Kuinka monta läheistä ihmistä teillä on elämässä?

Mietin tätä kysymystä tänään. Laskin että minulla on elämässäni 8 ihmistä, jotka lasken kuuluvaksi omaan laumaani. Siis sellaisia todella läheisiä ihmissuhteita, että antaisi vaikka henkensä toisen puolesta.

Mietin että onko tuo paljon vai vähän?

29

360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei yhtäkään enää.

• Anonyymi

Muutama ja se yksi erityinen pusikoissa piileksijä.

• Anonyymi

En kyl henkeäni ehkä kuitenkaan vaihtaisi, mutta tärkeitä ihmisiä elämässäni muutama.

• Anonyymi

No joo. Kaikista rakkain puoliso on edesmennyt. Myös monta kaveria on jo siirtynyt manan majoille.

Lapsen äiti on vielä hengissä ja lapsen isovanhemmatkin joraa vielä täysillä.

Sellaista se on. Säikytin läheiseni aikoinaan, mutta taisin tuottaa pettymyksen, kun en kuollutkaan.

>simiti<

• Anonyymi

Nyt korjaus. Toinen mummo on myös edesmennyt. Mutta kuitenkin 3/4!

>simiti<

• Anonyymi

Aikapaljon, jos mietti, että vois antaa onsn elänsä edestä..

Mulla on tasan kaksi. Tyttöni ja poikani.

Rakastan toki useampaa ihmistä, mutta en antaidi heidän edestä omaa elämääni. Olenhan tärkeä monelle muullekin....mm. edellämainitut.

• Minulla ei ole lapsia, joten maailma ei menettäisi minussa yhtä paljon kuin sinun tapauksessa.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, joten maailma ei menettäisi minussa yhtä paljon kuin sinun tapauksessa.

Sinä olet tärkeä.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet tärkeä.

>simiti<

Kiitos :)

• Anonyymi

Itsellä ei yhtäkään.

• Anonyymi

Mulla on viisi. Muut on sitten enemmänkin hyvän päivän tuttuja, sukulaisetkin. Mä en ole ihmisenä mitenkään herkkä ripustautumaan ihmisiin enkä verkostoihin IRL. Muutama ihminen riittää mulle eliniäksi, jotka on enemmän merkityksellisiä kun muut.

Monet on ääneenkin ihmetelleet miksi minä en koe kaverisuhteita tärkeiksi ja miksei mulla ole bestiksiä joiden kanssa käydä putkin ja tapailla. No en vaan ole ihmisiin silleen kiintynyt, että tarvisin ketään kaveriksi elämäni askareisiin. Jollekin voi olla ennenkuulumatonta, mulle normaalia, että perhe on tärkein.

Muut tulee sitten miten tulee jonossa jatkona, sitten kun mulla on mielenkiintoa heihin. Erakot on sellaisia, ettei tarvi muita tarvimalla tarvi.

Jasu

• Anonyymi

Mulle noi eläimet on tärkeempiä, kun vieraat ihmiset. Mä en tiedä mihin ihmisiä tarvitaan. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle noi eläimet on tärkeempiä, kun vieraat ihmiset. Mä en tiedä mihin ihmisiä tarvitaan. 😅

Jasu

Mietin tuota henkeni antamista, niin silmääkään räpäyttämättä omat lapset on monille niitä ihmisiä. Joillekin puoliso jne.

Henki yleensä lähtee yllättäin, kun et odota sen lähtevän. Niin periaatteessa se voi lähteä kenen vaan kohdalla jo kun pysähdyt auttamaan jotain ihmistä, vierastakin. Silloinhan sen elämänsä on antanut auttaessaan.

Joten ajatuksen tasolla minäkin nimeän lapseni, mutta käytännössä henki voi lähteä vaikka kissaa pelastaessa. 😆

Olen kuutenkin tehnyt elinluovutustestamentinkin enkä mitenkään ole ulos rajannut ketään. Vaan tarvitseva jolle jokin osa minusta käy sen saa käyttää, kun oma elämäni on mahdotonta palauttaa toimintakykyiseksi. Kuka mitäkin silloin sattuu tarvitsemaan.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietin tuota henkeni antamista, niin silmääkään räpäyttämättä omat lapset on monille niitä ihmisiä. Joillekin puoliso jne.

Henki yleensä lähtee yllättäin, kun et odota sen lähtevän. Niin periaatteessa se voi lähteä kenen vaan kohdalla jo kun pysähdyt auttamaan jotain ihmistä, vierastakin. Silloinhan sen elämänsä on antanut auttaessaan.

Joten ajatuksen tasolla minäkin nimeän lapseni, mutta käytännössä henki voi lähteä vaikka kissaa pelastaessa. 😆

Olen kuutenkin tehnyt elinluovutustestamentinkin enkä mitenkään ole ulos rajannut ketään. Vaan tarvitseva jolle jokin osa minusta käy sen saa käyttää, kun oma elämäni on mahdotonta palauttaa toimintakykyiseksi. Kuka mitäkin silloin sattuu tarvitsemaan.

Jasu

Tykkään ajatella, että jonkun toisen elämä saattaa saada jatkua, kun voi saada tarvitsemansa elimen tai kehoni osan elääkseen. Mulle se on sellainen lohduttava ajatus ja tieto, että niinkin voin auttaa. Eikä kaikki mene välttämättä "hukkaan" ja tuhkaksi, jos jonkun elämä helpottuu tai säästyy minusta saatavilla varaosilla.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkään ajatella, että jonkun toisen elämä saattaa saada jatkua, kun voi saada tarvitsemansa elimen tai kehoni osan elääkseen. Mulle se on sellainen lohduttava ajatus ja tieto, että niinkin voin auttaa. Eikä kaikki mene välttämättä "hukkaan" ja tuhkaksi, jos jonkun elämä helpottuu tai säästyy minusta saatavilla varaosilla.

Jasu

Mä en saa luovuttaa .. en verta tai elimiä. Aion kyllä tehdä viimeistään ensi vuonna ruumiinluovutustestamentin ja elvytyskiellon.
        Eli että antaisin vartaloni lääketieteelliseen opetuskäyttöön. Saisivat tulevat lekurit leikellä ruumiini anatomian kurssilla.
        Itsehän en kropallani mitään tee kuolemani jälkeen.. olis sit tästäkin jotakin hyötyä ihmiskunnalle. Mutta en si tiedä kelpaanko siihenkän hommaan.
        Olisihan tuo kiva.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä en saa luovuttaa .. en verta tai elimiä. Aion kyllä tehdä viimeistään ensi vuonna ruumiinluovutustestamentin ja elvytyskiellon.
        Eli että antaisin vartaloni lääketieteelliseen opetuskäyttöön. Saisivat tulevat lekurit leikellä ruumiini anatomian kurssilla.
        Itsehän en kropallani mitään tee kuolemani jälkeen.. olis sit tästäkin jotakin hyötyä ihmiskunnalle. Mutta en si tiedä kelpaanko siihenkän hommaan.
        Olisihan tuo kiva.

Tuokin on ihan hyvä vaihtoehto, en tiedä missä kunnossa itsekkään olen sitten kun aikani koittaa. Voihan olla ettei ole paljon käyttökelpoista lahjoitettavaa, sittenhän tuo on toinen vaihtoehto. Tieteen ja tutkimuksen hyväksi.

Jasu

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olisihan tuo kiva.

No tuo. Ei meidän ruumiit kelpaa enää mihinkään. Ikinä. Luultavasti kielletään hautaaminenkin ja velvoitetaan viemään ongelmajätelaitokseen.

>simiti<

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Luin joskus Voittamisen anatomia -kirjaa, jossa puhuttiin ihmisen "coresta" johon mahtuisi vain 11 ihmistä, joten sinänsä tuo 8 on ihan pätevä luku. Mitä sitä turhaan kaikkiin luottamaan, huomattu on, että ei se kannata.

• Anonyymi

monijalkainen kävwelijä eli Walker.

• No mä sanoisin, että on minulla yksi jonka puolesta kuolisin. En ole laumaeläjä ja harvemmin lähennyn kenenkään kanssa sillain aikuisten oikeasti. Ehkä hetke saatan jonkun kanssa läheinen olla, mutta en mitään pysyvää. Ja se sopii minulle.

En tosiaankaan kestä mitään paita ja peppu -juttuja.

• Anonyymi

Puoli. Se nukkuu puolet ajasta vieressä.

• Anonyymi

Jälkikasvu.

Mutta jos saan valita, niin mieluummin tapan heidän puolestaan, kuin kuolen.

• Anonyymi

Tarkemmin kun tuumii niin näin

• Anonyymi

Tiedä nyt tuosta hengen antamisesta mutta 10 henkilöä on aika tärkeitä. Tuttavia on lisäksi kolme, joiden kanssa pidetään yhteyttä, jääneet vanhoista työpaikoista. On nekin aika tärkeitä.

• Anonyymi

ei yhtäkään, koska olen kiltti ja kunnollinen mies

• Anonyymi

Sopivasti. Jotkut ystävyydet ovat päättyäkseen. Huonoa käytöstä en siedä yhtään.
      Se on pian menneisyyttä.
      Vilma

• Anonyymi00024
      UUSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      188
      5091
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      14
      1751
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      63
      1626
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1497
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1463
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      50
      1147
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      96
      1084
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      302
      969
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      195
      941
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      820
    Aihe