Voi apua aamun ruokavinkeissä "pannacotta trendaa tänä jouluna". Mikä vika on sanassa "kermavanukas"? Ehkä ei yhtä trendaava?
Tän joulun trendi on kermavanukas
8
127
Vastaukset
- Anonyymi00001
No ei tuo panna cotta ole mikään uusi juttu. Meillä sitä on ollut monena vuotena. En tiedä tekeekö poika sitä tänä vuonna. Itse en ole koskaan tehnyt, mutta se on hyvää varsinkin jos pinta tehty vasta puristetusta appelsiinimehusta.
" Mikä vika on sanassa "kermavanukas"?"
Kermavanukas ei kerro riittävän tarkasti eikä kunnioita reseptin alkuperää. Kermavanukas voi olla esimerkiksi panna cotta tai creme brulee.
Ihan sama kuin amerikkalainen itkisi siitä, että miksi mämmiä pitää kutsua mämmiksi, eikö germinated rye porridge riitä? No ei riitä koska mämmi ja samanu ovat samalla tavalla tehtyjä, mutta mämmi tehdään Suomessa ja samanu Iranissa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samanu- Anonyymi00003
Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää.
"Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää."
Mämmi ja samanu eivät ole sama asia. Mikä sinua kiukuttaa faktoissa? - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Siinä se taas tuli, uskottekos wikipedia tietäjää."
Mämmi ja samanu eivät ole sama asia. Mikä sinua kiukuttaa faktoissa?Ei se fakta minua kiukuta, vaan se että aina käytetään jotain muuta kuin omaa päätä, esim. ruuanlaitossa oma järki on parempi, etenkin jos on ravintola-alan ammattilainen, amatööreille se kyllä suotakoon.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei se fakta minua kiukuta, vaan se että aina käytetään jotain muuta kuin omaa päätä, esim. ruuanlaitossa oma järki on parempi, etenkin jos on ravintola-alan ammattilainen, amatööreille se kyllä suotakoon.
Etkös sinä ole se sama kaveri, joka jankutti siitä, kuinka karjalanpaistin voi tehdä vain yhdellä ainoalla tavalla oikein. Nyt kuitenkin vänkäät siitä, että eri maiden kermaiset jälkiruuat ovat yhtä ja samaa kermavanukasta. Samalla tavalla karjalanpaistikin on sitten lihapataa.
- Anonyymi00002
Jos ei tykkää vaikkapa riisipuurosta niin tavallinen vaniljakiisseli marjojen tai hedelmäsalaatin kera on aika hyvää.
- Anonyymi00005
Niin on ja kun tekee tuoreista hedelmistä, niin kyllä maistuu, muuten Lidl:n vanilijavanukas sopii tosi hyvin.
Koskahan tulee muotiin ylioppilaat marjakastikkeen kera?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439678Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.634434"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn584294Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372786Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1192600Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1572387Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait211770Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331517- 201367
Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72940