Joululahjatoiveesi?

Joulu on taas, joulu on taas ja lahjoja ostetaan ja tehdään kohta niin maan perkelee...

Mutta mitä toivoisit joululahjaksi?
Olisikos se tarvelahja vai jokin hemmoittelulahja?

Itselläni alkaa sähköhammasharja prakaamaan, niin ostan kai sellaisen itselleni joululahjaksi.
Niin, ja ostatteko itsellenne joululahjoja?

54

370

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallaan ostin jo itselleni joululahjan. Kävin uusimassa kuntosalijäsenyyden. Sieltä ammennan energiaa. Taas jaksaa painaa koko ensi vuoden. Oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi tuo on tärkeä lahja itselle.

Mitään materiaa en kaipaa. Kaikkea on aivan liikaa.

Ai niin! Saan joululahjaksi äidin kutomat villasukat (taas kerran). Kutominen on vielä kesken, kuulemma ne valmistuu jouluksi. Arvostan äidin kutomia sukkia. 😊🧦

• Minäkin kudon sukkia. Pääasiassa pujikselle. Yhdet annoin exälle isänpäivälahjaksi ja toiset poitsulle. Nyt tekeillä on itselleni sukat. Tuli vaan pikku mutka matkaan, kun iski paha hartiajumi, ni nyt ei voi neuloa.

Toi sun lahjasi itsellesi ei ole ollenkaan huono.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Minäkin kudon sukkia. Pääasiassa pujikselle. Yhdet annoin exälle isänpäivälahjaksi ja toiset poitsulle. Nyt tekeillä on itselleni sukat. Tuli vaan pikku mutka matkaan, kun iski paha hartiajumi, ni nyt ei voi neuloa.

Pujis osaa varmasti arvostaa uusia sukkia, jotka on rakkaudella ja lämmöllä kudottu. Ikävää, että jouduit keskeyttämään kutomisen hartiajumin takia. Pikaista paranemista sinne.

Minun äitini on aina ollut kova käsityöihminen. Tässä on harrastus hypännyt yhden sukupolven yli, koska itse en jaksa innostua käsitöistä, mutta tyttäreni askartelee mielellään ja tekee kakenlaisia käsitöitä. Mummo/ äitini opetti hänet kutomaan ja virkkaamaan.
        Ihailen käsityöihmisten kärsivällisyyttä. Minulta tämä lahja puuttuu kokonaan. 😊

• Anonyymi
        UUSI

Toivoisin valkoista joulua ja pikku pakkasia pk-seudulle jouluksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minäkin kudon sukkia. Pääasiassa pujikselle. Yhdet annoin exälle isänpäivälahjaksi ja toiset poitsulle. Nyt tekeillä on itselleni sukat. Tuli vaan pikku mutka matkaan, kun iski paha hartiajumi, ni nyt ei voi neuloa.

Pyydä pujis hieromaan hartiat vetreiksi? Sehän olisin sitä parhainta antamisen iloa, kun tietää olevansa hyödyksi toiselle ja saa antaa jotain merkityksellistä hyvää mieltä tuottavaa toiselle "joululahja"?

• UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Pujis osaa varmasti arvostaa uusia sukkia, jotka on rakkaudella ja lämmöllä kudottu. Ikävää, että jouduit keskeyttämään kutomisen hartiajumin takia. Pikaista paranemista sinne.

Minun äitini on aina ollut kova käsityöihminen. Tässä on harrastus hypännyt yhden sukupolven yli, koska itse en jaksa innostua käsitöistä, mutta tyttäreni askartelee mielellään ja tekee kakenlaisia käsitöitä. Mummo/ äitini opetti hänet kutomaan ja virkkaamaan.
        Ihailen käsityöihmisten kärsivällisyyttä. Minulta tämä lahja puuttuu kokonaan. 😊

Juu kärsivällisyyttä käsityöt vaativat. Ja sellaista sitkeyttä, että pystyy saattamaan työn valmiiksi asti.
        Siinä valmiiksi saattamisessa minulla on ollut pikkuisen ongelmia, mutta kovalla työllä olen opetellut sitäkin.

Luulisin että pujis arvostaa neulomiani sukkia. Ainakin ne ovat menneet käyttöön.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydä pujis hieromaan hartiat vetreiksi? Sehän olisin sitä parhainta antamisen iloa, kun tietää olevansa hyödyksi toiselle ja saa antaa jotain merkityksellistä hyvää mieltä tuottavaa toiselle "joululahja"?

No, tuossa olisi hyvä joululahja, mutta kun tuota etäisyyttä on sen verran, ettei se onnistu näin käden käänteessä. Olemme etäpari joka tapailee pari kertaa kuussa.

• Anonyymi
        UUSI

TV5 esittää just 17:50 alkaa Napapiirin pikajuna, suosittelen katsomaan, jos luet jouluh3nkinen ihminen 🎅🛤❄️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

TV5 esittää just 17:50 alkaa Napapiirin pikajuna, suosittelen katsomaan, jos luet jouluh3nkinen ihminen 🎅🛤❄️

Olet jouluhenkinen, korjaus 🫣

• Anonyymi

Nainen, pumpattava.

• Anonyymi

Ei ole mitään toivetta, en osta joululahjaa itselleni, enkä lapisilleni. Annan heille rahaa, niin saavat käyttää sen juuri niin kuin itse haluavat.

• Väli tai villahousut

• Ja koko oli?

Ja koko oli?

Vaikea sanoa, kun niitä on numeroita ja kirjaimia. Black Horsen pitkät kalsarit oli xl

• UUSI
        pujotteIija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun niitä on numeroita ja kirjaimia. Black Horsen pitkät kalsarit oli xl

Sinä tosiaan olet aina pitkä. Mutta niin hoikka.
        Kuis muutoin?

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sinä tosiaan olet aina pitkä. Mutta niin hoikka.
        Kuis muutoin?

Eipä tänään ihmeitä, aamupäivällä pieni kävelylenkki, iltapäivällä pyöräily

• Anonyymi

Tilasin jo seuraavaan ruokatilauksen yhteyteen konvehtirasia tarjouksen. 3 x 300g. Se riittäköön.

Toki telkusta tulee katseltua ohjelmia ja muisteltua edesmenneitä. Ei sen kummempaa.

>simiti<

• Suut makiaksi. Niin sitä pitää kulkea kohti joulua.

• Anonyymi

Heissan. Aluksi ajattelin jotenkin järkätä tiedostamattoman olotilan joulupyhien ylitse mutta koska tuo aika menee muiden seurassa, niin ei onnistu. Lahja, lahja lahja...? Keksin, ostan lahjaksi lähimmälle suulle tryffelisuklaata. - cu-

• No se on hyvää. Varsinaista jouluherkkua. Tryffelisuklaa siis, mikseipä olisi se jouluseurakin..
        Sehän on vain asennekysymys.

Joulu tiedottomassa tilassa, ei kuulosta hyvältä.

Mut joskus nollauskin on tarpeen, ei jouluna kuiteskaan. Iskee vaan masis. Taidat kuitenki kaivata hieman lepoa ja joulunpyhät on aikasta hyvä hetki siihenkin.

Vieläkös se sun työ vituttaa? Vai joko olet vaihtanut? Olen välillä miettinyt sinua ja sitä että teet työtä jota inhoat. Itse tein samaa lähes 12 vuotta.
        Kyllähän sillä leipänsä saa pöytään, mutta ei se kivaa ole.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No se on hyvää. Varsinaista jouluherkkua. Tryffelisuklaa siis, mikseipä olisi se jouluseurakin..
        Sehän on vain asennekysymys.

Joulu tiedottomassa tilassa, ei kuulosta hyvältä.

Mut joskus nollauskin on tarpeen, ei jouluna kuiteskaan. Iskee vaan masis. Taidat kuitenki kaivata hieman lepoa ja joulunpyhät on aikasta hyvä hetki siihenkin.

Vieläkös se sun työ vituttaa? Vai joko olet vaihtanut? Olen välillä miettinyt sinua ja sitä että teet työtä jota inhoat. Itse tein samaa lähes 12 vuotta.
        Kyllähän sillä leipänsä saa pöytään, mutta ei se kivaa ole.

Joulutarpeet olleet jo kauan olemattomat ja henk.koht. tila tuolle ajalle ylellisyyttä. Verenpaine nousee. Joo, vituttaa se edelleen mutta ongelmana alanvaihto. Siis haluan ihan uuteen alaan ja siihen liittyvää hieman selvitellyt mutta työllistyminen osoittautunut haasteelliseksi. Puhutaan kuitenkin marginaalialasta. Tai laajemman alueen osa-alueesta. Tietäisin olevani tyytyväinen siinä hommassa. Palkkakaan ei näytä helpottavan jarruvalo päällä kulkemista. Toivottavasti kuitenkin omat pyhäsi sujuvat halutulla toiveella. - cu-

• Tyhmät sodat loppuisi ja jos joku mulle lahjoja haluaa ostaa, niin lahjoittaa ne rahat eläinten hyväksi eläinsuojeluun. Ja kotiväki voi ostaa vaikka marsuille ja deguille paalin heinää, oikein timotein täyteistä. Timoista ne marsut etenkin tykkää.

• Niinhän ne muuten tykkääkin. Tiedän sillä minullakin on joskus ollut marsuja.

Sä kyllä annat kaikkesi noiden pikkuelikoiden puolesta. En ymmärrä tuollaista, mut ei mun tarviikkaan.

Niinhän ne muuten tykkääkin. Tiedän sillä minullakin on joskus ollut marsuja.

Sä kyllä annat kaikkesi noiden pikkuelikoiden puolesta. En ymmärrä tuollaista, mut ei mun tarviikkaan.

Olen ynnäillyt, että mun kannattaa panostaa eläimiin enemmän kun ihmisiin. Eläimet osaa olla tyytyväisiä jo silloin, kun ihmiset vasta keksii vaatia lisää. 😃

Ehkä se, että koen antaneeni jo liikaakin itsestäni ihmisille jotka ei edes arvosta sitä, että joku niin tekee.

• Jasu2025 kirjoitti:

Olen ynnäillyt, että mun kannattaa panostaa eläimiin enemmän kun ihmisiin. Eläimet osaa olla tyytyväisiä jo silloin, kun ihmiset vasta keksii vaatia lisää. 😃

Ehkä se, että koen antaneeni jo liikaakin itsestäni ihmisille jotka ei edes arvosta sitä, että joku niin tekee.

Mä kun oon aina mukana sydämelläni, niin valikoin vaan nykyään eläimet, kun ennen valikoin ihmiset sydämeni kohteiksi. Perhe nyt on aina ❤️, mutta muut ei enää sinne sovi.

• Jasu2025 kirjoitti:

Mä kun oon aina mukana sydämelläni, niin valikoin vaan nykyään eläimet, kun ennen valikoin ihmiset sydämeni kohteiksi. Perhe nyt on aina ❤️, mutta muut ei enää sinne sovi.

Kyse lähinnä kai siitä mihin kannattaa voimavarojaan tuhlata ja mihin ei. Kun ei niitä voimavaroja ole muutenkaan jäljellä enää paljon.

• Pikku-pirpana
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Kyse lähinnä kai siitä mihin kannattaa voimavarojaan tuhlata ja mihin ei. Kun ei niitä voimavaroja ole muutenkaan jäljellä enää paljon.

Toi on ihan fiksua keskittää voimavaransa siihen mistä itse tykkää. Mäkin olen tehnyt sitä jo vuosia.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Toi on ihan fiksua keskittää voimavaransa siihen mistä itse tykkää. Mäkin olen tehnyt sitä jo vuosia.

Juu, se voi muille näyttäytyä tylyytenä tms. jotka ei ymmärrä syitä.

• Anonyymi

En toivo mitään ihmeempää eikä minulle mitään tarvitse kenenkään hankkia, mutta jos hankkivat niin olen helppo lahjansaaja, sillä pidän monenlaisesta. Kirjat, kosmetiikka, suklaa.. Sukat 😁 En ole saanut ikinä mitään, mikä ei oliis mieluisaa.

En yleensä osta itselleni joululahjoja, mutta nyt houkuttaisi ostaa täydennystä Marimekon astiasarjaan.. Saa nähdä raaskinko 🫣

Aletheias

• Raaskit sinä. Ostat vain yhden jouluksi, sit toisen uudeksivuodeksi, kolmannen loppiaiseksi, neljännen laskiaiseksi, sit ystävänpäiväksi, ruuneperinpäiväksi, eikä saa unohtaa kirkollisia pyhiä.. jne...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Raaskit sinä. Ostat vain yhden jouluksi, sit toisen uudeksivuodeksi, kolmannen loppiaiseksi, neljännen laskiaiseksi, sit ystävänpäiväksi, ruuneperinpäiväksi, eikä saa unohtaa kirkollisia pyhiä.. jne...

Pidän tavastasi ajatella 😂 Kohta on koko astiasto koossa tuota tahtia 😁

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän tavastasi ajatella 😂 Kohta on koko astiasto koossa tuota tahtia 😁

Sehän siinä just se idea onkin.. ;) olen keittiönatsi, enkä siedä vajavaisuuksia tai keskeneräisyyksiä keittiössäni.

Kyllä astiastot pitää olla kokonaisia! :)

• Enpä juurikaan osta, mutta jos saisin riipaistua itselleni sen saman joulutunnelman ja rauhan, kun lapset olivat pieniä, niin olisin onnellinen. Vesku Loirin Sydämeeni joulun teen kuvaa tätä rauhaa hyvin.

https://youtu.be/Ki0mVpIs0zE?si=O7UHK9MD4hT-2dY6

• Pikku-pirpana
        UUSI

Voi, olet myös jouluihminen.
        Miksiköhän se ei yllätä minua..

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi, olet myös jouluihminen.
        Miksiköhän se ei yllätä minua..

Kyllä tai pidän siitä tunnelmasta, joka laskeutuu jouluyönä, kun kiire lakkaa. 😊

• Anonyymi

Eipä sitä materiaa enää kaipaa, kun materiaa on kaikkea mitä tarvii elämässä.
      Enemmän haluaa välillä sellaisia maku elämyksiä, kuten herkullinen ruoka, mutta niitäkään ei joka päivä siis jotain pihviä.
      Tavallisesta arkituoastakin saa herkullisen makuista, kun valmistaa huolella.
      HK:n eineslihapulla kastikkeesta saa oikein herkullisen makuista, kun tekee hyvän kastikkeen.

Toinen makuelämysten luoja on tietenkin joku uusi herkullinen leivos, piirakka, pulla tai kakku.
      Jouluksi ajattelin tehdä luumutäytekakun, saa ainakin nauttia huikeasta makuelämyksestä, kun sitä syö ja riittää yli viikoksi, kun yksin syö.
      Maku vaan paranee ja mehustuu ajan kuluessa.

• UUSI

Luumutäytekakku? Mielenkiintoista. Siis ihan kermakakku, vai?

• Anonyymi

Toivon ympärivuorokautista palstailua <3

• UUSI

Juu.. senkus vaan. Jos se luonnistuu sinulta.

• Anonyymi

Lahjakortit: kirjakauppaan ja jalkahoitoon.
      Vilma

• UUSI

Itsensä hemmottelua. Voih, niin kaukana minun budjetistani moinen homma. Kaikki menee tarpeisiin, joululahjatkin.

• Anonyymi
      UUSI

Eilen kävin jälkikasvun kanssa kaupassa, siellä oli joku teema osta yksi ylimääräinen hyödyllinen asia lapselle, ja se lahjoitetaan vähävaraisille.
      Tytär halusi ostaa kolmet villahanskat muille jouluiloksi. Näin myös teimme.
      Paras Joululahjahan on hyvä mieli.

AV

• UUSI

Hei, tiiäkkö.. ehkä harvinaista, mutta olen samaa mieltä kanssasi. Paras ilo on jaettu ilo.

Aikanaan yläkerrassani asui yksinäinen mummo. Aina kun leivoin, vein maistiaiset yläkerran Kirstille. Mielestäni oli oikeus ja kohtuus, että hänkin sai joskus kotileivonnaisia. Ja tulin siitä hyvin iloiseksi. Hän myös.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hei, tiiäkkö.. ehkä harvinaista, mutta olen samaa mieltä kanssasi. Paras ilo on jaettu ilo.

Aikanaan yläkerrassani asui yksinäinen mummo. Aina kun leivoin, vein maistiaiset yläkerran Kirstille. Mielestäni oli oikeus ja kohtuus, että hänkin sai joskus kotileivonnaisia. Ja tulin siitä hyvin iloiseksi. Hän myös.

Hyvät teot tuottavat kymmenkertaisesti hyvää takaisin?

AV

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät teot tuottavat kymmenkertaisesti hyvää takaisin?

AV

Näin uskon.

• UUSI

Oma joululahja lista on:
      - Edullinen näppäimistö, kun edellinen on alkanut vinkumaan. Pitäisi varmaan öljytä vanha, mutta kun öljykin maksaa jo sen 15€ putilo.
      - Juustoa joulupöytään
      - Röökiaski (lopettaminen epäonnistui / siirtyy vuoden vaihteen jälkeen uudenvuodenlupaukseksi).

• UUSI

Voi harmi. Mä niin olin jo varma, että pääsisit kiinni käryttömään elämään. No, seuraavalla kerralla sitten.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi harmi. Mä niin olin jo varma, että pääsisit kiinni käryttömään elämään. No, seuraavalla kerralla sitten.

Haha. Joo. Mutta ei mene tällä hetkellä kuin 3 vuorokaudessa. Siitä aina kerrallaan vähentäen ei ole enää pitkä matka.

• UUSI

Tää kuulostaa ihan tyhmältä, mutta mulle tulee vaurauden tunne siitä kun laatikosta löytyy puhtaita kalsareita.

Toivoisin lisää kalsareita ja taidan ostaa ne ihan itse.

Kävi miten kävi maailmassa, puhtaat kalsarit eivät ainakaan heti lopu.

• UUSI

Mulla on sama juttu t-paitojen kanssa. Mitä enemmän, sen parempi. Jo nyt kaapit pullollaan ja aina vaan haluan lisää... 😳

• Anonyymi
      UUSI

Uusi matto lattialle. Aion itselle sellaisen ostaa.

• Anonyymi
      UUSI

Hiljaisuutta ja jotain ruokaa edes.

• UUSI

No nyt on vähäiset vaatimukset.
        Sitähän sanotaan, että vaatimattomuus on hyve.

• UUSI

Suklaata ja ravintolisiä (ei keksejä). Viime jouluna sain kaverilta lahjaksi yhden kirjan, yleensä en saa mitään joululahjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9417
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      74
      4908
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      44
      4571
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2368
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      43
      1395
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      53
      1310
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1286
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1252
    10. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      45
      1192
    Aihe