Kun olin lapsempi söimme usein marja- eli vispipuuroa.
Sitä tarjottiin koulussa ja kotona.
Marjat, itsekerätyt puolukat ja mannapuuro.
Mannapuuro keitetään mannaryyneistä eli- suurimoista ja marjat sekaan.
Kun puuro vähän jäähtyy vispataan kuohkeaksi.
Kauramannaakin mainostetaa, mutten ole moista kokeillut.
Marjapuuro lapsuuteni suuri herkku
8
251
Vastaukset 8
- Anonyymi
Manna puuro tehdään maitoon ja vispipuuro keitetään yleensä marjoista/niiden mehusta. Kaikista marjoista voi tehdä vispipuuroa.
- Anonyymi00004
Vispipuuron teen puolukkamehuun, jonka olen viinihapolla tehnyt.
Tänä vuonna kokeilin tehdä siitä marjamäskistä puolukkahilloa keittämällä.
Olen yleensä heittänyt marjamäskin pois, mutta siitäpä tuli mahdottoman herkullista puolukkahilloa, sellaista marjaisaa ja paremman makuista, kuin suoraan puolukoista keitetty hillo tai puolukkasurvos.
Jatkossa teen siitä marjamäskistä joka kerta hilloa, kun olen kuitenkin ne puolukat peranut.
Yleensä kerään viinihappo mehustukseen puolukat vasta myöhään syksyllä syyskuun lopusta lokakuun puolelle, kun ovat hehuisimmillaan. - Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vispipuuron teen puolukkamehuun, jonka olen viinihapolla tehnyt.
Tänä vuonna kokeilin tehdä siitä marjamäskistä puolukkahilloa keittämällä.
Olen yleensä heittänyt marjamäskin pois, mutta siitäpä tuli mahdottoman herkullista puolukkahilloa, sellaista marjaisaa ja paremman makuista, kuin suoraan puolukoista keitetty hillo tai puolukkasurvos.
Jatkossa teen siitä marjamäskistä joka kerta hilloa, kun olen kuitenkin ne puolukat peranut.
Yleensä kerään viinihappo mehustukseen puolukat vasta myöhään syksyllä syyskuun lopusta lokakuun puolelle, kun ovat hehuisimmillaan.Kyllä minä ainakin teen puolukoista tai muista marjoista marjat ensin keittämällä ilman mitään happoja.
- Anonyymi
Aika surullinen lapsuus
- Anonyymi
Kerro lisää jos vaikka helpottaisi.
- Anonyymi00005
On ollut todella terveellistä ja hyvää. Tykkäsin itsekin kovasti lapsena.
- Anonyymi00007
Viimeksi, kun tein, niin tuli liian sakeaa, kun jääkaapissa oli ja seuravana päivänä söin lisää.
Täytyy vähentää mannaryynien määrää, niin ei tule niin sakeaa vispipuuroa.- Anonyymi00008
Sen pitää olla ns lohkeavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid125799En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42579Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi19517Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50515- 36502
Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.108486Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33441- 37416
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää108388- 46383