Hapankaalia vähän paistaa ja maustaa padaksi

Anonyymi-ap

Hapankaalista tehdään keittoa kun kaalia ruskistaa ja lisää nesteitä ja eineksiä.

Tai voi vain vähän kuumentaa, ruskistaa padaksi ja lisätä muu sekaan.

Kaalilla on mukava syvästi hapan maku, joka tyydyttää aisteja.

7

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hapankaali on hyvää ja sopii moneen. Hapankaalipiirakka on oikein hyvää. Piirakkaan kannattaa kaali paistaa pannulla. Hapankaalin voimakkaalle maulle tasaväkinen pari on kylmäsavuporo, ai että tulee hyvä piirakka kun joukkoon laittaa hieman kylmäsavupororouhetta. Hapankaalin mehu kannattaa hyödyntää myös. Itse käytän sen borssikeiton liemeen makua antamaan.

• Anonyymi

Minä käytän hapankaalin mehua myös startterina omille fermentointiprojekteille.

• Anonyymi kirjoitti:

Toimiiko lämpimässä hyllyssä myytävän hapankaalin mehu? Minun ymmärryksen mukaan maitohappobakteerikanta on tapettu, jottei hapankaali fermentoidu enää kaupan hyllyllä, mutta kylmähyllyssä myytävä hapankaali on varmaankin eri asia ja siinä bakteerikanta on elävä.

• Anonyymi kirjoitti:

Harrastatko hapanjuurileivontaa? Miten ruisjuuri sopii kasvisten hapattamiseen? Muutama vuosi sitten leivoin aktiivisesti ruisleipää ja fermentoin kurkkuja. Käytin startterina ruisjuurta. Sillä fermentointi käynnistyi ihan hyvin ja makukin oli ihan ok, mutta en ollut täysin tyytyväinen. Saattoi enemmän johtua käytetyistä mausteista. Eksoottisin fermentointi oli hapansienet, joita tein lampaankäävästä ja suppilovahveroista. Lisäsin varmuuden vuoksi sipulia ja porkkanaa, jotta bakteereille on riittävästi ravinteita kun sienet ovat aika ravinneköyhiä. Niistäkin tuli ihan hyviä ja vielä ollaan hengissä niiden kokeilujen jälkeen.

• Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

Harrastatko hapanjuurileivontaa? Miten ruisjuuri sopii kasvisten hapattamiseen? Muutama vuosi sitten leivoin aktiivisesti ruisleipää ja fermentoin kurkkuja. Käytin startterina ruisjuurta. Sillä fermentointi käynnistyi ihan hyvin ja makukin oli ihan ok, mutta en ollut täysin tyytyväinen. Saattoi enemmän johtua käytetyistä mausteista. Eksoottisin fermentointi oli hapansienet, joita tein lampaankäävästä ja suppilovahveroista. Lisäsin varmuuden vuoksi sipulia ja porkkanaa, jotta bakteereille on riittävästi ravinteita kun sienet ovat aika ravinneköyhiä. Niistäkin tuli ihan hyviä ja vielä ollaan hengissä niiden kokeilujen jälkeen.

En ole tuota leipomista harrastanut, mutta kyllähän hapanleipä sopii myös maitohappobakteereiden herättelyyn. Taikinatiinussahan se bakteerikanta jollain tavalla kait pysyy muutenkin. Mutta hapankaalina käytän sitä kylmähyllyssä myytävää vaihtoehtoa. Varmaan ne lämpimässä myytävät pastöroitu, jos bakteerit ei ole enää hengissä.

• Anonyymi

Aamupalaksi tuli paisteltua hapankaalia ja sipulia voissa ja siihen päälle kanamunat ja vähän mausteita. Ihan hyvä leivänpäällinen tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      182
      1272
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      883
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      684
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      549
    Aihe