Uunituore Nalle-video! (Yxärin suositus)

Anonyymi-ap

55

426

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oia ihana tavata nalle😊 suuri haave☺️

• Anonyymi

niimpä nalle-video,.. minullre mil´niiin netflix muistuttaa ettän ytkin tulosa Peikko 2 -elokuva muista tulee.

• En halua edes katsoa. Nalle on kusipää, joka on kautta elämänsä ajanut vain ja ainoastaan omaa etuaan. Mistä hänelle löytyy edes kannattajia on täysi mysteeri.

• Anonyymi

Katsopa tuo video. Siinä hän puhuu Suomen elinkeinoelämästä ja siitä, miten Suomen talous voitaisiin saada kasvamaan.

🦄

• Anonyymi

En keskustele tästä enää kanssasi. Olet tunteidesi ja ennakkoluulojesi vallassa. En jaksa ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella avoimesti ja objektiivisesti.

🦄

• Anonyymi

Tavalliset pankin asiakkaat eivät myöskään pelasta Suomea, koska he eivät voi investoida.

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

En keskustele tästä enää kanssasi. Olet tunteidesi ja ennakkoluulojesi vallassa. En jaksa ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella avoimesti ja objektiivisesti.

🦄

Ei ole pakko keskustella kenenkään kanssa. Tämä on vapaaehtoista hupia.

• Anonyymi

Ihana Nalle❤️
      Pusuttelisin sitä ja ottaisin kainalooni.
      💋💋💋

• Anonyymi

Tämähän eskaloitui nopeasti. 😳

Oletko nainen vai mies?

🦄

• Kyllä Nalle tietää! Olisi mielenkiintoista päästä sisään Nallen mielenmaisemaan ja ymmärtää hänen logiikkaansa, joka juontaa jo pitemmältä ajalta. Hänellä on tietotaitoa nähdä asioita laajemmin, sekä ymmärtää syyt ja seuraukset.

Nallella on visioita, joita tällainen tavis-tallaaja ei pysty aina edes ymmärtämään. En osaa sanoa pidänkö henkilöstä, vai en, mutta se ei ole tässä oleellista.

• Anonyymi

Kiitos! Kyllä, olen samaa mieltä.

🦄

• Anonyymi

Nalle oli ennen valtion tukiaisia kivenkova kommunisti...

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Nalle oli ennen valtion tukiaisia kivenkova kommunisti...

>simiti<

Tiedän. Nuorempana B. Wahlroos kulki kommunistien kanssa, eli radikaalia elämänvaihetta ja jakoi samaa ideologiaa.

"Wahlroos sanoo eläneensä itse asiassa elämänsä huippuvuosia radikaalivuosinaan 1960-luvun lopulla ja 1970-luvun alussa.
        – Elämäni parhaita aikoja. En väitä, että se oli elämäni parasta aikaa, mutta kyllä se top viisi listalle pääsee, ehkä jopa top kolme.
        Tämän jälkeen lienee selvää, että Wahlroos on sinut radikaalimenneisyytensä kanssa, mitä suurimmassa määrin.

Wahlroos sanoo oppineensa radikaalivuosistaan paljon. Hänen mielestään mikään ei tee niin hyvää kuin joutua miettimään arvojaan ja elämäänsä uudestaan.
        – Opin pitämään puheita, väitetään, että olen hyvä palopuheenpitäjä edelleenkin. Opin kirjoittamaan kiertokirjeitä ja seinälehtiä, oli hyviä opettajia kuten Leif Salmén.
        – Mutta siinä vaiheessa, kun jengi alkoi tulla kokouksiin sinisiin partiopaitoihin pukeutuneena, minä lähdin."
        (IS 25.9.2021)

• tosi.typy kirjoitti:

Tiedän. Nuorempana B. Wahlroos kulki kommunistien kanssa, eli radikaalia elämänvaihetta ja jakoi samaa ideologiaa.

"Wahlroos sanoo eläneensä itse asiassa elämänsä huippuvuosia radikaalivuosinaan 1960-luvun lopulla ja 1970-luvun alussa.
        – Elämäni parhaita aikoja. En väitä, että se oli elämäni parasta aikaa, mutta kyllä se top viisi listalle pääsee, ehkä jopa top kolme.
        Tämän jälkeen lienee selvää, että Wahlroos on sinut radikaalimenneisyytensä kanssa, mitä suurimmassa määrin.

Wahlroos sanoo oppineensa radikaalivuosistaan paljon. Hänen mielestään mikään ei tee niin hyvää kuin joutua miettimään arvojaan ja elämäänsä uudestaan.
        – Opin pitämään puheita, väitetään, että olen hyvä palopuheenpitäjä edelleenkin. Opin kirjoittamaan kiertokirjeitä ja seinälehtiä, oli hyviä opettajia kuten Leif Salmén.
        – Mutta siinä vaiheessa, kun jengi alkoi tulla kokouksiin sinisiin partiopaitoihin pukeutuneena, minä lähdin."
        (IS 25.9.2021)

jatkuu...

"Siniset paidat viittaavat taistolaisuuteen, äärivasemmistolaisuuteen, joka ryhmittyi Skp:n sisällä puolueen varapuheenjohtajan Taisto Sinisalon ympärille. Wahlroos tekee pesäeron Neuvostoliittoa palvovaan taistolaisuuteen. Hän lähti vasemmiston leiristä ennen taistolaisten rynnistystä yhteiskunnassa median, politiikan ja kulttuurielämän avainpaikoille.

Wahlroos ei pidä itseään varsinaisena taistolaisena.
        Itse asiassa vastenmielinen taistolaisuus oli juuri asia, jonka takia Wahlroos jätti vasemmiston."

• Anonyymi

No niinpä 😡 Näitä idiootteja, jotka uskovat itsestään suuria, vääristelevät asiantuntijoiden lausuntoja.

https://yle.fi/a/74-20189400

👹👺🤬

• Anonyymi

Suoraan sanoen en oikein ymmärrä tuota ongelmaa. Voiko joku viisaampi selittää?

"Yksinkertaistettuna luottamuspula koski tutkimustuloksia. Tutkimuksen mukaan yritystuet ovat haitallisia tuottavuuden kasvulle, koska ne heikentävät tuottavuuden rakennemuutosta. Etlan taustalla olevat yritykset eivät kuitenkaan halunneet luopua yritystuista, jotka ovat hyödyttävät niitä. Siis tutkimus, jossa todetaan, että yritystuet eivät ole hyväksi, ei ollut Etlan taustalla olevien suurten yritysten mieleen."
        https://yle.fi/a/74-20189400

Siis tutkijat saivat tietynlaisia tuloksia A, joiden pohjalta he tekivät toimenpidesuosituksia B. Taho C haluaa (tuloksista A ja toimenpidesuosituksista B) huolimatta toteuttaa toimenpiteen D.

Mikä tässä on ongelma?

Eiväthän tutkijat päätä, mitä heidän tuloksillaan tehdään.

Rahoituksen myöntäjä päättää toimenpiteistä. Eihän tämä tarkoita sitä, etteivätkö tutkijat voisi vapaasti tutkia.

En siis ymmärrä ongelmaa.

🦄

• Anonyymi

Bjorn Wahlroos on ”kokemusasiantuntija öyhöttäjä”

• Anonyymi

Ei sinuun voi luottaa yksisarvinen mitenkään, jos et tutki omatoimisestoi ihmisten taustoja ja mitä heistä kerrotaan. Monista lähteistä tietysti.

Kerro edes että olet rakastunut,
      niin voin painaa osuutesi villaisella.

Kun ihminen uskoo olevansa jotain erinomaista ja vaikuttaa vakuuttavalta, aiheutuu paljon vahinkoa. Tutkimustuloksiin ei saa puuttua, eikä niitä saa vääristellä, vaikka olisi valtaa.

En pysty nyt muuta kuin pudistelemaan päätä. Sinun juttujasi en ole aikoihin vakavasti ottanut, vaikka jotkut niistä voisivat olla tärkeitä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Toisin sanoen en hyväksy tutkimuksen vääristelyä.

Toisaalta olen sitä mieltä, että rahoittaja tekee rahoillaan mitä haluaa, vaikka se olisi tutkimustulosten vastaista. Sitten rahoittajan täytyy vain rehellisesti todeta, että valitsee toimenpiteen, joka ei ole tutkimustulosten mukainen. Ei se oikeuta puuttumaan tutkimukseen.

🦄

• Anonyymi

Saanko kysyä, miten jaksoit koko tuubilinkkisi kuuntelemaan?

Löydät taustatieto hänestä m35-intjin linkistä, 3h. Voit tehdä omat johtopäätöksesi hänestä rivien välistä.

Suomen Konkurssi
      Pauli Vahtera – Mitä SUOMELLE TAPAHTUI?
      https://m.youtube.com/watch?v=5j22n8bzYA0

• Anonyymi

"Saanko kysyä, miten jaksoit koko tuubilinkkisi kuuntelemaan?"

Tein samalla muita hommia.

Vahtera vaikuttaa huipputyypiltä! Voisin ainakin vähän kuunnella tuota tässä nyt.

🦄

• Anonyymi

Kiitos.

Lopetin videon kuuntelun kohtaan 12:30, jossa Vahtera väittää, että vapaaehtoisesti lapsettomien ihmisten elämä on pintapuolista.

Ok, annoin tälle ihmiselle mahdollisuuden. 😊

Hänellä ei kuitenkaan ole oikeutta tehdä lasten hankinnasta moraalikysymystä. Millään valtiolla ei ole oikeutta päättää naisen kehon käytöstä, enkä kannata sellaisen valtion luomista. (Nykyisellään Suomen valtio päättää vain miesten kehon käytöstä maanpuolustukseen, ja näen siinä toki ongelman.)

Mutta joo. Henkilö puhuu yhdessä lauseessa vastuun ottamisesta elämässä ja toisessa lauseessa kritisoi yksilönvapautta. Tämä riitti minulle. 😑

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos.

Lopetin videon kuuntelun kohtaan 12:30, jossa Vahtera väittää, että vapaaehtoisesti lapsettomien ihmisten elämä on pintapuolista.

Ok, annoin tälle ihmiselle mahdollisuuden. 😊

Hänellä ei kuitenkaan ole oikeutta tehdä lasten hankinnasta moraalikysymystä. Millään valtiolla ei ole oikeutta päättää naisen kehon käytöstä, enkä kannata sellaisen valtion luomista. (Nykyisellään Suomen valtio päättää vain miesten kehon käytöstä maanpuolustukseen, ja näen siinä toki ongelman.)

Mutta joo. Henkilö puhuu yhdessä lauseessa vastuun ottamisesta elämässä ja toisessa lauseessa kritisoi yksilönvapautta. Tämä riitti minulle. 😑

🦄

Kuuntelin vielä pari virkettä lisää.

Hän sanoi, että vapaaehtoisesti lapsettomien ihmisten elämä on pintapuolista ja onnetonta. Siihen perään tuli moraalinen velvoite hankkia lapsia.

😂😂😂

Jep jep.

No niin, onnea sille taholle joka päättää yrittää lainsäädännön muuttamista lasten hankintaan _pakottavaksi_. Kannusteitahan minä en vastusta, koska sellaiset eivät vaikuta minuun. Mutta aika paljon pitää valtion muuttua, että naiset saadaan pakotettua raskauteen. 😉

Lopputulos:
        Nalle vs. Vahtera: 6-0.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Saanko kysyä, miten jaksoit koko tuubilinkkisi kuuntelemaan?"

Tein samalla muita hommia.

Vahtera vaikuttaa huipputyypiltä! Voisin ainakin vähän kuunnella tuota tässä nyt.

🦄

Hei mahtavaa, hienoa!

Älä anna alun oikeistopopulismin häiritä. Vahteralla ei ole hyviä kokemuksia suomen naispoliitikoista, mutta ne jotka hän mainitsee, niin syystäkin.

Samoin hänellä on joitain yksipuoleisia näkemyksiä naisista ja koulutuksen tärkeydestä, mutta siinä kontekstissa jossa hän elää ja taustaan johon vertaa, niin hyvin ymmärrettävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei mahtavaa, hienoa!

Älä anna alun oikeistopopulismin häiritä. Vahteralla ei ole hyviä kokemuksia suomen naispoliitikoista, mutta ne jotka hän mainitsee, niin syystäkin.

Samoin hänellä on joitain yksipuoleisia näkemyksiä naisista ja koulutuksen tärkeydestä, mutta siinä kontekstissa jossa hän elää ja taustaan johon vertaa, niin hyvin ymmärrettävää.

Ei. Minä en kuuntele tuollaisia ihmisiä, jotka sanovat noin lasten hankinnasta.

Siinä on minulla raja, jota en ylitä mistään muusta syystä. 😊

Tuo mikä sinulle on sivuseikka on minulle corea. Ehkä olet mies?

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Minä en kuuntele tuollaisia ihmisiä, jotka sanovat noin lasten hankinnasta.

Siinä on minulla raja, jota en ylitä mistään muusta syystä. 😊

Tuo mikä sinulle on sivuseikka on minulle corea. Ehkä olet mies?

🦄

Olen nainen ja kuuntelen kaikkia ja kaikkea. Ihmisistä voin tehdä omat arvioni, mutta en anna sen häiritä.

On myös mielenkiintoista tarkkailla ihmisiä ja heidän vaikuttimiaan. Oman moodinsa voi aina valita.

Voisi olettaa, että Vahtera jonkun verran mielistelee haastattelijaa, joka ei välttämättä pysty edes ymmärtämään Vahteran todellista agendaa osallistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nainen ja kuuntelen kaikkia ja kaikkea. Ihmisistä voin tehdä omat arvioni, mutta en anna sen häiritä.

On myös mielenkiintoista tarkkailla ihmisiä ja heidän vaikuttimiaan. Oman moodinsa voi aina valita.

Voisi olettaa, että Vahtera jonkun verran mielistelee haastattelijaa, joka ei välttämättä pysty edes ymmärtämään Vahteran todellista agendaa osallistua.

Ok, kiitos havainnoistasi.

Minulle yksilönvapaus on niin tärkeä länsimainen arvo, että pidän sitä kunnioittamattomia ihmisiä aavistuksen totalitaristeina. Yksilönvapaus ja ruumiillinen koskemattomuus ovat ihmisarvon liitännäisiä, joista en halua tinkiä. Mitkään muut pyrkimykset eivät oikeuta niistä tinkimistä.

🦄

• Anonyymi

Ei kannata luottaa vanhojen poliitikkojen sanomisiin. Ei Esko Ahokaan voinut tunnustaa osuuttaan 90-luvun lamaan, vaan syytti työmarkkinajärjestöjä.

Lisäksi kaikki sellaiset tahot, joilla on läheinen suhde poliittisiin päättäjiin ja ajavat yksityisen pääomasijoittamisen tuottoja, ovat vaaraksi päätöstenteolle.

• Anonyymi

"Lisäksi kaikki sellaiset tahot, joilla on läheinen suhde poliittisiin päättäjiin ja ajavat yksityisen pääomasijoittamisen tuottoja, ovat vaaraksi päätöstenteolle."

Kerrohan lisää tästä. Millä tavalla he ovat vaaraksi?

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lisäksi kaikki sellaiset tahot, joilla on läheinen suhde poliittisiin päättäjiin ja ajavat yksityisen pääomasijoittamisen tuottoja, ovat vaaraksi päätöstenteolle."

Kerrohan lisää tästä. Millä tavalla he ovat vaaraksi?

🦄

Katso Yle Areena Ulkolinja - Ikääntyvä Eurooppa - rahasampo.

Kuvaa Ranskan ja Espanjan vanhustenhoidon tilaa. Suurempana antina yksityisen sijoittamisen ongelmallisuus yksityisten sijoittajien rynniessä hyvin maksavan asiakkaan, eli valtion rahoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso Yle Areena Ulkolinja - Ikääntyvä Eurooppa - rahasampo.

Kuvaa Ranskan ja Espanjan vanhustenhoidon tilaa. Suurempana antina yksityisen sijoittamisen ongelmallisuus yksityisten sijoittajien rynniessä hyvin maksavan asiakkaan, eli valtion rahoille.

Nyt on tältä päivältä videot katsottu.

Vanhustenhoito on kustannusrakenteeltaan ongelmallinen ala. En osaa tehdä siihen liittyviä kustannuslaskelmia, joten minulla ei ole siihen ratkaisua eikä mielipidettä. Olen omassa mielessäni sulkenut pois kaksi ratkaisua: 1) hoivan palauttamisen perheille, koska silloin naiset ovat vaarassa joutua ilmaisen työn tekijöiksi sekä 2) palvelun laadusta tinkimisen kustannussäästösyistä.

Muuta mielipidettä minulla ei tähän ole, eikä aihe kiinnosta tällä hetkellä niin paljon, että perehtyisin siihen lisää.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: maailman tärkeimmät poliittiset päätökset tehdään jo nyt pääomasijoittajien hyödyksi. Vain Eurooppa on tästä jonkinasteinen poikkeus esimerkiksi GDPR:n ja muiden vastaavien osalta.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on tältä päivältä videot katsottu.

Vanhustenhoito on kustannusrakenteeltaan ongelmallinen ala. En osaa tehdä siihen liittyviä kustannuslaskelmia, joten minulla ei ole siihen ratkaisua eikä mielipidettä. Olen omassa mielessäni sulkenut pois kaksi ratkaisua: 1) hoivan palauttamisen perheille, koska silloin naiset ovat vaarassa joutua ilmaisen työn tekijöiksi sekä 2) palvelun laadusta tinkimisen kustannussäästösyistä.

Muuta mielipidettä minulla ei tähän ole, eikä aihe kiinnosta tällä hetkellä niin paljon, että perehtyisin siihen lisää.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: maailman tärkeimmät poliittiset päätökset tehdään jo nyt pääomasijoittajien hyödyksi. Vain Eurooppa on tästä jonkinasteinen poikkeus esimerkiksi GDPR:n ja muiden vastaavien osalta.

🦄

Jos et lue Saksaa, Espanjaa, Ranskaa ja Tanskaa Euroopaksi, niin mitä sitten.

Ei GDPR suojaa pääomasijoittajien rynnistystä julkisten rahojen markkinoille, vaan tehostaa sen. Vaaran merkkinä on valtavan kuhinan kiihtyminen, markkinajohtajuus, yrityskaupat ja edelleen myyminen.

Kehittyvien maiden naiset puristetaan ensin uudenaikaiseksi orjatyövoimaksi, - työehdot muistuttavat lähinnä wolt-kuskeja. Tätä tuskin ensin edes ajattelemme.

Tämä on uusi liiketoimintamalli, jolta odotetaan valtavia tuottoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et lue Saksaa, Espanjaa, Ranskaa ja Tanskaa Euroopaksi, niin mitä sitten.

Ei GDPR suojaa pääomasijoittajien rynnistystä julkisten rahojen markkinoille, vaan tehostaa sen. Vaaran merkkinä on valtavan kuhinan kiihtyminen, markkinajohtajuus, yrityskaupat ja edelleen myyminen.

Kehittyvien maiden naiset puristetaan ensin uudenaikaiseksi orjatyövoimaksi, - työehdot muistuttavat lähinnä wolt-kuskeja. Tätä tuskin ensin edes ajattelemme.

Tämä on uusi liiketoimintamalli, jolta odotetaan valtavia tuottoja.

Palvelut täytyy järjestää siten, että pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos. Tämä koskee sekä julkista että yksityistä toteuttajaa.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvelut täytyy järjestää siten, että pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos. Tämä koskee sekä julkista että yksityistä toteuttajaa.

🦄

Ei pidä paikkaansa. Katso tuo ohjelma.

Siinä asiat on niin yksinkertaisesti kuvattu, ettei harjakuvitelmille >pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos> jää enää mahdollisuutta.

Lainsäädännöklä siihen voitaisiin puuttua, ennen kuin tilanne eskaloituu niin pahaksi, että on liian myöhäistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Katso tuo ohjelma.

Siinä asiat on niin yksinkertaisesti kuvattu, ettei harjakuvitelmille >pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos> jää enää mahdollisuutta.

Lainsäädännöklä siihen voitaisiin puuttua, ennen kuin tilanne eskaloituu niin pahaksi, että on liian myöhäistä.

Minulla ei valitettavasti ole niin paljon mielenkiintoa vanhustenhoitoa kohtaan, että järjestäisin aikaa tuolle ohjelmalle.

"pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos"

Tämän tulisi siis olla tavoitteena. Tietysti se on vaikeaa. On taloustieteen niukkuusperiaatteen mukaista, että se on vaikeaa.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole niin paljon mielenkiintoa vanhustenhoitoa kohtaan, että järjestäisin aikaa tuolle ohjelmalle.

"pienimmällä mahdollisella panoksella saadaan paras mahdollinen tulos"

Tämän tulisi siis olla tavoitteena. Tietysti se on vaikeaa. On taloustieteen niukkuusperiaatteen mukaista, että se on vaikeaa.

🦄

Sama tilanne, mutta kun näin pätkän, niin koukutuin välittömästi ja oli pakko katsoa se useampaan kertaan läpi.

Kiinnostuin pääomasijoittamisesta, tuottojen moninkertaistamisesta ja tuottojen suojaamisesta verottajalta.

Pidin sitä dokumentin mielenkiintoisimpana antina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tilanne, mutta kun näin pätkän, niin koukutuin välittömästi ja oli pakko katsoa se useampaan kertaan läpi.

Kiinnostuin pääomasijoittamisesta, tuottojen moninkertaistamisesta ja tuottojen suojaamisesta verottajalta.

Pidin sitä dokumentin mielenkiintoisimpana antina.

Minä ajattelen, että verotulotkin täytyy käyttää tavalla, joka maksimoi laadukkaat palvelut.

Kaikessa rahan käytössä haetaan parasta tuottoa.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ajattelen, että verotulotkin täytyy käyttää tavalla, joka maksimoi laadukkaat palvelut.

Kaikessa rahan käytössä haetaan parasta tuottoa.

🦄

Niin minäkin, mutta raha voi käyttäytyä toisella tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin, mutta raha voi käyttäytyä toisella tavalla.

Tai siis rahan käyttäytyminen voi näyttäytyä eri tavalla.

Ei enää enempää tähän minulta.

Voi löytää vastauksia, jos vain etsii niitä. Vinkkiä kaikille niille, jotka vastauksia etsivät...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis rahan käyttäytyminen voi näyttäytyä eri tavalla.

Ei enää enempää tähän minulta.

Voi löytää vastauksia, jos vain etsii niitä. Vinkkiä kaikille niille, jotka vastauksia etsivät...

"Tai siis rahan käyttäytyminen voi näyttäytyä eri tavalla."

Tämä on niin epätarkasti ilmaistu, etten voi kommentoida. "Rahan käyttäytyminen" ja "käyttäytymisen näyttäytyminen" tulisi ilmaista eri tavoin, jotta voisin ymmärtää sinua.

🦄

• Anonyymi

niin ällös ole tyhmä-petteri eli juuri nyt investoida kultaan...

.. mutta joku hassuhkokin joku myyjäå tyttönen Julia kai nimi näåin

• Anonyymi

Ei tuota just nyt jaksanut katsoa, mutta Nalle on fiksu tyyppi ja monellatapaa Suomessa väärinymmärretty.

Yksi syy, miksi Nalle tai hänenkaltaisensa on väärinymmärretty täällä Suomessa, on vasemmalle suuntautunut valtamedia.

Noi podcastit ja youtubet taas antaa mahdollisuuden puhua asioista siten kun ne ovat. Itsestäkin on niiden myötä tullut enemmän oikeistolainen.

Jotenkin ihan ahdistaa jo kuunnella jotain Sdp:een tai Vasemmistopuolueen edustajaa. Sama Vihreiden kohdalla.

Jotenkin karua, miten kyseisten puolueiden mepit juhlivat, kun vasaran kanssa hillunut meppi sai syytesuojan Eu:ssa. Iljettävää...

• Anonyymi

Sinun pitää katsoa kaikki, eikä yökkiä siellä tv:n ääressä. Jotenkin ahdistaa ihan helvetissä, että ihminen on kuin lapamato, eikä tutki saamaansa tietoa.

Sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä, mihin päin joku suuntautuu, vaan kansallisesti kestävillä valinnoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pitää katsoa kaikki, eikä yökkiä siellä tv:n ääressä. Jotenkin ahdistaa ihan helvetissä, että ihminen on kuin lapamato, eikä tutki saamaansa tietoa.

Sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä, mihin päin joku suuntautuu, vaan kansallisesti kestävillä valinnoilla.

Kuka on sanonut, että en tutkisi?

Kansallinen kestävyys ei ole kiinni suuntauksista, vaan faktoista. Eikä nykyiset punavihreät haihattelut äänestäjiä ostaen ole kestäviä.

• Anonyymi

bakke vakenue vökhenues,'

• Anonyymi

minä jumiudun pelaamaan jotain shakki-peliä joku chessmaaster.

• No samaahan mäkin oon teille sanonu ettei suomeen enää investoida. Nalle just kertoo siinä, kuinka paljon suomeen investoitiin 80 ja 90 lopulla paljon. Ja verotus on liian korkea. Ja Vanhasen hallitus sen verotuksen muutti huonoon suuntaan. Ja samaa puhu myös että nyt on ollu 18 vuotta lama, kun 90 luvulla se kesti kolme vuotta.

• Anonyymi

Juu, investointeja tarvittaisiin. Ja sitä ennen täytyy tietää, miten niitä saadaan.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, investointeja tarvittaisiin. Ja sitä ennen täytyy tietää, miten niitä saadaan.

🦄

Nalle sanoi, että firmat voisivat investoida omiin toimiin täysin veroitta. Sillä saisi investointeja, eikä siinä valtiollekaan tulisi isoja veromenetyksiä, kun nyt ei investoida käytännössä yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nalle sanoi, että firmat voisivat investoida omiin toimiin täysin veroitta. Sillä saisi investointeja, eikä siinä valtiollekaan tulisi isoja veromenetyksiä, kun nyt ei investoida käytännössä yhtään.

Tarkoitatko tuota kohtaa 21:36, jossa ehdotetaan Norjan mallin mukaisesti, että eurooppalaisiin yhtiöihin sijoittava oy saisi noista yhtiöistä maksettavan pääomatulon verovapaasti niin kauan kuin varat pidetään oy:n sisällä?

En muista Nallen videolta tuota mainintaa omiin toimiin investoimisesta, mutta jos kyse on yrityksen omien voittovarojen käytöstä omiin investointeihin, niin ainakin Elinkeinoelämän valtuuskunta sanoo näin:

"Veronkevennys voidaan vaihtoehtoisesti suunnata pelkästään uusiin investointeihin verohyvityksen avulla. Verohyvitys määritellään osana investoinnin arvosta ja se pienentää maksettavan yhteisöveron määrää vastaavalla summalla."

https://www.eva.fi/blog/2024/02/28/kasvun-sytykkeet-kahdeksan-veroehdotusta-investointien-houkuttelemiseksi/

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko tuota kohtaa 21:36, jossa ehdotetaan Norjan mallin mukaisesti, että eurooppalaisiin yhtiöihin sijoittava oy saisi noista yhtiöistä maksettavan pääomatulon verovapaasti niin kauan kuin varat pidetään oy:n sisällä?

En muista Nallen videolta tuota mainintaa omiin toimiin investoimisesta, mutta jos kyse on yrityksen omien voittovarojen käytöstä omiin investointeihin, niin ainakin Elinkeinoelämän valtuuskunta sanoo näin:

"Veronkevennys voidaan vaihtoehtoisesti suunnata pelkästään uusiin investointeihin verohyvityksen avulla. Verohyvitys määritellään osana investoinnin arvosta ja se pienentää maksettavan yhteisöveron määrää vastaavalla summalla."

https://www.eva.fi/blog/2024/02/28/kasvun-sytykkeet-kahdeksan-veroehdotusta-investointien-houkuttelemiseksi/

🦄

Nalle tuumi siitä jossain toisessa haastattelussa.

Nalle oli sitä mieltä, että verotus omien voittojen käyttämisestä investointeihin voisi olla hyvinkin nollassa.

Kuitenkin kyllähän investoinnit muuten tuottavat veroeuroja, kun muut yritykset saa töitä investoinneissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nalle tuumi siitä jossain toisessa haastattelussa.

Nalle oli sitä mieltä, että verotus omien voittojen käyttämisestä investointeihin voisi olla hyvinkin nollassa.

Kuitenkin kyllähän investoinnit muuten tuottavat veroeuroja, kun muut yritykset saa töitä investoinneissa.

Tuolla EVA:n raportissa on hyviä ideoita investointeihin liittyvien verokannustimien lisäämiseen:

"Suomi on soveltanut vuodesta 2021 lähtien määräaikaista tutkimus- ja kehittämistoiminnan verokannustinta yritysten sekä yliopistojen ja tutkimuslaitosten yhteistyöhön, mutta kannustimen käyttö on jäänyt vähäiseksi. Vuonna 2023 säädetyn pysyvän verokannustimen myötä yritykset saavat ylimääräisiä verovähennyksiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan menoistaan. Kannustin on kohdennettu lähinnä pienille ja keskisuurille yrityksille, sillä siinä on kansainvälisesti vertaillen matala yläraja.

Jos tutkimus- ja kehittämistoiminnan investointien verotus ei uusien lisävähennysten myötä kevene kilpailijamaiden tasolle, verokannustinta tulee laajentaa.

Nykyisellään tutkimus- ja kehittämistoiminnan verokannustimesta hyötyvät eniten vakiintuneet tulosta tuottavat yritykset, jotka saavat vähennyksestä euromääräisen hyödyn sinä vuonna, jolle tutkimus- ja kehittämistoiminnan kustannukset kohdistuvat. Alkuvaiheen tappiolliselle startup-yritykselle vuosien päässä mahdollisesti siintävästä verotettavasta tulosta tehtävä vähennys on vähempiarvoinen. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan verokannustinta tulisi kehittää voimakkaammin alkuvaiheen startup-yritysten tarpeita vastaavaksi. Toimintaansa aloittavalle tappiolliselle yritykselle rahana maksettava verohyitys olisi lisävähennystä olennaisesti hyödyllisempi.

Tutkimus- ja kehittämistoiminnan verokannustin ei yksin riitä kilpailukykyiseen verotukseen, sillä se ei suoraan vaikuta kone- ja laiteinvestointeihin. Suomessa on tällä hetkellä voimassa mahdollisuus tehdä uusista kone- ja laiteinvestoinneista kaksinkertaiset poistot. Tämä määräaikainen laki päättyy kuitenkin verovuoteen 2025. Tuplapoistojen myötä eteenpäin lykkäytyvän verokustannuksen merkitys yritysten investointeihin on kasvanut korkokustannusten noustua. Poistosäännöksiä tulisi väljentää pysyvästi, jotta verokustannuksen lykkäys voitaisiin ottaa huomioon pitkän tähtäimen investointilaskelmissa.

Yritysten verovähennyskelpoisten korkokulujen määrää on rajattu Suomessa vuodesta 2014 alkaen. Näitä korkovähennysrajoituksia on kiristetty kymmenen vuoden aikana useasti, mikä on tuonut epävarmuutta investointien korkokulujen verokohteluun ja monimutkaistanut sääntelyä merkittävästi. Korkokustannusten noustua korkovähennysrajoitukset soveltuvat yhä useampaan yritykseen, vaikka yrityksen velan määrä ei olisi kasvanut. Korkovähennysleikkurin alaraja tulisi nostaa konserninsisäisten korkojen kohdalla 500 000 euron nettokorkomenoista EU:n veronkiertodirektiivin mahdollistamalle tasolle 3 000 000 euron nettokorkomenoihin."

En tunne tätä alaa kovin hyvin enkä henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi lait tuotannollisista investoinneista tehtävistä korotetuista poistoista ovat voimassa vain jonkin aikaa kerrallaan. Osaako joku viisaampi (Uncle Scrooge?) kertoa lisää?

Hallituksen esityksestä HE 85/2019 selviää, että korotettuja poistoja koskevat säädökset ovat aikaisemminkin olleet väliaikaisia. On hyvä, että voimassaoloa on nytkin jatkettu 2025 loppuun saakka, mutta miksi tämä on tällaista väliaikaistilkkutäkkiä?

https://www.finlex.fi/fi/hallituksen-esitykset/2019/85

🦄

• Anonyymi

Minua tultiin kerran syyttelemään ”Yksäriksi” ihan toisaalla tällä sivustolla. Nyt ainakin kävi selväksi, että olemme kaksi täysin eri henkilöä. En voi sietää Björn Wahlroosia, tämä ketju ei mitenkään voisi olla minun aloittanani.

• Anonyymi

Harmi juttu, että joku syytti sinua minuksi. 😄

Mutta siis ihan oikeasti: sellainen ei ole kivaa. Täällähän on niitä palstakyttääjiä, joille on mielekkäämpää syyttää henkilöä A henkilöksi B kuin osallistua itse keskusteluun.

Ei kannata välittää niistä.

🦄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5420
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      91
      3321
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      39
      3186
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      151
      2986
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      60
      2331
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      49
      2260
    7. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      70
      1837
    8. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1746
    9. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      92
      1636
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      275
      1508
    Aihe