Sähköautojen moottorit ovat kertakäyttötavaraa

Anonyymi-ap

Niitä ei voi korjata, kun niihin ei saa tarvittavia varaosia kuten esim laakereita, tiivisteitä ym. Ovat erikoisesti kyseisiin moottoreihin suunniteltuja eivät vakiotavaras eikä niitä myydä missään Ainoa vaihtoehto on kallis vaihtomoottori ja vanhan moottorin antaminen vaihdossa. Moottorit maksavat 5000 eurosta ylöspäin. Käytetyt moottorit ovat riski, kun niitä ei voi kun ostaa ennen autoon asennusta. Sähkömoottorin pahin vihollinen on nestejäähdytys. Tiivisteiden pettäessä moottori tuhoutuu pikkuhiljaa. Myös vuotovirrat aiheuttavat tuhoa.

69

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjataan: kun niitä ei voi kunnostaa ennen autoon asennusta.

      • Anonyymi

        Pitäähän polttisromunkin moottori kun, ostaa ennen asennusta ja aina myös kunnostaa, kun kunnostaan ei ole mitään takuuta. Maksaa 5000€, jos naapurin kunnostaan huolehtiva laittaa se ilmatteeks paikalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän polttisromunkin moottori kun, ostaa ennen asennusta ja aina myös kunnostaa, kun kunnostaan ei ole mitään takuuta. Maksaa 5000€, jos naapurin kunnostaan huolehtiva laittaa se ilmatteeks paikalleen.

        Ei polttikseen tarvitse vaihdella moottoria 150 tkm välein. No en puhu Ecotecistä tai Puretecistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei polttikseen tarvitse vaihdella moottoria 150 tkm välein. No en puhu Ecotecistä tai Puretecistä.

        tai audista siinä menossa 150 tkm kolmas kone


    • Anonyymi

      Jaaha. Taas yleistetään Audin ongelma koskemaan kaikkia sähköautoja.

      • Anonyymi

        Ei ole pelkkä Audin ongelma. Onhan näitä Pelle Pelottomia, jotka yrittävät korjata moottoreita tekemällä omia virityksiä joihinkin tiettyihin moottorimalleihin mutta ei se moottorien korjausongelmia ratkaise.


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan kirjoittanut mitään Audista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pelkkä Audin ongelma. Onhan näitä Pelle Pelottomia, jotka yrittävät korjata moottoreita tekemällä omia virityksiä joihinkin tiettyihin moottorimalleihin mutta ei se moottorien korjausongelmia ratkaise.

        Pelkästään WAG sähköautojen määrättyjen moottoreiden laakereita ei saa mistään varaosina. Muita saa. Ja tuo on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään WAG sähköautojen määrättyjen moottoreiden laakereita ei saa mistään varaosina. Muita saa. Ja tuo on fakta.

        Ei saa Toyotaan eikä muihinkaan merkkeihin ajomoottoreiden laakereita. Haapala kertoo juutubessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan kirjoittanut mitään Audista.

        kaikki fiksut jo tietävät kuinka paskoja ne ovat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa Toyotaan eikä muihinkaan merkkeihin ajomoottoreiden laakereita. Haapala kertoo juutubessa..

        Aivan varmasti saa. Ei kannata uskoa kaikkea mitä joku autokorjaaja kertoo koska ne puhuu yleensä paskaa.


    • Anonyymi

      Sähkömoottoreita on korjattu iät ja ajat.
      Sähköautolla kannattaa ajaa, mutta ei sitä omistaa kannata.

      • Anonyymi

        Sähkömoottoreita on korjattu mutta ei sähköauton moottoreita.


      • Anonyymi

        Juu niitä 1500 rpm puimakoneen käyttömoottoreita siellä Perä-Posiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottoreita on korjattu mutta ei sähköauton moottoreita.

        Aivan varmasti löytyy korjaaja, jostain päin Eurooppaa.
        Missä raha, sinne tulee tarjontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottoreita on korjattu mutta ei sähköauton moottoreita.

        Teollisuuden sähkömoottoreihin ei yleensä tehdä laakereiden vaihtoa isompaa korjausta . Vain isompiin moottoreihin voi kannattaa tehdä isompia korjauksia . Eikä noihinkaan moottoreihin vaivattomsti löydy keraamisesti eristettyjä laakereita .


      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Vetyautot romutetaan 15 vuoden iässä viimeistään, koska kallis vetykomponenttien remontti edessä ja vetyauton arvo lähes nollissa. Ei mitään järkeä teettää monen tonnin remonttia kun ei myöskään tiedetä kauanko edes polttokenno kestää kalliin remontin jälkeen.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18671412/7-vuotta-vanha-vetyauto-kannattaa-myyda-mielummin-osina-kuin-parilla-tonnilla-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19037283/hyundai-nexoa-kaupattu-jo-7-vuotta-suomessa-ja-hintaa-tiputettu-noin-50-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-

      • Anonyymi

        No ei niitä vetyautoja tule, kun ei tule edes vihreän vedyn tehtaita. Syy: vihreä vety ei ole kilpailukykyinen tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei niitä vetyautoja tule, kun ei tule edes vihreän vedyn tehtaita. Syy: vihreä vety ei ole kilpailukykyinen tuote.

        Ydinvoimalakaan ei ole kilpailukykyinen tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ydinvoimalakaan ei ole kilpailukykyinen tuote.

        Koska niinsanotusti vihreät vispilät sotki markkinat. Ennen oli halpa ja vakaa hinta, tuulimyllyjen takia kaikki on sekaisin, kuten vihreät ovat halunneet. Myös autotehtaat keski Euroopassa kaatuu ellei päästöpäätöksiä peruta. Vihreiden aikaansaannosta kaikki roska.


    • Anonyymi

      Tekoäly kertoo näin:
      Sähköauton moottorin hinta vaihtelee merkittävästi sen mukaan, onko kyseessä uusi vai käytetty komponentti, ja onko kyseessä koko moottori vai yksittäinen osa. Yleisesti ottaen käytetty sähköauton moottori voi maksaa noin 1 000–3 000 euroa, kun taas uuden moottorin hinta voi olla helposti yli 5 000 euroa.
      Polttomoottorin korjaus maksaa helposti 10000 euroa jos voi korjata. Käytetty moottori maksaa useita tonneja ja iso työlasku päälle ja uusi yli 10000 helposti ja iso työlasku päälle.
      Autoilu voi olla kallista jos käy huono tuuri, mutta eipä nuo kustannukset kauheasti vaihdu tekniikasta riippumatta, toki yksittäisiä poikkeuksiakin löytyy kaikista.

      • Anonyymi

        Olen ajanut polttiksilla yli 50 vuotta eikä yhteenkään autooni ole vaihdettu moottoreita eikä muutenkaan tehty suuria remontteja mutta 2 kertaa on vaihdettu kannentiiviste, toinen oli Corolla 70-luvulla ja toinen Pösö 505 80-luvulla. Kilometrejä on autoissa ollut aina yli 200 tkm, joissakin reilustikin yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut polttiksilla yli 50 vuotta eikä yhteenkään autooni ole vaihdettu moottoreita eikä muutenkaan tehty suuria remontteja mutta 2 kertaa on vaihdettu kannentiiviste, toinen oli Corolla 70-luvulla ja toinen Pösö 505 80-luvulla. Kilometrejä on autoissa ollut aina yli 200 tkm, joissakin reilustikin yli.

        Sama on sähköautoillakin, ei ne hajoa sen kummemmin. Tuurissa se on paljon ja tietenkin huolloista.
        Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on sähköautoillakin, ei ne hajoa sen kummemmin. Tuurissa se on paljon ja tietenkin huolloista.
        Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?

        "Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?"

        Oletko ylpeä siitä, että olet vetänyt kymppitonneja vessasta alas jatkuvasti? Ne jotka taas ovat ylpeitä uudesta autosta ovat ylpeitä siitä että ovat laskukyvyttömiä idiootteja.

        Ja "vanhalla romulla" ajaminen on yleensä järkevää, jos ei pysty ostamaan uutta autoa käteisellä. "Vanhalla romulla" kulkee paikasta toiseen siinä missä kalliilla uudella autollakin. Ja oikeassa elämässä jos joku sanoo toisten autoa "vanhaksi romuksi" niin hän on aivokuollut juntti ja kaikki hänen mielipiteensä ovat arvotonta paskaa.


      • Anonyymi

        "....Tekoäly kertoo näin:
        Sähköauton moottorin hinta vaihtelee merkittävästi sen mukaan, onko kyseessä uusi vai käytetty komponentti,...."Polttomoottorin korjaus maksaa helposti 10000 euroa jos voi korjata...""???

        Tekoäly ei tiedä hevon passskaakaan autoista. !!! Polttiksen moottorin vaihto EI MAKSA ikinä 10000 euroa. ei edes uudemman saati sitten vanhan..
        https://autojerry.fi/hinnat/moottorin-vaihto-hinta/ford/focus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut polttiksilla yli 50 vuotta eikä yhteenkään autooni ole vaihdettu moottoreita eikä muutenkaan tehty suuria remontteja mutta 2 kertaa on vaihdettu kannentiiviste, toinen oli Corolla 70-luvulla ja toinen Pösö 505 80-luvulla. Kilometrejä on autoissa ollut aina yli 200 tkm, joissakin reilustikin yli.

        Olen ajanut polttiksilla 45 vuotta, eikä mitään moottoreita ole tarvinnut vaihtaa. Kilometrejä autoissa on pois vaihdettaessa ollut 400-500 tkm, joskus reilusti ylikin ja kaikki ostettu uutena. Saksalaisia automerkkejä ei ole ollut, vaan japseja, italialaisia ja jenkkejä ja yksi Jugoslavialainenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on sähköautoillakin, ei ne hajoa sen kummemmin. Tuurissa se on paljon ja tietenkin huolloista.
        Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?

        En ole se, jolle vastailet, mutta minä olen aina ajanut vanhoilla romuilla. Ikinä en ole uutta autoa ostanut, fnkä tule ostamaankaan. Mulla on vähille rahoillfni parempia reikiä kuin auto.
        Nyt on alla vm 2011, pikkumoottorinen, ei ole tarvinnut vielä uutta moottoria ostaa tai korjauttaa. Edellinen vanha dieseli oli mulla 15 v (meni heti kaupaks, kun nettiin pistin ja helkutin paljon soitettiin eli kiinnostusta oli), sitä edellinen oli 7 v, jonka vaihdoin tuohon dieseliin ja sitä edellinenkin taisi olla 15v. Yhteenkään ei ole koneita vaihdettu tai rempattu. Eiks ole kumma juttu? Kaikista tyhminhän se on, joka pistää
        rahansa autoon, jonka arvo tippuu heti, kun
        liikkeestä ulos ajaa.
        Halpaa on ajo, vakuutus vain pakollinen ja huolto-/korjauskustannukset 0€, kun on taito omissa näpeissä. Au niin ja kun tarvittavat romppeet tilaa maailmalta, tulee kotiovelle tai kaupan lokeroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on sähköautoillakin, ei ne hajoa sen kummemmin. Tuurissa se on paljon ja tietenkin huolloista.
        Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?

        En ole ajanut iältään vanhoilla romuilla nuoruusvuosien jälkeen mutta kilometrejä on tullut kyllä vuosittain moninkertainen määrä tavisautoilijaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on sähköautoillakin, ei ne hajoa sen kummemmin. Tuurissa se on paljon ja tietenkin huolloista.
        Oletko ylpeä kun olet aina ajanut vanhoilla romuilla?

        Teslassa 57000 km ja poks.


    • Anonyymi

      Mikäs niitä sähkömoottorin laakereita niin kuluttaa, eihän Tesla Y:n sähkömoottorissa ole 120 km/h nopeudessakaan kuin n. 11500 rpm.

      • Anonyymi

        Eiköhän oikea arvo ole jotain 8000 rpm.


      • Anonyymi

        Kun moottorin nestejäähdytys vuotaa moottorin sisään , niin hajoaa laakeritkin .


    • Anonyymi

      NIIN KUIN KAIKKI SÄHKÖVEHKEET NYKYÄÄN

    • Anonyymi

      Eikös niiden pitänyt olla käytännössä rikkoutumattomia?

      • Anonyymi

        Ei ne menekään rikki, ne vain kuluvat, alkavat pitämään pahaa ääntä ja lopulta pysähtyvät!


    • Anonyymi

      Älähän yleistä. TUo koskee vain VAG konsernin uusia öljyjäähdytteisiä moottoreita. Niihin ei myydä varaosia, ei edes laakereita.

      Muiden merkkien sähkömoottoreihin kyllä saa osia ihan normaalisti ja korjaaminen on suhteellisen halpaa. Sitten on tietysti merkkejä joidenka voimalinjan sähkömoottorit kestää auton iän. Oletko kuullut että Toyotan hybrideihin olisi sähkömoottoreita vaihdettu? Niissä vähintään puolen tehosta menee aina sähkömoottorin kautta joten ihan perushybrideissäkin ne on kuormitettuna jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä Teslojen moottoreita menee vaihtoon.


      • Anonyymi

        Onko Tojotan hybridin sähkömoottori nestejäähdytetty . Nestevuoto rikkoo laakerit sähköautoissa .


    • Anonyymi

      Sähköautojen moottoreiden laakereihin täytyy asentaa vanhanajan rasvaripat ja rasvattava 5000 km välein. Ei nuo nykyiset alimitoitetut laakerit muuten kestä.

    • Anonyymi

      Hyvät trollit, koittakaa nyt keksiä edes jotain vähänkin fiksumpia perusteluita miksi teidän mielestänne sähköautoja ei muka kannattaisi hankkia.

      Yrittäkää edes. Nämä nyt täällä esiintyvät tuottavat lähinnä myötähäpeää, kun nauramisen on jo niin petin pohjin väsynyt…

      • Anonyymi

        Itsellä on polttis ja valitettavasti varmasti vielä kauan. Tuskin koskaan on varaa sähköautoon mutta vihaan näitä jatkuvia sähköautojen perusteettomia mollauksia jotka ei perustu mihinkään muuhun kuin mitä Teboililla joku Pena Pirttikoskelta sanoi.


      • Anonyymi

        Keksi sinä, miksi kannattaisi ostaa yli 100 tkm ajettu sähköauto. Polttisauton pl Tsi +Dsg kannattaa ostaa


    • Anonyymi

      Kaikissa autoissa on vikoja.

    • Anonyymi

      Ei kai se haittaa, jos auto seisoo puoli vuotta pajan pihassa odottaen, että joku keksii tavan korjata sen sähkömoottori.

    • Anonyymi

      Toyota beezz4 ajomoottorit hajoaa alle 100tkm kohdalla.

      • Anonyymi

        Ei ole nettiautossa yhtään bz4x jolla olisi ajettu yli 100tkm.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pistähän linkkiä.


    • Anonyymi

      Tyypillinen 8 vuoden akkutakuu on umpeutunut, tulee kilohinta.

    • Anonyymi

      Sähköautojen moottoreiden ilmoitetut tehotkin on silkkaa huijausta. Jatkuva tehonkesto on vain noin puolet ilmoitetusta huipputehosta.

      • Anonyymi

        Olet selkeästikin kaveri jolta on pudonnut muutama inkkari kanootista.
        Kuinka usein auton moottorista otetaan irti sen huipputehot? Ja kuinka usein auton moottoria huudetetaan huipputehoilla pitkään?

        Et näköjään omaa edes pientä hitusta maalaisjärjestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selkeästikin kaveri jolta on pudonnut muutama inkkari kanootista.
        Kuinka usein auton moottorista otetaan irti sen huipputehot? Ja kuinka usein auton moottoria huudetetaan huipputehoilla pitkään?

        Et näköjään omaa edes pientä hitusta maalaisjärjestä.

        Sähköautosta on helppo ottaa maksimitehot kiihdytyksessä. Pienillä kierroksilla mennään vakiomomenttialueella ja sen jälkeen vakiotehoalueella, jos ymmärrät mistä puhun.


    • Anonyymi

      Noita moottoreita korjataan, toki ei kaikkia. Toisaalta niitä ei juurikaan edes hajoa ja akustoissa sama. Kokkolan somekunkku saa maineensa takia liki kaikki kalliimmat korjaukset itselleen ja sinne roudataan autot ympäri valtakuntaa ja se vääristää tilannekuvaa kun setä filmaa somen täyteen videoitaan. Tietysti on kiva tietää millaisia vikoja eri autoissa voi tulla, mutta mitään epidemiaa ei ole ja sähköautot ovat kovin luotettavia ja korjattavuus jne.. kehittyy kokoajan.

    • Anonyymi

      "Kokkolan somekunkku saa maineensa takia liki kaikki kalliimmat korjaukset itselleen"

      Ja se sometyrkky tekee kaikkensa että saisi nimensä esille netissä. Kilikkihuoraaja sanan varsinaisessa merkityksessä.

      • Anonyymi

        Käykö kateeksi?

        Hänellä on menestyvä keskisuuri yritys ja tekee hyviä vlogeja.

        Mitä sinä olet saanut aikaiseksi?


    • Anonyymi

      Siinä on bisneksen paikka: tekee muutoksia moottorin laakerointi-istukkaan jonka jälkeen standardi laakerit sopii.

      • Anonyymi

        " laakerointi-istukkaan"

        Nyt kerrot taas miten vähän ymmärrät tästä asiasta.

        Laakeripesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " laakerointi-istukkaan"

        Nyt kerrot taas miten vähän ymmärrät tästä asiasta.

        Laakeripesä.

        Hauska seurata tällaista sekoilua. Joku pelle yrittää päteä vaikka ei osaa edes alan perussanastoa tai ymmärrä edes alkeellisia perusasioita autotekniikasta.

        Miksi yrität päteä alueella josta sulla ei ole mitään ymmärrystä?


    • Anonyymi

      "En ole se, jolle vastailet, mutta minä olen aina ajanut vanhoilla romuilla. Ikinä en ole uutta autoa ostanut, fnkä tule ostamaankaan. "

      Tlevaisuudessa ajat vahoilla sähköautoromuilla ja huudat hoosiannaa siitä ettei sun tarvii maksaa kalliita polttoaineveroja vaan ajat halvalla sähköllä.

      Et vaan vielä ymmärrä muutosta prempaan joka on sulle tarjolla elämässäsi.

      • Anonyymi

        Suuri osa vaihtaa sähköautoon korkeintaan yli 30 vuoden päästä. Eikä välttämättä edes silloin, koska uusienn polttomoottoriautojen valmistusta ja myyntiä tuskin tullaan lopettamaan.


    • Anonyymi

      Kyllä niitä varmasti korjataan tulevaisuudessa. Ehkä joku panttisysteemikin voisi toimia kuten polttisten latureissa ja sähköautojen akuissa.

    • Anonyymi

      "Suuri osa vaihtaa sähköautoon korkeintaan yli 30 vuoden päästä. Eikä välttämättä edes silloin, koska uusienn polttomoottoriautojen valmistusta ja myyntiä tuskin tullaan lopettamaan."

      Suomi on vapaa maa. Jos väkisin haluaa punnertaa polttiksella ja maksaa polttoaineveroja niin antaa mennä vaan.

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole pikkurahasta puutetta eikä tule.


      • Anonyymi

        "ja maksaa polttoaineveroja niin antaa mennä vaan."
        Vero kuin vero. Tosiasia on, että vaikka kaikki ajaisimme sähköautoilla, joka vuosi yhteiskunta tarvii verotuloja enemmän kuin edellisvuonna. Tänä siirtymäaikana sähköautoilijat tuudittautuvat uskoon, että rahaa jää aina tulevaisuudessa polttoainekuluja enemmän muuhun kulutukseen. Ja en vastusta sähköautoja, kun en enää niitä kortittomana tule ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja maksaa polttoaineveroja niin antaa mennä vaan."
        Vero kuin vero. Tosiasia on, että vaikka kaikki ajaisimme sähköautoilla, joka vuosi yhteiskunta tarvii verotuloja enemmän kuin edellisvuonna. Tänä siirtymäaikana sähköautoilijat tuudittautuvat uskoon, että rahaa jää aina tulevaisuudessa polttoainekuluja enemmän muuhun kulutukseen. Ja en vastusta sähköautoja, kun en enää niitä kortittomana tule ajamaan.

        Polttoaineverot korvataan kilometriveroilla, tiemaksuilla ym ja silloin ei voi vaikuttaa siihen, missä, milloin ja mihin hintaan sähköautonsa lataa. Onko se sitten mukavaa.
        .


    • Anonyymi

      Kertakäyttöisin on nykysin monet polttomoottorit. Ei niitä voi hioa tai porata kuten joskus muinoin pystyi.

      • Anonyymi

        Ei niitä tarvitse porata eikä laittaa niihin ylikokomäntiä. Kestävät ihan hyvin auton normaalin käyttöiän. Ei pidä ostella mitään Ecotecia tai Puretecia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      148
      13137
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9591
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      94
      9084
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      13
      7705
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6704
    6. 147
      6124
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3114
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1179
    9. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1123
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

      www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      980
    Aihe