Oletko saanut rakastaa?

Mistä olet löytänyt elämäsi rakkauden?

Tuli vain mieleen tuosta kommentista, jossa joku sanoi, että: "Mies voi löytyä yllättävistä paikoista. Roskia viedessä voi törmätä roskalavan asukkiin."

😁

Itse olen saanut rakastua ja rakastaa kerran elämässäni, ihastumisia on ollut enemmän.

Ihan kiitollinen olen asiasta, mutta en vielä sinut sen kanssa, jos en löytäisi enää ketään.

67

497

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Olen saanut rakastaa ja saan. Mulle kun se, että minä rakastan on oleellisempaa kuin se rakastetaanko mua. Siksi en varmaan masennukkaan, vaikken olisi pop tai huomioitu. Oma tunne pitää elossa, ei muitten tunteet.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Lisään vielä, että tämä mun tunne pitää rakkauden sisällään mikä ei edellytä parisuhdetta. Eli kaikenlaisen rakkaudellisen tunteilun. Jo se miten tunnen eläimiä kohtaan rakkautta riittäisi pitämään minut elossa ja uskomaan elämän arvoon, että jo tämän takia kannattaa elää ja kokea tämä rakkaus, vaikka näihin rottiin tms. Silitellä sammakkoa kasvimaallani jne. 😊

Se elämän hyvyys on voima ja vastavoima pahuutta vastaan.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että tämä mun tunne pitää rakkauden sisällään mikä ei edellytä parisuhdetta. Eli kaikenlaisen rakkaudellisen tunteilun. Jo se miten tunnen eläimiä kohtaan rakkautta riittäisi pitämään minut elossa ja uskomaan elämän arvoon, että jo tämän takia kannattaa elää ja kokea tämä rakkaus, vaikka näihin rottiin tms. Silitellä sammakkoa kasvimaallani jne. 😊

Se elämän hyvyys on voima ja vastavoima pahuutta vastaan.

Jasu

Ja siitä kumpuaa mun taistelutahtonikin. Vastuksia vastaan. Rakkaudesta.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aamun pikku kevennyksenä, ettei otsat kurtistuisi. 🥰

https://youtu.be/4E5u7-KPgT8?feature=shared

Jasu

Toki mä olen kokenut joskus näinkin. Mutten enää. Rakkaus ei ole kahlitsemista, se on tunne. Sitä voi tuntea vaikkei kukaan haluisi olla rakkauteni kohde ja/tai ottaa rakkauttani vastaan. Se tunne voi silti kantaa tuntijaansa.

https://youtu.be/7PoIisbJ7HI?si=h4l3C7qeYznjXcP-

Mikä ihana oivallus oli ymmärtää tuo, siihen päättyi moni suru ja omistelu. Kohde on aina vapaa ja kohde sitouttaa itse itsensä, jos haluaa. Se ei ole minun tehtäväni sitoa ketään.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toki mä olen kokenut joskus näinkin. Mutten enää. Rakkaus ei ole kahlitsemista, se on tunne. Sitä voi tuntea vaikkei kukaan haluisi olla rakkauteni kohde ja/tai ottaa rakkauttani vastaan. Se tunne voi silti kantaa tuntijaansa.

https://youtu.be/7PoIisbJ7HI?si=h4l3C7qeYznjXcP-

Mikä ihana oivallus oli ymmärtää tuo, siihen päättyi moni suru ja omistelu. Kohde on aina vapaa ja kohde sitouttaa itse itsensä, jos haluaa. Se ei ole minun tehtäväni sitoa ketään.

Jasu

Monestihan se menee niin, että kun rakastaa, niin ennen pitkää joku rakastaa takaisin. 😊

• Anonyymi
      UUSI

En mun aivokemioissa on jotakin vialla tällaiset tunteet puuttuu minulta

• UUSI

Okei, harmi sinänsä.

• Anonyymi
      UUSI

Filosofinen kysymys:
      Voiko rakastaa tikkua varpaan kynnen alla, jos se estää hyppäämästä sillalta?

• UUSI

Niin. Voiko rakastaa vaikkua korvassa, jos se estää kuulemasta pskapuheita? 🤣

• Anonyymi
      UUSI

Kolmesti olen löytänyt. Yksi löytyi ystävän sohvalta, toinen bussipysäkiltä ja kolmas nettipelistä. 😀

• UUSI

Hyvä tuuri.

• Anonyymi
      UUSI

Ei tarvinnu lähteä merta edemmäs kalaan ns. Siinähän se rannalla ruikutti ku meinas menettää elämänsä parhaan kalasaaliinsa.

• UUSI

Jotenkin tulee sellinen viba, että nyt ei puhuta ihmisestä?

• Anonyymi
      UUSI

Miehet varmasti kelpuuttavat kaikki hyvät naiset - hoikka, nuori, tatuoimaton, seksikäs, ynnä feminiini.

• Anonyymi
        UUSI

Teinipoikien kriteerejä nuo, ei miesten.

• Anonyymi
        UUSI

Lisätäänkö listaan vielä silikonit, tekoripset ja -kynnet, hiuslisäkkeet ja botoxit? 😉

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisätäänkö listaan vielä silikonit, tekoripset ja -kynnet, hiuslisäkkeet ja botoxit? 😉

nuo on suominaiselle pakollisia

• Anonyymi
      UUSI

En näkyvästi mutta sen yhden kerran elämässäni olen tuntenut tuon tunteen. Enempiä avaamatta. - cu-

• UUSI

Eikä tarvitsekaan avata enempää kuin haluat.

• Anonyymi
      UUSI

Olen hyvilläni että kykenen rakastumaan ja rakastamaan. Vaikka petynkin, kärvistelen rakkauden tunteen loppuun ja sitten uuteen. Ei niitä monta samaan elämään mahdu. Sen olen huomannut että pitää olla paussi ettei rakasta ketään ennen kuin voi rakastua uuteen. Ei voi hypätä vain rakkaudesta toiseen.

• Anonyymi
      UUSI

Ravintolasta hänet löysin, niin kuin kaikki muutkin naiseni.
      Tähän ihastuin, olihan hän sievä.

20 vuotta myöhemmin rakastuin häneen ja nyt kun olemme jo raskaasti keski-ikäisiä, olen ihastumassa häneen uudelleen.

• UUSI

Aika kiva tarina.

• Anonyymi
      UUSI

Ei tavallinen mies kelpaa nykyajan naisille (suomalainen). Olkoon, ei väkisellä!

• Anonyymi
        UUSI

Totta. Vaihdoin suomalaisen ulkolaiseen, tosin en lennosta, enkä ole ollut päivääkään pahoillani.

• UUSI

Itse en laittaisi ulkolaista miestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Itse en laittaisi ulkolaista miestä.

ei niissä suomalaiissa miehissä vikaa olekaan

• Palstakamu
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Vaihdoin suomalaisen ulkolaiseen, tosin en lennosta, enkä ole ollut päivääkään pahoillani.

Minua häiritsee ulkomaalaisissa naisissa oudot hajusteet. Tuntuu että henki salpautuu heidän lähellään ja alkaa yskittämään.

• Anonyymi
      UUSI

Olen rakastunut kerran elämässäni oikein kunnolla ja se tapahtui joitakin kuukausia sitten arkisesti paikassa, jossa kävin usein, mutta jossa en koskaan tullut ajatelleeksi, että voisin kohdata siellä jonkun. Pääsi täysin yllättämään ja sen vuoksi se ehkä pääsikin tapahtumaan. Taidettiin molemmat olla niin tavallisessa arkimielentilassa neutraalisti avoimena, että sitten pääsi jysähtämään. Nyt sitten kuunnellaan tätä tunnetta ja opetellaan toisiamme. Aika näyttää miten käy.

• UUSI

Lykkyä pyttyyn. 😊

• Anonyymi
      UUSI

Rakkaani löysin eräästä autoliikkeestä 7v sitten

• UUSI

Hmm.. Puhutko autosta vai ihmisestä?

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hmm.. Puhutko autosta vai ihmisestä?

Ranskalaisesta kaunottaresta sen nimi on peugeot se on minun tyttöni

• Anonyymi
      UUSI

Olen, ehdottomasti!

Rakkaus voi löytyä mistä vaan (ei tosin roskiksesta..), itselläni yllättäen ihan tavallisista paikoista. Toisaalta myös erikoisesti tavallisista paikoista...

- Sheena

• UUSI

On niitä miehiä roskapöntöissäkin, mutta mutta tuppaavat vain päätymään päihtyneinä roska-auton puristimeen.

• UUSI

Niin.. minun kohdalla tämänkaltaiseen kysymykseen ei ole suoraa ja yksioikoista vastausta.

Osaan rakastaa ilman vastarakkautta, tunnen hyvin paljon rakkautta sisälläni. Ja monenlaista rakkautta vieläpä.

Silti en koskaan ole ollut rakastunut. Luullakseni.
      En näin pienenä ihmisenä usko tähän nykyiseen vallalla olevaan käsitykseen romanttisesta rakkaudesta. Pidän sitä ihan sairaana ajatuksena.
      Että ensin hullaannutaan toisesta ja rakastutaan, minkä jälkeen antaudutaan rakkaudelle jonkinlaisen sitoutumisen myötä.. tai jotain...

Olet mun, olen sun...
      Ajatus jopa kuvottaa minua. En koskaan haluaisi ajatella että toiselle omistautuminen olisi rakkautta.
      Aito rakkaus on niin puhdas asia, ettei se omista toista. Tai vaadi omistautumista.
      No, käsitykseni rakkaudesta onkin hyvin erikoinen. Mielestäni rakkaus ei sido, vaan vapauttaa.
      Siksi en pysty käsittämään kaikkea tätä parisuhdehömpötystä ja kumppanin löytämistä ynnä muuta.

Toki tiedostan, että käsityskykyni ei riitä ymmärtämään niin suurta asiaa kuin rakkaus. Olen siinä vajavainen. Sillä rakkaus asuu minussa ja vähän väliä se pakahduttaa niin että olen tikahtua siihen. Sen uskomaton voima on todella suuri ja silti minulla ei ole mitään tarvetta omistaa sitä tai rakkauteni kohdetta.

Ihastun ja rakastan paljon. Asioihin ja ihmisiin. Olen hyvinkin tunneihminen ja teen päätöksenikin sen perusteella mikä tuntuu oikealta. En jaksaisi elää jos en tuntisi rakkautta ympäröivää maailmaa kohtaan. Ja siksi voin sanoa että en ole löytänyt elämäni rakkautta, kuten aloituksessa kysyttiin.. elämä on itse rakkaus. Minä elän rakkaudesta.
      Välillä tosin tuo unohtuu minultakin.

Minun elämääni ei voi tulla elämäni rakkautta koskaan, siten kuin aloituksessa asia on ilmaistu. En vaan usko sen kaltaiseen rakkauteen. Minulle rakkaus on liian puhdasta ja pyhää. En vaan kykene muokkautumaan sen kaltaiseen ajatusmaailmaan että elämäni rakkaus olisi joku tietty henkilö joka olisi minua varten. Jo pelkkä ajatus saa minut voimaan pahoin.

• Anonyymi
        UUSI

No nyt pirpanalla on tosiaan ollut mietintämyssy käytössä, et tosiaan pidä raja-aidoista :)

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt pirpanalla on tosiaan ollut mietintämyssy käytössä, et tosiaan pidä raja-aidoista :)

En todellakaan pidä raja-aidoista. Elän kuten parhaaksi näen ja niin että se tuntuu oikealta.
        Tämä on minun elämäni. Ainokaiseni. Elän sen juuri siten kun minun on hyvä olla.

Piittaamatta muiden mielipiteistä sen suhteen, mikä on minulle tärkeää.

• UUSI

Kiitos mielipiteestä.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä.

Niih.. eihän tuo minun vuodatukseni kylläkän mikään mielipideasia ole. Se on tapani elää ja olla. Minun tapani. Se ei tee siitä sen oikeampaa taihi huonompaa kuin muidenkaan tapa olla ja elää. Kukin tyylillään.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niih.. eihän tuo minun vuodatukseni kylläkän mikään mielipideasia ole. Se on tapani elää ja olla. Minun tapani. Se ei tee siitä sen oikeampaa taihi huonompaa kuin muidenkaan tapa olla ja elää. Kukin tyylillään.

No sinun tapasi elää ja olla on ihan yhtä oikea kuin kaikilla muillakin. Äh, tajusin vain taas vajavuuteni aloituksen suhteen. 😁

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No sinun tapasi elää ja olla on ihan yhtä oikea kuin kaikilla muillakin. Äh, tajusin vain taas vajavuuteni aloituksen suhteen. 😁

Vajavuutesi? Nyt en ymmärtänyt.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Vajavuutesi? Nyt en ymmärtänyt.

No kun en ole niin verbaalisesti lahjakas, sitä vain tarkoitan.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No kun en ole niin verbaalisesti lahjakas, sitä vain tarkoitan.

Voih.. kyllä sinä olet omalla tavallasi ja itsesi näköisellä tavalla.
        Sinähän olet ihan ehta riimittelijäkin.. minä en sitä osaa. Ollenkaan.

Ulosantisi on ihan selkeää. Muista että täällä vastuu on lukijalla. Eikä lukija aina ymmärrä lukemaansa. :)

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voih.. kyllä sinä olet omalla tavallasi ja itsesi näköisellä tavalla.
        Sinähän olet ihan ehta riimittelijäkin.. minä en sitä osaa. Ollenkaan.

Ulosantisi on ihan selkeää. Muista että täällä vastuu on lukijalla. Eikä lukija aina ymmärrä lukemaansa. :)

Kiitos. 🤗

• Anonyymi
      UUSI

Minä myös olen saanut kerran rakastaa ja se kestikin reilusti yli parikymmentä vuotta. Haluan rakastua vielä toisen kerran ja koska koen olevani parisuhdeihminen, haluan parisuhteen suunnilleen ikäiseni miehen kanssa. Yhdestä tummatukkaisesta miehestä olen hyvin kiinnostunut ja haluan tutustua häneen ja toivottavasti hän minuun!

• UUSI

Toivottavasti tilanteesi etenee.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä olen saanut rakastaa. Sehän on melko helppoa.

Mutta sellainen kutina on, että elämäni rakkaus vielä odottaa.
      Jospa se löytyy muutaman kulman takaa?

-keinovaginamies-

• UUSI

Hui!!
        Älä ny viitti. Sullahan on hyvin toimiva suhdekuvio ymmärtääkseni.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hui!!
        Älä ny viitti. Sullahan on hyvin toimiva suhdekuvio ymmärtääkseni.

:))
        Rakkaudellisuuteni on pudonnut dramaattisesti. Joskus kuvasin sitä luvulla 1,7. Se on tippunut varmaan luokkaan 0,8.

-keinovaginamies-

• UUSI

Aika kiva varmasti tuollainen kutina.

• Anonyymi
      UUSI

Ah, elämäni rakkaus tuli ja meni.

Luulin, jopa perustellusti, että tunne oli molemminpuolinen.

Valitettavasti hän lähti, kun näkyvissä oli jotakin jännittävämpää ja lupaavampaa. Siis suuria tunteita ja varallisuutta.

Kipu helpotti noin kuudentoista vuoden aikana, nyt tuntuu vain pientä haikeutta.

Olen kyllä löytänyt itselleni uuden rakkauden, mutta ei se ole sama asia, sillä olen ollut jo pitkään sydämetön mies.

• UUSI

Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaisen. Se varmasti ottaa aikansa, että kipu hellittää. Tarkoitatko, että joku on vienyt sydämesi, niin et pysty antamaan sydäntäsi uudelle rakkaudelle? Kinkkinen tilanne kyllä, jos näin.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaisen. Se varmasti ottaa aikansa, että kipu hellittää. Tarkoitatko, että joku on vienyt sydämesi, niin et pysty antamaan sydäntäsi uudelle rakkaudelle? Kinkkinen tilanne kyllä, jos näin.

Ei ole enää mitään sydäntä mitä antaa, sen sirpaleet ovat hukkuneet jonnekin ajan virtaan.

Valitettavasti.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole enää mitään sydäntä mitä antaa, sen sirpaleet ovat hukkuneet jonnekin ajan virtaan.

Valitettavasti.

Mikäli olet tyytyväinen sinkkuna, niin mikäs siinä. Mikäli et ole, pitäisi se sydän saada jotenkin korjattua. Ikuisesti ei kannata jäädä jumiin menneisyyteen. Ketään kun ei voi pakottaa rakastamaan itseään.

• Anonyymi
      UUSI

No joo. Kerran ystäväni kutsui ison joukon kavereitaan Kiinalaiseen syömään.
      Tokihan menin ja olin utelias.
      Täytyy sanoa, että se kerran jo syöty ja purtu liha ei ollut mun juttu.

Ei ollut myöskään silloin tuntemattoman naisen juttukaan. Lähdimme sieltä yhdessä syömään uhallakin kärkkäreitä ja halvimpia toki.

Siinä jutellessamme huomasimme ajattelevan kovin samoin. Se kehittyi seukkaamiseksi ja tunteitakin oli.
      Tokikin elo voi yllättää ja viimeisen leposijaan en kyennyt mennä saattamaan. Toki jälkeenpäin vein ruusun raviradalle, mihin tuhkat siroteltiin.

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI

Hieno tarina. Tuosta voisi tehdä vaikka upean elokuvan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno tarina. Tuosta voisi tehdä vaikka upean elokuvan.

Kiitos. Kyllä mun elo onkin ollut yhtä elokuvaa toisensa perään. Kenellä muka on tasaisen paksua eloa?
        Valehtelevat, koska ryökäleet eivät kestä totuutta.

>simiti<

• Anonyymi
      UUSI

En ole.
      Enkä edes usko rakkauteen, muuten kuin että se on vain kemiallisia reaktioita aivoissa, ja se kestää vain hetken ajan.

Jos oikeaa rakkautta olisi olemassa, niin se kestäisi ikuisuuden ajan, ja se kestäisi vaikka se toinen tekisi jotain tyhmää, se rakkaus antaisi kaiken anteeksi. Se ei loppuisi.

Ei sellaista ole.

mies1234

• Anonyymi
      UUSI

Luulen näin. 2 rakastunut. Jokunfn ihastus. Tietenkään ei voi tietää mitä elämä tuo. Kuitenkin en usko vaikka mitä tapahtuisi enää uuteen suhteeseen lähtisin. Miehet jotenkin niin hirveitä nykyään. Ollut onni että löytänyt kunnollisen tarvitse enää rikkovia kokemuksia elämääni enempää.

• Anonyymi
        UUSI

Millä tavalla ne miehet on niin hirveitä nykyään?
        Mistä noin niinkun luulisit sen johtuvan että ovat...?

mies1234

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla ne miehet on niin hirveitä nykyään?
        Mistä noin niinkun luulisit sen johtuvan että ovat...?

mies1234

Ihan vaan seuraamalla netissä heidän kirjoittelua. Esim. Täälläkin. Jaa a oisko jotain hoitamattomia mt-ongelmia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan vaan seuraamalla netissä heidän kirjoittelua. Esim. Täälläkin. Jaa a oisko jotain hoitamattomia mt-ongelmia.

Olet kyllä tosi viisas... ihan häikäisee tuo viisauden valo.

mies1234

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä tosi viisas... ihan häikäisee tuo viisauden valo.

mies1234

No just tuollainen. Sinäkin olet vttupää heti tuntemattolle ihmiselle. Ketään kiinnosta tuollaiset juntit kunnollisten miesten jälkeen.

• UUSI

Myös naiset ovat hirveitä. Näin on varmaan aina ollut. Todennäköisesti olemme itsekin hirveitä.

• UUSI

En ole koskaan rakastunut aidosti romanttisessa mielessä. Koen itseni siinä suhteessa rikkinäiseksi. Usein mietin, että mikä minussa on vikana. Surullista. Mutta elämässäni on paljon muunlaista rakkautta, joten siinä suhteessa olen siunattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3555
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      207
      2286
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2120
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      38
      1859
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1659
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1118
    7. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      920
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      882
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      69
      847
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      812
    Aihe