Lounaiden hinnat on vaan nousseet ja osa lounaspaikoista on lopettanut.
Lounaspaikathan saa ostaa ruokatarvikkeet tukusta, jossa hinnat ei ole markettien hintatasoa vaan paljon halvempaa mitä kuluttajat ruoasta maksaa.
Tietenkin asiakkaat vähenee, kun lounaiden hinnat nousee.
Ei mistään saa lounasta alle 10 eurolla ja 10 eurolla saa ruokatarpeet, josta yksi pieniruokainen saa syödä 5 päivää eli ei ole mitään järkeä maksaa yhdestä lounaasta kymmentä euroa, jollei halua nauttia ja nautiskella siitä, että saa valmiista pöydästä syödä, eikä tarvitse itse ruokaa valmistaa.
Ei todellakaan olis varaa käydä joka päivä lounaalla ja kyllä siinä alkaisi lihomaankin, kun pakkohan se on syödä koko rahan edes vatsansa täyteen, eikä tapoihin kuulu jättää ruokaa syömättä.
Miten lounaspaikat ei pärjää
10
289
Vastaukset
- Anonyymi
Työpaikkani vieressä on iso oppilaitos, jonka ravintolassa lounas maksaa ulkopuolisille 8.60€. On siis ensisijaisesti tarkoitettu opiskelijoille ja henkilökunnalle, mutta avoinna kaikille. Laadultaan ja monipuolisuudeltaan lounas vastaa ihan mitä tahansa modernia lounasravintolaa. Varsinkin, jos haluaa panostaa terveellisyyteen tai on kasvissyöjä/vegaani.
- Anonyymi
Ja 10€ ruokatarpeet viidelle päivällä ei taatusti ole terveellistä, vaikka olisi miten pieniruokainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 10€ ruokatarpeet viidelle päivällä ei taatusti ole terveellistä, vaikka olisi miten pieniruokainen.
Totta ei tuo kympillä 5 päivää voi olla mitenkään.
Meillä kaksi eläkeläistä, ja toinen insinööri, tykkää excelistä. Emme törsää, emme myöskään nuukaile, mutta pelkkään ruokaan menee kuukaudessa 450-480 euroa, 15-16 euroa päivässä, itse ruoan laittaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta ei tuo kympillä 5 päivää voi olla mitenkään.
Meillä kaksi eläkeläistä, ja toinen insinööri, tykkää excelistä. Emme törsää, emme myöskään nuukaile, mutta pelkkään ruokaan menee kuukaudessa 450-480 euroa, 15-16 euroa päivässä, itse ruoan laittaen.Ei voi ei, mut mahtoikohan tarkoittaa vain lounasta....taisi yks someinfluenserinkin unohtaa mitä kotiin ostettu ruoka maksaa antaessaan "pläkkiselviä" säästöohjeita. Ei ole minustakaan jatkuva lounaalla käynti hinnan ja usein laadun/maun väärti ellei ole "aitoa oikeaa" lounasetua eli se tulee kokonaisuudessaan palkanpäälle, jolloin siitä ns. maksaa veron muodossa muutamia eroja päivää kohden.
Samaa luokkaa itsellä, ja osa on puolivalmisteita, harvemmin lämmitettäviä eineksiä mutta esim. pilkottuja salaatteja tai juureksia. Sitten kun noi valmislounaat on paljon sitä että lämmitetään eineksiä ja kaadetaan salaattia pussista. Tukusta saa joitain seossalaattejan mutta valitettavan usein salaattipöytä on komponentteja. Sellanen olis 13,50 arvoinen, kun on seossalaatteja ja jotain fileestä/tuoreesta kalasta tehtyä, kunhan on kypsää ja maukasta, näinkin on sentään välillä👍
Mä en tajuu kun yks tuttava niin kehuu noita noutopöytiä, kun saa syödä koko rahan edestä eikä tartte mitään tehdä. No siltä myös näyttää! Mutta sitten väittää kotonasyömisen olevan kalliimpaa! Voi ollakin kenties kun ei ole äiti laittamassa eikä mitää saada itse, tai ei viitsitä! Mä olen useesti sanonu, että mene Prismaan katsoon valikoimaa, niin samaa saat halvemmalla kuin lounaspöydistä. Mutta ei hänen tartte rahaa miettiä, voi vaan harrastaa semmosta turhaa valistusta ja pakkomielle "mitä maksaa ajattelua"!
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi ei, mut mahtoikohan tarkoittaa vain lounasta....taisi yks someinfluenserinkin unohtaa mitä kotiin ostettu ruoka maksaa antaessaan "pläkkiselviä" säästöohjeita. Ei ole minustakaan jatkuva lounaalla käynti hinnan ja usein laadun/maun väärti ellei ole "aitoa oikeaa" lounasetua eli se tulee kokonaisuudessaan palkanpäälle, jolloin siitä ns. maksaa veron muodossa muutamia eroja päivää kohden.
Samaa luokkaa itsellä, ja osa on puolivalmisteita, harvemmin lämmitettäviä eineksiä mutta esim. pilkottuja salaatteja tai juureksia. Sitten kun noi valmislounaat on paljon sitä että lämmitetään eineksiä ja kaadetaan salaattia pussista. Tukusta saa joitain seossalaattejan mutta valitettavan usein salaattipöytä on komponentteja. Sellanen olis 13,50 arvoinen, kun on seossalaatteja ja jotain fileestä/tuoreesta kalasta tehtyä, kunhan on kypsää ja maukasta, näinkin on sentään välillä👍
Mä en tajuu kun yks tuttava niin kehuu noita noutopöytiä, kun saa syödä koko rahan edestä eikä tartte mitään tehdä. No siltä myös näyttää! Mutta sitten väittää kotonasyömisen olevan kalliimpaa! Voi ollakin kenties kun ei ole äiti laittamassa eikä mitää saada itse, tai ei viitsitä! Mä olen useesti sanonu, että mene Prismaan katsoon valikoimaa, niin samaa saat halvemmalla kuin lounaspöydistä. Mutta ei hänen tartte rahaa miettiä, voi vaan harrastaa semmosta turhaa valistusta ja pakkomielle "mitä maksaa ajattelua"!
lajijasuris...ulko-tai sisäfileestä yms. , ylipäänsä kun se tehdään paikanpäällä. Se jos raaka-aine on pakastettua, ei haittaa.
Otetaanpa vähän takaisin eli kyllä tämän influnserin säästöarvio on ihan oikean suuntainen. Jutussa ei avattu vaan tarkemmin miten hän sen laski. Mutta se pointti olikin siinä se, että ihmiset ei välttämättä hahmota miten paljon pienehköt päivittäiset ostot tulee maksaan vuoden mittaan. Mä oon käynyt lähinnä kahvilla viime aikoina, yleensä kaupassa käydessä mutta toisinaan muualla muussa yhteydessä, kun ei ole ruoka oikein maistunut päivällä nii paljoo, että maksaisi sen 13,50€. Joku voi sanoo (niinku tää tuttu!) ettei ole mitään järkee maksaa kahvi+ joku 7€, kun buffetista saa lappaa ruokaa niin paljon kuin suinkin. No ei ole ei varsinkaan maksaa kahvista, jos kohta menee kotiin kumminkin. Mutta minun ajatusmaailmaan ei kuulu se, että jatkuvasti mietitään onks järkee, eikä kukaan käytä kaikkia rahoja järkevästi. Toisekseen kun mä elän muuten hyvin nuukasti, niin se on aivan sama muutama euro kerran pari viikosssa sinne tänne. Mä vaihdoin just kännykän liittymän Moi:n ja säästö 15€ kuussa mutta miks maksaa turhasta tai ostan erillisiä jätekasseja kaupan ostoskassien sijaan, pari lillukan vartta mainitakseni mutta ei mulla ole mitään säästämisen pakkomiellettä. Tällä tutulla on toisaalta kiinteää omaisuutta, josta turhaa kulua, kun niillä ei ole käyttö- eikä sijoitustarkoitusta ja sitten jos jonkinlaista käsikäyttöistä härpäkettä, joita on käytetty kerran pari. Niissä ei jostain syystä tartte säästää, mutta ruoasta pitää nipottaa aina ja suotta!!!😠
lajijasuris
- Anonyymi
Itse asiassa tukussa raaka-aineet on usein kalliimpia kuin isossa marketissa. Sitten palkat, sähköt, vuokrat. tilitoimistot ym. muita kuluja. Että silleen.
- Anonyymi
Eiks se oo business kuin business, että takaisin pitää saada 3 - 4 kertaisesti, jotta liiketoiminta pysyy pystyssä. Eli jos asiakas vetää 3 euron edestä kaikkea, niin takaisin pitää saada 9 - 12 euroa. Neljällä eurolla 12 - 16. Arvaan että normi buffet ei mikään kultakaivos ole..
Tv TimmyH - Anonyymi
Ja kallein kustannus on työvoiman kulut, lounasaikaan myynti on nopeaa jolloin tarvitaan hetkellisesti työntekijöitä. Järjestely kysymys miten seuraavan päivän esivalmistelut ja paikkojen kunnostus esim tiskaus ym.
- Anonyymi
Usein asiakas palvelee itse itseään viemällä astiat lopuksi keräysvaunuun, pahimmillaan jopa lajitella tiskit omiin pinoihin??? Siis ei voi ymmärtää! Jossain ikeassa sen vielä ymmärtää , mutta jos ateria maksaa 13-18 e niin odottaisi palvelun kuuluvan hintaan.
- Anonyymi
Jos palvelua haluat, niin sitten maksat ruuasta 50-100€ per henkilö ja juomat päälle.
Näissä lounaspaikoissa sekä muissa mättölöissä käytetään ainakin isommissa kaupungeissa surutta hyväksi ulkomaista halpatyövoimaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524538
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494187- 673832
- 1253800
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433625Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142404