Kouluajan traumat

Anonyymi-ap

Kärsitkö vieläkin kouluaikaisista traumoista? Moni tuntuu kärsivän.

73

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En. Minä kärsin asioihin sekaantuvista kusipäistä jotka ovat kaupanpäälle vahingoniloisia paskiaisia.

• Anonyymi

Joka toinen suomalainen työpaikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka toinen suomalainen työpaikka

Ei vaan nämä lähialueen tyypit, jotka haluaisivat minun pysyvän työttömänä ja ovat lykkäämässä vuosikymmeniä iäkkäämpien joukkoon. Toisaalta ei myöskään kiinnosta jatkuvasta aloittaa alusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan nämä lähialueen tyypit, jotka haluaisivat minun pysyvän työttömänä ja ovat lykkäämässä vuosikymmeniä iäkkäämpien joukkoon. Toisaalta ei myöskään kiinnosta jatkuvasta aloittaa alusta.

Kuinka palstasetä koet, että nämä ”lähialueen tyypit” vaikuttaa sinun elåmänkulkuun? Jollain nousee pian päähän tms

• Anonyymi

Tottakai kärsin

• Anonyymi

Juu.

10- aiheutti aina harmitusta, ja 9,5 olikin sitten jo kriisi.

🦄

• Anonyymi

En kärsi vanhoista traumoista. Vääryydet kyllä muistan yhä tarkasti, vaikka niidenkin yli jo päässyt. Erityisesti ruotsin kielen numero päästötodistuksessa jurppi aikoinaan 🤣

- Sheena

• Anonyymi

ehdoton 749 vuoden kestävä vankeustuomio koulukiusaajille ja hänen suvulleen.

mutta itse minä yrittäisin autta masenntueita ryrtöjäkin jotenkin niiin.

• Traumat?
      Koulu oli yhtä shittiä ja olisin kai voinut traumatisoituakin, mut ei vaan jaksanut. Riitti jo kun perhe-elämä traumatisoi minut totaalisesti.

Mut hei, menneet ovat menneitä. Elämässä on osattava jatkaa elämäänsä eteenpäin.
      Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee.

• Anonyymi

Siis tämä perheenäitielämäkö sinut performaatiosetä raumatisoi vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tämä perheenäitielämäkö sinut performaatiosetä raumatisoi vai?

Ps ehkä niin tajuun🥴

• Anonyymi

Kyllä, seukkasin yhden Mimmin kanssa ja tuli bänät.

• Ehkä pikemminkin kärsin työpaikkakiusaamisen aiheuttamista traumoista. Aikuiset ihmiset kiusaa sairauksista ja piikittelee ja mitätöi ihmisenä. Typerämpää ei voi olla, kun aikuisten ihmisten tekemä kiusaaminen. Lapset on vielä helposti sokeita sille mikä on kiusaamista ja että se satuttaa kohdetta, mutta aikuusten pitäisi kyetä jo ymmärtämään tekemisensä ja seuraukset.
      Kaikista ei tarvitse tykätä, muttei silti tarvi kiusata ketään heistäkään.

• Traumat näkyy jännityksenä aina uuden työn kohdalla ja uudet ihmiset. Ikään kuin jo odotan jonkun taas heittävän paskaa niskaan viimeistään jos olen migreenin takia pois tai kipujen takia en ole yhtä kähvelä kun muut. Mielessä on jatkuvasti aina mulkausut, ilkeät lohkaisut, mitätöiminen, suoranainen valehtelijaksi haukkuminen, ulos jättäminen työasioista. Itsensä kehuminen ja vertaileminen. Eräönkin kerran kuullut ettei migreenin takia kenenkäön tarvitse kotiin jäädä, oot vaan laiska ja et viitsi tulla töihin.

Joo huvikseni käyn ensiavussa 2-3 vrk tipassa hoidattamassa migreeniä mikä ei katkea imigraaneilla. Ja huvikseni puhun kuin kännissä ja naama puutuu oksennan naamani verenpurkaumille asti. Olen niin kyllästynyt niihin ihmisiin että täppään tyrpaan ekaa joka erehtuy aukomaan töissä päätään säryistäni. Loppuu se turvan aukominen niinkin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Traumat näkyy jännityksenä aina uuden työn kohdalla ja uudet ihmiset. Ikään kuin jo odotan jonkun taas heittävän paskaa niskaan viimeistään jos olen migreenin takia pois tai kipujen takia en ole yhtä kähvelä kun muut. Mielessä on jatkuvasti aina mulkausut, ilkeät lohkaisut, mitätöiminen, suoranainen valehtelijaksi haukkuminen, ulos jättäminen työasioista. Itsensä kehuminen ja vertaileminen. Eräönkin kerran kuullut ettei migreenin takia kenenkäön tarvitse kotiin jäädä, oot vaan laiska ja et viitsi tulla töihin.

Joo huvikseni käyn ensiavussa 2-3 vrk tipassa hoidattamassa migreeniä mikä ei katkea imigraaneilla. Ja huvikseni puhun kuin kännissä ja naama puutuu oksennan naamani verenpurkaumille asti. Olen niin kyllästynyt niihin ihmisiin että täppään tyrpaan ekaa joka erehtuy aukomaan töissä päätään säryistäni. Loppuu se turvan aukominen niinkin.

Ja nuo ihmiset jotka väittää migreeniä tai mitään hermokipuja turhiksi syiksi jäädä lepäämään on niitä vitun taukkeja, jotka itse on päässeet kipujen suhteen helpolla tai ovat martyyreina estäneet ja kippaa omat tyhmyytensä muitten niskaan. Kun minäkin kestän pitää muittenkin kestää. Minun kivut oli pahempua kun sinun. Juu vitustako kukaan toisten kipuja tietää kun ei ole toisen nahoissa. Nuo ihmiset voisi tukkia turpansa pysyvästi lun eivät mitään tajua koko aiheesta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja nuo ihmiset jotka väittää migreeniä tai mitään hermokipuja turhiksi syiksi jäädä lepäämään on niitä vitun taukkeja, jotka itse on päässeet kipujen suhteen helpolla tai ovat martyyreina estäneet ja kippaa omat tyhmyytensä muitten niskaan. Kun minäkin kestän pitää muittenkin kestää. Minun kivut oli pahempua kun sinun. Juu vitustako kukaan toisten kipuja tietää kun ei ole toisen nahoissa. Nuo ihmiset voisi tukkia turpansa pysyvästi lun eivät mitään tajua koko aiheesta.

Ehkä huolenaiheeni nykyään onkin se, että jos joudun vielä kohtaamaan työelämässä noita ihmisiä jotka tulee viisastelemaan terveydestäni mitäön mä räjöhdän. En pysty enää hillitsemään itseäni ja tosiaan mottaan varoittamatta saman tien. Se nimittäin palaa käämi alle sadasosa sekunnin tuossa kohtaa.

Täällä se on yks hailee mutta IRL sitä toista sattuu jos hyppää silmille aiheesta josta mua on lapsesta asti kiusattu ja töissä vielä pahemmin.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Ehkä huolenaiheeni nykyään onkin se, että jos joudun vielä kohtaamaan työelämässä noita ihmisiä jotka tulee viisastelemaan terveydestäni mitäön mä räjöhdän. En pysty enää hillitsemään itseäni ja tosiaan mottaan varoittamatta saman tien. Se nimittäin palaa käämi alle sadasosa sekunnin tuossa kohtaa.

Täällä se on yks hailee mutta IRL sitä toista sattuu jos hyppää silmille aiheesta josta mua on lapsesta asti kiusattu ja töissä vielä pahemmin.

Erikoista proosaa taas sinulla palstasetä mielenköyhille fiilailijoille

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Mulla oli tytön kanssa kierrellessä muutama vuosi sitten hirmuinen hinku tunkea lääkärin lärvi kiinni päätteeseen ja opettaa tyyppiä lukemaan mitä sinne oli oikeasti kirjoitettu, läheltä piti 😅.

Muutenkin olen päätynyt siihen lopputulokseen että ovat varmaan oppineet ammattinsakin perimätietona korvasta korvaan kerrottuna kun ne valmiit edellistenkin käyntien diagnostiikat olisivat sieltä ruudulta luettavissa ja silti joudut kertomaan ääneen miltä tuntuu tuhanteen kertaan 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli tytön kanssa kierrellessä muutama vuosi sitten hirmuinen hinku tunkea lääkärin lärvi kiinni päätteeseen ja opettaa tyyppiä lukemaan mitä sinne oli oikeasti kirjoitettu, läheltä piti 😅.

Muutenkin olen päätynyt siihen lopputulokseen että ovat varmaan oppineet ammattinsakin perimätietona korvasta korvaan kerrottuna kun ne valmiit edellistenkin käyntien diagnostiikat olisivat sieltä ruudulta luettavissa ja silti joudut kertomaan ääneen miltä tuntuu tuhanteen kertaan 😂

Taisi olla vaan laiskanlainen lääkäri tutustumaan potilaan tietoihin. Parhaimmat tekee sen jo ennen, kun kutsuvat ovesta sisään ja ovat perillä taustoista. Mulla on nyt ollut 2 viimeisintä lääkäriä sellausia mistä näkyy ammattitaito ja oma aivotyö. Asiakas ei myöskään ole vain objekti jota pyöritellään, vaan ovat läsnä ja oikeasti vuorovaikutuksessa, kuuntelee ja kyselee, vastailee kun kysyy.

Monenmoisia olen nähnyt, ihan niinkin outoja ettei ole tainnut lääkäriksi edes ikinä valmistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoista proosaa taas sinulla palstasetä mielenköyhille fiilailijoille

He saattavat jopa sisuuntua siinä mielessä että käyvät kyyläämässä samat ketjut uudestaan ja uudestaan tatti otsikossa etsien sitä mitä ei vieläkään ole

• Anonyymi

meiikk<a<a iyssä kuinjoku niin hzllerfer-sukkula ja tuhoutuukin

• Anonyymi

Pahan palstasetä sinäkin se miekkas alas irvistämästä. Läppä ei loukkaa jos..se ei loukkaa.

• Kärsin. Minusta oli aina vaikeaa ja ahdistavaa istua hiljaa paikoillaan. Edelleen saman tyyppiset tilanteet tuntuvat vaikeilta. Esim. jos pitäisi luterilaiseen kirkkoon mennä, minusta se on kovin ahdistavaa.

• Anonyymi

tuhoutuu koiin niin joko Challegrt- avaruusrakeyyi... niimpä hyäv miwlikuc

• Mietin, että kouluaikaan minua eka, toka ja kolmas luokat kiusasi mun luokanvalvoja. Nöyryytti muitten edessä minkä ehti. Ilmankos en häpeä itseäni enää missään kohtaa, saanu osani siitä häpeä leikistä jo lapsena.

• Se muitten häpeä itseäsi leikki ja kiusa on heidän keksimää henkistä väkivaltaa, jonka mukaan kohteen pitäisi kokea olevansa mitätön, huono ja alempana kun muut. Eihän se niin toimi, päinvastoin se vaan vahvistaa käsitystä, että taidan olla vahvempi ja jopa jossain kohtaa parempi kun kiusaajani ja häneisiedä sitä ja yrittää siksityöntää minua nurkkaan touhullaan.

Vaan erehtyy, kuten openikin. Hän pelotteli minulle kyllä 3 vuoden stressin ja päänsörkykierteen touhullaan, muttei onnistunut viemään multa itetuntoa, vaan vahvistamaan sitä tollasten luusereitten rinnalla.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Se muitten häpeä itseäsi leikki ja kiusa on heidän keksimää henkistä väkivaltaa, jonka mukaan kohteen pitäisi kokea olevansa mitätön, huono ja alempana kun muut. Eihän se niin toimi, päinvastoin se vaan vahvistaa käsitystä, että taidan olla vahvempi ja jopa jossain kohtaa parempi kun kiusaajani ja häneisiedä sitä ja yrittää siksityöntää minua nurkkaan touhullaan.

Vaan erehtyy, kuten openikin. Hän pelotteli minulle kyllä 3 vuoden stressin ja päänsörkykierteen touhullaan, muttei onnistunut viemään multa itetuntoa, vaan vahvistamaan sitä tollasten luusereitten rinnalla.

Se mitä peruskoulussa tapahtuu on sanansa mukaisesti lastenleikkiä verrattuna siihen mitä myöhemmissä opiskeluissa ja työpaikoilla tapahtuu.

Jopa asuinympäristössä, johon on pesiytynyt ennakko-oletuksia, esiintyy todella julmaa käytöstä ja kyse on mukamas täysi-ikäisistä ja täysvaltaisista ihmisistä joilla luulisi olevan jonkinlainen järjen- ja empatian hiven vuosien kasvun ja kehittymisen jäljiltä.

Usein mietin, miksi en sano yhtä paskamaisesti päin naamaa takaisin, kuin miten he tekevät tai kun tajuaa, että minulle vittuilee kahden kuukauden työttömyyden takia tyyppi, joka on ollut poissa työelämästä vähintäänkin viimeisimmat viisi vuotta ellei kauemmin. Ei sillä, että työttömyys olisi oma valinta tai tuomittavaa, mutta ei nyt kannata kuitenkaan veetuilla, jostakin mikä on itsellä vielä enemmän persiillänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Se mitä peruskoulussa tapahtuu on sanansa mukaisesti lastenleikkiä verrattuna siihen mitä myöhemmissä opiskeluissa ja työpaikoilla tapahtuu.

Jopa asuinympäristössä, johon on pesiytynyt ennakko-oletuksia, esiintyy todella julmaa käytöstä ja kyse on mukamas täysi-ikäisistä ja täysvaltaisista ihmisistä joilla luulisi olevan jonkinlainen järjen- ja empatian hiven vuosien kasvun ja kehittymisen jäljiltä.

Usein mietin, miksi en sano yhtä paskamaisesti päin naamaa takaisin, kuin miten he tekevät tai kun tajuaa, että minulle vittuilee kahden kuukauden työttömyyden takia tyyppi, joka on ollut poissa työelämästä vähintäänkin viimeisimmat viisi vuotta ellei kauemmin. Ei sillä, että työttömyys olisi oma valinta tai tuomittavaa, mutta ei nyt kannata kuitenkaan veetuilla, jostakin mikä on itsellä vielä enemmän persiillänsä.

Juu, on se koulukin paha paikka kun aikuinen ihminen eli opettaja on se joka kiusaa. Se on ihan erilaista kun lasten kiusaaminen. Sillä aikuisella on aseet mitä käyttää tietoisesti lasta nujertaakseen.

Mutta työpaikat on kyllä salakavalia paikkoja ja olen päättänyt etten katsele yhtään enää minkäänlaista kiusaamista ja kyykyttelyä. Kun sanon takas niin rumasti kun osaan. Mun ei tarvi kuunnella mitään paskaa sairauksistani mitä en itse ole ollut itselleni hankkimassakaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, on se koulukin paha paikka kun aikuinen ihminen eli opettaja on se joka kiusaa. Se on ihan erilaista kun lasten kiusaaminen. Sillä aikuisella on aseet mitä käyttää tietoisesti lasta nujertaakseen.

Mutta työpaikat on kyllä salakavalia paikkoja ja olen päättänyt etten katsele yhtään enää minkäänlaista kiusaamista ja kyykyttelyä. Kun sanon takas niin rumasti kun osaan. Mun ei tarvi kuunnella mitään paskaa sairauksistani mitä en itse ole ollut itselleni hankkimassakaan.

Jos kerran tunnollisesti ja prokollan mukaan parhaani teen ja välillä terveys prakaa, niin saavat sen kestää. Se ei ole mikään vitun valintakysymys.

• Jasu2025 kirjoitti:

Jos kerran tunnollisesti ja prokollan mukaan parhaani teen ja välillä terveys prakaa, niin saavat sen kestää. Se ei ole mikään vitun valintakysymys.

Protokollan. Hmph.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Tietenkään sairastuminen ei ole valintakysymys. Useimmiten työttömyyskään ei ole valintakysymys. Tarkoitin sitä, että joissakin tilanteissa pitäisi uskaltaa sanoa samalla mitalla takaisin, mutta ilmeisesti vielä hitunen jarrua on jälkellä, koska em kuittaile samoin kuin minulle veetuillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään sairastuminen ei ole valintakysymys. Useimmiten työttömyyskään ei ole valintakysymys. Tarkoitin sitä, että joissakin tilanteissa pitäisi uskaltaa sanoa samalla mitalla takaisin, mutta ilmeisesti vielä hitunen jarrua on jälkellä, koska em kuittaile samoin kuin minulle veetuillaan.

Juu, en sinulle tarkoittanut tuota valintakysymystä suunnattuna, vaan niille jotka siihen työpaikoilla takertuu ikään kuin itse voisi valita milloin migreeni tai fibro tai kulumat tai suolisto jysähtää sairastamaan.
        Stressi ei ainakaan auta, vaan lisää niitä vaivoja.

Minä taas olen niin väsynyt olemaan kipeä, etten yhtään jaksa sen lisäksi mitään vinkujia kuunnella, jotka ei tiedä yhtään millasta helvettiä läpi elän arjessani ja yritän selvitä kuten terveemmätkin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, en sinulle tarkoittanut tuota valintakysymystä suunnattuna, vaan niille jotka siihen työpaikoilla takertuu ikään kuin itse voisi valita milloin migreeni tai fibro tai kulumat tai suolisto jysähtää sairastamaan.

Minä taas olen niin väsynyt olemaan kipeä, etten yhtään jaksa sen lisäksi mitään vinkujia kuunnella, jotka ei tiedä yhtään millasta helvettiä läpi elän arjessani ja yritän selvitä kuten terveemmätkin.

Kyllä se on joskus hyvä tiputtaa nekin pilvistä alas ylimielisyydessään.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Täällä naisia esittävä setämies pätee taas sekä terveyskirjaston nippelitiedon että suuren mielikuvituksensa avulla ja lopputulos on just sitä mitä se on

• Anonyymi

minua huvittaa kyllä joku tyttö kai kiinalainen voi olla, jos kun herää samoihin aikoihin silloin alkaa tekemään pieniä ääniä itsekin.. sniin

• Mutta jos kouluaikoja pitäs kehua, niin se ainakin oli positiivista, niin kotitaloutta oli pakollisena vain yhden vuoden. Se kun ei kiinnostanu yhtään. Ja ruoan laittoajan voi kukin opetella kotona. Käsitöitä ois saanu olla enemmän.

• Anonyymi

Tjaa, olen oppinut käsittelemään menneiden kommelluksia lähinnä oppimateriaalina ihmisyydestä tai sen puutteesta. Paksu opus luettavaksi, eikä sisällä kovinkaan kaunista teksti.
      Suosittelen jättämään hyllyyn ja lainaamaan jonkin toisen opuksen 😁

• Anonyymi

Entä, jos kohtaa liikaa ihmisyyden puutetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkihän siinä menee ja on menty...seurauksena jokunen luku lisää elämänkerralliseen teokseen nimeltään nousu ja tuho, vältä turha uho 😛.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkihän siinä menee ja on menty...seurauksena jokunen luku lisää elämänkerralliseen teokseen nimeltään nousu ja tuho, vältä turha uho 😛.

Olisin minäkin jättänyt mielellään kokematta suurimman osan kokemuksista aikavälillä 2015-2025. Nyt kun vielä tajuaa kuinka runsaasti on kylvetty erinäisiä siemeniä matkan varrelle, jotka realisoituvat nyt, niin sanoisin, että on myös useampi valinta, jonka olisin valinnut toisin. Useammin mennään vihan kuin rakkauden voimalla.

Suhtaudun huumorin-katkeruuden ja pettymyksen sekaisin tuntein, kun kuulenkin, että katso miten olet kehittynyt ja kasvanut ja mitä saavuttanut. Siinä kohtaa, kun puhutaan henkisestä polusta niin todellakin tunnen pettymystä. Tämäkö on sitä mitä sain? Henkistä hubbabubbaa (jota en tavoitellut missään vaiheessa) ja nettikirjoittelua, jonka vaihtoehtona on vapaaehtoistoiminta ties minkä itselleni yhdentekevän järjestön puitteissa. TOOoooDELLA pettynyt. Etenkin, kun suuri osa ns. henkisenpolun kulkijoista vaikuttaa olevan erittäin vähän henkisia ja ennemminkin muita oman henkisyysmasturbaationsa välineinä käyttäviä guruilijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin minäkin jättänyt mielellään kokematta suurimman osan kokemuksista aikavälillä 2015-2025. Nyt kun vielä tajuaa kuinka runsaasti on kylvetty erinäisiä siemeniä matkan varrelle, jotka realisoituvat nyt, niin sanoisin, että on myös useampi valinta, jonka olisin valinnut toisin. Useammin mennään vihan kuin rakkauden voimalla.

Suhtaudun huumorin-katkeruuden ja pettymyksen sekaisin tuntein, kun kuulenkin, että katso miten olet kehittynyt ja kasvanut ja mitä saavuttanut. Siinä kohtaa, kun puhutaan henkisestä polusta niin todellakin tunnen pettymystä. Tämäkö on sitä mitä sain? Henkistä hubbabubbaa (jota en tavoitellut missään vaiheessa) ja nettikirjoittelua, jonka vaihtoehtona on vapaaehtoistoiminta ties minkä itselleni yhdentekevän järjestön puitteissa. TOOoooDELLA pettynyt. Etenkin, kun suuri osa ns. henkisenpolun kulkijoista vaikuttaa olevan erittäin vähän henkisia ja ennemminkin muita oman henkisyysmasturbaationsa välineinä käyttäviä guruilijoita.

Onhan näitä guruilijoita moneenkin lähtöön "Ellet rakasta itseäsi, et opi rakastamaan muitakaan" tyyliin tms. No voi tuostakin oppia sen verran ettei lähde vihaamaan ihmisiä tai katkeroidu turhan päiten. Ulkoisia vaikuttajia en lähtisi liikaa kuuntelemaan.

Ja jos nyt sattuu katkeroitumaan ja pettymään niin kyllä niistäkin yli pääsee ajan kanssa, virheistään voi oppia, ihan sama loppujen lopuksi ovatko muiden vai itsen aiheuttamia.
        Elämä on loppujen lopuksi aika simppeli juttu, jos kaadutaan niin sitten noustaan ylös :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan näitä guruilijoita moneenkin lähtöön "Ellet rakasta itseäsi, et opi rakastamaan muitakaan" tyyliin tms. No voi tuostakin oppia sen verran ettei lähde vihaamaan ihmisiä tai katkeroidu turhan päiten. Ulkoisia vaikuttajia en lähtisi liikaa kuuntelemaan.

Ja jos nyt sattuu katkeroitumaan ja pettymään niin kyllä niistäkin yli pääsee ajan kanssa, virheistään voi oppia, ihan sama loppujen lopuksi ovatko muiden vai itsen aiheuttamia.
        Elämä on loppujen lopuksi aika simppeli juttu, jos kaadutaan niin sitten noustaan ylös :)

Aina kannattaa olla aivoton kana tai kukko joka noudattaa muiden elämänohjeita- vihatkaamme häntä joukolla- miksi nokonoko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä- kukkuuukoalition nousu uho ja tuho. Koskettava dokumenttisarja tulossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Profiloit näe pällit vaikka djinneiksi? Emt

• En ole suomalaisen iskelmämusiikin ystävä, mutta joskus karaoke houkuttelee minua yön tunteina laulamaan.

Haluaisin esitellä syvää baritoniääntäni, joka yltää aina kaljabassoon saakka.
      Mutta en uskalla, eikä rohkaisuryypyt auta.
      Lapsuuden kokemukset laulamisesta luokan edessä kummittelevat yhä mielessä.

"Jänis istui maassa" ei silloin mennyt ihan putkeen.
      Laulaminen ilman säestystä on muutoinkin vaikeaa.

• Anonyymi

En minä niistä kärsi, olen siirtänyt kärsimyksen muille.

Ja se huvittaa minua.

• Anonyymi

Niinhän tarot.tulkitsijatkin tekevät. Ovat pahimman luokan saastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän tarot.tulkitsijatkin tekevät. Ovat pahimman luokan saastaa.

Mitähän hemmettiä monologisetä nytten?

• Luin tätä ketjua ja täytyy kiittää onnea, etten ole joutunut kokemaan vastaavaa. Olen tosi pahoillani ja surullinen kaikkien kiusattujen puolesta.

Kävin pk-seudulla vaihtoehtoisen kielikoulun. Se oli silloin alussa kokeiluluontoinen koulu. Medän luokassa oli pysyvä luokanvalvoja (vaihtui 4n vuoden välein) ja samat luokkakaverit. Vaihtuvuus oli vähäistä. Samat, tutut naamat joka vuosi. Se oli mukavaa ja turvallista.
      Silloin suhtauduin koulunkäyntiin ristiriitaisesti, mutta nyt, kun katson asioita taaksepäin, näyttää siltä, että se oli minulle toimivin ratkaisu.
      Tämä koulu oli vanhempieni valinta (ei minun).

• Ehkä ei nyt varsinaisesti traumoista. Mutta ei sieltä paljon hyvää muisteltavaakaan ole.

Koulu on koulu. Yksi tärkeimmistä oppitunneista on, että suuri osa ihmisitä on ankeuttajia. Heidän kanssaan ei kannata olla tekemisissä jos ei ole pakko ja asiansa kannattaa järjestää niin että ei ole pakko.

• Anonyymi

En enää kärsi, koska näytin myöhemmin heille mistä kana pissii ja miten kukko kiekuu!

• Anonyymi

Uskon että pitkäksi aikaa jotain jäi. Meillä oli ala-asteen 4 viimeistä vuotta luokanvalvojana mielivaltainen sadisti. En voi vieläkään käsittää, miten luokan priimus ei edes huomannut miten muita rääkättiin. Suoriuduin tahallani huonommin aineissa joissa olin lahjakas välttääkseni sen hullun huomiota.

Näkymättömyys on taito sekin.

Lasten kiusaamisen kestäminen ei ollut lainkaan niin kamalaa.

Kai niitä traumoja on kertynyt ihan pitkin matkaa vähän joka paikasta ja lisää tulee. Ei peruskoulu ole mitenkään ylikorostunut tuossa.

xLiner

• Anonyymi

Mun mielestäni ei kannata kamalasti vanhoja epäoikeudenmukaisuuksia muistella. Turhaa touhua. Se aika meni jo.

Nyt on uudet murheet 😏

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestäni ei kannata kamalasti vanhoja epäoikeudenmukaisuuksia muistella. Turhaa touhua. Se aika meni jo.

Nyt on uudet murheet 😏

xLiner

Juurikin noin.

Itse jos olisin jäänyt kiinni kaikkeen vääryyteen, mitä minulle on tehty..
        Olisin seinähulluna kahleissa.

Exäni auttoi puhdistamaan sieluni. Vuosia hän kuunteli ja antoi minulle merkityksen. Auttoi tajuamaan, että elämä on tässä ja nyt. Menneet ovat menneitä ja niiden muistelu pilaa tämänhetkisen elämän. Katkeruus on tunne joka tuhoaa ihmisen.

Anteeksianto ja unohdus vapauttaa elämään täysivaltaisesti.
        Sillä kaikkia meistä elämä on kohdellut joskus kovin ottein, joten kukaan ei voi varmaankaan sanoa, että minulla on ollut helppoa elämää.
        Jos voi, niin suuret onnittelut siitä.

• Mulle on joskus eräs traumaterapeutti sanonut, että kaikilla meillä on traumoja. Toisilla meistä on vain halua ja työkaluja päästä niistä yli. Toiset vellovat ikänsä niissä. Tunnistan kyllä molemmat ihmistyypit.

• Anonyymi

"Toisilla meistä on vain halua ja työkaluja päästä niistä yli. Toiset vellovat ikänsä niissä. Tunnistan kyllä molemmat ihmistyypit." Eli kehutko taas omaa erinomaisuuttasi?

• Anonyymi

Sun aiempiin kirjoituksiin viitaten, olet ollut erittäin harhainen. Pahasti. Sinä olet tarvinnutkin psyykkistä terveydenhuollon apuvoimaa ympärillesi, mutta kaikkien tilanne ei ole sama. Täällä pyörii myös ihan normaaleja ihmisiä. Eli ihmisiä kenellä ei ole mt-ongelmia, eivätkä he tarvitse mielenterveyspuolen apuvoimia pysyäkseen pinnalla. Jokaisella on ongelmansa, mutta henkisesti terveet ihmiset kyllä selviytyvät niistä, ilman että alkavat näkemään ja kuulemaan harhoja.

• Anonyymi

Haha nostatko sä itsesi muiden yläpuolelle, pelle

• Tämän kommentin vastaukset oli taas hyvä esimerkki siitä miten mut halutaan monesti ymmärtää väärin.

En missään vaiheessa sanonut, että olin ko. terapeutin asiakas, vaan tunsin ko. ihmisen muuta kautta.

Toisekseen lainasin hänen sanansa, tuo ei ollut edes mikään mun suoranainen oma mielipide, mutta räkyttäjä halusi ymmärtää niin, koska hänellä ei ole luetun ymmärtämisen taitoa.

En ole myöskään missään vaiheessa sanonut, että olen harhainen, ainoastaan kertonut rehellisesti käyneeni terapiassa, jossa on käsitelty myös kiusaamista.

Minkä minä sille mahdan, jos ei osata lukea kirjoitettua tekstiä, vaan väännetään ja käännetään se joksikin muuksi mitä siinä on sanottu.

Enkä vastaa räkyttäjille yhtikäs mitään, vaan kehotan opettelemaan lukemaan tai jättämään kommentoimatta, jos ei muuten osata esimerkiksi asiallista keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toisilla meistä on vain halua ja työkaluja päästä niistä yli. Toiset vellovat ikänsä niissä. Tunnistan kyllä molemmat ihmistyypit." Eli kehutko taas omaa erinomaisuuttasi?

Vänkäät sitten jopa tästä aiheesta täysin järjenvastaisesti tämän palstasedän hahmon kanssa, jonka yhdistät infernaalisen pakkomielteen kohteeseesi jota dehumanisoit elämänkoululaismaisesti ja todistat kaikille omassaa päässä kuinka huono ihminen hän on. Todella tervettä jotain koulukiusaajatakaumaa aikuisiällä elävä wannabemeangirl

• Mu5tasydän kirjoitti:

Tämän kommentin vastaukset oli taas hyvä esimerkki siitä miten mut halutaan monesti ymmärtää väärin.

En missään vaiheessa sanonut, että olin ko. terapeutin asiakas, vaan tunsin ko. ihmisen muuta kautta.

Toisekseen lainasin hänen sanansa, tuo ei ollut edes mikään mun suoranainen oma mielipide, mutta räkyttäjä halusi ymmärtää niin, koska hänellä ei ole luetun ymmärtämisen taitoa.

En ole myöskään missään vaiheessa sanonut, että olen harhainen, ainoastaan kertonut rehellisesti käyneeni terapiassa, jossa on käsitelty myös kiusaamista.

Minkä minä sille mahdan, jos ei osata lukea kirjoitettua tekstiä, vaan väännetään ja käännetään se joksikin muuksi mitä siinä on sanottu.

Enkä vastaa räkyttäjille yhtikäs mitään, vaan kehotan opettelemaan lukemaan tai jättämään kommentoimatta, jos ei muuten osata esimerkiksi asiallista keskustelua.

Sä olet jonkun harhaisen silmätikkuna. Muista pitää tuo asenne ja valele itsesi silikonilla.
        Olet vahva ja kaunis ihminen mielestäni. Muista se.

Harmittaa vaan katsella sivusta tuota, miten ihosi alle haluaa ryömiä tuo matonen.
        Sen sanon, että valta on sinulla, sinä valitset minkä annat vaikuttaa itseesi.

Ymmärrät hyvin sen, että sinä olet kohde juurikin siitä syystä, että mato uskoo pääsevänsä sinun ihosi alle loisimaan.
        Tuon madon ainoa tarkoitus on vahingoittaa sinua. Sillä muuta se ei osaa.

Järkeillääns vähän.. mato on täysin tuntematon. Merkityksetön olio, joka ei halua sinulle mitään hyvää. Hän ei ole sellainen joka tuntisi sinut tai osaisi arvioida sinun ihmisyyttäsi millään tavalla. Ihan nobody sinulle.
        Se seikka että tuollainen mato haluaa juuri sinulle pahaa, ei kerro madosta muuta, kuin että se haluaa purkaa pahoinvointiaan johonkin otolliseen alustaan.
        Mutta mitä se kertoo sinusta.. se onkin merkityksellisin seikka, joka sinun tulee huomioida. Mato uskoo voivansa satuttaa sinua. Vaikuttaa sinuun. Mato uskoo niin ja usko on voimakas ase.

Oikeasti pikkumatosella ei ole valtaa sinuun. Sillä kaikki valta on sinulla. Sinä itse päätät kenen kirjoitettujen sanojen annat vaikuttaa itseesi.

Jos tuntuu siltä, että joku pääsee iholle, keskity siihen ja mieti miksi sinusta tuntuu siltä.
        Merkityksellisempää on syy tunteellesi kuin jonkun matosen sanat. Kun löydät sen syyn tunteeseen, ymmärrät sen tosiasian, että itse valitset ne henkilöt joilla on valtaa vaikuttaa sinuun.

Otetaampa hypoteettinen tilanne.. olet bussipysäkillä seisoskelemassa, ohi kulkee henkilö joka huutaa sulle vit.n huo.a, ja jatkaa matkaansa. Joku vaan.

Tekeekö se kipeää? Vai ajatteletko nyt sitten olevasi kaikkien mielestä maksullinen nainen?
        Et tietenkään. Se loukkaa herkkää itsetuntoasi ehkäpä, mutta et ota tosissasi sitä.

Miksi sitten tuo mato jatkaa sinun pommittamista? No siksi kun sinä reagoit häneen. Annat feedbackiä. Ruokit hänen harhaisuuttaan.

Kyllä me muut palstailijat, siis asialliset, tajutaan hyvinkin tämä sun matosesi jutut. Joten sitä on turha pelätä, että uskoisimme häntä ylitse sun juttujesi. Tämä ralli on nähty jo niin monta kertaa.

Joten nyt annan asian olla. Tuntui, että piti vaan saada tämä ulos itsestäni. Sillä olet kohde, tuon matosen ykköskohde. Niin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sä olet jonkun harhaisen silmätikkuna. Muista pitää tuo asenne ja valele itsesi silikonilla.

Harmittaa vaan katsella sivusta tuota, miten ihosi alle haluaa ryömiä tuo matonen.

Ymmärrät hyvin sen, että sinä olet kohde juurikin siitä syystä, että mato uskoo pääsevänsä sinun ihosi alle loisimaan.

Järkeillääns vähän.. mato on täysin tuntematon. Merkityksetön olio, joka ei halua sinulle mitään hyvää. Hän ei ole sellainen joka tuntisi sinut tai osaisi arvioida sinun ihmisyyttäsi millään tavalla. Ihan nobody sinulle.
        Se seikka että tuollainen mato haluaa juuri sinulle pahaa, ei kerro madosta muuta, kuin että se haluaa purkaa pahoinvointiaan johonkin otolliseen alustaan.
        Mutta mitä se kertoo sinusta.. se onkin merkityksellisin seikka, joka sinun tulee huomioida. Mato uskoo voivansa satuttaa sinua. Vaikuttaa sinuun. Mato uskoo niin ja usko on voimakas ase.

Oikeasti pikkumatosella ei ole valtaa sinuun. Sillä kaikki valta on sinulla. Sinä itse päätät kenen kirjoitettujen sanojen annat vaikuttaa itseesi.

Jos tuntuu siltä, että joku pääsee iholle, keskity siihen ja mieti miksi sinusta tuntuu siltä.
        Merkityksellisempää on syy tunteellesi kuin jonkun matosen sanat. Kun löydät sen syyn tunteeseen, ymmärrät sen tosiasian, että itse valitset ne henkilöt joilla on valtaa vaikuttaa sinuun.

Otetaampa hypoteettinen tilanne.. olet bussipysäkillä seisoskelemassa, ohi kulkee henkilö joka huutaa sulle vit.n huo.a, ja jatkaa matkaansa. Joku vaan.

Tekeekö se kipeää? Vai ajatteletko nyt sitten olevasi kaikkien mielestä maksullinen nainen?
        Et tietenkään. Se loukkaa herkkää itsetuntoasi ehkäpä, mutta et ota tosissasi sitä.

Miksi sitten tuo mato jatkaa sinun pommittamista? No siksi kun sinä reagoit häneen. Annat feedbackiä. Ruokit hänen harhaisuuttaan.

Kyllä me muut palstailijat, siis asialliset, tajutaan hyvinkin tämä sun matosesi jutut. Joten sitä on turha pelätä, että uskoisimme häntä ylitse sun juttujesi. Tämä ralli on nähty jo niin monta kertaa.

Joten nyt annan asian olla. Tuntui, että piti vaan saada tämä ulos itsestäni. Sillä olet kohde, tuon matosen ykköskohde. Niin.

Hyvä Pirppis.

xLiner

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos Pirpana, oot ihana. 💛

Näinhän se monesti menee. Ihan turha etsiä oikeudenmukaisuutta sellaisista ihmisistä, joilla ei ole edes tunnetaitoja.

Niiltä, jotka eivät osaa mitenkään muuten ilmaista itseään kuin haukkumalla, harhailemalla ja tökkimällä silmään.

Veikkaan, että sama tyyppi porsasteli ikävässä aikoinaan ja kellonaikaan sekä viikonpäivään viitaten harhailee välillä täälläkin, kun on saanut ensin muualla pahaa oloaan oksentaa.

Oksennuksistaan huolimatta mun elämä jatkuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Ihan turha kuvitella, että hiljenisin.

Mukavaa päivää sulle ja kiitos vielä tsempeistä. 😊

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos Pirpana, oot ihana. 💛

Näinhän se monesti menee. Ihan turha etsiä oikeudenmukaisuutta sellaisista ihmisistä, joilla ei ole edes tunnetaitoja.

Niiltä, jotka eivät osaa mitenkään muuten ilmaista itseään kuin haukkumalla, harhailemalla ja tökkimällä silmään.

Veikkaan, että sama tyyppi porsasteli ikävässä aikoinaan ja kellonaikaan sekä viikonpäivään viitaten harhailee välillä täälläkin, kun on saanut ensin muualla pahaa oloaan oksentaa.

Oksennuksistaan huolimatta mun elämä jatkuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Ihan turha kuvitella, että hiljenisin.

Mukavaa päivää sulle ja kiitos vielä tsempeistä. 😊

No, mulle tuli tunne, wttä haluan sanoa tuon minkä sanoin. Sä olet hyvä tyyppi, sulle en halua pahaa mieltä turhasta.

Vaikutat hieman herkkikseltä ja sellaisen ( jos siis olet herkkyyteen taipuvainen ) voi olla vaikeaa sietää noita myrkyllisiä matoja.

Ei olla kaikki samanlaisia, mikä on rikkaus. Erilaisuutta tarvitaan ja siksipä sen erilaisuuden sietämiskykyäkin tarvitaan kaikilta asiallisilta palstalaisilta jotta tämä meidän pulinaboximme pysyy edes sidettävällä tasolla. Eli joku raja pitää olla.

En yleensä puutu palstahäiriköiden häiriköintiin, sillä hekin ovat osa palstaa. Ei se mieluisa osa, mutta hei, ei kaikki voikaan olla mieluisaa. Sellaista elämä on.

Mukavaa päivää toivotan myös sinulle.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

No, mulle tuli tunne, wttä haluan sanoa tuon minkä sanoin. Sä olet hyvä tyyppi, sulle en halua pahaa mieltä turhasta.

Vaikutat hieman herkkikseltä ja sellaisen ( jos siis olet herkkyyteen taipuvainen ) voi olla vaikeaa sietää noita myrkyllisiä matoja.

Ei olla kaikki samanlaisia, mikä on rikkaus. Erilaisuutta tarvitaan ja siksipä sen erilaisuuden sietämiskykyäkin tarvitaan kaikilta asiallisilta palstalaisilta jotta tämä meidän pulinaboximme pysyy edes sidettävällä tasolla. Eli joku raja pitää olla.

En yleensä puutu palstahäiriköiden häiriköintiin, sillä hekin ovat osa palstaa. Ei se mieluisa osa, mutta hei, ei kaikki voikaan olla mieluisaa. Sellaista elämä on.

Mukavaa päivää toivotan myös sinulle.

Näin on, kiitos. 💛

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vänkäät sitten jopa tästä aiheesta täysin järjenvastaisesti tämän palstasedän hahmon kanssa, jonka yhdistät infernaalisen pakkomielteen kohteeseesi jota dehumanisoit elämänkoululaismaisesti ja todistat kaikille omassaa päässä kuinka huono ihminen hän on. Todella tervettä jotain koulukiusaajatakaumaa aikuisiällä elävä wannabemeangirl

Ps se osoitti jo straight up sosiopaattisia piirteitä kun auoit päätäsi palstaäijän itsesääliprovoihin että älöittäjä hakee huomiota. Kannattaa pitää huolta vain siitä omasta ”tegapeuttisesta” matkasta mitä kelpaa esitellä kulisseissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps se osoitti jo straight up sosiopaattisia piirteitä kun auoit päätäsi palstaäijän itsesääliprovoihin että älöittäjä hakee huomiota. Kannattaa pitää huolta vain siitä omasta ”tegapeuttisesta” matkasta mitä kelpaa esitellä kulisseissa

Kyllä täällä eniten nähty performanssi on lähtöisin siltä suunnalta ja siinä on se ikävä puoli että se sisältää ainoastaan loanheittoa tai alaspainamisen iloa, ainoa ero juttujesi seuraamisessa on se että eilen ärsytti vähemmän kuin tänään ja huominen sujunee samaan tyyliin.
        Ne terapeuttiset matkat jättäisin muitten osalta myös käsittelemättä, arvannetko miksi :D

• Anonyymi

En o koskaan edes kärsiny ei o sillai traumoja kouluajoilta

• Anonyymi

En vaan nykyajan, jotka aiheuttivat ssssssssss

No jääköön sanomatta vielä.......

• Anonyymi

Samat tyypit pelleilee ja irvailee vieläkin toisten kustannuksella. Sinällään säälittävää

• Anonyymi

Joo se on joidenkin ns aikuisten elämä sellaista ikuista ammarikehää jossa viedään peruskoulunaikaiset hegemoniat ja kaunat ajalle kohti aikuisuutta, eikä homma siitä enää kehity

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo se on joidenkin ns aikuisten elämä sellaista ikuista ammarikehää jossa viedään peruskoulunaikaiset hegemoniat ja kaunat ajalle kohti aikuisuutta, eikä homma siitä enää kehity

Esim aikuislissujen ammattrimainen mean girl energia on säälittävä ilmiö saattaa jatkua ihan mummaikään saakka🤫

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim aikuislissujen ammattrimainen mean girl energia on säälittävä ilmiö saattaa jatkua ihan mummaikään saakka🤫

Sellaista kapakkiruusumeisinkiä vähäsen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      99
      9510
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4937
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      50
      4629
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2398
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1622
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      44
      1434
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      55
      1364
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    9. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      47
      1289
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1272
    Aihe