Oletko saanut rakastaa?

Mistä olet löytänyt elämäsi rakkauden?

Tuli vain mieleen tuosta kommentista, jossa joku sanoi, että: "Mies voi löytyä yllättävistä paikoista. Roskia viedessä voi törmätä roskalavan asukkiin."

😁

Itse olen saanut rakastua ja rakastaa kerran elämässäni, ihastumisia on ollut enemmän.

Ihan kiitollinen olen asiasta, mutta en vielä sinut sen kanssa, jos en löytäisi enää ketään.

125

954

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen saanut rakastaa ja saan. Mulle kun se, että minä rakastan on oleellisempaa kuin se rakastetaanko mua. Siksi en varmaan masennukkaan, vaikken olisi pop tai huomioitu. Oma tunne pitää elossa, ei muitten tunteet.

Jasu

• Anonyymi

Lisään vielä, että tämä mun tunne pitää rakkauden sisällään mikä ei edellytä parisuhdetta. Eli kaikenlaisen rakkaudellisen tunteilun. Jo se miten tunnen eläimiä kohtaan rakkautta riittäisi pitämään minut elossa ja uskomaan elämän arvoon, että jo tämän takia kannattaa elää ja kokea tämä rakkaus, vaikka näihin rottiin tms. Silitellä sammakkoa kasvimaallani jne. 😊

Se elämän hyvyys on voima ja vastavoima pahuutta vastaan.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että tämä mun tunne pitää rakkauden sisällään mikä ei edellytä parisuhdetta. Eli kaikenlaisen rakkaudellisen tunteilun. Jo se miten tunnen eläimiä kohtaan rakkautta riittäisi pitämään minut elossa ja uskomaan elämän arvoon, että jo tämän takia kannattaa elää ja kokea tämä rakkaus, vaikka näihin rottiin tms. Silitellä sammakkoa kasvimaallani jne. 😊

Se elämän hyvyys on voima ja vastavoima pahuutta vastaan.

Jasu

Ja siitä kumpuaa mun taistelutahtonikin. Vastuksia vastaan. Rakkaudesta.

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamun pikku kevennyksenä, ettei otsat kurtistuisi. 🥰

https://youtu.be/4E5u7-KPgT8?feature=shared

Jasu

Toki mä olen kokenut joskus näinkin. Mutten enää. Rakkaus ei ole kahlitsemista, se on tunne. Sitä voi tuntea vaikkei kukaan haluisi olla rakkauteni kohde ja/tai ottaa rakkauttani vastaan. Se tunne voi silti kantaa tuntijaansa.

https://youtu.be/7PoIisbJ7HI?si=h4l3C7qeYznjXcP-

Mikä ihana oivallus oli ymmärtää tuo, siihen päättyi moni suru ja omistelu. Kohde on aina vapaa ja kohde sitouttaa itse itsensä, jos haluaa. Se ei ole minun tehtäväni sitoa ketään.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Toki mä olen kokenut joskus näinkin. Mutten enää. Rakkaus ei ole kahlitsemista, se on tunne. Sitä voi tuntea vaikkei kukaan haluisi olla rakkauteni kohde ja/tai ottaa rakkauttani vastaan. Se tunne voi silti kantaa tuntijaansa.

https://youtu.be/7PoIisbJ7HI?si=h4l3C7qeYznjXcP-

Mikä ihana oivallus oli ymmärtää tuo, siihen päättyi moni suru ja omistelu. Kohde on aina vapaa ja kohde sitouttaa itse itsensä, jos haluaa. Se ei ole minun tehtäväni sitoa ketään.

Jasu

Monestihan se menee niin, että kun rakastaa, niin ennen pitkää joku rakastaa takaisin. 😊

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Monestihan se menee niin, että kun rakastaa, niin ennen pitkää joku rakastaa takaisin. 😊

Noo ainakin nuo eläimet tekee niin. Ihmisetkin silloin tällöin, kun itselle sopii. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo ainakin nuo eläimet tekee niin. Ihmisetkin silloin tällöin, kun itselle sopii. 🙂

Jasu

Eläimet on jotenkin stabiilimpia tuossa rakastamisessa takaisin. Niitten elämässä ei taida olla niin paljonhäiriötekijöitä, kun meidän ihmisten. Ihmiset keskittyy ihan liikaa kaikkeen epäoleelliseen ja niin se rakkauskin kärsii.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläimet on jotenkin stabiilimpia tuossa rakastamisessa takaisin. Niitten elämässä ei taida olla niin paljonhäiriötekijöitä, kun meidän ihmisten. Ihmiset keskittyy ihan liikaa kaikkeen epäoleelliseen ja niin se rakkauskin kärsii.

Jasu

Karsimalla, ei lisäämällä ehtoja se rakkaus tulee konkreettisemmaksi. Mun mielipide. 😊

Jasu

• Anonyymi

En mun aivokemioissa on jotakin vialla tällaiset tunteet puuttuu minulta

• Anonyymi

Filosofinen kysymys:
      Voiko rakastaa tikkua varpaan kynnen alla, jos se estää hyppäämästä sillalta?

• Niin. Voiko rakastaa vaikkua korvassa, jos se estää kuulemasta pskapuheita? 🤣

• Anonyymi

Kolmesti olen löytänyt. Yksi löytyi ystävän sohvalta, toinen bussipysäkiltä ja kolmas nettipelistä. 😀

• Anonyymi

Ei tarvinnu lähteä merta edemmäs kalaan ns. Siinähän se rannalla ruikutti ku meinas menettää elämänsä parhaan kalasaaliinsa.

• Jotenkin tulee sellinen viba, että nyt ei puhuta ihmisestä?

• Anonyymi

Miehet varmasti kelpuuttavat kaikki hyvät naiset - hoikka, nuori, tatuoimaton, seksikäs, ynnä feminiini.

• Anonyymi

Teinipoikien kriteerejä nuo, ei miesten.

• Anonyymi

Lisätäänkö listaan vielä silikonit, tekoripset ja -kynnet, hiuslisäkkeet ja botoxit? 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisätäänkö listaan vielä silikonit, tekoripset ja -kynnet, hiuslisäkkeet ja botoxit? 😉

nuo on suominaiselle pakollisia

• Anonyymi kirjoitti:

nuo on suominaiselle pakollisia

Aijaahas, sueullista

• Anonyymi

En näkyvästi mutta sen yhden kerran elämässäni olen tuntenut tuon tunteen. Enempiä avaamatta. - cu-

• Eikä tarvitsekaan avata enempää kuin haluat.

• Anonyymi

Olen hyvilläni että kykenen rakastumaan ja rakastamaan. Vaikka petynkin, kärvistelen rakkauden tunteen loppuun ja sitten uuteen. Ei niitä monta samaan elämään mahdu. Sen olen huomannut että pitää olla paussi ettei rakasta ketään ennen kuin voi rakastua uuteen. Ei voi hypätä vain rakkaudesta toiseen.

• Anonyymi

Ravintolasta hänet löysin, niin kuin kaikki muutkin naiseni.
      Tähän ihastuin, olihan hän sievä.

20 vuotta myöhemmin rakastuin häneen ja nyt kun olemme jo raskaasti keski-ikäisiä, olen ihastumassa häneen uudelleen.

• Aika kiva tarina.

• Anonyymi

Ei tavallinen mies kelpaa nykyajan naisille (suomalainen). Olkoon, ei väkisellä!

• Anonyymi

Totta. Vaihdoin suomalaisen ulkolaiseen, tosin en lennosta, enkä ole ollut päivääkään pahoillani.

• Itse en laittaisi ulkolaista miestä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Itse en laittaisi ulkolaista miestä.

ei niissä suomalaiissa miehissä vikaa olekaan

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Vaihdoin suomalaisen ulkolaiseen, tosin en lennosta, enkä ole ollut päivääkään pahoillani.

Minua häiritsee ulkomaalaisissa naisissa oudot hajusteet. Tuntuu että henki salpautuu heidän lähellään ja alkaa yskittämään.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Minua häiritsee ulkomaalaisissa naisissa oudot hajusteet. Tuntuu että henki salpautuu heidän lähellään ja alkaa yskittämään.

Eivät kaikki ulkolaiset käytä hajusteita. ☺

• Anonyymi

Olen rakastunut kerran elämässäni oikein kunnolla ja se tapahtui joitakin kuukausia sitten arkisesti paikassa, jossa kävin usein, mutta jossa en koskaan tullut ajatelleeksi, että voisin kohdata siellä jonkun. Pääsi täysin yllättämään ja sen vuoksi se ehkä pääsikin tapahtumaan. Taidettiin molemmat olla niin tavallisessa arkimielentilassa neutraalisti avoimena, että sitten pääsi jysähtämään. Nyt sitten kuunnellaan tätä tunnetta ja opetellaan toisiamme. Aika näyttää miten käy.

• Lykkyä pyttyyn. 😊

• Anonyymi

Rakkaani löysin eräästä autoliikkeestä 7v sitten

• Hmm.. Puhutko autosta vai ihmisestä?

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hmm.. Puhutko autosta vai ihmisestä?

Ranskalaisesta kaunottaresta sen nimi on peugeot se on minun tyttöni

• Anonyymi

Olen, ehdottomasti!

Rakkaus voi löytyä mistä vaan (ei tosin roskiksesta..), itselläni yllättäen ihan tavallisista paikoista. Toisaalta myös erikoisesti tavallisista paikoista...

- Sheena

• On niitä miehiä roskapöntöissäkin, mutta mutta tuppaavat vain päätymään päihtyneinä roska-auton puristimeen.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

On niitä miehiä roskapöntöissäkin, mutta mutta tuppaavat vain päätymään päihtyneinä roska-auton puristimeen.

Nykyään on lukolliset roskikset, niihin on vaikea päästä "asustamaan".

- Sheena

• Uskon, että voi löytyä. ☺️

• Niin.. minun kohdalla tämänkaltaiseen kysymykseen ei ole suoraa ja yksioikoista vastausta.

Osaan rakastaa ilman vastarakkautta, tunnen hyvin paljon rakkautta sisälläni. Ja monenlaista rakkautta vieläpä.

Silti en koskaan ole ollut rakastunut. Luullakseni.
      En näin pienenä ihmisenä usko tähän nykyiseen vallalla olevaan käsitykseen romanttisesta rakkaudesta. Pidän sitä ihan sairaana ajatuksena.
      Että ensin hullaannutaan toisesta ja rakastutaan, minkä jälkeen antaudutaan rakkaudelle jonkinlaisen sitoutumisen myötä.. tai jotain...

Olet mun, olen sun...
      Ajatus jopa kuvottaa minua. En koskaan haluaisi ajatella että toiselle omistautuminen olisi rakkautta.
      Aito rakkaus on niin puhdas asia, ettei se omista toista. Tai vaadi omistautumista.
      No, käsitykseni rakkaudesta onkin hyvin erikoinen. Mielestäni rakkaus ei sido, vaan vapauttaa.
      Siksi en pysty käsittämään kaikkea tätä parisuhdehömpötystä ja kumppanin löytämistä ynnä muuta.

Toki tiedostan, että käsityskykyni ei riitä ymmärtämään niin suurta asiaa kuin rakkaus. Olen siinä vajavainen. Sillä rakkaus asuu minussa ja vähän väliä se pakahduttaa niin että olen tikahtua siihen. Sen uskomaton voima on todella suuri ja silti minulla ei ole mitään tarvetta omistaa sitä tai rakkauteni kohdetta.

Ihastun ja rakastan paljon. Asioihin ja ihmisiin. Olen hyvinkin tunneihminen ja teen päätöksenikin sen perusteella mikä tuntuu oikealta. En jaksaisi elää jos en tuntisi rakkautta ympäröivää maailmaa kohtaan. Ja siksi voin sanoa että en ole löytänyt elämäni rakkautta, kuten aloituksessa kysyttiin.. elämä on itse rakkaus. Minä elän rakkaudesta.
      Välillä tosin tuo unohtuu minultakin.

Minun elämääni ei voi tulla elämäni rakkautta koskaan, siten kuin aloituksessa asia on ilmaistu. En vaan usko sen kaltaiseen rakkauteen. Minulle rakkaus on liian puhdasta ja pyhää. En vaan kykene muokkautumaan sen kaltaiseen ajatusmaailmaan että elämäni rakkaus olisi joku tietty henkilö joka olisi minua varten. Jo pelkkä ajatus saa minut voimaan pahoin.

• Anonyymi

No nyt pirpanalla on tosiaan ollut mietintämyssy käytössä, et tosiaan pidä raja-aidoista :)

• Anonyymi kirjoitti:

No nyt pirpanalla on tosiaan ollut mietintämyssy käytössä, et tosiaan pidä raja-aidoista :)

En todellakaan pidä raja-aidoista. Elän kuten parhaaksi näen ja niin että se tuntuu oikealta.
        Tämä on minun elämäni. Ainokaiseni. Elän sen juuri siten kun minun on hyvä olla.

Piittaamatta muiden mielipiteistä sen suhteen, mikä on minulle tärkeää.

• Kiitos mielipiteestä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä.

Niih.. eihän tuo minun vuodatukseni kylläkän mikään mielipideasia ole. Se on tapani elää ja olla. Minun tapani. Se ei tee siitä sen oikeampaa taihi huonompaa kuin muidenkaan tapa olla ja elää. Kukin tyylillään.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Niih.. eihän tuo minun vuodatukseni kylläkän mikään mielipideasia ole. Se on tapani elää ja olla. Minun tapani. Se ei tee siitä sen oikeampaa taihi huonompaa kuin muidenkaan tapa olla ja elää. Kukin tyylillään.

No sinun tapasi elää ja olla on ihan yhtä oikea kuin kaikilla muillakin. Äh, tajusin vain taas vajavuuteni aloituksen suhteen. 😁

• Mu5tasydän kirjoitti:

No sinun tapasi elää ja olla on ihan yhtä oikea kuin kaikilla muillakin. Äh, tajusin vain taas vajavuuteni aloituksen suhteen. 😁

Vajavuutesi? Nyt en ymmärtänyt.

Vajavuutesi? Nyt en ymmärtänyt.

No kun en ole niin verbaalisesti lahjakas, sitä vain tarkoitan.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Voih.. kyllä sinä olet omalla tavallasi ja itsesi näköisellä tavalla.
        Sinähän olet ihan ehta riimittelijäkin.. minä en sitä osaa. Ollenkaan.

Ulosantisi on ihan selkeää. Muista että täällä vastuu on lukijalla. Eikä lukija aina ymmärrä lukemaansa. :)

Voih.. kyllä sinä olet omalla tavallasi ja itsesi näköisellä tavalla.
        Sinähän olet ihan ehta riimittelijäkin.. minä en sitä osaa. Ollenkaan.

Ulosantisi on ihan selkeää. Muista että täällä vastuu on lukijalla. Eikä lukija aina ymmärrä lukemaansa. :)

Kiitos. 🤗

• Anonyymi

Kannatan myös vapaata rakkautta. Jolla en kuitenkaan tarkoita hallitsematonta käyttäytymistä, ne menevät usein sekaisin 😂

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Kannatan myös vapaata rakkautta. Jolla en kuitenkaan tarkoita hallitsematonta käyttäytymistä, ne menevät usein sekaisin 😂

- Sheena

En minä suinkaan kannata mitään hallitsematonta hilluntaa rakkauden nimissä. Sellainen hippimeininki on niinkuin ihan last season...

Rakkaus ja rakastaminen on jaloa puuhaa. Mutta jos joku alkaa vapaan rakkauden nimissä hillumaan, on sillä luultavasti jotakin vikaa korvien välissä. Rakkaus kunnioittaa toista, myös se vapaa rakkaus.

Ollaan ihmisiä kaikki ja joskus .. tai no aika usein me ihmiset mokaillaan, myös rakkaudessa.
        Tarkoitan nyt sitä, että jos jonkun kumppani eksyy naapurin laitumille, ei voi vedota vapaaseen rakkauteen tekosyynä. Kyllä siinä on aina se eksyjän vapaa valinta. Valinta eksymiseen. Ja sillä ei sit ole paljoakaan tekemistä vapaan rakkauden kanssa.

Immeisillä tuntuu olevan suorastaan harhaluuloinen käsitys siitä, että vapaa rakkaus on jotakin sekopäistä hillumista kukasta kukkaan. Ei, sitä se ei ole. Vapaa rakkaus antaa luvan valita. Se ei tarkoita että on pakko valita tai ainakaan ei ole pakko valita aina väärin. Jos asiaa nyt noinkaan voi edes ilmaista.

Jos olet buffetissa ja olet syönyt itsesi täyteen lempiruokaasi, mikään ei pakota sinua ahtamaan uusia makuja jo kylläiseen vatsaasi. Mutta toisaalta, jos tuossa buffetissa ei ole lempiruokiasi ja olet nälkäinen, on sinulla mahdollisuus kokeilla uusia makuelämyksiä niin tahtoessasi. Tai mennä kotiin syömään.

Elämä on täynnä valintoja.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Elähän nyt. Mitä olen lueskellut jonkin verran kirjoittamiasi tekstejä, niin ne on oikein hyvin kirjoitettuja ja niistä selviää hyvin, että olet paljon ajatteleva nais-immeinen. Toki tämä on minun subjektiivinen näkemys. Keep up sporty ;)

Mitä varsinaiseen topicciin tulee.

Kyllä. Olen saanut rakastaa kerran jos toisenkin, ja se on ollut turhan usein kivulias mutta kasvattava kokemus. Rakkaus on vaikea laji :)

Noo ehkä sitten seuraavalla kerralla se ole niin kivuliasta.

-sulkakynästä-

• Anonyymi kirjoitti:

Elähän nyt. Mitä olen lueskellut jonkin verran kirjoittamiasi tekstejä, niin ne on oikein hyvin kirjoitettuja ja niistä selviää hyvin, että olet paljon ajatteleva nais-immeinen. Toki tämä on minun subjektiivinen näkemys. Keep up sporty ;)

Mitä varsinaiseen topicciin tulee.

Kyllä. Olen saanut rakastaa kerran jos toisenkin, ja se on ollut turhan usein kivulias mutta kasvattava kokemus. Rakkaus on vaikea laji :)

Noo ehkä sitten seuraavalla kerralla se ole niin kivuliasta.

-sulkakynästä-

No mutta kiitoksia sulkakynä. Talletan tämän tekstin syvälle sieluni sopukoihin.

Hauska sinänsä tämä palstan kontrasti, kun yksi sanoo vajaaksi ja toinen ajattelevaksi. 😁👌

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En minä suinkaan kannata mitään hallitsematonta hilluntaa rakkauden nimissä. Sellainen hippimeininki on niinkuin ihan last season...

Rakkaus ja rakastaminen on jaloa puuhaa. Mutta jos joku alkaa vapaan rakkauden nimissä hillumaan, on sillä luultavasti jotakin vikaa korvien välissä. Rakkaus kunnioittaa toista, myös se vapaa rakkaus.

Ollaan ihmisiä kaikki ja joskus .. tai no aika usein me ihmiset mokaillaan, myös rakkaudessa.
        Tarkoitan nyt sitä, että jos jonkun kumppani eksyy naapurin laitumille, ei voi vedota vapaaseen rakkauteen tekosyynä. Kyllä siinä on aina se eksyjän vapaa valinta. Valinta eksymiseen. Ja sillä ei sit ole paljoakaan tekemistä vapaan rakkauden kanssa.

Immeisillä tuntuu olevan suorastaan harhaluuloinen käsitys siitä, että vapaa rakkaus on jotakin sekopäistä hillumista kukasta kukkaan. Ei, sitä se ei ole. Vapaa rakkaus antaa luvan valita. Se ei tarkoita että on pakko valita tai ainakaan ei ole pakko valita aina väärin. Jos asiaa nyt noinkaan voi edes ilmaista.

Jos olet buffetissa ja olet syönyt itsesi täyteen lempiruokaasi, mikään ei pakota sinua ahtamaan uusia makuja jo kylläiseen vatsaasi. Mutta toisaalta, jos tuossa buffetissa ei ole lempiruokiasi ja olet nälkäinen, on sinulla mahdollisuus kokeilla uusia makuelämyksiä niin tahtoessasi. Tai mennä kotiin syömään.

Elämä on täynnä valintoja.

Juuri noin. Vapaa rakkaus pitää jopa automaationa, että kumppanilla on lupa valita, silläkin uhalla, ettei toinen valitse aina "oikein". Ja jos toinen valitsee usein tai alvariinsa "väärin", sen kyllä tuntee ja se tuntuu suhteessa.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Vapaa rakkaus pitää jopa automaationa, että kumppanilla on lupa valita, silläkin uhalla, ettei toinen valitse aina "oikein". Ja jos toinen valitsee usein tai alvariinsa "väärin", sen kyllä tuntee ja se tuntuu suhteessa.

- Sheena

Niin.. jokainen ihmissuhde on erilainen ja omanlaisensa. Se, mikä toimii toisilla ei päde kaikkiin.

Mielestäni se, että on vapaus valita on jokaisen perusoikeus. Myös parisuhteissa. Se, miten valinnat sitten vaikuttavat, onkin eri juttu.

Itse en ole luvannut 100% uskollisuutta, mielestäni sellainen on sula mahdottomuus, mutta mielestäni olen ollut uskollinen siitä huolimatta.

Kyllähän lupauksia on helppo antaa, mutta niiden pitäminen onkin sitten ihan oma juttunsa. Pitäisi ihmisten mennä itseensä ja oikeasti miettiä, millaisia lupauksia pystyvät oikeasti pitämään. Eikä rikkoa lupauksiaan.

• Anonyymi

Minä myös olen saanut kerran rakastaa ja se kestikin reilusti yli parikymmentä vuotta. Haluan rakastua vielä toisen kerran ja koska koen olevani parisuhdeihminen, haluan parisuhteen suunnilleen ikäiseni miehen kanssa. Yhdestä tummatukkaisesta miehestä olen hyvin kiinnostunut ja haluan tutustua häneen ja toivottavasti hän minuun!

• Toivottavasti tilanteesi etenee.

• Anonyymi

Kyllä olen saanut rakastaa. Sehän on melko helppoa.

Mutta sellainen kutina on, että elämäni rakkaus vielä odottaa.
      Jospa se löytyy muutaman kulman takaa?

-keinovaginamies-

• Hui!!
        Älä ny viitti. Sullahan on hyvin toimiva suhdekuvio ymmärtääkseni.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hui!!
        Älä ny viitti. Sullahan on hyvin toimiva suhdekuvio ymmärtääkseni.

:))
        Rakkaudellisuuteni on pudonnut dramaattisesti. Joskus kuvasin sitä luvulla 1,7. Se on tippunut varmaan luokkaan 0,8.

-keinovaginamies-

• Aika kiva varmasti tuollainen kutina.

• Anonyymi

Ah, elämäni rakkaus tuli ja meni.

Luulin, jopa perustellusti, että tunne oli molemminpuolinen.

Valitettavasti hän lähti, kun näkyvissä oli jotakin jännittävämpää ja lupaavampaa. Siis suuria tunteita ja varallisuutta.

Kipu helpotti noin kuudentoista vuoden aikana, nyt tuntuu vain pientä haikeutta.

Olen kyllä löytänyt itselleni uuden rakkauden, mutta ei se ole sama asia, sillä olen ollut jo pitkään sydämetön mies.

• Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaisen. Se varmasti ottaa aikansa, että kipu hellittää. Tarkoitatko, että joku on vienyt sydämesi, niin et pysty antamaan sydäntäsi uudelle rakkaudelle? Kinkkinen tilanne kyllä, jos näin.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaisen. Se varmasti ottaa aikansa, että kipu hellittää. Tarkoitatko, että joku on vienyt sydämesi, niin et pysty antamaan sydäntäsi uudelle rakkaudelle? Kinkkinen tilanne kyllä, jos näin.

Ei ole enää mitään sydäntä mitä antaa, sen sirpaleet ovat hukkuneet jonnekin ajan virtaan.

Valitettavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole enää mitään sydäntä mitä antaa, sen sirpaleet ovat hukkuneet jonnekin ajan virtaan.

Valitettavasti.

Mikäli olet tyytyväinen sinkkuna, niin mikäs siinä. Mikäli et ole, pitäisi se sydän saada jotenkin korjattua. Ikuisesti ei kannata jäädä jumiin menneisyyteen. Ketään kun ei voi pakottaa rakastamaan itseään.

• Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti.

No onpa surullista. Lähetän sinulle empatiaa maailman tuuliin. 😔

• Anonyymi

No joo. Kerran ystäväni kutsui ison joukon kavereitaan Kiinalaiseen syömään.
      Tokihan menin ja olin utelias.
      Täytyy sanoa, että se kerran jo syöty ja purtu liha ei ollut mun juttu.

Ei ollut myöskään silloin tuntemattoman naisen juttukaan. Lähdimme sieltä yhdessä syömään uhallakin kärkkäreitä ja halvimpia toki.

Siinä jutellessamme huomasimme ajattelevan kovin samoin. Se kehittyi seukkaamiseksi ja tunteitakin oli.
      Tokikin elo voi yllättää ja viimeisen leposijaan en kyennyt mennä saattamaan. Toki jälkeenpäin vein ruusun raviradalle, mihin tuhkat siroteltiin.

>simiti<

• Anonyymi

Hieno tarina. Tuosta voisi tehdä vaikka upean elokuvan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno tarina. Tuosta voisi tehdä vaikka upean elokuvan.

Kiitos. Kyllä mun elo onkin ollut yhtä elokuvaa toisensa perään. Kenellä muka on tasaisen paksua eloa?
        Valehtelevat, koska ryökäleet eivät kestä totuutta.

>simiti<

• Kaunis tarina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Kyllä mun elo onkin ollut yhtä elokuvaa toisensa perään. Kenellä muka on tasaisen paksua eloa?
        Valehtelevat, koska ryökäleet eivät kestä totuutta.

>simiti<

Kirjoita siitä kirja, ehkä siitä joskus vielä tulee suomi-elokuva. Olisi paljon parempi käsikirjoitus kuin mikään mistä nyt tehdään suomilaisia elokuvia.

• Anonyymi

En ole.
      Enkä edes usko rakkauteen, muuten kuin että se on vain kemiallisia reaktioita aivoissa, ja se kestää vain hetken ajan.

Jos oikeaa rakkautta olisi olemassa, niin se kestäisi ikuisuuden ajan, ja se kestäisi vaikka se toinen tekisi jotain tyhmää, se rakkaus antaisi kaiken anteeksi. Se ei loppuisi.

Ei sellaista ole.

mies1234

• Anonyymi

Niin no eihän rakkauden tarvitse loppua, vaikka ihmissuhde loppuisikin. Ihmistä voi rakastaa, vaikka olisi mahdotonta olla yhdessä. Itseään on lupa suojella, vaikka rakastisikin.

• Juu, aito rakkaus kestää varmaan jonkin verran kuoppia, mutta jotkut teot ovat sellaisia, että niitä ei tarvitse antaa anteeksi puolin tai toisin. Tällaisia ovat mielestäni esimerkiksi alkoholismi, väkivaltaisuus, uskottomuus, vain muutaman mainitakseni.

• Anonyymi

Rakkautta on erilaista, erilaisia on ihmisetkin.

Rakkaus kestää myös, vaikka toinen tai itse tekisi jotain tyhmää. Kyse on enemmän siitä miten tyhmää ja miten usein.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no eihän rakkauden tarvitse loppua, vaikka ihmissuhde loppuisikin. Ihmistä voi rakastaa, vaikka olisi mahdotonta olla yhdessä. Itseään on lupa suojella, vaikka rakastisikin.

Tuo on totta ja nimenomaan.

- Sheena

• Anonyymi

Luulen näin. 2 rakastunut. Jokunfn ihastus. Tietenkään ei voi tietää mitä elämä tuo. Kuitenkin en usko vaikka mitä tapahtuisi enää uuteen suhteeseen lähtisin. Miehet jotenkin niin hirveitä nykyään. Ollut onni että löytänyt kunnollisen tarvitse enää rikkovia kokemuksia elämääni enempää.

• Anonyymi

Millä tavalla ne miehet on niin hirveitä nykyään?
        Mistä noin niinkun luulisit sen johtuvan että ovat...?

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla ne miehet on niin hirveitä nykyään?
        Mistä noin niinkun luulisit sen johtuvan että ovat...?

mies1234

Ihan vaan seuraamalla netissä heidän kirjoittelua. Esim. Täälläkin. Jaa a oisko jotain hoitamattomia mt-ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan vaan seuraamalla netissä heidän kirjoittelua. Esim. Täälläkin. Jaa a oisko jotain hoitamattomia mt-ongelmia.

Olet kyllä tosi viisas... ihan häikäisee tuo viisauden valo.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä tosi viisas... ihan häikäisee tuo viisauden valo.

mies1234

No just tuollainen. Sinäkin olet vttupää heti tuntemattolle ihmiselle. Ketään kiinnosta tuollaiset juntit kunnollisten miesten jälkeen.

• Myös naiset ovat hirveitä. Näin on varmaan aina ollut. Todennäköisesti olemme itsekin hirveitä.

• Ikävää, että sinullakin on huonoja kokemuksia miehistä, mutta hyvä, että joku on osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ikävää, että sinullakin on huonoja kokemuksia miehistä, mutta hyvä, että joku on osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen.

Ei nyt sinällään Itselläni. Mut sivusta seurannut noita juttuja etten halua edes altistaa itseäni moiselle. Puutuu kokonaan käytöstavat, haukutaan ja arvostellaan. Naisen pitäisi olla miljonääri, missi ja malli sekä huora. Ja huolehtia mihen kaikki tarpeet kun ukko vaan haukkuu. Kiitos ei. Mieluummin vaikka yksin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt sinällään Itselläni. Mut sivusta seurannut noita juttuja etten halua edes altistaa itseäni moiselle. Puutuu kokonaan käytöstavat, haukutaan ja arvostellaan. Naisen pitäisi olla miljonääri, missi ja malli sekä huora. Ja huolehtia mihen kaikki tarpeet kun ukko vaan haukkuu. Kiitos ei. Mieluummin vaikka yksin.

Älä unohda Madonnaa! Naisen pitää olla madonna. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-- "Naisen pitäisi olla miljonääri, missi ja malli sekä huora"

Tai vaihtoehtoisesti sen naisen tarvitsisi olla vaan kaunis ja naisellinen. Tiedän kyllä että se on aivan liikaa vaadittu. Kunhan vaan sanoin.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai vaihtoehtoisesti sen naisen tarvitsisi olla vaan kaunis ja naisellinen. Tiedän kyllä että se on aivan liikaa vaadittu. Kunhan vaan sanoin.

mies1234

Mä olen. Siksi mulla on kunnollinen mieskin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Sekä kun luin tuon sinun vastauksen olet selvästi tunne elämältäsi häiriintynyt. Ehkäpä psykopaatti. Siksi et tule ikinä löytämään rakkautta. Jätä naiset rauhaa psyko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä kun luin tuon sinun vastauksen olet selvästi tunne elämältäsi häiriintynyt. Ehkäpä psykopaatti. Siksi et tule ikinä löytämään rakkautta. Jätä naiset rauhaa psyko.

I rest my case..... sanoit jo tarpeeksi ihan itse. Valamiehistö(lukijat) tehkööt omat päätelmänsä.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

I rest my case..... sanoit jo tarpeeksi ihan itse. Valamiehistö(lukijat) tehkööt omat päätelmänsä.

mies1234

Mitkä ihmeen päätelmät? Minjn päätelmä sinusta on olet katkera, keskenkasvuinen incel tunne elämältään lapsentasolla ehkä kirjoilla? Vastaukseni oli osoitettu aloittajalle. Mutta sinä haluaisit tulla kiusaamaan ja provosoimaan. Juuri sinunlaiset ihmiset ällöttää minua ilkeät epäkypsät tyhmät. Sen takia olisin mieluummin yksin kuin ksipäiden kiusattavana. Onko se niin väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Sinulla ei olisi tarjota naiselle henkistä vahvuutta ja tunneälyä sekä vakautta. Et ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään. Olet tunnekylmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Puhut että naisen pitää olla kaunis ja naisellinen. Eli petustat rakkauden pinnallisuuteen. Osoittaa että et aikuinen mielestäsi edes. Et osaa käyttäytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut että naisen pitää olla kaunis ja naisellinen. Eli petustat rakkauden pinnallisuuteen. Osoittaa että et aikuinen mielestäsi edes. Et osaa käyttäytyä.

Sekä turha ulista kirjoitusvirheistä niitä tulee kun suutun 🖕

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä turha ulista kirjoitusvirheistä niitä tulee kun suutun 🖕

Suutut melko herkästi, lähes yhdestä lauseesta... Siitä kuinka huolellisesti henkilö kirjoittaa voi päätellä paljon sen älykkyydestä sekä sivistyneisyydestä. En siis sano ettet saisi tehdä virheitä, mutta ihmiset (lukijat) kyllä usein tekevät päätelmiä henkilön persoonasta sen tuottaman tekstin laadun perusteella.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suutut melko herkästi, lähes yhdestä lauseesta... Siitä kuinka huolellisesti henkilö kirjoittaa voi päätellä paljon sen älykkyydestä sekä sivistyneisyydestä. En siis sano ettet saisi tehdä virheitä, mutta ihmiset (lukijat) kyllä usein tekevät päätelmiä henkilön persoonasta sen tuottaman tekstin laadun perusteella.

mies1234

Minua ei sinänsä kiinnosta tuntematoman ajatukset itsestäni. Kyllä suutun kun en halua olla kaltaistesi kanssa tekemisissä. Ja koko ajat tulet sönkäämään minulle. Aloittaja hyvä tyyppi siksi vastasin hänelle. Te trollit olette prseestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Sanoo ihminen joka ei osaa rakastaa tai usko rakkauteen 🙄 Eli tunnehäiriöinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Sekä tämä vaan vahvistaa ajatusta että nykyään miehet ovat hirveitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoo ihminen joka ei osaa rakastaa tai usko rakkauteen 🙄 Eli tunnehäiriöinen.

Tunnehäiriöinen on minulle tuntematon käsite. On toki mahdollista että olen sellainen, en osaa siitä sen enempää sanoa. En vaan oikein näe mitään syytä tuntea ns. "rakkautta" ketään kohtaan.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnehäiriöinen on minulle tuntematon käsite. On toki mahdollista että olen sellainen, en osaa siitä sen enempää sanoa. En vaan oikein näe mitään syytä tuntea ns. "rakkautta" ketään kohtaan.

mies1234

Olet joko narsisti tai psykopaatti. Nyt jätä minut rauhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet joko narsisti tai psykopaatti. Nyt jätä minut rauhaan.

Tahdot siis olla ihan yksin keskustelupalstalla? Ok... sopii minulle.... Johan tuo diagnoosikin nyt saatiin niin mitäs tässä sen enempää puhumista onkaan.

mies1234

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahdot siis olla ihan yksin keskustelupalstalla? Ok... sopii minulle.... Johan tuo diagnoosikin nyt saatiin niin mitäs tässä sen enempää puhumista onkaan.

mies1234

Haluan keskustella vaikka aloittajan kanssa ja ihmisten jotka ovat mukavia. En sinun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mies1234

Ei mitään meillä ole ikinä ollut mitään puhumista. En tiedä miksi edes kommentoit minulle alunperinkään.Ei vttujaakaan kiinnosta keskustella kanssasi.

• En ole koskaan rakastunut aidosti romanttisessa mielessä. Koen itseni siinä suhteessa rikkinäiseksi. Usein mietin, että mikä minussa on vikana. Surullista. Mutta elämässäni on paljon muunlaista rakkautta, joten siinä suhteessa olen siunattu.

• Hyvä, että pystyt kuitenkin huomaamaan, että elämässäsi on muunlaista rakkautta. Se on paljon se.

• Anonyymi

Hyväksyn ja ymmärrän ettei minulle ole rakkautta tässä maailmassa. Yksinäisyydestä voi löytää kuitenkin rauhan.

• Tuo rauhan löytäminen on tärkeää. Itse en ole vielä löytänyt sitä. Olisko vinkkejä?

• Anonyymi

Puhunet siis parisuhderakkaudesta? Se ei ole ainoa aito oikea Rakkaus. Rakkautta on kaikkialla missä vaan sitä näkemään kykenee. Parisuhderakkaus on aika suppea siivu siitä. Parisuhderakkaudet kokeneena näen Rakkauden paljon enempänä/laajempana. Rakkaus on supistettu/typistetty pikkiriikkiseen laatikkoon.🤷‍♀️

• Juu, tässä keskityin tuohon palaan kakkua.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, tässä keskityin tuohon palaan kakkua.

Ok😍.🤷‍♀️

• Kahdesti ja suhdekaaret olivat pelottavankin identtiset.

Molemmat löytyivät siten että ajattelin ylläpitää kirjitustaitoa joten hommasin kirjeenvaihtoystäviä sekä kotimasta että ulkomailta; ulkomailta siksi että oppisin sitä kautta paremmin kieliä.
      No yksi kirjeenvaihtokaveri asusteli muutaman kunnan päässä ja kun oltiin aikamme kirjoiteltu niin mulla oli matka joka kulki hänen asustaman kunnan halki. Ehdottelin että josko annetaan kirjeille myös kasvot ja istahdetaan. Käytiin kahvilla ja mukavaa oli ja jatkettiin kirjoittelua. Jonkin ajan kuluttua tavattiin uudelleen ja suunta olikin sitten se että enemmän juteltiin kasvokkain kuin enää kirjoiteltiin.

Jossakin vaiheessa huomattiin että keskustelu on muuttunut vaikeammaksi koska meillä oli huulet yhdessä. Jossakin vaiheessa sitten huomattiin että meillä oli jotakin muutakin yhdessä kuin huulet ja myöhemmin sitten pappikin liitti meidät yhteen. Viimeinen joka vielä medät liitti yhteen oli asuntolaina ja talo. Toisen rakkauden kanssa vielä myös lapset.

Joskus miettinyt että pitäisikö testata vielä kolmatta kertaa tuo kirjeenvaihto, mutta on jäänyt tekemättä sillä myös loppu oli samanlainen molempien lähtiessä myöhemmin toisen miehen matkaa.

• Anonyymi

tuossa on sitä realismia.

• Ikävää, että olet kokenut tuollaisen.

• Anonyymi

rakkaus on haavce, kuin mnielikuva jonkqa voi rahalla ostaa kokeile onlyfans.

tahalla sa rakkautta, mutta takkaudella ie saa rahaa

• Anonyymi

Olen mies ja olen saanut rakastua...

Se ei ole dilti meriitti...se on minusta kiinni oleva asia...

Rakastettu on jo eri...ja meriitit...missä lie?

• Totta tuokin, se että joku rakastaa juuri sinua on meriitti.

• Anonyymi

Tjaa mitenkäs nämä suuret tunteet yleisölle välittäisi, jos nyt vain ujosti toteaisi häveliäästi kuiskaten että olen tainnut joskus vähän rakastaakin 😊 ja mahdollisesti joutunut myös vastarakkauden uhriksi miesparka 😄

• Hieno homma. ☺️

• Anonyymi

Sikäli outo ajatus etteikö rakkaus olisi koko ajan läsnä.
      Rakkaus on läsnä ihan jokainen vuorokausi, tunti ja minuutti.
      Itse tunnen niin, ja myös ihmiset ympärillä niin toimivat.
      En ole koskaan tuntenut rakkauden puutosta. Ihmiset jotka toimivat oikeudenmukaisesti tuskin rakkaudelta välttyvät.

AV

• Hyvin sanottu.

• Anonyymi

täyttä roskaa.
        olet kyllä yksi täysi pelle koko tyyppi, en usko enää sanaakaan siitä mitä sanot tästä edespäin.

• Anonyymi

Näin juurikin. Rakkautta ei lokeroida/ei typistetä.Sellainen rakkaus joka lokeroidaan/typistetään ei ole rakkautta ensinkään. Se on itsekkyyttä,minäminää.Rakkaus ei sitä tunnista🤷‍♀️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      61
      6703
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      60
      6039
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      126
      5243
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      17
      3912
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      45
      3859
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      132
      3490
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3470
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      172
      2945
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2799
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      60
      2645
    Aihe