Soitimme lähimpään hautaustoimistoon. Seurasi absurdi keskustelu.
– Jos haluatte ostaa hautajaispalvelun meiltä, tulemme ilmaiseksi näyttämään vainajan. Jos haluatte vain nähdä vainajan, se maksaa 80 euroa, hautaustoimiston työntekijä kertoi minulle.
Hetkinen. Jouduinko juuri kuulemaan markkinointipuheen, jotta pääsen näkemään kuolleen isäni?
Minun pitäisi siis ostaa joku yksityisen palveluntarjoajan palvelu, että pääsen näkemään omaiseni kuolleena.
Järkyttyneenä, läheisen äkillisen kuoleman kohdanneena omaisena, en saa vain mennä katsomaan vainajaa, vaan minun pitää tehdä ostopäätös. Pitäisi heti päättää, minkä hautaustoimiston palveluja haluan ostaa. Aikaa kilpailutukseen ja tärkeän asian päättämiseen ei ole. Tai pitää maksaa 80 euroa. Siitä, että saan hyvästellä omaiseni.
Sanalla sanoen tilanne oli törkeä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011654222.html
Jos haluatte vain nähdä vainajan, se maksaa 80 euroa
11
299
Vastaukset
- Anonyymi
Ei taida ihan noin mennä. Onhan vainaja jossain kylmiössä, esimerkiksi sairaalassa. Kyllä siellä on ihan omaa sairaalan henkilökuntaa jotka päästävät vainajaa katsomaan. Sovit ajankohdan niin onnistuu.
Miksi hautaustoimiston väen pitäisi ILMAISEKSI ajaa sinut ja seurueesi katsomaan vainajaa? Tai voithan ajaa itse hautaustoimiston auton perässä ja siinäkin tapauksessa vaatii ainakin yhden ihmisen työpanoksen hautaustoimistolta. Ehkä vielä odotteluakin, että joku kylmiötä ylläpitävä saapuu paikalle ja ottaa vainajan esille.
Itse koin tämän vasta, kun puolisoni hyvästelin kappelin kylmiöstä. Hautaustoimiston ihminen tuli paikalle autollaan, minä omallani ja seurakunnan työntekijä antoi meille vainajan jotta saimme hyvästellä. Kyllä siinä siltä hautaustoimiston työntekijältä meni kaikkineen matkoineen työaikaa ja polttoainettakin kului.
Jos ottaa koko palvelun, arkun, vainajan laiton ja kuljetukset niin siinä arkuttamisen yhteydessä pääset näkemään ja hyvästelemään. Hyvä palvelu toimistolta, kun laittavat vainajan arkkuun. Työaikaa vie sekin. Näin olen toiminut omien vanhempieni kuollessa. - Anonyymi
ei siinä ole rovaniemellä näkemistä jun kaikki elimet on jo myyttu korruptioin kautyta ulkomaille hautaustoimisto varastaa elimet ja myy ne.. näin on..
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
airnb tullut jo kuolemaankin
- Anonyymi
Minkä takia jonkun pitää ilmaiseksi ajella, että näet läheisesi hänen kuoltuaan????
Eihän se vainaja ole siellä hautaustoimistossa vaan vaatii käynnin vainajan säilytyspaikassa. Menisit itse ilman hautaustoimiston henkilön läsnäoloa.- Anonyymi
Mitä sanoo muslimit?
- Anonyymi00007
fff4344
- Anonyymi00008
Voisiko kunta ottaa omille harteille hautaustoiminnan?
1000e ja pääsis lepoon jokainen? - Anonyymi00009
vv444
- Anonyymi00010
Kyllä on kokoomus meinikiä tämä.
- Anonyymi00012
Haluutko flirttailla verkossa? Tule tänne 🍓 https://Yolanda.hoty.lat/Yolanda#/?/?/qh0718qn5
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa3609670Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat906082Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur3755720SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden1424142Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä33472Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien723031Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal783000Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,52773Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr72708- 1142688