Kuinka suuri merkitys

yas

... on älykkyystasolla puolisoa valittaessa teidän mielestänne? Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että se on ratkaiseva tekijä henkisesti kypsien ihmisten valinnoissa.
Siis älykkyyden lajilla ei niinkään ole merkitystä, vaan, että sitä on suht samassa määrin.

12

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulokseesi?

      ---

      • yas

        Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen. Onko jollakulla erilaisia kokemuksia tämän asian suhteen?


      • pööh
        yas kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen. Onko jollakulla erilaisia kokemuksia tämän asian suhteen?

        Minun mielestäni mikään ominaisuus toisessa ihmisessä ei edelläkäy muita. Syyllistyt nyt itsekeskeisyyteen kun lokeroit toisia ihmisiä pelkästään omien tarpeidesi perusteella. Jokainen ihminen on kuitenkin ainutlaatuinen ja yhtä arvokas. Kysymys ei ole sosiologinen vaan moraalinen.


      • Hyvä yas
        yas kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen. Onko jollakulla erilaisia kokemuksia tämän asian suhteen?

        ainakaan mitenkään tieteellisesti evidentti ole!;) " Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen." Oli itse asia niin tai näin, miksi kirjoitit ton sosiologia-palstalle?


      • aiheesta
        Hyvä yas kirjoitti:

        ainakaan mitenkään tieteellisesti evidentti ole!;) " Henkilökohtaisesti koettujen ihmissuhteiden perusteella olen tullut tähän johtopäätökseen." Oli itse asia niin tai näin, miksi kirjoitit ton sosiologia-palstalle?

        sinä olet väitöskirjasi tehnyt? ;)
        Ja minne osastolle olisit itse väittämän sijoittanut?


      • kokemattoman
        pööh kirjoitti:

        Minun mielestäni mikään ominaisuus toisessa ihmisessä ei edelläkäy muita. Syyllistyt nyt itsekeskeisyyteen kun lokeroit toisia ihmisiä pelkästään omien tarpeidesi perusteella. Jokainen ihminen on kuitenkin ainutlaatuinen ja yhtä arvokas. Kysymys ei ole sosiologinen vaan moraalinen.

        nuoren naisen ulkoaopituilta teoriatiedoilta. ;)
        Taisin muuttaa mieleni: tottakai otan kenet hyvänsä vastaantulevan miehen aviomiehekseni, jos hän vaan siihen suostuu. Tasa-arvon nimissä.


      • herttilei...
        aiheesta kirjoitti:

        sinä olet väitöskirjasi tehnyt? ;)
        Ja minne osastolle olisit itse väittämän sijoittanut?

        ..tämän tason keskustelupalstalla omista meriiteistäni ala jauhamaan,oli niitä sitten tai ei ollut.;)

        Pointtini oli valitettavasti kuivan tieteellistä asioiden katsantokantaa edustava ja se perustui ainoastaan siihen mielipiteeseeni, että ketjun aloittaja ei voi esittää alkeellisimpiakaan (apua, ei ainakaan tieteellisiä!) johtopäätöksiä perustuen ainoastaan hänen OMAAN kokemukseensa, ja kirjoittaa näitä em. subjektiivisia spekulointejaan sosiologia- aiheen alle.Ihan kivaa kuulla, että hän on omien kokemustensa perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että suht. samantasoista älykkyyden tasoa edustavat ihmiset pariutuvat keskenään,mutta ko.huomio kuuluu kyllä ihmissuhdepalstalle tiede-palstan sijaan.Eritotenkin,kun nimimerkki ei esittänyt minkäänsortin tutkimustuloksia tms.vahvistusta johtopäätöksilleen (eli pulinalleen).

        Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?


      • ja tarkoitan
        kokemattoman kirjoitti:

        nuoren naisen ulkoaopituilta teoriatiedoilta. ;)
        Taisin muuttaa mieleni: tottakai otan kenet hyvänsä vastaantulevan miehen aviomiehekseni, jos hän vaan siihen suostuu. Tasa-arvon nimissä.

        sitä, että kyseessä on moraalinen kysymys eikä sosiologinen kysymys. Älä pulise tyhjänpäiväisyyksiä minulle!

        T.I. Ruskeepää


      • rabiaatti
        herttilei... kirjoitti:

        ..tämän tason keskustelupalstalla omista meriiteistäni ala jauhamaan,oli niitä sitten tai ei ollut.;)

        Pointtini oli valitettavasti kuivan tieteellistä asioiden katsantokantaa edustava ja se perustui ainoastaan siihen mielipiteeseeni, että ketjun aloittaja ei voi esittää alkeellisimpiakaan (apua, ei ainakaan tieteellisiä!) johtopäätöksiä perustuen ainoastaan hänen OMAAN kokemukseensa, ja kirjoittaa näitä em. subjektiivisia spekulointejaan sosiologia- aiheen alle.Ihan kivaa kuulla, että hän on omien kokemustensa perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että suht. samantasoista älykkyyden tasoa edustavat ihmiset pariutuvat keskenään,mutta ko.huomio kuuluu kyllä ihmissuhdepalstalle tiede-palstan sijaan.Eritotenkin,kun nimimerkki ei esittänyt minkäänsortin tutkimustuloksia tms.vahvistusta johtopäätöksilleen (eli pulinalleen).

        Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?

        "Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?"

        Ei tarvitse.
        Tämäntapaisiin asioihin puree Occamin partaveitsi,
        joka on eräs nimitys terveelle järjelle.
        Jokaisella on ympärillään kymmenien, joillain
        jopa satojen tuttujen pariskuntien verkosto.

        Ihan heitä katselemalla ja kuuntelemalla
        helposti havaitsee, että samanvahvuisilla
        lahjoilla varustetut parhaiten pysyvät yhdessä.


      • onkin,
        rabiaatti kirjoitti:

        "Vai onks nimim.yas tehnyt jotain vuosien pitkittäistukimuksia itse ollen koekaniinin roolissa,heh?!?"

        Ei tarvitse.
        Tämäntapaisiin asioihin puree Occamin partaveitsi,
        joka on eräs nimitys terveelle järjelle.
        Jokaisella on ympärillään kymmenien, joillain
        jopa satojen tuttujen pariskuntien verkosto.

        Ihan heitä katselemalla ja kuuntelemalla
        helposti havaitsee, että samanvahvuisilla
        lahjoilla varustetut parhaiten pysyvät yhdessä.

        Hyvä nimim."rabiaatti". Silti, jokainen tieteentekoa ( esim. siis sosiologiaa )opiskellut tietää, että tieteellistä väittämää ei voi esittää,mikäli se perustuu vain ja AINOASTAAN väittämän esittäjän omiin kokemuksiin.Jos opiskelet sosiologiaa,opit tämämän viimeistään cumu/laudatur-vaiheessa. Väittämän tueksi todellisissa tiede-foorumeissa(kin) on aina esitettävä tutkimus-tuloksia ( ts.ainakin muuta vrt.hyvin vahvaa näyttöä ), ja näytettävä muille tarkasti se reitti,miten johtopäätökseen on tultu.Muutoin ( ilman tuota näyttöä )olisi aivan sama, vaikka henkilö esittäisi mielipiteitään ihmissuhde-palstoilla,jonne ne siinä tapauksessa kuuluisivatkin...

        Toki, myös älyllistä sosiologista pohdintaa on lupa esittää.Kuitenkin tämän tasoisillakin keskustelu-palstoilla,jos puhutaan jo JOHTOPÄÄTÖKSISTÄ ( mitkä tieteessä ovat erittäin merkityksellisiä tutkimuksen kannalta),jokainen tieteestä vähänkään tietävä voi vetää herneet nenäänsä,jos ko. kirjoitukset perustuvat ainoastaan henkilön omiin oletuksiin asiain tilasta.


      • nuori..
        onkin, kirjoitti:

        Hyvä nimim."rabiaatti". Silti, jokainen tieteentekoa ( esim. siis sosiologiaa )opiskellut tietää, että tieteellistä väittämää ei voi esittää,mikäli se perustuu vain ja AINOASTAAN väittämän esittäjän omiin kokemuksiin.Jos opiskelet sosiologiaa,opit tämämän viimeistään cumu/laudatur-vaiheessa. Väittämän tueksi todellisissa tiede-foorumeissa(kin) on aina esitettävä tutkimus-tuloksia ( ts.ainakin muuta vrt.hyvin vahvaa näyttöä ), ja näytettävä muille tarkasti se reitti,miten johtopäätökseen on tultu.Muutoin ( ilman tuota näyttöä )olisi aivan sama, vaikka henkilö esittäisi mielipiteitään ihmissuhde-palstoilla,jonne ne siinä tapauksessa kuuluisivatkin...

        Toki, myös älyllistä sosiologista pohdintaa on lupa esittää.Kuitenkin tämän tasoisillakin keskustelu-palstoilla,jos puhutaan jo JOHTOPÄÄTÖKSISTÄ ( mitkä tieteessä ovat erittäin merkityksellisiä tutkimuksen kannalta),jokainen tieteestä vähänkään tietävä voi vetää herneet nenäänsä,jos ko. kirjoitukset perustuvat ainoastaan henkilön omiin oletuksiin asiain tilasta.

        nainen jotenkin rajoittaa osallistumista tälle palstalle kirjoitteluun? Mistäköhän johtuu, ettei sosiaalialan ihmiset uskalla tällä palstalla puhua Yhtään Mistään? Luulisi, että sen alan ihmiset juuri toisivatkin esiin eri näkökantoja tähän ihmisten väliseen kanssakäymiseen!? Vai onko niin, että sosiaaliala vetää puoleensa teoreetikkoja, joilla on vaikeuksia esittää Minkään Tason konkreettista väittämää/mielipidettä?! Pelottaako kritiikki? Sitä vain korkeuksista arvostellaan muiden tapaa elää ja viettää aikaansa, niinkö?


    • Sokrates Jr.

      Eikö naimisiin/pysyväksi tarkoitettuun parisuhteeseen mene kaikkia älykkyystasoa edustavia ihmisiä? Usein samalla koulutustatasolla oleviakin, mutta ei välttämättä. Ristiin ja rastiin.

      Paljon mainitaan älykkäiden naisten ratkeamiseta renttuihin, paljon myös menestyvien miesten mieltymiksistä bimboihin. Kuka on "henkisesti kypsä" valintaan?

      (Linnuista esim. joutsenet ovat ikuisesti uskollisia kerran valitulleen - liekö henkinen kypsyys osapuolilla siis samaa tasoa. Monet pikkulintunaaraat taas ovat äärimmäisen uskottomia).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe