Vaimoni on ollut 12 vuotta kotona pyörittämässä perheen arkea. Siitä olen kantanut huonoa omaatuntoa. Hän ei ole voinut tehdä omia juttujaan samalla tavalla.
– Kotiäidin duuni on aliarvostettua ja todella kovaa. Jos joku mies laitettaisiin tekemään samaan, niin ei siitä tulisi mitään.
Arvostatko kotiäitiyttä
316
1466
Vastaukset
- Anonyymi
Olen eronnut jo 6 vuotta sitten. Tänään vein tyttären vakituiseen asuinpakkaansa kello 19:00. Humenna haen hänet kello 8:15 ja vietän hänen kanssaan huomista päivää aina kello 16:00 saakka. Näin eronneenakin tuo "kotiäidin elämä" on läsnä isänäkin.
Ai, se oman kodin siivous ja sen toisenkin asunnon? Tietysti siivoan jäljet joita oma olemassa olo aiheuttaa, ettei tule sanomista. Ovathan naiset laatutietoisia siitäkin että mies voi tehdä paljon asioita työpäivän jälkeenkin?
AV- Anonyymi
minulle täysin mysteeri kuinka voi viedä tytärtään jonnekin
normaalia on viedä ammus tykkiin laukaistavaksi, mutta ei tytärtä tapahtumiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minulle täysin mysteeri kuinka voi viedä tytärtään jonnekin
normaalia on viedä ammus tykkiin laukaistavaksi, mutta ei tytärtä tapahtumiinNiin, voin toki kysyä tuota samaa äidiltä...miksi aina isän tulee tehdä se:)
AV
- Anonyymi
Ja isäkö ei voi tehdä kotona mitään?
- Anonyymi
Jos on kotiäitinä tai -isänä, näen sen täysin luonnollisena, että se kotona oleva hoitelee kotihommat. Tätä ei nuoremmat ymmärrä lainkaan, kun pitää olla niin tasa-arvoinen, niin tasa-arvoinen. Kerkee sitä somea kyttäämään yölläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kotiäitinä tai -isänä, näen sen täysin luonnollisena, että se kotona oleva hoitelee kotihommat. Tätä ei nuoremmat ymmärrä lainkaan, kun pitää olla niin tasa-arvoinen, niin tasa-arvoinen. Kerkee sitä somea kyttäämään yölläkin.
perverssiavioliitossa mies voi olla äiti
jos ette unohtaneet kauppatuotteen isän tekoruokintatissi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
perverssiavioliitossa mies voi olla äiti
jos ette unohtaneet kauppatuotteen isän tekoruokintatissiyhdessä aikuisviihdevideossa mies työnsi päänsä kokonaan naisen vakinaan
- Anonyymi
Aloituksen tarina on naisen keksimä, väärä palstakin vielä.
- Anonyymi
Miksen arvostaisi, jos hoitaa tonttinsa hyvin?
Miksen arvostaisi ihmistä, joka hoitaa tonttinsa hyvin mikä tahansa se tontti olisi? - Anonyymi
Arvostan sitä, että ihmiset haluavat lisääntyä ja pitää huolta jälkeläisistään. Minulla ei ole sellaista viettiä.
En voisi itse olla kotiäiti.
Eli kyllä, arvostan sitä, että joku haluaa sellainen olla.
-nainen- Anonyymi
kutsuisit itseäsi
ennai eikä nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kutsuisit itseäsi
ennai eikä nainenlapsettomista tehdään yleinen nainen, iloinen sellainen
- Anonyymi
Arkea pyöritän ja isukin tyyliin, aikuisia tosin nuo viimeiset ovat etteivät enää samalla tapaa kuormita kuin pienemmät aikoinaan 24/7. Nappularallistakin kyllä kokemusta löytyy, silloin vetovastuu oli kyllä vaimolla ja aikamoisen kovaa oli kyyti aina välillä, se myönnettäköön
- Anonyymi
Kutsutaan myös "ruuhkavuosiksi".
Omaa aikaa ainakin itselleni jää suhteessa työ ja lapsen harrastukset ennen nukkumaan menoa vain jotain 2-4 tuntia. Seuraava päivä on samanlainen. Siihen toki tottuu, ja voi harrastaa välilä jotain myös itse.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaa aikaa ainakin itselleni jää suhteessa työ ja lapsen harrastukset ennen nukkumaan menoa vain jotain 2-4 tuntia. Seuraava päivä on samanlainen. Siihen toki tottuu, ja voi harrastaa välilä jotain myös itse.
AVÄllöttävä sana tui "ruuhkavuosi". Voi jumalauta. Kakarat kasvaa nopeasti... yks kaks sä huomaat, että mihin se aika katosi. Kun koulut alkaa, niin on tuntitolkulla päivällä sitä "omaa" aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ällöttävä sana tui "ruuhkavuosi". Voi jumalauta. Kakarat kasvaa nopeasti... yks kaks sä huomaat, että mihin se aika katosi. Kun koulut alkaa, niin on tuntitolkulla päivällä sitä "omaa" aikaa.
Taidat olla työtön? Siihen ei kai kaikilla ole varaa, olet siis rikas.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNp ruuhkaa tavallaan, eipä sitä paljon jäänyt lepohetkiä pahimmillaan, lisäksi oli kiusana työhulluus. nappuloita aika paljoon enemmän kuin yksi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla työtön? Siihen ei kai kaikilla ole varaa, olet siis rikas.
AVMitentuuhkavuodet ja työttömyys liittyy yhteen ja fikas? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun toi on aika sekoboltsia??
- Anonyymi
Mikä on ihannampaa, kuin tyytyväinen perhe. Päivärytmi tuo lapsille turvaa, ja kiirentön arki on arvokasta. Lasten ei tarvitse tulla tyhjään kotiin.
Elämä ei ole helppoa, eikä se edes helpotu, tapahtuu mitä, sitten taphtuukaan.- Anonyymi
"Mikä on ihannampaa, kuin tyytyväinen perhe."
Sanoisin, että tyytyväinen ihmiskunta, tai ainakin pyrkimys sellaista kohti.
En pidä arjesta. Ajattelen, että jokaisessa päivässä täytyy olla taian tuntua. Ja niin minulla yleensä onkin. ✨
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pidä arjesta. Ajattelen, että jokaisessa päivässä täytyy olla taian tuntua. Ja niin minulla yleensä onkin. ✨
-nainenAjattele sitä että näin voi olla ihmisten kanssa, joiden kanssa sen taian voi jakaa...muutenhan se olisi melkoisen turhaa?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-nainenKotiäitiyteen kuuluu tyytyväinen perhe. Oy Perhe Ab. Arkin on juhlaa, kun kaikki tavallisetkin asiat, ikäänkuin tipahtavat taivaasta. Pääsääntöisesti ihmiskunta koostuu perheistä. Koska ensin pitää syntyä maailmaan, että voi tulla ihmiskunta!
Taiat raukeaa aikanaan, vietä sitten juhliasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele sitä että näin voi olla ihmisten kanssa, joiden kanssa sen taian voi jakaa...muutenhan se olisi melkoisen turhaa?
AVMinulla on ihmisiä, joiden kanssa jaan taikani, mutta he ovat aikuisia. 😊
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotiäitiyteen kuuluu tyytyväinen perhe. Oy Perhe Ab. Arkin on juhlaa, kun kaikki tavallisetkin asiat, ikäänkuin tipahtavat taivaasta. Pääsääntöisesti ihmiskunta koostuu perheistä. Koska ensin pitää syntyä maailmaan, että voi tulla ihmiskunta!
Taiat raukeaa aikanaan, vietä sitten juhliasiLähes neljäsosa suomalaisista asuu yksin.
Niin, jokainen meistä syntyy tänne, mutta kaikki eivät synnytä tai siitä.
En ymmärrä viimeistä lausettasi. Elämästään saa tehtyä juuri niin taianomaista kuin itse haluaa. ✨
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes neljäsosa suomalaisista asuu yksin.
En ymmärrä viimeistä lausettasi. Elämästään saa tehtyä juuri niin taianomaista kuin itse haluaa. ✨
-nainenNiin mutta tämä ketju käsittelee, kotiäitieyttä. Ja arvostetaanko sitä?
Että siinä mielessä en ole kiinnostunut, elämäsi tainomaisuudesta.
Jokainen voi pitää mistä itse haluaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta tämä ketju käsittelee, kotiäitieyttä. Ja arvostetaanko sitä?
Että siinä mielessä en ole kiinnostunut, elämäsi tainomaisuudesta.
Jokainen voi pitää mistä itse haluaa....Olet aika tyly. 😔
Minä tekisin mieluummin itsemurhan kuin ryhtyisin kotiäidiksi. Kai siitäkin syystä saa arvostaa kotiäitejä?
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika tyly. 😔
Minä tekisin mieluummin itsemurhan kuin ryhtyisin kotiäidiksi. Kai siitäkin syystä saa arvostaa kotiäitejä?
-nainenEn ymmärä tätä vastausta. Toki siinä on paljon ulottuvuuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärä tätä vastausta. Toki siinä on paljon ulottuvuuksia
Minä en ymmärtänyt sitä, kun joku kirjoitti
"Taiat raukeaa aikanaan, vietä sitten juhliasi"
Niin, tuo minun aikaisempi puheenvuoroni (22:38) oli vain yritys tulkita tuota jonkun aikaisempaa kommenttia, jota en ymmärtänyt.
Tämä viimeisin viestini tarkoittaa sitä, että arvostan kotiäitiyttä sen vuoksi, etten itse koskaan pystyisi siihen. En pidä lapsista enkä siitä, että joku olisi minusta riippuvainen, koska haluan tulla ja mennä, tehdä ja olla tekemättä juuri niin kuin itse haluan. Vapaa-ajallani siis. Työ on eri asia.
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika tyly. 😔
-nainenTee itsari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee itsari.
Minulla ei ole syytä tehdä itsemurhaa, koska minua ei ole pakotettu kotiäidiksi. Olen onnellinen.
-nainen Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ihmisiä, joiden kanssa jaan taikani, mutta he ovat aikuisia. 😊
-nainenMun mielestä aikuisuutta arvostetaan liikaa. Mun mielestä monetkaan ihmiset ei oo ollenkaan aikuisia vaan taantuneita. Sellasta kaikki mulle heti ajatusmaailmaa esiintyy paljon. Ihmisillä ei oo kykyä nähdä asioita laajemmin ja oman näkökulmansa ulkopuolelta.
Anonyymi kirjoitti:
-nainenMä en näitä yksinasuviakaan pidä ollenkaan järkevinä. Mitä järkee on jokaisen tehdä vaikka ruokansa itse, kun voitas yhdessä kuoria perunoita ja pistää kenttäkeitin tulelle vaikka koko korttelin voimin.
Sorry, nyt kun tulee vihasta tekstiä, kun on taas koko viikon painanut töitä kun hullu. Mutta jotenkin ihmiskunta vois tehdä asiat helpomminkin. Ei aina kaikkea vaikeemman kautta.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mä en näitä yksinasuviakaan pidä ollenkaan järkevinä. Mitä järkee on jokaisen tehdä vaikka ruokansa itse, kun voitas yhdessä kuoria perunoita ja pistää kenttäkeitin tulelle vaikka koko korttelin voimin.
Sorry, nyt kun tulee vihasta tekstiä, kun on taas koko viikon painanut töitä kun hullu. Mutta jotenkin ihmiskunta vois tehdä asiat helpomminkin. Ei aina kaikkea vaikeemman kautta.Eihän kukaan kiellä sinua elämästä kommuunissa, jos kerta sellaista kaipaat. Itse ottaisin hengen itseltäni, jos joutuisin sellaista elämää elämään. Onneksi saa päättää itse miten elää 👍.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele sitä että näin voi olla ihmisten kanssa, joiden kanssa sen taian voi jakaa...muutenhan se olisi melkoisen turhaa?
AVJos taikoja on joka päivä oltava, eikö se ole arkea? Tavanomaista? Lumo liudentuu?
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan kiellä sinua elämästä kommuunissa, jos kerta sellaista kaipaat. Itse ottaisin hengen itseltäni, jos joutuisin sellaista elämää elämään. Onneksi saa päättää itse miten elää 👍.
No älä nyt pelästy, ei kukaan sua kommuuniin oo käskenny. Aattelin vaan, että asiasta ois hyvä keskustella. Käytännössä oon niin huono ihmustuntija, että varmaan menisin sellaseen paikkaan missä on kaikki mahdolliset psykopaatit ja narsistit. Vaikka yleisesti ihmiset on mukavia.
Pääasiahan on että jokainen maksaa omat kulunsa. Mullakin on kolme huonetta ja keittiö. Mutta kun ite maksan, niin ei kellään mitään sanomista. Sitten jos työttömäksi joutuisin, niin ihan hyvin voisin asua jossain pikkuhuoneessa, minne sopii sänky ja läppäri.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-nainenlapsettomille ovi avautuu lastensuojeluun kun joka tapauksessa sinun tekee mieli tutustua lapsiin ja kun ei ole omia, voi harjoitella vierailla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotiäitiyteen kuuluu tyytyväinen perhe. Oy Perhe Ab. Arkin on juhlaa, kun kaikki tavallisetkin asiat, ikäänkuin tipahtavat taivaasta. Pääsääntöisesti ihmiskunta koostuu perheistä. Koska ensin pitää syntyä maailmaan, että voi tulla ihmiskunta!
Taiat raukeaa aikanaan, vietä sitten juhliasikyllä nussittiin vissiin tuurilla, ei mietitty liikaa seuraamuksia kunhan saisi pillua
naista piti pakottaa seksiin ja mitä enemmän sitä paremmin
romantiikka oli turhaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-nainenminä elän vain itselleni, vain minä itse on tärkein tässä maailmassa
kun katson peilistä, niin rakastan vain itseäni
en kuvittelisi koskaan rakastavani ketään muuta
olen ainoa palvonnan kohde
ja kukaan pikku piru työnny minusta ja pilaa minua
koska rakastan vain sellaista kuin olen nyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika tyly. 😔
-nainenet tekisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ymmärtänyt sitä, kun joku kirjoitti
"Taiat raukeaa aikanaan, vietä sitten juhliasi"
Niin, tuo minun aikaisempi puheenvuoroni (22:38) oli vain yritys tulkita tuota jonkun aikaisempaa kommenttia, jota en ymmärtänyt.
Tämä viimeisin viestini tarkoittaa sitä, että arvostan kotiäitiyttä sen vuoksi, etten itse koskaan pystyisi siihen. En pidä lapsista enkä siitä, että joku olisi minusta riippuvainen, koska haluan tulla ja mennä, tehdä ja olla tekemättä juuri niin kuin itse haluan. Vapaa-ajallani siis. Työ on eri asia.
-nainenyritä tulla isketyksi muslimi miehellä, jos kotimaisuus on erittäin vaikea pala
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä aikuisuutta arvostetaan liikaa. Mun mielestä monetkaan ihmiset ei oo ollenkaan aikuisia vaan taantuneita. Sellasta kaikki mulle heti ajatusmaailmaa esiintyy paljon. Ihmisillä ei oo kykyä nähdä asioita laajemmin ja oman näkökulmansa ulkopuolelta.
kyllä pohjoisessa on varaa jäädä lapsiksi eläkeikään asti
ei täällä kukaan välitä kenestäkään muutenkaan - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mä en näitä yksinasuviakaan pidä ollenkaan järkevinä. Mitä järkee on jokaisen tehdä vaikka ruokansa itse, kun voitas yhdessä kuoria perunoita ja pistää kenttäkeitin tulelle vaikka koko korttelin voimin.
Sorry, nyt kun tulee vihasta tekstiä, kun on taas koko viikon painanut töitä kun hullu. Mutta jotenkin ihmiskunta vois tehdä asiat helpomminkin. Ei aina kaikkea vaikeemman kautta.tehdä yhdessä on harvojen herkkua
ja loppupelissä ei sekään kannata
toisia epäilemättä yhdessä tekeminen kyllä onnistaa
mutta en ole varma miten onnekasta se olisi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan kiellä sinua elämästä kommuunissa, jos kerta sellaista kaipaat. Itse ottaisin hengen itseltäni, jos joutuisin sellaista elämää elämään. Onneksi saa päättää itse miten elää 👍.
osatko ajatella aina itsenäisesti tai kaipaan jonkun neuvoja?
koska kun kukaan ei anna neuvoja, silloin syntyy päähän tuntematon ääni
joka aina kertoilee mitä tehdä elämässä ja ärsyttää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taikoja on joka päivä oltava, eikö se ole arkea? Tavanomaista? Lumo liudentuu?
Vilmanaisen on otettava joka päivä pesu kultavedessä
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No älä nyt pelästy, ei kukaan sua kommuuniin oo käskenny. Aattelin vaan, että asiasta ois hyvä keskustella. Käytännössä oon niin huono ihmustuntija, että varmaan menisin sellaseen paikkaan missä on kaikki mahdolliset psykopaatit ja narsistit. Vaikka yleisesti ihmiset on mukavia.
Pääasiahan on että jokainen maksaa omat kulunsa. Mullakin on kolme huonetta ja keittiö. Mutta kun ite maksan, niin ei kellään mitään sanomista. Sitten jos työttömäksi joutuisin, niin ihan hyvin voisin asua jossain pikkuhuoneessa, minne sopii sänky ja läppäri.tärkeä on että pääsee kävelemään huoneesta toiseen kun huvittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et tekisi
Sinä et valitettavasti pysty testamaan tuota väitettäsi minusta.
-nainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taikoja on joka päivä oltava, eikö se ole arkea? Tavanomaista? Lumo liudentuu?
VilmaArjen taikoja, tänäänkin.
Lähdettiin tyttären kanssa kotoa tuntia ennen äitiä. Tultiin kotiin tuntia ennen äitiä.
Joten vietimme ulkona saman ajan mitä äiti työssä.
Hauskaa oli, tuskin tytär vaatii illalla äidiltään mitään, kun on jo levon tarpeessa.
AV - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä aikuisuutta arvostetaan liikaa. Mun mielestä monetkaan ihmiset ei oo ollenkaan aikuisia vaan taantuneita. Sellasta kaikki mulle heti ajatusmaailmaa esiintyy paljon. Ihmisillä ei oo kykyä nähdä asioita laajemmin ja oman näkökulmansa ulkopuolelta.
Aivan niin. Oman näkökulman ulkopuolelta kannattaa tutkia asioita. Sekä olla kiinnittämättä huomiota toisten varallisuuteen, tuloihin, julkimoihin, someen, netflixiin... ja tehdä enemmän omien arvojen mukaisia juttuja.
- Sheena - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sorry, nyt kun tulee vihasta tekstiä, kun on taas koko viikon painanut töitä kun hullu. Mutta jotenkin ihmiskunta vois tehdä asiat helpomminkin. Ei aina kaikkea vaikeemman kautta.Monellakaan ei ole aikaa ja/tai haluja keittää perunoita yhdessä. Toisille myös "vaikkeemman kautta" tarkoittaa ihan eri asioita kuin toisille.
- Sheena - Anonyymi
Kärsimys näytelmä, hyvä perhe. Valheita ja vieraannuttamista, juorujen levittelyä...
Sietämistä ja hyväksymistä, pelkoa ja alistumista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
-nainenKaikki ei halua lapsia, mutta hirveän moni katuu vanhempana, kun ei olekkaan niitä lapsia, mutta se on myöhäistä katu ja valitettavasti moni ei kykene saamaan lapsia vaikka olisi halunnutkin.
Itsekkyys on kurja juttu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
minä elän vain itselleni, vain minä itse on tärkein tässä maailmassa
kun katson peilistä, niin rakastan vain itseäni
en kuvittelisi koskaan rakastavani ketään muuta
olen ainoa palvonnan kohde
ja kukaan pikku piru työnny minusta ja pilaa minua
koska rakastan vain sellaista kuin olen nytAika sairasta
- Anonyymi
Olen ollut kotiäiti. Yhtä kauan vähintään. Tein työni. Palkkaa ei maksettu. En kadu. 🤷♀️
- Anonyymi
Minä olin myös aika kauan kotiäitinä ja kun vanhimmat lapset olivat koulussa tein osa-aikatyötä, jotta olin jo iltapäivällä kotona.
- Anonyymi
en mäkään kadu mutta vaimo jätti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin myös aika kauan kotiäitinä ja kun vanhimmat lapset olivat koulussa tein osa-aikatyötä, jotta olin jo iltapäivällä kotona.
ei ole treffipalstoilla ilmoituksia:
nuori nainen tahtoo kotiäidiksi, olla vain kotona koko ajan lasten kanssa
mistä sitten kotiäiti naisia saadaan koko ajan kun kukaan sitä tahdo virallisesti kun kysytään
missä piileskelee rehellinen vastaus nuorelta naiselta:
"minä tahdon vain synnyttää ja kasvattaa lapsia kotona!"
tuota lausetta ei voi tavata treffeillä
- Anonyymi
Arvostan jokaista, joka huolehtii lapsistaan huolehtien ja rakastaen, olipa sitten kotivanhempi tai työssäkäyvä.
Olen ollut "kotiäitinä" kahteen otteeseen yhteensä noin kolme vuotta ja ne olivat ihaninta aikaa elämässäni. Minä en kokenut kotiäitinä oloa lainkaan raskaaksi vaan nautin siitä, että sain olla lapseni kanssa niin paljon. Helpotti arkea todella paljon, kun oli koko päivä aikaa tehdä kotitöitä, eikä tarvinnut yrittää kaikkea tehdä illalla töiden jälkeen. Olin toisen pätkän aikana vielä eronnut, joten koko huushollin pyörittäminen oli omalla vastuullani, minkä lisäksi opiskelin. Lapsen kanssa ehti silti ulkoilla, retkeillä, harrastaa, kyläillä, kokata, lukea, pelata ja vaikka mitä. Mielettömän upea aikakausi elämässäni.
Toivottavasti olette säästäneet vaimollesi eläkettä. Moni nainen katuu valintojaan siinä vaiheessa, jos elämä yllättääkin ja löytää itsensä rahattomana, työttömänä, kouluttamattomana ja ilman työkokemusta. Kannattaa siis jäädä kotiäidiksi fiksusti ja varmistaa oma taloudellinen tilanne ihan kirjallisena.
Aletheias- Anonyymi
Enpä varmistellut. En koe aikaa mitenkään rahassa menetetyksi. Joskus eläkkeellä elelen varojeni mukaan. Ja jos en niin sitten kuolen nälkään. 😅🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä varmistellut. En koe aikaa mitenkään rahassa menetetyksi. Joskus eläkkeellä elelen varojeni mukaan. Ja jos en niin sitten kuolen nälkään. 😅🤷♀️
Just juttelin miehen ka jolla olis tarjoo mulle ihan kaikki. Mutta minulle merkkaa muut asiat kuin raha. Jotenkin inhoon raharikkaita. Oksettaa tämän maailman itsekkyys ja omahyväisyys. Minua ei rahalla osteta.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just juttelin miehen ka jolla olis tarjoo mulle ihan kaikki. Mutta minulle merkkaa muut asiat kuin raha. Jotenkin inhoon raharikkaita. Oksettaa tämän maailman itsekkyys ja omahyväisyys. Minua ei rahalla osteta.🤷♀️
Toisaalta nämä raharikkaat palkkani maksaa. Mutta teen työtä palkkani eteen. Ja hyvin teenkin. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tyylillään, kunhan tiedostaa kotiäitiyden taloudelliset vaikutukset omaan elämäänsä. Ei toimeentulon varmistaminen rahanahneutta ole vaan pelkästään fiksua.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tyylillään, kunhan tiedostaa kotiäitiyden taloudelliset vaikutukset omaan elämäänsä. Ei toimeentulon varmistaminen rahanahneutta ole vaan pelkästään fiksua.
AletheiasSe on sinun näkemyksesi. Pidä toki se.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun näkemyksesi. Pidä toki se.🤷♀️
Ehdottomasti pidän. Mielestäni taloudellisten asioiden suunnittelu on fiksua jokaisen kohdalla. Vaikutukset kun ulottuvat myös lapsiin saakka, joten kyse ei ole mistään merkityksettömästä asiasta.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti pidän. Mielestäni taloudellisten asioiden suunnittelu on fiksua jokaisen kohdalla. Vaikutukset kun ulottuvat myös lapsiin saakka, joten kyse ei ole mistään merkityksettömästä asiasta.
AletheiasNo ole sinä fiksu. Minnä olen mieluummin sitten se ei fiksu🤗😅🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ole sinä fiksu. Minnä olen mieluummin sitten se ei fiksu🤗😅🤷♀️
Mikä ikinä toimii sinulle.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AletheiasKiitos kun olet noin armollinen🤗😅🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun olet noin armollinen🤗😅🤷♀️
Oletko aina yhtä ivallinen keskustellessasi muiden kanssa?
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko aina yhtä ivallinen keskustellessasi muiden kanssa?
AletheiasAi minäkö? Minäkö luulin että sinä,ja yritin laskea leikiksi. Mutta hei,älä tuhlaa energiaasi minuun enempää. Kiitos.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai minäkö? Minäkö luulin että sinä,ja yritin laskea leikiksi. Mutta hei,älä tuhlaa energiaasi minuun enempää. Kiitos.🤷♀️
Ei, minä en puhu täällä ivallisesti muille. Kerroin oman näkemykseni siitä, että mielestäni on fiksua miettiä kotiäitiyden taloudellisia vaikutuksia, johon sinä vastasit, ettet ole asiaan varautunut. Sanoin, että jokainen tyylillään, kunhan itse ymmärtää vaikutukset. Yritin siis sanoa, että sinulla on luonnollisesti oikeus tehdä omat päätöksesi, kunhan se vain toimii sinulle ja olet itse tilanteeseesi tyytyväinen.
Meillä on ilmeisesti erilainen kommunikointityyli emmekä täysin osaa tulkita toistemme kirjoituksia. Pahoittelut, jos annoin sen vaikutelman, että olin ivallinen, sillä se ei ollut tarkoitukseni.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, minä en puhu täällä ivallisesti muille. Kerroin oman näkemykseni siitä, että mielestäni on fiksua miettiä kotiäitiyden taloudellisia vaikutuksia, johon sinä vastasit, ettet ole asiaan varautunut. Sanoin, että jokainen tyylillään, kunhan itse ymmärtää vaikutukset. Yritin siis sanoa, että sinulla on luonnollisesti oikeus tehdä omat päätöksesi, kunhan se vain toimii sinulle ja olet itse tilanteeseesi tyytyväinen.
Meillä on ilmeisesti erilainen kommunikointityyli emmekä täysin osaa tulkita toistemme kirjoituksia. Pahoittelut, jos annoin sen vaikutelman, että olin ivallinen, sillä se ei ollut tarkoitukseni.
AletheiasRauhaa ja rakkautta❤🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa ja rakkautta❤🤷♀️
Jep, rauhaa ja rakkautta ❤️
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt. Kotiäitiys on hieno "ura", useimmat sen valitsisivat, jos olisi mahdollisuus.
Lapset kasvaa, sen tiedätkin, mitä kauemmin on työelämästä pois, sen vaikeampaa on sinne palata.
Kotiäitiydestä ei saa palkkaa, lapsilisä ei ole sinulle vaan lapsen tarpeisiin eikä se kerrytä eläkettä.
Mitä jos tulee ero tai vaikkei eroa tulekkaan, elät aikanasi jonkun mitättömän "apu"eläkkeen varassa.. Taloudellisia asioita ei nuorena ajattele, on muutakin hommaa, mutta joskus tulee se huoli toimeentulosta kuitenkin eteen. - Anonyymi
kolmessa vuodessa lapsi sai yliopiston paperit ja lähti kotoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta jos sinulta saa munasoluja vielä, niin voisit jakaa niitä muiden miesten kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet nainen etkä tykkää rahasta?
en ole missään sivistyssanakirjassa tai ensyklopediassa koskaan lukenut mitään vastaava
tämä on ensimmäinen kerta elämässäni ja se tapahtui Suomi25 palstalla!
onko 1 000 000 euroa pieni raha sinulle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta nämä raharikkaat palkkani maksaa. Mutta teen työtä palkkani eteen. Ja hyvin teenkin. 🤷♀️
paras työ on ilmaistyö!!
siinä on eniten ylpeyden aihetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiasnaiset jottei talous alkaisi ahdistaa, eroavat moni miehistään, joka toisi muuten rahaa kotiin
mutta mies rahoineen alkaa niin paljon ahdistaa, että naisten pakko erota
niin pyhiä naiset ovat tänään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aletheias pitää sen kirjoitettuna taskussa jottei unohtaisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiaspitääkö suunnitella tai myös tehdä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiasminulle toimii horoskooppi merkki
työstä tykkää härkä, kauris
naisille hyvä mies härkä ja kauris
nainen on rapu kotona ja mies koko ajan töissä
kotiin miestä ei tahdota kunhan tuo rahaa eikä muuta
yksi perhe, jossa mies härkä ja vaimo neitsyt
neitsyt synnytti viisi lasta
ja mies jaksoi tehdä duunia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai minäkö? Minäkö luulin että sinä,ja yritin laskea leikiksi. Mutta hei,älä tuhlaa energiaasi minuun enempää. Kiitos.🤷♀️
taidettiin kaikki runkata kun lempeytesi vaikuttaa meihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiasonko naisella kirjallinen oikeus tehdä niin kuin tahtoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaa ja rakkautta❤🤷♀️
eiku toisinpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt. Kotiäitiys on hieno "ura", useimmat sen valitsisivat, jos olisi mahdollisuus.
Lapset kasvaa, sen tiedätkin, mitä kauemmin on työelämästä pois, sen vaikeampaa on sinne palata.
Kotiäitiydestä ei saa palkkaa, lapsilisä ei ole sinulle vaan lapsen tarpeisiin eikä se kerrytä eläkettä.
Mitä jos tulee ero tai vaikkei eroa tulekkaan, elät aikanasi jonkun mitättömän "apu"eläkkeen varassa.. Taloudellisia asioita ei nuorena ajattele, on muutakin hommaa, mutta joskus tulee se huoli toimeentulosta kuitenkin eteen.suomen pienen populaation takia, maa jättäytyy sotien tantereilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet nainen etkä tykkää rahasta?
en ole missään sivistyssanakirjassa tai ensyklopediassa koskaan lukenut mitään vastaava
tämä on ensimmäinen kerta elämässäni ja se tapahtui Suomi25 palstalla!
onko 1 000 000 euroa pieni raha sinulle?Aivan liian suuri. En tarvitsise moista summaa mihinkään. Jotku muu tarvinnee minua enemmän .🤷♀️
- Anonyymi
Pikku ykiöt on tosi intiimejä mestoja Kaikki yli 50€ vuokrayksiöt on riistoa silti.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011484875.html - Anonyymi
Kehuminen ja arvostus on pelkkää sanan helinää.
Kotiäidin urhea elämän tyyli painetaan maanrakoon erotilanteessa tai vaiheessa kun ihminen eläkeikään ehtii.
Todellinen toiminnan arvokkuus näkyy niissä pienissä ihmisissä mitkä on kotiäiti saanut maailmalle.- Anonyymi
pahinta olisi nähdä kotiäiti maan presidenttinä
jos nainen valitsee perheen, niin ei ole presidentiksi nousemista!!
taitaa olla liikaa vaadittua ehtiä joka paikkaan
valitaan joko tai
- Anonyymi
Mun puoliso meni töihin 2:n vuoden jälkeen. Eipä tuossa arjessa oikeastaan mikään muuttunut.
Sanoinhan jo alussa, että hänellä ei ole keittiöön muuta asiaa, kuin syömään ruokaani.
Hän toki sanoi sitten joskus myöhemmin, että mun pitää mennä imurinkäyttökurssille. Miten hemmetissä imuria voi käyttää väärin?
Tai nyt kekkasin, mutta te pervot olettekin oma lajinne.
Oikeesti olen ensimmäisen puolisoni kanssa tehnyt aina, mikä sujuu parhaiten. Sama uusioperheeni kanssa.
Muistan kun erosin lapseni esikoisesta ja menin pitkällävapaallani hakemaan häntä hoidosta
Hoitotäti vain tuumasi, että katsoppas kuka tuli hakemaan. Helkkuri kun tyttöni hämmästyi ja juoksi ihan täysillä syliin.
Ei ne erot varmaan lapsillekkaan ole helppoja ja alle esikoululaiselle voi olla aikakin pitkä. Mullahan ne pitkätvapaat oli 2viikon välein. (IIII-AAAA-YYYY)
>simiti< - Anonyymi
Aloitus on kovin sukupuolitettu. 👎
Monilla miehillä on paljon voimakkaampi lastenhoitovietti kuin naisilla, ja moni terävä nainen on kotona lasten kanssa samalla kun vähemmän terävä mies jatkaa työelämässä.
Järkevintä olisi, jos kotivanhemmuuden voisi valita sukupuolesta riippumatta, ilman ennakko-oletusta (yksilön, perheen, organisaation tai yhteiskunnan puolelta) siitä, että nainen on aina kotiin jäävä osapuoli.
Aloitus jättää myös huomiotta sateenkaariperheet, joissa on kaksi isää tai kaksi äitiä.
Kaiken kaikkiaan hyvin pölyttyneitä asenteita, joiden päivittämistä tälle vuosituhannelle suosittelen lämpimästi. 😊
🦄- Anonyymi
Olen aivan samoilla linjoilla kanssasi. Tuon takia käytin myös omassa kommentissani sanaa "kotivanhempi', koska se voi vallan hyvin olla kumpi tahansa vanhemmista. Kotiäitejä on silti edelleen merkittävästi enemmän kuin koti-isejä, mikä tyypillisesti johtuu perinteestä sekä siitä että isät tienaavat keskimäärin enemmän, joten usein ajatellaan, että enemmän tienaavan kannattaa jäädä tienaamaan. Onneksi koko ajan tapahtuu pientä edistystä, mutta olen ymmärtänyt, että vaikka mahdollisuus olisi, niin Suomessa eivät isät siltikään käytä vanhempainvapaata niin paljon kuin olisi mahdollista.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aivan samoilla linjoilla kanssasi. Tuon takia käytin myös omassa kommentissani sanaa "kotivanhempi', koska se voi vallan hyvin olla kumpi tahansa vanhemmista. Kotiäitejä on silti edelleen merkittävästi enemmän kuin koti-isejä, mikä tyypillisesti johtuu perinteestä sekä siitä että isät tienaavat keskimäärin enemmän, joten usein ajatellaan, että enemmän tienaavan kannattaa jäädä tienaamaan. Onneksi koko ajan tapahtuu pientä edistystä, mutta olen ymmärtänyt, että vaikka mahdollisuus olisi, niin Suomessa eivät isät siltikään käytä vanhempainvapaata niin paljon kuin olisi mahdollista.
AletheiasEn ymmärrä, miksi naiset suostuvat tuollaiseen. En toisaalta ymmärrä sitäkään, miksi naisen pitäisi tienata vähemmän kuin miehen. Tässä koko asetelmassa on niin paljon outoja asioita, joita en vain omalla logiikallani ymmärrä. 😄
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä, miksi naiset suostuvat tuollaiseen. En toisaalta ymmärrä sitäkään, miksi naisen pitäisi tienata vähemmän kuin miehen. Tässä koko asetelmassa on niin paljon outoja asioita, joita en vain omalla logiikallani ymmärrä. 😄
🦄Saattaa olla, ettei moni edes niin kyseenalaista tuota toimintatapaa. On niin tavallista, että äiti on se, joka jää lasten kanssa kotiin. Pienen lapsen kohdalla ymmärrän sen hyvin, kun äiti toipuu synnytyksestä ja imettää, mutta isä on muutoin aivan yhtä hyvä huoltaja lapselle kuin äitikin. Toivoisin, että isät entistä enemmän jäisivät kotiin lasten kanssa. Se tasaa myös tulevien vuosien työnjakoa, kun isät ovat mukana arjen pyörittämisessä heti alusta asti.
Mitä tulee palkkoihin, niin se on ihan toinen keskustelun aihe 😁 Suomessakin on edelleen tehtävää sukupuolten välisen palkkatasa-arvon saavuttamiseksi. Iso ongelma on eri alojen väliset palkkaerot. Miesvaltaisilla, tyypillisesti vientivetoisilla teollisuusaloilla paikat ovat keskimäärin korkeammat kuin naistävaltaisilla aloilla. Ei ole helppo tehtävä kuroa eroa umpeen..
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla, ettei moni edes niin kyseenalaista tuota toimintatapaa. On niin tavallista, että äiti on se, joka jää lasten kanssa kotiin. Pienen lapsen kohdalla ymmärrän sen hyvin, kun äiti toipuu synnytyksestä ja imettää, mutta isä on muutoin aivan yhtä hyvä huoltaja lapselle kuin äitikin. Toivoisin, että isät entistä enemmän jäisivät kotiin lasten kanssa. Se tasaa myös tulevien vuosien työnjakoa, kun isät ovat mukana arjen pyörittämisessä heti alusta asti.
Mitä tulee palkkoihin, niin se on ihan toinen keskustelun aihe 😁 Suomessakin on edelleen tehtävää sukupuolten välisen palkkatasa-arvon saavuttamiseksi. Iso ongelma on eri alojen väliset palkkaerot. Miesvaltaisilla, tyypillisesti vientivetoisilla teollisuusaloilla paikat ovat keskimäärin korkeammat kuin naistävaltaisilla aloilla. Ei ole helppo tehtävä kuroa eroa umpeen..
Aletheias"Iso ongelma on eri alojen väliset palkkaerot."
Ei tämä mielestäni ole ongelma. Ei työstä yleensä voi maksaa enempää kuin mitä se tuottaa.
Pidän outona sitä, että niin monet naiset valitsevat matalapalkkaisen työn.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Iso ongelma on eri alojen väliset palkkaerot."
Ei tämä mielestäni ole ongelma. Ei työstä yleensä voi maksaa enempää kuin mitä se tuottaa.
🦄Noin käytännössä on hyvin vaikeaa määrittää paljonko vaikkapa hoivatyö tuottaa. Suoraan se ei ole mitään erityisen tuottavaa toimintaa, mutta jos katsotaan yhteiskunnan kannalta, niin se on melkeinpä se tuottavin sektori, jota ilman mikään ei pyörisi. Jos meillä ei olisi päiväkoteja, ei sairaaloissa ja vastaavissa hoitajia, ei opettajia jne. niin yhteuskunnan muut toiminnot romahtaisivat varsin nopeasti. Jostain meillä Suomessa on hyvin kummallinen asenne mm. hoitajia kohtaan. Harvassa ovat maat, jossa hoitajille maksetaan koulutustasoon nähden näin hiton huonosti. No onhan meillä tehty ihan avoimesti sellainennpäätös, että hoitsuilla on ukot elättämässä, eivät ne työstään rahaa tarvitse. Kertoo karua kieltä tämän maan asenneilmapiiristä, että tuollainen ajattelutapa yhä vain näkyy palkoissa.
Ja ei, en ole itse hoitaja, vaan työskentelen ict-alalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin käytännössä on hyvin vaikeaa määrittää paljonko vaikkapa hoivatyö tuottaa. Suoraan se ei ole mitään erityisen tuottavaa toimintaa, mutta jos katsotaan yhteiskunnan kannalta, niin se on melkeinpä se tuottavin sektori, jota ilman mikään ei pyörisi. Jos meillä ei olisi päiväkoteja, ei sairaaloissa ja vastaavissa hoitajia, ei opettajia jne. niin yhteuskunnan muut toiminnot romahtaisivat varsin nopeasti. Jostain meillä Suomessa on hyvin kummallinen asenne mm. hoitajia kohtaan. Harvassa ovat maat, jossa hoitajille maksetaan koulutustasoon nähden näin hiton huonosti. No onhan meillä tehty ihan avoimesti sellainennpäätös, että hoitsuilla on ukot elättämässä, eivät ne työstään rahaa tarvitse. Kertoo karua kieltä tämän maan asenneilmapiiristä, että tuollainen ajattelutapa yhä vain näkyy palkoissa.
Ja ei, en ole itse hoitaja, vaan työskentelen ict-alalla.Hyvinvointialueiden rahoituksesta puhuttaessa ei voida puhua vain hoitajien palkoista. Ongelmana on väestön rakenteesta syntyvä kasvava palveluiden tarve ja kustannusten nousu. Vastalääkkeinä ovat hyvinvoinnin kasvattaminen ja palveluiden järjestäminen tuottavammin.
Tässä on aika hyvin selitetty tuo rahoitusmalli:
https://www.sttk.fi/2024/02/13/hyvinvointialueiden-rahoitusmalli/
Julkisten palveluiden tuottamiseen on omat mittarinsa ja ne ovat periaatteiltaan samat kuin muuallakin eli panosten suhde tuotoksiin. Se, ovatko julkisen talouden tuottavuusmittarit aina oikeanlaisia, on keskusteltavissa. Tehokkuus ei ole sama asia kuin tuottavuus. Mutta kyllä julkisen talouden tuottavuutta on mitattava siinä missä kaikkea muutakin taloutta.
🦄 - Anonyymi
Sukupuolitettu juu ja sitten sukupuolitat korostamalla lisää 🙄. Ensinnäkin perheen hoitaminen ja perhesuhteet koostuvat muustakin kuin pölyttyneistä asenteista, haloo
Eläinkunta jäi myös huomioimatta aloituksesta, mutta en minä silti siitä meteliä nostaisi 😂. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukupuolitettu juu ja sitten sukupuolitat korostamalla lisää 🙄. Ensinnäkin perheen hoitaminen ja perhesuhteet koostuvat muustakin kuin pölyttyneistä asenteista, haloo
Eläinkunta jäi myös huomioimatta aloituksesta, mutta en minä silti siitä meteliä nostaisi 😂.Kerrothan, missä kohdin tarkalleen ottaen sukupuolitan. 😊 Ennen kuin vastaat, otathan selvää, mitä sukupuolittaminen tarkoittaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinvointialueiden rahoituksesta puhuttaessa ei voida puhua vain hoitajien palkoista. Ongelmana on väestön rakenteesta syntyvä kasvava palveluiden tarve ja kustannusten nousu. Vastalääkkeinä ovat hyvinvoinnin kasvattaminen ja palveluiden järjestäminen tuottavammin.
Julkisten palveluiden tuottamiseen on omat mittarinsa ja ne ovat periaatteiltaan samat kuin muuallakin eli panosten suhde tuotoksiin. Se, ovatko julkisen talouden tuottavuusmittarit aina oikeanlaisia, on keskusteltavissa. Tehokkuus ei ole sama asia kuin tuottavuus. Mutta kyllä julkisen talouden tuottavuutta on mitattava siinä missä kaikkea muutakin taloutta.
🦄Vaan kun hyvinvointialueiden kannattavuus on täysin väärä paikka edes keskustella hoitajien palkoista. Koko hyvinvointialuehimmeli on jo alkujaan täysi susi.
Suosittelen jokaiselle Suomessa koulutetulle hoitajalle muuttoa pois Suomesta, jossa he ovat vain "hyvinvointialueiden kustannuserä". He saavan oikeastaan missä tahansa muualla Euroopassa paremman toimeentulon, kuin täällä missä heitä ei arvosteta lainkaan. Hoitajan palkka suhteessa lääkärin palkkaan on ihan törkypieni, sillä lääkärien palkat ovat aivan ylipöhöttyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun hyvinvointialueiden kannattavuus on täysin väärä paikka edes keskustella hoitajien palkoista. Koko hyvinvointialuehimmeli on jo alkujaan täysi susi.
Suosittelen jokaiselle Suomessa koulutetulle hoitajalle muuttoa pois Suomesta, jossa he ovat vain "hyvinvointialueiden kustannuserä". He saavan oikeastaan missä tahansa muualla Euroopassa paremman toimeentulon, kuin täällä missä heitä ei arvosteta lainkaan. Hoitajan palkka suhteessa lääkärin palkkaan on ihan törkypieni, sillä lääkärien palkat ovat aivan ylipöhöttyneet.En mielelläni keskustele pelkästään hoitajien palkoista. Mielestäni se yksinkertaistaa keskustelua liikaa. Hoitaja on vain yksi ammatti terveydenhuollossa ja julkisella sektorilla. On monia maita, joissa tienaa Suomea enemmän sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, mm. Norja ja Tanska.
Kaikki palkat ovat kustannuseriä. 😁 Sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Ne maksetaan, jotta organisaatio tai instituutio saavuttaisi tavoitteensa ja olisi tuottava.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mielelläni keskustele pelkästään hoitajien palkoista. Mielestäni se yksinkertaistaa keskustelua liikaa. Hoitaja on vain yksi ammatti terveydenhuollossa ja julkisella sektorilla. On monia maita, joissa tienaa Suomea enemmän sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, mm. Norja ja Tanska.
Kaikki palkat ovat kustannuseriä. 😁 Sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Ne maksetaan, jotta organisaatio tai instituutio saavuttaisi tavoitteensa ja olisi tuottava.
🦄Vaan kun aihe on todellisuudessa varsin yksinkertainen, vaikka sitä kuinka yrittäisi monimutkaistaa alkamalla jauhaa hyvinvointialuejargonia. Kysymys on puhtaasti arvostuksen puutteesta, jonka vuoksi hoitajien palkkakysymys aina piilotetaan tuohon suohon. Sitä pidetään edelleen tyttöjen pikkupuuhasteluna, jottei heillä ole tylsää ja josta ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa. Tämä on meillä ihan ääneen aikanaan tuponeuvotteluissa sanottukin ja siitä on olemassa viralliset todisteetkin. Pikkuhoitsuilla on päättäjien mielestä edelleen mies, joka elättää sen puuhastelevan vaimokkeensa. Ihan uskomaton asenne vielä nykysuomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinvointialueiden rahoituksesta puhuttaessa ei voida puhua vain hoitajien palkoista. Ongelmana on väestön rakenteesta syntyvä kasvava palveluiden tarve ja kustannusten nousu. Vastalääkkeinä ovat hyvinvoinnin kasvattaminen ja palveluiden järjestäminen tuottavammin.
🦄Ihan ensimmäisenä lääkäreille reilusti lisää koulutuspaikkoja. Lisärahoitusta tuohon voisi saada vaikkapa muuttamalla englanninkieliset koulutupaikat maksullisiksi. Sellainen hybridimalli, jossa kotimaisilla kielillä voi opiskella ilmaiseksi, mutta ulkomaisilla kielillä opiskeleva maksaa opintonsa itse, olisi jaikenkaikkiaan mainio muutos.
No mutta ensiksi nyt kuitenkin lääkärinkoulutusta rutkasti lisää, jotta päästään eroon noista törkykalliista keikkalääkäreistä. Lääkäreille voisi muutoinkin pistää työvaatimuksen, että jos ilmaiseksi opiskelet, niin sitten myös riittävän monta vuotta hyödytät yhteiskuntaa.
Samaan syssyyn sitten vähintään puolet työpaikoista pois hallintotasolta tuolla "hyvinvointialueilla" ja kaikkien johtajien palkat leikkuriin. Noilla maksaa jo monelle hoitajalle parempaa palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun aihe on todellisuudessa varsin yksinkertainen, vaikka sitä kuinka yrittäisi monimutkaistaa alkamalla jauhaa hyvinvointialuejargonia. Kysymys on puhtaasti arvostuksen puutteesta, jonka vuoksi hoitajien palkkakysymys aina piilotetaan tuohon suohon. Sitä pidetään edelleen tyttöjen pikkupuuhasteluna, jottei heillä ole tylsää ja josta ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa. Tämä on meillä ihan ääneen aikanaan tuponeuvotteluissa sanottukin ja siitä on olemassa viralliset todisteetkin. Pikkuhoitsuilla on päättäjien mielestä edelleen mies, joka elättää sen puuhastelevan vaimokkeensa. Ihan uskomaton asenne vielä nykysuomessa.
Olen edelleen eri mieltä siitä, että kyse olisi vain hoitajista. Samanlaista keskustelua voisi käydä myös muiden ammattiryhmien palkoista, kuten lastentarhanopettajat, opettajat, poliisit tai pelastushenkilökunta. En kovin kevyin perustein nostaisi juuri hoitajia "arvostetummaksi" ammatiksi kuin noita muita mainitsemiani.
Onko sinulla tuosta väitteestäsi sellaista kirjallista todistetta, joka ei ole palkansaajapuolen laatima? Tutustuisin siihen mielelläni.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Kannattavuudesta tietenkin täytyy huolehtia, kun tehdään palkkaratkaisuja ja eri alojen kannattavuuteen vaikuttaa eri tekijät, siinä olet ihan oikeassa. En tunne tätä aihetta niin yksityiskohtaisesti, jotta osaisin keskustella aiheesta asiantuntevammin, mutta taustalla vaikuttaa joka tapauksessa myös aikoinaan sukupuoleen perustuvat palkat ja tätä eroa ei olla täysin kyetty kuromaan umpeen.
Se on selvää, että tietyillä aloilla tulee aina olemaan keskimäärin isommat palkat kuin toisilla. Tärkeintä mielestäni on, että edistetään sellaista yhteiskuntaa, jossa jokainen voi valita oman uransa mielenkiintonsa ja kykyjensä puitteissa ja kaikenlainen rakenteellinen ja asenteellinen sukupuoliin liittyvä epätasa-arvo olisi kitketty.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattavuudesta tietenkin täytyy huolehtia, kun tehdään palkkaratkaisuja ja eri alojen kannattavuuteen vaikuttaa eri tekijät, siinä olet ihan oikeassa. En tunne tätä aihetta niin yksityiskohtaisesti, jotta osaisin keskustella aiheesta asiantuntevammin, mutta taustalla vaikuttaa joka tapauksessa myös aikoinaan sukupuoleen perustuvat palkat ja tätä eroa ei olla täysin kyetty kuromaan umpeen.
Se on selvää, että tietyillä aloilla tulee aina olemaan keskimäärin isommat palkat kuin toisilla. Tärkeintä mielestäni on, että edistetään sellaista yhteiskuntaa, jossa jokainen voi valita oman uransa mielenkiintonsa ja kykyjensä puitteissa ja kaikenlainen rakenteellinen ja asenteellinen sukupuoliin liittyvä epätasa-arvo olisi kitketty.
Aletheias"Tärkeintä mielestäni on, että edistetään sellaista yhteiskuntaa, jossa jokainen voi valita oman uransa mielenkiintonsa ja kykyjensä puitteissa ja kaikenlainen rakenteellinen ja asenteellinen sukupuoliin liittyvä epätasa-arvo olisi kitketty."
Olen täysin samaa mieltä tästä, ja kotivanhemmuuden tasaisempi jakaminen miesten ja naisten kesken liittyy juuri tähän.
🦄 - Anonyymi
hyviä miehiä lähetetään laivalla mereen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiashyvä koti-isä ei voi olla
naiselle ei ole koskaan oikein tai tarpeeksi
olet naiselle vain yksi lutka vieressä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä, miksi naiset suostuvat tuollaiseen. En toisaalta ymmärrä sitäkään, miksi naisen pitäisi tienata vähemmän kuin miehen. Tässä koko asetelmassa on niin paljon outoja asioita, joita en vain omalla logiikallani ymmärrä. 😄
🦄naisen pokka ei kestä
1 - iso ansaittu pääoma
2 - hyvä, runsas, tasapainoinen lapsiperhe omalla työnnöllä ja mies vielä päälle
2 - yhteiskunnallinen korkea asema tai korkea sivistys
naiselle on jo liikaa onnistua yhdessä asiassa kun sen nuppi ylpistyy helvetisti
ja pilaa koko naisen
onnistuvan naisen lisäksi pitää matkustaa ulkomaille, saatava mustaa kullia, olla itsenäinen, unohtaa miehen äiti ja olla unohtamatta oma äitinsä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla, ettei moni edes niin kyseenalaista tuota toimintatapaa. On niin tavallista, että äiti on se, joka jää lasten kanssa kotiin. Pienen lapsen kohdalla ymmärrän sen hyvin, kun äiti toipuu synnytyksestä ja imettää, mutta isä on muutoin aivan yhtä hyvä huoltaja lapselle kuin äitikin. Toivoisin, että isät entistä enemmän jäisivät kotiin lasten kanssa. Se tasaa myös tulevien vuosien työnjakoa, kun isät ovat mukana arjen pyörittämisessä heti alusta asti.
Aletheiasraha pilaa naisen saman tien
et enää tunne naista miksi hän muuttuu raha kädessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄naiselle ei kannata puhua rahasta
toisaalta toisten perheet ovat aika tylsiä kun puhutaan vain rahasta
ei niissä ole kyse mistään muusta
toisissa perheissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin käytännössä on hyvin vaikeaa määrittää paljonko vaikkapa hoivatyö tuottaa. Suoraan se ei ole mitään erityisen tuottavaa toimintaa, mutta jos katsotaan yhteiskunnan kannalta, niin se on melkeinpä se tuottavin sektori, jota ilman mikään ei pyörisi. Jos meillä ei olisi päiväkoteja, ei sairaaloissa ja vastaavissa hoitajia, ei opettajia jne. niin yhteuskunnan muut toiminnot romahtaisivat varsin nopeasti. Jostain meillä Suomessa on hyvin kummallinen asenne mm. hoitajia kohtaan. Harvassa ovat maat, jossa hoitajille maksetaan koulutustasoon nähden näin hiton huonosti. No onhan meillä tehty ihan avoimesti sellainennpäätös, että hoitsuilla on ukot elättämässä, eivät ne työstään rahaa tarvitse. Kertoo karua kieltä tämän maan asenneilmapiiristä, että tuollainen ajattelutapa yhä vain näkyy palkoissa.
Ja ei, en ole itse hoitaja, vaan työskentelen ict-alalla.jos nainen on itsekäs ja varakas niin ainoa keino hallita se on sotilaskuri jota mies pitää ja miehen pitää olla armeijalla töissä muuten naisen varakkaat jutut eivät onnistu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄rikkaiden kannattaa kieltää köyhien lisääntymästä ja lisääntyä itse jos ei satu liikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläinkunta jäi myös huomioimatta aloituksesta, mutta en minä silti siitä meteliä nostaisi 😂.suomessa perhe alkaa omakotitalosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrothan, missä kohdin tarkalleen ottaen sukupuolitan. 😊 Ennen kuin vastaat, otathan selvää, mitä sukupuolittaminen tarkoittaa.
🦄sukupuolittaminen = jako miehiin ja naisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun hyvinvointialueiden kannattavuus on täysin väärä paikka edes keskustella hoitajien palkoista. Koko hyvinvointialuehimmeli on jo alkujaan täysi susi.
Suosittelen jokaiselle Suomessa koulutetulle hoitajalle muuttoa pois Suomesta, jossa he ovat vain "hyvinvointialueiden kustannuserä". He saavan oikeastaan missä tahansa muualla Euroopassa paremman toimeentulon, kuin täällä missä heitä ei arvosteta lainkaan. Hoitajan palkka suhteessa lääkärin palkkaan on ihan törkypieni, sillä lääkärien palkat ovat aivan ylipöhöttyneet.suomessa parasta on se, että kukaan ei arvosta ketään, jolloin opitaan nöyryyttä, mitä muista maista ei enää löydä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mielelläni keskustele pelkästään hoitajien palkoista. Mielestäni se yksinkertaistaa keskustelua liikaa. Hoitaja on vain yksi ammatti terveydenhuollossa ja julkisella sektorilla. On monia maita, joissa tienaa Suomea enemmän sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, mm. Norja ja Tanska.
🦄kun nainen saa isoimman palkan, naisen lapsille syntyy kultaisia hiuksia ja kultaisia silmiä, mikä viittaa valittuun kansan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄kun on hyvä iso palkka, niin kukaan kärsi mistään ahneudesta elämässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun aihe on todellisuudessa varsin yksinkertainen, vaikka sitä kuinka yrittäisi monimutkaistaa alkamalla jauhaa hyvinvointialuejargonia. Kysymys on puhtaasti arvostuksen puutteesta, jonka vuoksi hoitajien palkkakysymys aina piilotetaan tuohon suohon. Sitä pidetään edelleen tyttöjen pikkupuuhasteluna, jottei heillä ole tylsää ja josta ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa. Tämä on meillä ihan ääneen aikanaan tuponeuvotteluissa sanottukin ja siitä on olemassa viralliset todisteetkin. Pikkuhoitsuilla on päättäjien mielestä edelleen mies, joka elättää sen puuhastelevan vaimokkeensa. Ihan uskomaton asenne vielä nykysuomessa.
kun poikavauva syntyy, hänen ensimmäinen sanansa suomessa on "mämmi"
kun tyttövauva syntyy, hänen ensimmäinen sanansa on "paljonko te saatte palkkaa?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä lääkäreille reilusti lisää koulutuspaikkoja. Lisärahoitusta tuohon voisi saada vaikkapa muuttamalla englanninkieliset koulutupaikat maksullisiksi. Sellainen hybridimalli, jossa kotimaisilla kielillä voi opiskella ilmaiseksi, mutta ulkomaisilla kielillä opiskeleva maksaa opintonsa itse, olisi jaikenkaikkiaan mainio muutos.
No mutta ensiksi nyt kuitenkin lääkärinkoulutusta rutkasti lisää, jotta päästään eroon noista törkykalliista keikkalääkäreistä. Lääkäreille voisi muutoinkin pistää työvaatimuksen, että jos ilmaiseksi opiskelet, niin sitten myös riittävän monta vuotta hyödytät yhteiskuntaa.
Samaan syssyyn sitten vähintään puolet työpaikoista pois hallintotasolta tuolla "hyvinvointialueilla" ja kaikkien johtajien palkat leikkuriin. Noilla maksaa jo monelle hoitajalle parempaa palkkaa.yhteiskunnassa ovat vastakkain lääkärien liitot ja insinöörien liitot
he taistelevat näyttävästi kuka on kunkku maassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen edelleen eri mieltä siitä, että kyse olisi vain hoitajista. Samanlaista keskustelua voisi käydä myös muiden ammattiryhmien palkoista, kuten lastentarhanopettajat, opettajat, poliisit tai pelastushenkilökunta. En kovin kevyin perustein nostaisi juuri hoitajia "arvostetummaksi" ammatiksi kuin noita muita mainitsemiani.
Onko sinulla tuosta väitteestäsi sellaista kirjallista todistetta, joka ei ole palkansaajapuolen laatima? Tutustuisin siihen mielelläni.
🦄paras synnytyspaikka on eduskunta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattavuudesta tietenkin täytyy huolehtia, kun tehdään palkkaratkaisuja ja eri alojen kannattavuuteen vaikuttaa eri tekijät, siinä olet ihan oikeassa. En tunne tätä aihetta niin yksityiskohtaisesti, jotta osaisin keskustella aiheesta asiantuntevammin, mutta taustalla vaikuttaa joka tapauksessa myös aikoinaan sukupuoleen perustuvat palkat ja tätä eroa ei olla täysin kyetty kuromaan umpeen.
Aletheiasvoisi maksaa palkkaa heille, jotka eivät saa sitä, koska ei olla keksitty maksaa
pidetään vielä normaalina palkattomuus
- kotiäiti
- taiteilija
-
mutta kun ei tahdo jatkossakaan maksaa normaalia kuukausipalkkaa noille niin ei voi sanoa, että on tasaarvoinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tärkeintä mielestäni on, että edistetään sellaista yhteiskuntaa, jossa jokainen voi valita oman uransa mielenkiintonsa ja kykyjensä puitteissa ja kaikenlainen rakenteellinen ja asenteellinen sukupuoliin liittyvä epätasa-arvo olisi kitketty."
Olen täysin samaa mieltä tästä, ja kotivanhemmuuden tasaisempi jakaminen miesten ja naisten kesken liittyy juuri tähän.
🦄kotivanhemmuutta ei voi jakaa miehelle
sitä vastaan sotii moni geeni
älä riko luonnon toimintaa
naiselle, joka on ensimmäinen lapsi perheessään, sopisi mies, joka ei ole samanlainen ykkönen
he sopivat yliopiston penkille, mutta ei kotipariksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
naisen pokka ei kestä
1 - iso ansaittu pääoma
2 - hyvä, runsas, tasapainoinen lapsiperhe omalla työnnöllä ja mies vielä päälle
2 - yhteiskunnallinen korkea asema tai korkea sivistys
naiselle on jo liikaa onnistua yhdessä asiassa kun sen nuppi ylpistyy helvetisti
ja pilaa koko naisen
onnistuvan naisen lisäksi pitää matkustaa ulkomaille, saatava mustaa kullia, olla itsenäinen, unohtaa miehen äiti ja olla unohtamatta oma äitinsähyvin älykkäälle onnistuneelle naiselle on vaarana, että syntyy epäonnistunut ja kenties tyhmempikin lapsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sukupuolittaminen = jako miehiin ja naisiin
Olet väärässä.
Sukupuolittaminen = tiettyjen roolien pakottaminen ihmiselle hänen fyysisen sukupuolensa vuoksi.
Minä en ole sitä tehnyt.
🦄
- Anonyymi
Ne miehet on vähässä jotka siihen pystys mu on niitäkin
Koko aloitus on lainaus ja irrotettu asiayhteydestään. Suomessahan yleensä on tapana, että koululaiset syövät lounaansa koulussa.
- Anonyymi
En arvosta kotiäitiyttä kovinkaan korkealle.
Jokaisen työpanosta tarvittaisiin yhteiskunnan pyörittämiseen. Ei niin, että joku elää toisten rahoilla.
Koska yhteiskunta tarvitsee toimiakseen veronmaksajia, pitäisi lastenkin oppia tulemaan toimeen toisten lasten ja aikuisten kanssa. Oppia noudattamaan kaikkien yhteisiä sääntöjä, jotka ovat eri paikoissa erilaisia. Sopeutumista, joustamista, tunnetaitoja, yhteistyötä... Jotta ei tule toista sukupolvea kotona olijoita.
Tämä nykyaika nyt vaan on tietynlaista suorittamista. Valitettavasti kuitenkin oikeudet menevät yksilöillä usein velvollisuuksien edelle.
Meillä on hienosti järjestetty lasten päivähoito yhteiskunnan puolesta.
Eikä tavallisilla ihmisillä ole koskaan ollut näin paljoa vapaa-aikaa aikaisemmin historiassa. Töihin vaan!
xLiner- Anonyymi
Oikeuksista ja velvollisuuksista... Yhteisöllisyys sisältää velvollisuuksia. Yhteisö on suuri voimavara kriisitilanteissa...
Vaikka käy tienaamassa elantonsa, ehtii silti hyvin hoitamaan perhettä ja kotia, opettelemaan perus selviytymistaidot, pitämään yhteyttä ystäviin ja harrastamaan.
Jokaisella pitäisi olla omaa rahaa säästössä pahan päivän varalle.
xLiner - Anonyymi
Nyt kun työpaikkoja on huonosti tarjolla, kannattaa täydentää osaamistaan. Opiskella.
Kun (tai jos 😉) talous alkaa vetää, niin on paremmissa asemissa työnhaussa kun on työttömän aikansa opiskellut kuin että olisi ollut mitään tekemättä. Oli sitten töissä, koulussa tai kotona, pitää jokaisen ne kotiin ja perheeseen liittyvät hommat hoitaa kuitenkin.
xLiner - Anonyymi
Tai korjaan, kotivanhemmuutta.
xLiner - Anonyymi
Ja tämäkin vielä:
Moni arvostaa valkoisen sianlihaa syövän heteronaisen kotiäitiyttä. Vaan ei sitten enää erisävyisten.
xLiner - Anonyymi
kyse on siitä, että byrokratiassa on palkattomia aloja, koska niille ei olla järjestetty palkkoja
kyse ei ole loisimiseta vaan epätasaarvosta, jota kutsut väärillä haukulla
köyhä, sivistymätön ei tajuakaan, miksi hänelle pitäisi maksaa kuukausipalkkaa
pitää sivistyä ja tajuta, että rikas maksaa itselleen ylimääräisesti enemmän vain koska on sivistynyt ja rikas
rikas ei rupea miettimään köyhän asemia
eikä kukaan ihminen mieti toisten etuja
kukaan rupea maksamaan kenellekään mitään
ja mitä tänään maksetaan työttömyyskorvauksena, sillä rahalla ei pyyhi edes persettä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeuksista ja velvollisuuksista... Yhteisöllisyys sisältää velvollisuuksia. Yhteisö on suuri voimavara kriisitilanteissa...
Vaikka käy tienaamassa elantonsa, ehtii silti hyvin hoitamaan perhettä ja kotia, opettelemaan perus selviytymistaidot, pitämään yhteyttä ystäviin ja harrastamaan.
Jokaisella pitäisi olla omaa rahaa säästössä pahan päivän varalle.
xLinersynnytät kohta työpaikalle lapsen asenteellasi?
kyllä perhe on perhe kotona
perhe ei ole perhe töissä
toinen asia, jos yhteiskunta ajautuu siihen, että PERHE ON YKSINKERTAISESTI LOPPU
jos joku sanoo, että ei tahdo olla kotiäiti, se voi viitata siihen, että henkilöllä ei ole oltu tervettä perhe esimerkkiä itsellään, eikä hän oppinut mitä perhe tarkoittaa ja kun ei oppinut, niin ei se haluakaan olla se kovin paljon, että on kynnys aloittaa
se on sitten syventyvä perheettömyys, jossa jäljellä ei ole mitään perhetaitoja
perhe kulttuuria on edistänyt aina joku henkilö, joka ymmärsi asioita ja edisti
jos perhe kulttuuri on huono maassa, se tarkoittaa, että joku ei ollut edistänyt sen
ja valkoinen rotu on mitä kylmin pohjoisessa, että ystävyys, perhe, ym ihmissuhteet ovat oikein etäisiä, että ei voi verrata etelämaalaisiin lämpöihin
Pohjoisessa ei vain ole taitoja olla hyvä perhe, jos ei opita etelän maahanmuutolta kuinka olla se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun työpaikkoja on huonosti tarjolla, kannattaa täydentää osaamistaan. Opiskella.
Kun (tai jos 😉) talous alkaa vetää, niin on paremmissa asemissa työnhaussa kun on työttömän aikansa opiskellut kuin että olisi ollut mitään tekemättä. Oli sitten töissä, koulussa tai kotona, pitää jokaisen ne kotiin ja perheeseen liittyvät hommat hoitaa kuitenkin.
xLinermun ideologia on kun näkee naisen ja nainen antaa eikä pahastu synnytyksiä, niin antaa palaa - miehen tehtävä on tehdä mitä miehen on tehtävä, eikä jänistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämäkin vielä:
Moni arvostaa valkoisen sianlihaa syövän heteronaisen kotiäitiyttä. Vaan ei sitten enää erisävyisten.
xLinersika on paras herkku aasiassa
- Anonyymi
Kaikki miehet ei ole samanlaisia saamattomia.
- Anonyymi
Jos lapsia on paljon, niin lienee kotiäitiys ainoa vaihtoehto?
Arvostan kotiäitiyttä, siinä on töitä 24/7, mutta palkkaa ei saa eikä eläkettä kerry. Se kostautuu sitten myöhemmin. Mikä ettei, jos mies elättää, mutta entä jos tulee ero?- Anonyymi
presidenttiä synnytti äiti, joka ei saa kuukausipalkkaa ja presidentti saa ison kuukausipalkan
jäljelle jääneet kuukausipalkattomat työt ovat mitä aidommasta päästä oikeina töinä
oikeita töitä ei voi edes mitata rahassakaan
kukaan oikein osaa mitata oikeita töitä rahassa
halvimmat duunit mitataan rahassa onnistuneesti ja mittaamattomat duunit ei voida
- Anonyymi
Arvostan. Kaikista (minusta) ei ollut siihen. En nauttinut kotona olosta, mutta suoritin tuon vaiheen silti ihan hyvin.
- Anonyymi
perhettä luonnossa on 1/12
jos olet huono perhetyössä, niin et vain sovellu siihen
perhetaito on luonnonlahja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
perhettä luonnossa on 1/12
jos olet huono perhetyössä, niin et vain sovellu siihen
perhetaito on luonnonlahjajos joku jää perheettömäksi, niin kyse on puutteesta eikä valinnasta
et ole oppinut kuinka olla perhe, koska sinulla ei ole taitoja siihen
olet muussa asiassa hyvä, mutta ei perhetaidossa
puutteellista henkilöä olisi osattava opastaa perhe asioissa
jos henkilö tahtoo apua, niin häntä olisi opastettava siinä tekemään oikein - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos joku jää perheettömäksi, niin kyse on puutteesta eikä valinnasta
et ole oppinut kuinka olla perhe, koska sinulla ei ole taitoja siihen
olet muussa asiassa hyvä, mutta ei perhetaidossa
puutteellista henkilöä olisi osattava opastaa perhe asioissa
jos henkilö tahtoo apua, niin häntä olisi opastettava siinä tekemään oikeinnykyajassa harvassa on hyviä perhejäseniä
on vain hyviä tietokone neroja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyajassa harvassa on hyviä perhejäseniä
on vain hyviä tietokone nerojahyvät perhejäsenet istuvat suomi24:ssä kirjoittamassa onnistuneesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvät perhejäsenet istuvat suomi24:ssä kirjoittamassa onnistuneesti
ei tarvitse nussia eikä hoitaa lapsia kun saa kirjoittaa vähän, kiitos
- Anonyymi
En arvosta, mutta en myöskään ole arvostamatta. Mulle on varsin yhdentekevää miten kukakin päivänsä käyttää. Jos on halua ja varaa olla kotona, niin sen kun.
Itse hoidin oman muksuni kotona 3-vuotiaaksi ja minusta se oli tylsintä ja keveintä aikaa elämässäni. Rakastan lastani, mutta kyllähän tuollaiset pienet lapset ovat älyllisesti ihan hiton epästimuloivia. Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut molemmille parempi jättää kotihoito kahteen vuoteen. No tehty mikä tehty.- Anonyymi
Lisätään vielä, että jos noita alle kouluikäisiä on kolme tai enemmän yhtäaikaa kotona pyörimässä, niin sitten sitten sitä voi jo arvostaakin. Silloin se käy kyllä jo ihan työstä.
- Anonyymi
"älyllisesti ihan hiton epästimuloivia" no johan... 😶
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"älyllisesti ihan hiton epästimuloivia" no johan... 😶
Mitäpä tuota asiaa turhaa kaunistelemaan. Noin se on pienten lasten kanssa, vaikka ei sitä muka olekaan korrektia sanoa ääneen. Helvetillisen tylsäähän se on, mutta onneksi kestää vain sen oman aikansa. Nyt jo kouluikäisen kanssa voi touhuta kaikenlaista oikeasti kivaakin.
- Anonyymi
sinä voit jättää lastasi eläintarhaan, mutta on toisenlaisia perheitä, joissa ei tahdota jättää yhtään niin kuin haastettu Kraftin perhe, mutta pointti, että yhteiskunnassa ole mitään tukia kotihoidolle
ja kaiken lisäksi ehkä kaikille naisille raha on lapsia tärkeämpi
nainen jättää kodin ja heittää lasta narikkaan
voi julistaa perhetalouden loppua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätään vielä, että jos noita alle kouluikäisiä on kolme tai enemmän yhtäaikaa kotona pyörimässä, niin sitten sitten sitä voi jo arvostaakin. Silloin se käy kyllä jo ihan työstä.
lapset antavat voimaa elää
yksinäisellä sitä voimaa ei ole
ja se varastaa lapsia imeäkseen heiltä voimia itselleen
voima kutsutaan rakkaudeksi, jota ei saa mistään muualta kuin lapsista
että tiedemies päättää synnyttää itse ollakseen voimakas ilman naista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä tuota asiaa turhaa kaunistelemaan. Noin se on pienten lasten kanssa, vaikka ei sitä muka olekaan korrektia sanoa ääneen. Helvetillisen tylsäähän se on, mutta onneksi kestää vain sen oman aikansa. Nyt jo kouluikäisen kanssa voi touhuta kaikenlaista oikeasti kivaakin.
onneksi on lastentarha, jossa itkeä, ei kotona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä eri koulukuntaa. Rutiinit tietty tylsiä, mutta kasvu, sen seuraaminen ja kehitys on mulle olleet ihan ykkösasia. Tilaisuus mikä ei toistu, täysin ainutlaatuinen juttu.
Liitossa olen elänyt että kaksi juttuja on ollut jakamassa...yksinäisellä varmastikin vaikeampaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinä voit jättää lastasi eläintarhaan, mutta on toisenlaisia perheitä, joissa ei tahdota jättää yhtään niin kuin haastettu Kraftin perhe, mutta pointti, että yhteiskunnassa ole mitään tukia kotihoidolle
ja kaiken lisäksi ehkä kaikille naisille raha on lapsia tärkeämpi
nainen jättää kodin ja heittää lasta narikkaan
voi julistaa perhetalouden loppuaSen huomaa taas miten kovin katkeria jotkut ovat. En minä tietenkään kiellä sinua nauttimasta älyllisesti täysin kuolleesta lastenhoitopuuhasta. Kylmä fakta, että alle kolmevuotiaalta ei todellakaan saa mitään älyllistä stimulaatiota. Tosin eivät kaikki varmaan sitä kaipaakaan.
Itselleni se ei kyllä tullut yllätyksenä. Olinhan jo raskauden aikana valmistautunut siihen, että seuraavat vuodet ovat tuollaisia ja päättänyt kestää sen vaikka päälläni seisten. Se oli tietoinen uhraus minulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onneksi on lastentarha, jossa itkeä, ei kotona
Lapseni ei ole koskaan isommin itkenyt. Hän on aina ollut varsin tyytyväinen lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä eri koulukuntaa. Rutiinit tietty tylsiä, mutta kasvu, sen seuraaminen ja kehitys on mulle olleet ihan ykkösasia. Tilaisuus mikä ei toistu, täysin ainutlaatuinen juttu.
Liitossa olen elänyt että kaksi juttuja on ollut jakamassa...yksinäisellä varmastikin vaikeampaaSen kun olet. Eivät kaikki ihmiset kaipaa älynkäyttöä tai ylipäänsä mitään älyllistä. Noin yleisesti ottaen siihen on syynsä miksi synnytyksen jälkeiset hormonit laskevat jopa äidin äo:ta. Sitä täydellistä tylsyyttä on helpompi kestää siinä sumussa. Kyllähän sen jokainen näkee mitä se ihmisen aivoille tekee, lapsen kanssa jatkuvasti oleminen.
Siskoni, jolla on neljä lasta, totesi mulle, että ole itsellesi armollinen ja onhan se todella aivan totaalisen perceestä kaikki se hiekkalaatikkotouhu jne. Eikä siitä tarvitse tykätä. Onhan ihan ok todeta, että onhan se perceestä ja aivan jumalattoman tylsää ja pieni lapsi on parhaimmillaan, kun hän nukkuu. Vaan aika aikaansa kutakin ja sen kun jaksaa, niin sitten helpottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen huomaa taas miten kovin katkeria jotkut ovat. En minä tietenkään kiellä sinua nauttimasta älyllisesti täysin kuolleesta lastenhoitopuuhasta. Kylmä fakta, että alle kolmevuotiaalta ei todellakaan saa mitään älyllistä stimulaatiota. Tosin eivät kaikki varmaan sitä kaipaakaan.
Itselleni se ei kyllä tullut yllätyksenä. Olinhan jo raskauden aikana valmistautunut siihen, että seuraavat vuodet ovat tuollaisia ja päättänyt kestää sen vaikka päälläni seisten. Se oli tietoinen uhraus minulta.Mielenkiintoinen näkemys tuo, että pienen lapsen hoito on mielestäsi älyllisesti kuollutta. Pieni lapsi ei tietenkään pysty tarjoamaan aikuiselle varsinaisia älyllisiä haasteita, mutta sehän meneekin toisinpäin, että vanhemman täytyy pystyä tarjoamaan lapselle älyllistä stimulaatiota ja tähän kyetäkseen, vaatii se aikuiselta edes jonkintasoista älyn käyttöä, ennen kaikkea tunneälyn.
Sen verran voin samaistua, että jossain vaiheessa vanhempainvapaalla ollessani aloin kaivata töihin ja erilaisia haasteita arkeen sekä enemmän kontaktia toisten aikuisten kanssa, mutta en silti kokenut yhdessäoloa lapseni kanssa älyllisesti köyhäksi. Lapseni ei ole koskaan päästänyt minua helpolla siinä mielessä, että hän on pienestä pitäen ollut todella tiedonjanoinen eikä hän tyytynyt koskaan helppoihin vastauksiin vaan yhdessä sitten selviteltiin esim miten aurinko toimii, mitkä dknosaurukset elivät milläkin kaudella jne. Tein hänelle iltaisin esim tietovisoja iltasadun lisäksi, sillä hän rakasti niitä. Ei tuo tietenkään mitään rakettitiedettä ole, mutta omalla tavallaan älyllisesti stimuloivaa, kun kasvattaa ja opettaa lasta erilaisin keinoin ja upeintahan tietysti on nähdä lapsen kasvavan ja kehittyvän.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkemys tuo, että pienen lapsen hoito on mielestäsi älyllisesti kuollutta. Pieni lapsi ei tietenkään pysty tarjoamaan aikuiselle varsinaisia älyllisiä haasteita, mutta sehän meneekin toisinpäin, että vanhemman täytyy pystyä tarjoamaan lapselle älyllistä stimulaatiota ja tähän kyetäkseen, vaatii se aikuiselta edes jonkintasoista älyn käyttöä, ennen kaikkea tunneälyn.
Sen verran voin samaistua, että jossain vaiheessa vanhempainvapaalla ollessani aloin kaivata töihin ja erilaisia haasteita arkeen sekä enemmän kontaktia toisten aikuisten kanssa, mutta en silti kokenut yhdessäoloa lapseni kanssa älyllisesti köyhäksi. Lapseni ei ole koskaan päästänyt minua helpolla siinä mielessä, että hän on pienestä pitäen ollut todella tiedonjanoinen eikä hän tyytynyt koskaan helppoihin vastauksiin vaan yhdessä sitten selviteltiin esim miten aurinko toimii, mitkä dknosaurukset elivät milläkin kaudella jne. Tein hänelle iltaisin esim tietovisoja iltasadun lisäksi, sillä hän rakasti niitä. Ei tuo tietenkään mitään rakettitiedettä ole, mutta omalla tavallaan älyllisesti stimuloivaa, kun kasvattaa ja opettaa lasta erilaisin keinoin ja upeintahan tietysti on nähdä lapsen kasvavan ja kehittyvän.
Aletheias"Mielenkiintoinen näkemys tuo, että pienen lapsen hoito on mielestäsi älyllisesti kuollutta. Pieni lapsi ei tietenkään pysty tarjoamaan aikuiselle varsinaisia älyllisiä haasteita, mutta sehän meneekin toisinpäin, että vanhemman täytyy pystyä tarjoamaan lapselle älyllistä stimulaatiota ja tähän kyetäkseen, vaatii se aikuiselta edes jonkintasoista älyn käyttöä, ennen kaikkea tunneälyn."
Faktoista on turhaa kiistellä. Pienet lapset ovat älyllisesti totaalisen epästimuloivaa seuraa, vaikka asiaa kuinka vääntäisi. Suorastaan tappavan tylsää pidemmän päälle, jonka kyllä jokainen rehellinen kotona lapsen kanssa kotona ollut myöntää. Ihan turhaa kenenkään väittää, ettei ole kokenut sitä autuutta, kun viimein sai välillä puhua toiselle aikuiselle sen päivän puuduttavan tylsyysmössön jälkeen. Töihin takaisin pääseminen oli onni ja autuus.
Jonkintasoinen älynkäyttö, on kyllä tuossa tapauksessa ihan älyttömän vähän. Olisin kyllä melko huolissani henkilöstä, jos kokee tuon suureksi älylliseksi ponnistukseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mielenkiintoinen näkemys tuo, että pienen lapsen hoito on mielestäsi älyllisesti kuollutta. Pieni lapsi ei tietenkään pysty tarjoamaan aikuiselle varsinaisia älyllisiä haasteita, mutta sehän meneekin toisinpäin, että vanhemman täytyy pystyä tarjoamaan lapselle älyllistä stimulaatiota ja tähän kyetäkseen, vaatii se aikuiselta edes jonkintasoista älyn käyttöä, ennen kaikkea tunneälyn."
Faktoista on turhaa kiistellä. Pienet lapset ovat älyllisesti totaalisen epästimuloivaa seuraa, vaikka asiaa kuinka vääntäisi. Suorastaan tappavan tylsää pidemmän päälle, jonka kyllä jokainen rehellinen kotona lapsen kanssa kotona ollut myöntää. Ihan turhaa kenenkään väittää, ettei ole kokenut sitä autuutta, kun viimein sai välillä puhua toiselle aikuiselle sen päivän puuduttavan tylsyysmössön jälkeen. Töihin takaisin pääseminen oli onni ja autuus.
Jonkintasoinen älynkäyttö, on kyllä tuossa tapauksessa ihan älyttömän vähän. Olisin kyllä melko huolissani henkilöstä, jos kokee tuon suureksi älylliseksi ponnistukseksi.Tuskinpa kukaan kokee pienen lapsen kanssa kotona oloa suureksi älylliseksi ponnistukseksi. On itsestään selvää, ettei pieni lapsi pysty vastaamaan aikuisen kaikkiin tarpeisiin, ovatpa ne sitten älyllisiä, tunteellisia tai fyysisiä.
Lähestymme asiaa eri näkökulmista ja sinun kokemuksesi on tietysti aivan yhtä validi kuin minunkin. Minä en kokenut tappavaa tylsyyttä lapseni kanssa kotona ollessa, mutta toki elämässäni oli tuolloin muutakin, kuten esim opiskelua ja rakenteilla olevan omakotitalon suunnittelua, eli päivät eivät olleet pelkkää lapsen kanssa olemista. En myöskään koskaan ollut vuosikausia putkeen kotona, joten mitään täydellistä tylsistymistä ei ehtinyt tapahtumaan.
Aletheias
- Anonyymi
Arvosran, siksi olen kauan ollutkin kotiäitinä vaikka se katkaisi hyvän työuran. Vakiintuneet työkuvioni. Ja jättää tulevan eläkkeeni pueniksi. Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että olen mun CV:ssäni ihan ekana äiti, sitten kumppani ja vasta sitten työntekijä. Perhe menee muitten velvotteiden edelle.
Olen silti huomannut, että moni pitäö minua laiskana, koska olen mielelläni lapsia varten kotona ja sairastelen vielä lisäksi paljon kipusairauksia useampia erilaisia. Ja teen mielummin osa-aikatyötä kun kokoaikaa. Lienee syykin helppoa arvata, laoset ja sairaudet. Tarvin enemmän lepoa palautuakseni kun terveet.
Silti niitä katkeria haukkujia löytyy aina.
Jasu- Anonyymi
Mieheni on hyvä isä, mutta ei kestäisi sitä määrää työkuormaa ja vastuun määrää mitä minä. Hän olisi raivona, jos joutuisi työstä koti-isäksi pelkästään. Jäisi monta asiaa tekemättä, eikä ole haukkumista vaan totuus. Siksi meillä minä olen se joka ottaa kopin lapsista jne. Minä kestän ne kuviot paremmin.
Jasu - Anonyymi
Arvostan sun sitkeyttäsi ja asennettasi. Harvalla on noin paljon sairauksia ja silti sinä vaan jaksat pysyä pinnalla. Et kyllä kuulu tässä arvosteltaviin millään tasolla.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on hyvä isä, mutta ei kestäisi sitä määrää työkuormaa ja vastuun määrää mitä minä. Hän olisi raivona, jos joutuisi työstä koti-isäksi pelkästään. Jäisi monta asiaa tekemättä, eikä ole haukkumista vaan totuus. Siksi meillä minä olen se joka ottaa kopin lapsista jne. Minä kestän ne kuviot paremmin.
JasuNämä on luonnekysymyksiö, ei sukupuoli. Joten ei näistä itseään huippu iseinä pitävien tarvitse mieheni puolesta loukkaantua, asia nyt vaan on kuten sanon. Tunnen mieheni ja tiedän faktat kokemuksesta.
Työnjako menee kykyjen mukaan. Ei imartelevuuden.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvostan sun sitkeyttäsi ja asennettasi. Harvalla on noin paljon sairauksia ja silti sinä vaan jaksat pysyä pinnalla. Et kyllä kuulu tässä arvosteltaviin millään tasolla.
xLinerKiitos. Se on vaan pakko olla sitkeä kun vaihtoehto kaksi on olla luovuttaja, eikä se sovi luonteenlaatuuni. En voisi elää jos vaipuisin itsesääliin.
Olen onnellinen, että mulla myös on niitä arvokkaita ihmisiä kuten lapset ja mies, jotka pitää mut sitkeenä olemassaolollaan. Kai mä koen itseni taroeelliseksi ja sitä kautta saan potkua mennä eteenpäin. Silloinkin kun se tuntuu ihan toivottoman raskaalta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Se on vaan pakko olla sitkeä kun vaihtoehto kaksi on olla luovuttaja, eikä se sovi luonteenlaatuuni. En voisi elää jos vaipuisin itsesääliin.
Olen onnellinen, että mulla myös on niitä arvokkaita ihmisiä kuten lapset ja mies, jotka pitää mut sitkeenä olemassaolollaan. Kai mä koen itseni taroeelliseksi ja sitä kautta saan potkua mennä eteenpäin. Silloinkin kun se tuntuu ihan toivottoman raskaalta.
JasuEn mä olisi elossa enää jos olisin itsekäs, mutta kun pidän muuta arvokkaana ja näön että mua tarvitsevat, sinnittelen. En itseni vaan heidän takia. Samalla se kuutenkin on itsellenikin lahja. Pysyn kiinni elämässä. En tipu sairauksien mukana kuiluun kuolemaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä olisi elossa enää jos olisin itsekäs, mutta kun pidän muuta arvokkaana ja näön että mua tarvitsevat, sinnittelen. En itseni vaan heidän takia. Samalla se kuutenkin on itsellenikin lahja. Pysyn kiinni elämässä. En tipu sairauksien mukana kuiluun kuolemaan.
JasuJa olen onnekas ja kiitollinen myös miehestäni, joka ei ole maailman joustavin ja helpoin persoona kumppanina. Mutta joka ymmärtää ja hyväksyy heikon terveydenlaatuni ja sen, että hän ottaa pääkopin perheemme rahan tuonnista kotiin ja kodin isoista kuluista. Ihan kaikki miehet ei moista sietäisi nimittäin. Hän ehkä arvostaa enemmän sitä miten kuviot on jaettu, koska kokee itsekin olevansa vahvemmilla työntekijänö ja tulonhankkijana, kun koti iskänä.
Ja hän arvostaa lastemme äitinä sitä miten itseni laitan likoon heidän ja hänen vuoksi ja samalla saan myös lebätä itsekin sopivissa mäörin, kun en pysty juoksemaan enää kilpaa työelämässä vaatimusten ollessa kovat terveillekin.
Jasu
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja olen onnekas ja kiitollinen myös miehestäni, joka ei ole maailman joustavin ja helpoin persoona kumppanina. Mutta joka ymmärtää ja hyväksyy heikon terveydenlaatuni ja sen, että hän ottaa pääkopin perheemme rahan tuonnista kotiin ja kodin isoista kuluista. Ihan kaikki miehet ei moista sietäisi nimittäin. Hän ehkä arvostaa enemmän sitä miten kuviot on jaettu, koska kokee itsekin olevansa vahvemmilla työntekijänö ja tulonhankkijana, kun koti iskänä.
Ja hän arvostaa lastemme äitinä sitä miten itseni laitan likoon heidän ja hänen vuoksi ja samalla saan myös lebätä itsekin sopivissa mäörin, kun en pysty juoksemaan enää kilpaa työelämässä vaatimusten ollessa kovat terveillekin.
Jasu
JasuJa hänen ei tarvi jäädä koskaan töistä pois lasten sairastaessa, ollessa vapaalla tai juosta lääkärissä hampaiden tms. kanssa. Saa keskittyä aina työhönsä ja läsnäoloon 100%. Se on hänellekin tuottoisaa ja antoisampaa.
Jasu Ihan pienenä sivuhuomautuksena. Ja tietenkään sun tilannetta tuntematta. Mutta suurimmassa osassa toi hyvä työura. Niin se ei oo työntekijän hyväksi, vaan ainoastaan johto käyttää työntekijää hyväksi. Repii työntekijästä kaiken irti, antaa nimellisiä palkankorotuksia, että saa työntekijän tuntemaan, että luo omaa uraa. Mutta loppujen lopuksi on vain johdon väline, osa koneistossa.
Mä ite jätin aikoinaan hyvä palkkaisen inssin paikan, kun se oli mun arvojen vastaista ja asiakkaiden huijaamista. No kiirehän näissä nykyisissä hommissakin on, mutta saa tehdä hommia omien ajatusten mukaan ja näkee heti käsiensä jäljen.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ihan pienenä sivuhuomautuksena. Ja tietenkään sun tilannetta tuntematta. Mutta suurimmassa osassa toi hyvä työura. Niin se ei oo työntekijän hyväksi, vaan ainoastaan johto käyttää työntekijää hyväksi. Repii työntekijästä kaiken irti, antaa nimellisiä palkankorotuksia, että saa työntekijän tuntemaan, että luo omaa uraa. Mutta loppujen lopuksi on vain johdon väline, osa koneistossa.
Mä ite jätin aikoinaan hyvä palkkaisen inssin paikan, kun se oli mun arvojen vastaista ja asiakkaiden huijaamista. No kiirehän näissä nykyisissä hommissakin on, mutta saa tehdä hommia omien ajatusten mukaan ja näkee heti käsiensä jäljen.Juu, no mies tykkää omasta urastaan. Työ on helppoa kokemuksen myötä, hän pidetty työmies työmaillaan. Homma toimii, joten ei hän koe tarvetta katkausta uraansa.
Itse koin tarpeen katkaista, kun viimein tulin raskaaksi. En halunnut vaarantaa millään. Minunkin töissä tuli nyrkkiä ja potkuja milloin mihinkin päin kehoa. Joitakin odittavia naisia mahaankin, niin en halunnut riskeerata raskauttani, kun se ihmeen kaupalla mulle suotiin viimein 36 iässä.
Minulle työn vaihtelevuus on mielekkäämpää muutenkin kun urautuminen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, no mies tykkää omasta urastaan. Työ on helppoa kokemuksen myötä, hän pidetty työmies työmaillaan. Homma toimii, joten ei hän koe tarvetta katkausta uraansa.
Itse koin tarpeen katkaista, kun viimein tulin raskaaksi. En halunnut vaarantaa millään. Minunkin töissä tuli nyrkkiä ja potkuja milloin mihinkin päin kehoa. Joitakin odittavia naisia mahaankin, niin en halunnut riskeerata raskauttani, kun se ihmeen kaupalla mulle suotiin viimein 36 iässä.
Minulle työn vaihtelevuus on mielekkäämpää muutenkin kun urautuminen.
JasuOlin siis isossa päiväkodissa töissä. Paljon sos. emo lapsia, niin se tunteiden hallinta oli sitä, että lyödään aikuistakin niin lujaa ja ysein kun jaksetaan.
Ei ollenkaan kiva ammatti enää lastenhoitajan työ nykyään. On vihaa paljon muksuissakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin siis isossa päiväkodissa töissä. Paljon sos. emo lapsia, niin se tunteiden hallinta oli sitä, että lyödään aikuistakin niin lujaa ja ysein kun jaksetaan.
Ei ollenkaan kiva ammatti enää lastenhoitajan työ nykyään. On vihaa paljon muksuissakin.
JasuMieheni on muutenkin enemmän rahaorientointuneempi, mitä minä. Miettii joka hilun tarkkaan ja laskeskelee. Luonteeltaan enempi sellainen jolle raha merkkaa, mitä enempi sen parempi. En näe häntä ihmisenä joka jättäytyisi ikinä työttömäksi tahallaan tai helpolla. Hän kun menee 39 kuumeessakin töihin.
Mulle taas raha on vaan välttämätön paha ollu aina. Kunhan pärjää, ei sitä tarvi taskut väärällään olla.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on muutenkin enemmän rahaorientointuneempi, mitä minä. Miettii joka hilun tarkkaan ja laskeskelee. Luonteeltaan enempi sellainen jolle raha merkkaa, mitä enempi sen parempi. En näe häntä ihmisenä joka jättäytyisi ikinä työttömäksi tahallaan tai helpolla. Hän kun menee 39 kuumeessakin töihin.
Mulle taas raha on vaan välttämätön paha ollu aina. Kunhan pärjää, ei sitä tarvi taskut väärällään olla.
JasuMeudän arvot sen verran poikkeaa toisistaan, että on erilaiset tässä kohtaa. Mutta kohtaa kivasti kuitenkin, kun toiselle se raha, työ on isokin asia. Toiselle taas isompi asia on ihmiset perheessä, ei raha eikä työ.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on muutenkin enemmän rahaorientointuneempi, mitä minä. Miettii joka hilun tarkkaan ja laskeskelee. Luonteeltaan enempi sellainen jolle raha merkkaa, mitä enempi sen parempi. En näe häntä ihmisenä joka jättäytyisi ikinä työttömäksi tahallaan tai helpolla. Hän kun menee 39 kuumeessakin töihin.
JasuVälttämätön paha se raha onkin. Mieluummin vaihtokauppaa. Ei sais noi valtiojohtajat kerättyä sotakassaa.
Paitsi tais luontaistaloudessa ne heimopäällikötkin osata sotia muiden hermojen kanssa? Mutta jousipyssyllä sai kuitenkin vähemmän tuhoo kun ydinohjuksella.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Välttämätön paha se raha onkin. Mieluummin vaihtokauppaa. Ei sais noi valtiojohtajat kerättyä sotakassaa.
Paitsi tais luontaistaloudessa ne heimopäällikötkin osata sotia muiden hermojen kanssa? Mutta jousipyssyllä sai kuitenkin vähemmän tuhoo kun ydinohjuksella.Juu ja nykyään on kierrätys hieno asia. Minä tykkään. Mies mielummin ostaa aina uutta, kun kierrätettyä ottaa vastaan. Hänellä on muutenkin tarkempi ja kalliimpi makukin, mitä minulla. Menemme niin että minä kierrätän, hän ostelee. 😅
Mä nään ehkä ongelman siinä, kun aina ostetaan uutta se on kuormittavaa egilogisesti. Häntä se ei taas kiinnosta.
Mulla on ehkä enemmän ajatuksia vältellä turhaa kuormitusta luonnolle jne. Hänelle se on ihan sama jossain määrin. Vaikka ymmärtää hyvin ettei luonnon rauskaaminen ole järkevää. Ei vaan viitti muuttaa mitään kun ei muutkaan.
Mä taas en mieti mitä muut viittii, vaan mitä minä viittin. Ja miten viittimiseni vainuttaa muihinkin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja nykyään on kierrätys hieno asia. Minä tykkään. Mies mielummin ostaa aina uutta, kun kierrätettyä ottaa vastaan. Hänellä on muutenkin tarkempi ja kalliimpi makukin, mitä minulla. Menemme niin että minä kierrätän, hän ostelee. 😅
Mä nään ehkä ongelman siinä, kun aina ostetaan uutta se on kuormittavaa egilogisesti. Häntä se ei taas kiinnosta.
Mulla on ehkä enemmän ajatuksia vältellä turhaa kuormitusta luonnolle jne. Hänelle se on ihan sama jossain määrin. Vaikka ymmärtää hyvin ettei luonnon rauskaaminen ole järkevää. Ei vaan viitti muuttaa mitään kun ei muutkaan.
Mä taas en mieti mitä muut viittii, vaan mitä minä viittin. Ja miten viittimiseni vainuttaa muihinkin.
JasuTouset tietää kyllä teorian muttei viitti, toiset tietää teorian ja viittii. Meillä se menee näin. Mä olen se joka viittii toimia eikä vaan teorioida. Tyhjä puhe on paskaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän piittaan rahasta, oikeastaan yksi hailee kunhan pärjää kohtuullisesti, Eksän suku oli ihan toista. Niitä perinnönjakojuttuja tuli kuunneltua vuosikymmeniö, hohhoijaa 🥱
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän piittaan rahasta, oikeastaan yksi hailee kunhan pärjää kohtuullisesti, Eksän suku oli ihan toista. Niitä perinnönjakojuttuja tuli kuunneltua vuosikymmeniö, hohhoijaa 🥱
Juu, en minäkään piittaa. Harmittaa joskus muutenkin, että rahalle on annettu niin suuri valta maailmassa. Se palvelee todella huonoissakin asioissa.
Mä jotenkin nään, että jos ihmiset keskittyisi enemmän henkiseen hyvään ja asioihin mitkä ei tarvi maksaa, koko maailmanmeno kevenisi monelta osin.
Jasu
- Anonyymi
Ja näissä on hyvä muistaa että jotta kotiäitiys tai isyys olisi edes mahdollista toisella pitää olla sen verran hyvät tulot ettei tarvittavista tarvitse ainakaan liikaa karsia ja että raha ei saa olla kiristysväline saadakseen sitä mitä itse haluaa parisuhteessakaan kun ei toimi enään itsekeskeinen ajattelu suhde kaatuu omaan mahdottomuuteensa ennen pitkää ja lopputuloksena muutenkin mitä luultavammin huorissa käynti niin tulisi halvemmaksi jos kuitenkaan saa kun kerran pari vuoteen syntympäivänä ja jouluna ja sekin varmaa riippuu siitä onko selvinpäin vai ei en usko että yksikään nainen tykkää niistä kännissä räpeltäjistä kun eivät tahdo saada mitenkään seisoon edes sen vertaa että pystys edes yrittään
- Anonyymi
Niin pitää. En minäkään olisi niin mieluusti jouten ollut, jos olisi miehellä ollut pienet tulot ja olisi joutunut toimeentulotukia yms. hakemaan. Varmasti olisin mennyt töihin vaikka väkisin mielummin.
Mutta kun toisen tulot riittää ilman sosiaalitukia, niin silloin kehtaa olla kotonakin pidempään. Ja osa-aikaisestikin. Kun se on puoliso joka huolehtii eikä yhteiskunta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitää. En minäkään olisi niin mieluusti jouten ollut, jos olisi miehellä ollut pienet tulot ja olisi joutunut toimeentulotukia yms. hakemaan. Varmasti olisin mennyt töihin vaikka väkisin mielummin.
Mutta kun toisen tulot riittää ilman sosiaalitukia, niin silloin kehtaa olla kotonakin pidempään. Ja osa-aikaisestikin. Kun se on puoliso joka huolehtii eikä yhteiskunta.
JasuHyvä homma että sulla on rikas mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä homma että sulla on rikas mies
Ei hän rikas ole. Vain tienaa paremmin työssään, kun minä ikinä missään tekemässäni työssä. Me ei olla kovia tuhlailemaan kumpikaan, niin ei tarvi olla rikas.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän rikas ole. Vain tienaa paremmin työssään, kun minä ikinä missään tekemässäni työssä. Me ei olla kovia tuhlailemaan kumpikaan, niin ei tarvi olla rikas.
JasuKerskakulutus ja ostelu huvikseen ei ole meidän perheessä tapa. Niin pärjää hyvin kun ei elele kuin kroisos.
Jasu
- Anonyymi
Minusta ihmisten kannattaa tehdä niin mikä parhaalta tuntuu ja tilanteisiin parhaiten sopii.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Työnjakoa ja matematiikkaa. Rahat. Mikä kannattaa.
Vilma - Anonyymi
siksi on naisilla ja miehillä erotetut roolit elämässä
missä vaiheessa ymmärsit, että paikkasi on kodin ulkopuolella kuten töissä koko ajan
nukutko perheesi kanssa tai työpaikkasi asunnossa? - Anonyymi
vaimo on ehkä rapu tai joku sellainen
muilla horoskoopeilla kotihoidon pituus vaihtelee yhdestä vuodesta viiteen - Anonyymi
Ennenaikainen (herkkä) siemensyöksy (premature ejaculation) koetaan usein intiimiksi ja noloksi vaivaksi, eikä hoitoon hakeuduta kovinkaan herkästi. Siemensyöksy voi olla herkkä aina ensimmäisistä seksuaalisista kanssakäymisistä lähtien (elinikäinen) tai ilmaantua myöhemmin (hankinnainen). Jopa reilu viidennes miehistä kärsii jonkinasteisesti liian herkästä siemensyöksystä. Siemensyöksyn ilmaantumisajoissa on huomattavaa vaihtelua, ja liian herkäksi koettu siemensyöksy ei välttämättä täytä ennenaikaisen siemensyöksyn diagnostisia kriteerejä.
Keskeistä ennenaikaisen siemensyöksyn määritelmässä on, että siemensyöksyä ei pysty kontrolloimaan tai että se tapahtuu ennen seksuaalista toimintaa (ante portas) tai hyvin pian sen alettua. DSM-V-luokituksessa on käytetty alle minuutin aikarajaa siemensyöksyn ilmaantumisen viiveessä emätinyhdynnässä (intravaginal ejaculatory latency time, IELT) (2). Kahden minuutin latenssiajalla määriteltynä ennenaikainen siemensyöksy on 5 %:lla miehistä. Häiriö aiheuttaa usein ahdistusta, turhautumista tai seksuaalisen läheisyyden välttelyä. Ennenaikainen siemensyöksy vaikuttaa laajalti miehen itsetuntoon ja parisuhteen toimivuuteen.
Elinikäinen ennenaikainen siemensyöksy ilmaantuu ensimmäisissä seksuaalisissa kontakteissa ja jatkuu läpi seksuaalisen elämän. Suomalaisessa kaksostutkimuksessa osoitettiin kohtalainen geneettinen alttius ennenaikaiseen siemensyöksyyn (3,4). Siitä kärsivillä on useimmiten sympaattisen hermoston yliaktiivisuutta. Tutkimuksissa havaittiin peniksenselän hermon (nervus dorsalis penis) ja terskan somatosensoriset vasteet lyhemmiksi sekä merkittävästi pienemmät seerumin nitriittioksidipitoisuudet kuin verrokeilla, joilla ei ollut ennenaikaista siemensyöksyä. Kun näitä miehiä hoidettiin SSRI-valmisteilla (fluoksetiini, paroksetiini, sertraliini), nitriittioksidipitoisuudet suurenivat normaaleiksi, jolloin siemensyöksyn ilmaantuminen pitkittyi, ilmeisesti lääkkeen perifeerisen vaikutuksen ja sentraalisen serotoniinin takaisinoton estymisen kautta.
Johtajaylilääkäri- Anonyymi
Nyt tuli hienoa settiä.
Onko mahdollista, että ennenaikainen siemensyöksy vaivaa vain naisia?
Miten ennenaikainen siemensyöksy liittyy kotiäitiyteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ennenaikainen siemensyöksy liittyy kotiäitiyteen?
😂 muna ja kana tasolla kaikki liittyy kaikkeen
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuli hienoa settiä.
Onko mahdollista, että ennenaikainen siemensyöksy vaivaa vain naisia?
-keinovaginamies-Naisena totean, että tuo ei pidä paikkaansa. Tuo on lähinnä miesten ongelma ja korkeintaan hyvin vähäisessä määrin naisten. Liian nopea siemensyöksy on kuulemma tyydyttävyydessään lähes sama kuin housuihin kusisi, miehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisena totean, että tuo ei pidä paikkaansa. Tuo on lähinnä miesten ongelma ja korkeintaan hyvin vähäisessä määrin naisten. Liian nopea siemensyöksy on kuulemma tyydyttävyydessään lähes sama kuin housuihin kusisi, miehelle.
No, me emme kumpikaan oikeasti tiedä, miltä se tuntuu ja onko se ongelma noille miehille.
Loogikkona ajattelin, että mitä nopeammin niin sitä nopeammin ja sitten pääsee muihin hommiin :)
Mutta loogisesti naisen kannalta ajateltuna voisi olla ongelmakin. Tuollainen 13 sekunnin muna, niin sehän on vaan pelkkä lupaus ja sitten velttous ;))
Anonyymi kirjoitti:
No, me emme kumpikaan oikeasti tiedä, miltä se tuntuu ja onko se ongelma noille miehille.
Loogikkona ajattelin, että mitä nopeammin niin sitä nopeammin ja sitten pääsee muihin hommiin :)
Mutta loogisesti naisen kannalta ajateltuna voisi olla ongelmakin. Tuollainen 13 sekunnin muna, niin sehän on vaan pelkkä lupaus ja sitten velttous ;))
-keinovaginamies-Oletan miesten itse tietävän ja noin on todennut useampikin tuntemani, vaikkakin hieman eri sanoin.
Valtaosa naisista ei saa yhdynnästä mitään, eli valtaosalle naisista tuo nimenomaan on yhdentekevää.
- Anonyymi
Sitoutumiskammoiset eivät arvosta kotiäitiyttä. He ovat ihmisiä jotka jättävät oven raolleen jopa suhteissa, voi karata jos siltä tuntuu. Ikävä kyllä lapsen läheltä ei karata ihan niin helposti tuntematta olevansa täysi kakkamainen ja epäonnistunut ihminen. Siispä ne henkilöt jotka epäilevät itseään, ovat muuttaneet käsitteet aivan päinvastaisiksi?
Hienohan se on olla Aino 65 joka odottaa sitä valkoisella ratsulla tulevaa prinssiään:)
Kopoti kopoti...ja menee aina ohi. Eikä koskaan ole hyvää syytä pysähtyä, elämä se meni jo. Tuskin prinssillä olisi enää hänelle paljon mitään annettavaa.
AV- Anonyymi
"Hienohan se on olla Aino 65 joka odottaa sitä valkoisella ratsulla tulevaa prinssiään :) "
Miksi oletat kaikkien odottavannjotsin prinssiä. Vaikka sinä et osaisi elää ilman edes jonkinlaista parisuhdetta, niin ei kannata olettaa kaikkien muidenkin olevan noin säälittäviä. Onhan se nyt melkoisen surkeaa, kun vanha ukko roikkuu eksässään kiinni lapsen varjolla, koska ei kestä yksinoloa. Mitä hittoa jollain prinssillä mielestäsi tekee?
- Anonyymi
Kyllä taas näkee hyvin, miten moni ketjun henkilö on katkera omista lapsistaan. 😄
Onnellinen ihminen ei väheksy muiden valintoja.
🦄- Anonyymi
Tuskin, jos ei ole Aino 65. Silloin vasta ne elämänsä valinnat huomaa kun ne todella koskettaa.
Ajassa jossa voi valita, se ei vielä tunnu miltään. Kun ajattelee kaiken olevan omien valintojensa varassa.
Ainakin itse ajattelen lapsien olevan elämäni kohokohtia. Koska luomistyötä harrastaa muuten vain Jumalat.
Olet siis tulevaisuudessa se Aino 65, toivon hänelle menestystä:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin, jos ei ole Aino 65. Silloin vasta ne elämänsä valinnat huomaa kun ne todella koskettaa.
Ajassa jossa voi valita, se ei vielä tunnu miltään. Kun ajattelee kaiken olevan omien valintojensa varassa.
Ainakin itse ajattelen lapsien olevan elämäni kohokohtia. Koska luomistyötä harrastaa muuten vain Jumalat.
AVPuhuin juurikin muun muassa sinusta tuossa edeltävässä kommentissani. 😉
Jos olisit aidosti onnellinen, et suoltaisi tuollaista p+skaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuin juurikin muun muassa sinusta tuossa edeltävässä kommentissani. 😉
Jos olisit aidosti onnellinen, et suoltaisi tuollaista p skaa.
🦄Sinusta se voi nyt tuntua siltä, tuskin 15 vuoden kuluttua kun et voi enää valita.
Ihan vain muikkariksi.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta se voi nyt tuntua siltä, tuskin 15 vuoden kuluttua kun et voi enää valita.
Ihan vain muikkariksi.
AVKetkään muut kuin minulle kateelliset ihmiset tai raamatulla päähän lyöjät eivät koskaan sano tuollaisia asioita.
Tiedätkö mitä? Minä olen ihan aidosti onnellinen. Aidosti onnelliset ihmiset eivät tee tuota, mitä sinä juuri nyt teet.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkään muut kuin minulle kateelliset ihmiset tai raamatulla päähän lyöjät eivät koskaan sano tuollaisia asioita.
Tiedätkö mitä? Minä olen ihan aidosti onnellinen. Aidosti onnelliset ihmiset eivät tee tuota, mitä sinä juuri nyt teet.
🦄Niin, en tiedä taustojasi mutta ainakin itse tuntisin nyt itseni ja elämäni kokonaisuudessaan tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi ilman lapsia. Nyt kun opastan, ohjeista, pidän huolta ihan jokainen päivä myös omalla elämälläni on jokin merkitys joka jatkuu kun kuolen.
Ei kai minulla ole muuta ajatusta, kun opastaa ja jatkaa elämää, en kai halua olla se joka kuollessaan kaiken hyvää hautaa siitä mitä itse olisin ollut? Sillä hyvää voi jakaa, siten että ihmisillä olisi tulevaisuudessa paremmin, meillä ei käytännössä ole paljon muuta merkitystä kokonaisuudessa. Olemme itse asiassa mitättömiä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, en tiedä taustojasi mutta ainakin itse tuntisin nyt itseni ja elämäni kokonaisuudessaan tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi ilman lapsia. Nyt kun opastan, ohjeista, pidän huolta ihan jokainen päivä myös omalla elämälläni on jokin merkitys joka jatkuu kun kuolen.
Ei kai minulla ole muuta ajatusta, kun opastaa ja jatkaa elämää, en kai halua olla se joka kuollessaan kaiken hyvää hautaa siitä mitä itse olisin ollut? Sillä hyvää voi jakaa, siten että ihmisillä olisi tulevaisuudessa paremmin, meillä ei käytännössä ole paljon muuta merkitystä kokonaisuudessa. Olemme itse asiassa mitättömiä.
AVMinulla ei ole tähän enää mitään muuta kommentoitavaa kuin mitä kirjoitin ylle.
Kaikki mitä nyt olet lisännyt tukee näkemystäni.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole tähän enää mitään muuta kommentoitavaa kuin mitä kirjoitin ylle.
Kaikki mitä nyt olet lisännyt tukee näkemystäni.
🦄Hyvä jos saat viimeisen sanan, olen siitä onnellinen.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkään muut kuin minulle kateelliset ihmiset tai raamatulla päähän lyöjät eivät koskaan sano tuollaisia asioita.
🦄Ihan tälleen sivusta totean, että kyllä sen helposti huomaa miten pelkkää tyhjänpäiväistä pätemistä av:n perhejutut ovat. Ihminen, joka oikeasti olisi tyytyväinen, ei kirjoittaisi kuten hän kirjoittaa. Pelkkää soopaa alusta loppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, en tiedä taustojasi mutta ainakin itse tuntisin nyt itseni ja elämäni kokonaisuudessaan tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi ilman lapsia. Nyt kun opastan, ohjeista, pidän huolta ihan jokainen päivä myös omalla elämälläni on jokin merkitys joka jatkuu kun kuolen.
AVEi meillä kenelläkään ole tarkoituskaan olla yhtään mitään merkitystä. Sinä olet ihan yhtä turha, tarkoitukseton ja tyhjä lapsilla tai ilman lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tälleen sivusta totean, että kyllä sen helposti huomaa miten pelkkää tyhjänpäiväistä pätemistä av:n perhejutut ovat. Ihminen, joka oikeasti olisi tyytyväinen, ei kirjoittaisi kuten hän kirjoittaa. Pelkkää soopaa alusta loppuun.
Niin, itse et voi kirjoittaa mitään järkevää. Koska ihmiset kirjoittavat niistä tärkeimmistä asioistaan omassa elämässääm. Ilmeisesti sinun elämääsi kuuluu tärkeimpänä toisten kirjoittajien aliarvioiminen, mitä siitä saat?
Ihan näin "sivusta".
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä kenelläkään ole tarkoituskaan olla yhtään mitään merkitystä. Sinä olet ihan yhtä turha, tarkoitukseton ja tyhjä lapsilla tai ilman lapsia.
Voin olla, mutta elämä jatkuu geeneissä ja toivottavasti parempina.
Elämälle tulee antaa mahdollisuus.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin olla, mutta elämä jatkuu geeneissä ja toivottavasti parempina.
Elämälle tulee antaa mahdollisuus.
AVSekin on täysin yhdentekevää. Elämä ei kaipaa sinua, eikä sinun antamiasi mahdollusuuksia. Se ei tuo sinulle yhtään sen kummempaa merkitystä, mutta hyvä tietenkin jos se lohduttaa sinua ja auttaa kestämään oman kuolevaisuutesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on täysin yhdentekevää. Elämä ei kaipaa sinua, eikä sinun antamiasi mahdollusuuksia. Se ei tuo sinulle yhtään sen kummempaa merkitystä, mutta hyvä tietenkin jos se lohduttaa sinua ja auttaa kestämään oman kuolevaisuutesi.
Lehmät lentää, se on vain uskomuksista kiinni.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehmät lentää, se on vain uskomuksista kiinni.
AVSaat sinä tietenkin vapaasti uskoa lentäviin lehmiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat sinä tietenkin vapaasti uskoa lentäviin lehmiin
Tietysti uskon, kuin myös siihen ettei elämä jatku ilman perillisiä.
Mihin sinä uskot?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti uskon, kuin myös siihen ettei elämä jatku ilman perillisiä.
Mihin sinä uskot?
AVTieteellisiin faktoihin. Elämä jatkuu kyllä ilman yhdenkään meistä mukuloita. Enemmin tai myöhemmin tämä koko kivipallo, jolla asumme katoaa ja se siitä. Elämä jatkuu silti, jossain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieteellisiin faktoihin. Elämä jatkuu kyllä ilman yhdenkään meistä mukuloita. Enemmin tai myöhemmin tämä koko kivipallo, jolla asumme katoaa ja se siitä. Elämä jatkuu silti, jossain.
Toivon että se oma tavoitteesi täyttyisi omalta osuudeltasi mahdollisimman pian.
Eikä sitä tarvitse edes kauaa odottaa, olet siis onnistunut.
Aplodeja sille, mutta elämä silti jatkuu...
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä kenelläkään ole tarkoituskaan olla yhtään mitään merkitystä. Sinä olet ihan yhtä turha, tarkoitukseton ja tyhjä lapsilla tai ilman lapsia.
Oma filosofiani sanoo tuosta ihan muuta, ainoa merkittävä asia on juurikin se oma pieni piiri eli perhe lapsineen. Se pieni inhimillinen tekijä
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon että se oma tavoitteesi täyttyisi omalta osuudeltasi mahdollisimman pian.
AVMikähän minun tavoitteeni sitten mahtaa kuvitelmissasi olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma filosofiani sanoo tuosta ihan muuta, ainoa merkittävä asia on juurikin se oma pieni piiri eli perhe lapsineen. Se pieni inhimillinen tekijä
-sivustaFilosofia on filosofiaa. Sitä ei kannata ottaa turhan vakavasti. Asia saa olla sinulle merkityksellinen, mutta koska jokainen meistä on täysin merkityksetön, niin sillä ei ole yhtään mitään väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVOletko muuten itse huonannut, että sinulla alkaa aina heti tavotteiden ja muun hömpänpömpän keksiminen muille, kun huomaat hävinneesi. Aloitat aina tuollaisen typerän ja tyhjänpäiväisen halventamisyrityksen, kun argumenttisi loppuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filosofia on filosofiaa. Sitä ei kannata ottaa turhan vakavasti. Asia saa olla sinulle merkityksellinen, mutta koska jokainen meistä on täysin merkityksetön, niin sillä ei ole yhtään mitään väliä.
Kuvittelet tyhjyyden sisältävän vastauksena kaiken, ei se niin ole. Mitätönkin on jossain vaiheessa jotain, ei pelkkää tyhjyyttä.
Juu ja tuo filosofiani sisältää eletyn ja koetun, ei siis pelkkää teoriaa, eikä ole syntynyt tyhjästä.
Oma tarinani tulee olemaan varsin merkityksetön, mutta ei se sitä tyhjäksi tee siitä huolimatta, koska sillä on alku ja loppu...sen lisäksi löytyy myös jatkumo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, itse et voi kirjoittaa mitään järkevää. Koska ihmiset kirjoittavat niistä tärkeimmistä asioistaan omassa elämässääm. Ilmeisesti sinun elämääsi kuuluu tärkeimpänä toisten kirjoittajien aliarvioiminen, mitä siitä saat?
Ihan näin "sivusta".
AVMinä en todellakaan kirjoittele tänne elämäni tärkeimmistä asioista. Koska ne ovat niin tärkeitä.
Olen ennenkin kritisoinut sua lapsellasi h*oraa-misesta. Kukaan muu täällä ei todellakaan tee noin. Kaikki sun kirjoittamasi hehkutus on kylmä teeskentelyä, itsesi korostamista.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en todellakaan kirjoittele tänne elämäni tärkeimmistä asioista. Koska ne ovat niin tärkeitä.
Olen ennenkin kritisoinut sua lapsellasi h*oraa-misesta. Kukaan muu täällä ei todellakaan tee noin. Kaikki sun kirjoittamasi hehkutus on kylmä teeskentelyä, itsesi korostamista.
xLinerOlet erittäin oikeassa, xLiner.
Kun mietin vaikka omaa isääni, hän ei olisi koskaan sanonut tuollaisia asioita minusta kuin AV sanoo lapsestaan. Hän välitti minusta ja piti minusta huolta. Jos hän puhui minusta jotain muille, se oli yleensä johonkin sellaiseen liittyvää, jossa olin onnistunut ja josta hän oli iloinen.
On aivan täysin käsittämätöntä, että joku käyttää omaa lastaan tukena väitteilleen, joissa halveksuu omasta tahdostaan lapsettomia. Se on kaikkein eniten väärin sitä lasta kohtaan.
AV, minulle ei kannata kommentoida. En vastaa sinulle. Tämä kommentti oli tarkoitettu xLinerille.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet erittäin oikeassa, xLiner.
Kun mietin vaikka omaa isääni, hän ei olisi koskaan sanonut tuollaisia asioita minusta kuin AV sanoo lapsestaan. Hän välitti minusta ja piti minusta huolta. Jos hän puhui minusta jotain muille, se oli yleensä johonkin sellaiseen liittyvää, jossa olin onnistunut ja josta hän oli iloinen.
On aivan täysin käsittämätöntä, että joku käyttää omaa lastaan tukena väitteilleen, joissa halveksuu omasta tahdostaan lapsettomia. Se on kaikkein eniten väärin sitä lasta kohtaan.
AV, minulle ei kannata kommentoida. En vastaa sinulle. Tämä kommentti oli tarkoitettu xLinerille.
🦄Joo.. ja av kirjoittaa lapsestaan kuin autoharrastuksesta. Audin tuunaamista.. 😉
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNo minusta taas on parempi ettei ihminen tee lapsia vain siksi, koska muutkin. Eihän lapsi mikään välttämättömyys ole. Yhtä arvokas sen lapsettoman ihmisen elämä on kun meidänkin jotka oomme lapsia tehneet. En ymmärrä miksi soimaat lapsettomien itselleen sopivempia valintoja?
Ei kaikkia halua, ei saa, ei kaipaa laosia ollakseen onnellisia.
Eikö ole parempi elää niin, että on onnellinen eikä onneton?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minusta taas on parempi ettei ihminen tee lapsia vain siksi, koska muutkin. Eihän lapsi mikään välttämättömyys ole. Yhtä arvokas sen lapsettoman ihmisen elämä on kun meidänkin jotka oomme lapsia tehneet. En ymmärrä miksi soimaat lapsettomien itselleen sopivempia valintoja?
Ei kaikkia halua, ei saa, ei kaipaa laosia ollakseen onnellisia.
Eikö ole parempi elää niin, että on onnellinen eikä onneton?
JasuItse en ainakaan nää yhtään huonompana lapsettomia, sinkkuja kun meitä lapsia saaneita ja halunneita parisuhteellisiakaan. Järkevyys elämässä perustuu juuri siihen, että kuuntelee itseään ja elää niin että elämä toimii itselle.
Enemmän olen huolissani ihmisistä jotka tekee lapsia kun pakko eikä sitten pysty tai halua edes huolehtimaan heistä. Jotkut tekee laumoittain ja heitteille. Se on paljon järkympää kun olla iäti lapseton.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ainakaan nää yhtään huonompana lapsettomia, sinkkuja kun meitä lapsia saaneita ja halunneita parisuhteellisiakaan. Järkevyys elämässä perustuu juuri siihen, että kuuntelee itseään ja elää niin että elämä toimii itselle.
Enemmän olen huolissani ihmisistä jotka tekee lapsia kun pakko eikä sitten pysty tai halua edes huolehtimaan heistä. Jotkut tekee laumoittain ja heitteille. Se on paljon järkympää kun olla iäti lapseton.
JasuJa eihän nämä naisoletetut ole mitään Evita Kolmosia, jotka suunnittelee muitten lasten tappamista. Mikä oliskin tuomittaaa, vaan eivät vaan ole itse halunneet lapsia. Mikä siinä on ongelma? Kai nyt jokainen saa itse päättää elämästään?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ainakaan nää yhtään huonompana lapsettomia, sinkkuja kun meitä lapsia saaneita ja halunneita parisuhteellisiakaan. Järkevyys elämässä perustuu juuri siihen, että kuuntelee itseään ja elää niin että elämä toimii itselle.
JasuKiitos. Tämä on suurimman enemmistön mielipide. On tärkeää että kirjoitit sen tähän. 👍
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet tyhjyyden sisältävän vastauksena kaiken, ei se niin ole. Mitätönkin on jossain vaiheessa jotain, ei pelkkää tyhjyyttä.
Juu ja tuo filosofiani sisältää eletyn ja koetun, ei siis pelkkää teoriaa, eikä ole syntynyt tyhjästä.
Oma tarinani tulee olemaan varsin merkityksetön, mutta ei se sitä tyhjäksi tee siitä huolimatta, koska sillä on alku ja loppu...sen lisäksi löytyy myös jatkumoEdelleenkään kukaan ei kiellä ketään uskomasta vaikka sitten joulupukkiin ja keijukaisiin, jos se helpottaa oman kuolevaisuuden kestämistä.
- Anonyymi
"Hauskinta ketjussa jos sellaisena sellaista voitaisiin edes pitää" on vannoutuneen naisen kirjoitukset kotiäideistä asenteella jossa hän on lapsista kieltäytyjä.
Kuka on kysymyksessä? - Anonyymi
Suomi on jo täynnänsä hiekkapaperipimppoi jotka uskovat omaan karkeuteensa.
Yhtä tuskaa. - Anonyymi
On vain hyvä etteivät huonot geenit jatku.
- Anonyymi
Saatte ajatella mitä tykkäätte. Olin kotiäiti ja tulevaa eläkettäni en jaksa murehtia. Sen näkee sitten,tiedä kukaan sitäkään onko enää edes hengissä silloin😃 turhantärkeää paniikkia🤷♀️
- Anonyymi
Ja älkää nyt tästä vedelkö herneitä nenään. Minulla on oikeus mielipiteisiini teidän mielipiteistä huolimatta, vaikka se teidän mieltä kuin järkyttäisi.Hyvää yötä, ja nukkukaa hyvin!🤷♀️
- Anonyymi
Sitä ei tiedä, vaikka eläke rahastot olisi lainattu loppuun, jotta suomi pääsee veloistaan. 😂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei tiedä, vaikka eläke rahastot olisi lainattu loppuun, jotta suomi pääsee veloistaan. 😂
JasuNo totta puhuakseni, kenenkään ei pitäisi laskea tulevan vanhuuseläkkeen ja työeläkkeen varaan. Voihan olla, ettei niitä pääse nauttimaan, tulee vaikka sota tms. mikä ahmaisee toimivan taloussysteemin napaansa.
Ja totta, aina voi kuollakin ennen eläkeensä saamista. Eletään tässä ja nyt, ei vuosikymmenien päässä.
Jasu - Anonyymi
Nimenomaisesti näin!
- Sheena
- Anonyymi
Säälin kotiäitiyyteen suostuvia...
Olipa mies tai nainen joka jäisi lasten kanssa pitkään kotiin, niin he menettävät itse paljon varallisuutta.
Mikään kun ei sido enää ketään mihinkään, sitä voi jäädä uhriksi...- Anonyymi
Menettää eläkkeen muodissa kyllä. Ja palkan. Mutta kaikkea arvokasta ei voi mitata rahassa. Toinen juttu on jos ei ikinä ole tienannut mitään eikä eläketuloja ole kerrytetty. Tai ollaan ikä tuilla, se ei kuulosta enää järkevältä. Se kuulostaa hyötymiseltä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menettää eläkkeen muodissa kyllä. Ja palkan. Mutta kaikkea arvokasta ei voi mitata rahassa. Toinen juttu on jos ei ikinä ole tienannut mitään eikä eläketuloja ole kerrytetty. Tai ollaan ikä tuilla, se ei kuulosta enää järkevältä. Se kuulostaa hyötymiseltä.
JasuMuodossa, ikävää kun ei käsi tottele. 😑
Kotiäitikin jossain kohtaa kai on töissäkin, ennen tai jälkeen lasten. Elinikäistä kotiäitiyttä minäkään en ymmärrä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muodossa, ikävää kun ei käsi tottele. 😑
Kotiäitikin jossain kohtaa kai on töissäkin, ennen tai jälkeen lasten. Elinikäistä kotiäitiyttä minäkään en ymmärrä.
JasuMinä tiedän muutaman, joka on taloudellisesti sidottuna suhteessa.
Niistä on vaikeaa päästä pois... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tiedän muutaman, joka on taloudellisesti sidottuna suhteessa.
Niistä on vaikeaa päästä pois...Se on aika huono tilanne. Sellaiseen ei kannata ajautua. Suomessa nyt harvan tarvii, kun meillä vielä saa edes niitä sosiaalitukia, jos ei muu auta. Muttei nekää minusta saa olla terveen ihmisen elinikäinen elinkeino, vaan pitää yrittää hoitaa hommansa niin, että työllistyy. Vaikka sijaisuuksilla kuten minä olen joutunut tekemään usein.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aika huono tilanne. Sellaiseen ei kannata ajautua. Suomessa nyt harvan tarvii, kun meillä vielä saa edes niitä sosiaalitukia, jos ei muu auta. Muttei nekää minusta saa olla terveen ihmisen elinikäinen elinkeino, vaan pitää yrittää hoitaa hommansa niin, että työllistyy. Vaikka sijaisuuksilla kuten minä olen joutunut tekemään usein.
JasuMinulla on silleen hyvin asiat, että jos erota haluisin niin pääsen aina vanhemmilleni asumaan ja vallata koko talon yläkerran. 2 huonetta ja iso aula. Tontille voidaan myös rakentaa mökki mua varten.
Mutta monilla se menisi tosiaan siihen, että on vaan pakko kestää. Vielä jos on yhteistä velkaakin. Onneksi ei ole.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on silleen hyvin asiat, että jos erota haluisin niin pääsen aina vanhemmilleni asumaan ja vallata koko talon yläkerran. 2 huonetta ja iso aula. Tontille voidaan myös rakentaa mökki mua varten.
Mutta monilla se menisi tosiaan siihen, että on vaan pakko kestää. Vielä jos on yhteistä velkaakin. Onneksi ei ole.
JasuKun tietää ettei jää tyhjän päälle ainoana perijänäkään, niin helppoa on toki tässä puhua. Kainilla ei ole yhtä onnekkaasti asiat, vaan joutuu ojaan jos ero tulee. Kärjistetysti.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aika huono tilanne. Sellaiseen ei kannata ajautua. Suomessa nyt harvan tarvii, kun meillä vielä saa edes niitä sosiaalitukia, jos ei muu auta. Muttei nekää minusta saa olla terveen ihmisen elinikäinen elinkeino, vaan pitää yrittää hoitaa hommansa niin, että työllistyy. Vaikka sijaisuuksilla kuten minä olen joutunut tekemään usein.
Jasu"Suomessa nyt harvan tarvii, kun meillä vielä saa edes niitä sosiaalitukia, jos ei muu auta. Muttei nekää minusta saa olla terveen ihmisen elinikäinen elinkeino, vaan pitää yrittää hoitaa hommansa niin, että työllistyy. Vaikka sijaisuuksilla kuten minä olen joutunut tekemään usein."
Tässä on tullut elämän aikana ympärilleen katsellessa huomattua, että itseasiassa nämä Suomen sosiaalituet ovat melkoinen viidakko. Oikeastaan vain hyvin yksinkertaisessa tilanteessa voi sanoa, "kun meillä vielä edes saa sosiaalitukia". On paljon tilanteita, joissa voi täysin itsestä riippumattomista syistä tippua sellaiseen loveen, ettei saa mitään tukea ja vaikkapa exä tai sukulaiset voivat varsin helposti estää sen, ettei saa rahaa mistään tukina. Ihan vain helppoina esimerkkeinä vaikka yhteisomistettu asunto tai jakamaton kuolinpesä voivat olla taloudellisia loukkuja, jos joku toinen niin päättää. Nykyisessä työllisyystilanteessa työllistyminenkään ei ole noin vain mahdollista, edes niihin sijaisuuksiin, eivätkä kaikki ihmiset toki ole terveitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa nyt harvan tarvii, kun meillä vielä saa edes niitä sosiaalitukia, jos ei muu auta. Muttei nekää minusta saa olla terveen ihmisen elinikäinen elinkeino, vaan pitää yrittää hoitaa hommansa niin, että työllistyy. Vaikka sijaisuuksilla kuten minä olen joutunut tekemään usein."
Tässä on tullut elämän aikana ympärilleen katsellessa huomattua, että itseasiassa nämä Suomen sosiaalituet ovat melkoinen viidakko. Oikeastaan vain hyvin yksinkertaisessa tilanteessa voi sanoa, "kun meillä vielä edes saa sosiaalitukia". On paljon tilanteita, joissa voi täysin itsestä riippumattomista syistä tippua sellaiseen loveen, ettei saa mitään tukea ja vaikkapa exä tai sukulaiset voivat varsin helposti estää sen, ettei saa rahaa mistään tukina. Ihan vain helppoina esimerkkeinä vaikka yhteisomistettu asunto tai jakamaton kuolinpesä voivat olla taloudellisia loukkuja, jos joku toinen niin päättää. Nykyisessä työllisyystilanteessa työllistyminenkään ei ole noin vain mahdollista, edes niihin sijaisuuksiin, eivätkä kaikki ihmiset toki ole terveitä.Juu, tuo on lähinnä valtaosaa koskeva tuo, että saa sosiaalitukia, jos hätä on. Harvempi on kuvailemassasi kusisessa tilanteessa, mutta toki heitäkin on.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tuo on lähinnä valtaosaa koskeva tuo, että saa sosiaalitukia, jos hätä on. Harvempi on kuvailemassasi kusisessa tilanteessa, mutta toki heitäkin on.
JasuYhä harvempi tavis tulevaisuudessa enää voi omistaa mitään. Joten perittävääkin tulee jatkossa lähinnä ryysyjen ja irtaimiston muodossa. Omistaminen on tehty maassamme kalliiksi ja vaikeaksi, kun ei ole pätäkkää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tuo on lähinnä valtaosaa koskeva tuo, että saa sosiaalitukia, jos hätä on. Harvempi on kuvailemassasi kusisessa tilanteessa, mutta toki heitäkin on.
JasuValtaosaa ehkä, mutta se ei valtaosaan kuuluva joukko on yllättävän suuri. Sen huomaa kun pääsee tutustumaan tämän maan vähän heikompiosaisten todellisuuteen. Niiden ihmisten määrä, jotka kituuttavat toimeentuloa tukea pienemmällä tuloilla, sillä toimeentulotukeen ei ole mahdollisuutta, on itseasiassa järkyttävän suuri. Toisaalta on myös järkyttävää miten äärimmäisen passivoiva meifän järjestelmämme on, jos sinne tuille kerran putoaa ja sitä on viimeiset vuodet muutettu koko ajan muutettu vain passivoivammaksi ja sitten ihmetelty miksi ihmiset passivoituvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSitä talouden todellisuutta kun ei näe ihmisestä yleensä ulospäin. Tuolla kun on ruokajakeluissa ymv. mukana niin kuulee sen yllävänkin todellisuuden. Esimerkiksi tosiaan se, että perii kuolleen vanhempansa, romauttaa todella monen talouden totaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tietää ettei jää tyhjän päälle ainoana perijänäkään, niin helppoa on toki tässä puhua. Kainilla ei ole yhtä onnekkaasti asiat, vaan joutuu ojaan jos ero tulee. Kärjistetysti.
JasuAinoan perijän osa on helpompi kuin kuolinpesän osakkaan. Kuolipesän jakamisen vaatiminen ei ole helppoa kuin vain paperilla, jos on alunperin ollut niin tyhmä, että on ottanut osansa vastaan. Tässä maassa on paljon sellaista omaisuutta, jolla viranomaisten mielestä on arvo, mutta niitä on hyvin vaikeaa myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasu"Mutta kaikkea arvokasta ei voi mitata rahassa" ...Eikä myöskään järjellä. Oudon moni ei tunnu tuota tajuavan.
Joskus kun näitä tämäntyyppisiä ketjuja lueskelee niin tosissaan ihmettelee miten noinkin itsestään selvät asiat kokee jotkut itselleen ihan vieraaksi, kylmyys loistaa kilometrin päähän jösses - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosaa ehkä, mutta se ei valtaosaan kuuluva joukko on yllättävän suuri. Sen huomaa kun pääsee tutustumaan tämän maan vähän heikompiosaisten todellisuuteen. Niiden ihmisten määrä, jotka kituuttavat toimeentuloa tukea pienemmällä tuloilla, sillä toimeentulotukeen ei ole mahdollisuutta, on itseasiassa järkyttävän suuri. Toisaalta on myös järkyttävää miten äärimmäisen passivoiva meifän järjestelmämme on, jos sinne tuille kerran putoaa ja sitä on viimeiset vuodet muutettu koko ajan muutettu vain passivoivammaksi ja sitten ihmetelty miksi ihmiset passivoituvat.
No tuon minäkin uskon. Varmasti noin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä talouden todellisuutta kun ei näe ihmisestä yleensä ulospäin. Tuolla kun on ruokajakeluissa ymv. mukana niin kuulee sen yllävänkin todellisuuden. Esimerkiksi tosiaan se, että perii kuolleen vanhempansa, romauttaa todella monen talouden totaalisesti.
Perinnöstä voi kieltäytyä. Harva varmaan kieltäytyy, kun menettää sen sitten lopullisesti.
Tässä maassa on paljon huonoa byrokratiaa, tiedän.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta kaikkea arvokasta ei voi mitata rahassa" ...Eikä myöskään järjellä. Oudon moni ei tunnu tuota tajuavan.
Joskus kun näitä tämäntyyppisiä ketjuja lueskelee niin tosissaan ihmettelee miten noinkin itsestään selvät asiat kokee jotkut itselleen ihan vieraaksi, kylmyys loistaa kilometrin päähän jössesNojuu, minule taas lapsuus on sen 0-18 lapsen ikävuotta, niin mielumminmenetän rahassa kun yhteisessä lapsuusajassa.
Tottakai annan jokaiselle päätäntävallan mikä kutakin parhaiten palvelee. Minä tiiän selviiväni ilman suurta eläkettäki.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoan perijän osa on helpompi kuin kuolinpesän osakkaan. Kuolipesän jakamisen vaatiminen ei ole helppoa kuin vain paperilla, jos on alunperin ollut niin tyhmä, että on ottanut osansa vastaan. Tässä maassa on paljon sellaista omaisuutta, jolla viranomaisten mielestä on arvo, mutta niitä on hyvin vaikeaa myydä.
Totta, olen katsellut vanhempieni perinnönjaot sisarustensa kanssa ja aika paskaa se touhu osaa olla.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinnöstä voi kieltäytyä. Harva varmaan kieltäytyy, kun menettää sen sitten lopullisesti.
Tässä maassa on paljon huonoa byrokratiaa, tiedän.
JasuHarva tulee edes ajatelleeksi jotain perintövetoa ja muuta vastaavaa siinä kohtaa, kun omainen kuolee. Toki ne voisi ajatella jo etukäteen, mutta aina se vaikkapa vanhempi itse ei halua ajatella niitä asioita etukäteen, eikä suostu niistä puhumaan. Minusta on melko kohtuutonta, että nuokin pitää siinä samassa hetkessä miettiä, kun ihminen harvoin surun hetkellä on hirveän rationaalinen. Lisäksi on ihan puhdasta idiotismia, että vaikkapa talolla, jota ei voi myydä, on viranomaisrn päättämä arvo. Mielummin vaikka sitten niin, että maksat takaisin sen mitä olet saanut, jos joskus saat sen myytyä. Nykytilannehan on se, että kaikki pitäisi realisoida ensiksi ja sitten vasta voi saada tukea. Tai sitten valtiolla pitäisi olla jokin instanssi, joka ostaa heti ne hankalasti myytävät kohteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva tulee edes ajatelleeksi jotain perintövetoa ja muuta vastaavaa siinä kohtaa, kun omainen kuolee. Toki ne voisi ajatella jo etukäteen, mutta aina se vaikkapa vanhempi itse ei halua ajatella niitä asioita etukäteen, eikä suostu niistä puhumaan. Minusta on melko kohtuutonta, että nuokin pitää siinä samassa hetkessä miettiä, kun ihminen harvoin surun hetkellä on hirveän rationaalinen. Lisäksi on ihan puhdasta idiotismia, että vaikkapa talolla, jota ei voi myydä, on viranomaisrn päättämä arvo. Mielummin vaikka sitten niin, että maksat takaisin sen mitä olet saanut, jos joskus saat sen myytyä. Nykytilannehan on se, että kaikki pitäisi realisoida ensiksi ja sitten vasta voi saada tukea. Tai sitten valtiolla pitäisi olla jokin instanssi, joka ostaa heti ne hankalasti myytävät kohteet.
Kyllä kyllä puhut asiaa. Ei tosiaan tule ajatelleeksi kaikkea vielä kun kaikki on hyvin ja hengissä. Olen huomannut omista vanhemmistani ettei ole kaikkea tietoa miten kannattaa huolehtia jo eläessään asioita niin, ettei sitten heikolla hetkellä tule ylläreitä. Esim. tuo perintö ja edunvalvonta asiat. He luulleet, että automaattisesti minä vaan eihän se niin mene ilman laadittuja papereita.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyllä puhut asiaa. Ei tosiaan tule ajatelleeksi kaikkea vielä kun kaikki on hyvin ja hengissä. Olen huomannut omista vanhemmistani ettei ole kaikkea tietoa miten kannattaa huolehtia jo eläessään asioita niin, ettei sitten heikolla hetkellä tule ylläreitä. Esim. tuo perintö ja edunvalvonta asiat. He luulleet, että automaattisesti minä vaan eihän se niin mene ilman laadittuja papereita.
JasuSamoin tuo realisointi ennen tukia. Siitäkin olen heitä neuvonut. Jos on mummolla rahaa ei tarvi ootella tukia kunnes rahat on käytetty. Ja toisaalta miksi pitäisikään kenenkäön pesämunaa muitten kustannuksella ylläpitää. Mutta joo paljon pitää ottaa huomioon.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin tuo realisointi ennen tukia. Siitäkin olen heitä neuvonut. Jos on mummolla rahaa ei tarvi ootella tukia kunnes rahat on käytetty. Ja toisaalta miksi pitäisikään kenenkäön pesämunaa muitten kustannuksella ylläpitää. Mutta joo paljon pitää ottaa huomioon.
JasuJostain luin tosin, että kuollessa pitäusi olla sen verran velkaa, että omaiset on aidosti surullisia. Velkaa jää perittäväksi.
🤣
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tietää ettei jää tyhjän päälle ainoana perijänäkään, niin helppoa on toki tässä puhua. Kainilla ei ole yhtä onnekkaasti asiat, vaan joutuu ojaan jos ero tulee. Kärjistetysti.
JasuYllättävän paljon on ihmisiä vielä, ketkä on jotenkin sotkeneet elämänsä jo nuorrna niin, että taloudellisesti joutuu kestämään ties mitä. 🙄
Sitten on vielä osalla se vanhuuskin tulossa aikamoinen... ei ole oltu kunnon töissä, niin eläke jää pieneksi ja nyt oli jo juttua, että jopa 85%;a eläkkeestä menee hoitokotiin.
Ensin jumissa suhteessa, sitten loppuelämä jossain Attendossa kuset ja p.skat housuissa mskuuhaavoilla...😔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosaa ehkä, mutta se ei valtaosaan kuuluva joukko on yllättävän suuri. Sen huomaa kun pääsee tutustumaan tämän maan vähän heikompiosaisten todellisuuteen. Niiden ihmisten määrä, jotka kituuttavat toimeentuloa tukea pienemmällä tuloilla, sillä toimeentulotukeen ei ole mahdollisuutta, on itseasiassa järkyttävän suuri. Toisaalta on myös järkyttävää miten äärimmäisen passivoiva meifän järjestelmämme on, jos sinne tuille kerran putoaa ja sitä on viimeiset vuodet muutettu koko ajan muutettu vain passivoivammaksi ja sitten ihmetelty miksi ihmiset passivoituvat.
Tuo passivoituminen on totta...
Jotenkin täällä on jo pitkään vasemmistohallitusten politiikan ansiosta siirretty valtiolle ja kunnille ihan liikaa vastuuta ihmisten hyvinvoinnista. Ja se pommi on tulossa tiensä päähän.
Passivoituminen tekee vielä monelle yllätyksen ihan muutaman vuoden sisään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän paljon on ihmisiä vielä, ketkä on jotenkin sotkeneet elämänsä jo nuorrna niin, että taloudellisesti joutuu kestämään ties mitä. 🙄
Sitten on vielä osalla se vanhuuskin tulossa aikamoinen... ei ole oltu kunnon töissä, niin eläke jää pieneksi ja nyt oli jo juttua, että jopa 85%;a eläkkeestä menee hoitokotiin.
Ensin jumissa suhteessa, sitten loppuelämä jossain Attendossa kuset ja p.skat housuissa mskuuhaavoilla...😔Kamalaa, en kyllä halua elää hetkeäkään, jos menee tohon kuntoon kuset ja paskat housussa makuuhaavoilla. Ei se ole enää elämisen arvoista elämää.
Elämässä on se positiivinen juttu, ettei ole myöskään pakko elää, jos se käy liian vaikeaksi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa, en kyllä halua elää hetkeäkään, jos menee tohon kuntoon kuset ja paskat housussa makuuhaavoilla. Ei se ole enää elämisen arvoista elämää.
Elämässä on se positiivinen juttu, ettei ole myöskään pakko elää, jos se käy liian vaikeaksi.
JasuSe voi olla yksi syy miksen juurikaan murehdi tulevaa, vaan keskityn elämään tässä ja nyt.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo passivoituminen on totta...
Jotenkin täällä on jo pitkään vasemmistohallitusten politiikan ansiosta siirretty valtiolle ja kunnille ihan liikaa vastuuta ihmisten hyvinvoinnista. Ja se pommi on tulossa tiensä päähän.
Passivoituminen tekee vielä monelle yllätyksen ihan muutaman vuoden sisään.Nämä pahiten passivoivat toimet ovat kylläkin oikeiston tekosia. Kun ihmisiltä viedään mahdollisuus parantaa tilannettaan ja luodaan pelko, että viimeisetkin menee, jos edes yrittää, niin se passivoi pahiten. Vasemmisto sentään edes nimellisesti yritti luoda kannustimia tehdä itsensä eteen jotakin, oikeisto ei edes sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voi olla yksi syy miksen juurikaan murehdi tulevaa, vaan keskityn elämään tässä ja nyt.
JasuEn minäkään murehdi tulevaa, mutta varaudun tulevaan.
Olen purkanut riippuvuuksia pois elämästäni, niin että jatkosakin ohjakset olisi minulla, eikä muilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä pahiten passivoivat toimet ovat kylläkin oikeiston tekosia. Kun ihmisiltä viedään mahdollisuus parantaa tilannettaan ja luodaan pelko, että viimeisetkin menee, jos edes yrittää, niin se passivoi pahiten. Vasemmisto sentään edes nimellisesti yritti luoda kannustimia tehdä itsensä eteen jotakin, oikeisto ei edes sitä.
Voihan tuon noinkin kai nähdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tuon noinkin kai nähdä?
Käytännön kokemuksen lähinnä. Kyllähän nuo vaikutukset on tässä nähty ja tuskinpa tulivat yllätyksenä yhdellekään edes vähän ajattelemaan kykenevälle. Mahdollisuus parantaa omaa tilannettaan suht turvallisesti motivoi tehokkaasti edes yrittämään, mutta mahdollisuus menettää sekin mitä nyt on pienenkin väärän valinnan seurauksena, taas passivoi äärimmäisen tehokkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain luin tosin, että kuollessa pitäusi olla sen verran velkaa, että omaiset on aidosti surullisia. Velkaa jää perittäväksi.
🤣
JasuVelka ei periydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuPerintö tulee sinulle automaattisesti, jos olet ainoa lapsi. Edunvalvonta-asia kannattaa tehdä, kun vanhemmat ovat vielä suhteellisen terveitä, eikä ainakaan muistisairautta ole.
Edunvalvonta-asiassa kannattaa noudattaa lakitoimiston ohjeita, ettei käy köpelösti. Kuten ystävällä äitinsä kanssa. Tyttärelle ei luovuteta mitään tietoja äidistään ja ulkopuolinen edunvalvoja siirtelee äidin hoitopaikkaa kaupungista toiseen mielensä mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velka ei periydy.
Kyllä se edelleen peritään eli ulosmitataan. 😜
Ei jää kellekkään mitään, kun on vaan velkaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perintö tulee sinulle automaattisesti, jos olet ainoa lapsi. Edunvalvonta-asia kannattaa tehdä, kun vanhemmat ovat vielä suhteellisen terveitä, eikä ainakaan muistisairautta ole.
Edunvalvonta-asiassa kannattaa noudattaa lakitoimiston ohjeita, ettei käy köpelösti. Kuten ystävällä äitinsä kanssa. Tyttärelle ei luovuteta mitään tietoja äidistään ja ulkopuolinen edunvalvoja siirtelee äidin hoitopaikkaa kaupungista toiseen mielensä mukaisesti.Juu, homma on jo hoidossa. 😊👍
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään murehdi tulevaa, mutta varaudun tulevaan.
Olen purkanut riippuvuuksia pois elämästäni, niin että jatkosakin ohjakset olisi minulla, eikä muilla.Nojuu, minä pärjään asuen vaikka autossa, jos ei muuta kattoa pään päälle löydy ja eläkettä saan sen verran kyllä työvuosiltani etten nälkään kuole. Siksi mua ei pelota. Ja jos elinkelvoton niin en pelkää lopettaa elämäänikään. Mun varautuminen on selviytyjän oppaasta. Olen onneksi hyvä siinä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojuu, minä pärjään asuen vaikka autossa, jos ei muuta kattoa pään päälle löydy ja eläkettä saan sen verran kyllä työvuosiltani etten nälkään kuole. Siksi mua ei pelota. Ja jos elinkelvoton niin en pelkää lopettaa elämäänikään. Mun varautuminen on selviytyjän oppaasta. Olen onneksi hyvä siinä.
JasuEnemmän olen huolissani ihmisistä, jotka on tottuneet rahalla saamaan ja rellestämään. Miten heidän käy jos pelimerkit käy vähiin tai loppuu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän olen huolissani ihmisistä, jotka on tottuneet rahalla saamaan ja rellestämään. Miten heidän käy jos pelimerkit käy vähiin tai loppuu.
JasuJos ainoa taito selvitä hengissä on käydä töissä, sen varaan laskettu kaikki, ei kovin hyvin pärjää ilman pätäkkää. Silloin on aihetta huoleen oikeasti.
Jasu
- Anonyymi
Itse asuin pitkään ulkomailla lapseni kanssa kahdestaan, kun tämä oli pieni. Toimitin sekä äidin että isän roolin, tein täyttä päivää metropolin keskustassa akatemiassa, illat kuluivat lasta harrastuksiin kuskaten ja seuraavan päivän luentoja valmistellen. Tuo aika meni kuin sumussa, ja joskus käy mielessä, että olisi pitänyt viettää enemmän kiireetöntä aikaa ihan vaan lapseni äitinä. Uran ja äitiyden yhdistäminen ei ole helppoa.
- Anonyymi
En arvosta kotiäitiyttä enkä työäitiyttä, arvostan ilokinkkuäitiyttä ja etenkin ilokinkkuvaimoutta. Jos vaimoa ei pidä miehestään hyvää huolta, niin kuka se on joka siten pitää?
Mun äiti oli aikoinaan kotiäiti. Itselläni ei ole lapsia, mutta jos ajattelisin itseni siihen tilanteeseen, niin en varmaan ihan kokonaan pystyis olemaan kotiäiti. Kotona oleva puoliso on ikään kuin sen töissä olevan puolison tulojen varassa. Jos haluaa ostaa jotain itselleen tai tarvitsee ostaa, niin on kysyttävä toiselta rahaa (ellei sitten saa tukia tai ole perintöä tai tee jotain pientä bisnestä jota voi tehdä vaikka kotoa käsin). Ja jos toinen ei halua antaa rahaa, niin siinä sitä sitten ollaan.
Jos haluaa olla kotiäiti tai koti-isä, niin puolison on hyvä olla sellainen, joka on hyväluonteinen eikä liian nuuka.- AnonyymiUUSI
Järjestelykysymyshän tuo on. Ja on huomattava, että hoitomaksut vievät ison osan tavallisen tallaajan palkasta. Huomattava myös, että jos kumppani opiskelee, toisenkin kannattaa olla pienillä tuloilla, koska siten elää tuilla (opinto+vanhempainraha ym) jopa paremmin kuin yhden palkan varassa.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Järjestelykysymyshän tuo on. Ja on huomattava, että hoitomaksut vievät ison osan tavallisen tallaajan palkasta. Huomattava myös, että jos kumppani opiskelee, toisenkin kannattaa olla pienillä tuloilla, koska siten elää tuilla (opinto vanhempainraha ym) jopa paremmin kuin yhden palkan varassa.
- SheenaTäytyy todeta tuohon, että tuota en ainakaan arvosta, ettei kumpikaan vanhemmista edes elätä lapsiaan, vaan kupataan pelkkiä yhteiskunnan tukia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy todeta tuohon, että tuota en ainakaan arvosta, ettei kumpikaan vanhemmista edes elätä lapsiaan, vaan kupataan pelkkiä yhteiskunnan tukia.
Niinpä. Kyllä niitä lapsia pitää ihan omalla työllä elättää, ei yhteiskunnan tuilla ja vielä optimoiden ne.
- Anonyymi
Arvostan, olin itsekin kotiäitinä vuosikausia.
- Sheena Kyllähän se on todella arvostettavaa, jos tuollaiseen on mahdollisuus taloudellisesti. Pitää kuitenkin muistaa, että kaikilla ei ole.
Hyvä, jos itse arvostat ja olet kiitollinen vaimolle, koska hänellähän ei kerry eläkettä niiltä vuosilta, jotka hän on pois työelämästä (ehkä itsestäänselvä asia teille).
Arvostan kuitenkin todella paljon ja varmasti myös lapset arvostavat aikuisena sitä, että äiti on ollut kotona ja todennäköisesti syli on ollut avoinna aina, kun on sattunut vahinko ja on tarvittu haavan puhdistusta, reikäisen sukan paikkaamista tai ihan vaan murua rinnan alle.
Tuollaiseksi miellän kotivanhemmuuden, jonka mallin sain omalta isältäni hänen jäätyä eläkkeelle minun ollessa melko nuori. Itsellä tuohon ei ollut taloudellista mahdollisuutta.- AnonyymiUUSI
Sivuhuomio: "Taloudellinen mahdollisuus" voi tarkoittaa aika paljon erilaisia asioita.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Sivuhuomio: "Taloudellinen mahdollisuus" voi tarkoittaa aika paljon erilaisia asioita.
- SheenaVoi tietysti. Mun kohdalla se tarkoitti sitä, että mulla ei ollut varaa jäädä kotiin. Lapset olivat lähempänä kahta vuotta, kun aloittivat päiväkodissa. Onneksi sattui olemaan hyvä ja pieni päiväkoti lähellä kotia.
- Anonyymi
Kaikista eniten kärsii lapset siitä ettei enää ole kotiäitiys muodissa.
- Anonyymi
Mitä se tarkoittaa, että arvotaan jotakin uravalintaa? Minä arvostan ihmisiä saavutustensa kautta, kuten Nobelisteja.
- Anonyymi
No empä juurikaan.
Omavalinta sekin. - Anonyymi
En, mutta en mylskään ole arvostamatta. Eihän tuo asia minulle kuulu, eikä luulisi heidän mitään minun arvostuksellani tekevän. Toivottavasti puolisonsa ja lapsensa arvostavat. Ei muiden tarvitse arvostaa. Puolison kuuluisi arvostaa siinä määrin, että pitää huolen myös kotiin jäävän puoliskon eläketurvasta jne.
- AnonyymiUUSI
Ilman äitejä jotka eiät olisi kotona lapsen syntymän yhteydessä ei olisi olemassa Suomea.
Arvostatteko Suomea?
AV- AnonyymiUUSI
Lapsia ei kannata hankkia velvollisuudentunnosta.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ei tietenkään, eikä maata kannata puolustaa samasta syystä.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Tuosta tuli mieleeni yksi tasa-arvoisuuden epäkohta. Miehille on määritelty puolustusvelvollisuus, mitä elvollisuuksia naisille on nykyisin määritelty?
Olisiko jo aihetta otTaa yhteyttä tasa-arvo valtuutettuun?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni yksi tasa-arvoisuuden epäkohta. Miehille on määritelty puolustusvelvollisuus, mitä elvollisuuksia naisille on nykyisin määritelty?
AVMuutamaa merkkiä tuunattu, ettei robo ymmärrä poistaa JysyMystä.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, eikä maata kannata puolustaa samasta syystä.
AVSenhän olet sanonut jo monesti, ettei Suomea kannata puolustaa. Siyä en vain ymmärrä yhtään, että mitä ihmettä sä täällä edes teet. Muuta hyvä mies jo pois.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni yksi tasa-arvoisuuden epäkohta. Miehille on määritelty puolustusvelvollisuus, mitä elvollisuuksia naisille on nykyisin määritelty?
AVKaikki tasa-arvoa puolustavat tahot ovatkin jo vuosikaudet, vuosikymmeniä itseasiassa, arvostelleet nykyistä asevelvollisuusjärjestelmäämme. Se on äärimmäisen epätasa-arvoinen ja se pitäisi muuttaa pikimmiten koko ikäluokkia koskevaksi. Ne ovat konservatiivit ja erityisesti konservatiiviset miehet, jotka tätä vastustavat. Hienoa, jos sinä kannatat järjestelmän pikaista muuttamista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Senhän olet sanonut jo monesti, ettei Suomea kannata puolustaa. Siyä en vain ymmärrä yhtään, että mitä ihmettä sä täällä edes teet. Muuta hyvä mies jo pois.
Tasa-arvoa kannatan, kannatatko sinä?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tasa-arvoa kannatan, kannatatko sinä?
AV"Ei tietenkään, eikä maata kannata puolustaa samasta syystä."
Sä olet todennut täällä oikeastaan jatkuvalla syötöllä, ettei Suomea kannata puolustaa. Itsehän toki olet jo liian ikäloppu edes huolittavaksi rintamalle, eli levität vain propagandaa siitä, ettei Suomea kannata puolustaa. Miksi ja mitä hittoa sä täällä edes teet? Pakkaa muijasi ja mukulasi ja painu jonnekin muualle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tietenkään, eikä maata kannata puolustaa samasta syystä."
Sä olet todennut täällä oikeastaan jatkuvalla syötöllä, ettei Suomea kannata puolustaa. Itsehän toki olet jo liian ikäloppu edes huolittavaksi rintamalle, eli levität vain propagandaa siitä, ettei Suomea kannata puolustaa. Miksi ja mitä hittoa sä täällä edes teet? Pakkaa muijasi ja mukulasi ja painu jonnekin muualle.Olen 100 % varma ettet ole käynyt armeijaa, etkä ole siis velvollinen lain mukaan pulustamaan Suomea. Et ole myös antanut yhtään mitään Suomen puolustuskyvylle.
Ja silti kommentoit...miksi?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen 100 % varma ettet ole käynyt armeijaa, etkä ole siis velvollinen lain mukaan pulustamaan Suomea. Et ole myös antanut yhtään mitään Suomen puolustuskyvylle.
AVVäärin meni. Kyllä olen käynyt ja kyllä olen velvollinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen 100 % varma ettet ole käynyt armeijaa, etkä ole siis velvollinen lain mukaan pulustamaan Suomea. Et ole myös antanut yhtään mitään Suomen puolustuskyvylle.
AVSitä en tiedä miksi sinä, vanha ukko, asiasta vouhaat. Ei sinua sinne enää huolittaisi, vaikka yrittäisi. Sinun on on ihan turhaa räyhätä aiheesta, joka ei edes sinua koske.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en tiedä miksi sinä, vanha ukko, asiasta vouhaat. Ei sinua sinne enää huolittaisi, vaikka yrittäisi. Sinun on on ihan turhaa räyhätä aiheesta, joka ei edes sinua koske.
Naisen mielipiteitä joka ei ole käynyt armeijaa, ei tässä asiassa tarvitse edes kuunnella tai kunnioittaa. Tasa-arvoa nääs. Kaavan mukaan missä tasa-arvoisessa maassa naisilla ei olisi maanpuolustusvalvoitetta, se ei ole tasa-arvoinen. Miksi naisille ei siis tehdä samaa velvoitetta heti huomenna? Onko siihen jokin erityinen syy nykypäivänä?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Naisen mielipiteitä joka ei ole käynyt armeijaa, ei tässä asiassa tarvitse edes kuunnella tai kunnioittaa. Tasa-arvoa nääs. Kaavan mukaan missä tasa-arvoisessa maassa naisilla ei olisi maanpuolustusvalvoitetta, se ei ole tasa-arvoinen. Miksi naisille ei siis tehdä samaa velvoitetta heti huomenna? Onko siihen jokin erityinen syy nykypäivänä?
AVEdelleen olen käynyt ja sotilasarvonikin on taatusti korkeampi kuin sinun. Minä olen meidän perheestä se, joka rintamalle lähtee, jos se tilanne tulee. Mieheni toivon mukaan ottaisi muksut ja pääsisi pois maasta, toisen maan kansalainen kun on. Ja kuten tiedämme, sillä olet sen palstalla monesti todennut, niin sinäkin poistuisit maasta. Jollet pääsisi, niin jäisit piilottelemaan mm. minun selkäni taakse
Edelkeen räyhää niille konsertaviimiwhille, eli kaltaisillesi, tästä aiheesta. He tämän asian muuttamista tasa-arvoiseksi vastustavat, eivät naiset - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen olen käynyt ja sotilasarvonikin on taatusti korkeampi kuin sinun. Minä olen meidän perheestä se, joka rintamalle lähtee, jos se tilanne tulee. Mieheni toivon mukaan ottaisi muksut ja pääsisi pois maasta, toisen maan kansalainen kun on. Ja kuten tiedämme, sillä olet sen palstalla monesti todennut, niin sinäkin poistuisit maasta. Jollet pääsisi, niin jäisit piilottelemaan mm. minun selkäni taakse
Edelkeen räyhää niille konsertaviimiwhille, eli kaltaisillesi, tästä aiheesta. He tämän asian muuttamista tasa-arvoiseksi vastustavat, eivät naisetJa sotilasarvosi oli?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sotilasarvosi oli?
AVVarusmiespalveluksen jälkeen vänrikki. Nykyistä en kerro, sillä se olisi jo turhan paljastavaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varusmiespalveluksen jälkeen vänrikki. Nykyistä en kerro, sillä se olisi jo turhan paljastavaa.
Jos olet ollut alin mitä voi "ylennettynä" olla, en puhuisi mistään sotilasarvosta.
Et ole käynyt edes upseerikoulua, joten mahdolisuudet etenemiseen uralla on luokkaa 40-vuotta armeijan leivissä ylentymättä edes luutnantiksi.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet ollut alin mitä voi "ylennettynä" olla, en puhuisi mistään sotilasarvosta.
Et ole käynyt edes upseerikoulua, joten mahdolisuudet etenemiseen uralla on luokkaa 40-vuotta armeijan leivissä ylentymättä edes luutnantiksi.
AVVaikuttaa siltä, ettet taida olla käynyt armeijaa 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
AVEn mä nyt sentään niin pöljä ole, että sinne töihin olisin halunnut. Tässä suvussa on jo ihan riittävän monta siellä pysyvästikin.
- AnonyymiUUSI
riippuu täysin siitä palkonko joku kotiäiti tienaa rahaa sillä kotiäityidellään.
Vain se ratkaisee nykymaailmassa.- AnonyymiUUSI
Sama ongelmakenttä on varmasti myös maan puolustuksessa?
Tuskin kukaan haluaa äidiksi tai sotilaaksi 6,1 euron päiväpalkalla?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sama ongelmakenttä on varmasti myös maan puolustuksessa?
Tuskin kukaan haluaa äidiksi tai sotilaaksi 6,1 euron päiväpalkalla?
AVAsiahan ei sinua mitenkään koske.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asiahan ei sinua mitenkään koske.
Koskee, koska olen maanpuolustusvelvoitettu vielä vuosia, oletko sinä?
Tiedän ettet ole.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koskee, koska olen maanpuolustusvelvoitettu vielä vuosia, oletko sinä?
Tiedän ettet ole.
AVEt ole. Vanhoja ukkoja ei sinne jalkoihin huolita. Sitä paitsi olet lukemattomat kerran sanonut, että poistuisi maasta. Sä siis läyhäät aivan turhaan, koska asia ei sinua mitenkään koske
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et ole. Vanhoja ukkoja ei sinne jalkoihin huolita. Sitä paitsi olet lukemattomat kerran sanonut, että poistuisi maasta. Sä siis läyhäät aivan turhaan, koska asia ei sinua mitenkään koske
Ikävä kyllä Suomen lainsäädäntö kertoo velvollisuudet, et sinä.
Sinähän tunnut mukavalta kun lupaat vapautuksia lain edellyttämiltä velvoitteilta.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä Suomen lainsäädäntö kertoo velvollisuudet, et sinä.
Sinähän tunnut mukavalta kun lupaat vapautuksia lain edellyttämiltä velvoitteilta.
AVJa ikävä kyllä sinä olet ikäloppu ja tosiaan myös todennut lukemattomat kerrat häipyväsi heti maasta. Joten hittoako sä asiaa jauhat, kun kuitenkin häipyisit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja ikävä kyllä sinä olet ikäloppu ja tosiaan myös todennut lukemattomat kerrat häipyväsi heti maasta. Joten hittoako sä asiaa jauhat, kun kuitenkin häipyisit?
Haukut ikälopuksi jokaisessa viestissäsi, mikä siihen on syynä?
Ikärasismi vai jokin toinen "hyvä syy".
Suomen asevelvollisuuslaki määrittää, että asevelvollisuus päättyy sen vuoden lopussa, jona asevelvollinen täyttää 60 vuotta.
Tuohon on aikaa vielä vuosia.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Haukut ikälopuksi jokaisessa viestissäsi, mikä siihen on syynä?
Ikärasismi vai jokin toinen "hyvä syy".
Suomen asevelvollisuuslaki määrittää, että asevelvollisuus päättyy sen vuoden lopussa, jona asevelvollinen täyttää 60 vuotta.
Tuohon on aikaa vielä vuosia.
AVTotuuden kertominen ei ole ikärasismia. Ei vanhusten nyt sentään tarvitse rintamalke mennä, vaikka kokisivatkin olevansa vetreitä ikäisikseen. Ja edelleen sä jauhat jokaisessa tätä aihetta koskevassa tekstissäsi, ettei Suomea kannata puolustaa ja olet jatkuvasti todennut poistuvasi maasta, jos paha paikka tulee. Joten hittojako sä tätä vielä jauhat?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden kertominen ei ole ikärasismia. Ei vanhusten nyt sentään tarvitse rintamalke mennä, vaikka kokisivatkin olevansa vetreitä ikäisikseen. Ja edelleen sä jauhat jokaisessa tätä aihetta koskevassa tekstissäsi, ettei Suomea kannata puolustaa ja olet jatkuvasti todennut poistuvasi maasta, jos paha paikka tulee. Joten hittojako sä tätä vielä jauhat?
Jauhat jotain harkitsematonta koko ajan, Suomen laki on laki, ja upseerien palvelusaika maanpuolustusvelvoitteineen on jo nyt melkoisen pitkä. Onko sinulla jotenkin paha olo kun jankkaat selviä asioita haukkuen toisia?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jauhat jotain harkitsematonta koko ajan, Suomen laki on laki, ja upseerien palvelusaika maanpuolustusvelvoitteineen on jo nyt melkoisen pitkä. Onko sinulla jotenkin paha olo kun jankkaat selviä asioita haukkuen toisia?
AVEn minä vaan ihan sinä itse sitä olet täällä lopputtomasti jauganut, että häivyt maasta. Syyttömiä me muut siihen olemme, että sinä olet vellihousu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden kertominen ei ole ikärasismia. Ei vanhusten nyt sentään tarvitse rintamalke mennä, vaikka kokisivatkin olevansa vetreitä ikäisikseen. Ja edelleen sä jauhat jokaisessa tätä aihetta koskevassa tekstissäsi, ettei Suomea kannata puolustaa ja olet jatkuvasti todennut poistuvasi maasta, jos paha paikka tulee. Joten hittojako sä tätä vielä jauhat?
Sivusta totean, että muistanpa nähneeni minäkin noita AV:n sepustuksia. Enkä kyllä todellakaan tajua miksi se jatkuvasti jauhaa tätä samaa asiaa, ettei Suomea kannata puolustaa. Häipyisi jo maasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä vaan ihan sinä itse sitä olet täällä lopputtomasti jauganut, että häivyt maasta. Syyttömiä me muut siihen olemme, että sinä olet vellihousu.
Vastaa näihin kolmeen kysymykseen lyhyesti kyllä tai ei, näet sitten itsekin oletko oikeassa.
1. Suomessa on mielipidevapaus?
2. Suomessa naisilla ei ole maanpuolustusvelvoitetta mutta miehillä on?
3. Upseerien maanpuolustusvelvoite ylettyy ikään jossa henkilö täyttää 60-vuotta?
Miten moni omista väitteistäsi kirjoituksiesi pohjalla meni oikein?
Jos ajateltaisiin sitä miten maanpuolustusvelvoite olisi edellytyksenä Suomessa asumiseen, Suomesta poistettaisiin yli 2.5 miljoonaa naista?
AV
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313700- 963333
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim953231- 773118
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m683023Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862765- 352550
- 692463
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se452362- 882090