Mitenköhän mun nyt pitäis toimia tässä tilanteessa?

Anonyymi-ap

Mä en nyt oikein tiedä, että mitä tässä pitäisi tehdä. Nimittäin tuossa muutama päivä sitten menin ja varasin itselleni laivamatkan jouluaatoksi, kun sillä hetkellä se tuntui jotenkin hyvältä ajatukselta irtautua vähän arjesta, tavata kenties uusia ihmisiä, (sinkkuja) ja syödä hyvin jouluateria ilman, että tarvitsisi juuri itse minkään eteen stressata. Se oli sellainen typerä impulssiostos...taas jälleen kerran.

Mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että pitäisikö mun sittenkin vaan perua koko risteily? Otin sellaisen vakuutuksen, joka mahdollistaa perumisen 24 tuntia ennen laivan lähtöä, joten aikaa kyllä on vielä, mutta silti...eniten mua tässä häiritsee se, että sen risteilyn hinta on 250 euroa ja on mielestäni nyt ajatellen kyllä aika kova varsinkin kun ennen joulua ja sen jälkeen hinta on tuskin edes puolta tuosta - toki joulussa voi olla jotain extraa siellä, mut silti.

Eikä siinä muuten mitään, mutta sekin alkoi ahdistaan, että kun mulla ei ole yhtään ystävää tai läheistä (yleensäkään), jotka lähtisivät seuraksi ja menen sinne laivalle yksin niin onko se vähän orpoa / kolkkoa olla siellä, kun siellä tietysti on enimmäkseen jotain lapsiperheitä ja ystäväporukoita tai vähintäänkin pariskuntia...ja itse oon sitten yksinäni siellä jossain joulupöydässä tai baarin nurkassa, että onko se sitten kuitenkaan sen rahan arvoista ja saanko siitä mitään sellaista joulufiilistä kuin haluaisin vai olisko vaan parempi tehdä jotain muuta, esim. joku netflix leffa kotona?

Mutta kun en osaa päättää, eikä oikeastaan ole ketään keltä kysyä mielipidettä niin kysyn teiltä...vaikka teillä vissiin suurimmalla osalla on ainakin jotain sukua tai kavereita, joiden kanssa hengailla niin en tiedä osaatteko sitten samaistua tähän, mut anyways..

15

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Älä peru. Sinne vain! Siellä on muitakin yksinäisiä. ☺️

• Anonyymi
      UUSI

Kuuntele intuitiotasi. Jos tykkäät tanssimisesta niin sinne pääesiintymislavan eteen voi mennä heilumaan vaikka olisikin yksin. Eri risteilyillä on eri teemat. Itse olin eräällä reiviristeilyllä syyskuussa parin kaverin kanssa.

• Anonyymi
      UUSI

Minä ainakin menisin. Söisin itseni ähkyyn ja näkisin muitakin sinkkuloita.

>simiti<

• Anonyymi
      UUSI

itse en ikinä harrasta mitään tuollaista, ikinä. mutta silti olen sitä mieltä että mene ihmeessä! pääset eroon joulusta kotona tosi kätevästi. tosin siellä varmasti on kaikenlaista joulukrääsää ja lauluja tms. mutta jos niitä siedät niin mikäs siinä. jos vaan taloudellisesti pystyt siihen niin mikään muu siinä ei ole ongelma.

• Anonyymi
        UUSI

Joo ei mulla sinänsä mitään laivailua vastaan ole. Kyllä tykkään ihan istua siellä hämyisässä sikaribaarissa ja nautiskellä mallasviskiä synkkää merta katsellen, mutta joo. Onhan tuo aika törkykallis. Sillä hinnalla "arkena" lähtis jo viikoksi jonnekin kanarialle sen sijaan että on yhden vuorokauden laivassa niin on se kyl aika suolanen...siks tässä vähän sitä peruutusta nyt mietinkin

• Anonyymi
      UUSI

Ja muistakaa tehdä lisää turhia aloituksia...

• Anonyymi
      UUSI

Kirjoituksesi perusteella sanoisin, että kannattaa uskaltaa kokeilla jotain erilaista. Mikä on pahinta, mitä voi laivalla sattua? Et ehkä löydä jutteluseuraa ja olo voi tuntua yksinäiseltä ihmismassan keskellä, mutta olisiko se tunne kotona yhtään parempi? Joululeffoja ehdit katsoa sitten välipäivinäkin.

Voit myös itse vaikuttaa kokemukseesi. Aina voi pari sanaa vaihtaa esim baarimikon tai kaupan myyjän kanssa. Ruokailussa istut kaiken järjen mukaan pöydässä, jossa istuu muitakin ja siinä on hyvä tilaisuus jutustella muiden kanssa. Valtaosa ihmisistä on mukavia ja erityisesti jouluisin ihmisillä on erityisen iloinen mieli, joten todennäköisesti laivallakin on hyvä tunnelma, joten luulisi juttuseuraa löytyvän. Ja jollei keskustelut ota tulta alleen, niin voithan vain nauttia tunnelmasta. Hyvä ruoka, tunnelmavalaistus, jouluinen musiikki, punaviinilasillinen.. Voit ehkä käydä ostamassa itsellesi jonkun erityisen ihanan lahjan tai vaikka mennä laivan spa-oaastolle hemmotteluhoitoihin?

Se, että uskaltaa astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle yleensä kannattaa. Vähintäänkin olet yhtä kokemusta rikkaampi ja tiedät sitten vastaisuudessa oliko kokemus sen arvoinen, että se kannattaa tehdä uudelleen vai etsitkö jotain muita joulunviettotapoja itsellesi.

Aletheias

• Anonyymi
      UUSI

niin kampaajalle joku ajan ruuttaminen?=

• Anonyymi
        UUSI

Saksipirkko heti valmiina. Vie kielenki mennessään. Kuulemma. ;)
        -sivusta

• Anonyymi
      UUSI

No. Aina voi yrittää siirtää matkaa vuoden 2026 puolelle.
      Tosin. Innostuu - lässähdys - lähtö ja sitten onkin kivaa.
      Vilma

• Anonyymi
      UUSI

..nooh oli sarkarstinen vitisi etä unohtaa mennä kampaajalle siitä seuraa noin 123456 -euron sakko jonka perrii Intrum, aivan tvallista hee 1-eron velastakin tule jo 123 euron printämaksu.

• Anonyymi
        UUSI

Pankissakin ku on "Kioski suljettu", ni siel ei maksuja vastaanka ota ees Kuminalle. Kuulemma. ;)
        -leilankaa

• Anonyymi
      UUSI

jalkoihin vaan pinkin väriset Reino tohvelit, kuin jollain aika hassullakin naapurirapun tytöllä... mutta Reinot hyvät kuitenkin minun Timberlland-jalkineet ehkä.. mutta niin

Tuollakin tavoin.. voi tutustua naisiin,, esim.. joopa niin...

• Anonyymi
        UUSI

Vähän Luxia Herra Tossavaiselke viel kylkeen, ni Reinotki muuttuu Ainoiks. Kuulemma. ;)
        -pohjanpirkot

• UUSI

Älä missään nimessä peru laivamatkaa. Tuohan on mahtava mahdollisuus tavata muita ihmisiä.

Kun oppii bilettämään ja matkustamaan yksin, niin huomaa, että eihän tämä sinkkuus olekaan hullumpaa.

Ymmärrän tietysti sen määrätyn kumppanin kaipuun tai tässä tapauksessa matkakumppanin, mutta ota tuo mahdollisuutena, älä uhkana.

Tulee varmasti erilainen ja ikimuistoinen joulu, jos annat sille mahdollisuuden tulla. 😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      70
      3841
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3209
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      104
      2494
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      16
      1690
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      74
      1485
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      99
      1363
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      50
      1306
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1093
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1060
    10. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      122
      1052
    Aihe