, niin minä annan teille levon. (Matt. 11:28)
Jeesus kutsuu meitä tulemaan luokseen, jotta Hän voi antaa meille levon (Matt. 11). Tässä onkin kristinusko pähkinänkuoressa. Hän kutsuu meitä väsyneitä, masentuneita, ahdistuneita, synnin kanssa taistelevia kristittyjä tulemaan luokseen, jotta voisi lahjoittaa meille tarvitsemamme.
Me saamme tulla tyhjin käsin Hänen luokseen ja Hän antaa meille kaiken mitä tarvitsemme hengelliseen elämäämme. Tämä sama armollinen kaava toimii jokaisena päivänä. Mitä suurempi on tarpeemme, sitä suuremmalla syyllä meidän tulee ”tulla Jeesuksen luokse”, luottaa Häneen. Voiko se olla niin helppoa? Kyllä – juuri siksi se on niin ihmeellistä.
( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta sivusto)
s-seutulainen
Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat...
10
492
Vastaukset 10
- Anonyymi
Tehkää nyt helvatti ne työt ensin ennen kuin alatte lonkkaa vetämään.
- Anonyymi
>>Jeesuksen luokse tulijaa ei heitetä ulos
Ehkä olemme yrittäneet päästä Jeesuksen luo ja kenties olemme vieläkin epävarmoja siitä olemmeko päässeet. Ehkä meidän epävarmuutemme edes vähän väistyy, jos huolelle kuuntelemme kuinka Jeesus vakuuttaa, että joka hänen tykönsä tulee, sitä hän ei heitä ulos (Joh 6:37). Sanoessaan tuolla tavoin, Jeesus antoi meille erään Raamatun kaikkein selvimmistä ja kirkkaimmista evankeliumin, hyvän uutisen kohdista.
Se aivan säteilee evankeliumin suloista ja lämmintä valoa.
Aikoinaan Muroma kirjoitti tätä kohtaa selittäessään:
"En tiedä toista Jeesuksen sanaa, joka olisi ollut minulle siinä määrin apuna elämän kilvoituksessa ja ahdistuksessa kuin sana: ”Sitä joka minun luoksesi tulee minä en heitä ulos". Sen sanan turvissa uskallan heikko, vaivainen syntinen kuollakin. Kun ei enää itsessään näe mitään muuta kuin syntiä, sydämen syntiä, hengen syntiä, helmasyntien kiusaa - mitä valvovammalla tunnolla sitä elää, sitä enemmän syntiä itsessään näkee - niin kuinka autuasta onkaan, kun saa kaiken tämän joka päivä viedä Herran armoistuimen eteen ja uskoa, että Herran armo on sittenkin suurempi kuin minun syntimääräni. Juuri tämä alituinen tykökäyminen Herran kasvojen eteen on elävän, armosta elävän kristityn tuntomerkki” (Urho Muroma, 1955).
Jeesus myös lupaa, että joka tulee hänen luokseen, ei koskaan ole nälissään ja lisää siihen, että joka uskoo häneen, ei enää koskaan ole janoissaan (Joh 6:35). Jeesuksen luo päästyämme siis janomme ja nälkämme tyydyttyy. Lupaus on sama, jonka samarialainen nainen sai. Jeesushan sanoi naiselle: ”Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano, mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä” (Joh 4:14).>>
( Olavi Peltola)
s-seutulainen- Anonyymi
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat..."
Koskeeko tuo myös pikkuvauvoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat..."
Koskeeko tuo myös pikkuvauvoja?Ne ovat jo tykönä ei tarvitse tulla eikä mennä.
Onko hyvä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat jo tykönä ei tarvitse tulla eikä mennä.
Onko hyväMutta luterilaiset opettavat, että "kasteessa vauva tulee Jeesuksen luokse."
- Anonyymi
Ap.t.15:10 Miksi te siis kiusaatte Jumalaa, että te tahdotte opetuslasten kaulaan panna sen ikeen, jota ei meidän isämme emmekä me voineet kantaa? Matt.11:29-30. Matt.23:4. Luuk.11:46. Gal.3:10.
- Anonyymi
Miten hän antaa sen levon, jos pitää esimerkiksi töissä raataa peräsuoli pitkänä?
- Anonyymi
Uurasta nyt vaan nöyrästi tämä elämänmittainen työvuorosi ja maksa verosi kirkkoruhtinaille, niin sen jälkeen saat levätä ikuisuuden paratiisin untuvilla. Eiks jeh?
- Anonyymi
Olen Jaakkoa joskus kuunnellut. Mutta täytyy sanoa, että omassa elämässä ei tällaisilla neuvoilla eli jollain lupausten voimalla kyllä porskuteta eteenpäin. Kun on täysin väsynyt elämäänsä, kyllä Jumalan pitää tehdä paljon enempi kuin vain lupailla hyviä. Hänen on syytä ottaa ohjakset ja muuttaa asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.153914Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48662- 70639
- 81581
- 39539
- 46520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37503- 106500
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499- 21478
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja270473Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U39436Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37421Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91418- 21412
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26410Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan33408Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80405Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24396- 13385