Marjapuuro lapsuuteni suuri herkku

Anonyymi-ap

Kun olin lapsempi söimme usein marja- eli vispipuuroa.

Sitä tarjottiin koulussa ja kotona.
Marjat, itsekerätyt puolukat ja mannapuuro.

Mannapuuro keitetään mannaryyneistä eli- suurimoista ja marjat sekaan.

Kun puuro vähän jäähtyy vispataan kuohkeaksi.

Kauramannaakin mainostetaa, mutten ole moista kokeillut.

8

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Manna puuro tehdään maitoon ja vispipuuro keitetään yleensä marjoista/niiden mehusta. Kaikista marjoista voi tehdä vispipuuroa.

• Anonyymi00004

Vispipuuron teen puolukkamehuun, jonka olen viinihapolla tehnyt.
        Tänä vuonna kokeilin tehdä siitä marjamäskistä puolukkahilloa keittämällä.
        Olen yleensä heittänyt marjamäskin pois, mutta siitäpä tuli mahdottoman herkullista puolukkahilloa, sellaista marjaisaa ja paremman makuista, kuin suoraan puolukoista keitetty hillo tai puolukkasurvos.
        Jatkossa teen siitä marjamäskistä joka kerta hilloa, kun olen kuitenkin ne puolukat peranut.
        Yleensä kerään viinihappo mehustukseen puolukat vasta myöhään syksyllä syyskuun lopusta lokakuun puolelle, kun ovat hehuisimmillaan.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vispipuuron teen puolukkamehuun, jonka olen viinihapolla tehnyt.
        Tänä vuonna kokeilin tehdä siitä marjamäskistä puolukkahilloa keittämällä.
        Olen yleensä heittänyt marjamäskin pois, mutta siitäpä tuli mahdottoman herkullista puolukkahilloa, sellaista marjaisaa ja paremman makuista, kuin suoraan puolukoista keitetty hillo tai puolukkasurvos.
        Jatkossa teen siitä marjamäskistä joka kerta hilloa, kun olen kuitenkin ne puolukat peranut.
        Yleensä kerään viinihappo mehustukseen puolukat vasta myöhään syksyllä syyskuun lopusta lokakuun puolelle, kun ovat hehuisimmillaan.

Kyllä minä ainakin teen puolukoista tai muista marjoista marjat ensin keittämällä ilman mitään happoja.

• Anonyymi

Aika surullinen lapsuus

• Anonyymi

Kerro lisää jos vaikka helpottaisi.

• Anonyymi00005

On ollut todella terveellistä ja hyvää. Tykkäsin itsekin kovasti lapsena.

• Anonyymi00007

Viimeksi, kun tein, niin tuli liian sakeaa, kun jääkaapissa oli ja seuravana päivänä söin lisää.
      Täytyy vähentää mannaryynien määrää, niin ei tule niin sakeaa vispipuuroa.

• Anonyymi00008

Sen pitää olla ns lohkeavaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2162
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      86
      1546
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe