Kaikki ihmiset ovat kuolemansairaita

Anonyymi-ap

Filosofina luen huvittuneena uutisia jostakin julkkiksesta, joka sairastuu vakavasti ja kertoo kuolevansa sairauteensa. Hän kokee olevansa täysin uudessa tilanteessa, jota kukaa ei osaa muka kuvitellakaan.

Höpsis. Kaikki ihmiset kuolevat täysin varmuudella. Jokainen voi kuolla tänään, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Mikään ei suojaa ihmistä kuolemalta; olemme siinä mielessä kuolemansairaita kaikki.

Jotkut riittävän älykkää ihmiset kuolevuutensa tajuavatkin, ja siksi he ryhtyvät elämään. Kuolevaisuuden ymmärtäminen ei ahdista vaan vapauttaa!

14

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Torjun ajatukset omasta kuolemasta totaalisesti.

Toiveajattelen että jotenkin pystyn välttämään sen tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee.

• Anonyymi

"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."

Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
        Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...tai se hoituu jotenkin mukavasti kun sen aika tulee."

Minä taas olen ajatellut, että kuoleminen on asia, jonka minua kehnommatkin ihmiset ovat onnistuneet hoitaaan ihan kelvollisesti. Miksi en minäkin.
        Tilastojen mukaan minulla on n. 90 % elämästä takana eikä tässä iässä voi tietää, näkeekö seuraavaa kevättä. Eletään se mitä eletään niin hyvin kuin osataan ja kun tiima tulee täyteen, niin se on sitten moro.

Ajan käyttö ja hallinta on aika tärkeää.

Mutta joskus pitää olla turhan panttina.

Tosin sekin saattaa johtaa luovuus purskahduksiin ja hyödyntyä.

• Anonyymi

Woody Allenko se sanoi ettei pelkää kuolemaa, ei vain halua olla paikalla kun se tapahtuu.

• Anonyymi

Ihmiset kopioi itseään hankkimalla lapsia ja kuolema on vain vanhan minän poistuma.

• Anonyymi

Onneksi yleensä ennen kuolemaa ihminen menettää toimintakykynsä ja aktiivisuus alenee vanhuuden tähden.

Olisi inhottavaa jos jokainen kuolisi kesken kukkeimman nuoruuden parhaan toimintatarmon omaavana. Silloin jälkeen jäävät vihaisivat elämää. Nyt he sen sijaan ajattelee mikä onni että pääsi kärsimyksistään eroon ja kuoli kun mikään ei enää toiminut.

• Anonyymi

Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avaaja kommentoi: On itse asiass aihan sama, milloin kuolet. Kun joka tapauksessa se on varmuudella tulossa, niin ei ole merkitystä, milloin se tapahtuu.

Lisään vielä: koska joku taas ahdistuu, kun kirjoitin noin "lohduttomia sanoja", niin päin vastoin. Kun on ihan sama milloin kuolet, kuolemalla ei ole henkilökohtaisesti yhtään mitään merkitystä elämässä.

Johtopäätös: pidä katse pallossa, eli elämässä. Sitä elämällä se on nautintoa.

• Anonyymi

kuolleiden näkeminen on parantavinta mitä voi olla

kukaan kuitenkin ole koskaan nähnyt ketään kuollutta

• Anonyymi

Sinulla ei voi koskaan olla tämmöistä ajatusta joka olisi sillä hetkellä totta:

"Nyt minua ei ole olemassa."

• Anonyymi

Näin juuri. Erittäin hyvä oivallus.

Lisäksi sinulla ei voi olla koskaan ajatusta: "Todellisuutta ei ole olemassa." Se ei ole mahdollista, koska ajattelusi edellyttää todellisuuden olemassa olemista.

Johtopäätös: ihminen on aina heitettynä maailmaan. Kokiessaan olevansa hän myös aina kokee maailman olevan olemassa. Sanottu yhteys on välttämättä tosi.

• Anonyymi

Kyllä se vain saa kiitollisen muistelun aikaan kun saa 10-20 vuotta lisäaikaa esim. Syöpäleikkauksen ansiosta. Yleensä tuo lisäaika tulee käytettyä paremmin kuin aiempi elämä.

1900 luvun alussa kuoli 10000 Suomessa vuosittain tuberkuloosiin. Oli varmasti rankkaa aikaa ja taloudellinen rasite valtiolle. Kiitos rokotteen kehittäjille.

• Anonyymi

Kai tätä täytyy kommnetoida, vaikka turhaa se vaikuttaa olevan.

Mikään "lisäaika" ei ole fakta, vaikka toki voidaan olla kiitollisia selviytymisestä, jos aiemmin on syövästä toivuttu. Ei se silloinkaan ollut lisää aikaa, vaan "väistetty luoti". Pitäisi ymmärtää, että joka päivä väistämme jonkin kuolettavan tapahtuman, jos emme kuolevaisuuttamme kohtaa konkreettisesti. On harhaista luulla olevansa kuolematon.

• Anonyymi

Tämä on se paikka, josta uskonnollisesti kirjoitetaan "helvettinä". Sielujamme kidutetaan näissä tautisissa lihasäkeissä, houkutellaan perversioilla, riudutetaan vihassa ja kateudessa jne. Ei me mihinkään kuolla. Eletään kierros kerrallaan ja kun yksi kidutussessio päättyy, seuraava alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe