Kustantaako kaupungintalo pullakahvit vantaalaisille tämän kunniaksi ? Millaisiin toimenpiteisiin Vantaa ryhtyy turvattomuuden korjaamiseksi ?
Asemat on pelättyjä paikkoja iltaisin, junilla ei haluta kulkea ja nyt velkaiselle Vantaalle pakkorakennetaan ratikka ! Ja Vantaata pakkorakennetaan metropoliksi. Vaikka tiedetään, että raideliikenne tuo mukaan aina häiriköt.
Vantaalla Myyrmäkikin oli ennen rauhaisa alue, nykyisin poliisin pisteyttämä pahisalue, samoin on käynyt Myyrmäelle,Korsolle, Koivukylälle , Kivistölle nyt Tikkurilalle ja seuraavaksi Kaivokselalle ja Martinlaaksolle. Koko Vantaa uhrataan fattan systeemille. Eikä tällainen maine parempia veronmaksajia vedä.
Vantaa jälleen valittu Suomen turvattomimmaksi kaupungiksi
16
205
Vastaukset
- Anonyymi
Ei täällä kahvilla kannata enää herkutella. Maahanmuuttoa on 29 %:a, se on hälyttävä luku ja aina vaan kasvamassa. Islamisteja ei kannata ottaa enää edes kiintiöpakolaisina. Jonossa tulee hamasin pojat mekko päällä ja säkki päässä.
- Anonyymi
Ihan basa juttu!
P.S. Meidän kunnassa ei yhtään n€€€keriä/matua.
Pullakahvien paikka. Ai että!🥳 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan basa juttu!
P.S. Meidän kunnassa ei yhtään n€€€keriä/matua.
Pullakahvien paikka. Ai että!🥳Sen k yllä uskon. Minäkin keittelisin jo kahvia.
Vantaalla maahanmuuttajien osuus on peräti 30 %:a eikä se kaikki todellakaan ole kunnollista, työssä käyvää maahanmuuttoa vaan täysin hyödytöntä haittamaahanmuuttoa.
- Anonyymi
Vasemmisto ja sitä myötäilevä liberaali oikeistö höpöttää jatkuvasti, että ihmisarvo on jakamaton ja kaikki otettava maahan. Mutta jos Sipilä olisikin onnistunut kutsumaan 32 000 japanilaista niiden sijaan, jotka hän kutsui arabi-kanavalla, uskaltaako kukaan edes väittää, että pääkaupunkiseudun turvallisuus olisi yhtä huono ?
- Anonyymi
Niin, on olemassa hyvää maahanmuuttoa ja sitten tätä täysin hyödytöntä haittamaahanmuuttoa.
- Anonyymi
On tietysti ikävää, että Vantaa on julistettu turvattomaksi kaupungiksi. Ja näinhän on sen perusteella, että Vantaalla tehdään eniten ilmoituksia poliisille väkivalta- ja muista rikoksista. Tämä on tosiasia eikä sitä voi eikä tarvi kieltää mitenkään.
Hyvä on tietysti huomata sekin, että kovasti harvoin nk tavallinen kansalainen niiden kohteeksi joutuu Vantaallakaan. Itse asun Tikkurilassa, jota usein haukutaan jopa vaaralliseksi, jossa rikollisia ja huumehörhöjä liikkuun jatkuvasti joka paikassa. Vaikka olen asunut täällä lähes koko ikäni ja liikkunut aina päivittäin Tikkurilassa ja vielä nyt eläkeläisenäkin niin teen. Itse asiassa enemmänkin, kun työelämä ei enää ’häiritse’ arkipäivän kulkua. Nyt liikun myös iltaisin, käyn esim ravintoloissa syömässä ja usein myös nk ’iltamyssyn’ käy usein ottamassa tikkuraitin terasseilla tai sisätiloissa.
Koska, siis ei koskaan, omalle kohdalleni ole sattunut mitään ongelmia, väkivaltaisia tai muitakaan arveluttavia tapahtumia.
Junallakin liikun useasti Helsingin kulttuuritapahtumiin ja syömässäkin vähintään muutaman kerran kuukaudessa. Asemalla sen paremmin Tikkurilan kuin Helsinginkin ei ole ollut ongelmia.
Ei Vantaa voi lopettaa kaupunkinsa kehittämistä tämän vuoksi ja käpertyä sisäänpäin ja toivoa, että siten kaikki muuttuisi muka paremmaksi. Päinvastoin, viihtyvyyttä pitää edelleen lisätä ja kaupunkikuvaa kehitettävä. Kehityksen pysäyttäminen johtaisi katastrofiin aivan varmasti.
Ja huvittaa tuo jatkuva toitotus velkaisesta Vantaasta. Sehän ei edes pidä paikkaansa, jos vertailukohdaksi otetaan vaikkapa Espoo, jossa velka on noin nelinkertainen Vantaaseen verrattuna laina/asukas. Vantaan velkataso koko maankin tasolla on suurista kaupungeista sieltä pienimmästä päästä.
Vantaan akuutti huoli on riski nopeasta velkatason noususta. Siihen on monta syytä eikä läheskään kaikki ole Vantaan omissa käsissä. Ja kysehän on nimenomasn investointeihin otettavista lainoista. Sitä luonnollisesti voi kritisoida, onko kaikki investoinnit itse kunkin omasta näkökulmasta järkeviä. Kehitys ei etene ilman investointeja ja ei taida Suomessa olla yhtäkään kuntaa, joka kykenisi tekemään suurempia investointeja ilman lainanottoa. Joten näiltäkään osin ei Vantaa poikkea juurikaan muista isommista kaupungeista. Myös jatkuvasti vertailukohtana käytetty Espoo velkaantuu koko ajan.
Se on tietysti kovasti vahingollista Vantaalle, kun Vantaata aina käytetään esimerkkitapauksena kuntasektorinkin ongelmia esitellessä. Näin on tehty jo vuosikymmeniä jatkuvasti valtakunnallisissakin medioissa. Ongelmiahan tietysti Vantaaltakin löytyy, muttei sen vuoksi Vantaasta pidä tehdä aina niiden esimerkkitapausta.- Anonyymi
Ajankohtainen kestokritiikin kohde on juuri nyt ratikka.
Muista oikein hyvin vastaavanlaisen kritiikin kohdistuneen aikanaan myös kehärataan. Itse asiassa hyvinkin samanlaista kritiikkiä ja samoilla väitteillä sitä vastustettiin.
No nyt on varmasti kaikille jo selvinnyt, että tuo investointi oli mitä erinomaisin Vantaalle ja vienyt kehitystä valtavasti parempaan suuntaan. En muista nähneeni silloin hurjastikin asiaa vastustaneiden tahojen minkäänlaisia ulostuloja tms asiasta. Ehkä nämä samat tahot keskittyvät nyt ratikan vastustaminen. Kehäradan vastustamisen kriteerit on nyt otettu lähes sellaisenaan uusiokäyttöön. - Anonyymi
Ah, tässähän paistaa selvästi Vantaan valtuustolaisen ääni ja ratikan ja metropolejen ehdoton kannattaja !
Minä olen kuitenkin sekä nähnyt, kokenut ja kuullut , miten levoton paikka Tikkurila on . En kuulukaan Vantaan valtuustoon joten en kannata levottomuuksia lisäävää rakentamista tai ratikkaa ylipäätään. Mutta edelleen kysyn, MITÄ Vantaa tekee kaupungin ja sen tiettyjen alueiden turvallisuuden puolesta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajankohtainen kestokritiikin kohde on juuri nyt ratikka.
Muista oikein hyvin vastaavanlaisen kritiikin kohdistuneen aikanaan myös kehärataan. Itse asiassa hyvinkin samanlaista kritiikkiä ja samoilla väitteillä sitä vastustettiin.
No nyt on varmasti kaikille jo selvinnyt, että tuo investointi oli mitä erinomaisin Vantaalle ja vienyt kehitystä valtavasti parempaan suuntaan. En muista nähneeni silloin hurjastikin asiaa vastustaneiden tahojen minkäänlaisia ulostuloja tms asiasta. Ehkä nämä samat tahot keskittyvät nyt ratikan vastustaminen. Kehäradan vastustamisen kriteerit on nyt otettu lähes sellaisenaan uusiokäyttöön.Kehäradasta en ole kuullutkaan, historiani ei yllä sinne saakka. Mutta ratikkaa vastustan.
Täältä on jo hyvät kulkuyhteydet ja lentojkenttäbussi kulkee tiuhaan.
Ja jos jotkut eläkeläismummelit on jo joutuneet myymään omakotitalonsa ja tupansa raitilta ja nyt vannottavat metropoleja, kun joutuvat itse asumaan samanlaisissa kolhooseissa, se ei poista Vantaan itsensä mainostamaa rakentamisen "monimuotoisuutta" vai... tarkoittaako sekin lähinnä maahanmuuton täyttämiä kerrostaloja ? Ja sitä ennakoivaa rakentamista.
Pienasunnot alkaa katoamaan katukuvasta ja niitä uhataan kaiken aikaa tonttejen tiivistämisellä. Kesällä oikein mainostettiin, kuinka kaupungin puolesta kierteli kaksi virkamiestä valokuvaamassa tontteja ! Varmasti tieltä käsin, muu on laitonta. Mutta yhtä laitonta on valokuvata ihmisten pihoja. Sellaisten uhittelujen on loputtava.
Vantaan on rakennettava myös tasokasta rakentamista, pientalojen premium-rakentamista ja säilytettävä pientalojen rauhallista rakentamista. Näin tämä ei nyt toimi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, tässähän paistaa selvästi Vantaan valtuustolaisen ääni ja ratikan ja metropolejen ehdoton kannattaja !
Minä olen kuitenkin sekä nähnyt, kokenut ja kuullut , miten levoton paikka Tikkurila on . En kuulukaan Vantaan valtuustoon joten en kannata levottomuuksia lisäävää rakentamista tai ratikkaa ylipäätään. Mutta edelleen kysyn, MITÄ Vantaa tekee kaupungin ja sen tiettyjen alueiden turvallisuuden puolesta !En ole politiikko enkä koskaan ole ollutkaan. En kuulu valtuustoon enkä mihinkään kaupungin elimeen enkä ole koskaan edes työelämäaikanakaan työskennellyt Vantaalla tainnVantaa työpaikoissa. Ei, olen aivan tavallinen vantaalainen asukas pitkän päivätyön tehnyt ja nyt eläkkeellä. Fiksuna ihmisenä kannatraisi jättää omat mihinkään perustumattomat oletukset tekemättä, vaikka eri mieltä olisikin.,
Kuten kirjoitinkin,,olen lähes koko ikäni ikäni Tikkurilan ympärillä ja Tikkurilassa asunut enkä mitenkään tunnista omakohtaisesti mitään erityistä ’levottomuutta’ , vaarallisuutta varsinkaan. Tunnen oloni täällä ihan turvalliseksi, niin turvalliseksi kuin nyt isossa kaupungissa voi tuntea. Riitaa haastamalla pitkin kylää viikonloppuöisin kapakoiden sulkemisen jälkeen taksijonoissa tms, varmasti ’palkitaan’.
Koska elämänpiirin liittyy ja on liittynyt vahvasti Tikkurilaan se lähiympäristöön ja Vantaa on maantieteellisesti suuri alue, niin en tiedä noita tarkoittamasi ’tiettyjä alueita’, joiden turvallisuutta erityisesti pitäisi parantaa. Ainahan turvallisuutta on syytä parantaa kaikkialka.,
Ja olen sitä mieltä, että Tikkurila on kehittynyt hyvinkin miellyttäväksi ja siistiksi kaupungin keskustaksi. Juuri nyt on tietysti paljon työmaita, jotka haittaavat arkiliikkumisen, mutta niinhän rakentaminen ja kehittyminen aina tuppaa tekemäänkin. Nuo työmaathan osoittavat kehitystä.
Kyllä, kannatan kaupungin kehittämistä tulevaisuutta varten. Enkä vastusta ratikkaakaan, halpa se ei ole, mutta silti en sitä vastusta. Kehittämiseen luonnollisesti kuuluu myös ikävien asioiden ja ongelmien poistokin.
Minua kyllä hiukan ihmetyttää tämä taas esiinnousdut Vantaan haukkuminen, dissaaminen ja jatkuva samanlainen kitinä ja jopa levottomuuksien lietsontakin, joka oli muodissa joskus 90-luvullakin. En todellakaan ymmärrä miksi. No hyvin usein pahimmat eivät edes asu Vantaalla, mutta jostain syystä jaksavat morkata Vantaata .
Asiallisen kritiikin ja epäkohtien esiintuomisen ymmärrän helposti, mutta siitähän ei ei olekaan kyse, kun Vantaata mustamaalataan. Jopa paikallislehtiikin on siihen sortunut, vaikka juuri siltä sitä vähiten odottaisi, toisaalta sehän kuuluukin valtakunnalliseen konserniin, joka ei ole vantaalainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehäradasta en ole kuullutkaan, historiani ei yllä sinne saakka. Mutta ratikkaa vastustan.
Täältä on jo hyvät kulkuyhteydet ja lentojkenttäbussi kulkee tiuhaan.
Ja jos jotkut eläkeläismummelit on jo joutuneet myymään omakotitalonsa ja tupansa raitilta ja nyt vannottavat metropoleja, kun joutuvat itse asumaan samanlaisissa kolhooseissa, se ei poista Vantaan itsensä mainostamaa rakentamisen "monimuotoisuutta" vai... tarkoittaako sekin lähinnä maahanmuuton täyttämiä kerrostaloja ? Ja sitä ennakoivaa rakentamista.
Pienasunnot alkaa katoamaan katukuvasta ja niitä uhataan kaiken aikaa tonttejen tiivistämisellä. Kesällä oikein mainostettiin, kuinka kaupungin puolesta kierteli kaksi virkamiestä valokuvaamassa tontteja ! Varmasti tieltä käsin, muu on laitonta. Mutta yhtä laitonta on valokuvata ihmisten pihoja. Sellaisten uhittelujen on loputtava.
Vantaan on rakennettava myös tasokasta rakentamista, pientalojen premium-rakentamista ja säilytettävä pientalojen rauhallista rakentamista. Näin tämä ei nyt toimi !Kehärataa pitkin lentokentälle pääsee junalla. Sen nimi aiemmin oli marjarata.
Sitä vastustettiin aikanaan kovasti ja äänekkäästi samaan tapaan kuin nyt ratikkaa. Jopa täysin samoilla väitteillä, jotka nyt on kaivettu esiin ratikan vastustamiseen.
Tuo sinunkin ’ Täältä on jo hyvät kulkuyhteydet ja lentojkenttäbussi kulkee tiuhaan.’ On täysin identtinen kehäradan vastustamisessa käytetty lause. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehärataa pitkin lentokentälle pääsee junalla. Sen nimi aiemmin oli marjarata.
Sitä vastustettiin aikanaan kovasti ja äänekkäästi samaan tapaan kuin nyt ratikkaa. Jopa täysin samoilla väitteillä, jotka nyt on kaivettu esiin ratikan vastustamiseen.
Tuo sinunkin ’ Täältä on jo hyvät kulkuyhteydet ja lentojkenttäbussi kulkee tiuhaan.’ On täysin identtinen kehäradan vastustamisessa käytetty lause.Ei muuten ollut Vantaan valtuustokaan yksimielinen ratikasta.
Kun Vantaa muutenkin on ruma alue eikä sillä ole edes Hesan ja Espoon merta ja luontoa tarjottavana, ja Vantaata risteää rumat tiet ja teollisuusalueet, ja jopa Aviapolikseen tungetaan kerrostaloja, niin
mihin sitä luontoa jätetään muualle kuin kerkkareiden katoille ? Ratikka uhkaa ja on jo vienyt pientaloalueiden elintilaa.
Ehdoton EI ratikalle. Sitä kautta tulee vaan lisää ikävyyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ollut Vantaan valtuustokaan yksimielinen ratikasta.
Kun Vantaa muutenkin on ruma alue eikä sillä ole edes Hesan ja Espoon merta ja luontoa tarjottavana, ja Vantaata risteää rumat tiet ja teollisuusalueet, ja jopa Aviapolikseen tungetaan kerrostaloja, niin
mihin sitä luontoa jätetään muualle kuin kerkkareiden katoille ? Ratikka uhkaa ja on jo vienyt pientaloalueiden elintilaa.
Ehdoton EI ratikalle. Sitä kautta tulee vaan lisää ikävyyksiä.Eipä taida montaa päätöstä valtuustossa tehdä yksimielisesti. Demokratiaan kuuluu mahdollisuus olla erimielisiä ja sehän on erinomainen asia. Erimielisyyden vuoksi asiat joudutaan perustelemaan perinpohjin ja näin useita näkökulmia asiaan tulee huomioiduksi. Päätös sitten syntyy ehkä kiivaidenkin keskusteluiden jälkeen ja se mitä todennäköisemmin on paras mahdollinen, joka on saatavissa. Tietysti kiivaimman vastustajat eivät tietenkään siihen ole tyytyväisiä, mutta fiksuina tietysti hyväksyvät demokratian ja sen mukaan tehdyn päätöksen. Näin se toimii. Sitten vuosien päästä tai pidemmänkin nähdään oliko päätös hyvä.
Esim Kehärata on nyt ollut käytössä vuosikymmenen verran ja tuskinpa kovinkaan moni edes niistä, jotka sitä vastustivat kiivaasti, pitää sitä virheinvestointina.
Nuo mielipiteesi Vantaasta ovat sinun enkä tietenkään kiistä oikeuttasi niihin. Minä ole täysin eri mieltä ja se on minun oikeuteni. Vantaa on viihtyisä ja siisti ja vetää vertoja mille tahansa kaupungille, jonka sijainti on suuren kaupungin naapurina.
Se on totta, ettei Vantaalla ole merta, ne on Helsinki ominut itselleen alueliitosten keinoin, mutta luontoa on varmasti enemmän kuin Helsingissä eikä varmaan vähempää kuin Espoossakaan. Merta ei Vantaalle, kuten valtaosassa Suomen kunnista, ole mahdollista saada kuten ei muutakaan maantieteellisiä juttuja, se vaan on hyväksyttävä. Jos perustelet Vantaa rumuutta, jota mieltä näytät olevan, sillä, ettei ole merenrantoja, niin olet aika kohtuuton, mutta asennehan ei kohtuuttomuuksia tai tosiasioitakaan juuri huomioi.
Kun Vantaa ympäröi Helsinkiä, niin on kai nyt luonnollista, että Helsinkiin johtavat tiet menevät Vantaan läpi. Vai mitenkäs se sun mielestäsi voisi olla?
Teollisuusalueet tuovat työpaikkoja ja tietystiniissä tuotetaan jotain tarpeellista. Ja tietysti niitä tarvittavia verotulojakin. Vantaan työpaikkaomavaraisuuskin lienee edelleen Suomen paras eli ylin100%, vaikka juuri nyt on huonot ajat koko Suomessa ja tietysti se koskee Vantaatakin.
- Anonyymi
Joku puolustaa että:
Jos katsoo alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä niin mikä kieliryhmä korostuu? Harvemmin ovat maahanmuuttajia nuo sekaisin päihteistä olevat.
Puolustaja unohtaa, että näiden matujen käsissä on tuo huumeiden välitys ja myös peukkuhuumeen tuonti Suomeen!!! - Anonyymi
Mistäköhän voisi turvattomuus johtua ?
eiköhän kaikki tiedä.- Anonyymi
Eiköhän. Se johtuu rikoksia tekevistä, häiriökäyttäytymisestä ja tietysti jatkuvasta mustamaalaamisesta. Eikö niin?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va286533Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko725188Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas934785Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64619Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa694468Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä184048Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast543997Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL1223888Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode213510Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173327