä: https://www.youtube.com/watch?v=r_XrdBIBMZs . Tosi hyvä mielestäni. Viimeisimmän linkkini ansiosta tiedän sitä edellisen linkin kappaleen olemassaolon.

Astral Projection & M.F.G. - The Sleeper Must Awake (Original Mix) on myös psykedeelinen: https://www.youtube.com/watch?v=PpmuJplS8wk . Jos joku uskaltaa käydä poimimassa ja nauttimassa niitä kuuluisia tajuntaa laajentavia sieniä näitä settejä kuunnellen niin olisi mukava kuulla kokemuksia. Itse en lähde kokeilemaan taikka käyttämään niitä. - 🍄.

• No johan on .. aika psykedeelistä. Tää menis ehkä kauheessa kaatiksessa jossakin baarin djiin looetettua soittamisen. Ihan hienoa .. mut menee yli mun tajunnan. Ehkä just jos on vetänyt jotakin .. mut mä en vedä. En.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No johan on .. aika psykedeelistä. Tää menis ehkä kauheessa kaatiksessa jossakin baarin djiin looetettua soittamisen. Ihan hienoa .. mut menee yli mun tajunnan. Ehkä just jos on vetänyt jotakin .. mut mä en vedä. En.

Artha - Controlled: https://www.youtube.com/watch?v=IdbRvzCRKhM . Lonkerot hyökkää 🐙. Mitä psykedeelisempää musiikkia, sen parempaa musiikkia? Ei se kyllä niin mene, ei edes minun mielestäni. Goatrance on vielä ihan kuunneltavaa. Paitsi että tuokin kappale taitaa olla goaa. Olen kokenut sen että silloin kun on tarpeeksi humalassa ja kuuntelee oikeasti psykedeelistä musiikkia, niin laatta lentää helpommin. Smitihän uhkasi kokeilla madonlakkeja tänä syksynä. Saa nähdä miten siinä käy. Minulle riittää se mitä omakohtaisia kokemuksia olen kuullut parilta tyypiltä ja se millaiselle tripille family guyn Brian joutui niitä syötyään. - 🍄.

• Anonyymi

Osa näistä on kulutettuja / puhki kuunneltuja. Objektiivisesti katsottuna listaani ei päätynyt mukaan kaikkia hyviä kappaleita joita olen kuunnellut liikaa. Jos kappaleet ja genret kuulostavat toisiinsa nähden erilaisilta niin niitä ei voi oikeastaan vertailla keskenään. Kuuntelijan kulloinenkin mielentila määrittää sen nappaako jokin kappale vai ei. Lista oli tässä aloituksessani: https://keskustelu.suomi24.fi/t/19009073/alyton-homma . - 🍄.

• Tota..

Lapsena kuuntelin sujuvasti sitä mitä isäni soitti auton kasettisoittimesta ku käytiin me kakarat isän mukana ajeluilla, enimmäkseen Jaakko Teppoa, mut isällä oli joskus kaukana kasikytluvulla vielä myös kasetti missä luki vaan suunnilleen et "apassi"

Eli tää:
      https://youtu.be/7TwULx_wDiI?si=W2aMcuIB_XEGOw2x
      (Ja oon huomannut et iskä kuuntelee tätä toisinaan edelleen😊)

Teininä kuuntelin niin eurodancee (taimitäsenyoli), poikabändejä (varsinki Backstreet Boys:ia mikä oli yks mun ehottomia lemppareita sillon), ja sit oli ainaki Army Of Lovers ja Sin With Sebastian (ensimmäinen cd-levy minkä ostin oli Golden Boy😁) ja öö.. Apulantaa, Klamydiaa, yhen kaverin kautta tutustuin Leevi And the Leavings:in musiikkiin sillon ja mahollisesti myös kipinä humppaorkesteri Eläkeläisten fanittamiseen lähti jo ku seiskaluokalla musiikin opettaja soitti meille pari biisiä..

Tää oli yks niistä,
      https://youtu.be/2TvJGKYuEm4?si=mp6wR99KL6a-aKXJ

Mitäsniitänytmuitaoli🤔

Palaan myöhemmin ku nyt iski ajatuskatko,

• Heh! Se oli tuo Eläkeläisten video jostain tosi kaukaa ysikytluvulta ku hämmensi ja vei keskittymisen😅

Mut nii, mulla on kans sillai aika kausittaista tuo musiikin kuuntelu, välillä elän ja hengitän musiikin kautta ja välillä en vaan yksinkertasesti Halua kuunnella yhtään mitään..

Jatkoa aiempaan..

Noin vuonna 2002 RAKASTUIN Rammsteinin musiikkiin, se iski ja lujaa ja sillä tiellä oon (osittain) vieläkin,

Sen jälkeen on Turmion Kätilöt kulkenu vahvasti mukana, ja varsinki mun veljen kuoleman jälkeen nous uudestaan mun listoille ku mikä sen parempi märistä ku kuuntelee biisiä missä raajat repeävät jne..
        https://youtu.be/TTqCK6vLWe4?si=CaHt_5I5z-KsVzTg

Sitte oli liuta vielä raskaampaa örinää ja vuohenpääheviä mut enmäätiiä haluaako muut kuulla niitä🤷

(Saatan jatkaa vielä jos muistanjaksan)

• Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

Heh! Se oli tuo Eläkeläisten video jostain tosi kaukaa ysikytluvulta ku hämmensi ja vei keskittymisen😅

Mut nii, mulla on kans sillai aika kausittaista tuo musiikin kuuntelu, välillä elän ja hengitän musiikin kautta ja välillä en vaan yksinkertasesti Halua kuunnella yhtään mitään..

Jatkoa aiempaan..

Noin vuonna 2002 RAKASTUIN Rammsteinin musiikkiin, se iski ja lujaa ja sillä tiellä oon (osittain) vieläkin,

Sen jälkeen on Turmion Kätilöt kulkenu vahvasti mukana, ja varsinki mun veljen kuoleman jälkeen nous uudestaan mun listoille ku mikä sen parempi märistä ku kuuntelee biisiä missä raajat repeävät jne..
        https://youtu.be/TTqCK6vLWe4?si=CaHt_5I5z-KsVzTg

Sitte oli liuta vielä raskaampaa örinää ja vuohenpääheviä mut enmäätiiä haluaako muut kuulla niitä🤷

(Saatan jatkaa vielä jos muistanjaksan)

"vuohenpääheviä" höh no joo 😆 sitähän se, en itse niin välitä vaikka Venom on nähty... vuohenpäähevin isoisä
        -sivusta

• Anonyymi kirjoitti:

"vuohenpääheviä" höh no joo 😆 sitähän se, en itse niin välitä vaikka Venom on nähty... vuohenpäähevin isoisä
        -sivusta

Heh, ku mää en taho jaksaamuistaa mikä on varsinaisesti mitäki genreä.. nii se on sit vuohenpäätä misä öristään niin maan kauhiasti😅

Meinasin ensin kyl laittaa et kirkonpolttoheviä, mut siitä mulla tulee lähinnä mieleen Mayhem tai no oikeestaan se Varg mikäseoli, eik se ollu Mayhemissakin🤔

• m.wurst kirjoitti:

Heh, ku mää en taho jaksaamuistaa mikä on varsinaisesti mitäki genreä.. nii se on sit vuohenpäätä misä öristään niin maan kauhiasti😅

Meinasin ensin kyl laittaa et kirkonpolttoheviä, mut siitä mulla tulee lähinnä mieleen Mayhem tai no oikeestaan se Varg mikäseoli, eik se ollu Mayhemissakin🤔

Mun rakas ystäväni soittaa just tuota vuohenpääheviä ja olen käynyt paljonkin keikoillansa, jopa ulkomaillakin. Örinäheviksi mä sitä kutsun. Sitäkin kuuntelee. Yhden illan.

Mä ite tykkään seesteisistä äänistä ja melodioista, joten en hirveämmin tykkää hevistä. Turhan monotonista mun makuun. Toki, onhan heviäkin monenlaista.

Kiitos kuitenkin että jaoit omasta musiikkimaustasi.

• Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

No niitähän on eri lajeja harrastajien puolesta muka useitakin, oikeasti lähinnä kaksi sillä suunnalla kuolonmeteli (death) ja (black) vuohenpäämeteli 😅. Yhteistä suuntaukselle on se että kaikki kuulostaa samalta kuolonkorinalta, noh on siellä kyllä joitakin kuunneltaviakin.

9-kymmentäluvulla kirkkoja paloi, etenkin norjassa , joku sai murhasyytteenkin. Eivät erottaneet enää mikä on musiikkia ja mikä totta, tekisi mieli sanoa että piruparat mutta voi olla että miellyttäisi liikaa skaalan harrastajia...en siis sano 😁.

• Anonyymi kirjoitti:

No niitähän on eri lajeja harrastajien puolesta muka useitakin, oikeasti lähinnä kaksi sillä suunnalla kuolonmeteli (death) ja (black) vuohenpäämeteli 😅. Yhteistä suuntaukselle on se että kaikki kuulostaa samalta kuolonkorinalta, noh on siellä kyllä joitakin kuunneltaviakin.

9-kymmentäluvulla kirkkoja paloi, etenkin norjassa , joku sai murhasyytteenkin. Eivät erottaneet enää mikä on musiikkia ja mikä totta, tekisi mieli sanoa että piruparat mutta voi olla että miellyttäisi liikaa skaalan harrastajia...en siis sano 😁.

Eik se ollu samainen jantteri joka niitä kirkkoja poltti ku puukotti bändikaverinsa (tai entisen, en nyt muista🤔) ja vuosi pari aiemmin yks ampu ittensä ja se on yhteen levyn kanteen ikuistettuna,
        Hurjaa menoa Norjanmaalla..

Mun rakas ystäväni soittaa just tuota vuohenpääheviä ja olen käynyt paljonkin keikoillansa, jopa ulkomaillakin. Örinäheviksi mä sitä kutsun. Sitäkin kuuntelee. Yhden illan.

Mä ite tykkään seesteisistä äänistä ja melodioista, joten en hirveämmin tykkää hevistä. Turhan monotonista mun makuun. Toki, onhan heviäkin monenlaista.

Kiitos kuitenkin että jaoit omasta musiikkimaustasi.

Tää nyt sit ei oo sitä vuohenpäätä, mut rentouttavaa örinää eniveis😊

https://youtu.be/SFrTeHRYshs?si=AwJwn1TJoki0crDp

Saa kuunnella mut ei oo pakko😁

• Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

Eik se ollu samainen jantteri joka niitä kirkkoja poltti ku puukotti bändikaverinsa (tai entisen, en nyt muista🤔) ja vuosi pari aiemmin yks ampu ittensä ja se on yhteen levyn kanteen ikuistettuna,
        Hurjaa menoa Norjanmaalla..

"I Exalt - Dialect Ft Matthew Jones" , tämä oli ivssiin core tai sitten grind vaikutteista meteliä kait 🤔. 20 sekkaa kestin, ei paha 😅...ei voi mitään kun tuo proge- ja törkymetalli viehättää enemmän

• Anonyymi

• Anonyymi
      • Kiitos, mutta mulle riittää nuo halvimmat langalliset JBL napit. Tuppaan aina hajottamaan kuulokkeet, niin ei viiti sijoittaa. Harmittaa sit vaan kun hajoaa.
        Enkä voi sietää kuppikuulokkeita. Tulee mieleen kuulosuojaimet.. :)

• Anonyymi

Kuuntelen musiikkia todella paljon. Helposti 50 tuntia viikossa. Se 50 tuntia viikossa ei ole kaikki intensiivistä kuuntelua ja yksityiskohtiin paneutumista. Duunissa soi aina jokin spotifyn algoritmin minulle tekemä soittolista. Se on aika hyvä siinä. Olen löytänyt monia kiinnostavia minulle uusia artisteja sen avulla.

Musiikin harrastaminen on taas ollut kesän ajan vähän jäähyllä. Aika ei riitä kaikkeen mitä haluaisi tehdä. Pakko tehdä välillä valintoja. Mutta syksy tulee ja näyttää taas siltä, että jatkan keskeneräisen projektin kehittelyä. Pohjat on jo valmiina, niitä pitää vaan täydentää vähän. Kuulostaa vielä keskeneräiseltä. Toisaalta jos niitä kuuntelee tarpeeksi monta kertaa, ne kuulostaa vähemmän keskeneräiseltä. Voisi julkaista sellaisenaankin. Mutta minkä perfektionisti luonteelleen voi...?

Tänään aamulla kuuntelin Snake Corpsia ja sen jälkeen algoritmi jatkoi. Tämän bändin kohdalla pysähdyin ja halusin kuulla enemmän. Jollain tavalla Sisters of Mercyn ja Tiamatin jalanjäljissä. Sekoitus kumpaakin, mutta silti itsensä kuuloista.

https://youtu.be/rUTBOxl_TaQ?si=2-ivqrzjGszyEwcT

• No minä en ymmärrä musiikista mitään. Aihe jota vasta tunnustelen. Kiitos maistiaisesta. Oli erilainen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No minä en ymmärrä musiikista mitään. Aihe jota vasta tunnustelen. Kiitos maistiaisesta. Oli erilainen.

Minä olen kuunnellut musiikkia paljon noin 4-5 vuotiaasta lähtien ja harrastanutkin sitä reippaasti yli 30 vuotta, enkä vieläkään ymmärrä siitä kaikkea. Se tekeekin siitä hienoa. Elämän mittainen matka, missä aina oppii ja oivaltaa jotain uutta ja hienoa. Musiikkia lähemmäs ns. Jumalaa ei ihmislapsi pääse. On olemassa vaan 12 nuottia ja äärettömät mahdollisuudet tehdä niillä kaikkea hienoa. Mutta se hieno edllyttää sen, että päästää ensiksi musiikin sisällensä(kuuntelemalla ja kuulemalla se). Sen jälkeen se pitää tuntea, vähän niin kuin tunnetaan muita asioita kuten kipu, nautinto, tuska, maut jne. Ja sen jälkeen päästää se itsestä ulos. Silloin ei voi tulla mitään muuta kuin hyvältä ja tutulta kuulostavaa itsensä näköista musiikkia. Se on tavallaan matematiikan ja metafysiikan yhdistelmä. En osaa sen tarkemmin kuvailla sitä. Joku artisti on sanonut aika hyvin: "En yritä soittaa kitaraa, vaan yritän soittaa kitaralla musiikkia". Minusta se on aika hyvin kiteytettynä.

Jos muusikko rakastaa omaa soittotaitoaan enemmän kuin itse musiikkia, se tulee lopulta tuottamaan paskaa, ei musiikkia. Ja tämä on se musiikin jumalaisuus. Se, että rakastaa jotain mikä on enemmän kuin itse on. :)

https://youtu.be/MAvVTRsMAOg?si=Rsa_0UCz_1OOAtER

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen kuunnellut musiikkia paljon noin 4-5 vuotiaasta lähtien ja harrastanutkin sitä reippaasti yli 30 vuotta, enkä vieläkään ymmärrä siitä kaikkea. Se tekeekin siitä hienoa. Elämän mittainen matka, missä aina oppii ja oivaltaa jotain uutta ja hienoa. Musiikkia lähemmäs ns. Jumalaa ei ihmislapsi pääse. On olemassa vaan 12 nuottia ja äärettömät mahdollisuudet tehdä niillä kaikkea hienoa. Mutta se hieno edllyttää sen, että päästää ensiksi musiikin sisällensä(kuuntelemalla ja kuulemalla se). Sen jälkeen se pitää tuntea, vähän niin kuin tunnetaan muita asioita kuten kipu, nautinto, tuska, maut jne. Ja sen jälkeen päästää se itsestä ulos. Silloin ei voi tulla mitään muuta kuin hyvältä ja tutulta kuulostavaa itsensä näköista musiikkia. Se on tavallaan matematiikan ja metafysiikan yhdistelmä. En osaa sen tarkemmin kuvailla sitä. Joku artisti on sanonut aika hyvin: "En yritä soittaa kitaraa, vaan yritän soittaa kitaralla musiikkia". Minusta se on aika hyvin kiteytettynä.

Jos muusikko rakastaa omaa soittotaitoaan enemmän kuin itse musiikkia, se tulee lopulta tuottamaan paskaa, ei musiikkia. Ja tämä on se musiikin jumalaisuus. Se, että rakastaa jotain mikä on enemmän kuin itse on. :)

Olen luullut jo kaikkien goottien kuolleen sukupuuttoon, ei näköjään :). Trashinkin luultiin olevan kuollut vaan on pikku hiljaa nousussa taas
        -sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen luullut jo kaikkien goottien kuolleen sukupuuttoon, ei näköjään :). Trashinkin luultiin olevan kuollut vaan on pikku hiljaa nousussa taas
        -sivusta

En mä nyt itseäni gootiksi sanoisi, vaikka tyylilaji onkin hyvin lähellä sydäntäni. Se oikeastaan alkoi joskus 84-85 kun kuulin nassikkana ensimmäistä kertaa Alphavillea ja Victory of Loven. Siinä vaan oli jotain, mikä veti puoleensa. Iski kunnolla sisuskaluihin. Ja kuulostaa edelleen helvetin hienolta. :)

https://youtu.be/bpb4I6sSj80?si=0VNx7UVEI9KgOQHf

Olen kuitenkin 80-luvun kasvatteja, joten se uusi aalto on minulle se juttu, vaikka rakastankin kaikenlaista hyvää musiikkia. Mutta siihen palaan aina. Ja kaikki uusi aalto ei ole synkkää goottiosastoa... :) Onhan jopa The Curekin tehnyt iloisia hienoja poppisrallatuksia... :)

https://youtu.be/BjvfIJstWeg?si=rS_dOEKf7CeqSxS0

Ja maailman ensimmäinen goottibändi oli, ennen kun käsite oli edes lanseerattu, The Doors

https://youtu.be/7G2-FPlvY58?si=bHV2YXfKuCkr0owD

Ja ensimmäinen gootti säveltäjänä wanha kunnon Johann Sebastian Bach

https://youtu.be/erXG9vnN-GI?si=4iBNvcP5cGBcx2Oo

Enjoy! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä nyt itseäni gootiksi sanoisi, vaikka tyylilaji onkin hyvin lähellä sydäntäni. Se oikeastaan alkoi joskus 84-85 kun kuulin nassikkana ensimmäistä kertaa Alphavillea ja Victory of Loven. Siinä vaan oli jotain, mikä veti puoleensa. Iski kunnolla sisuskaluihin. Ja kuulostaa edelleen helvetin hienolta. :)

Olen kuitenkin 80-luvun kasvatteja, joten se uusi aalto on minulle se juttu, vaikka rakastankin kaikenlaista hyvää musiikkia. Mutta siihen palaan aina. Ja kaikki uusi aalto ei ole synkkää goottiosastoa... :) Onhan jopa The Curekin tehnyt iloisia hienoja poppisrallatuksia... :)

Ja maailman ensimmäinen goottibändi oli, ennen kun käsite oli edes lanseerattu, The Doors

Nyt Youtuben algoritmi tarjosi minulle tämän. En ole kuunnellut vuosiin vanhaa Modea... :)

https://youtu.be/R_zaEcrpCbI?si=nYsCkrh3OZilBTHU

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt Youtuben algoritmi tarjosi minulle tämän. En ole kuunnellut vuosiin vanhaa Modea... :)

https://youtu.be/R_zaEcrpCbI?si=nYsCkrh3OZilBTHU

Mutta mitä on tapahtunut ihmisille? Kaikki puhuu empatiasta, mutta kukaan ei enää tunne sitä. Monet puhuu rakkaudesta, mutta kukaan ei enää rakasta. Monet puhuu välittämisestä, mutta kukaan ei enää oikeasti välitä mistään. Missä vaiheessa mentiin vikaan?

https://youtu.be/AMdRrsWTpFA?si=lAEvlMvT2DhhOCXo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aaha, nyt selkis, ei gootti vaan ns. synkkis :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aaha, nyt selkis, ei gootti vaan ns. synkkis :)

Synkkis taitaa olla kuvaavampi tosiaan :)

Minusta kaikki kaunein on synkkyydessä, melankoliassa, epätoivossa, missä on kuitenkin jonkinlainen valo jossain pilkahtelemassa. Sentimentaalisuudessa, antautumisessa välttämättömyydelle. Harvemmin jossain tekopyhässä iloisuudessa, missä halataan koko maailmaa ja yritetään ymmärtää ja hyväksyä kaikkea. Ei kaikki kukat ansaitse kukkia. Ei ainakaan kaikkialla. Rikkaruohot tuhoaa ympäriltään kaiken kauniin ja muuttaa ympäristönsä itsensä kaltaiseksi. Ja sen jälkeen määrittelee kauneuden uudestaan. Jonkun ajan kuluttua tervekin kasvillisuus tottuu rikkaruohon dominointiin ja kauneuden kriteereihin ja unohtaa oman kauneutensa. Lopulta kieltää sen. Näin toimii politiikka ja ideologiat. Poikkeuksetta, vaikka kuin hyvällä asialla olisivat. Yksikään politiikka tai ideologia ei siedä erimielisyyttä.

Joo, syksy tulee ja se kaunis synkkyys sen mukana... :)

https://youtu.be/hod_ped-1rM?si=9RM7WVYcdcTE8SEb

• Anonyymi kirjoitti:

Olipas runollista. Kauniisti kirjoitit musiikista.
        Valitettavasti minulla ei ole sinun lahjaasi ymmärtää musiikin olemusta. Minulla on ihan muunlaisia avuja.

Minä olen kuin kaarnalaiva musiikin purossa ja annan sen kuljettaa itseäni välittämättä minne se minua vie. Ja ymmärtämättä sitä puron lähdettä, olevaisuutta tai määränpäätä.

Minä makustelen musiikkia. Sen paremmin en voi asiaa kuvailla.
        Laittamasi biisi on hyvä. Kiitos

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle toi musiikin ilmentäminen on tanssimista tai kuuntelemista. Minulla on maailman surkein sävelkorva, en osaa ilmentää musiikkia laulamalla(paitsi ammuun nuotilla) ja en osaa soittaa instrumenttejä.

Mutta tanssiminen, se on kuin rakastelua musiikin kanssa. Sitä voin verrata sinun tunteeseesi. En ole ikinä ollut niin onnen huumassa, kuin joskus nuorempana tanssilattialla. Tanssien musiikin tahtiin.
        Nykyään en enää pysty siihenkään kunnolla. Siksi tyydyn kuuntelemaan vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synkkis taitaa olla kuvaavampi tosiaan :)

Minusta kaikki kaunein on synkkyydessä, melankoliassa, epätoivossa, missä on kuitenkin jonkinlainen valo jossain pilkahtelemassa. Sentimentaalisuudessa, antautumisessa välttämättömyydelle. Harvemmin jossain tekopyhässä iloisuudessa, missä halataan koko maailmaa ja yritetään ymmärtää ja hyväksyä kaikkea. Ei kaikki kukat ansaitse kukkia. Ei ainakaan kaikkialla. Rikkaruohot tuhoaa ympäriltään kaiken kauniin ja muuttaa ympäristönsä itsensä kaltaiseksi. Ja sen jälkeen määrittelee kauneuden uudestaan. Jonkun ajan kuluttua tervekin kasvillisuus tottuu rikkaruohon dominointiin ja kauneuden kriteereihin ja unohtaa oman kauneutensa. Lopulta kieltää sen. Näin toimii politiikka ja ideologiat. Poikkeuksetta, vaikka kuin hyvällä asialla olisivat. Yksikään politiikka tai ideologia ei siedä erimielisyyttä.

Joo, syksy tulee ja se kaunis synkkyys sen mukana... :)

https://youtu.be/hod_ped-1rM?si=9RM7WVYcdcTE8SEb

Yltiöpositiivisuudesta en ole minäkään koskaan pitänyt, toisaalta liiallinen herkkyyskään ei ole hyväksi. Ei ne nyt täysiä vastakohtia ole, mutta aika paljon mahtuu väliin.
        Kohtuus kaikessa, myös synkistelyssä, se kun vie helposti mukanaan.
        Parempi keskittyä näihin valonpilkahduksiin 🌤️

• Anonyymi

Sekoitatkohan nyt KOSSin johonkin AKG;n kuppikuuulokkeiseiheiin heheh

• Anonyymi

Oikeasti niin joissain KOSSn kulokkeissa keveyssäkin saat jopa bassodynamiikankin niin kovalle jota taustastaäänet eivät häiritse niin AKG on kai keskittynyt noihin kuulosuiijain-tyyppisiin hkuulokkeisiin..

• Anonyymi

Sennheiser sen olla pitää. On kuulokkeita ja sitten on Sennheiserit.

• Teininä ja hieman yli 20-vuotiaana kuuntelin eniten klassista. Myöhemmin musiikkimakuni laajentui ja nykyään kuuntelen lähes minkälaista musiikkia tahansa, keskimäärin eniten ehkä rockia, countrya, kasaripoppia ja elokuvamusiikkia.

Musiikkimakuni on ollut aina hieman old school eli kuuntelen enemmän vanhempaa musiikkia, nykyisin eniten 1960-1990 -luvuilta, mutta joskus 2000-luvunkin musiikkia.

En määrittele itseäni kuuntelemani musiikin mukaan. No, joskus huumorilla old school -tyypiksi =D

• Ai niin ja musiikkia kuuntelen Youtubesta ja CD-soittimella (lainaan joskus kirjastosta levyjä). Joskus olen miettinyt pitäisikö hommata LP-soitin, mutta mulle ei tule kovin monta levyä mieleen jotka haluisin hankkia (en ole mikään hamstraajatyyppi, en haluaisi hyllymetreittäin levyjä, ei mulla ole edes tilaa niin monille levyille).

• Meillä soiteltiin vähän kaikenlaista musiikkia, kun olin lapsi. Isä soitti esimerkiksi Tapio Rautavaaraa ja Harry Belafontea ja äiti muun muassa vanhaa italialaista iskelmää (jostain 1950-70/80 -luvuilta kai). Molemmat vanhemmat kuuntelivat myös klassista musiikkia.

Muistan joitain äidin ja isän LP-levyjä ja C-kasetteja. Oli esim. Rolling stones (tää oli äidin levy teiniajoilta), Alla Pugatsova, Katri Helena, joululauluja, erilaista klassista, Viktor Klimenko, jo mainitut Tapio Rautavaara, Belafonte ja italialainen iskelmä, sota-ajan suomenkielisiä kappaleita (isä kuunteli näitä, kun korjasi pihassa autoa, "Se iso Iita on", "Liisa pien", "Näkemiin nyt pikku Tellervo", "Äänisen aallot" yms. lauluja).

• Mummon ja papan (äidin vanhemmat) kautta tutustuin joskus myöhemmin Kari Tapion musiikkiin (sittemmin olen kuunnellut paljon) ja kreikkalaiseen musiikkiin (mummo ja pappa kävivät aikoinaan aika monta kertaa Kreikassa).

• No sulla on ollut musiikki läsnä elämässäsi aina. Perheesi kautta ja nykyään sit itsesi kautta myös. Mutta nyt muistinkin, sinähän olitkin jo palstailun alkuaikoina aikamoinen musatietäjä. Kirjoittelit ymmärtääkseni myös musapalstalla. Teit paljon myös musa-aloituksia.

No sulla on ollut musiikki läsnä elämässäsi aina. Perheesi kautta ja nykyään sit itsesi kautta myös. Mutta nyt muistinkin, sinähän olitkin jo palstailun alkuaikoina aikamoinen musatietäjä. Kirjoittelit ymmärtääkseni myös musapalstalla. Teit paljon myös musa-aloituksia.

Tein aikoinaan paljon musiikkiaiheisia aloituksia. Ja totta sekin, että olin ensin pitkään vakituisena musiikkipalstalla ennen kuin tulin tänne sinkkuihin.

No musiikki on yks mielenkiinnon kohteista. Tosin nykyään en ole enää jaksanut ihan yhtä paljon kirjoitella täällä siitä (joskus jotain ). En myöskään käy täällä enää niin paljon kuin aikaisemmin, en aina jaksa.

Mulla noi mielenkiinnon kohteet vähän vaihtelee kausittain. Milloin kuuntelen enemmän musiikia ja luen musiikkiaiheista kirjallisuutta, milloin katon elokuvia ja luen elokuva-aiheista kirjallisuutta, milloin keskityn historiaan, milloin askarteluun tai käsitöihin jne.

• Anonyymi

musiikkia niin jotain soko-hakemistostani voi tulla mitä vain, nyt Klaus tulee, eli siis Scorpionsin juttua...

Klaus Meine

• Scorppareilla ihan ehtaa musiikkia.

• Anonyymi

Erikoisempikin löytyi: Judas Priest - Tyrant.
      ... Jawbreakeria etsin ...

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen muusikkoperheestä ja kuuntelen Mozartista Motörheadiin kaikenlaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7096
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      108
      6157
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe