Hapankaalista tehdään keittoa kun kaalia ruskistaa ja lisää nesteitä ja eineksiä.
Tai voi vain vähän kuumentaa, ruskistaa padaksi ja lisätä muu sekaan.
Kaalilla on mukava syvästi hapan maku, joka tyydyttää aisteja.
Hapankaalia vähän paistaa ja maustaa padaksi
6
66
Vastaukset
Hapankaali on hyvää ja sopii moneen. Hapankaalipiirakka on oikein hyvää. Piirakkaan kannattaa kaali paistaa pannulla. Hapankaalin voimakkaalle maulle tasaväkinen pari on kylmäsavuporo, ai että tulee hyvä piirakka kun joukkoon laittaa hieman kylmäsavupororouhetta. Hapankaalin mehu kannattaa hyödyntää myös. Itse käytän sen borssikeiton liemeen makua antamaan.
- Anonyymi
Minä käytän hapankaalin mehua myös startterina omille fermentointiprojekteille.
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko lämpimässä hyllyssä myytävän hapankaalin mehu? Minun ymmärryksen mukaan maitohappobakteerikanta on tapettu, jottei hapankaali fermentoidu enää kaupan hyllyllä, mutta kylmähyllyssä myytävä hapankaali on varmaankin eri asia ja siinä bakteerikanta on elävä.
Anonyymi kirjoitti:
Harrastatko hapanjuurileivontaa? Miten ruisjuuri sopii kasvisten hapattamiseen? Muutama vuosi sitten leivoin aktiivisesti ruisleipää ja fermentoin kurkkuja. Käytin startterina ruisjuurta. Sillä fermentointi käynnistyi ihan hyvin ja makukin oli ihan ok, mutta en ollut täysin tyytyväinen. Saattoi enemmän johtua käytetyistä mausteista. Eksoottisin fermentointi oli hapansienet, joita tein lampaankäävästä ja suppilovahveroista. Lisäsin varmuuden vuoksi sipulia ja porkkanaa, jotta bakteereille on riittävästi ravinteita kun sienet ovat aika ravinneköyhiä. Niistäkin tuli ihan hyviä ja vielä ollaan hengissä niiden kokeilujen jälkeen.
- Anonyymi
Grillaava_rouva kirjoitti:
Harrastatko hapanjuurileivontaa? Miten ruisjuuri sopii kasvisten hapattamiseen? Muutama vuosi sitten leivoin aktiivisesti ruisleipää ja fermentoin kurkkuja. Käytin startterina ruisjuurta. Sillä fermentointi käynnistyi ihan hyvin ja makukin oli ihan ok, mutta en ollut täysin tyytyväinen. Saattoi enemmän johtua käytetyistä mausteista. Eksoottisin fermentointi oli hapansienet, joita tein lampaankäävästä ja suppilovahveroista. Lisäsin varmuuden vuoksi sipulia ja porkkanaa, jotta bakteereille on riittävästi ravinteita kun sienet ovat aika ravinneköyhiä. Niistäkin tuli ihan hyviä ja vielä ollaan hengissä niiden kokeilujen jälkeen.
En ole tuota leipomista harrastanut, mutta kyllähän hapanleipä sopii myös maitohappobakteereiden herättelyyn. Taikinatiinussahan se bakteerikanta jollain tavalla kait pysyy muutenkin. Mutta hapankaalina käytän sitä kylmähyllyssä myytävää vaihtoehtoa. Varmaan ne lämpimässä myytävät pastöroitu, jos bakteerit ei ole enää hengissä.
- Anonyymi
Aamupalaksi tuli paisteltua hapankaalia ja sipulia voissa ja siihen päälle kanamunat ja vähän mausteita. Ihan hyvä leivänpäällinen tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585616Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1804564En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164062Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523584- 513541
- 753315
- 113211
- 312759
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia332360- 462317