Kaikki ihmiset ovat kuolemansairaita

Anonyymi-ap

Filosofina luen huvittuneena uutisia jostakin julkkiksesta, joka sairastuu vakavasti ja kertoo kuolevansa sairauteensa. Hän kokee olevansa täysin uudessa tilanteessa, jota kukaa ei osaa muka kuvitellakaan.

Höpsis. Kaikki ihmiset kuolevat täysin varmuudella. Jokainen voi kuolla tänään, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Mikään ei suojaa ihmistä kuolemalta; olemme siinä mielessä kuolemansairaita kaikki.

Jotkut riittävän älykkää ihmiset kuolevuutensa tajuavatkin, ja siksi he ryhtyvät elämään. Kuolevaisuuden ymmärtäminen ei ahdista vaan vapauttaa!

10

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Torjun ajatukset omasta kuolemasta totaalisesti.

Toiveajattelen että jotenkin pystyn välttämään sen tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee.

• Anonyymi

"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."

Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
        Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."

Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
        Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro.

Ajan käyttö ja hallinta on aika tärkeää.

Mutta joskus pitää olla turhan panttina.

Tosin sekin saattaa johtaa luovuus purskahduksiin ja hyödyntyä.

• Anonyymi
        UUSI

Woody Allenko se sanoi ettei pelkää kuolemaa, ei vain halua olla paikalla kun se tapahtuu.

• Anonyymi
      UUSI

Ihmiset kopioi itseään hankkimalla lapsia ja kuolema on vain vanhan minän poistuma.

• Anonyymi
      UUSI

Onneksi yleensä ennen kuolemaa ihminen menettää toimintakykynsä ja aktiivisuus alenee vanhuuden tähden.

Olisi inhottavaa jos jokainen kuolisi kesken kukkeimman nuoruuden parhaan toimintatarmon omaavana. Silloin jälkeen jäävät vihaisivat elämää. Nyt he sen sijaan ajattelee mikä onni että pääsi kärsimyksistään eroon ja kuoli kun mikään ei enää toiminut.

• Anonyymi
        UUSI

Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.

Lisään vielä: koska joku taas ahdistuu, kun kirjoitin noin "lohduttomia sanoja", niin päin vastoin. Kun on ihan sama milloin kuolet, kuolemalla ei ole henkilökohtaisesti yhtään mitään merkitystä elämässä.

Johtopäätös: pidä katse pallossa, eli elämässä. Sitä elämällä se on nautintoa.

• Anonyymi
      UUSI

kuolleiden näkeminen on parantavinta mitä voi olla

kukaan kuitenkin ole koskaan nähnyt ketään kuollutta

• Anonyymi
      UUSI

Sinulla ei voi koskaan olla tämmöistä ajatusta joka olisi sillä hetkellä totta:

"Nyt minua ei ole olemassa."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      29
      2287
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2010
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1922
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1651
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      131
      1303
    6. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      853
    7. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      21
      853
    8. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      117
      845
    9. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      836
    10. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      67
      827
    Aihe