Itselläni ei oikein mitään. Kunhan muodon ja maun vuoksi ostan hieman jouluruokia. Muistan, kun olin naimisissa ja jälkikasvuakin.
Sehän kaikki alkoi jollakin jollakin jouluverhojen???? laittamisella.
Sitten sitä hössötystä, stressiä ja valmistautumista riittikin koko kuukauden. Sitten yksi ilta ja BOOM! Se oli siinä.
Kaikille jäi vain tyhjä ja hölmistynyt olo.
Se hössötys pilaa joulut. Mutta jos tällaiset joulujuhlat olisi tiedossa, niin kyllä osallistuisin.
https://youtu.be/WfLKw2w8X_w?si=soFLOqoEqxKb_LA7
>simiti<
Mitä joulusuunitelmia?
95
691
Vastaukset
Noh ei ihmeempiä. Riittää kuin olla joulu lasten kanssa. Meillä ei verhot vaihdu mutta jouluvalot ja joulukuusi ja koristeet ja lopuksi joululahjat.
- Anonyymi
Perinteinen. Ihan kivaa varmana. Itse en ole ikinä perustanut oikein mistään tietyistä juhlista. Voin juhlia valon voittamista pimeydestä ihan omalla tavallani.
Aivan kuten suomalaiset teki ennen ristiretkiä ja väkivaltaista perinteiden tuhoamista.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen. Ihan kivaa varmana. Itse en ole ikinä perustanut oikein mistään tietyistä juhlista. Voin juhlia valon voittamista pimeydestä ihan omalla tavallani.
Aivan kuten suomalaiset teki ennen ristiretkiä ja väkivaltaista perinteiden tuhoamista.
>simiti<Puhut paljon mutta asiaa. Yulen tuhoaminen oli rikos ihmisyyttä vastaan!
🦄 Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Sinä voitat pimeyden ihan tunnelma valaistuksella ja sitä torttu ja piparitaukinan ostoon ja leivoksia tehdä joulun ja varmaan kiva tehdä jotain laatikoita joita paistella ja syödä pienen kinkun kera. Siinä on joulun taikaa ja havuja hakea maljakkoon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut paljon mutta asiaa. Yulen tuhoaminen oli rikos ihmisyyttä vastaan!
🦄Feminismi on rikos ihmisyyttä vastaan.
Perhejoulu. Exän ja poitsun kanssa. Jouluruokaa, valkosuklaalla koristeltuja pipareita.. ei sen kummoisempaa. Ihan sellainen helppo ja yksinkertainen joulu.
- Anonyymi
Vaikuttaa ihan mukavalta, ei muuta kuin hyviä jouluja.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa ihan mukavalta, ei muuta kuin hyviä jouluja.
Voi kiitos samoin. Rauhaisaa ja mukavaa joulunaikaa sinulle ja kaikille.
Muutens on hauskaa lukea eri ihmisten jouluista. Toisilla suureelliset valmistelut, toisilla vieraita, sit pienen piirin kotoisia jouluja, lihamakaronilaatikko joulu, kuusi ja lahjat lapsille.. yms.
Itselleni joulu ei ole tärkeä, toisille se on yksi vuoden kohokohdista, kun jopa niitäkin on, jotka inhoavat joulua.
Yhdyn Simitiin siinä, että voin juhlia valon juhlana, muuten koko joulu on aika turha. Krääsää ja turhuutta täynnä. Siis minun mielestäni. Ja sehän ei tosiaan ole jouluihmisen mieleen että meitä ankeuttajia on, jotka pitävät tätä juhlaa turhanpäiväisenä.
No, mutta juu. Joulu on joka vuosi. Ja jokaisella on omat jouluperinteensä.
- Anonyymi
Voitko määritellä, mitä tarkoitat 'hössötyksellä'?
- Onko se negatiivista sinun näkökulmastasi (esim. et pysty samaistumaan siihen tai se häiritsee arkeasi) vai sen hössöttävän osapuolen näkökulmasta (esim. huono organisointi- ja delegointikyky tms.)?
- Tarkoittaako 'hössötys' aina, että toinen osapuoli pitää aktiviteettia toivottavana ja toinen ei-toivottavana? Jos näin, osallistuuko jälkimmäinen kuitenkin 'hössötyksen' tuotoksista nauttimiseen?
- Voiko 'hössötys' tarkoittaa positiivista ja toivottavaa asiaa kaikille, mutta jollakulla vain on jokin itse aktiviteettiin liittymätön syy kutsua sitä pejoratiivisella termillä (esim. sukupuoleen kohdistuva syrjintä)?
- Voiko hössötys olla kaikille samassa taloudessa asuville negatiivinen asia? Tällöinhän se tarkoittaa, että paine hössöttämiseen tulee kotitalouden ulkopuolelta ja taloudessa asuu useampi munaton yksilö.
Itsehän en hössötä. Olen koristellut kotiamme jouluasuun jo kauan. Jouluksi huolehdin yhdessä muiden kanssa, että saamme kaikki vatsamme täyteen sellaisia ruokia, joista kukin pitää. Saunat, kyydit, hautausmaakäynnit ym. on aikataulutettu minun toimestani ja hankintoja varten on tehty checklistat, koska pidän organisoinnista. Jouluna aikataulu on kuitenkin leppoisa. Kaikki joulua viettämään saapuvat tekevät siihen oman osuutensa, joten yhdelle ihmiselle ei jää liikaa. Tärkeintä on nauttia yhdessäolosta ja rauhallisesta tunnelmasta.
Johtopäätös: jos joku hössöttää, talossa on ongelma. Se liittyy joko arvoihin, organisointiin ja työnjakoon tai epäkohteliaaseen kielenkäyttöön muita kohtaan.
🦄- Anonyymi
Meinasin jättää lukematta noin pitkän kirjoituksen. Mutta tarkoitun lähinnä sitä hirmuista valmistautumista. Oli se sitten kivaa tai ei.
Kuitenkin huipentuman jälkeen on hieman kyseenalaista, että pitikö uhrata niin paljon aikaa.
Jos on joku tietty määränpää esimerkiksi rakentaessa ja testatteassa äänennopeuteen perustuvaa putkisubia, niin silloin vuodetkaan ei merkitse mitään, muttei sitäkään ole pakko tehdä koko ajan 24/7.
Vuosittainen jouluhössötys on juurikin sitä neuroottista pakkomiellettä.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasin jättää lukematta noin pitkän kirjoituksen. Mutta tarkoitun lähinnä sitä hirmuista valmistautumista. Oli se sitten kivaa tai ei.
Kuitenkin huipentuman jälkeen on hieman kyseenalaista, että pitikö uhrata niin paljon aikaa.
Jos on joku tietty määränpää esimerkiksi rakentaessa ja testatteassa äänennopeuteen perustuvaa putkisubia, niin silloin vuodetkaan ei merkitse mitään, muttei sitäkään ole pakko tehdä koko ajan 24/7.
>simiti<"Mutta tarkoitun lähinnä sitä hirmuista valmistautumista. Oli se sitten kivaa tai ei.
Kuitenkin huipentuman jälkeen on hieman kyseenalaista, että pitikö uhrata niin paljon aikaa."
Mitä kohteliaimmin toistan kysymykseni yksinkertaistettuna:
Kenen aikaa siinä uhrataan, kuka sitä uhraa ja miksi? Entä mitä tekevät jouluna ne, jotka eivät hössötä mutta arvostelevat ko. aktiviteettia?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta tarkoitun lähinnä sitä hirmuista valmistautumista. Oli se sitten kivaa tai ei.
Kuitenkin huipentuman jälkeen on hieman kyseenalaista, että pitikö uhrata niin paljon aikaa."
Kenen aikaa siinä uhrataan, kuka sitä uhraa ja miksi? Entä mitä tekevät jouluna ne, jotka eivät hössötä mutta arvostelevat ko. aktiviteettia?
🦄Ihan omaa aikaa siinä uhraa. Jos haluaa uhrata, niin mikäs siinä. Hössötystä se kuitenkin on. Myös minun hössöttäminen putkisubin kanssa on hössöttämistä.
Totuus ei muutu, vaikka sarvikuono kuinka yrität saada tuntemaan itsesi paremmaksi. Tämä on sitten viimeinen viesti kyseiseen aiheeseen liittyen.
Saat hössöttää ja olla mitä mieltä lystäät, mutta ei kaikkia vain kertakaikkiaan kiinnosta fanaattisuus tässä asiassa.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan omaa aikaa siinä uhraa. Jos haluaa uhrata, niin mikäs siinä. Hössötystä se kuitenkin on. Myös minun hössöttäminen putkisubin kanssa on hössöttämistä.
Totuus ei muutu, vaikka sarvikuono kuinka yrität saada tuntemaan itsesi paremmaksi. Tämä on sitten viimeinen viesti kyseiseen aiheeseen liittyen.
Saat hössöttää ja olla mitä mieltä lystäät, mutta ei kaikkia vain kertakaikkiaan kiinnosta fanaattisuus tässä asiassa.
>simiti<"Totuus ei muutu, vaikka sarvikuono kuinka yrität saada tuntemaan itsesi paremmaksi. Tämä on sitten viimeinen viesti kyseiseen aiheeseen liittyen."
En ole yrittänyt saada tuntemaan itseäni paremmaksi! 🥺 Sinä olet lukenut liikaa niiden palstaviestejä, jotka syyttävät minua ylimieliseksi ilman mitään perusteita! 😥
"Saat hössöttää ja olla mitä mieltä lystäät, mutta ei kaikkia vain kertakaikkiaan kiinnosta fanaattisuus tässä asiassa."
Esitin kysymyksiä liittyen hössöttämiseen. Koska et heti vastannut, kysyin samaa asiaa vähän yksinkertaisemmin. Mistä lähtien sellainen on ollut fanaattisuutta? Ja sinulla ja minullahan on sama suhtautuminen hössötykseen, etkö sitä huomannut!
Et ole reilu. 😢 Sinäkään. 😔
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totuus ei muutu, vaikka sarvikuono kuinka yrität saada tuntemaan itsesi paremmaksi. Tämä on sitten viimeinen viesti kyseiseen aiheeseen liittyen."
En ole yrittänyt saada tuntemaan itseäni paremmaksi! 🥺 Sinä olet lukenut liikaa niiden palstaviestejä, jotka syyttävät minua ylimieliseksi ilman mitään perusteita! 😥
"Saat hössöttää ja olla mitä mieltä lystäät, mutta ei kaikkia vain kertakaikkiaan kiinnosta fanaattisuus tässä asiassa."
Esitin kysymyksiä liittyen hössöttämiseen. Koska et heti vastannut, kysyin samaa asiaa vähän yksinkertaisemmin. Mistä lähtien sellainen on ollut fanaattisuutta? Ja sinulla ja minullahan on sama suhtautuminen hössötykseen, etkö sitä huomannut!
Et ole reilu. 😢 Sinäkään. 😔
🦄Kerta kiellon päälle. Huomaatko etten ole ehdoton. Kuitenkin ehkä kirjoitustyylisi huokuu sitä, että haluat mitätöidä muiden mielipiteet.
Itse kirjoituksen sisältö ei sitä tee MUTTA vastausviestin osittaiset lainaukset ja niihin kommentointi antaa sellaisen kuvan.
En usko sinun olevan kirjoittelussa mitään tiettyä mieltä fanaattisesti. Kirjoitustyylisi vain joskus antaa sellaisen kuvan. Kantsii sanoa mielipide (myös se väärä😇) ihan suoraan ja ilman lainauksia.
Viestin vastaanottaja joko ymmärtää tai olee ymmärtämättä, mutta ketään on ihan turha yrittää samankaltaistaa itsensä kanssa ja haukkuminen tai en minä, mutta muut/ite oot tyyli taas ei johda mihinkään.
Noh, et sinä noihin ole syyllistynyt, mutta lainaukset kirjoitustyylissäsi pistää minut "puolustautumaan"
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta tarkoitun lähinnä sitä hirmuista valmistautumista. Oli se sitten kivaa tai ei.
🦄Tässä taas etsitään ihan selvästi sitä tavattoman tuoretta ja raikasta feminististä näkökohtaa, että miehet vaan istuvat perceellään ja naiset tekevät joulun.
Ai, että kyllä se feminismi on hienoa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas etsitään ihan selvästi sitä tavattoman tuoretta ja raikasta feminististä näkökohtaa, että miehet vaan istuvat perceellään ja naiset tekevät joulun.
Ai, että kyllä se feminismi on hienoa!En tiedä mitä tarkoitat kirjoituksellasi. Olen itse 50 eronnut, seuraavan puolison kuolemalle menettänyt ukkeli.
En minä vaadi, enkä pakota, enkä edes päästäisi naapurin rouvaa hössöttämään tänne yhtään mitään.
Vietän ja järjestän jouluni ihan itse ja omalla tyylilläni.
Sori saatana, jos en sovi vihaiseen muottiisi.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerta kiellon päälle. Huomaatko etten ole ehdoton. Kuitenkin ehkä kirjoitustyylisi huokuu sitä, että haluat mitätöidä muiden mielipiteet.
Itse kirjoituksen sisältö ei sitä tee MUTTA vastausviestin osittaiset lainaukset ja niihin kommentointi antaa sellaisen kuvan.
En usko sinun olevan kirjoittelussa mitään tiettyä mieltä fanaattisesti. Kirjoitustyylisi vain joskus antaa sellaisen kuvan. Kantsii sanoa mielipide (myös se väärä😇) ihan suoraan ja ilman lainauksia.
Viestin vastaanottaja joko ymmärtää tai olee ymmärtämättä, mutta ketään on ihan turha yrittää samankaltaistaa itsensä kanssa ja haukkuminen tai en minä, mutta muut/ite oot tyyli taas ei johda mihinkään.
Noh, et sinä noihin ole syyllistynyt, mutta lainaukset kirjoitustyylissäsi pistää minut "puolustautumaan"
>simiti<Käytän lainauksia silloin, kun haluan kohdistaa tietyn väitteeni tiettyyn kohtaan edellisen kirjoittajan tekstissä. Jos kommentoin koko edeltävää tekstiä, en lainaa.
Anteeksi mutta minun näkökulmastani jää viisi välivaihetta pois sellaisesta prosessikuvauksesta, jossa tuo lainausten käyttö johtaa niiden viiden välivaiheen kautta mitätöivään äänensävyyn.
En jaksa teitä. 😥 Miksi edes tulin tälle palstalle tänään? Ongelma ei ole siinä, että minä olisin mitätöivä. Ongelma on siinä, että minä olen tässä näin ja selitän tätä asiaa. 😞
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat kirjoituksellasi. Olen itse 50 eronnut, seuraavan puolison kuolemalle menettänyt ukkeli.
En minä vaadi, enkä pakota, enkä edes päästäisi naapurin rouvaa hössöttämään tänne yhtään mitään.
Vietän ja järjestän jouluni ihan itse ja omalla tyylilläni.
Sori saatana, jos en sovi vihaiseen muottiisi.
>simiti<No en minä sinulle, prkele, mitään sanonut vaan tuolle dorkalle yxi-sarviselle.
Sinulle minä sanon: Hyvää joulua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytän lainauksia silloin, kun haluan kohdistaa tietyn väitteeni tiettyyn kohtaan edellisen kirjoittajan tekstissä. Jos kommentoin koko edeltävää tekstiä, en lainaa.
Anteeksi mutta minun näkökulmastani jää viisi välivaihetta pois sellaisesta prosessikuvauksesta, jossa tuo lainausten käyttö johtaa niiden viiden välivaiheen kautta mitätöivään äänensävyyn.
En jaksa teitä. 😥 Miksi edes tulin tälle palstalle tänään? Ongelma ei ole siinä, että minä olisin mitätöivä. Ongelma on siinä, että minä olen tässä näin ja selitän tätä asiaa. 😞
🦄"En jaksa teitä. 😥 Miksi edes tulin tälle palstalle tänään? "
Sinä tulit tänne tänään, koska sinua kiinnostaa, mitä muut sinusta ajattelevat. Jotkut pitävät sitä heikkouden merkkinä.
Itse luulisin sen olevan sisäänrakennettuna laumakäyttäytymiseen.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En jaksa teitä. 😥 Miksi edes tulin tälle palstalle tänään? "
Sinä tulit tänne tänään, koska sinua kiinnostaa, mitä muut sinusta ajattelevat. Jotkut pitävät sitä heikkouden merkkinä.
Itse luulisin sen olevan sisäänrakennettuna laumakäyttäytymiseen.
>simiti<Etkö pidä mahdollisena, että olisin pohtinut "hössöttämisen" luonnetta enemmänkin viime viikkoina, jo ennen tämänpäiväistä kommenttiani siitä? Siitä oli kolumni jossain verkkolehdessä muutama viikko sitten.
En tiedä mutta olen nyt väärässä paikassa. Klo 16:18 kirjoittamasi viesti sai minut itkemään, koska pidin sinua aina niiden kirjoittajien joukossa, jotka ovat järkeviä ja reiluja. En minä ole koskaan noiden viesteistä pahastunut, jotka näyttävät pitävän minua feministinä tai muuten vain inhoavat kaikkia ihmisiä ja minua siinä samassa. Heillä on paha olla ja se ei ole minun ongelmani. Mutta tänään sinäkin kuulostit heiltä, ja se alkaa olla liikaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Jos ei joulunaikaan "hössötä" ja käytä rakkaisiin läheisiin aikaa, niin ei sitten koskaan. Oikeasti ei ole mitään hössötystä, on vain jouluvalmisteluja.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄" Entä mitä tekevät jouluna ne, jotka eivät hössötä mutta arvostelevat ko. aktiviteettia?"
Katsovat telkkaria, netflixiä ja muuta tähdellistä "aktiviteettia".
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö pidä mahdollisena, että olisin pohtinut "hössöttämisen" luonnetta enemmänkin viime viikkoina, jo ennen tämänpäiväistä kommenttiani siitä? Siitä oli kolumni jossain verkkolehdessä muutama viikko sitten.
En tiedä mutta olen nyt väärässä paikassa. Klo 16:18 kirjoittamasi viesti sai minut itkemään, koska pidin sinua aina niiden kirjoittajien joukossa, jotka ovat järkeviä ja reiluja. En minä ole koskaan noiden viesteistä pahastunut, jotka näyttävät pitävän minua feministinä tai muuten vain inhoavat kaikkia ihmisiä ja minua siinä samassa. Heillä on paha olla ja se ei ole minun ongelmani. Mutta tänään sinäkin kuulostit heiltä, ja se alkaa olla liikaa.
🦄wow, tuossa yksisarvisen tekstissä on enemmän tunnetta kuin olen ikinä nähnyt vuosien aikana täällä sen kirjoituksissa. tuo teksti näyttää melkein järkevältä, melkein kuin ihan normaalin ihmisen kirjoittamalta.
on lähellä etten joudu muuttamaan mielipidettäni yksisarvisesta, se ei ehkä olekaan sellainen karmea feministi kuin millaisen kuvan sen kirjoituksista helposti saa. vaan ehkä se on ihan ihminen!
x
En laita kotiin paljon joulua, kun töissä sitä on riittävästi.
Esikoinen ilmoitti, että tulee äidille kaveriksi joulun viettoon.
Hän epäilee ehkä, että äiti saattaisi villiintyä miehen perään ja tulee pitämään vahtia. 😂
No ei vaan, ihana, kun ei tarvitse viettää aattoa yksin.
Teen jotain hyvää ruokaa, käymme haudoilla ja ehkä minttukaakaolla määrätyssä paikassa.
Kiva aatto varmasti tulossa. 🙏- Anonyymi
Ei huono, toivottavasti tulee hyvä joulu!
- Anonyymi
No sinä nyt olet sellainen luiskaotsainen Mu5tasydämmelle kiukuteleva ilkiö, että joulupukki vielä laittaa sinut vielä samaan hiilisäkkiin yxärin kanssa ja vie Korvatunturin suolakaivoksiin orjaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä nyt olet sellainen luiskaotsainen Mu5tasydämmelle kiukuteleva ilkiö, että joulupukki vielä laittaa sinut vielä samaan hiilisäkkiin yxärin kanssa ja vie Korvatunturin suolakaivoksiin orjaksi.
Olisit pahahenki persu edes nimimerkillä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit pahahenki persu edes nimimerkillä...
Arvauksesi meni vain puoliksi oikein!
Pahahenki.
Joo, se mä olen. - Anonyymi
aika kuiva joulu sinulle tiedossa, ei alkoholia, ei miesten luona juoksemista. varmaan ihan hyvä sinulle että on taukoa ja rauhoittumista tiedossa edes joulun pyhiksi.
Anonyymi kirjoitti:
aika kuiva joulu sinulle tiedossa, ei alkoholia, ei miesten luona juoksemista. varmaan ihan hyvä sinulle että on taukoa ja rauhoittumista tiedossa edes joulun pyhiksi.
Miesten? En puhunut monikossa.
Emäntä haluaa taas emännöidä ja kutsua kaikki mahdolliset ihmiset kylään, aikaa on aina jouluaatosta loppiaiseen.
Yritän neuvotella pari päivää joulurauhaa johonkin väliin.- Anonyymi
Otan osaa.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Tuo viinaa tullessas.
:-))
Mulla on se uus akkurälläkkä.
En ehdi ottaa osaa ihan noin paljon.
Entä jos olisitkin kiitollinen vaimolle, kun haluaa ja viitsii järjestää?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Sheena"Entä jos olisitkin kiitollinen vaimolle, kun haluaa ja viitsii järjestää?
- Sheena"
Se ei ole aina ihan noin yksinkertaista, sillä järjestämisessäkin liika voi olla liikaa. Anonyymi kirjoitti:
- SheenaEn tykkää joulusta, enkä vieraista.
Yleensä tänne tulee pariskuntia. Naiset keskustelevat keittiössä keskenään, miehet katselee telkkaria tylsistyneenä.
Jännä, että meitä ei kukaan kutsu kylään, mutta tänne tullaan mielellään (ainakin naiset).- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Sheenaosta vaimolle iso pullo viinaa sinne joulupöytään lahjaksi....
- Anonyymi
Koko joulu on ihan vitusta. En aio pistää tikkua ristiin moisen krääsäjuhlan ja ylensyöntiorgioiden eteen.
Pitäkää joulunne, sen kuusen voitte tunkea koristeineen vaikka perseeseenne ja itkeä lehtien palstoilla, kuinka on hallituksen vika että olette taas lihoneet 10 kg- Anonyymi
Kun lelut ovat jääneet patterin väliin...
- Anonyymi
Hallituksen vika, että lihoavat tänä vuonna vain 5kg.
- Anonyymi
Varmaan makaroonilaatikkoa mikrossa. Ei ole joulumieltä ollut vuosiin. Tämä vuosi ollut niiin stressaava että joulumieli khyl ihan nollissa.
- Anonyymi
Ei se aina innosta. Jouluruokia kyllä syön ihan vaihtelun vuoksi.
- Anonyymi
tämä on vuoden huonoin kuukausi, ylivoimaisesti
alkaisi nyt jo piisaamaan tämä joulu.
- Anonyymi
Ajattelin pysyä tänä jouluna ihan vain koti-kryptassani, mässäillä ankarasti kuolleilla eläimillä, maaäidin sylistä raa'asti irtirevityillä kasveilla ja ihailla mahdollisesti komeasti liekehtivää joulupuuta.
Vaihtoehtoinen onnettomuus saadaan aikaan puulämmitteisen joulusaunan ja jouluoluen yhdistelmällä tai tukehtumalla joulupuuron manteliin.
Toki on myös mahdollista, että ydinvoimala menee suunnittelemattomaan seisokkiin, sähköuunin vastukset ovat väsähtäneen tuntuisia ja kinkkupussi sanoo ei.
Seuraksi riittävät vartio- ja henkilövahinkoeläimet sekä wanne-be-rouva.
Voisin ihan teon tekemisen tarkoituksessa opettaa wanna-be-rouvalle Heimlichin otteen sekä ensisammutuksen perusteet ennen juhlallisuuksien alakamista.
Koirille moisia on turha koittaa opettaa.
Lahjoja olen hankkinut wanna-be-rouvalla kasoittain, läjittäin ja röykkiöittäin. Toivon, että jokin lahjuksista tyydyttää hänen hienostunutta makuaan.
Minulle on tulossa pari kirjaa, palapeli, kirsikkaliköörikonvehteja, pieni pullo Calvadosta ja sveitsiläinen aikarauta.
Ei siinä, voisi mennä huonomminkin, todella paljon huonommin.- Anonyymi
Tämä! Ensin katsoin, että mikähän.. jatkoin kuitenkin lukemista.👍
- Anonyymi
Samat sanat. Vähän normaalista poikkeava menu ja hautuumaalla tulee käytyä.
En edes pidä hirveästi perinteisistä jouluruoista. Kinkku oli vielä muinoin hyvää, kun porsaat saivat ihmisten ruokaa syödäkseen ja olivat potrassa kunnossa; nykyään mauttomia ja rasvattomia fitnesskinkkuja. - Anonyymi
Mulla on uus akkurälläkkä!
Olen valmistautunut.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Mitä akkurälläkällä voi tehdä? Saako sen kanssa koko joululoman kulumaan?
Aletheias - Anonyymi
Saanko kysyä, mitä teet akkurälläkällä? Onhan se toki kenttäolosuhteissa hyvä, mutta pajaolosuhteissa omaan makuuni hiukan laiska ja kömpelö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AletheiasSillä voi tehdä vaikka kipinöitä jouluyöhön :)
Eiköhän muutama pyhäpäivä mene hujauksessa. Sen enempiä lomapäiviä en tällaiseen vuodenaikaan uhraa, kun enempi olen noita ulkoilmaihmisiä, ja tähän vuodenaikaan voi ihan hyvin istua työnantajan aikaa sisätiloissa. Suomessa kun ollaan.
Anonyymi kirjoitti:
Saanko kysyä, mitä teet akkurälläkällä? Onhan se toki kenttäolosuhteissa hyvä, mutta pajaolosuhteissa omaan makuuni hiukan laiska ja kömpelö.
Sillähän voi vaikka katkoa rautaa metsässä.
Mulla ei ole agrekaattia.
Parempi tuo on käteen kuin roikkatoimiset pikkurälläkät joita mulla on pari.
Anonyymi kirjoitti:
Sillä voi tehdä vaikka kipinöitä jouluyöhön :)
Eiköhän muutama pyhäpäivä mene hujauksessa. Sen enempiä lomapäiviä en tällaiseen vuodenaikaan uhraa, kun enempi olen noita ulkoilmaihmisiä, ja tähän vuodenaikaan voi ihan hyvin istua työnantajan aikaa sisätiloissa. Suomessa kun ollaan.
-keinovaginamies-Ai tuolla tavalla se kuuluisa kipinä syntyy, akkurälläkällä 😅 Pulttiviputtimella ei meinaa saada aikaan kipinöitä. Ehkä mulla on vääränlaiset työkalut, kun elämästä puuttuu kipinä 🤔
Hyvä pointti, ei näillä sälllä ulkosalla erityisen mukavaa ole. Itse kaipaan pientä lepoa, niin uhraan kertyneet ylityötunnit ja pidän vähän pidemmän loman. Muutamalla vapaapäivällä saa jo pitkän pätkän 🤗
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tuolla tavalla se kuuluisa kipinä syntyy, akkurälläkällä 😅 Pulttiviputtimella ei meinaa saada aikaan kipinöitä. Ehkä mulla on vääränlaiset työkalut, kun elämästä puuttuu kipinä 🤔
Hyvä pointti, ei näillä sälllä ulkosalla erityisen mukavaa ole. Itse kaipaan pientä lepoa, niin uhraan kertyneet ylityötunnit ja pidän vähän pidemmän loman. Muutamalla vapaapäivällä saa jo pitkän pätkän 🤗
AletheiasJoo, Pulttiviputtimella pitää olla ranneliike kunnossa ja kova tahti, ennen kuin sillä saa kipinää ;)
Hyvää lomaa sulle.
Välipäivinä kun harrastaa työntekoa, niin kollegat ja asiakkaat häiritsee vähemmän :)
Anonyymi kirjoitti:
Joo, Pulttiviputtimella pitää olla ranneliike kunnossa ja kova tahti, ennen kuin sillä saa kipinää ;)
Hyvää lomaa sulle.
Välipäivinä kun harrastaa työntekoa, niin kollegat ja asiakkaat häiritsee vähemmän :)
-keinovaginamies-Tekniikkalaji siis tuokin. Täytyy selkeästi harjoitella enemmän 😁
Kiitos, toivotaan, että tulee hyvä loma ja miksipä ei tulisi. Välipäivinä saa kyllä tehdä rauhassa töitä, joten oikein hyviä ja tehokkaita välipäivätyöpäiviä sulle 🤗
Aletheias - Anonyymi00059UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sillä on hyvä tehtailla kerrostalojen häkkivarastoihin kellarimurtoja.
Kun ne usein ovat väestönsuojissa, kukaan ei yöaikaan kuule metrin paksuisten seinien ja katon läpi lukkojen auki rälläköimisen ääntä.
Näitä on nähty. - Anonyymi00069UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiasse käy joulunpyhinä naapureilla kylässä sen avulla.
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sillähän voi vaikka katkoa rautaa metsässä.
Mulla ei ole agrekaattia.
Parempi tuo on käteen kuin roikkatoimiset pikkurälläkät joita mulla on pari.
-keinovaginamies-Minua on aina huvittanut töissä sanoa ”ralläkällä”. On joskus länsinaapurin poika nauranut, että mitä??? Sanoin, että se on suomalainen hurja metsänpeikko ”Rällä Källä”.
- Anonyymi
Ei oikein mitään. Olen iloinen, että kaikilla on asiat niin mukavasti, ettei tarvitse huolehtia heistä. Kaikki järjestäminen edellyttää aina etukäteen suunnittelua, rasittavia ajokilometrejä ja ruokavalmisteluja. Jätin itselleni joitakin joulukoristeita ja vein kaksi Ikean laatikollista niitä kirpparille. Niitä näyttää riittävän vielä. Odotan rauhallista iltaa, lumihiutaleita ja joulun valoa ja jotain jouluista ruuan tuoksua, mutta ei mitään notkuvaa hävikkiä.
- Anonyymi
En kaikkiin vastannut, mutta peukutin näkemästäni.
>simiti< - Anonyymi
Läheisten kanssa luonani kokoonnutaan. Jouluruokia, ei niinkään juomaa, kuusi ja lahjoja. Juuri sopivasti.
- Sheena - Anonyymi
Sitä samaa eli koneella ja kaupassa ja roskat ja biojätteet.....
Jos tois kuusen sisälle, viime jouluna kuusta ei ollut
- Anonyymi
Huskyvaljakolla kohti tuntematonta.
https://www.youtube.com/shorts/MYD3vf2KjmU
AV Itsellä joulukiireet painottuu ensi viikkoon. Kaksi kokousta, kolme jouluruokailua ja yhdet treffit. Ne kun on ohitettu niin viikonlopuksi sitten töihin lepäämään.
Itsellä työvuorot menee niin että viimeinen yövuoro päättyy aattoaamuna kello 06 eli kotona samoihin aikoihun kun viimeiset kuusivarkaat tulevat metsästä. Nukun varmaan pari tuntia ja katson joulurauhan julistuksen. Sitten voisi käydä salilla. Riippuu vähän ilmasta ja missä työvuoroissa muut tuntemani yksinäiset sielut ovat niin joko hihtoa tai kävelyä joko yksin tai puhekaverin kera.
Jos joulupäivänä ja tapanina on tylsää niin jonkun pienen remppahomman voisi vaikka aloitella. Niin ja die hard pitää katsoa.- Anonyymi
Pitää hakea Latviasta lasti viinaa ja pysyä kännissä ainakin loppiaiseen asti.
Kukaan jaksa rääkyviä pentuja, persvaon hajuista kinkkua (se muuten ON sian perse siinä lautasella, mieti sitä) , kassien hajuisia laatikoita ja jotain vitun sillejä ja rosollia.
Pennut eivät moista paskaa syö aseella uhatenkaan ja koirat ovat tarpeeksi läskejä jo valmiiksi muutenkin.
Ja monet teistä ostavat vielä kaiken kiinalaisen roinan LUOTOLLA.
Katso nyt jumalauta itseäsi alasti peilin edessä ja mieti, mihin sinäkään mitään joulua tarvitset....- Anonyymi00070UUSI
hahahaa!..... tuota on hyvä muistaa miettiä siellä joulupöydässä istuessaan: "se muuten ON sian perse siinä lautasella" niin sitä voi tuijotella siinä ajankuluksi...
ja sen lisäksi on niitä vtun sillejä ja jotain p*skasipuleita, hillosipuileita, jotka on siis pieniä raakoja sipuleita! kuka vttu syö jotain raakoja sipuleita, vetää niitä haarukalla naamaansa... ja kirkasta viinaa päälle. no ry ss ät toki tekee niin, mutta muuten..
Ei täällä mitään hössötetä. Koristelen vähän ja laitan joulua rauhassa. Vietämme joulua oman porukan kanssa. Osa ruuista ostetaan valmiina, osa tehdään itse. Ei tule stressiä.
Emme enää harrasta suuria sukujouluja. Ne menivät liian monimutkaisiksi ja sovittiin, että me kaikki ansaitsemme joulurauhan. 😇🎄☮️- Anonyymi
Vietän joulun perheen parissa, poikani ja sisarusteni perheiden kanssa. Siihen mahtuu ylettömän paljon hyviä jouluruokia, suklaata, punaviiniä, joulusauna, haudallakäynnit, lautapelit. Rentoa oleilua rakkaiden kanssa ❤️ Näin ennen joulua olen hieman koristellut kotia, huomenna laitan joulukuusen. Käyttänyt aivan liikaa aikaa, rahaa ja hermoja lahjojen hankintaan 😅 Juonut glögiä, syönyt joulutorttuja, käynyt ystävien kanssa joulumarkkinoilla, katsonut hölmöjä joululeffoja...
Joulu on ihan kivaa aikaa. Kaikesta tohinasta huolimatta joulun aika on minulle rauhoittumisen aikaa. Tämä vuonna edessä on myös ihanan pitkä loma, ehtii aidosti rauhoittuakin 😊
Aletheias- Anonyymi00084UUSI
naisten kotkotuksia...
- Anonyymi
Ei ole suunnitelmia, kun yksin joulun vietän.
Leivoin teksas pullaa ja täytteeksi lisäsin joulusia mausteita kanelin lisäksi.
Jouluksi ajattelin leipoa luumutäytekakun, jossa luumumarmeladia ja rommirusina rahkaa.
Tänään tein sellaisia sienipihvejä, joissa osterivinokasta, punasipulia, punajuurta, mustapapuja, vihreää paprikaa, kaurahiutaleita ja mausteita.
Muussasin ne monitoimikoneessa ja väri oli kuin linströmmin pihveissä.
Muotolin niistä leivinpaperipalasten päällä pihvejä ja laitoin pakkaseen, niin on
helpompi niitä käsitellä ja laittaa pannulle paistumaan.
Voivat maistua ihan hyvältä ja jos hyvältä maistuvat, niin voi tehdä lisää ja ainakin ovat kevyttä ja vähärasvaista.- Anonyymi
No mutta tuohan kuulostaa suunitelmalta.
- Anonyymi
Hulinaa.
Liikelahjojen tekoa ollut pari viikkoa. Teen itse, kokoamistani tuotteista. Tänä vuonna tuli lähetyksiä tsekeistä, puolasta ja latviasta. Ynnä itse printatut joulukortit. Tänä vuonna koiramme on korteissa pääosan esittäjä.
Asiakkaat ovat aina niin vilpittömän iloisia näistä lahjoista. Tänäänkin huomasin kysyviä katseita, kaikille kun ei vielä ole paketti ehtinyt valmistua...
Ensi viikolla lisää jakeluun.
Pihavalot tietty syttyivät adventtina. Paperitähdet ja kuusi saavat vuoron aatonaattona. Ylihuomenna lauantaina paistan kuudennen joulukinkun (kolmekiloisen). Ei tarvitse sitten itse juhlapäivinä ahtaa kaikkea napaansa yhtäaikaa!
Aattona aamuneljältä lähtö kirkkomaakierrokselle.
Lahti-Kouvola-Lappeenranta-Loviisa-Kirkkonummi ja takaisin kotiin. Kynttilät vien itse nekin suvun viimeisenä vesana. Ja koiran kanssa sitten kaupungeissa retrospektiivinen tarkastelu menneeseen elämään kävelylenkin muodossa.
Saatan myös yllättää työvuorossa olevia asiakastuttuja tehtaiden valvomoissa. Reissussa menee kokonainen aatto.
Illalla koiran kanssa kävelyä ja ihmisten joulutoimien seuraamista.
Joulupäivän kirkkoon aamulla sitten jos jumalanpalvelus on seudun puukirkossa! Täytyy se selvittää.
Ja aamukävely joulupäivänä. Hiljaisuuden ytimessä. Se pitää tietenkin suorittaa...
Mies 65 - Anonyymi00058UUSI
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/JulkaisuMetatieto/Documents/EDK-2025-AK-32752.pdf
Siitä lukemaan ja painamaan päätä hiekkaan.
Tietysti voitte myös väittää, miksi juuri TEIDÄN kulutuksenne ei muuta mitään.... - Anonyymi00060UUSI
Eipä tässä ole mitään suunnitelmia jouluksi.
Syön varmaan puuroa pelkästään. - Anonyymi00061UUSI
Joulu on inhottavin juhla koska joutuu pakosti tapaamaan epätoivottavia sukulaisia, se pilaa koko joulu tunnelman aina,
On aina suuri helpotus kun joulu on ohi, pelolla odotan, kun pitää yrittää pitää hermot kurissa ärsyttävien sukulaisten kanssa jotta ei mene tulitaisteluksi dynamiiteilla.- Anonyymi00063UUSI
Kuka pakottaa?
Suomi on vapaa maa. - Anonyymi00071UUSI
joo, tuollaista se oli minullakin kun olin nuorempi. nyt on niistä onneksi suurin osa kuollut pois, ja muita en ole nähnyt vuosikausiin.
- Anonyymi00062UUSI
Mulle riittää, kun ei tarvitse yhtäkään sukulaista, omaa eikä muiden, nähdä jouluna.
Itsekkäitä, ahneita ja ilkeitä paskiaisia, aina nimittelemässä muita ja kusemassa toisten nilkoille, siniverisenä itseään pitäviä turvenuijien ja kommunistien pentuja, joiden suurin ongelma on, etteivät ole koskaan saaneet kutsua Linnan juhliin.
Hyi helvetti.
Joka vuosi joku loukkaantuu, sitten nyyhkytetään ja marttyyrina vaaditaan anteeksipyyntöä, joku sekaantuu asiaan ja lopulta kaikki ovat toistensa kimpussa paitsi ne, jotka veivät lapset ulos katsomasta tuota typerää näytelmää.
Kaiken huipuksi "jouluruoka" on kuvottavan makuista lihottavaa paskaa, jota ei sika itsekään söisi.- Anonyymi00072UUSI
no tuota... kaikki totta muuten, paitsi että se sika kyllä syö ihan mitä tahansa. vaikka toisen sian. ja lanttulaatikot ja muut p*skat, kyllä kelpaa. se on ainoa joka mielellään syö sitä moskaa.
- Anonyymi00064UUSI
Minulla on sellainenkin suunnitelma että kokeilla jotain vanhaa retro-pelikonetta, kuin Commodore 64, jossa C-kasetillas pelit se isoon uuteen tv-ruutuun, eikä haittaisi jos olisi pelkästään digitaalinen sisäänmeno uudessa telkkarissa:
Käyttäisin silloin... kun on tietokone jossa analogisen digitoija josta sitten silleuudelle telkkarille kuva.... vanhojas kasettipelejä uudella telkkarilla.- Anonyymi00074UUSI
Uusissa telkkareissa on vanhojen koneiden kuva paskempi. Näissähän on liiketoisto mitä on verrattuna kuvaputkeen, vaikka hertsejä on jo yli tuplaten.
- Anonyymi00065UUSI
...niin tämä vanhan c-kasettisoittimen pelien laittaminen uudelle digitaasliselle näytölle... tämä digitoijakori mikä tietokoneellla olisi välissä jos tarpeen: Brooktree/Conexant Fusion Alphas Anaslog->Difiral convertrr chip, miä käyttäisin ;;D
..jos tartteer.. - Anonyymi00066UUSI
... niin jooh olen ohjlemoinu noita reaaliaikaisia analog to digial videodigitojia itsekin, tuttua kuin heinän teko maalaisjutille hehhe.
- Anonyymi00067UUSI
Sain kunnian toimia kissanvahtina seuraavat kolme viikkoa, eli eläimellistä menoa tiedossa :)
- Anonyymi00075UUSI
Tuo olisi minulle ihan unelma jobi.
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Duunaatteko sitä kissaa
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Lievä ongelma on se että alkuperäisväestö ja vierailevat tähdet on pidettävä erillään aiemmin nähdyn perusteella :)
- Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Lievä ongelma on se että alkuperäisväestö ja vierailevat tähdet on pidettävä erillään aiemmin nähdyn perusteella :)
...ja kyse on nelijalkaisista ystävistä ei kaksijalkaisista :D
- Anonyymi00068UUSI
Olen ollut melkoisen kiltti koko vuoden, odotan Joulupukin kohtaamista, ja sitä lahjojen runsaudensarvea.
AV- Anonyymi00078UUSI
Minä teille runsaudensarven näytän....
- Anonyymi00079UUSI
Hahahah!!! Puoli Suomea teeskentelee "joulurauhaa" ja ihanaa yhdessäoloa.
Tapaninpäivänä kaikki ovat helpottuneita, että taas kerran se paska on ohitse ja tammikuussa joulun ajan Visa-lasku pudottaakin sitten kerralla jäästä läpi......
Helvetin typerää touhua. Kuka teistä edes muistaa, mitä sai ja mitä antoi kellekään viime jouluna lahjaksi?
Aivan oikein, viime joulusta jäi vain velat ja joulukilot hahahahah!!!!! - Anonyymi00081UUSI
vauvan vahvina, kuin Rowan Atkinson ja Kadonnut Vauva seikkailee minisarjassa... ERITTÄIN tyypilliset illmt ja ilveilyt avasimien ja vauvojen unohtlua, niin no talkkarina isos pent-house- houneistossa pitämässä vahtia ...
nuo irvistelyt ja ilvily jo aikaansa eläneitä, nooh jouluelokuvana hyvä ehkä tuomini - Anonyymi00083UUSI
Täällä netissä olen joulunakin. Ei yksinäisen sinkkumiehen joulu ole mitenkään erilainen kuin normaali arkipäivä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2599678K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1765452Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1555065PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *654737- 1882250
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.112165Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3001789- 881488
- 151185
- 411093