Ruokajonot jatkuvat ja jaettava vähenee

Anonyymi-ap

Tämä tilanne tuntuu nyt pahalta heidän kohdalle, jotka apua tosissaan tarvitsevat.
Voitaisiinko hyvät ihmiset tehdä sanaton sopimus, että jättäydymme pois näistä ruokajonoista me, jotka pärjäämme vaikkakin niukin naukin ilman näitä ruokia ja jättäisimme nämä avut heille, jotka sitä todella tarvitsevat. Näin näkisimme todellisen tarpeen, onko se niin suuri ja kasvava aikuisten ja vanhemman väen keskuudessa, miltä se nyt näyttää. Nuorten työttömien ja lapsiperheiden uskon tarvitsevan kyllä nykyisellä menolla apuja enemmänkin, kuin mitä on jaettavissa.

17

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lapsiperheet eivät missään nimessä saisi olla jonossa.

Ellei he jonottaisi, porvarit eivät koekisi itseään riittävän rikkaisi.

Vai miksi nykyinen hallitus muuten oli kohdistanut leikkauksia heitä kohtaan.

• Anonyymi

Täytyyhän "porvari" persun sillä käydä, ettei vaan avun tarvitsioille jää vaan liikaa.
      Näin me porvari persut ajatellaan.

• Anonyymi

Varsinkin täällä pitäisi kovemmin informoida tästä, että muistettaisiin jättää se ruoka-apu oikeasti tarvitseville. Pulskat hyväkuntoiset ja kohtuu varakkaat pariskunnat hakevat ruokaa, tulevat uudenkarhealla hyvällä autolla ja kaikki otetaan mitä otettavissa on. Ruokamenot alemmaksi, että rahaa säästyy taas ulkomaanmatkaan, sitten kerskutaan kuinka usein ollaan rantalomilla ja mitkä kaikki kohteet on nähty.

Itse elän "suu säkiä myöden", koskaan en ole ruokaa hakenut näistä jakelupisteistä enkä ole yhtään ulkomaanmatkaa tehnyt. Enkä tee.

• Anonyymi

Nyt kun Rovaniemelle on nousemassa telttakyliä, niin täytyy oikeasti huolehtia, että ns. slummit eivät muodostu terveydelle vaaralliseksi. Tautien leviäminen, rikollisuus ym. Poliisille lisää rahaa ja kaupungin laitettava valvontaa enemmän. Myös köyhien ruoan saannista huolehdittava, että on puhdasta ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun Rovaniemelle on nousemassa telttakyliä, niin täytyy oikeasti huolehtia, että ns. slummit eivät muodostu terveydelle vaaralliseksi. Tautien leviäminen, rikollisuus ym. Poliisille lisää rahaa ja kaupungin laitettava valvontaa enemmän. Myös köyhien ruoan saannista huolehdittava, että on puhdasta ruokaa.

Toki nämä ruoka-ym.avut on tarkoitettu kaikille jotka kokevat niitä tarvitsevan.Sen varakkaammankin yksilön on kyettävä selviytymään päivittäisistä elinkustannuksista ym. velvotteista. Työn menetys aiheuttaa viellä suuremmat ongelmat sille varakkaalle, joka on omalla palkkatulollaan pyörittänyt talouttaan ja huolehtinut esim. osa säästöön palkkatulosta asuntolainan erälyhennystä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki nämä ruoka-ym.avut on tarkoitettu kaikille jotka kokevat niitä tarvitsevan.Sen varakkaammankin yksilön on kyettävä selviytymään päivittäisistä elinkustannuksista ym. velvotteista. Työn menetys aiheuttaa viellä suuremmat ongelmat sille varakkaalle, joka on omalla palkkatulollaan pyörittänyt talouttaan ja huolehtinut esim. osa säästöön palkkatulosta asuntolainan erälyhennystä varten.

Jos on varaa uuteen autoon ja moneen ulkomaanmatkaan vuodessa niin ei todellakaan ole ruoka-avun tarpeessa. Jättäköön muutaman reissun tekemättä, ahneus näkyy näiden naamoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on varaa uuteen autoon ja moneen ulkomaanmatkaan vuodessa niin ei todellakaan ole ruoka-avun tarpeessa. Jättäköön muutaman reissun tekemättä, ahneus näkyy näiden naamoilta.

Ja kateus "vie kalatkin vesistä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kateus "vie kalatkin vesistä".

Ei ole kateutta jos peräänkuuluttaa rehellisyyttä ja moraalia. Miksi minä kadehtisin näitä hyväosaisia ruuanhamstraajia, kun en ole ikänäni käynyt hakemassa ruoka-apua. Sinäkö hyväksyt sen, että hyvin toimeentulevat vievät hädänalaisten ruuat? Mielestäni se on rumaa käytöstä jos hakee ruokaa vain siksi, että saa kerskakuluttaa.

Kuka hullu se nyt vähäosaisia kadehtii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kateutta jos peräänkuuluttaa rehellisyyttä ja moraalia. Miksi minä kadehtisin näitä hyväosaisia ruuanhamstraajia, kun en ole ikänäni käynyt hakemassa ruoka-apua. Sinäkö hyväksyt sen, että hyvin toimeentulevat vievät hädänalaisten ruuat? Mielestäni se on rumaa käytöstä jos hakee ruokaa vain siksi, että saa kerskakuluttaa.

Kateutta on kytätä naapurin lyhytvuokrausta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateutta on kytätä naapurin lyhytvuokrausta!

Aplodit! Onnistuit vetämään lyhytvuokrauksen ja kateuskortin esiin keskustelussa, joka koskee ihan eri asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aplodit! Onnistuit vetämään lyhytvuokrauksen ja kateuskortin esiin keskustelussa, joka koskee ihan eri asiaa.

Mie oon asukas. Haluatko Sinä asua salahotellissa, missä naapurit vaihtuu joka päivä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie oon asukas. Haluatko Sinä asua salahotellissa, missä naapurit vaihtuu joka päivä?

No en todellakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateuskortti vedetään esille aina, kun joku puolustaa rehellisyyttä, moraalia tai hyvää käytöstä ja muiden huomioimista. Niin nolo veto, ei todellakaan kukaan ole kateellinen sellaisia ihmisiä kohtaan kenellä on oikeasti asiat huonosti niin, että joutuu ruoka-apua jonottamaan. Ne jonotkin olisivat lyhemmät jos haettaisiin vain oikeaan tarpeeseen ja tositarvitsijoille jäisi enemmän.
        Mistä se kumpuaa tuo suunnaton ahneus ja häpeämätön käytös, että viedään ruuatkin hädänalisilta?

• Anonyymi

Kuka hyvänsä hakekoon ruokaa joka haluaa,vaikka olis kaapit ruokaa täys.Täytyykö tuostakin tehdä ongelma?!Se ei kuulu kellekkään vaikka hakisin ruokaa vaikka mulla olis varaa ostaa ruuat kaupasta.

• Anonyymi

Niin, ei tosiaan tietenkään kuulu kellekään, mutta häpeäisit jos osaisit. On niin ikävää vain, kun sellaiset, jotka tosissaan tarvitsisi sen ruoan, jää sit ilman. Aloittajana oli vielä se puoli tässä asiassa, että tulis oikeesti näkyviin, mikä on se todellinen tarvis.

• Anonyymi

En häpeä pätkääkään jos haen ruokaa ilmaiseksi,eikä se ole köyhemmältä pois.Jos ei laiskuuttaan joku jaksa hakea jonottaen,ei minua kiinnosta tippaakaan hänen elämänsä.Typerää tollanen jeesustelu.Pitäiskö minun majoittaa kodittomia?Asuntooni kun mahtuisi muitakin...

• Anonyymi

Lähen iltakaljalle ku on vähä ylimäärästä...Vai pitäisjkö minun antaa se raha tuolla kaupan liepeillä pyörivälle luuserille?Sillä kun on kamala kankkunen?Heikot sortuu ja se on aivan oikein niille.Jos tässä huomioi aina noita heikompia turhakkeita,ei tästä tuu mitään.Haen ilmasta ruokaa koska sitä jaetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      93
      3541
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      5
      1819
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      7
      1610
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      31
      1381
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      54
      948
    6. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      35
      882
    7. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      882
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      820
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      787
    10. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      784
    Aihe