Näin aamulla ketun.

En toki tätä meidän Palstakamua.

Kettu oli hyvinvoivan näköinen puuhkahäntä ja kaunis ilmestys.

Minkä luonnonvaraisen petoeläimen olet viimeksi nähnyt?

37

313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Just äsken juoksi peltomyyrä kylätien yli, kun koiraa kusetin. Se on peto koppiksille ja lieroille :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Näin eilen oravan.
      Laajasti ottaen se on peto. Böödien jahtaaja, eikä luovuta vasta kun linnut tökkivät nokallaan.
      Vilma

• Oravan minäkin näin tänään. 🙂

• Anonyymi

Öm

Se ahma oli hiktiivinen, josta kerroin, niin sen täytyy olla jotsen.

Joutsen on petoeläin.

(naurua)

• Anonyymi

Ihmissyöjäjoutsenet

Urbaani legenda kertoo, että tällainen petolintu olisi käynyt avuttoman palstakirjoittelijan kimppuun Tokoinrannassa Helsingissä Hupipaviljonkin vieressä.

Lieneekö edes totta.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmissyöjäjoutsenet

Urbaani legenda kertoo, että tällainen petolintu olisi käynyt avuttoman palstakirjoittelijan kimppuun Tokoinrannassa Helsingissä Hupipaviljonkin vieressä.

Lieneekö edes totta.

(hihitystä)

Paljon mahdollista, että käy kimppuun, jos on poikaset.
        Joutsen voi nokallaan käsivarteen hujauttaa niin, että käsivarren luu voi murtua.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutsen voi nokallaan käsivarteen hujauttaa niin, että käsivarren luu voi murtua.
        Vilma

Juurikin näin

Siis tältä fiktiiviselta palstakirjoittelijalta oli lähteä etusormi irti.

Hirveä peto.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin

Siis tältä fiktiiviselta palstakirjoittelijalta oli lähteä etusormi irti.

Hirveä peto.

(hihitystä)

Toisaalta ihmiset ruokkivat niitä pullalla, joten jos sinulla ei ole pullavaa mukana, voivat purkaa fustraatiota noin.
        Ei kivaa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta ihmiset ruokkivat niitä pullalla, joten jos sinulla ei ole pullavaa mukana, voivat purkaa fustraatiota noin.
        Ei kivaa.
        Vilma

Niin

Opin kerrasta.

Kun olen menossa vetten, tarkastanbtienoon huolella (vaikka olisin uimahallissa).

Pidän aina pakopullaa mukana, sillä ne voivat hyökätä mistä suunnasta tahansa kimppuun.

Kolmas varokeino on luultavasti paras: En enää koskaan osoita sormellani joutsenta ja katso samalla muualle.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Siksi niitä pitää potkia kauemmas, etenkin kyhmyjoutsen et on ilkeitä. Laulujoutsenet on arkoja eikä yleensä käy päälle.

• Anonyymi

Siis molemmat erehtyivät?
      Vilma

• Anonyymi

Mjoo

Se oli tahaton väärinkäsitys, jonka luonto itse oli meille kirjoittanut.

Emme ole tavannut tätä tahoa, mutta sen jälkiä on kaikkialla.

(naurua)

• Erehtyivät mistä?

• Anonyymi

Ei ole viimeisin eläinhavaintoni, mutta tuli ketuista mieleen oma kokemukseni. Taisi olla muutama vuosi sitten, kun näin kaksi city-kettua, joilla oli kiima-aika. Kiersivät toisiaan ja toinen äänteli vähän kimakan haukahduksen kuuloisilla äänillä. Olivat tosi veikeitä ja ketun askellus kaunista katsottavaa.

• Anonyymi

Mjoo

Sun kuvaralli saa mun pään sekaisin.

Siis lnko tässä maailmassa mitään yhtä ennustettavaa ja pysyvää kuin minä?

(hirn)

• Kettu tosiaan kulkee kuin liitäen eteenpäin.

• Fasaaneja, niitä pyörii ja pesii pihapiirissä. Komean värinen kukko oli. Syövät itsensä niin riskeiksi, ettei hankien aikaan jaksa edes lentää.

• Anonyymi

jasu on nyt kyllä löytänyt arkistojen aarteensa ja selailee niitä semmoisella vauhdilla ettei tässä perässä pysy, vaihtaa kuvaa nopeammin kuin fasaani pyrähtää liikkeeseen :)

• Anonyymi kirjoitti:

jasu on nyt kyllä löytänyt arkistojen aarteensa ja selailee niitä semmoisella vauhdilla ettei tässä perässä pysy, vaihtaa kuvaa nopeammin kuin fasaani pyrähtää liikkeeseen :)

Heh, koittanu ettiä mahdollisimman realistista ja pöljää kuvaa itsestäni. Nykyään en kameralle esiinny. Taitaa olla muutama kuva facea varten otettu. Ja ehken niitä viitti tohon laittas, muuten on kohta joku ettimässä sitä facebookkiakin kuvan perusteella. 😂

Pääasia on, että kuva on muokkaamaton eli originaali minä. Värisävy voisi olla mustavalkoinenkin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Heh, koittanu ettiä mahdollisimman realistista ja pöljää kuvaa itsestäni. Nykyään en kameralle esiinny. Taitaa olla muutama kuva facea varten otettu. Ja ehken niitä viitti tohon laittas, muuten on kohta joku ettimässä sitä facebookkiakin kuvan perusteella. 😂

Pääasia on, että kuva on muokkaamaton eli originaali minä. Värisävy voisi olla mustavalkoinenkin.

Tokihan olen jo kulahtaneempi, kun tuossa kuvassa. Vissi ero onko 34 vai 49. 🤣

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Tokihan olen jo kulahtaneempi, kun tuossa kuvassa. Vissi ero onko 34 vai 49. 🤣

Mieli jalostuu ja pinta haalistuu, näin se menee :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...fasaaneista puheenollen vielä totean henkilökohtaisten kokemusten perusteella että harva otus pystyy olemaan yhtä häiritsevä kuin fasaani keväisin auringonnousun aikoihin...erityisesti makkarin ikkunan tuntumassa 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Mieli jalostuu ja pinta haalistuu, näin se menee :)

Juu, niin se menee. Parempi niin päin. 🙂👍

• Anonyymi kirjoitti:

...fasaaneista puheenollen vielä totean henkilökohtaisten kokemusten perusteella että harva otus pystyy olemaan yhtä häiritsevä kuin fasaani keväisin auringonnousun aikoihin...erityisesti makkarin ikkunan tuntumassa 😅

Totta! Tässä pyöri pitkään fasaani mikä aloitti aamulla jo mekastamisen. Huusin ikkunasta kurillani hiljaa sille, täällä nukutaan. Niin alkoi huutelemaan kääkkää mulle. Kääk kä. Kääk kä. 😅
        Vai kääkkäkin vielä. 😏

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Totta! Tässä pyöri pitkään fasaani mikä aloitti aamulla jo mekastamisen. Huusin ikkunasta kurillani hiljaa sille, täällä nukutaan. Niin alkoi huutelemaan kääkkää mulle. Kääk kä. Kääk kä. 😅
        Vai kääkkäkin vielä. 😏

:) ei röyhkeydellä mitään rajaa

• Anonyymi kirjoitti:

:) ei röyhkeydellä mitään rajaa

Se oli kyllä olevinaan niin kukkoa tunkiolla ETTÄ. Vaan oikeessahan oli, kääkkää olis nukuttanu vielä aamuyöstä kolotuksiin herättyään ja neppailtuaan, aamulla sitten nukuttaa uudestaan. Taisi äänestä ja sävystä kuulla ettei ihan nuori muori enää komenna olemaan hiljaa. 😛

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Se oli kyllä olevinaan niin kukkoa tunkiolla ETTÄ. Vaan oikeessahan oli, kääkkää olis nukuttanu vielä aamuyöstä kolotuksiin herättyään ja neppailtuaan, aamulla sitten nukuttaa uudestaan. Taisi äänestä ja sävystä kuulla ettei ihan nuori muori enää komenna olemaan hiljaa. 😛

en tiedä miksi mun ikkunani alla huutelivat, ihan piruuttaan kai. En silloin vielä niin kääkkä ollut, paljon kääkempi olen nykyään...15v sitten. Olen tainnut joskus aiemminkin mainita että sukuni on pitkävihaista lajia 😄

• Anonyymi kirjoitti:

en tiedä miksi mun ikkunani alla huutelivat, ihan piruuttaan kai. En silloin vielä niin kääkkä ollut, paljon kääkempi olen nykyään...15v sitten. Olen tainnut joskus aiemminkin mainita että sukuni on pitkävihaista lajia 😄

Testasi ehkä onneaan ja luotti nopeaan poistumiseen, koska omaa siivet. 😂

• Anonyymi

Joutsen, orava ja itikka

• Anonyymi

(hihitystä)

Tuli aika spuuki olo.

Joo siis toi on varmaan universaali tunne huolimatta siitä, onko nähnyt leffan vai ei.

(hihitystä)

• Anonyymi

Kyllä uskoisin että palstakamunkin turkki on suhteellisen hyvin hoidettu ja huollettu. Kai sinkutkin kuuluu laskea luonnonvaraisiksi kun ei heistä kukaan muu huolta pidä kuin he itse

• Oravia vilisee pihapuissa. Niillä on vauhti päällä.

• Anonyymi

kettuja ja jäniksiäkin näkee silloin tällöin, noilla elukoilla on sellainen reittinsä joku, sreitti mnee kylläkin tien yli on vaarallinen paikka elukioille mennä.

• Anonyymi

hmm niin joku kettukan ei ehkä ehdi mennä pois alta jos joku auto tulee. ellei ole nopea kuin jaguaari, gepardikin jaguaari voisi olla nopea kuin jaguaari auto.

• Pari vuotta sitten kun meillä oli se sinkkupalstamiitti Hämeenlinnassa..
      Oltiin jo kotiopäin suuntaamassa ja rautatieasemalla odoteltiin junaa aseman edessä, kun nk. kakkoslaiturille ilmestyi kettu. Katseltiin sitä sitten raiteiden yli kun se kävi järjestelmällisesti kaikki roskikset läpi.
      Muina kettuina siitä sitten portaisiin ja asematunnelin kautta meidän raiteelle. Ja ei muuten välittänyt meistä asemalla olevista immeisistä paskaakaan.
      Kävi kaikki roskikset läpi ja katosi teille tietymättömille.

Se oli unohtumaton näky.

• Anonyymi

Näin juuri pupujussin 🐰. Sillä oli kiire loikkia tiehensä. Viikonloppuna näin ketun juoksevan tien yli.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      67
      4862
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      58
      2874
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1566
    6. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      1388
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1344
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      46
      1263
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe