Syntiinlankeemus paratiisissa

Anonyymi-ap

Raamatun ilmoituksen mukaan perisynti ei ole pelkkä taipumus synnin tekemiseen.

Syntiinlankeemus eli perisynti tuli kaikkien ihmisten osaksi heti syntiinlankeemuksen hetkellä.

Raamatun mukaan syntiinlankeemus eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä. (Room.5)

Ihminen tulee Aadamin perisynnistä osalliseksi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun.

44

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sentähden,
      niinkuin yhden ihmisen kautta
      synti tuli maailmaan,
      ja synnin kautta kuolema,
      niin kuolema on tullut
      kaikkien ihmisten osaksi,
      koska kaikki ovat syntiä tehneet"
      (Room 5:12)

"Niin / Siten"
      viittaa menettelytapaan.

Synti tuli meihin
      samalla tavalla
      kuin se oli tullut Aadamiin.

Se tuli siis meihin,
      kun rikoimme lakia
      ja teimme syntiä.

• Anonyymi

Room.5

19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä,

Aadamin synti teki kaikista ihmisistä syntisiä, ilman että ihminen siihen mitään itse vaikutti.

Perisynti on kollektiivinen synti.

• Anonyymi kirjoitti:

Room.5

Aadamin synti teki kaikista ihmisistä syntisiä, ilman että ihminen siihen mitään itse vaikutti.

Perisynti on kollektiivinen synti.

Ei tehnyt.

"Sillä niin kuin
        yhden ihmisen
        tottelemattomuuden kautta
        monet ovat tulleet syntisiksi,
        niin myös
        yhden ihmisen
        kuuliaisuuden kautta
        monet tulevat vanhurskaiksi."
        (Room 5:19)

• Anonyymi

Perisyntiseksi tuleminen ei vaadi omia tekosyntejä.

Kyse on kollektiivisesta Aadamin synnistä, josta ihminen tulee osalliseksi heti sikiämisestä alkaen.

Ps.51: 7

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

Ps. 58:4

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

• Raamatussa ei ole ollenkaan
        ilmaisua perisynti.
        Jumalan lain rikkomisesta
        eli synnin tekemisestä
        seuraa hengellinen kuolema.
        Emme voi kuolla ennenkuin
        olemme olleet eläviä.

"kuolema on tullut

Daavid oli saanut alkunsa synnissä.
        Siis sukurutsauksessa.
        Mutta ei Daavid tehnyt
        tuossa tilanteessa syntiä.

"Katso,
        minä olen synnissä syntynyt,
        ja äitini on minut synnissä siittänyt."
        (Ps 51:7)

Myöhemmin Daavid kyllä teki syntiä
        Batseban kanssa,
        josta tuo lainaamasi psalmi kertoo.

Toinen lainaamasi psalmi
        täsmentää synnin alkamisen
        mahdolisuuden
        muun muassa siihen,
        että ihminen osaa jo puhua.

"they go astray
        as soon as they be born,
        speaking lies"

• Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

Raamatussa ei ole ollenkaan
        ilmaisua perisynti.
        Jumalan lain rikkomisesta
        eli synnin tekemisestä
        seuraa hengellinen kuolema.
        Emme voi kuolla ennenkuin
        olemme olleet eläviä.

"kuolema on tullut

Daavid oli saanut alkunsa synnissä.
        Siis sukurutsauksessa.
        Mutta ei Daavid tehnyt
        tuossa tilanteessa syntiä.

"Katso,

Myöhemmin Daavid kyllä teki syntiä
        Batseban kanssa,
        josta tuo lainaamasi psalmi kertoo.

Toinen lainaamasi psalmi
        täsmentää synnin alkamisen
        mahdolisuuden
        muun muassa siihen,
        että ihminen osaa jo puhua.

"they go astray
        as soon as they be born,
        speaking lies"

Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti. Perisynti on syntiinlankeemuksen synonyymi eli samaa tarkoittava sana.

Eihän Vanhassa Testamentissa ole sanaa Jeesuskaan ollenkaan. Huono peruste kieltää Jeesuksen olemassaolo.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti. Perisynti on syntiinlankeemuksen synonyymi eli samaa tarkoittava sana.

Eihän Vanhassa Testamentissa ole sanaa Jeesuskaan ollenkaan. Huono peruste kieltää Jeesuksen olemassaolo.

On ihan eri asia,
        onko ihminen
        langennut syntiin
        vai syntynyt syntisenä.

• Anonyymi
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

On ihan eri asia,
        onko ihminen
        langennut syntiin
        vai syntynyt syntisenä.

Asiat pitää ymmärtää kokonaisuuksina, eikä kikkailla yksittäisillä sanoilla. Niitä voidaan keikutella suuntaan jos toiseenkin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asiat pitää ymmärtää kokonaisuuksina, eikä kikkailla yksittäisillä sanoilla. Niitä voidaan keikutella suuntaan jos toiseenkin.

Raamattu on Jumalan omasivu.
        Hänen ilmoituksensa ihmislapsille.
        Se on täysin yhtenäinen ilmoitus
        alusta loppuaameneen saakka.
        Sen jokainen Sana ja kirjain
        on syntynyt Pyhän Hengen innoittamana.

Yhtään kirjainta
        siitä ei saa ottaa pois eikä lisätä
        eikä vaihtaa sen paikkaa.
        Piirtoakaan siitä ei saa pyyhkiä pois
        eikä vaihtaa sen paikkaa.
        tai millään tavalla keikutella.

Paitsi koko Raamatun ilmoitus
        myös sen jokainen katkelma
        on ymmärrettävä
        yhtenäisenä kokonaisuutena.

Paavali kehottaa jakamaan
        eli osittelemaan Sanan oikein.

Kirjaimellisesti kääntäen
        leikkaamaan suoraan.

Ja silloin esimerkiksi
        lainaamasi Psalmi 51
        on yhtenä kokonaisuutena
        Daavidin tuskailua siitä,
        että oli langennut syntiin
        Batseban kanssa.

Ja johdannoksi tälle hän toteaa,
        että on itsekin synnissä siinnyt.

Eli Daavidin isä Iisai
        oli yhtynyt tyttäreensä,
        joka sitten synnytti Daavidin.

Ja Iisai oli yrittänyt peitellä asiaa
        siihen hetkeen asti,
        että profeetta Samuel
        paljasti Iisain salaisuuden.

Ja nyt myöhemmin
        kuninkaana ollessaan,
        kun Daavid itsekin
        oli langennut haureuteen ja rumasti,
        niin hän tuon itkuvirren alkuun,
        laittaa maininnan tuosta,
        että hänen isänsä ja äitinsä
        eli Iisain tytär
        tekivät hirvittävän synnin,
        kun yhtyivät.

"Katso,

Mutta ei Daavid ollut syntinen
        syntyessään.

Hän oli Jumalan mielen mukainen mies.
        Se, jonka Herra oli valinnut kuninkaaksi.

Mutta sitten Daavid itsekin
        lankesi samaan
        ja jopa vielä pahempaan syntiin
        kuin isänsä,
        ja sillä oli ankarat seurauksensa.

Daavid ei siis syntynyt syntisenä,
        mutta kuninkaana lankesi syntiin
        ja rajusti.

• Anonyymi

Perisynnin lisäksi ihminen on osallinen vanhempien ja isovanhempien synneistä.

2. Moos. 34:7

joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,

• Anonyymi

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

Daavidin huoripoika oli syntinen jo syntyessään.

• Anonyymi

Synnin palkka on kuolema.

8 pv. ikäisenä poika olisi päässyt ympärileikkauksessa Jumalan lasten joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin palkka on kuolema.

8 pv. ikäisenä poika olisi päässyt ympärileikkauksessa Jumalan lasten joukkoon.

Kyllä on sairas uskonto!!

• Anonyymi

Room.5

Perisynti on Aadamin synti, mikä teki kaikista ihmisistä syntisiä ilman ihmisen omaa synnin tekoa.

• Anonyymi

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi

"Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette".

Koko ihmiskuntaa kohtasi hengellinen kuolema ja ero Jumalasta, karkotus paratiisista.

Vain Jeesus oli täysin synnitön ihminen. Ei kukaan muu.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen veriuhriksi, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla tänne uhrattavaksi ollenkaan.

• Anonyymi

Eihän tuon selvemmin voi asiaa ilmaista.

Room.5

19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.

• Anonyymi

Paholainen piti paratiisissa oman herätyssarnansa, kun se julisti, mitään perisyntiä ei ole olemassa, Jumala valehtelee teille, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.

Nainen tuli uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

• Anonyymi

Herranen aika! Eihän savesta taputeltu esine voi mitenkään olla syntinen! Sittenhän jokainen kermiikkakippokin olisi perisyntinen.

• Anonyymi

Aatami oli märästä savesta läpsytelty ukko.

• Anonyymi

Perisynti eli syntiinankeemus tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta.
        Syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva meni rikki.
        Ihmisestä tuli paha, kuolevainen ja kadotuksen alainen olento.

Room.5:19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti eli syntiinankeemus tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta.
        Syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva meni rikki.
        Ihmisestä tuli paha, kuolevainen ja kadotuksen alainen olento.

Room.5:19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä."

"Mehän olemme edellä osoittaneet, että KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla." (Room.3)

Ei ihminen synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten jenkkilahkot opettaa.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Perisyntinen ihminen ei voi sellaisenaan mennä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Perisyntiin hengellisesti kuollut ihminen on luotava uudestaan kasteen vedestä ja Jumalan Hengestä kasteessa ikuisesti eläväksi sieluksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi, ylhäältä Jumalan sanan voimasta.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

• Anonyymi

Ompa melkoinen satu.
      Lieneekö tottakaan?

• Anonyymi

Syntiinlankeemus eli perisynti on Raamatun perustotuuksia, joita vastaan hyökkäillään erilaisin valhein ja selityksin.

• Anonyymi

Johannes nimitti itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ja perisynnin kieltäneitä lahkolaisia käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi

4. Moos. 32:14

Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!

• Anonyymi

Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojat tuli puhdistaa synnistä vihmomalla synnistä puhdistavaa vettä heidän päälleen, jotta heillä oli mitään asiaa mennä isiensä mennä Ilmestysmajaan Jumalan läheisyyteen.

• Anonyymi

Ei siellä Nooan arkissakaan ollut yhtään pieniä lapsia, koska perisynnin eli syntiinlankeemuksen mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun. Room.5

Vain Nooa itse oli tekojensa, ajatuksiensa ja puheidensa perusteella tullut vanhurskaaksi.

Jumala pelastaa perhekunnittain.

Vedenpaisumus
      1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."

1.Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Ei ihme ollenkaan, että sielunvihollinen hyökkää kristittyjen lapsien kastetta vastaan raivokkaasti.

• Anonyymi

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi

Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"

• Anonyymi

Syntiä on montaa eri lajia: kollektiivinen perisynti, eli syntiinlankeemus, omat tekosynnit, vanhempien synnit ja isovanhempien periytyvät synnit, salaiset synnit jne.

Jes. 57:3

Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.

Matt. 3:7

Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34

Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Ps:51:7 Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

Kuinka siis ihminen voisi olla oikeassa, jos hän asettuu Jumalaa vastaan?

Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdas?

Hoos. 12:4

Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi

4. Moos. 32:14

Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.

• Anonyymi

Jes. 57:3

Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.

• Anonyymi

Job 30:8

nuo houkkioiden ja kunniattomain sikiöt, jotka on hosuttu maasta pois.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kummastuttaa jotta miksei se kaiken ja vielä sen ylikin tietäväksi mainostettu Jumala ymmärtänyt jo Aatamia ja Eevaa leipoessaan sitä, että suttahan näistä näyttää tulevan ja sitten piti vielä ruveta kiukuttelemaan näille omille tuotteilleen kun eivät olleetkaan priima-laatua, vaikka itse ne teki.

Osaako joku selittää asian muulla kuin sillä ainaisella ihmisen "vapaalla tahdolla", joka ei ole mikään vastaus?

• Anonyymi

Toki Jumala tiesi mitä tuleman pitää, mutta näin testasi luomiaan ihmisiä, pysyvätkö totuudessa vai lähtevätkö paholaisen eksytykseen mukaan synnin tekemiseen.

Perisynti on syntiinlankeemuksesta käytettävä synonyymi. Synonyymi on samaa tarkoittava sana.

• Anonyymi

Vapaa tahdon käsite on filosofinen käsite, mutta ei vastaa Raamatun totuuksia.

Jumala tekee mitä tahtoo. Ei ihminen sille mitään mahda.

Room. 9:18

Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

• Anonyymi

Helposti unohtuu, että Jumala ei ole ihminen. Jeesus oli ihminen, jolla oli valtaoikeuksia, mutta Jumala on vielä erikseen.

1. Sam. 15:29

Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."

Jeesuskin varoitti Taivaan Jumalasta.

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi

Sekin on aika outoa, että UT:ssa on mainittu, että Jeesus oli luomassa ihmisiä, mutta Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään.

Paratiisissa oli paholainen, eikä Jeesusta näkynyt missään. Miksi?

• Anonyymi

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

• Anonyymi
      UUSI

VT:n mukaan Saatana on yksi Jumalan pojista. Siksi hän saa aika vapaasti mellastaa,
      eikä häntä ole tapettu ja hävitetty.

Job 2:1

Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.

• Anonyymi
      UUSI

Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois "maailmansynnin".
      Maailmansynti on yksikössä ja tarkoittaa kollektiivista perisyntiä.

Maailmasynti ei poistu uskomalla, vaan ainoastaan kasteessa, jossa perisynnin kirous poistuu, ei muuten. Myös tekosynnit ja vanhempien syntivelka pestään pois kasteessa, ei muutoin.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
      UUSI

Esim. ihmisen kuolema on perisynnin seuraus kaikille ihmisille.

Myös pieniä lapsia kuolee, vaikka ei heillä ole vielä mitään omia tekosyntejä.

Room.5
      17 Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi.
      19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3918
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3287
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      120
      2579
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      183
      1817
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1754
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1580
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      93
      1568
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      108
      1489
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1123
    Aihe