Naisten välisestä ystävyydestä.

Anonyymi-ap

Sanotaan että naisyhteisöt vain riitelevät koko ajan. Ja miesyhteisöt eivät.
Onkohan näin?

89

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse olen kuullut että ovat vielä raaempia. En sitte oikeesti tiedä. Vaan neiteethän puhuu takanapäi ja oikea mies tulee sanoo suoraan. Tykkäs tai ei.

• Anonyymi

No, itelleni ainakin naisyhteisöt on olleet paljon karumpia kokemuksia mitä miesyhteisöt.

Akat on selkäänpuukottajia, miehet taas enemmän kokovartalo mulkkuja.

Yksittäisiä naisia on varsin hyviäkin ystäviä, mutta he omaa aikalailla samanlaisen luonteenlaadun kun minä. Rehellinen, avoin ja ilkeilemätön. Sukupuoleton asenne.

Jasu

• Anonyymi

Osaa miehet kieroja selän takana puhujia olla, mutta usein heissä on sitä "akkamaista" räkyttämistä sitten muutenkin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaa miehet kieroja selän takana puhujia olla, mutta usein heissä on sitä "akkamaista" räkyttämistä sitten muutenkin.

Jasu

Semmosta turhaa turvan aukomista ja nipottelua.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Se miten olen kokenut naisten kanssa työskentelyn ja viime vuosina myös ystävyyssuhteet naisten kanssa, on yritys ensin luoda luottamuksellinen suhde ja jakaa ja avautua kipeistä kokemuksista. Tietenkin luottamuksellinen keskustelu useimmiten johtaa siihen, että kertoo itsestäänkin yhtä syvää luotaavia kokemuksia ja tunteita. Yleensä ei kestä kovin kauaa, että kuulen miten kertomani asiat on ovat kantautuneet henkilöille, joilla ei pitäis olla mitään tietämystä kertomastani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se miten olen kokenut naisten kanssa työskentelyn ja viime vuosina myös ystävyyssuhteet naisten kanssa, on yritys ensin luoda luottamuksellinen suhde ja jakaa ja avautua kipeistä kokemuksista. Tietenkin luottamuksellinen keskustelu useimmiten johtaa siihen, että kertoo itsestäänkin yhtä syvää luotaavia kokemuksia ja tunteita. Yleensä ei kestä kovin kauaa, että kuulen miten kertomani asiat on ovat kantautuneet henkilöille, joilla ei pitäis olla mitään tietämystä kertomastani.

Juu, niin on mullakin käynyt. Sitten se juoruilun ilkeä kulttuuri. Minä kun en siedä sitä supattelua selän takana, minusta asiat pitää kyetä sanomaan asianomaiselle tai olla sitten hiljaa muillekin. Niin siitä sitten helposti tulee myös kyräilyä, mikä toi luulee olevansa kun ei puhu mitään.

Sitten närpitään millon mistäkin oli oikeesti kritiikkiin aihetta tai ei. Hyvä jos on sanoa suoraan, mutta se on usein sellaista ilkeilyä ei oikeaa kritiikkiä oikeasta asiasta.

Siksi työkaverit ei ikinä ole kuin työkavereita. En ala luomaan mitään hyvä sisko systeemejä ja kohta on ihan kusessa sitten.

Jasu

• Anonyymi

Voisin pitää sinua hyvinkin ystävänä, ellet olisi ajoittain suoraan töksäyttelijä 🤭

Ja ehkäpä pidänkin. Olet vähän kuin siskoni. Mielipiteemme voivat olla erilaisia ja välillä tulee yhteentörmäksiä. .

Perhepiirissä niitä on vaan jaksettava ja pakko lopulta sopia, ellei halua mököttää ja esittää ehdottoman jyrkkää 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin pitää sinua hyvinkin ystävänä, ellet olisi ajoittain suoraan töksäyttelijä 🤭

Ja ehkäpä pidänkin. Olet vähän kuin siskoni. Mielipiteemme voivat olla erilaisia ja välillä tulee yhteentörmäksiä. .

Perhepiirissä niitä on vaan jaksettava ja pakko lopulta sopia, ellei halua mököttää ja esittää ehdottoman jyrkkää 😂

No mä olen netissä töksäyttelijä, tunnen itseni niin hyvin että torppaan täällä hyvin äkkiä kaikki ne jotka koittaa pitää luentoa minulle itsestäni. Noin muuten en järin töksäyttelijä koe olevani. Toki minä välillä teen tahallanikin tekstini puhetta herättäväksi. Annan ärsykkeitä. Se on tietoista provosointia.

😄

Sen vaan jotkut ottaa ihan haudan vakavissaan. Ja kokee että nyt on Jasu ääree ja pahana. Heh, en ole. Hyvin hyvin harvoin minuun kukaan saa vaikutettua niin, että ihan oikeasti olen pahana. 😊

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mä olen netissä töksäyttelijä, tunnen itseni niin hyvin että torppaan täällä hyvin äkkiä kaikki ne jotka koittaa pitää luentoa minulle itsestäni. Noin muuten en järin töksäyttelijä koe olevani. Toki minä välillä teen tahallanikin tekstini puhetta herättäväksi. Annan ärsykkeitä. Se on tietoista provosointia.

😄

Sen vaan jotkut ottaa ihan haudan vakavissaan. Ja kokee että nyt on Jasu ääree ja pahana. Heh, en ole. Hyvin hyvin harvoin minuun kukaan saa vaikutettua niin, että ihan oikeasti olen pahana. 😊

Jasu

Täällä saa ihmisiin liikettä, kun välillä vähän sohii muurahaispesää. Rupee tulee papatusta ihan eri soinnulla ja tahtiin. On mussa sen verran ilkikurisuutta, myönnän. 😇

Sitten vähän bensaa liekkiin ja taas tulee papatusta. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä saa ihmisiin liikettä, kun välillä vähän sohii muurahaispesää. Rupee tulee papatusta ihan eri soinnulla ja tahtiin. On mussa sen verran ilkikurisuutta, myönnän. 😇

Sitten vähän bensaa liekkiin ja taas tulee papatusta. 😅

Jasu

Ps. Oon vaan huomannut, että mulla on kyky ja taito saada ihmiset ääneen. 🤫👍
        Käytän avujani estoitta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Oon vaan huomannut, että mulla on kyky ja taito saada ihmiset ääneen. 🤫👍
        Käytän avujani estoitta.

Jasu

Ja tuokin kun joku tuntuu ylilyövän luennollaan minusta, varmaan saa mun joskus menneisyydessäni kolhitun egoni puolustamaan saavutettua olotilaansa ja ottamasta uusintona mitään läksytyksiä ja jankutuksia. Mitään mikä saa mut tuntemaan ylitallomiselta. En anna enää kenenkään talloa mua. Enkä jaksa kuunnella enkä lukea mitään päivänselvyyksiäkään.

Se mun reaktio liittynee joskus tuohonkin. Miksi töräytän senkin uhalla, että toinen loukkaantuu.

Jasu

Jasu

• Anonyymi

Menneiden kokemusten perusteella en enää suostu naistyöyhteisöön.

• Anonyymi

Sekä naisissa, että miehissä on k.päitä. Olipa kyseessä sitten mies tai nainen, niin jos k.pää pääsee yhteisössä valta-asemaan, on jälki karua. Naisilla keskimäärin on vähemmän kilpailuviettiä ja monet k.päiset ovat melko kilpailuviettisiä, joten sanoisin että tuollainen nainen pääsee naisyhteisössä helpommin niskanpäälle kuin mies vastaavasti miesyhteisössä. Aika usein, jos vaikkapa työyhteisössä on huono ilmapiiri, niin yhden yksilön poistaminen korjaa tilanteen.

• Anonyymi

Tai sitten poistetaan hänet, jota kiusataan. Useimmitenhan se menee niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten poistetaan hänet, jota kiusataan. Useimmitenhan se menee niin.

Minä puhuinkin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. Ilmapiiri ei tuolla korjaannu mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä puhuinkin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. Ilmapiiri ei tuolla korjaannu mihinkään.

Ei korjaannukaan, mutta hetkellisesti kiusaajat, jotka ovat saaneet yhtenäisyyden kokemusta ottaessan yhden työyhteisön jäsenen silmätikukseen kokevat saaneensa aikaan ongelman poistamisen. Jossakin kohtaa he löytävät jonkun muun kiusattavakseen ja sama toistuu. Naisryhmissä samankaltaisuus ja samoin ajatteleminen on huomattavasti tärkeämpää kuin silloin, kun ollaan miesten kanssa tekemisissä. Ellei ole kiinnostunut samoista jutuista ja suostu mukautumaan jo valmiiksi luotuun dynamiikkaan, joutuu helposti kiusatun rooliin.

Usein hän, joka reagoi voimakkaimmin työyhteisön ilmapiiriin, nähdään ongelmana, vaikka juurisyy on todennäköisesti toisaalla. Väitetään, että siitä kuka on yksin ja kenellä on tukijoukkoja, huomaa kuka on työyhteisön kiusattu ja kuka kiusaaja. Pitäneekö paikkansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei korjaannukaan, mutta hetkellisesti kiusaajat, jotka ovat saaneet yhtenäisyyden kokemusta ottaessan yhden työyhteisön jäsenen silmätikukseen kokevat saaneensa aikaan ongelman poistamisen. Jossakin kohtaa he löytävät jonkun muun kiusattavakseen ja sama toistuu. Naisryhmissä samankaltaisuus ja samoin ajatteleminen on huomattavasti tärkeämpää kuin silloin, kun ollaan miesten kanssa tekemisissä. Ellei ole kiinnostunut samoista jutuista ja suostu mukautumaan jo valmiiksi luotuun dynamiikkaan, joutuu helposti kiusatun rooliin.

Usein hän, joka reagoi voimakkaimmin työyhteisön ilmapiiriin, nähdään ongelmana, vaikka juurisyy on todennäköisesti toisaalla. Väitetään, että siitä kuka on yksin ja kenellä on tukijoukkoja, huomaa kuka on työyhteisön kiusattu ja kuka kiusaaja. Pitäneekö paikkansa?

Vaan minä puhuin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. En pysty olemaan kanssasi samaa mieltä tuosta naisryhmien samankaltaisuudesta jne. Jos joukossa on se joku kpää, niin sitten joo, muutoin ei. Vaan se on ihan samoin miestenkin kanssa. Jos siellä on se yksi kukkopoika, jolla on "mielipiteet", niin hankalaa on olla sopimatta joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan minä puhuin työyhteisön ilmapiirin korjaamisesta. En pysty olemaan kanssasi samaa mieltä tuosta naisryhmien samankaltaisuudesta jne. Jos joukossa on se joku kpää, niin sitten joo, muutoin ei. Vaan se on ihan samoin miestenkin kanssa. Jos siellä on se yksi kukkopoika, jolla on "mielipiteet", niin hankalaa on olla sopimatta joukkoon.

Tai voi se tietysti olla joku piiri pieni pyörii sisäpiirikin, joka tekee muiden elämän vaikeaksi, mutta edelleen, miesten kanssa on ihan sama juttu. Suurin ero oman kokemukseni mukaan on se, että naiset yleensä helpommin vain kiltisti väistävät sen kukkoilijan edest, miehet taas eivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat kokemuseroja joista on jokseenkin turhaa riidella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat kokemuseroja joista on jokseenkin turhaa riidella.

En minä tiedä miksi ihmeess sinä sitten aloit riitelemään. Siitä olen samaa mieltä, että se on turhaa. Itselläni on kokemusta sekä nais- että miesvaltaisista ryhmistä ja suht "miehisesti" tähän asiaan suhtautuvana kokemukseni on tämä. Naiset väistävät ihan liian helposti tuollaisen hankalan yksilön edessä ja siten he saavat kohtuuttomasti tilaa hämmentää niitä keitoksiaan. Noin yleisesti naiset tai naisvaltaiset ryhmät eivät kuitenkaan ole yhtään miesryhmiä hankalampia. Miehen vain pistävät toisensa paremmin ruotuun, ennen kun kukaan saa ylivaltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä tiedä miksi ihmeess sinä sitten aloit riitelemään. Siitä olen samaa mieltä, että se on turhaa. Itselläni on kokemusta sekä nais- että miesvaltaisista ryhmistä ja suht "miehisesti" tähän asiaan suhtautuvana kokemukseni on tämä. Naiset väistävät ihan liian helposti tuollaisen hankalan yksilön edessä ja siten he saavat kohtuuttomasti tilaa hämmentää niitä keitoksiaan. Noin yleisesti naiset tai naisvaltaiset ryhmät eivät kuitenkaan ole yhtään miesryhmiä hankalampia. Miehen vain pistävät toisensa paremmin ruotuun, ennen kun kukaan saa ylivaltaa.

En minä riidellyt kanssasi vaan kerroin kokemusperäisesti mitä olen kohdannut työyhteisössä.

Edellä mainitut liittyivät työyhteisöihin, joissa useampi on mm. puhunut avoimesti neuroepätyypillisyys diagnooseistaan ja koska en ole kokenut jakavani heidän kokemusmaailmaansa tai ymmärtänyt heidän tapaansa suhtautua tilanteisiin, on syntynyt konflikteja. Olen kokenut jotkin vuorovaikutustilanteet jopa kiusaamisena, kun heille on joutunut perustelemaan ja selittämään miksi tekee niin kuin tekee ja omaksumaan juuri heidän tapansa tehdä, koska ainahan näin on tehty eikä muutoksia saa olla ja edelliselläkin kerralla tehtiin näin sekä edellinen samassa tehtävässä työskennellyt teki näin.
        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos minulle kerrotaan työskentelytapa, joka on eduksi. Yleensä neuvot ovat kuitenkin olleet luokkaa: Tee enemmän perunamuussia, jotta ei tarvitse misata kesken serviisin. No shit, Sherlock? 😲😂

Eli samankaltaisuus ja ajattelutavan samankaltaisuus on ollut näissä tilanteissa se mikä on ollut vaatimuksena. Samoin se etten ole ollut kiinnostunut samoista asioista esim. harrastusmielessä ja sitä kautta en ole ollut heidän mielestään porukkaan kuuluva tai tarpeeksi samanlainen. Sinänsä sääli, sillä minä mielelläni kokeilisin erinäisiä harrastuksia.

Kaiken kaikkiaan ei ollut tarkiutus riidellä ja pahoitteluni, jos tekstin sävy vaikutti riitelevältä. Voipi olla, että katsoimma tätä aihetta eri näkökulmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä riidellyt kanssasi vaan kerroin kokemusperäisesti mitä olen kohdannut työyhteisössä.

Edellä mainitut liittyivät työyhteisöihin, joissa useampi on mm. puhunut avoimesti neuroepätyypillisyys diagnooseistaan ja koska en ole kokenut jakavani heidän kokemusmaailmaansa tai ymmärtänyt heidän tapaansa suhtautua tilanteisiin, on syntynyt konflikteja. Olen kokenut jotkin vuorovaikutustilanteet jopa kiusaamisena, kun heille on joutunut perustelemaan ja selittämään miksi tekee niin kuin tekee ja omaksumaan juuri heidän tapansa tehdä, koska ainahan näin on tehty eikä muutoksia saa olla ja edelliselläkin kerralla tehtiin näin sekä edellinen samassa tehtävässä työskennellyt teki näin.
        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos minulle kerrotaan työskentelytapa, joka on eduksi. Yleensä neuvot ovat kuitenkin olleet luokkaa: Tee enemmän perunamuussia, jotta ei tarvitse misata kesken serviisin. No shit, Sherlock? 😲😂

Eli samankaltaisuus ja ajattelutavan samankaltaisuus on ollut näissä tilanteissa se mikä on ollut vaatimuksena. Samoin se etten ole ollut kiinnostunut samoista asioista esim. harrastusmielessä ja sitä kautta en ole ollut heidän mielestään porukkaan kuuluva tai tarpeeksi samanlainen. Sinänsä sääli, sillä minä mielelläni kokeilisin erinäisiä harrastuksia.

Kaiken kaikkiaan ei ollut tarkiutus riidellä ja pahoitteluni, jos tekstin sävy vaikutti riitelevältä. Voipi olla, että katsoimma tätä aihetta eri näkökulmasta.

En oikeastaan koe noiden kokemustesi suoranaisesti liittyvän mitenkään siihen mistä minä puhuin, joten en viitsi lähteä mkommentoimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kuitenkin totean, että ymmrrettävästi jos muussi loppuu kesken ruokailun ja "normaali tavoin" toimittuna niin ei olisi käynyt, niin ymmärrettävästi siitä tulee sanomista. Voin luvata, että vastaavan kaltaisesta tilanteesta tulee yhtälailla sanomista miesvaltaisessa työpaikassa, eli siis jos omalla vastoin käytäntöjä olevalla toiminnallasi sössit jonkin yleensä helpon asian. Ei siitä pääntaputuksella selviä, eikä kyllä kuulukaan selvitä. Jos toimintatapoja haluaa muuttaa, niin siihen pitää olla perustellut syyt, eikä sitä tehdä omavaltaisin päätöksin kesken projektin. Sanoisin, että miesvaltaisessa porukassa siitä tulisi oikeastaan selvästi enemmän sanomista, jos menet sooloilemisellasi sössimään hommat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kuitenkin totean, että ymmrrettävästi jos muussi loppuu kesken ruokailun ja "normaali tavoin" toimittuna niin ei olisi käynyt, niin ymmärrettävästi siitä tulee sanomista. Voin luvata, että vastaavan kaltaisesta tilanteesta tulee yhtälailla sanomista miesvaltaisessa työpaikassa, eli siis jos omalla vastoin käytäntöjä olevalla toiminnallasi sössit jonkin yleensä helpon asian. Ei siitä pääntaputuksella selviä, eikä kyllä kuulukaan selvitä. Jos toimintatapoja haluaa muuttaa, niin siihen pitää olla perustellut syyt, eikä sitä tehdä omavaltaisin päätöksin kesken projektin. Sanoisin, että miesvaltaisessa porukassa siitä tulisi oikeastaan selvästi enemmän sanomista, jos menet sooloilemisellasi sössimään hommat.

Kuule, kun ei ole olemassa tarkkaa määrää muusille tai muillekaan komponenteille, jos asiakasmäärät vaihtelevat päivittäin ja tarkoituksena on myös huomioida hävikin minimointi. Silloin, kun asiakasmäärät ovat ennakkoon tiedossa ja suurin osa asiakkaista varaa pöydän etukäteen, on mahdollista arvioida tarkemmin kuinka suuri määrä valmistetaan ennakkoon. Eli kyse ei ole sooloilusta. En ole työskennellyt yhdessäkään ravintolassa, jossa toisinaan ei misattaisi myös kesken serviisin tai muutoin reagoitaisi muuttuviin tilanteisiin. Tai tietenkin voi tehdä vaikka kuinka suuren satsin, jos haluat syödä viisi päivää vanhaa muussia. Henkilökohtaisesti kuitenkin tarjoan mahdollisimman tuoretta ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, kun ei ole olemassa tarkkaa määrää muusille tai muillekaan komponenteille, jos asiakasmäärät vaihtelevat päivittäin ja tarkoituksena on myös huomioida hävikin minimointi. Silloin, kun asiakasmäärät ovat ennakkoon tiedossa ja suurin osa asiakkaista varaa pöydän etukäteen, on mahdollista arvioida tarkemmin kuinka suuri määrä valmistetaan ennakkoon. Eli kyse ei ole sooloilusta. En ole työskennellyt yhdessäkään ravintolassa, jossa toisinaan ei misattaisi myös kesken serviisin tai muutoin reagoitaisi muuttuviin tilanteisiin. Tai tietenkin voi tehdä vaikka kuinka suuren satsin, jos haluat syödä viisi päivää vanhaa muussia. Henkilökohtaisesti kuitenkin tarjoan mahdollisimman tuoretta ruokaa.

Eivätköhän ne ihmiset, jotka ovat siellä pitkään työskennelleet, kuitenkin ole siitä asiasta paremmin perillä, kuin keltanokka, joka on juuri hypännyt remmiin. Menipä töihin ihan minne tahansa, niin kannattaa alkuun toimia ihan sen mukaan kuin ohjeistetaan, eikä olla ensimmäisen pyrkimässä kukkoilemaan ja tekemään mitä mieli tekee. Enemmän tuosta tulee kuva, että olet itse alkanut toimimaan omavaltaisesti, kykenemättä edes perusteleman miksi teet niin. Uskot tai et, niin isomman höykytyksen sä siitä miesvaltaisessa porukassa olisit saanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätköhän ne ihmiset, jotka ovat siellä pitkään työskennelleet, kuitenkin ole siitä asiasta paremmin perillä, kuin keltanokka, joka on juuri hypännyt remmiin. Menipä töihin ihan minne tahansa, niin kannattaa alkuun toimia ihan sen mukaan kuin ohjeistetaan, eikä olla ensimmäisen pyrkimässä kukkoilemaan ja tekemään mitä mieli tekee. Enemmän tuosta tulee kuva, että olet itse alkanut toimimaan omavaltaisesti, kykenemättä edes perusteleman miksi teet niin. Uskot tai et, niin isomman höykytyksen sä siitä miesvaltaisessa porukassa olisit saanut.

Ei siellä ollut käytännössä paikalla muita, jotka työskentelivät samassa työtehtävässä. Esimies vaati, että tehdään tietyllä tavalla, mutta unohti kertoa etukäteen mikä hänen mielestään on oikea tapa tehdä. Jälkikäteen hän kyllä muisti mainita, että aiemmin ollaan tehty näin. Lopulta totesinkin, että paskat. Lyhyt pesti - menköön miten menköön. Arvailijaksi ja ajatustenlukijaksi en suostu. Jälkikäteen mikromanagerointi on turhinta mitä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä ollut käytännössä paikalla muita, jotka työskentelivät samassa työtehtävässä. Esimies vaati, että tehdään tietyllä tavalla, mutta unohti kertoa etukäteen mikä hänen mielestään on oikea tapa tehdä. Jälkikäteen hän kyllä muisti mainita, että aiemmin ollaan tehty näin. Lopulta totesinkin, että paskat. Lyhyt pesti - menköön miten menköön. Arvailijaksi ja ajatustenlukijaksi en suostu. Jälkikäteen mikromanagerointi on turhinta mitä on.

No silloin sanotaan asiallisesti, ettei saanut riittävää ohjeistusta miten toimitaan. Se on ihan sama oletko mies- vai naisvaltaisessa paikassa, niin kyllä tollaseesta tulee sanomista. Töissä tehdään kuten pyydetään, vaikka se olisi miten idioottimainen systeemi tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se, että sä vingut jostain muusista, ei taatusti ainakaan parantanut työilmapiiriä siellä. 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se, että sä vingut jostain muusista, ei taatusti ainakaan parantanut työilmapiiriä siellä. 😀

En minä vinkunut muusista. Itseasiassa en erityisemmin pidä perunaruuista muutoinkaan. Kai tajuat, että kyse oli esimerkistä? Jokatapauksessa hv. Et ollut itse paikalla ja kyseessä oli myrkyllisin työyhteisö, jossa olen koskaan ollut eli ei kiitos enää naistyöyhteisöjä. Pari kertaa riitti sitä paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No silloin sanotaan asiallisesti, ettei saanut riittävää ohjeistusta miten toimitaan. Se on ihan sama oletko mies- vai naisvaltaisessa paikassa, niin kyllä tollaseesta tulee sanomista. Töissä tehdään kuten pyydetään, vaikka se olisi miten idioottimainen systeemi tahansa.

Olen työskennellyt myös miesten kanssa, eivätkä he ole olleet läheskään samalla pikkumaisuuden tasolla, kuin naistyöyhteisöt, joissa minusta on yritetty tehdä heidän palvelijaansa ja kohdeltu kuin toisen luokan kansalaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen työskennellyt myös miesten kanssa, eivätkä he ole olleet läheskään samalla pikkumaisuuden tasolla, kuin naistyöyhteisöt, joissa minusta on yritetty tehdä heidän palvelijaansa ja kohdeltu kuin toisen luokan kansalaista.

Paljon mahdollista.

Monesti miehet antavat kivan näköisen naisen olla joukossa, jos on ääneti, eivätkä tunne vaaraksi.

Sinällään myrkyllinen naisyhteisö on vaan myrkyllinen.

Kumpikaan vaihtoehto ei ole oikeastaan tyydyttävä.

🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon mahdollista.

Monesti miehet antavat kivan näköisen naisen olla joukossa, jos on ääneti, eivätkä tunne vaaraksi.

Sinällään myrkyllinen naisyhteisö on vaan myrkyllinen.

Kumpikaan vaihtoehto ei ole oikeastaan tyydyttävä.

🤔

Kokemukseni mukaan miehet ovat olleet varsin kannustavia ja kiinnostuneita näkemyksistäni sekä halukkaita tekemään yhteistyötä. Tietenkin on poikkeuksia, mutta noin pääsääntöisesti miehet ovat olleet sallivampia ja halukkaampia kuulemaan ajatuksiani ja tunteitakin sekä kehittelemään ideoita yhdessä eteenpäin.

Suurimpana plussana kuitenkin se seikka, etten ole kokenut miesten yrittävän kilpailla tai todistella itseään minulle. Naisyhteisöissä olen kokenut, että minua yritetään vastoin tahtoani asettaa kilpailuasemaan, johon en halua. Koska jokaiselle on kyllä tilaa näyttää osaamistaan ja antaa oma panoksensa työyhteisöön ilman jatkuvaa kilvoitteluakin tai ainakin yhteiselo on huomattavasti harmonisempaa.

Sinällään ei pitäisi tehdä suuria johtopäätöksiä muutaman toistuneen kokemuksen pohjalta, mutta toisaalta on vaikea olla huomioimatta jo useammassa työpaikassa läsnä ollutta kuviota. En ole luonteeltani erityisen kilpailuhenkinen ja siksi koen äärimmäisen rasittavana tökkimiset ja kilpailemisasetelmaan usuttamiset.
        Kisailen itseäni vastaan siinä mielessä, että miten tämän voisi tehdä paremmin. Miten tätä minkä nyt tein voisi kehittää seuraavan kerran, kun teen saman. Olisiko jokin makuvivahde, jota voisi vielä korostaa ja kuinka tästä saisi luotua kokonaisvaltaisemman kokemuksen? Onko annoksessa eri koostumuksia niin, että se on mielenkiintoinen myös rakenteeltaan makuvivahteiden lisäksi ja onka ruoka myös visuaalisesti elämyksen antavaa?

Ei tällä sinällään ole väliä sillä jätin keittiötyön lopullisesti viime kesän jälkeen. Rajansa kaikella ja minullakin.

Väitetään, että miehet ovat kilpailuhenkisempiä kuin naiset, mutta on tässäkin ilmiselvästi yksilökohtaisia eroja, kuten muissakin luonteenpiirteissä.

• Sellaisen huomion olen tehnyt, että ne naiset, jotka riitelevät naisyhteisössä keskenään, ovat miestä kohtaan mielin kielin.

Mistähän moinen johtuu, odottaako ne että mies lähestyy turpaanvetoetäisyydelle.

• Anonyymi

Hakevat liittolaisia ja kokevat ehkä miehen erityisen hyväksi liittolaiseksi, varsinkin jos yhteisössä on vain harvoja miehiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hakevat liittolaisia ja kokevat ehkä miehen erityisen hyväksi liittolaiseksi, varsinkin jos yhteisössä on vain harvoja miehiä.

Niin, perinteisesti miestä pidetään auktoriteettina, vaikka todellisuus on ihan muuta.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Niin, perinteisesti miestä pidetään auktoriteettina, vaikka todellisuus on ihan muuta.

Nuo riidankylväjät tuppaavat monesti olemaan varsin vanhoillisia ajattelussaan. Toisaalta ovat kyllä yksiä piruja miehiäkin kohtaan, jos vihastuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo riidankylväjät tuppaavat monesti olemaan varsin vanhoillisia ajattelussaan. Toisaalta ovat kyllä yksiä piruja miehiäkin kohtaan, jos vihastuvat.

Tommosii ne naiset on eli agressiivisia riitaisia sotaisia ilkeitä häijyjä ja piruja ja aina miehet kärsii ei oo miehil kivaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tommosii ne naiset on eli agressiivisia riitaisia sotaisia ilkeitä häijyjä ja piruja ja aina miehet kärsii ei oo miehil kivaa

Niin ovat monet miehetkin. Pysyt vain erossa niistä hankalista yksilöistä ja kaikki hyvin. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ovat monet miehetkin. Pysyt vain erossa niistä hankalista yksilöistä ja kaikki hyvin. 👍

Oliskin noin helppoa moni mies miettii pääsis eroon häijystä mut ei nainen ei jätä miestä rauhaan eikä päästä pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliskin noin helppoa moni mies miettii pääsis eroon häijystä mut ei nainen ei jätä miestä rauhaan eikä päästä pois

Ihan samaa tekevät miehetkin. Miespuolisia stalkkereita, vainoajia ja ahdistelijoita on paljon enemmän kuin naisia. Vinkki miehille, jotka haluavat tuollaisesta naisesta eroon ... häivy ja katkaise yhteydet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa tekevät miehetkin. Miespuolisia stalkkereita, vainoajia ja ahdistelijoita on paljon enemmän kuin naisia. Vinkki miehille, jotka haluavat tuollaisesta naisesta eroon ... häivy ja katkaise yhteydet.

Mutta nainen ei päästä vaan sanoo nukut hänen vieressään ja mies joutuu peloissaan miettii auttaisko vaihtaminen vai saako vieläkin ikävemmän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nainen ei päästä vaan sanoo nukut hänen vieressään ja mies joutuu peloissaan miettii auttaisko vaihtaminen vai saako vieläkin ikävemmän

En se nyt kumma, jos sinä, aikuinen mies, et yhden naisen luota pääse pois. Onko se nainen joku yli parimertinen ja 150 kiloinen amazoni, vai mikä on ongelma? Sen kun nostat sen naisen sivuun ja kävelet pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En se nyt kumma, jos sinä, aikuinen mies, et yhden naisen luota pääse pois. Onko se nainen joku yli parimertinen ja 150 kiloinen amazoni, vai mikä on ongelma? Sen kun nostat sen naisen sivuun ja kävelet pois.

En itsestä puhunut vaan yleisesti niin nainen voi olla iso tai pieni mutta yhtä ilkeitä eli ei ihan turhan takia tai pienestä asiasta naista halua suututtaa tahtoo elää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itsestä puhunut vaan yleisesti niin nainen voi olla iso tai pieni mutta yhtä ilkeitä eli ei ihan turhan takia tai pienestä asiasta naista halua suututtaa tahtoo elää

Hyvin harva nainen pystyy estämään miestä poistumasta. Haukku ei haavaa tee, joten anna sen möykätä ja kävele pois. Se siitä ongelmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin harva nainen pystyy estämään miestä poistumasta. Haukku ei haavaa tee, joten anna sen möykätä ja kävele pois. Se siitä ongelmasta.

Oliskin vaikka 10 jätti gorillaa tai 15 leijonaa niin niille vois näyttääkkin mutta the nainen siinä on hankala vastustaja eli on voittamaton ja vahvempi eli on kovempi luu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliskin vaikka 10 jätti gorillaa tai 15 leijonaa niin niille vois näyttääkkin mutta the nainen siinä on hankala vastustaja eli on voittamaton ja vahvempi eli on kovempi luu

Jos elämäsi todella on noin vaikeaa, niin eipä sille kai sitten mitään mahda. Suosittelen, etten nyt kuitenkaan mene kokeilemaan mitä ne 15 leijonaa sinulle tekisivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos elämäsi todella on noin vaikeaa, niin eipä sille kai sitten mitään mahda. Suosittelen, etten nyt kuitenkaan mene kokeilemaan mitä ne 15 leijonaa sinulle tekisivät.

Ne väännetään keskeltä poikki ne on helppoi mutta nainen siinä mies joutuu antautumaan ja sanomaan siin on voittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne väännetään keskeltä poikki ne on helppoi mutta nainen siinä mies joutuu antautumaan ja sanomaan siin on voittaja

En suosittele, että menet kokeilemaan, kun et kerta yhdelle naiselle edes pärjää.

• Anonyymi

Niin onkin. Eikä suvaitse muita naisia lähelle, edes kaveripiiriin miehen työparina. On nähty.

Jos olen tullut miesten kanssa juttuun, niin jo on joku nainen aina olemassa kuin kirous joka tykkää kyttyrää, että tuun miesten kanssa juttuun, osataan nauraa yhessä ja työt sujuu. Nenä on rypyssä sitten sillä mielin kielin naisella.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin onkin. Eikä suvaitse muita naisia lähelle, edes kaveripiiriin miehen työparina. On nähty.

Jos olen tullut miesten kanssa juttuun, niin jo on joku nainen aina olemassa kuin kirous joka tykkää kyttyrää, että tuun miesten kanssa juttuun, osataan nauraa yhessä ja työt sujuu. Nenä on rypyssä sitten sillä mielin kielin naisella.

Jasu

Sama oli nuorena miespuolisten kaverien kanssa. Käyttäydyttiin kuten kaverit, luontevasti, oli hauskaakin ja nauraa röhötettiin niin mustis nainen tilanteeseen löytyi aina, vaikkei kukaan miehistä ollu minusta sillee edes kiinnostunut. Enkä minä miehistä. Silti oli kuin olisin päätähden eteen lyönyt pimeän varjon ja rutinaa perään.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama oli nuorena miespuolisten kaverien kanssa. Käyttäydyttiin kuten kaverit, luontevasti, oli hauskaakin ja nauraa röhötettiin niin mustis nainen tilanteeseen löytyi aina, vaikkei kukaan miehistä ollu minusta sillee edes kiinnostunut. Enkä minä miehistä. Silti oli kuin olisin päätähden eteen lyönyt pimeän varjon ja rutinaa perään.

Jasu

Se on joillain naisilla ihan pohjatonta se huomionkipeys ja kateus, jos joku muu nausiletettu saa vähänkään positiivista huomiota miehiltä. Helvetin tyhmää mutta niin se on.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on joillain naisilla ihan pohjatonta se huomionkipeys ja kateus, jos joku muu nausiletettu saa vähänkään positiivista huomiota miehiltä. Helvetin tyhmää mutta niin se on.

Jasu

Mun kun ei käy tipan tippaa kateeksi ketkään miehet eikä naiset, nuolkoon vaika toistensa naamat. Poikkeus mihin puutun on oma kumppani jos rupee muitten naamoja lipomaan. Että perkeleeee, nyt kotiin ja sassiin siitä! 😆

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ovathan monet (myös miehet) mustasukkaisia jopa samaa sukupuolta olevista ystävistä tai jos tulee toimeen ylipäänsä "väärien" ihmisten kanssa. Tämä ei todallakaan rajoitu pelkästään vastakkaiseen sukupuoleen. Sekä naiset, että miehetkin, osaavat vetää hernettä nenukkaansa ihan uskomattomistakin asioista. Mulle on hermostuttu joskus siitäkin, että kaverin kissa tykkäsi minusta enemmän. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovathan monet (myös miehet) mustasukkaisia jopa samaa sukupuolta olevista ystävistä tai jos tulee toimeen ylipäänsä "väärien" ihmisten kanssa. Tämä ei todallakaan rajoitu pelkästään vastakkaiseen sukupuoleen. Sekä naiset, että miehetkin, osaavat vetää hernettä nenukkaansa ihan uskomattomistakin asioista. Mulle on hermostuttu joskus siitäkin, että kaverin kissa tykkäsi minusta enemmän. 🤣

Juu titta, itse en vaan ole omissa yhteisöissäni törmännyt miehissä tuohon. Vain naisyhteisöissä missä tyyliin 1-2 miestäkin hiippaloi huoltomiehenä. Tai kaitsee lapsia tai vanhuksia.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu titta, itse en vaan ole omissa yhteisöissäni törmännyt miehissä tuohon. Vain naisyhteisöissä missä tyyliin 1-2 miestäkin hiippaloi huoltomiehenä. Tai kaitsee lapsia tai vanhuksia.

Jasu

Titta totta. On se vaan vaikeaa hipominen. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Titta totta. On se vaan vaikeaa hipominen. 😅

Jasu

Mulla on ollut onni olla aina rennoissa miesporukoissa. Silleen mulla varmaan korostuukin nuo ikävät naiskokemukset päällimmäisenä. Vaikka ei sukupuoli eroa tee, yksilöt on mitä on.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollut onni olla aina rennoissa miesporukoissa. Silleen mulla varmaan korostuukin nuo ikävät naiskokemukset päällimmäisenä. Vaikka ei sukupuoli eroa tee, yksilöt on mitä on.

Jasu

Nyt kun muistelen, niin onpa päiväkotityössäkin ollut tilanteita, että minut on kiilattu sivuun jonkun tietyn iskän ilmestyessä lastaan hakemaan. Ja selitetty sitten kun sinä Jasu aina naureskelet sen iskän kanssa. Ja kuutenkin kyseinen nainen on sitten itse naureskellut ja lähes flirttinyt kyseiselle isälle. 😝

Justiinsa juu juu oon aatellut, että näin. 😄

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun muistelen, niin onpa päiväkotityössäkin ollut tilanteita, että minut on kiilattu sivuun jonkun tietyn iskän ilmestyessä lastaan hakemaan. Ja selitetty sitten kun sinä Jasu aina naureskelet sen iskän kanssa. Ja kuutenkin kyseinen nainen on sitten itse naureskellut ja lähes flirttinyt kyseiselle isälle. 😝

Justiinsa juu juu oon aatellut, että näin. 😄

Jasu

Minun silmään vitsikästä, mutta elämä on. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun silmään vitsikästä, mutta elämä on. 😅

Jasu

Varmaan olis mun pitänyt nauramisen sijaan, vaikka oikeasti nauratti. Sanoa vaan kyseiselle iskälle, että naama jätkä peruslukemille ja kalpi hakemaan se kakaras tuolta ja mene kotiis naureskelemaan, saatana. 😡

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Niin minullakin silloin, kun olen itse saanut valita keiden kanssa pyörin. Vaan töissä ei läheskään aina tuota vapautta saa. Ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minullakin silloin, kun olen itse saanut valita keiden kanssa pyörin. Vaan töissä ei läheskään aina tuota vapautta saa. Ikävä kyllä.

Töissä on nimittäin tullut huomattua miten jumalattomasti miehetkin harrastavat selän takana puhumista, mustamaalaamista ja perättömien juorujen levittelyä. Mä itse en ole naisvaltaisilla työpaikoilla ollessani törmännyt läheskään noin pahaan käytökseen. Siitä en ole varma, että ovatko motiivit jotenkin erilaisia, mutta ihan samanlainen "akkalauma" noiden miesvaltaistenkin työpaikkojen kahvihuoneissa pyörii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, niinhän se on ettei töissään paljon voi vaikuttaa ketä siellä näkee ja kenen kanssa täytyy koittaa yhteistyötä tehdä. Onneksi omalla ajallaan saa sitten valita ne ihmiset, joiden kanssa on mukava olla yhteistyössä ja vuorovaikutuksessa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Töissä on nimittäin tullut huomattua miten jumalattomasti miehetkin harrastavat selän takana puhumista, mustamaalaamista ja perättömien juorujen levittelyä. Mä itse en ole naisvaltaisilla työpaikoilla ollessani törmännyt läheskään noin pahaan käytökseen. Siitä en ole varma, että ovatko motiivit jotenkin erilaisia, mutta ihan samanlainen "akkalauma" noiden miesvaltaistenkin työpaikkojen kahvihuoneissa pyörii.

Joo ei pal kannata pekkasia pitää heti suut käypi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En suosittele, että menet kokeilemaan, kun et kerta yhdelle naiselle edes pärjää.

In what sense big guy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

But i can allow that?

• Anonyymi

Riitely ei sovi kuvaukseen miehistä. Se sana on varattu naisille. Sanotaan myös, että asiat riitelevät keskenään.

Miehet taistelevat, sotivat ja haastavat toisiaan. Ja se on voimain näyttö, eikä mikään asian ratkaisu.

• Anonyymi

Naiset vain ovat kymmenien tuhansien vuosien aikana kehittyneet sellaisiksi. Kivikauden luolassa oli helppo juoruilla kun taas miehet yhteistyössä saalistivat mammuttia.

• Anonyymi

Tiede on todistanut, että miehet ovat kovempia juoruilijoita 🤔

Oletko miettinyt koskaan, mikä on juoruilua ja mikä informaatiota ja mahtaako jako niihin olla poikkeava miesten ja naisten vastausten välillä? Mielestäni vastaus on selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiede on todistanut, että miehet ovat kovempia juoruilijoita 🤔

Oletko miettinyt koskaan, mikä on juoruilua ja mikä informaatiota ja mahtaako jako niihin olla poikkeava miesten ja naisten vastausten välillä? Mielestäni vastaus on selvä.

Niinhän tuo on ja eiköhän sen jokainen ole ihan IRL:kin havainnut, että miehet ovat kovempia juoruamaan. Miehet vain eivät kutsu sitä juoruamiseksi, vaan he "vaihtavat tärkeitä tietoja". 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän tuo on ja eiköhän sen jokainen ole ihan IRL:kin havainnut, että miehet ovat kovempia juoruamaan. Miehet vain eivät kutsu sitä juoruamiseksi, vaan he "vaihtavat tärkeitä tietoja". 😀

Mikähän tiede tuon juoruamisen on todistanut?Ja kenenkä osoittamana milloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan normaali tiede. Miehet ovat myös kovempia valittamaan noin keskimäärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteen Kuvalehti tai vastaava. En muista enää lähdettä sen paremmin.

Luin artikkelin ja pidin tulosta luotettavana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli levittävät ruokottomia ja mauttomia huhuja

• En tiedä. Itse viihdyn suorien ihmisten parissa. Joskus totuus sattuu, mutta sellaista elämä välillä on. Joskus sattuu enemmän ja joskus vähemmän. Kaikki teeskentelijät ovat jääneet taakse.

• Anonyymi

Ei ole noin.

- Sheena

• Anonyymi

Entä jos maailma olisikin matriarkaalinen eli siinä missä miehet pitävät valtaa olisivatkin naiset ja miehet se heikompi astia. Olisiko se parempi maailma?

• Anonyymi

Minä en usko, että minkään ryhmän ylivalta olisi pidemmän päälle hyvä asia.

• Anonyymi

Miksei ihmiset vaan voisi oppia kunnioittamaan toisiaan ihmisinä. Miksi se sukupuoli pitää nostaa aina johonkin tikunokkaan ja koittaa päteä sillä?

Ylipäänsä miksi päteä, miksei vaan jakaa tietoaan pätemättä?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei ihmiset vaan voisi oppia kunnioittamaan toisiaan ihmisinä. Miksi se sukupuoli pitää nostaa aina johonkin tikunokkaan ja koittaa päteä sillä?

Ylipäänsä miksi päteä, miksei vaan jakaa tietoaan pätemättä?

Jasu

Hyviä Ihmisiä etsitään. Vapaaehtoisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyvyyttä tuossa mielestäsi on? Miten siihen, että antaa toisen ihmisen ihan vain olla rauhassa, tarvitaan hyvyyttä? Luulisi neutraaliuden riittävän.

• Anonyymi

Heitä nyt ko voltti gubbe

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset vois oppia hyviksi, jos viittisivät vähän miettiä miten paljon enemmän hyvää sillä saavuttaa, kuin ilkeydellä.

Jasu

• Anonyymi

Ystävät ovat ystäviä.

Ihan naisten omaa hölmöyttä, että uskoutuvat työkavereille. Tyypillistä lähityöskentelyä, jota käytetään ihan muuhun kuin työn tekemiseen.

• Anonyymi

Olen nainen ja täytyy sanoa, että ei ole minulla ainakaan tuollaista kokemusta. Ehkä siksi, että olen korkeakoulutettu ja esim. työskennellyt aloilla, joilla työskentelee fiksua porukkaa. Eipä ole tarvinnut koskaan riidellä yhdenkään työkaverin tai ystävän kanssa, olivat sitten miehiä tai naisia.

• Anonyymi

Se joka itkee isoimpaan ääneen saa miehetkin kotkottamaan kannattaa kokeilla ny ainakin. -ulla Tee

• Anonyymi

On niin erilaisia naisia.
      Jotkut haluavat olla näkymättömiä toiset haluavat olla kukkoina tunkiolla.
      No. Rasittavin ihmistyyppi on pakkomielteisesti omia ideoitaan ajava ja joka ei muita kuuntele yhtään. Tälle tyypille on myös ominaista, ettei kannusta muita.
      Erimielisyyksiä saa olla eli tarkoitan mielipide-eroja.
      Harvoin ihan rähinää.
      Sitten on se kiero ihmistyyppi, joka jahtaa muita ja kantelee jostain vain saadakseen huomiota kuin vauva.
      Kantelijalla tarkoitan ihmistä, joka on muuten hiljaa eikä sano mielipiteitään koskaan. Kateus muiden kykyihin saa juonimaan ja yrittämään matonvetoa toisten alka.
      Se kello kannellaan voi olla heikon tunnon omaava ja käyttää myöskin tilanne.
      Voi tätä naisten teatteria ha niitä epäterveitä motiiveja.
      Joo. Riitoja joskus.
      Vilma
      Menettelyt ovat tosiasiassa paljon kierompia. Joidenkin ihmisten osalta.
      Perustelu tällaisella: kun isä dokas.

Vilma

• Anonyymi

Kello -> kelle

• Anonyymi
      UUSI

En usko naiset ovat helpommin kateellisia toinen toisilleen pikkujutuistakin miehet ovat enemmän si taas kateellisia menestyksestä mu ei menestystäkään saa jos ei ole itse valmis tekemään mitään tai edes osaa mitään päänaukomisella väärässä paikassa väärään aikaan kun ei pitäs saada muuta kun selkäänsä

• Anonyymi
        UUSI

Mä epäilen, että monet miehet ovat hyvin kateellisia Sanna Marinille.
        Puheissa vähättelevät, mutta salaa saakelin kateellisia.
        Mitä ikävämpi sävy, sen kateellisempi.
        Naiset eivät niinkään.
        Vilma

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe