... on älykkyystasolla puolisoa valittaessa teidän mielestänne? Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että se on ratkaiseva tekijä henkisesti kypsien ihmisten valinnoissa.
Siis älykkyyden lajilla ei niinkään ole merkitystä, vaan, että sitä on suht samassa määrin.
Kuinka suuri merkitys
12
962
Vastaukset
- tulokseesi?
---
- yas
Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen. Onko jollakulla erilaisia kokemuksia tämän asian suhteen?
- pööh
yas kirjoitti:
Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen. Onko jollakulla erilaisia kokemuksia tämän asian suhteen?
Minun mielestäni mikään ominaisuus toisessa ihmisessä ei edelläkäy muita. Syyllistyt nyt itsekeskeisyyteen kun lokeroit toisia ihmisiä pelkästään omien tarpeidesi perusteella. Jokainen ihminen on kuitenkin ainutlaatuinen ja yhtä arvokas. Kysymys ei ole sosiologinen vaan moraalinen.
- Hyvä yas
yas kirjoitti:
ainakaan mitenkään tieteellisesti evidentti ole!;) " Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen." Oli itse asia niin tai näin, miksi kirjoitit ton sosiologia-palstalle?
- aiheesta
Hyvä yas kirjoitti:
ainakaan mitenkään tieteellisesti evidentti ole!;) " Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen." Oli itse asia niin tai näin, miksi kirjoitit ton sosiologia-palstalle?
sinä olet väitöskirjasi tehnyt? ;)
Ja minne osastolle olisit itse väittämän sijoittanut? - kokemattoman
pööh kirjoitti:
Minun mielestäni mikään ominaisuus toisessa ihmisessä ei edelläkäy muita. Syyllistyt nyt itsekeskeisyyteen kun lokeroit toisia ihmisiä pelkästään omien tarpeidesi perusteella. Jokainen ihminen on kuitenkin ainutlaatuinen ja yhtä arvokas. Kysymys ei ole sosiologinen vaan moraalinen.
nuoren naisen ulkoaopituilta teoriatiedoilta. ;)
Taisin muuttaa mieleni: tottakai otan kenet hyvänsä vastaantulevan miehen aviomiehekseni, jos hän vaan siihen suostuu. Tasa-arvon nimissä. - herttilei...
aiheesta kirjoitti:
sinä olet väitöskirjasi tehnyt? ;)
Ja minne osastolle olisit itse väittämän sijoittanut?..tämän tason keskustelupalstalla omista meriiteistäni ala jauhamaan,oli niitä sitten tai ei ollut.;)
Pointtini oli valitettavasti kuivan tieteellistä asioiden katsantokantaa edustava ja se perustui ainoastaan siihen mielipiteeseeni, että ketjun aloittaja ei voi esittää alkeellisimpiakaan (apua, ei ainakaan tieteellisiä!) johtopäätöksiä perustuen ainoastaan hänen OMAAN kokemukseensa, ja kirjoittaa näitä em. subjektiivisia spekulointejaan sosiologia- aiheen alle.Ihan kivaa kuulla, että hän on omien kokemustensa perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että suht. samantasoista älykkyyden tasoa edustavat ihmiset pariutuvat keskenään,mutta ko.huomio kuuluu kyllä ihmissuhdepalstalle tiede-palstan sijaan.Eritotenkin,kun nimimerkki ei esittänyt minkäänsortin tutkimustuloksia tms.vahvistusta johtopäätöksilleen (eli pulinalleen).
Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!? - ja tarkoitan
kokemattoman kirjoitti:
nuoren naisen ulkoaopituilta teoriatiedoilta. ;)
Taisin muuttaa mieleni: tottakai otan kenet hyvänsä vastaantulevan miehen aviomiehekseni, jos hän vaan siihen suostuu. Tasa-arvon nimissä.sitä, että kyseessä on moraalinen kysymys eikä sosiologinen kysymys. Älä pulise tyhjänpäiväisyyksiä minulle!
T.I. Ruskeepää - rabiaatti
herttilei... kirjoitti:
..tämän tason keskustelupalstalla omista meriiteistäni ala jauhamaan,oli niitä sitten tai ei ollut.;)
Pointtini oli valitettavasti kuivan tieteellistä asioiden katsantokantaa edustava ja se perustui ainoastaan siihen mielipiteeseeni, että ketjun aloittaja ei voi esittää alkeellisimpiakaan (apua, ei ainakaan tieteellisiä!) johtopäätöksiä perustuen ainoastaan hänen OMAAN kokemukseensa, ja kirjoittaa näitä em. subjektiivisia spekulointejaan sosiologia- aiheen alle.Ihan kivaa kuulla, että hän on omien kokemustensa perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että suht. samantasoista älykkyyden tasoa edustavat ihmiset pariutuvat keskenään,mutta ko.huomio kuuluu kyllä ihmissuhdepalstalle tiede-palstan sijaan.Eritotenkin,kun nimimerkki ei esittänyt minkäänsortin tutkimustuloksia tms.vahvistusta johtopäätöksilleen (eli pulinalleen).
Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?"Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?"
Ei tarvitse.
Tämäntapaisiin asioihin puree Occamin partaveitsi,
joka on eräs nimitys terveelle järjelle.
Jokaisella on ympärillään kymmenien, joillain
jopa satojen tuttujen pariskuntien verkosto.
Ihan heitä katselemalla ja kuuntelemalla
helposti havaitsee, että samanvahvuisilla
lahjoilla varustetut parhaiten pysyvät yhdessä. - onkin,
rabiaatti kirjoitti:
"Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?"
Ei tarvitse.
Tämäntapaisiin asioihin puree Occamin partaveitsi,
joka on eräs nimitys terveelle järjelle.
Jokaisella on ympärillään kymmenien, joillain
jopa satojen tuttujen pariskuntien verkosto.
Ihan heitä katselemalla ja kuuntelemalla
helposti havaitsee, että samanvahvuisilla
lahjoilla varustetut parhaiten pysyvät yhdessä.Hyvä nimim."rabiaatti". Silti, jokainen tieteentekoa ( esim. siis sosiologiaa )opiskellut tietää, että tieteellistä väittämää ei voi esittää,mikäli se perustuu vain ja AINOASTAAN väittämän esittäjän omiin kokemuksiin.Jos opiskelet sosiologiaa,opit tämämän viimeistään cumu/laudatur-vaiheessa. Väittämän tueksi todellisissa tiede-foorumeissa(kin) on aina esitettävä tutkimus-tuloksia ( ts.ainakin muuta vrt.hyvin vahvaa näyttöä ), ja näytettävä muille tarkasti se reitti,miten johtopäätökseen on tultu.Muutoin ( ilman tuota näyttöä )olisi aivan sama, vaikka henkilö esittäisi mielipiteitään ihmissuhde-palstoilla,jonne ne siinä tapauksessa kuuluisivatkin...
Toki, myös älyllistä sosiologista pohdintaa on lupa esittää.Kuitenkin tämän tasoisillakin keskustelu-palstoilla,jos puhutaan jo JOHTOPÄÄTÖKSISTÄ ( mitkä tieteessä ovat erittäin merkityksellisiä tutkimuksen kannalta),jokainen tieteestä vähänkään tietävä voi vetää herneet nenäänsä,jos ko. kirjoitukset perustuvat ainoastaan henkilön omiin oletuksiin asiain tilasta. - nuori..
onkin, kirjoitti:
Hyvä nimim."rabiaatti". Silti, jokainen tieteentekoa ( esim. siis sosiologiaa )opiskellut tietää, että tieteellistä väittämää ei voi esittää,mikäli se perustuu vain ja AINOASTAAN väittämän esittäjän omiin kokemuksiin.Jos opiskelet sosiologiaa,opit tämämän viimeistään cumu/laudatur-vaiheessa. Väittämän tueksi todellisissa tiede-foorumeissa(kin) on aina esitettävä tutkimus-tuloksia ( ts.ainakin muuta vrt.hyvin vahvaa näyttöä ), ja näytettävä muille tarkasti se reitti,miten johtopäätökseen on tultu.Muutoin ( ilman tuota näyttöä )olisi aivan sama, vaikka henkilö esittäisi mielipiteitään ihmissuhde-palstoilla,jonne ne siinä tapauksessa kuuluisivatkin...
Toki, myös älyllistä sosiologista pohdintaa on lupa esittää.Kuitenkin tämän tasoisillakin keskustelu-palstoilla,jos puhutaan jo JOHTOPÄÄTÖKSISTÄ ( mitkä tieteessä ovat erittäin merkityksellisiä tutkimuksen kannalta),jokainen tieteestä vähänkään tietävä voi vetää herneet nenäänsä,jos ko. kirjoitukset perustuvat ainoastaan henkilön omiin oletuksiin asiain tilasta.nainen jotenkin rajoittaa osallistumista tälle palstalle kirjoitteluun? Mistäköhän johtuu, ettei sosiaalialan ihmiset uskalla tällä palstalla puhua Yhtään Mistään? Luulisi, että sen alan ihmiset juuri toisivatkin esiin eri näkökantoja tähän ihmisten väliseen kanssakäymiseen!? Vai onko niin, että sosiaaliala vetää puoleensa teoreetikkoja, joilla on vaikeuksia esittää Minkään Tason konkreettista väittämää/mielipidettä?! Pelottaako kritiikki? Sitä vain korkeuksista arvostellaan muiden tapaa elää ja viettää aikaansa, niinkö?
- Sokrates Jr.
Eikö naimisiin/pysyväksi tarkoitettuun parisuhteeseen mene kaikkia älykkyystasoa edustavia ihmisiä? Usein samalla koulutustatasolla oleviakin, mutta ei välttämättä. Ristiin ja rastiin.
Paljon mainitaan älykkäiden naisten ratkeamiseta renttuihin, paljon myös menestyvien miesten mieltymiksistä bimboihin. Kuka on "henkisesti kypsä" valintaan?
(Linnuista esim. joutsenet ovat ikuisesti uskollisia kerran valitulleen - liekö henkinen kypsyys osapuolilla siis samaa tasoa. Monet pikkulintunaaraat taas ovat äärimmäisen uskottomia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232473Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531753Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111084Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2971040- 259982
- 146893
- 56864
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728