Olen vähän mietiskellyt asioita

Anonyymi-ap

Mä oon vähän miettinyt, että kun tässä on tullut kaikkee vaivaa ja kolotusta iän myötä, eikä tulevaisuus maailmassa tai elämässä ylipäätään muutenkaan näytä kovin hääppöiseltä niin miksi ihmeessä mä tämän pelin katsoisin loppuun kun on olemassa nopea ratkaisu, joka hoitaa kaikki ongelmat kerralla ja lopullisesti. Eihän tässä ole mitään järkeä kun edessä se on muutenkin!

20

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No se oo gubbe ku lasolia ostaa

• Anonyymi

Eihän elämässä mitään järkeä olekkaan. Se järki ja elämän tarkoitus täytyy itse omassa päässään laatia. Mitä varten minä täällä elän? Mitä varten minä täällä haluan elää?

Eläminen on vapaaehtoista.

Jasu

• Anonyymi

Ei ole! Ei paljon kyselty kun tämä elämä pantiin alkuun. Mutta eihän siitä tietenkään voi syytettä nostaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole! Ei paljon kyselty kun tämä elämä pantiin alkuun. Mutta eihän siitä tietenkään voi syytettä nostaa!

Ei syntyminen ole vapaaehtoista, mutta eläminen kyllä on. Mietis nyt vähän tarkemmin.

Jasu

• Ei ole, sillä on velvollisuuksia.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Ei ole, sillä on velvollisuuksia.

Kelle se on velvollinen?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelle se on velvollinen?

Jasu

Tai siis minä ainakin itse päätän, että olenko jollekkin velvollinen vai en. Niin siksi kysyn ja ihmettelen samalla mitä mahdat tarkoittaa?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis minä ainakin itse päätän, että olenko jollekkin velvollinen vai en. Niin siksi kysyn ja ihmettelen samalla mitä mahdat tarkoittaa?

Jasu

Kaikki velvollisuudethan loppuu, kun kuolee.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Kelle se on velvollinen?

Jasu

Kaikilla on, mutta lähinnä tarkoitin itseäni.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kaikilla on, mutta lähinnä tarkoitin itseäni.

Aa, velvollisuudet on keksitty juttu. Jos mietit ihmisiä jotka asustelee metsissä yhteiskunnan ulkopuolella, ei niilläkään ole velvollisuuksia.

Yhteiskunta on se mikä velvoittaa, ei kukaan muu. Muttei yhteiskunnassakaan mikään pakko ole velvoitteita noudattaa, sekin on vapaaehtoista. Toki ehdoiksi on asetettu aina jotain velvoitteita, jotta saa jotain hyötyä vastineeksi.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aa, velvollisuudet on keksitty juttu. Jos mietit ihmisiä jotka asustelee metsissä yhteiskunnan ulkopuolella, ei niilläkään ole velvollisuuksia.

Yhteiskunta on se mikä velvoittaa, ei kukaan muu. Muttei yhteiskunnassakaan mikään pakko ole velvoitteita noudattaa, sekin on vapaaehtoista. Toki ehdoiksi on asetettu aina jotain velvoitteita, jotta saa jotain hyötyä vastineeksi.

Jasu

Mutta jos joku haluaa kuolla pois, niin milläpä sen voi estää ja miksi ketään pitäisi pakottaa väkisin elämäänkään. Minusta sekin on holhoavaa, kun ei yhtään tiedä miten kukin elämän kokee.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Omat velvoitteeni ovat sellaisia, että muut kärsivät jos en noudata niitä.
        Enkä useimmista niistä varsinaisesti itse edes hyödy, muutoin kuin kiitollisuuden muodossa.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Omat velvoitteeni ovat sellaisia, että muut kärsivät jos en noudata niitä.
        Enkä useimmista niistä varsinaisesti itse edes hyödy, muutoin kuin kiitollisuuden muodossa.

Eli haluat elää muiden iloksi ja hyödyksi? Niinhän minäkin, vielä kun saan elämisen iloa siitä kun pystyn tekemään muita iloiseksi omalla panoksellani. Ei mullakaan muuta syytä varsinaisesti ole. Mutta se riittää.

Itse en pidä sitä niinkään velvollisuutena, lähinnä itseni velvoittamisena. Kyllä he pärjäis ilman minuakin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli haluat elää muiden iloksi ja hyödyksi? Niinhän minäkin, vielä kun saan elämisen iloa siitä kun pystyn tekemään muita iloiseksi omalla panoksellani. Ei mullakaan muuta syytä varsinaisesti ole. Mutta se riittää.

Itse en pidä sitä niinkään velvollisuutena, lähinnä itseni velvoittamisena. Kyllä he pärjäis ilman minuakin.

Jasu

Tuokin, että haluan kuoltuani antaa kehostani kaiken mikä käy ja kelpaa elinluovutuksena tulee juuri siitä, että kuoltuanikin joku saa kokea ehkä vielä iloa ja elää onnellisemmin, kun saa minusta varaosia. Eli ilahduttaminen on perimmäinen syyni elää ja kuollakin toisaalta. 🙂

Jasu

• Joskus ihminen laiskistuu niin paljon, että hän ei enää viitsi elää.
      Päivät ovat samanlaisia, mitään uutta ja jännää ei tapahdu.

• Mutta et ole vielä nähnyt kun joku kävelee Marsissa.

• Noh sinäkin taidat varmaan pistää sinne jo työhakemusta menemään .mikä parasta jos sinä olet siellä myös rakentamasa . Ymmärsin ettei marssiin voi lähteä usein

• valtakunta kirjoitti:

Noh sinäkin taidat varmaan pistää sinne jo työhakemusta menemään .mikä parasta jos sinä olet siellä myös rakentamasa . Ymmärsin ettei marssiin voi lähteä usein

En, sillä en pidä matkailusta.

• Noh sinulla on paljon elämässä elettävää kuin nähdä tämä miten saan lapset takaisin maailmassa on liian vähän hyviä ihmisiä.

• Aloittajalla on yksi suojelevainen kuin ääni, jos ei muuta ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe