Tän joulun trendi on kermavanukas

Anonyymi-ap

Voi apua aamun ruokavinkeissä "pannacotta trendaa tänä jouluna". Mikä vika on sanassa "kermavanukas"? Ehkä ei yhtä trendaava?

8

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No ei tuo panna cotta ole mikään uusi juttu. Meillä sitä on ollut monena vuotena. En tiedä tekeekö poika sitä tänä vuonna. Itse en ole koskaan tehnyt, mutta se on hyvää varsinkin jos pinta tehty vasta puristetusta appelsiinimehusta.

• " Mikä vika on sanassa "kermavanukas"?"

Kermavanukas ei kerro riittävän tarkasti eikä kunnioita reseptin alkuperää. Kermavanukas voi olla esimerkiksi panna cotta tai creme brulee.

Ihan sama kuin amerikkalainen itkisi siitä, että miksi mämmiä pitää kutsua mämmiksi, eikö germinated rye porridge riitä? No ei riitä koska mämmi ja samanu ovat samalla tavalla tehtyjä, mutta mämmi tehdään Suomessa ja samanu Iranissa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Samanu

• Anonyymi00003

Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää.

"Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää."

Mämmi ja samanu eivät ole sama asia. Mikä sinua kiukuttaa faktoissa?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää."

Mämmi ja samanu eivät ole sama asia. Mikä sinua kiukuttaa faktoissa?

Ei se fakta minua kiukuta, vaan se että aina käytetään jotain muuta kuin omaa päätä, esim. ruuanlaitossa oma järki on parempi, etenkin jos on ravintola-alan ammattilainen, amatööreille se kyllä suotakoon.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei se fakta minua kiukuta, vaan se että aina käytetään jotain muuta kuin omaa päätä, esim. ruuanlaitossa oma järki on parempi, etenkin jos on ravintola-alan ammattilainen, amatööreille se kyllä suotakoon.

Etkös sinä ole se sama kaveri, joka jankutti siitä, kuinka karjalanpaistin voi tehdä vain yhdellä ainoalla tavalla oikein. Nyt kuitenkin vänkäät siitä, että eri maiden kermaiset jälkiruuat ovat yhtä ja samaa kermavanukasta. Samalla tavalla karjalanpaistikin on sitten lihapataa.

• Anonyymi00002

Jos ei tykkää vaikkapa riisipuurosta niin tavallinen vaniljakiisseli marjojen tai hedelmäsalaatin kera on aika hyvää.

• Anonyymi00005

Niin on ja kun tekee tuoreista hedelmistä, niin kyllä maistuu, muuten Lidl:n vanilijavanukas sopii tosi hyvin.
        Koskahan tulee muotiin ylioppilaat marjakastikkeen kera?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9678
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      63
      4434
    3. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      58
      4294
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      137
      2786
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      119
      2600
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      157
      2387
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      21
      1770
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1517
    9. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      20
      1367
    10. Älä nyt ainakaan pelkää

että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava
      Ikävä
      72
      940
    Aihe