Riisipuuro on perinteinen joulun ajan ruoka. Parhaimmalta se maistuu jouluaaton aamuna, mutta kyllä sitä voi huoletta nauttia jo pitkin joulukuuta!
Riisipuuron keitossa voi olla pelko pohjaan palamisesta ja ylikuohumisesta. Tämä kikka helpottaa valmistusta merkittävästi!
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/tiesitko-talla-helpolla-kikalla-riisipuuro-ei-pala-pohjaan?s24
Tiesitkö? Tällä helpolla kikalla riisipuuro ei pala pohjaan!

18
478
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä riisipuuroa syödään ympäri vuoden. Ei pala pohjaan kahden kattilan tekniikalla tai sitten se haudekattila. Kahden kattilan tekniikalla minä teen, kun ei uusia kattiloita kaappiin enää mahdu.
- Anonyymi00002
Ei se kiehu maito ole laktoositonta, joten en käytä. Muutenkin käytän maidoista vain laktoositonta kevytmaitoa. Meillä perinteisesti riisipuuroa keitetään aaton aattona ja sen jälkeen kinkku uuniin. Jos puuroa jää tähteeksi niin sitä saa sitten aattona aamupalalla syödä.
- Anonyymi00008
Kevytmaitoon keitettynä riisipuurosta tulee vähän valjun makuista.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei tule vaan tulee ihan hyvää.
- Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Juu, valjua tulee .
- Anonyymi00003
Uunissa ze riisipuuro tulee helpoiten ei pala eikä tarvi kytätä.
- Anonyymi00009
Palaa se pinnalta ellei ota uunista pois ajoissa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Palaa se pinnalta ellei ota uunista pois ajoissa.
Uunissa tehtyyn riisipuuroon pitää tulla ruskea kuori.
Minä teen riisipuuron Kenwood Cooking Chefillä. Säädän lämpötilan 98C, jolloin puuro poreilee, mutta ei kiehu yli. Hämmennyksen laitan 10 sek välein niin ei pala pohjaan. Tunnin päästä riisipuuro on valmista ja ajan saattoi käyttää muuhun kuin puuron hämmentämiseen kun kone tekee sen puolestani.
- Anonyymi00004
Noin tekee osuuskauppaväki !
- Anonyymi00005
Keitän riisipuuroa muutenkin kuin perinteisesti jouluna. Kauheen täyttävää on ja jouluna pitää jäädä tilaa muillekin ruuville jotka ei maistu pitkin vuotta.
- Anonyymi00006
Uunissa tulee huoletta. Olen tehnyt yli 30 vuotta uunissa riisipuuron.
- Anonyymi00007
2min täydellä teholla mikrossa ja riisipuuro on suunmyöteistä.
- Anonyymi00013
Mikroaaltouuni ei ole mikään ruuanlaittopaikka. Ainakaan sellaiselle, joka haluaa oikeaa, hyvää ruokaa. Puuron idea on haudutuksessa, mikro ei hauduta.
- Anonyymi00010
Kulutusmaitoa ja kypsentämättömiä riisinjyviä suuhun. Purskutus noin 2 minuuttia ja nielaisu. Siinäpä kypsyvät mahalaukussa.
- Anonyymi00014
Ei pala pohjaan jos sen maidon korvaa kermalla ja maistuu ihan yhtä hyvältä, eli riisit keitetään ja ihan loppuvaiheessa lisätään purkki (vispi)kerma. Kerma ei polta pohjaan. Kalorit jää samaan kuin maitoon keitetyllä.
- Anonyymi00016
Voi tehdä suoraan kulutusmaitoon kun käyttää puurokattilaa eli keittää vesihauteessa. Kattila höyrytysosalla ei maksa paljon, puuron teko ja höyrytys on vaivatonta. Ei minulla ainakaan riitä kärsivällisyys hämmentää koko ajan ettei pala pohjaan. Höyrytys hyvä moneen ruokaan, esim kukkakaali, ruusukaali, pavut ja vaikka höyrymakkaraan.
- Anonyymi00017
Tuo on paras ja helpoin riisi ja mannapuuron keittotapa.
Ei kiehu yli eikä pala pohjaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439678Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.634434"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn584294Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372786Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1192600Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1572387Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait211770Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331517- 201367
Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72940