Kuljettajan taustaan kiinnitetään enemmän huomiota
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kuljettajan taustaan ja osaamiseen tullaan kiinnittämään aiempaa enemmän huomiota. Taksia ajavan pitää olla koulutettu, kielitaitoinen ja taustaltaan sellainen, että asiakkaalla on täysi syy tuntea olonsa turvalliseksi. Taksin pitää olla myös selvästi tunnistettava. Asiakkaan ei pidä arvailla, onko kyseessä luvallinen auto vai ei.
Hinnoittelu tehdään avoimeksi ja reiluksi: jokaisessa autossa on taksamittari, ja hinnat ovat selkeästi esillä. Kaiken tämän rinnalla varmistetaan, että palvelua on saatavilla koko Suomessa, ei vain isoissa kaupungeissa.
– Tiedämme myös, että näihin uudistuksiin liittyy erilaisia näkemyksiä. Erityisesti pakollinen taksamittari ja erilliset taksikilvet ovat herättäneet keskustelua. Lausuntokierroksella eniten kannatusta taksamittareille löytyi edunvalvontajärjestöiltä, perinteisiltä taksien välitysfirmoilta sekä yksittäisiltä taksiyrittäjiltä. Vastustusta sen sijaan tuli alustatalouden toimijoilta. Myös viranomaiset olivat vahvasti mukana keskustelussa: Verohallinnon harmaan talouden torjuntayksikkö, sisäministeriö ja Huoltovarmuuskeskus kannattivat pakollisia taksamittareita.
https://www.suomenuutiset.fi/turvallinen-kyyti-kuuluu-kaikille-seppanen-taksilain-uudistus-palauttaa-luottamuksen/
Taksia ajavan pitää olla koulutettu, kielitaitoinen
37
361
Vastaukset
- Anonyymi
ja taas joku sanoo että Seppänen tipahtaa seuraavissa vaaleissa?
odotan peikkoa..- Anonyymi
Vihreiden kansanedustaja Fatim Diarra on huolissaan siitä, että naiset joutuvat toistuvasti kohtaamaan epäasiallista käytöstä ja jopa kontrollointia takseissa. Diarran mukaan kyse ei ole yksittäistapauksista, vaan ilmiöstä, joka kertoo laajemmasta ongelmasta naisten asemasta ja heidän oikeudestaan elää vapaasti.
– Olen itse joutunut useaan otteeseen tilanteisiin, joissa taksikuski on alkanut kysellä uskonnostani ja sen jälkeen kommentoida, miten minun pitäisi pukeutua tai elää, Diarra kertoo.
Kansanedustajan mukaan jotkut olettavat automaattisesti hänen olevan muslimi, koska Diarran isä on muslimi.
– Olen saanut kuulla neuvoja siitä, pitäisikö minun peittää hiukset tai elää tietyllä tavalla. Vastaan aina napakasti, että se ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle.
Diarra kertoo keskiviikkona lähettämässään tiedotteessa keskeyttäneensä useita taksimatkoja ja tehneensä ilmoituksia taksiyhtiöille.
– Näitä tilanteita on ollut liian usein. Ja valitettavasti epäasiallista käytöstä ei tapahdu vain ulkomaalaistaustaisten kuljettajien kanssa – myös suomalaiset kuskit ovat käyttäytyneet sopimattomasti, joskus jopa humalassa, Diarra sanoo.
Hänen mukaansa taustalla vaikuttaa yhä ajatus siitä, että miehellä on oikeus kommentoida ja kontrolloida naisen elämää.
– Kun uskontoa tai kulttuuria käytetään oikeutuksena naisen rajoittamiselle, kyse on sukupuolisesta vallankäytöstä. Naiset nähdään edelleen alempiarvoisina, ja se on kestämätöntä.
Diarra peräänkuuluttaa taksiyhtiöiltä tiukempia kriteerejä kuljettajien koulutukseen ja toimintaan. - AnonyymiUUSI
Taxi-kuskin kuuluu olla kielitaitoinen
,ensiaputaitoinen, taitava kuljettaja
,sosiaalinen luonne pärjätäkseen
juoppojen kanssa, uimataitoinen.
Tuo kaikki 5-€uron tuntipalkalla.
- Anonyymi
Ei kannata enää liikkua kuin Uberillä. Turvallisin, luotettavin ja edullisin.
- Anonyymi
ober jeeger?
- Anonyymi
Hyvä.
Ja raiskaaminen loppuu? - Anonyymi
Sesonkilähiitä saapuu taas
Kolarit alkaa - Anonyymi
Jos sinä et osaa kieliä, miksi kuskin pitäisi?
- Anonyymi
Ihmettelee moktar gubta?
Sdp ryhmä
- Anonyymi
lait uudistuu---
- Anonyymi
Ei kukaan käytä enää muuta kuin Uber ja Bolt, kukaan mistään vanhasta taksista halua enää maksaa, noi on nykyaikaa ja niillä liikkuu helsingissä johtajatkin.
- Anonyymi
Hei minäkin käyttäisin polttia ja yyperiä ,mutta kun odotin muutaman päivän niin kyllästyin ja tilasin oikean rehellisen taksin. Sai puhua suomea ja kuski ymmärsi monta muuta kieltä. Tämä tapahtui Pokan erämaantielle tilattu kuljetus..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei minäkin käyttäisin polttia ja yyperiä ,mutta kun odotin muutaman päivän niin kyllästyin ja tilasin oikean rehellisen taksin. Sai puhua suomea ja kuski ymmärsi monta muuta kieltä. Tämä tapahtui Pokan erämaantielle tilattu kuljetus..
T:taksikuski
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan rehellisen perseaukisen penan pirssin tilasit ja pusssihousu lepatti paikalle ja maksoit penalle käteisellä pari kymppiä. Perus juntti.
- Anonyymi
jjkj
- Anonyymi
Ainonkadulta Rovakadulle kääntyvän etuajo-oikeus
Kannattais varmaan näille geelipäille kertoa- Anonyymi
Sä et varmaa muuta osaakkaa ku kääntää sitä sun velkamersuu 😂
- Anonyymi
kyrpäjoosepit islammaista oppii suomenkielen
- Anonyymi
JOULUKSI TYULOSSA 100 TAXIA ROVANIEMELLE AJAAN TURISTEJA MITES NYT SUU PANNAAN POIJAAT ,,
- Anonyymi
Kaikki saa tulla ja on hyvä että tulee, taksia saa ajaa missä haluaa, bolt ja uber on huippusuosittuja.
- Anonyymi
Migri on kouluttanut kaikki matu kuskit.supo tarkistanut kaikilta ajokortit.
- Anonyymi
Ppp
- Anonyymi
Miten vaatimusten mukainen kuljettaja suostuu töihin lähes olemattomalla provikkapalkalla? Koulutetulle ja kielitaitoiselle on ihan oikeitakin töitä tarjolla.
- Anonyymi
öööl
- Anonyymi
Rovaniemen taksikuskit on kyllä sen verran hölmöläisiä että tuskin on käytynä kuin peruskoulu. Taksia suhataan kun ei muuta osata!
- Anonyymi
Onhan meillä vielä subupäät jonka kuskaa myös ja edullisesti
- Anonyymi
Mamutko?
- Anonyymi
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2d4b085f-3cfc-4ad4-b1f3-ea9350557e66
Kaikki, jotka näkevät tämän arkielämässään, tietävät että olen oikeassa”, Merz sanoi muun muassa Die Weltin välittämässä infossa
.
”Kysykää lapsiltanne, kysykää tyttäriltänne. He kaikki vahvistavat, että tämä on ongelma”, Merz sanoi.
LUE MYÖS
Suomalaisia joutuu nyt pikana etulinjaan – Konsulipäällikkö kertoo nyt Ukraina-ilmiön ongelmista ja paljastaa, miksi varoitti Gaza-aktivisteja
Brittilehti The Guardianin mukaan
Merz kohdisti vastauksensa suoraan kysymyksen esittäneelle toimittajalle ja tiedusteli, onko tällä lapsia – erityisesti tyttäriä.
Merzin mukaan hänen prioriteettinsa on julkisten tilojen turvallisuuden palauttaminen, sillä ilman tätä eivät perinteiset puolueet hänen mukaansa saa takaisin kansan luottamusta. Laitaoikeistolainen AfD-puolue on tällä hetkellä gallupien perusteella Saksan suosituin puolue, mitä Guardianin mukaan selittää saksalaisten huoli maahanmuutosta, rikollisuudesta sekä talousongelmista.- Anonyymi
islam...
- Anonyymi
Taksi rovaniemen juntit täällä huutaa rahattomuuttaan, ainoa kahiseva on tokmannilta ostetut pussihousut
- AnonyymiUUSI
Näö on niin juntteja
- Anonyymi
Monen naisasiakkaan mielestä tärkein ominaisuus on kyky tyydyttää erilaisia pyyntöjä.
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000011575545.html
musujen ajankulua... - Anonyymi
muslimi haukkuu muslimia diarra onko wc-pönttö tukosssa
Vihreiden kansanedustaja Fatim Diarra on huolissaan siitä, että naiset joutuvat toistuvasti kohtaamaan epäasiallista käytöstä ja jopa kontrollointia takseissa. Diarran mukaan kyse ei ole yksittäistapauksista, vaan ilmiöstä, joka kertoo laajemmasta ongelmasta naisten asemasta ja heidän oikeudestaan elää vapaasti.
– Olen itse joutunut useaan otteeseen tilanteisiin, joissa taksikuski on alkanut kysellä uskonnostani ja sen jälkeen kommentoida, miten minun pitäisi pukeutua tai elää, Diarra kertoo.
Kansanedustajan mukaan jotkut olettavat automaattisesti hänen olevan muslimi, koska Diarran isä on muslimi.
– Olen saanut kuulla neuvoja siitä, pitäisikö minun peittää hiukset tai elää tietyllä tavalla. Vastaan aina napakasti, että se ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle.
Diarra kertoo keskiviikkona lähettämässään tiedotteessa keskeyttäneensä useita taksimatkoja ja tehneensä ilmoituksia taksiyhtiöille.
– Näitä tilanteita on ollut liian usein. Ja valitettavasti epäasiallista käytöstä ei tapahdu vain ulkomaalaistaustaisten kuljettajien kanssa – myös suomalaiset kuskit ovat käyttäytyneet sopimattomasti, joskus jopa humalassa, Diarra sanoo.
Hänen mukaansa taustalla vaikuttaa yhä ajatus siitä, että miehellä on oikeus kommentoida ja kontrolloida naisen elämää.
– Kun uskontoa tai kulttuuria käytetään oikeutuksena naisen rajoittamiselle, kyse on sukupuolisesta vallankäytöstä. Naiset nähdään edelleen alempiarvoisina, ja se on kestämätöntä.
Diarra peräänkuuluttaa taksiyhtiöiltä tiukempia kriteerejä kuljettajien koulutukseen ja toimintaan. - AnonyymiUUSI
https://www.verkkouutiset.fi/a/vaaralliset-renkaat-tulivat-taksikuskille-kalliiksi-12-paivasakkoa-ja-kilvet-pois/#33c22138
kunnon kuskeja-lähi-idästäkö?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma112568Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne292441Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv612309Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.782186Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k681824PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist61740Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941727Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel841654- 1321605
- 1051282