Mulla on mielessä kaksi kirjaprojektia

Eri asia on tietenkin se, että tienaako niillä mitään vai kuinka paljon joutuu itse maksamaan.

Ensimmäinen mitä olen ideoinut, on omaelämänkertateos tai jos nyt ei sitä, niin vähän kuin Muumipapan muistelma-raapustelut. Alunperin nimeksi piti tulla Puumankaataja, sillä mun bodycount on 12 ja tasan kaksi ovat olleet hitusen mua nuorempia. Ja uusimmassa rallipelissä Ford Puma meni alkuaikoina jatkuvasti nurin, kun siinä oli iskareissa jotenkin oudot niksit. Mutta kerran joku pelikaveri sanoi että "Coulthard, Latvala, "hondis" ja kaikki muut ikuiset ensi vuoden maailmanmestarit" 😂 Eli sen nimeksi tulisi Ensi vuoden maailmanmestari, ja lähdettäisiin liikkeelle siitä että lapsuudessa musta piti tulla asuntosijoittaja, maajussi, kilpa-autoilija ja mieluiten kaikkea yhtä aikaa mutta sitten äitivainaa pisti about puoli miljoonaa taivaan tuuliin. Sitten musta piti tulla kemisti, ja olen muuten ollut Jyrki69:n kanssa puhelimessa kun hän on keikkojen välissä kemistin hommissa osa-aikaisesti.
Uutta Bottasta musta ei tullut, sitten meni komponenttihommat toiminimellä hiukan vihkoon, tapahtui nokivalkea, sähkösoppari poikki ja hinta melkein 10-kertaistui per kilowattitunti, sitten tuli elämäni ekan kerran turpiin naapurin uskonnolliseksi profiloituvaksi Alonson ikäiseltä naiselta. 😂

Toinen voisi olla jokin halpa 5 euron rakkausnovelli kaupan lehtihyllyn hollilla. En ole vielä ajatellut miten juoni menee, mutta päähahmot on otettu ihan tosielämästä. Entinen strippari, ikuinen asperger ja kaksi täyttä motocross-k**ettajaa. Vähän tolueenia tankkiin ja oikea (tai väärä) takaratas niin kyllä 125cc lähtee kuin nato-ohjus. Toisen rintsikoihin on tungettu rahaa, mua vedetty päin näköä naisen toimesta, mutta meillä on aina jotenkin... sanotaanko nyt vaniljaiset välit.

🤔

76

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoita mieluummin suhteestasi darkkikseen.

• Mä en hänen nimeään tiedä, onko se ollut aina kuinka tosissaan vai pelkkä trolli, enkä tiedä mitähän sille nykyään kuuluu 🤔

Voi olla, että hänet mainitaan jossain sivulauseessa ympäripyöreästi, mutta Bicky Royal mies eli mun oman elämäni henkilökohtainen Miikka ja paras vaikkeikaan pisinaikaisin mielikuvitusystävä. Hän on ajanut pönttö-UAZ:illa eli Buhankkalla ympäri maailmaa ja jos hän huutaa että "dont cut!!" niin parempi uskoa.

• Nämä autourheiluun liittyvät teemat eivät oikein sytytä. Jos kirjaasi jaetaan ilmaiseksi Bilteman kuvaston kanssa, lukijoita saattaa löytyä.

Unohda rakkausromaanit ja kirjoita siitä, miten puumat ovat sinua vieneet.

Nuorena kun hain kaveria kaljalle, yllätyin kun hänellä oli keittiössä kotipuuma seksihepeneissä.
      He olivat kolme päivää maanneet sängyssä eikä vieläkään kaveria vapautettu kaljalle.

Itselläni on ollut vain yksi yhden yön puuma.
      Jotenkin sotkeuduin sen verkkosukkiin ja päädyttiin sänkyyn.

Nyt kun vaimo on jo puuman iässä, itse olen liian vanha saaliiksi. :\

• Ei välttämättä kaikkia, mutta se on oma aiempi harrastus ja lievään autismiin liittyvä erityiskiinnostuksenkohde. Ja varmaan hauskimmat tarinat liittyvät juuri siihen. Olen nukkunut Kuopiossa huoltoaseman pallomeressä, Kovalainen seisoi kerran varikolla Porissa selkäpäin ja huusin suu täynnä lihapullia että "väistä stnan H. Moilanen" kunnes muutaman sekunnin päästä tajusin kuka hän oikeasti olikaan, Maisuliini yritti mua joskus kun molemmat oltiin noin 19 mutta tajusi hetken päästä kenen tuloissa on jokunen nolla enemmän, olen myynyt Subarun nelivetotekniikkaa Suomen tason ralliautoihin jne.

No mulla on ollut suurin ikäero 27-ikäisenä kun senaikainen tapailukumppani oli 55. Islaminuskoinen tyttö joka vei poikuuteni 26-vuotiaana, oli syntynyt vuotta aiemmin kuin mä ja kerran yritin parisen vuotta nuorempaa naista kun hänellä oli paljon enemmän kirjaimia ajokortissa mitä itsellä. No ei hänestä aliurakoitsijaa tullut, mutta juu tosiaan toinen joka on ollut nuorempi.

• Anonyymi

S24 on erinoimaisen sivistävä.

Täällä näkee mitä miehen mielessä oikeasti pyörii.
      Sellaisena kuin se on…

Ihan mahtavaa. Niinku verhot aukeis perhehelvetissä.
      Tätä olis tarvittu kauan sitten,
      olis ollut mahdollisuus käyttää aikaa ihan toisella tavalla.

KAIKILLE TYTTÖLAPSILLE
      sivistyslukemista - miehen mieli, S24

• Anonyymi

Siitä sais kymmenestä kahteenkymmeneen eri kirjaa se on suunnilleen se/ne kaikki eri variaatiot miehen mielestä ykkösestä kolmoseen pääaiheet pillu raha autot vähä riippuen henkisestä kehitystasosta ikä ei juurikaan vaikuta lähtökohtaisesti paras tapa kumppanin valintaan sellainen jonka kanssa tulee toimeen josta välittää jonka kanssa on hyvä olla parisuhteelta ei oikeastaan voi enempää vaatia toimiva parisuhdekin on useimmille jo mahdottomuus toimivakin parisuhde jo taitaa vaatia sen että toisen tuntee edes jotenkin ilman luottamusta en usko että parisuhteessa on koskaan hyvä olla enkä usko siihenkään että kun luottamuksen on kerran rikkonu jottako se koskaan olisi ihan niin hyvä ettäkö kokisi olevansa turvallisessa parisuhteessa pelko oli se ihan mikä tahansa pelko aiheuttaa turvattomuutta

• Anonyymi

Jokke kommentoi
        Tää nettisivu ei näköjään venakoilta saa olla raukassa, omistan nää sivut missä temut ym on. ei se ole pointti: itselläni oli alkuun vaan se, että oli niin satatuhatta ideaa, mutta et saanut juuresta kiinni ja nyt voin sanoa, olen sen tehnyt, jokainen klippaus sivulle tuo mulle manskua. ME JA MINUN MIEHENI OLLAAN tosi hyvin ja erittäin varakkaita,
        mutta toivotan sinulle jaksamista, älä hevin luovuta.
        kIITTÄÄ JOKKE JA j-j-b

• Anonyymi

” mun bodycount on 12”

Tuli oksennusta suuhun

Tää on just tätä.

• Anonyymi

Mjaa

Musta toi oli ihan hauska heitto. En ole koskaan aiemmin kuullut. Jotenkin urbaanin etäinen ja kansainväliseltä kolahtava, jopa mannertenvälinen, etten sanoisi.

Tulee joku bilemesta mieleen. Niin kuin vaikka Ibitsa.

Siis onhan se paljon tärkeämpää että muistaa määrän kuin että muistaisi kasvot. Eli aina joku tolkku tulisi olla.

(naurua)

• Anonyymi

mINUN PUOLESTANI SEN ON JO SEURANNUT SUOMEN NETTIPOLIISI, OLETHAN HUOMANNUT?

• Anonyymi

Kävin sankarihautausmaalla
      ja surin niitä menetettyjä
      isiä, sukulaisia, poikia…niitä hautarivejä.
      Eettistä pohdintaa….

kunnes

tämä aloitus …. vei sen surun pois
      … wotto hek.

• Anonyymi

Pitäisikin maksaa mainoskampanja Hellsink-Vantaalle, missä olisi verrattuna toisessa maailmansodassa kuolleet miehet vs. naisten abortoimat lapset.

Sillä naiset ovat vaarallisempia suomalaisille, kuin koko Neuvostoliitto.

Ja en kyllä hetkeäkään usko, että sinä surisit näiden miesten kohtaloa lainkaan, on se feminismi sen verraan vihaava aate.

• Anonyymi

Nyt suren kaikkia niitä menetettyjä vuosia, kun
      tein kuten käskettiin… ”etsi mies….kyllä se löytyy, pakko mennä naimisiin,
      pakko tehdä lapsia…suhde (joku nyökkäilee) kyllä se siitä” Ja se nyökkäilijä pakeni verhojen taakse nauraen.

Ja ku se suhde ei vaan onnistu. Saitilla, livenä ja baarissa on aina joku
      bensanhajuinen lihapullamies,
      jolla ei vaan leikkaa. Ei koskaan.

Vaihe 7 on se, kun aavistelen, että miesten tyhmyys on illuusio, ne
      on VAAN väkivaltaisia. Ei, ne vaan leikkii tyhmiä. Ehkä, joku niistä on ajatteleva, fiksu.
      Eiku, ne ei tarvii muutaku panoja. Paljon panoja. Pelkkiä pillunkuvia ja bensaa. Kännisekoiluja….omakehua.

Noin kuluu helposti tyttölapsen koko ikä arvaillessa. ”Mitä jos mummo valehteli….ne on kaikki sekoja…”.

Mummon puoliso kaatui sodassa. Mitä se tiesi miehen kanssa väkisin elämisestä.
      Boomereista 80% vietti aikuisuutensa kännissä. Mitä ne muistaa.

NYT ei tarvitse arvailla. TOTUUS ON TÄÄLLÄ. Tulkaa S24lle, täällä paistaa totuus.
      KÄYTTÄKÄÄ aika elämiseen, eikä arvailuun.

Unohtakaa NE PAKKOLIITOT JA LISÄÄNTYMISET.

• Anonyymi

Minäkin joakua ajattelin kirjoittaa kirjaa omista elämän kokemuksistani, jonkin kappaleen nimi olisi ollut "Sinistä Terästä".

Mutta kai joulupukki ja pakkasherra tekevät perinteisen tapaamisen jossain pohjoisessa, venäjän pakkasukko ja lumikeijut... lumikeiju-tytöt ovat aika kauniita yleensä joiya pakkasherra voi tuoda mukanaan.

• Anonyymi

hondis=stondis?

• Anonyymi

Aloittajalla on kyllä havaittavissa kirjallisen ilmaisun hallintaa useampiulotteisessa kokonaisuudessa.
      Sanavarasto.
      Lauserakenteet.
      Ajatuksen rytmittäminen.
      Handussa.

Harvoja täällä kirjoittavia, jotka pystyvät kuljettamaan useampaa ajatusta yhdessä kappaleessa/virkkeessä.

Mies 65

• Mukava kuulla. Mun ajattelutapa on sellainen vähän kaleidoskooppimainen, että asioissa on aina monta eri puolta. Mun tän hetken mukavin naispuolinen tuttava ei mahda taustalleen mitään, mutta ei se tee hänestä ihmisenä huonoa. Naapurin kissatäti jankuttaa vähän väliä uskonnonjuttujaan, mutta sitten kuitenkin toimii useamman kymmenen käskyn vastaisesti vaikka mä olen siis kirkostaeronnut. Naapurin ukolla on istumis-taustaa joskus ajalta kun Prost ja Senna oli kuvioissa formuloissa, mutta hän on älykäs ja iän myötä hyvin rauhallinen mies. Mä fanitan Alonsoa ihan 120% ja oma ajotapa kartingissa oli samankaltainen kuin Alonsolla ekana mestaruusvuonna 2005 Rellulla. Se juttu liittyi jotenkin formula-auton etupään jousitusrakenteeseen että se oli vähän traktori, ja itse olin sen verran pitkä/hoikka että mikroauton penkki oli kohtuu takana ja siinä oli parhaimmillaan 24kg lyijyisiä sukelluspainoja kiinni. Sehän oli vähän kuin heittäisi vasaraa varsi edellä, eli aikainen jarrutus, ratti linkkuun ja kaasu pohjaan aikaisin mutkan ulostulossa. Ei tarkoituksella matkittu Alonsoa muuten kuin hiustyylin osalta, mutta teknisesti hauska yhteensattuma.

• Anonyymi

Monitaitoinen mies tuo Jyrki69. Kertoi mieluummin menevänsä yliopistolle lukemaan kuin jengin kanssa kaljalle ja kohtapuoliin on pappi.

• Kyllä, häntä en ole tavannut ikinä ja olen tehnyt koulutustani vastaavaa amistason kemianalan työtä tasan 2kk. Hän oli Espoon toimipisteessä töissä ja keskustelunaihe liittyi lähinnä massaspektrometriin ja sen antamiin tuloksiin, mutta jonkin aikaa juteltiin hänen musiikkiurasta ja kerroin lyhyesti silloisesti racing-harrastuksesta. Fiksu mies kyllä, ja mitä olen lukenut niin kampanjoinut paljon tupakoinnin lopettamisen puolesta eikä käsittääkseni ole pahemmin viinamiehiä.

• Anonyymi

Jolloin
      kirjoitustaito kehittyy kirjoittamalla.

Kirjoita.

Laita ideota vihkoon, tee ketjutuksia, yhdistele.

Ensin lyhyt tarina, sitten pitenee.

Säännöllinen harjoittelu toimii.

• Anonyymi

honsia-tondis...m utta niin norjalaisillla näytti olevan mäkihyppääjä-ryrrjä paljonkin...

• Anonyymi

mutta niin joku nodjlaisten tyttöjen hauska jutttu jos lentää suksillaniin ilmailss

• Anonyymi

Tässä on perää

jos mies kirjoittaisi oikeasti
      millaista on olla ja asua Suomessa

kirjoita sinne kaikki noi
      lihapullat, pallomeressä nukkumiset
      bodycount…

Nää on asioita joista ihmisyys muodostuu tässä ajassa.
      Jos joku kysyy, mitä teit elämällä

Näin suomessa on eletty

• Lisää matskua tiedossa ihan lähipäiviltä. Naapurin mies sai sairaskohtauksen, onnistuin soittamaan apua kun kuulin ne hänen huudot muutamaa kerrosta ylemmäksi.
      Hassu uskonnollinen kissatäti luuli että on 2007 ja minä ja alakerran äijä vitsailtiin jotain Kimin mestaruudesta ja Tarja Halosen kissoista kunnes huomattiin että hän ei ollut ihan oma itsensä, että nyt suuta pienemmälle kumpikin meistä äijistä.
      Näin tänään tämän ulkoisesti mutta ennenmuuta sydämeltään kauniin of-naisen kanssa, ei oltu varsinaisesti sängyssä, mutta siinä seinää vasten ja hän takanapäin pitämässä mua kainalossa, oli jälleen tosi hyvä olla. Tulin alle tunnin sisällä kotiin hänen luotaan, ja melko halpa taksimatka meni hänen piikkiin. Pitää nyt katsoa miten asiat kehittyy, mutta itse olen hahmotellut että joko hän on se oikea tai vähintään hyvä ystävä, taikka sitten joku ihan muu vaikkapa Tinderin kautta tai kasvotusten. Itse asiassa kummatkin edellämainitut naiset olen tavannut ensi kertaa ihan kasvotusten. Toisen baarissa ja toisen puistonpenkillä, eikä liene vaikea arvata että kumman kummassakin paikassa.

• Anonyymi

voin sanailla eli sanoa ttä ei ole helppoa jos yriyäisin auttaa masewntuneita teiniytyyöjä.

• Anonyymi

Mikä siitä tekisi muka vaikeaa siihenkin on kymmeniä eri syitä teinitytön masennus johtuu yleisin niistäkin on kun useimmat pojat on isiltään oppinu sen että naista ei tarvi muuhun kun siivoamaan kokkaamaan ja naimaan pettyy yllättävän äkkiä kun ajatus menee siihen että taaskaan en kelvannu muuhun naisen mieli on herkempi samoin tytön pojat ja miehet oppii jopa huonommin vaikka heitä satuttaisi samalla tavalla miksi ulkoistavat syyn sitä en ole sillai oppinu että mistä opittua se on mutta tiedän miksi tekevät sitä helpottakseen omentunnon tuskaansa jokaiselta se jossain kohtaa löytyy musta onnaika ja elämä tehny sen verran kylmän että en tunnusta omaavani omatuntoa ainakaan mua ei mikään satu osaan järjellisesti kertoa syyn miksi teen mitäkin ja mitään en ole tehny ilman lupaa tai hyväksyntää laki määrää rajat taas kuinka välttyä tekemästä mitään sellaista jota tarvitsisi katua

• Itse asiassa, silloin kun olin 20-ikäinen niin tapailin 16vrk ajan 13-vuotiaan lastenkotitapaustytön kanssa. Mutta aina vaatteet päällä, lähinnä jokirannan penkeillä ja kerran kun h'm kävi mun aiemmassa kämpässä maalla, niin hehän touhusivat äidin kanssa ties mitä kukkapenkkejä, istukassipuleita yms. ja mä olin aivan seinäruusuna vähän väliä työpuhelimessa 😅
        Mä olin hänelle varmaankin jonkinlainen isovelihahmo, jota hänellä ei koskaan ollut. Käsittääkseni nykyään hänellä menee ihan hyvin, on työpaikka jne. ja nykyään ikäero tietenkin suhteellisesti pienempi, mutta ei juurikaan olla oltu tekemisissä.

• Anonyymi

josniin joku kovemmankin luokan negotiator niin teinityttöjen kanssa voi olla vääntöä

• Anonyymi

Teinin kanssa tarvi vääntää kun rajoista teinillä taas pitää olla rajat kotikasvatuksessa että oppii oikean ja väärän eron lapsi ei sillai edes tiedosta onko pahanteossa vaiko eikö vanhemman tehtävä opettaa mikä on sallittua/hyväksyttyä ja mikä ei siksi pitäisi osata opetella keskustelemaan jo lapsensakin kanssa useimmat vanhemmat kun eivät edes kuuntele lastaan

• Anonyymi

neuvoggelija eli joku negogtiator general.

• Anonyymi

joku niin negotiator general varkinkin voi yarkoitta, niin väliggäjää joissain juyuissa

• Noista sun aiheista en tiedä. Mutta en usko, että niilläkään tai millään muullakaan enää mitään voittoo saa.

Kannattaa tehdä omakustanne, niin ainakin ite oon aatellu. Ainakin on yritetty jotain. Sais sanomaansa eteenpäin. Ja vaikka ei sais yhtään kaupaks. Niin on velvote ja velvote on myös eduksi omakustannekirjailijalle. Saa ainakin kuusi kappaletta jemmaan kansalliskirjastoon ja eri yliopistokirjastoihin. Pitää hakee baan se isbn tunnus.

• Anonyymi

Aplella voi ainakin sen niiden bookstoren kautta julkasta jos siltä tuntuu jonkun siivun kai ottavat per myyty kirja kattelin joskus kun oli i phone ei oikei napannu

• Anonyymi

mutta niin omakustanne voi olla kalliimpi kuin jos olisi joku kustannusyhtiö-gummerus yakana

• Kannustan kaikkia luovaan toimintaan.
      Itsekin olen multinero, (ton lukee helposti että mulkero)

10-vuotiaana aloitin kirjoittamaan scifiä Star Trekin inspiroimana. Sain aikaiseksi ainakin puoli sivua tekstiä.

Yritin olla myös säveltäjä. Ensimmäinen sinfonia oli lyhyempi kuin scifini. Se päättyi jo nuottiavaimeen, jonka kaveri piirsi, kun itse en osannut.

Piirtäjänä menestyin paremmin. Kouluvuodet meni piirrellessä äijänpäitä kirjoihin.

Sitten alkoi ihana boheemi taiteilijaelämä.

• Anonyymi

Kirjaprojekteja ole koskaan mietittyä sen enempää kui et jos olisin sitä tosissani vaihtoehtona harkinnu ni lastensatuja tai aikuistensatuja tai fantasioita eli siis eroottis sävytteisiä ja kaiken muun olen taas miettiny työnä kuuluisimmista taruolennoista ihan oikeisiinkin töihin kuuluisimmat taruolennot on jeesus jumala ja joulupukki ja ammatit eläkevirasta (presidentti) ojankaivajaan ja niiden välillä on miljoonia eri ammatteja ojankaivaja on sellanen minkä lapsikin oppii jo hiekkalaatikolla leikkiessään uskoakseni sellainen ihminen on ollut jota on jeesukseksi kutsuttu hänen tekonsa on liioiteltuja satuja ihan niin kuin ihmisillä on tapana liioitella tarinoissaan vielä nykyäänkin lopputuloksena kuitenkin en juusuksenkaan usko yrittäneen muuta kuin tehdä maailmasta ihmisille parempaa paikkaa elää ja olla ja siitä on vasta reilu kaksituhatta vuotta ja alettu meneen takaisin samaan suuntaan kuin mistä hän yritti alkaa muutosta tekemään minun syntyessänikään maailma ei vielä ollut sellainen paikka johon olisin halunnut edes syntyä mu parhaani olen yrittäny ettäkö maailma olis edes sellainen paikka jos pystyisin itseni pakottamaan elämään kun en ole onnistunu nopeutetusti hautaan pääsemään vaikka sitä olen enimmän osan elämästäni yrittäny

• Anonyymi

Tienaaminen riippuu täysin kirjan myynnistä. Ellei myy, ei tienaa. Jos myy, tienaa... kas näin.

- Sheena

• No jos on 13 vuoden ajan myynyt komponentteja, niin ihan totta juu. Pakko niitä myynti-ilmoituksia välillä poistaa ja laittaa uudestaan että nousi listan kärkeen. Aina monen tunnin homma kun niitä oli tyyliin 70, ja automaattinen nostaminen olisi ollut useamman euron/kpl. Mieluummin pistin kellon aamuyöstä soimaan, siihen aikaan hiukan konjakkia aamukahvin joukkoon, Movetron raikaamaan ja tekemään varmaan maailmaan tylsintä työtä aiemmassa työssäni.

Tavallaan nokkela lause. Colinin motto oli aikoinaan "if in doubt, flat out" ja Takun motto on "no attack, no chance" 👍

• Nyt yksinasujana ja 23 vuoden maaseutuelämän jäljiltä olen saanut apua parilta eri sosiaalityöntekijältä. Toisen kanssa on hoidettu lähinnä finanssipuolen asioita ja kela-asiointia, ja toinen tulee silloin tällöin katsomaan miten mulla arki sujuu ja potkimaan persuksille että "nyt jätkä mikä toi pyykkikasa on?!" 😁 Mutta kerran hän löysi mun muovisen feikki-Glockin eli siis replican joka on kuulapyssy. Mehän heitetään läppää koko ajan, mutta silloin se meni vakavaksi. Sanoin vain että mä en ole armeijaa käynyt, mutta tiedän että aito todennäköisesti painaa paljon enemmän että kokeileppa. No mä näytin lippaasta minkälaisia pieniä kuulia siellä on, niin tilanne rauhoittui ja alettiin nauramaan. Silloin tänne oli tulossa ammattisiivooja tunniksi tai pariksi kun loppukesästä kaikki aika ja energia meni maaseudulla, olin reilun viikon osastolla, ja täällä oli aivan katastrofi. Tehtiin sosiaalitädin kanssa pientä esisiivousta, niin joo sängyn alta löytyi tämä rekvisiitta. 😂
      Takuuvarmasti tulee kirjan johonkin lukuun.

• Anonyymi

Miten voit? mitä kuuluu ja seksuaalisuus?

• Xena-183

Ostin juuri tuttavani esikoisteoksen. Se on poliittinen jännäri.
      Iltaisin kuuntelen kyllä äänikirjana mieluummin jotakin hempeää tarinaa, jolloin uni saapuu nopeasti.
      Onnea kirjaprojektiin! 👍

• Jep, pitää joku kerta alkaa raapustamaan näitä Wordpadilla ja jos ei muuta, niin muutan ne PDF-tiedostoksi ja saatan julkaista ne palstalla ja vähän valikoiden tuttujen kesken 😄

• Kyllä sä saat meikäläisestä mainita, vaikkapa nyt meidän Daytona-projektista kun haettiin sulta komponentteja, siitä että nostelen kahvakuulia keskimmäisellä tatuoidulla jalalla, ja sähän olet aika herkkä mies niin pitäähän tässä jonkun olla se järjen ääni jos onnistut kaatamaan Puman.
      Tai Puma sut.

Nyt alkaa olla kelit sellaiset, että keuliva Chevy Silverado GM:n 6,5 tuplaturbo-V8-dieselillä, ilokaasujärjestelmällä, Polaris-mönkijän ultralyhyellä perällä ja metrin pitkällä vetokoukulla, meni liikennekäytöstäpoistoon ja tiimin tallin perukoille. Nyt on sentään Ford Crown Victoriassa talvipyörät alla, niin pääsee sentään Itäharjun markettiin ostamaan bisseä, maitorahkaa ja ton bulldoggin safkaa.

• Sovitaan näin äijien kesken. Olihan tossa yksi päivä aivan kauhea keli kun jään päälle oli satanut vettä.

En tiedä onko laulaja juurikaan mun näköinen, mutta tässä Green Dayn musiikkivideossa on selkeästi kolme Penetratorsin tiimin jäsentä ja biisin nimi ja sanat sellaiset, että kirjan englanninkieliseksi versioksi voisi tulla Boulevard of broken dreams. https://www.youtube.com/watch?v=Soa3gO7tL-c&list=RDiEe_eraFWWs&index=3

Voisin halutessani laittaa Linkin Parkin ihan oikean musiikkivideon linkin, mutta sama biisi soi tässä taustalla missä hommat menee välillä vähän vihkoon ja heillä on samankaltainen bromance kuin mulla ja Bickyllä. https://www.youtube.com/watch?v=eQH8ejb9-Eo&list=RDeQH8ejb9-Eo&start_radio=1

• Anonyymi

jotain niin kertomuksia sanamuodossa.. joku juttu kun... jostain sairaalasta tulossa kofiinkin niin taksin kyydissä joku auto niin jaguar XJS edessä sitten, juttuja taksarin kanssa jotain niiin Jaguar XJS V12 motor

• Anonyymi

jossain musiikissa Whitesnake - here i go again voi olla videossa jotain niin Jaguar XJS

• Anonyymi

niin no kaupungin taksikuskien kanssa monesti juttu.. liikenteeseen ja sellaisia juttuja jotain aina, hassujakin voi olla

• Ja nyt kun lähdettiin tälle linjalle, että kirjoitetaan nuppiongelmaisista kilpa-autoilijoista niin laitetaan nyt tämäkin video https://www.youtube.com/watch?v=Oj8komzdYtY

Itsellä kävi vuonna 2017 tilanne, että olin Raisiossa treffeillä sushi-ravintolassa mutta ei kemiat oikein kohdanneet, niin todettiin ettei varmaan toisten nähdä. Sitten ihan hetken päästä soi puhelin, että äiti oli saanut siihen aivosyöpään liittyvän epileptisen kohtauksen, mutta oli pystynyt soittamaan itse apua ja oli matkalla sairaalaan. Sitten Jaguarin stereoista tuli HIM:n Join me in death, niin oli pakko mennä Ikean parkkikselle ja kävi juuri noin että jalopuuratti, nahkapenkit ja toimiva ilmastointi eivät paljoa lohduttaneet. Jonkin aikaa siinä hakkasin sitä jalopuurattia, Bicky ehkä hiukan rauhoitteli mua, otin pari reseptillä määrättyä rillua ja ajelin Ruskon pikkuteiden kautta kotiinpäin.

• Anonyymi

Nämähän ovat aina mieltä järkyttäviä tapahtumia., yhteensattumat etenkin. Ajattelin jatkaa tiedon saatua töitäni, mutta sainkin kesken palaverin hyperventilaation tai jotain vastaavaa, niin et oli poistuttava paikalta.

Itse olin ajelemassa kohti työpaikkaani varhain aamulla (kuolinaikanaan) kun äiti kävi ilmoittamassa, ettei ehdittykkään nyt jutella.. tai jotain sellaista. Ilmeisesti olin hetken psykoosisssa kaikkien järkevien ihmisten mielestä.

Isältäni vain kyselin toistellen myöhemmin päivällä, et miten niin on voinut kuolla. Äiti oli kuitenkin ymmärrykseni mukaan äärimmäisenn iloinen ja karkasi kuin pieru valtavan valon saattelemana taivaalle. Suoneen anteeksi minulle, että käytän tällaisia sanavalintoja. Osuihan tämä yhteensattuma syvälle mieleeni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämähän ovat aina mieltä järkyttäviä tapahtumia., yhteensattumat etenkin. Ajattelin jatkaa tiedon saatua töitäni, mutta sainkin kesken palaverin hyperventilaation tai jotain vastaavaa, niin et oli poistuttava paikalta.

Itse olin ajelemassa kohti työpaikkaani varhain aamulla (kuolinaikanaan) kun äiti kävi ilmoittamassa, ettei ehdittykkään nyt jutella.. tai jotain sellaista. Ilmeisesti olin hetken psykoosisssa kaikkien järkevien ihmisten mielestä.

Isältäni vain kyselin toistellen myöhemmin päivällä, et miten niin on voinut kuolla. Äiti oli kuitenkin ymmärrykseni mukaan äärimmäisenn iloinen ja karkasi kuin pieru valtavan valon saattelemana taivaalle. Suoneen anteeksi minulle, että käytän tällaisia sanavalintoja. Osuihan tämä yhteensattuma syvälle mieleeni.

Ja ps.

En olisi vastannut, ellei tuo kappale olisi yksi ikisuosikeistani. Olen vaan kuullut sen aina väärin, "joy me indeed".

• Anonyymi

isäni tuupertui lattialle, kouristeli . intuboitiin i´v nesteet, stesolid 86 aikaan iv. leikattin, siihen aikaan 86 julistettiin aivokuolleeksi. koneesta pois ja caput. ja 5 vuotta sitten menetin veljeni 57 vuotiaana glioblastoomaan. vaikka olisin ollut nunna en olisi voinut tehdä mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montakos autoa sulla muuten myynnissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

menen yleensä sitä kautta, että nuolen rasvaan ja otan sitään jos ei liian suuri kaikkinensa, ja spermat suuhun ja keskustellaan hinnasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

menen yleensä sitä kautta, että nuolen rasvaan ja otan sitään jos ei liian suuri kaikkinensa, ja spermat suuhun ja keskustellaan hinnasta

suoraan kouraan olen tottunut 10000 saakka maksaan kuitin kera

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla vai? Ei yhtään, enkä muutenkaan ollut ensisijaisesti autokauppias, vaikka naapurin miehen kanssa meillä on vitsi että olenko mä yksisarvinen, rehellinen autokauppias ja kumpiakohan on tässä kaupungissa enemmän 😂 Mä kun olen se, joka lähetetään kauppareissulle, ja kuitti sekä vaihtorahat tulee aina hänen pöydälleen.

En ole varma tarkasta lukumäärästä, mutta varmaankin joku 150 crapwagonia pistin palasiksi, ja insinöörituttava oli kuulemma laskenut että banaanilaatikkoja oli 490kpl firman tiloissa, kun niitä tän vuoden aikana siivottiin. Joitakin malleja oli useita samanlaisia, joten siksi ilmoitusten määrä oli parhaimpina aikoina 70 hujakoilla. Niiden nostaminen oli sitä copypaste-hommaa joka toisena maanantaisena aamuyönä.

• Anonyymi kirjoitti:

isäni tuupertui lattialle, kouristeli . intuboitiin i´v nesteet, stesolid 86 aikaan iv. leikattin, siihen aikaan 86 julistettiin aivokuolleeksi. koneesta pois ja caput. ja 5 vuotta sitten menetin veljeni 57 vuotiaana glioblastoomaan. vaikka olisin ollut nunna en olisi voinut tehdä mitään

Äidillä epäiltiin alkuun juurikin glioblastoma multiformea eli asteikolla 4/4, hän ei halunnut kuulla ennustetta, mutta mulle kerrottiin arvioksi noin 6-12kk. Noh, muutamaa viikkoa myöhemmin kun oli leikkaus, niin se olikin epätyypillinen meningeooma eli vakavuudeltaan 2/4 ja siinä se pyöri reilut neljä vuotta kotonurkissa välillä jopa asiakaspalvelutyössä ja pelattiin Forza seiskaa yleensä Miamin Homesteadin ovaaliradalla 😁 Kerran se sairaus uusiutui ja siitäkin reikäsahasta hän toipui, mutta kolmannella kerralla tapahtui samalla aivoverenvuoto, eli kolmas leikkaus olisi ollut tarpeeton ja viimeiset 5kk hänellä meni sairaalassa. Kävin tasan kaksi kertaa, ekalla kerralla viemässä hänen puhelimen jolloin hän oli kohtuu skarppina, mutta ekaa kertaa pyörätuolissa. Pitkään hän oli tajuttomana taikka todella tukevasti lääkitty, mutta viikkoa ennen hänen poismenoaan hän oli hereillä, tunnisti sukulaismiehen muttei hänen vaimoaan, ja mun kohdalla meni identiteetti jotenkin sekaisin kissan kanssa. Olin kuulemma syönyt hyvin hiiriä, kun silloin oli hetkellisesti paino hieman noussut rankan kaljanjuonnin seurauksena.

• Anonyymi
        hondakuski125 kirjoitti:

Äidillä epäiltiin alkuun juurikin glioblastoma multiformea eli asteikolla 4/4, hän ei halunnut kuulla ennustetta, mutta mulle kerrottiin arvioksi noin 6-12kk. Noh, muutamaa viikkoa myöhemmin kun oli leikkaus, niin se olikin epätyypillinen meningeooma eli vakavuudeltaan 2/4 ja siinä se pyöri reilut neljä vuotta kotonurkissa välillä jopa asiakaspalvelutyössä ja pelattiin Forza seiskaa yleensä Miamin Homesteadin ovaaliradalla 😁 Kerran se sairaus uusiutui ja siitäkin reikäsahasta hän toipui, mutta kolmannella kerralla tapahtui samalla aivoverenvuoto, eli kolmas leikkaus olisi ollut tarpeeton ja viimeiset 5kk hänellä meni sairaalassa. Kävin tasan kaksi kertaa, ekalla kerralla viemässä hänen puhelimen jolloin hän oli kohtuu skarppina, mutta ekaa kertaa pyörätuolissa. Pitkään hän oli tajuttomana taikka todella tukevasti lääkitty, mutta viikkoa ennen hänen poismenoaan hän oli hereillä, tunnisti sukulaismiehen muttei hänen vaimoaan, ja mun kohdalla meni identiteetti jotenkin sekaisin kissan kanssa. Olin kuulemma syönyt hyvin hiiriä, kun silloin oli hetkellisesti paino hieman noussut rankan kaljanjuonnin seurauksena.

Hih, no sinusta tulisi sitten oikein hyvä kissakaveri minulle, joy me indeed Z;)

Olen tainnut sanoa jo aikaisemminkin, että turhan nuori olit tuollaisia vastoinkäymisiä kohtaamaan, mutta voin myös kertoa, etteivät ne suotuisien kaavojen mukaan mene edes vanhempanakaan. Oma äitini lähti varoittamatta.

Ei minullakaan ole autoja myynnissä, mutta en tiedä oliko kysymys edes minulle. Muutenkin ööh, lähti hieman em. kysyjältä lapasesta nuo asiat... mutta veihän se synkempien asioiden miettimisestä pois.

Ja siis miksipä et kirjoittaisi kirjaa! Olisihan sellaista tosi hauska lukea, vaikken kyllä kaupan kassalta sitä kehtaisi ostaa näin naisena :)

• Anonyymi kirjoitti:

Hih, no sinusta tulisi sitten oikein hyvä kissakaveri minulle, joy me indeed Z;)

Olen tainnut sanoa jo aikaisemminkin, että turhan nuori olit tuollaisia vastoinkäymisiä kohtaamaan, mutta voin myös kertoa, etteivät ne suotuisien kaavojen mukaan mene edes vanhempanakaan. Oma äitini lähti varoittamatta.

Ei minullakaan ole autoja myynnissä, mutta en tiedä oliko kysymys edes minulle. Muutenkin ööh, lähti hieman em. kysyjältä lapasesta nuo asiat... mutta veihän se synkempien asioiden miettimisestä pois.

Ja siis miksipä et kirjoittaisi kirjaa! Olisihan sellaista tosi hauska lukea, vaikken kyllä kaupan kassalta sitä kehtaisi ostaa näin naisena :)

No ensinnäkään en tiedä, onko siinä tänä päivänä mitään järkeä julkaista pahvikantisia kirjoja, vaan pikemminkin juuri e-kirjoina tai joku omatekoinen podcast.

Mä olen nuorella iällä kokenut paljon vastoinkäymisiä, sain asperger-diagnoosin vasta kun olin 24v, mutta tietyllä oudolla tavalla se oli helpotuskin kun palliatiivisesta laitoksesta soitettiin 2020. Myöhään illalla, jolloin paistoin pekonia ja keitin perunoita, niin arvasin melkein heti mistä oli kyse.

Paljon ottaa päähän myös se, että reilut 6v sitten hänen kunto heikkeni silminnähden ja menin jättämään silloisen tyttöystäväni, kenellä oli omistuskolmio ja vakiduuni, ja sitten parin viikon päästä tapahtui tämä aivoverenvuoto ja alkoi yksinasujan elämä. Mutta eipä mua huolittu enää takaisin kuvioihin,

• Anonyymi
        hondakuski125 kirjoitti:

No ensinnäkään en tiedä, onko siinä tänä päivänä mitään järkeä julkaista pahvikantisia kirjoja, vaan pikemminkin juuri e-kirjoina tai joku omatekoinen podcast.

Mä olen nuorella iällä kokenut paljon vastoinkäymisiä, sain asperger-diagnoosin vasta kun olin 24v, mutta tietyllä oudolla tavalla se oli helpotuskin kun palliatiivisesta laitoksesta soitettiin 2020. Myöhään illalla, jolloin paistoin pekonia ja keitin perunoita, niin arvasin melkein heti mistä oli kyse.

Paljon ottaa päähän myös se, että reilut 6v sitten hänen kunto heikkeni silminnähden ja menin jättämään silloisen tyttöystäväni, kenellä oli omistuskolmio ja vakiduuni, ja sitten parin viikon päästä tapahtui tämä aivoverenvuoto ja alkoi yksinasujan elämä. Mutta eipä mua huolittu enää takaisin kuvioihin,

No ei voi olla totta. Vaan kun on kuin onkin. Niin käy randomisti meille monille. Mitä minä olen tuohon sanomaan, melko paljon kolhuja olen vastaanottanut itsekin. Elämä voi lähteä käpälistä lupaa kyymättä oudoille raiteille.

Podcast voisi toimia hyvinkin. Kuuntelen niitä itsekin paljon enemmän kuin kirjoja, tv:tä ja Bookbeatia enemmän. Varmaan löytäisit myös siihen apua. Mielenkiintoiset aiheet vetoavat.

Aloin pitämään sinusta jo kauan sitten. Ehkä se oli tyttöystävällesi jotain Avril Lavrenge My Happy Ending, koska niin paljon ei ole naurettu netissä kenenkään huonolle lauluäänelle ja silti pidit :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei voi olla totta. Vaan kun on kuin onkin. Niin käy randomisti meille monille. Mitä minä olen tuohon sanomaan, melko paljon kolhuja olen vastaanottanut itsekin. Elämä voi lähteä käpälistä lupaa kyymättä oudoille raiteille.

Podcast voisi toimia hyvinkin. Kuuntelen niitä itsekin paljon enemmän kuin kirjoja, tv:tä ja Bookbeatia enemmän. Varmaan löytäisit myös siihen apua. Mielenkiintoiset aiheet vetoavat.

Aloin pitämään sinusta jo kauan sitten. Ehkä se oli tyttöystävällesi jotain Avril Lavrenge My Happy Ending, koska niin paljon ei ole naurettu netissä kenenkään huonolle lauluäänelle ja silti pidit :)

*Avril Lavigne * korjataan tähän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*Avril Lavigne * korjataan tähän

Ja minunkin puumerkit jäivät pois, vaikka.ei niillä ole väliä minulle Z:)

Siihen aikaan pyörin enemmän autojuttujen kanssa, joten jollain tavalla seurasin puolihuolimattomasti kirjoituksiasi.

• Anonyymi

Vilipippelin suuret seikkailut ruusutarhassa.

• Anonyymi

Miksi sulla on muuten ryssän alasivut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pojat, teitä tullaan kohta tarkistaan, ei oo puhtaat jauhot pussissa. ja se liikkeen toimesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koettakaahan raivata, se ei tuo pohjanmalainen tuosta hämäyssivista tykästy!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et ole vastannut ksymykseeni?

• Anonyymi

Mitä turhia kirjoita jonnekin aikuisnovellisivustolle.

• Anonyymi

jos Asperger ja hetero, niin perhettäkin täytyy olls?

• Anonyymi

pieniä ääniä.. justiin kun joku ihmisolio herää niin joku kahvinkeittimen porina sllainenkin ... pieniä ääniä

ällös ikinä muuta hirsitloon kuuluu ääniä, en betonistakaan suosittaisi

• Anonyymi

minua huvittaakin vähän voi olla olla kiinalainenkin tyttö kun jos h4e5räilee aamulla jotain pieniä ääni, EI suuria ääniä vaan niin, SUURI ääni joku Pontiac Firebir 1200 watin kaiutimilla autossa.

• Anonyymi

Itse asiassa tämä ketju taitaa olla paras versio mun stooreista, eli enpä tiedä tarvitseeko edes avata Wordpadia tai soitella kustannusyhtiöihin 😄

Mulla oli aikoinaan oikean elämän racing-jutuissa kohtuu surkea budjetti, eli esimerkiksi kuivan kelin slicksi-renkaat oli monesti vähän yliajetut. Mutta kerran Hyvinkäällä oli kauhea sadekeli jolloin olin suhteellisesti parempi, ajoin neljäntenä, kunnes ketjut katkesi. Auto jäi radan varteen, mä odottelin erän loppua, ja sitten 3. paikalla ajaneella kuskilla kävi jokin kaasariin liittyvä vika ja hänkin keskeytti. Silloin kyllä tuli itku, että noin 20e osan takia missasin kyseisen erän 3. sijan.
      Noh, kaveri ajoi välissä jonkin erän, mutta sitten se lasikuituinen penkki repesi rungosta irti ja oli kieltämättä jännä tunne kun pehva raahasi maata vasten 80km/h vauhdissa sen penkin sinällään ehjän pohjan läpi 😂

Aikoinaan Ameriikoissa kuoli eräs Dan Wheldon jonka auton numero oli 77 eli sama kuin itsellä. Kerran kun sitä omaa autoa katsoi Nummelan radan ruudukossa, niin lensi laatta starttiruudukkoon. Viimeinen pisara oli Jules Bianchin turma formuloissa vuonna 2014. Silloin päätin, että mieluummin nekin sataset pistää yritystoiminnan kehittämiseen.

• WTF, en ollutkaan kirjautuneena.

• Ja kerran onnistuin kaatamaan edelläolevan kuskin/auton kun mun auton etupuskuri osui hänen takarenkaaseen jotenkin huonon tuurin kulmassa. Hän mursi kätensä, tuli punaiset liput eli erä seis, ambulanssihenkilökunta radan varrelle, eikä silloinkaan ollut kovin hyvä mieli. Äitihän sen Rellun ja peräkärryn ajoi Tampereelta kotiin. Mutta asiasta ei jäänyt mitään kaunaa, kyseinen silloin 4-kymppinen mies ymmärsi että se oli vahinko, eikä kuulemma hänen eka kaato.

Enemmän mua on jäänyt kaivelemaan tapaus, kun ihan kevättalvella Hangon rata oli auki ja tuli käytyä siellä reenaamassa. Samaan aikaan radalla oli joku alakouluikäinen poika 60cc Cadetilla, osui sulaneeseen lumilammikkoon, liukui hiekalle ja hänen isä tuli työntämään tämän lasten kilpa-auton varikolle. Noh, mä nauroin vahingoniloisesti kypärän sisällä, että on siinä meidän tuleva formulakuski, Mutta, seuraavalla kierroksella osuin täsmälleen samaan märkään kohtaan, ja liu'uin arviolta alle puolen metrin päästä tästä pikkumiehestä ja hänen isästä. Siinä oli kyllä suojelusenkeleitä matkassa itse kullakin.

• En tiedä mahtaako kaikki uskoa näitä edellämainittuja, mutta sinänsä ihan tosijuttuja. Mutta eräänä päivänä alakerran äijän luona oli eräs nainen, enkä ole ihan itsekään varma mikä on totta ja mikä ei. Lyhyesti sanottuna, mielenterveystapaus ja ennestään tuttava juurikin siihen liittyen.
      Kuulemma hän on entinen balettitanssija, huostaanotettu poika pelaa Näriä Kanadassa, mä puhuin vain jotain Jacques Villeneuvesta ja Paul Tracysta, niin hetken päästä alkoi kauhea räpättäminen että en kai mä hänen pojan luokse muuta 😂 Yritin aikani selittää, että em. kanadalaiset kilpa-autoilijat ovat aina olleet mun idoleita Alonson lisäksi, mutta ennen tätä kanadajuttua siinä puumanpesässä oli lämmin olla.
      Hän on harmiton mutta hitusen verran pimeämpi kuin mä, kissatäti kiihtyy nollasta sataan kuin Lancer Evo ja jarrut on kuin mummopyörässä, ja tämä tämän hetken mukavin naistuttava on niin bosslady että mun entinen Clio tai Felicia mahtuisi helposti hänen pakun tavaratilaan 😅

• Ite olen tällä hetkellä varsin ihastunut yhteen puumaan. Ongelmani kuitenkin on ettei puuman kanssa voi lisääntyä. Koen kuitenkin että ainut mikä puuttuu omasta elämästäni on oma lapsi. En haluaisi mitään muuta niin kovasti kuin tulla isäksi.

• Sama itsellä, mutta tiedostan sen itsekin että en ihan juuri nyt ole valmis perhe-elämään kun on ollut isoja asioita meneillään maalla, kolmiolääkkeitä ajetaan pikkuhiljaa alas, mutta on mullakin tietyllä tavalla vauvakuume. Mutta sanotaanko näin, että noin tulevan 5v aikajanalla. Antaa siihen asti cougaarien opettaa kaikki niksit 😁

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3908
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3287
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      117
      2574
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      168
      1764
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1754
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1580
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      90
      1553
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      107
      1474
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1123
    Aihe