Mikä tai mitkä juustot on suosikkejasi eli mitä juustoja ostat kaupasta ja missä käytät juustoa
Juusto kysely
46
327
Vastaukset
Juuri tänään herkuttelin Parmesaani-juustolla, ohuita siivuja hapankorppun päällä. Hyvää!
Suosikkijuustoja on useita. Riippuu vähän tilanteesta, mihin niitä on tarkoitus käyttää.- Anonyymi
castellon hommejuustot on hyvä, parempaa kuin Aura. Tykkään myös niistä chilillä maustetuista ja mustapippurijuustoista
- Anonyymi
Itse ostin eilen arki juustoa piti leivän päälle laittaa no laitoinkin mutta paljaalta suurimman osan syönyt eli teki kahvia ja höylällä siivuja ja söi siivuja nyt loppu kyl juustostakin maha täyteen tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ostin eilen arki juustoa piti leivän päälle laittaa no laitoinkin mutta paljaalta suurimman osan syönyt eli teki kahvia ja höylällä siivuja ja söi siivuja nyt loppu kyl juustostakin maha täyteen tulee
Nämä ovat myös hyviä ja halpoja nämä Arlan Lempi tuorejuustot. Makuja on moneen tarkoitukseen ja sopii niin leivälle kuin ruuanlaittoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat myös hyviä ja halpoja nämä Arlan Lempi tuorejuustot. Makuja on moneen tarkoitukseen ja sopii niin leivälle kuin ruuanlaittoon
Koskenlaskija juusto hyvää samoin koskenlaskija sulate juusto valmis siivuina
Parmigiano reggiano. Ai että! Olen monesti miettinyt, että teen juustopöydän ja laitan tuon hienona muruna dipiksi kermaviilin joukkoon, kun se muuten on niin murenevaa sorttia ja kova leikattava.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Parmigiano reggiano. Ai että! Olen monesti miettinyt, että teen juustopöydän ja laitan tuon hienona muruna dipiksi kermaviilin joukkoon, kun se muuten on niin murenevaa sorttia ja kova leikattava.
Enpä ole ennen kuullutkaan itse tykkään tavis juustoista
Anonyymi kirjoitti:
Niin minäkin, mutta jos haluan vaikka spagetin päälle makua, niin tuo on siihen loistava juusto. Arkena menee ihan arkijuusto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mainittuhan on tavisjuusto, vaikkakaan ei ehkä meillä. Miltei jokainen juusto on ihan tavisjuusto.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin minäkin, mutta jos haluan vaikka spagetin päälle makua, niin tuo on siihen loistava juusto. Arkena menee ihan arkijuusto.
En ole kokeillut mutta luulis edam juusto siihenkin sopivan tai emmental tai koskenlaskija sulatejuustot onkohan semmoista enään kuin olympia sulatejuusto silloin oli kun olin lapsi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kokeillut mutta luulis edam juusto siihenkin sopivan tai emmental tai koskenlaskija sulatejuustot onkohan semmoista enään kuin olympia sulatejuusto silloin oli kun olin lapsi
Ei taida olla Olympiaa enää. Muistan ko. juuston kyllä, kuin myös monia muitakin lapsuuden ruokia. Ekana tulee mieleen palloedam, Metsätähti-jugurtti, Ruutipuppis, Ankkalinnan säkki, isot Merkkarit, Toffot jne. ☺️
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei taida olla Olympiaa enää. Muistan ko. juuston kyllä, kuin myös monia muitakin lapsuuden ruokia. Ekana tulee mieleen palloedam, Metsätähti-jugurtti, Ruutipuppis, Ankkalinnan säkki, isot Merkkarit, Toffot jne. ☺️
Se oli kivaa aikaa olis nykyäänkin noin se oli kivaa aikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/olympia-sulatejuusto-400g-perinteinen-6408430037728 siitä löytyy.
Anonyymi kirjoitti:
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/olympia-sulatejuusto-400g-perinteinen-6408430037728 siitä löytyy.
Hienoa, että löytyy edes jotain vanhaa tässä uudemmassa makujen maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy löytyvän mutta onkohan enään samanmakuista ennen oli erilaisessa kipossa tai purkissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy löytyvän mutta onkohan enään samanmakuista ennen oli erilaisessa kipossa tai purkissa
Sähän valittelet täällä usein, ettei mikään maistu samalta, eli eivätköhän makunystyräsi ole tuonkin osalta heikentyneet. Ihmisen muistilla on myös tapana vääristää makumuistojakin. Eli jos nnyt et ole tuota pariin kymmeneen vuoteen syönyt, niin tuskin muistat maun samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purkki oli omassa lapsuudessani hyvin saman oloinen. Siinä ole samat värit, joku urheilijan kuva jne. Itse tunnistan siis helposti samaksi tuotteeksi. Ehkä sulla kuitenkin on sitten ikää reilusti enemmän ja sun lapsuudessas on ollut sellanen punanen paketti. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähän valittelet täällä usein, ettei mikään maistu samalta, eli eivätköhän makunystyräsi ole tuonkin osalta heikentyneet. Ihmisen muistilla on myös tapana vääristää makumuistojakin. Eli jos nnyt et ole tuota pariin kymmeneen vuoteen syönyt, niin tuskin muistat maun samoin.
Kyllä minä muistan mutta kaikki on huonontunut nykyään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purkki oli omassa lapsuudessani hyvin saman oloinen. Siinä ole samat värit, joku urheilijan kuva jne. Itse tunnistan siis helposti samaksi tuotteeksi. Ehkä sulla kuitenkin on sitten ikää reilusti enemmän ja sun lapsuudessas on ollut sellanen punanen paketti. 🤷♀️
Se oli sininen ja matalampi ja neliskanttisempi eli tuo ei ole sama purkki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli sininen ja matalampi ja neliskanttisempi eli tuo ei ole sama purkki
Sanoinkin "hyvin saman oloinen" ja että "tunnistan tuon helposti samaksi tuotteeksi", en että se olisi tasan sama purkki.
- Anonyymi
Mustaleima herkutteluun emmentaali ja kermajuusto on joka päivän juustona.
Mies: 51 vuotta - Anonyymi
Joo se chili-juusto oli hyvää mutta en ole kiinnostunut sinusta juustomies.
- Anonyymi
Olen ehkä tylsä, mutta mustaleima. Laatikoiden kuorrutuksiin ja ihan leipulin päälle. Onneksi en ollut ainoa, vaan mies51 mainitsi myös mustaleiman. 👍
>simiti< - Anonyymi
Hyvä aloitus!!
- Anonyymi
10 % Polar arkeen
ja
Keisarinna kristallinen gouda pyhään.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kunnon läskimakkara tätäejä
- Anonyymi
Minkäslaista juustoa se on? Enpäs ole ennen kuullutkaan moisesta. Onko se jotain persuteinin sissijuustoa?
>simiti<
- Anonyymi
Pecorino romano
- Anonyymi
Gouda juustoa ostan 1kg paketin 6,99 euroa maksaa.
Leivän päälle leikkeleiden kanssa.
Paahtoleivän väliin, tonnikalaa ja gouda juustoa ja sitten pannulla kuumennan ja kyllä hyvältä maistuuuuuuuuuuu...- Anonyymi
Ei huono tuokaan. Itse laitan paahtiksen päälle ihan halvinta sulatejuustoa. Coop taitaa olla halvinta.
Sunnuntaisin laitan lisäksi leuhkasti tuorepaprikaa ja jos vieraita tulee, niin kahvin kanssa on mahis laittaa myös kotimaista kalaa.
Isoille ökyille tarjoan punaisen pullan ja illemmalla toimitusjohtajanaisen kanssa myös kermavaahto tulee mukaan kuvioihin.
>simiti<
- Anonyymi
Sehän nyt on ihan siitä kiinni mihin ruokaan sitä juustoa käyttää. Leivän päällä käytän vähempisuolaista oltermannia. Salaatin sekaan yleensä jotain kovaa kypsytettyä juustoa tai fetatyyppistä juustoa. Mozzarella sopii myös sellaisenaan salaatteihin tai lämpimänä pizzan tai leipien päälle. Siinä yleisimmät käyttämäni. Pastan päälle laittaisin parmesaamia tai käy joku muukin kova kypsytetty juusto, mutta syön sellaisia pastoja tosi harvoin.
- Anonyymi
Lähinna raejuustoa, salaatteihin ja puuroon, proteiinia ja valkuiaisaineita antamaan ja kyllä maustakin pidän. Jos tarjolla on jossakin, viipale pari kelpaa mitä tahansa sorttia. Jos tulee syömävieraita, ostan palan jotan kohtuuhintaista ja tietenkin lopun syön sitten itse. Ei ole oikein mitään merkkiä, mutta ehkäpä perus Edamjuusto on mieluisinta. Siihen olen tottunut.
- Anonyymi
kihlasormus on itsetuudutuken tunnusmerkki
- Anonyymi
hyviä höpötukdiä ikävä-palstan kanssa unia..
Miksi syödä juustoa. Mun mielestä se on pahaa. Ehkä pitsan päälle sulatettuna pystyy syömään. Onko siitä jotain terveyshyötyä vai miksi? Kuulemma valmistaminen kuluttaa paljon luonnonvaroja?
- Anonyymi
No miksi nyt mitäkin syödään ... miksi syödä vaikkapa kurkkua ja vielä säilöäkin sitä? Eihän kurkussa oikein juuri mitään ole, mutta onhan siinä hapattamalla säilötyssä kai edes hyviä bakteereja. En tiedä miksi syödä noita, mutta syönpä nyt silti, kun satun tykkäämään. Käsittääkseni juusto on alunperin ollut keino säilöä maitoa. Nykyään toki on paljon sellasiakin versioita, jotka eivät silleen säily, mutta käsittääkseni tuo säilyvyys on ollut aikoinaan se juttu.
- Anonyymi
Juusto sisältää paljon kaliciumia, se on terveyshyöty. Mutta vastapainoksi siinä on kamalasti rasvaa ja suolaa.
Olet kyllä mahtava mies, ehkä jopa ronkelimpi ruuan suhteen kuin minä 😂
- Sheena
- Anonyymi
jotain niin ..uni-juttuja tyttöjen kanssa.Sinänsä niiin noooh hauskaakin.
- Anonyymi
tietystikään vege ei saa syödä juustoa koska eläin tuote.. lehmän näånnbi
Määrällisesti eniten menee kermajuustoa ja emmentalia. Niitä on aina kotona. Muita sitten satunnaisesti. Ruuanlaitossa noita edellä mainittuja ja joskus sulate- tai sinihomejuustoa.
Tarjoushaukkana käytän aina tilaisuudet hyväksi ja ostan -50% ja -60% vanhenevia. Juusto on säilyke eikä se paketissa kovin nopeasti vanhene. Avattuna on sitten fiksua veistellä aina vuoroin vähän eri puolilta.
Sissijuustosta en tykkää.- Anonyymi
Oletko kokeillut tuota viimeksi mainittua?
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Oletko kokeillut tuota viimeksi mainittua?
-keinovaginamies-Noh, haju ei ole houkutteleva. niin on jäänyt väliin. Mutta toisaalta juustokin perustuu sopivaan sekoitukseen raaka-ainetta, vasikan mahasta otettua juoksutetta, bakteereita ja hiivoja. Ja ajan kulumista. Tuskin kovin monen mielestä vaikka Appenzellerin pinnan tai Brien hajukaan on herkullinen.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Noh, haju ei ole houkutteleva. niin on jäänyt väliin. Mutta toisaalta juustokin perustuu sopivaan sekoitukseen raaka-ainetta, vasikan mahasta otettua juoksutetta, bakteereita ja hiivoja. Ja ajan kulumista. Tuskin kovin monen mielestä vaikka Appenzellerin pinnan tai Brien hajukaan on herkullinen.
Ei voi tietää jos ei ole koettanut.
Esmes. hapansilakka voi ihmisen yllättää.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
mo<<arwllaa mnoni inghoaa.
mutta uni-jutytuja ikä vä-palstan tytytöjenkin kanssa
. niin pelijuttuja Kipparia leivän päälle
- Anonyymi
Juustoissa on paljon haitallista rasvaa ja yritän välttää niitä(kin).
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem943146HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat732425Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k601424Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?901402Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696184875Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N309863Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.12860- 49785
Moottorisahalla kauppaan
Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s10777Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.
Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.142748