Lounaiden hinnat on vaan nousseet ja osa lounaspaikoista on lopettanut.
Lounaspaikathan saa ostaa ruokatarvikkeet tukusta, jossa hinnat ei ole markettien hintatasoa vaan paljon halvempaa mitä kuluttajat ruoasta maksaa.
Tietenkin asiakkaat vähenee, kun lounaiden hinnat nousee.
Ei mistään saa lounasta alle 10 eurolla ja 10 eurolla saa ruokatarpeet, josta yksi pieniruokainen saa syödä 5 päivää eli ei ole mitään järkeä maksaa yhdestä lounaasta kymmentä euroa, jollei halua nauttia ja nautiskella siitä, että saa valmiista pöydästä syödä, eikä tarvitse itse ruokaa valmistaa.
Ei todellakaan olis varaa käydä joka päivä lounaalla ja kyllä siinä alkaisi lihomaankin, kun pakkohan se on syödä koko rahan edes vatsansa täyteen, eikä tapoihin kuulu jättää ruokaa syömättä.
Miten lounaspaikat ei pärjää
5
56
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Työpaikkani vieressä on iso oppilaitos, jonka ravintolassa lounas maksaa ulkopuolisille 8.60€. On siis ensisijaisesti tarkoitettu opiskelijoille ja henkilökunnalle, mutta avoinna kaikille. Laadultaan ja monipuolisuudeltaan lounas vastaa ihan mitä tahansa modernia lounasravintolaa. Varsinkin, jos haluaa panostaa terveellisyyteen tai on kasvissyöjä/vegaani.
- AnonyymiUUSI
Ja 10€ ruokatarpeet viidelle päivällä ei taatusti ole terveellistä, vaikka olisi miten pieniruokainen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja 10€ ruokatarpeet viidelle päivällä ei taatusti ole terveellistä, vaikka olisi miten pieniruokainen.
Totta ei tuo kympillä 5 päivää voi olla mitenkään.
Meillä kaksi eläkeläistä, ja toinen insinööri, tykkää excelistä. Emme törsää, emme myöskään nuukaile, mutta pelkkään ruokaan menee kuukaudessa 450-480 euroa, 15-16 euroa päivässä, itse ruoan laittaen.
- AnonyymiUUSI
Itse asiassa tukussa raaka-aineet on usein kalliimpia kuin isossa marketissa. Sitten palkat, sähköt, vuokrat. tilitoimistot ym. muita kuluja. Että silleen.
- AnonyymiUUSI
Eiks se oo business kuin business, että takaisin pitää saada 3 - 4 kertaisesti, jotta liiketoiminta pysyy pystyssä. Eli jos asiakas vetää 3 euron edestä kaikkea, niin takaisin pitää saada 9 - 12 euroa. Neljällä eurolla 12 - 16. Arvaan että normi buffet ei mikään kultakaivos ole..
Tv TimmyH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem402720- 161541
Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k171199Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3411143- 551075
- 45914
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20899- 46808
- 45800
Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo61794