Kukahan on vastuussa?

Anonyymi-ap

Kuka on vastuussa yksilön, siis sinun, onnesta? Kuka on vastuussa siitä, että ne omat tärkeimmät ihmissuhteet on olemassa, ovat pysyviä ja toimivat? Kuka vastaa kommunikaation toimivuudesta? Kuka tekee päätöksen lopettaa tai ainakin vähentää ihmissuhteen merkitystä (ja sille annettua aikaa), jos suhde tuottaa vain p*skaa niskaan?

Kenelle kuuluu vastuu tunteista, niistä ihan omista? Kenen vika on se, jos sattuu rakastumaan tai ihastumaan? Kenen tunteita ne on?

Kaikki suhteen alut, ehkä suurinosa itseasiassa, ei kestä, eikä se ole useimmiten kenenkään vika! Usein ihmiset on vain liian erilaisia, tahtovat ero asioita elämältä, kipinä ei syty tai elämäntilanne ei anna tilaa uudelle. Kenen vastuulle kuuluu se, että valitsee itse oikein? Entä pitääkö jäädä vain toisen takia, jos ei vaan tunnu oikealta? Kenelle kuuluu vastuu siitä, että jää liittoon, joka on onneton, rakkaudeton tai läsnäoloa ei ole?

Kuka vaikuttaa eniten siihen, että se oikea voi löytyä? Miten siihen voi vaikuttaa? Vastaan itse tähän viimeiseen kysymykseen omasta kokemuksestani: oikeanlaisen ihmisen kohdatessa kaikki tuntuu helpolta eikä sitä tarvitse miettiä onko se oikea löytynyt. Se on itsestään selvää ja silloin kummallakin on motivaatio rakentaa suhdetta. Siihen kohtaako oikeanlaisen ihmisen voi vaikuttaa lähinnä lähtemällä ulos kotoa tilaisuuksiin, jossa näkee uusia oman tyyppisiä ihmisiä. Juttelematta vieraiden ihmisten kanssa on mahdollisuudet aika pienet. Aikansa se kestää ja useimpien pitää tutustua useampiin ihmisiin ennen kuin tunne ja arvomaailma osuu molemminpuolin. Yksipuolisuus eikä vastentahtoisuus ei kanna.

Kenellä on vastuu oman henkisen tilan hoitamisesta siihen tilaan, että pää kestää pettymykset (yksikään ei välty niiltä elämän mittakaavassa)? Ketä kannattaa syyttää, jos oman pään reikä aiheuttaa sen, että on helppo uhri p-päisille hyväksikäyttäjille tai seksin vonkaajille rakkauden kaipuussaan? Kuka päättää missä omat rajat on ja saako niiden yli astua? Vaikka esitän asiani niin kuin esitän (tarkoituksella), silti tiedän ettei lyötyä saa lyödä. Ainakaan fiksu ei sellaista tee! Kaikki ihmiset ei kuitenkaan ole hyviä ja fiksuja ja ihmisen pitää pystyä asettamaan myös terveitä rajoja sille mitä sallii ja mitä ei.

Kuka on vastuussa siitä, jos itse tyytyy liian vähään ja jää suhteeseen, jolla ei ole tulevaisuutta? Kuka on vastuussa siitä, jos ei uskalla ja himmailulla pilaa koko jutun, kun se oikea osuisi kohdalle. Tai kuka on vastuussa, jos roikkuu uudessa ihmisessä kuin takiainen ja tukahduttaen samalla kylvetyn rakkauden siemenen kasvun? Jos kaava on aina sama, oli se sitten mikä vaan, on ainoa yhteinen tekijä sinä itse tai omat valinnat, Noihin kumpaankin voi halutessaan vaikuttaa paljonkin,

Aloituksen tarkoitus ei ole, että kysymyksiin pitää vastata vaan sen on tarkoitus saada miettimään ehkä pohtimaan miten ihminen itse vaikuttaa omaan onneensa (ihmissuhteet, rakkaus, työ, harrastukset, terveys jne). t. Entinen sinkku, nyt onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa

46

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Aivan jäätävän pitkä luento 🙄 oliko tämän tarkoitus olla rakentava? 😐

Anyway, paljon onnea sinulle 😬

• Anonyymi
      UUSI

Niihin vaikuttavat myös mahdolliset sairaudet silloin kun ikää on jo paljon enemmän takana kuin edessä. Luonteiden yhteen sopivuus. Mutta ei kannata etukäteen miettiä sitä mikä kaikki voisi mennä pieleen, minä elän hetkessä ja menen eteenpäin askel kerrallaan.

• Anonyymi
      UUSI

Yksilö itse vastaa omasta onnestaan ja omista tunteistaan asioita joita ei voi vierittää toisen niskoille/vastuulle jos ei parisuhteessa ole hyvä olla ni pitäskö sillon tajuta olevansa parisuhteessa vääränlaisen ihmisen kanssa itselleen sopimattoman

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se nopeasti selviää, onko joku minulle sopiva vai ei. Minulla on sellainen tapa, tai ehkä se kyky nähdä asioita etukäteen. Eli jos en pysty näkemään itseäni samassa tilassa mielikuvissani jonkun tietyn henkilön kanssa, niin silloin hän ei ole sopiva henkilö minulle! Näin ajattelin jo useita vuosia sitten!

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä hallituksen pitää kaikista näistä asioista vastata!

Alkuaikoina perussuomalaiset olivat aikeissa perustaa valtakunnallisen bordellin miehille, jotka naista kaipaavat.
      Sekin kaatui jonkun nipottavan pihtarivassarin urputtamiseen.
      🙁

• Anonyymi
        UUSI

Mutta persuthan ovat hallituksessa ja vassarit ei ?!?

• Anonyymi
        UUSI

Persujen motiivi oli vain saada vähän yksinkertaiset miehet äänestämään itseään. Oikeasti kyllä se syrjäytyneen ja varattoman miehen ongelmat olisi p*llulla parantuneet kuin 10 sekunniksi (keskituloinen voi ostaa seksiä halutessaan).

Ei bordelli tuo itsetuntoa, ei kestäviä ja läheisiä ihmissuhteita, ei se saa opiskelemaan ammattia eikä auta saamaan työtä. Ätmi ei saa bordellin asiakkaana yhtään enempää rakkautta kuin muutenkaan. Ei ongelmat haihdu bordellissa yhtään sen enempää kuin m*naa itse vatkaamalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta persuthan ovat hallituksessa ja vassarit ei ?!?

Sitä mäkin ihmettelen missä se luvattu bordelli luuraa.
        Tää on just tätä.
        Päättäjillä on rahaa käydä huo*issa, mutta äänestäjille jäi taas jorma käteen.

• Anonyymi
      UUSI

Ei yhtään lyhyemmäksi olisi voinut kirjoitusta supistaa? Loppui mielenkiinto jo puolessa välissä. Blaablaaablaaa. Minä itse olen ollut tyhmistä valinnoistani vastuussa. Itseäni aina syyttelen kun ajauduin väärille elämän poluille.

• Anonyymi
      UUSI

"Siihen kohtaako oikeanlaisen ihmisen voi vaikuttaa lähinnä lähtemällä ulos kotoa tilaisuuksiin, jossa näkee uusia oman tyyppisiä ihmisiä."

Entä jos on erakko ja pitäisi löytää toinen erakko.
      Onko sulla siihen sopivaa kysymystä?

• Anonyymi
        UUSI

Erämaasta löytää erakon.
        Tarvitaan drooni, johon asetetaan lämpökamera.
        Kyllä sieltä joku erakko löytyy...

• Anonyymi
        UUSI

Tulee tappelu. Erakko ei voi olla erakko kaikessa rauhassa, jos toinen änkee sen elämään. Eikä se enää ole edes tyylipuhdas erakko sitten myöskään. Erakonhan kuuluu olla ilman muita ihmisapinoita. 😛

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Jos on erakko, eikä kaipaa toista vierelleen, miksi pitäisi yleensä ottaen olla seuran haussa mukana? Jos on seuraa kaipaava erakko, joutuu valitsemaan kumpi tarve on päällimmäisenä. Kuka siitä valinnasta ja valinnan oikeellisuudesta vastaa?

• Anonyymi
      UUSI

Jasu on vastuussa <3

• UUSI

Minusta teksti oli pelottava :(

• Anonyymi
      UUSI

On vastuu, on on. Enää en hae kumppaneita, koska en heitä osannut valita oikein. Ei voi olla sattumaa, että exät ovat halunneet tuhota minut. Koska olen näin hyvä ollut valikoimaan, en valitse enää yhtäkään.

Voiko vedota jollain lailla syyntakeettomuuteen, jos on ollut kaltoinkohtelua ja pahoinpitelyä varhaislapsuudessa jo?

• Anonyymi
        UUSI

Olisiko ratkaisu se, että kun ymmärtää itse valitsevansa ihmisiä, jotka kohtelee väärin ja ainakin yrittää saada terapiaa itselleen ja yrittää saada omat jalat kantamaan paremmin, jotta osaisi arvostaa itse itseään enemmän ja asettaa rajat.

Kun itse on vahvempi, voi luultavasti paremmin, oli sitten sinkku tai seurusteleva. Tiedän, ettei se ole olleenkaan helppo, yksinkertainen eikä nopea tie.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko ratkaisu se, että kun ymmärtää itse valitsevansa ihmisiä, jotka kohtelee väärin ja ainakin yrittää saada terapiaa itselleen ja yrittää saada omat jalat kantamaan paremmin, jotta osaisi arvostaa itse itseään enemmän ja asettaa rajat.

Kun itse on vahvempi, voi luultavasti paremmin, oli sitten sinkku tai seurusteleva. Tiedän, ettei se ole olleenkaan helppo, yksinkertainen eikä nopea tie.

Ei ole varaa enää terapiaan, kun en saa siihen kelakorvausta työkyvyttömyyseläkkeen takia. Olen muuten kohdannut traumojani, ne ovat tulleet minun kroppani "läpi". Paras hoito voisi olla turvallinen suhde, joka olisi ns. korjaava kokemus. En vain usko että uskaltaisin kaiken kokemani jälkeen etsiä sellaista. Olen käsittämätöntä ilkeyttä kokenut paljon, koska olin rajaton.

• Anonyymi
      UUSI

Syyttäkää jumalaa. Se voisi antaa kaiken mitä haluatte, muttei ilkeyttään anna. Ähhähää.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ilkeä taidat olla itse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeä taidat olla itse.

En minä ole se joka kaiken antaa ja kaiken ottaa. Jumala se on.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En minä ole se joka kaiken antaa ja kaiken ottaa. Jumala se on.

Jasu

Ihmiset ovat pahoja, ei Jumala.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeä taidat olla itse.

Vai väitätkö, että mä olen jumala? Ziisus onko toi muka joku kunnianosoitus? Kirous pikemminkin. Katsella tyhmää kansaa känsät käsissään ja polvet ruville ryvettyneinä. Anna mulle, anna mulle.

Kädet ristissä vai kädet niskan takana, onko eroa saako mitä rukoilee? Mites ne jolta jumala eväsi kädet?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jumala loi ihmisen kaltaisekseen. Puhuitko itsesi kenties nyt pussiin pohjia myöten?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jumala loi ihmisen kaltaisekseen. Puhuitko itsesi kenties nyt pussiin pohjia myöten?

Jasu

Vai kävikö nyt se Freudilainen lipsahdus?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mooseksen kirjan ensimmäisestä luvusta: Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.” (1 Moos 1:26)

Luomiskertomuksen mukaan Jumala oli jo tätä ennen luonut taivaan ja maan sekä ihmistä lukuun ottamatta kaiken elollisen ja elottoman maan piirissä. Tarvittiin vielä ihminen, joka hallitsisi Jumalan edustajana sitä luomakuntaa, jonka Jumala oli luonut. Jumala varusti ihmisen tätä tehtävää varten luomalla ihmisen kaltaisekseen kuvaksi. Ei siis Jumalaksi, mutta Jumalan kuvaksi.

Vanhan testamentin apokryfikirjoihin kuuluvan viisaudenkirjan 9. luku selittää asiaa näin: Isiemme Jumala, armelias Herra! Sinä olet sanallasi luonut kaiken ja viisaudellasi muovannut ihmisen, jotta hän hallitsisi luomakuntaasi, johtaisi maailmaa pyhästi ja vanhurskaasti ja olisi tuomioissaan oikeamielinen. (Viis 9:1-3)

Ihmisen luomisesta 1 Mooseksen kirjan 1. luvussa todetaan: Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: ”Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.” (1 Moos 1:27-28)"

Missä kohtaa loitsuaan Jumala teki virheen, kun ihminen on kaikkea muuta kuin hyvä enimän aikaa? Eläimiäkin hallitsee ja kohtelee kuin paskaa.

Vai olisko jopa niin, ettei ole mitään jumalaa, kaikkivoipaa vallankaan? Kun ihmiset tuhoo palloa ja toisiaan minkä ehtii, eläimet ja luonnon siinä ohessa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mooseksen kirjan ensimmäisestä luvusta: Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.” (1 Moos 1:26)

Luomiskertomuksen mukaan Jumala oli jo tätä ennen luonut taivaan ja maan sekä ihmistä lukuun ottamatta kaiken elollisen ja elottoman maan piirissä. Tarvittiin vielä ihminen, joka hallitsisi Jumalan edustajana sitä luomakuntaa, jonka Jumala oli luonut. Jumala varusti ihmisen tätä tehtävää varten luomalla ihmisen kaltaisekseen kuvaksi. Ei siis Jumalaksi, mutta Jumalan kuvaksi.

Vanhan testamentin apokryfikirjoihin kuuluvan viisaudenkirjan 9. luku selittää asiaa näin: Isiemme Jumala, armelias Herra! Sinä olet sanallasi luonut kaiken ja viisaudellasi muovannut ihmisen, jotta hän hallitsisi luomakuntaasi, johtaisi maailmaa pyhästi ja vanhurskaasti ja olisi tuomioissaan oikeamielinen. (Viis 9:1-3)

Ihmisen luomisesta 1 Mooseksen kirjan 1. luvussa todetaan: Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: ”Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.” (1 Moos 1:27-28)"

Missä kohtaa loitsuaan Jumala teki virheen, kun ihminen on kaikkea muuta kuin hyvä enimän aikaa? Eläimiäkin hallitsee ja kohtelee kuin paskaa.

Vai olisko jopa niin, ettei ole mitään jumalaa, kaikkivoipaa vallankaan? Kun ihmiset tuhoo palloa ja toisiaan minkä ehtii, eläimet ja luonnon siinä ohessa.

Jasu

"hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.”
        Miksi juuri ihminen? Tyhmin ja julmin kaikista elollisista päällä maan?

Jumalalla on huono ihmistuntemus tai helvetin huonoa huumoria koko keissi luomistyö. Failed.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.”
        Miksi juuri ihminen? Tyhmin ja julmin kaikista elollisista päällä maan?

Jumalalla on huono ihmistuntemus tai helvetin huonoa huumoria koko keissi luomistyö. Failed.

Jasu

Tai on itse ihan twisted ihmisen esikuvana.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai on itse ihan twisted ihmisen esikuvana.

Jasu

Enkä ymmärrä sitäkään miten Jeesus voi etukäteen sovittaa tuhansia vuosia ihmiskunnan syntejä, aina vaan raiskarit ja murhaajat nytkin käytävissä sodissa jatkaa tuhojaan. Silloinhan kaikki tämä paska on käsikirjoitettu farssi ja julmaa pilaa elollisten tuskalla.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Naapuri?

Jään odottamaan.

xLiner

• UUSI

Vastaus on tietenkin ilmeinen ja pelkästään noin esittäen helppo. Vastauksen löytämistä helpottaisi kuitenkin jos kaiken mittana olisi aina vain minä itse, eli se ketä asia koskee. Mutta koska kaikkea voi arvioida vain vertaamalla muihin, asia monimutkaistuu. Se mikä riittää jollekin toiselle, ei välttämättä toimi minulle. Ja kääntäen, saatan pystyä sellaiseen, mikä olisi mahdotonta jollekin toiselle. Omat valinnat pitää tehdä vain omista lähtökohdista, kulkea omissa saappaissaan.

• Anonyymi
        UUSI

Siksi projektia ei olisi saanut aloittaa tiettyyn henkilöön liittyen koskaan! Koska siinä ei tuntunut olevan vapautta itse valita sellaisia ihmisiä jotka ovat minun näköisiäni. Siksi lamaannuin totaalisesti tähän asuntoon muuttaessani, koska tuntui että minulle tyrkytettiin vain sellaista ihmistä, jonka kansa en koskaan halunnut olla tekemisissä! Miksi toimitte niin, ettekä antaneet minulle vapauttaa olla kaukana hänestä! Olen ollut noin kuuden vuoden ajan kauhuissani siitä, miksi annoitte talon asuikkaille luvan esittää ja häiritä minun elämääni. Se teidän olisi pitänyt ymmärtää tehdä. Kukaan ei puolustanut minua ja sitä, että olisin saanut elää rauhassa! En tiedä vielä pystynkö enää parisuhteeseen kenenkään kanssa, kaiken kokemani jälkeen! Harmittaa aivan valtavasti vakituisen työpaikan menetys! Miksi ette antaneet minun jatkaa minulle hyvin tärkeässä työpaikassa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi projektia ei olisi saanut aloittaa tiettyyn henkilöön liittyen koskaan! Koska siinä ei tuntunut olevan vapautta itse valita sellaisia ihmisiä jotka ovat minun näköisiäni. Siksi lamaannuin totaalisesti tähän asuntoon muuttaessani, koska tuntui että minulle tyrkytettiin vain sellaista ihmistä, jonka kansa en koskaan halunnut olla tekemisissä! Miksi toimitte niin, ettekä antaneet minulle vapauttaa olla kaukana hänestä! Olen ollut noin kuuden vuoden ajan kauhuissani siitä, miksi annoitte talon asuikkaille luvan esittää ja häiritä minun elämääni. Se teidän olisi pitänyt ymmärtää tehdä. Kukaan ei puolustanut minua ja sitä, että olisin saanut elää rauhassa! En tiedä vielä pystynkö enää parisuhteeseen kenenkään kanssa, kaiken kokemani jälkeen! Harmittaa aivan valtavasti vakituisen työpaikan menetys! Miksi ette antaneet minun jatkaa minulle hyvin tärkeässä työpaikassa!

Sekin pitää osata huomioida, että kun on ollut jo kauan kestäneessä parisuhteessa, ei ole välttämätöntä saada uutta parisuhdetta. Mutta siihen oli suuri tarve, että olisin halunnut saada vakituisen itselle hyvin mieluisan työpaikan, se oli minulle ainoa mahdollisuus ja sen menetin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin pitää osata huomioida, että kun on ollut jo kauan kestäneessä parisuhteessa, ei ole välttämätöntä saada uutta parisuhdetta. Mutta siihen oli suuri tarve, että olisin halunnut saada vakituisen itselle hyvin mieluisan työpaikan, se oli minulle ainoa mahdollisuus ja sen menetin!

Ette ymmärtäneet sitäk kuinka tärkeä se työpaikka oli minulle! Yritättekö nyt projektille luvan antaneet "pestä itseänne puhtaiksi", koska toimitte totaalisen väärin minua kohtaan! Koskaan ei saa aloittaa mitään ilman henkilön lupaa! Luulitte tietävänne paremmin kuin minä itse, minkälainen elämä on juuri minun näköistä! Niin toimivat ihmiset eivät ole hyviä ihmisiä! En olisi koskaan halunnut kokea niitä vuosia sellaisina kuin minut pakotettiin kokemaan! Todella ala-arvoista toimintaa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ette ymmärtäneet sitäk kuinka tärkeä se työpaikka oli minulle! Yritättekö nyt projektille luvan antaneet "pestä itseänne puhtaiksi", koska toimitte totaalisen väärin minua kohtaan! Koskaan ei saa aloittaa mitään ilman henkilön lupaa! Luulitte tietävänne paremmin kuin minä itse, minkälainen elämä on juuri minun näköistä! Niin toimivat ihmiset eivät ole hyviä ihmisiä! En olisi koskaan halunnut kokea niitä vuosia sellaisina kuin minut pakotettiin kokemaan! Todella ala-arvoista toimintaa!

ÄLÄ IKINÄ OLETA TIETÄVÄSI PAREMMIN KUIN HENKILÖ ITSE, MIKÄ ON JUURI HÄNELLE TÄRKEÄÄ HÄNEN ELÄMÄSSÄÄN!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ÄLÄ IKINÄ OLETA TIETÄVÄSI PAREMMIN KUIN HENKILÖ ITSE, MIKÄ ON JUURI HÄNELLE TÄRKEÄÄ HÄNEN ELÄMÄSSÄÄN!

Olin kauhuissani ja siksi muutot, jotta olisin löytänyt sellaisen paikan, missä olisin saanut elää rauhassa! Eikä minua olisi yritetty pakottaa johonkin sellaiseen, mikä oli täysin mahdotonta jos pelkästään ajatuksen tasolla ajateltuna!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olin kauhuissani ja siksi muutot, jotta olisin löytänyt sellaisen paikan, missä olisin saanut elää rauhassa! Eikä minua olisi yritetty pakottaa johonkin sellaiseen, mikä oli täysin mahdotonta jos pelkästään ajatuksen tasolla ajateltuna!

Nyt tuntuu siltä, että on todella vaikeaa luottaa ihmisiin, kiitos siitä kaikkien rankkojen vuosien takia! Ei yksikään ihminen ole mikään kohde, jota pitää ns. kouluttaa sellaiseen mikä on hänelle mahdotonta! En saanut sitä mahdollisuutta, ettei minulta kysytty mitään! Ja se jos mikä oli kamalan väärin!

• UUSI

Ihan itse on jokainen vastuussa onnestaan. Synkkänä aikana voi tarvita joskus vähän vipuvoimaa, eli mielikuvan siitä, mikä sillä hetkellä olikaan se elämän tarkoitus.

Toivon, että jokaisella on sellainen vipuvoima, se voi olla esimerkiksi työ, eläimet, läheisten tuki tai jokin yhteisö, johon tuntee kuuluvansa. ❤️

• Anonyymi
      UUSI

Kiitos, hyvä lista.

Onko rahatilanne jätetty listan ulkopuolelle vahingossa vai tarkoituksella? Jos tarkoituksella, mikä voisi olla syynä?

Mielestäni tuossa listassa oli hyvin vähän mitään sukupuolitettua, mutta noihin hyväksikäyttö asioihin olisi voinut lisätä taloudellisen hyväksikäytön.

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Tuo yllä oleva yhdys sana virhe on puhelimeni "oikein kirjoitus toiminnon" syytä!

En itse koskaan tekisi tuollaista yhdys sana virhettä. 🙄

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Minua kiinnostaa, mitä aloittaja ajattelee raiskauksista? Missä kohdin vedät rajan siihen, että ne vielä ovat uhrin vastuulla (jos niin ajattelet), ja milloin ne eivät "enää" ole?

Tämä ei ole sukupuolitettu kysymys.

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Vastaus on ykdinkertainen; ME.
      Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä se varmaan on tuo mies, jolla päässään pari Orpoa aivosolua ja nainen, jolla Purevat sakset. Mie meen nyt nukkumaan, jos se... Niin, mikä se kysymys olikaan?

• Anonyymi
      UUSI

Tuli vielä mieleen eräs seikka: usein puhutaan siitä, että vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä.

Vaikka ihmisellä ja yhteisöillä on paljon vastuuta, parasta on kuitenkin vapaus. Sen voisi ehkä vielä mainita. "Joudumme" pitämään huolta itsestämme, ja osa haluaa pitää huolta myös toisista, mutta parasta kaikessa on kuitenkin se silmitön vapaus, jonka tämä vastuu meille antaa. ☺️

Ehkä kysyisin itseltäni jopa, miksi länsimaissa yksilöllä on niin suuri vastuu itsestään. Vastaan että syynä on vapaus, jonka tuo vastuu suo.

Jos joskus olen tyytymätön omaan taitamattomuuteeni, mietin omaa vapauttani. En vaihtaisi sitä mihinkään elämässä, en edes turvallisuuteen tai rakkauteen. ☺️

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Raha eli jos on rahaa on naisia ja saa rakkautta ja jos ei ole rahaa ei ole naisia eikä saa rakkautta eli raha ja jos rahaa on ja sitä tulee niin nainen kuin nainen pysyy mut rahalla saa uuden naisen halutessaan eli raha on rakkaus ja tunteet ym raha on kaikki

• Anonyymi
        UUSI

No vähän ihmettelin minäkin, miksi raha oli jätetty pois.

Siihen rahatilanteeseen kuitenkin vaikuttaa osittain jo se, mitä ihminen puuhastelee jo 13-15-vuotiaana.

🦄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      138
      5838
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      402
      2664
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      138
      2601
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      14
      2113
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      16
      1778
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      73
      1276
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      5
      1111
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      85
      897
    Aihe