Kun olin lapsempi söimme usein marja- eli vispipuuroa.
Sitä tarjottiin koulussa ja kotona.
Marjat, itsekerätyt puolukat ja mannapuuro.
Mannapuuro keitetään mannaryyneistä eli- suurimoista ja marjat sekaan.
Kun puuro vähän jäähtyy vispataan kuohkeaksi.
Kauramannaakin mainostetaa, mutten ole moista kokeillut.
Marjapuuro lapsuuteni suuri herkku
6
161
Vastaukset
- Anonyymi
Manna puuro tehdään maitoon ja vispipuuro keitetään yleensä marjoista/niiden mehusta. Kaikista marjoista voi tehdä vispipuuroa.
- Anonyymi00004
Vispipuuron teen puolukkamehuun, jonka olen viinihapolla tehnyt.
Tänä vuonna kokeilin tehdä siitä marjamäskistä puolukkahilloa keittämällä.
Olen yleensä heittänyt marjamäskin pois, mutta siitäpä tuli mahdottoman herkullista puolukkahilloa, sellaista marjaisaa ja paremman makuista, kuin suoraan puolukoista keitetty hillo tai puolukkasurvos.
Jatkossa teen siitä marjamäskistä joka kerta hilloa, kun olen kuitenkin ne puolukat peranut.
Yleensä kerään viinihappo mehustukseen puolukat vasta myöhään syksyllä syyskuun lopusta lokakuun puolelle, kun ovat hehuisimmillaan.
- Anonyymi
Aika surullinen lapsuus
- Anonyymi
Kerro lisää jos vaikka helpottaisi.
- Anonyymi00005
On ollut todella terveellistä ja hyvää. Tykkäsin itsekin kovasti lapsena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77939
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770