Onko magneettikentälle altistumisesta haittaa aivoille? Lähinnä jos kuuntelee päivittäin kuulokkeilla musiikkia 10h tai jos nukkuu vahvan magneetin vieressä (kaiutin)?
Tällainen on askarruttanut minua pitemmän aikaa.
Ymmärrän kyllä, että maalla on magneettikenttä, mutta sehän on suhteellisen heikko verrattuna em. asioihin.
Veressähän on paljon rautaa ja aivoissa on paljon todella ohuita verisuonia; kuulokkeiden magneetit kenties vetävät tätä rautaa lähelle korvia?
Tyhmä kysymys, mutta olisin kiitollinen vastauksista.
Magneettikentän haitat?
6
2499
Vastaukset
Tästä on paljon ristiriitaisia tuloksia. Samoin kuin sähkökentistä. Muistan esim ruotsalaistutkimuksen, jossa 50Hz:n pientaajuuskentässä (kai lähinnä magneettikenttä) olleisiin kanansikiöihin oli kehittynyt kasvaimia. Minun logiikkani on, että indusoituneet pyörrevirrat häiritsevät solujen omaa sähkökemiallista toimintaa jollakin tavalla. Käytän puhelinta aina kun voin lähinnä kuulokkeen tai kaiuttimen kautta enkä ostaisi suurjännitelinjan vieressä olevaa taloa. Samoin vieroksun hifikuulokkeiden käyttöä. Ihan varmuuden vuoksi.
- kysymys.
Saamasi vastaukset riippuvat aivan siitä, millä
palstalla kysymyksen esität. Jotkut ovat aivan
tarkkaan vakuuttuneita siitä, että magneetti-
rannekkeet ja magneetit kengissä ovat ehdoton
edellytys terveelliselle elämälle.
Itse olen havainnut erittäin hyödylliseksi ranteessa
käytettävän laitteen, jossa on sylinterin muotoinen
kestomagneetti. Magneettia pyöräytetään kerran
sekunnissa puoli kierrosta. Patterikin kestää
kaksi tai kolme vuotta. Kyllä tuntuu mukavalta.- Mangneetti
Mangnetismin vaikutuspiirissähän me väistämättä ollaan kun on
Maan mangnetismia, Auringon mangneettisistä myrskyistä johtuvia
lisääntyneitä piikkejä.
En ole erityisempää vaikutusta tuntenut mangneettirannekkeista.
Mistä ostit tämän paristovehkeen? - olen
Mangneetti kirjoitti:
Mangnetismin vaikutuspiirissähän me väistämättä ollaan kun on
Maan mangnetismia, Auringon mangneettisistä myrskyistä johtuvia
lisääntyneitä piikkejä.
En ole erityisempää vaikutusta tuntenut mangneettirannekkeista.
Mistä ostit tämän paristovehkeen?aivan vakuuttunut kyseisen laitteen voimasta:
se helpottaa erittän paljon, toisinaan jopa aivan
ratkaisevasti kanssakäymistä varsinkin vastakkaisen
sukupuolen kanssa, usein myös työnantaja tunnustaa
sellaisen hyödyllisyyden, kun hänelle sellaista
suosittelin.
Käytin aikaisemmin vastaavaa mekaanista laitetta,
mutta sen magneettikenttä oli tarkoituksella
pienennetty niin pieneksi, ettei siitä sitten
pitemmän päälle ollut enää suurta iloa.
- naaritsa
Veressä on kyllä rautaa, mutta se ei ole metallina vaan organometallisena yhdisteenä joka käsittääkseni ei ole magneettista. Tai no, mahdollisesti para- tai diamagneettista mutta silloin on kyse voimista joita ei juuri huomaa.
Paljon todennäköisempää on se mitä joku jo vastasikin että magneettikenttä vaikuttaa aivoissa kulkeviin sähkövirtoihin.- saostettu
aluna näyttää ihan erilaiselta kuin ihan ilman
kenttää saostettu. Ole siis varovainen, jos
alumiinisulfaattia nautit, kun sinulla on
magneettiranneke jossakin lähimaastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723