Filosofina luen huvittuneena uutisia jostakin julkkiksesta, joka sairastuu vakavasti ja kertoo kuolevansa sairauteensa. Hän kokee olevansa täysin uudessa tilanteessa, jota kukaa ei osaa muka kuvitellakaan.
Höpsis. Kaikki ihmiset kuolevat täysin varmuudella. Jokainen voi kuolla tänään, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Mikään ei suojaa ihmistä kuolemalta; olemme siinä mielessä kuolemansairaita kaikki.
Jotkut riittävän älykkää ihmiset kuolevuutensa tajuavatkin, ja siksi he ryhtyvät elämään. Kuolevaisuuden ymmärtäminen ei ahdista vaan vapauttaa!
Kaikki ihmiset ovat kuolemansairaita
10
113
Vastaukset
- Anonyymi
Torjun ajatukset omasta kuolemasta totaalisesti.
Toiveajattelen että jotenkin pystyn välttämään sen tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee.- Anonyymi
"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."
Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."
Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro.Ajan käyttö ja hallinta on aika tärkeää.
Mutta joskus pitää olla turhan panttina.
Tosin sekin saattaa johtaa luovuus purskahduksiin ja hyödyntyä. - AnonyymiUUSI
Woody Allenko se sanoi ettei pelkää kuolemaa, ei vain halua olla paikalla kun se tapahtuu.
- AnonyymiUUSI
Ihmiset kopioi itseään hankkimalla lapsia ja kuolema on vain vanhan minän poistuma.
- AnonyymiUUSI
Onneksi yleensä ennen kuolemaa ihminen menettää toimintakykynsä ja aktiivisuus alenee vanhuuden tähden.
Olisi inhottavaa jos jokainen kuolisi kesken kukkeimman nuoruuden parhaan toimintatarmon omaavana. Silloin jälkeen jäävät vihaisivat elämää. Nyt he sen sijaan ajattelee mikä onni että pääsi kärsimyksistään eroon ja kuoli kun mikään ei enää toiminut.- AnonyymiUUSI
Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.
Lisään vielä: koska joku taas ahdistuu, kun kirjoitin noin "lohduttomia sanoja", niin päin vastoin. Kun on ihan sama milloin kuolet, kuolemalla ei ole henkilökohtaisesti yhtään mitään merkitystä elämässä.
Johtopäätös: pidä katse pallossa, eli elämässä. Sitä elämällä se on nautintoa.
- AnonyymiUUSI
kuolleiden näkeminen on parantavinta mitä voi olla
kukaan kuitenkin ole koskaan nähnyt ketään kuollutta - AnonyymiUUSI
Sinulla ei voi koskaan olla tämmöistä ajatusta joka olisi sillä hetkellä totta:
"Nyt minua ei ole olemassa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k292287Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482010Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä81922Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421651Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1311303Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62853Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi21853Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka117845- 67836
Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️67827