Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia?
Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain ilkeää tai ainakin vähintään suutun ja lauon kaikenlaista paskaa.
Tällä viikolla itkin myös liikutuksesta, kun työkaveri piti puhetta jäädessään eläkkeelle.
Kuinka monesti olet itkenyt?
70
393
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Eipä ole tullut yli vuoteen itkettyä, onkohan kiintiö tullut täyteen. Ihan positiivista tämäkin, pitää varoa, että ei kyynisty liikaa tai tule tunteettomaksi. Itkeminen puhdistaa mieltä ja olisi hyvä asia. Ei vaan irtoa, kyyneleet.
- Anonyymi00002UUSI
Naiselta tämä, ohimennen avauduin...
Onhan se hyvä itkeä välillä, mutta se on aika kuluttavaa, jos sitä jatkuvasti itkeä tihrustaa.
Itsellä ollut aina se ongelma, että itken sekä ilosta, liikutuksesta, surusta jne.
Pahimmillaan kun katsoo elokuvaa, niin itkee vuorotellen ilosta ja surusta. Siksi liian tunteelliset elokuvat eivät sovi itselleni.
Totta kuitenkin, että on se ihan hyvä välillä tirauttaa kyyneliä, niin tietää olevansa tunteva ihminen.
Miehet eivät juuri itke. Itse en ole välttämättä itkenyt koko tänä vuonna ollenkaan. Jostain olen liikuttunut, mutta en välttämättä kyyneliä vuodattanut. Kun kerran olin onnettomasti rakastunut niin silloin itkin ja äitini kuolinpäivänä. Miehelle pitää olla jotain todella suurta, että itkee. Kuulemma mieshormoni vaikuttaa siihen, että kyyneleitä ei muodostu. Kolme viikkoa meni äitini kuolemasta, kun seuraavan kerran itkin, mutta sen ajan silmiin koski ja olisin itkenyt. Kyyneleitä ei vain silmiin tullut, vaikka kolme viikkoa itketti. Kaikki miehet ei siis helposti itke.
Niin, harvemmin mies samalla tavalla tunteilee. En tosiaan usko, että liika tunteikkuus on kenellekään hyväksi, ainakaan jos menee itkun puolelle joka kerta.
- Anonyymi00003UUSI
En minäkään lapsena ja nuorena itkenyt, kun se oli miespuoliselle jotenkin noloa. Purin hammasta, tai puhisin kiukusta. Pari-, kolmekymppisenä saatoin joskus harvoin tirauttaa, kun olin hyvin yksinäinen. Nyt keski-ikäisenä liikuttaa välillä liiaksikin: Elokuvien ja sarjojen surut ja ilot, urheilijoiden riemu ja liikutus jne. En kyllä itke, mutta silmät kostuu vähän liiaksikin.
Anonyymi00003 kirjoitti:
En minäkään lapsena ja nuorena itkenyt, kun se oli miespuoliselle jotenkin noloa. Purin hammasta, tai puhisin kiukusta. Pari-, kolmekymppisenä saatoin joskus harvoin tirauttaa, kun olin hyvin yksinäinen. Nyt keski-ikäisenä liikuttaa välillä liiaksikin: Elokuvien ja sarjojen surut ja ilot, urheilijoiden riemu ja liikutus jne. En kyllä itke, mutta silmät kostuu vähän liiaksikin.
Olet harvinainen keski-ikäinen mies. Muista, että tunteikkuus, määrättyyn pisteeseen asti, on vain positiivista.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Just tuon takia monet nuoret naiset innostuu vanhemmista miehistä. Ovat enemmän samalla tasolla tunteiden kanssa ja tunteiden ilmaisussa.
- Anonyymi00016UUSI
Olen itkenyt äidin ja isän, anopin, kissan ja kanarialinnun kuoleman. Viimeksi itkin Japanin koululaisista kertovasta tv ohjelmassa esiintyvästä pienen tytön epäonnistumista rummun lyömisestä. Näki kuinka tyttö tiesi mokanneesa ja sai vielä moitteet. Samalla tavalla olen jäykistynyt epäonnistuessani. Pienenä koetut asiat seuraa ilmeisesti hautaan asti. Olen mies.
- Anonyymi00033UUSI
Minä kerran lompsin kauppaan hirmu tuulen aikana. Hieman hymyilytti kun kaupan myyjä huolestui ja kysyi mikä minulla hätänä. Näytin hirmu itkeneenä. Oikeasti olen tainnut itkeä viimeksi yksin komerossa, kun Katja vainaa kuoli.
Sitä ennen joskus alle 10 vuotiaana. Pyh, jatkuvaa märinää melkein joka vuosikymmenellä.
Toki olen useasti liikuttunut kyyneliin, mutta sitä ei lasketa.
>simiti<
- Anonyymi00004UUSI
Viimeisen viikon ajan koko ajan.
- Anonyymi00005UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Tästä ei voi tykätä. Voimia mitä ikinä käytkään läpi. 💛
Sanotaanpa näin, että eräs elämäni henkilö on pahoittanut mieleni.
Kun sitä mietin, nousee kyyneleet.
Yritän touhuta, niin, että ajatukset ovat muualla.
Kerrottakoon, että hän on hyvin itsekeskeinen ja ehdoton.
Jos asiat eivät mene hänen tahtomallaan tavalla, ei hyvä.
En yskonut, että tällaisiakin päiviä voi tulla.
Vilma
Olen vähän vihainenkin, mutten pääse sitä ilmaisemaan.
Paska mies?
Mutta minähän en mielistele. Anonyymi00005 kirjoitti:
Sanotaanpa näin, että eräs elämäni henkilö on pahoittanut mieleni.
Kun sitä mietin, nousee kyyneleet.
Yritän touhuta, niin, että ajatukset ovat muualla.
Kerrottakoon, että hän on hyvin itsekeskeinen ja ehdoton.
Jos asiat eivät mene hänen tahtomallaan tavalla, ei hyvä.
En yskonut, että tällaisiakin päiviä voi tulla.
Vilma
Olen vähän vihainenkin, mutten pääse sitä ilmaisemaan.
Paska mies?
Mutta minähän en mielistele.Ehdoton mies on haaste, jota en itse voisi ottaa vastaan. Uskon sen, että et mielistele.
- Anonyymi00013UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ehdoton mies on haaste, jota en itse voisi ottaa vastaan. Uskon sen, että et mielistele.
Kuka nyt haluaisi ehdottoman miehen elämäänsä. En minä ainakaan!
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuka nyt haluaisi ehdottoman miehen elämäänsä. En minä ainakaan!
Mies saattaa myös alkaa muuttumaan sellaiseksi iän myötä. Ei aina, mutta joskus, jos malli on ollut sellainen.
- Anonyymi00006UUSI
En ole laskenut. Olen nyt turvallisessa tilassa, jossa kyyneleet saa tulla milloin tarvii. Mutta käynkin läpi suhteen loppumista.
En ole itkenyt, mutta olen käynyt muutamia, syvälle tunteisiin käyviä, keskusteluja.
Olen pahoillani, jos sinun mieltäsi on pahoitettu ja sinua on loukattu. Todella ikävää tuollainen. Rohkaisen ja kannustan sinua olla välittämättä kiusaajista.
(ystävän rohkaiseva taputus olalle)- Anonyymi00008UUSI
Minä itken välillä silkasta uupumuksesta. Kun saa nukuttua 4-5 tuntia yössä, ei se mihinkään riitä. Viime vuonna kaamoksen aikaan nukuin öisin 7-8 tuntia. Hermosto ihan pskana. En vaan saa sopeutettua itseäni tähän maailmaan enää. Jos saan asiat järjestettyä, lähden lomalle jonnekin joksikin aikaa tammi-helmikuussa. Pois näistä ympyröistä.
"Lähdetään kauas pois, sinne mis' on lämmin, ja niin paljon elävämmin, loistaa tähdet ja kuu.."
Raappana / Kauas pois
https://youtu.be/Exxj6JjeuBg?si=EdjRqjj1p-VerWVV
(Tuli vain kommentistasi ja lämmön kaipuusta mieleen).
Jaksamista uupumuksen keskelle. 💛- Anonyymi00012UUSI
tsiisus... 7-8 tuntia yössä.... tuohon kun pystyisi edes joskus. tosin enhän minä edes pystyisi makaamaan paikallaan niin pitkään.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
tsiisus... 7-8 tuntia yössä.... tuohon kun pystyisi edes joskus. tosin enhän minä edes pystyisi makaamaan paikallaan niin pitkään.
Minä pystyn siihen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Aina väsyttää. Edellinen.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Helposti menee, jos tekee fyysistä työtä.
- Anonyymi00031UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Helposti menee, jos tekee fyysistä työtä.
Vaikka olisi fyysistä rasitusta takana, en nuku. Ja välillä torkahtelen ja herään säpsähtäen.
- Anonyymi00009UUSI
en ole itkenyt vuosikausiin. ei minun tarvitse, olen mies.
- Anonyymi00015UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Okei, no se on sinun näkemyksesi elämästä.
no mikä vtun näkemys se nyt sitten on, selitätkö mitä meinaat....?
Anonyymi00015 kirjoitti:
no mikä vtun näkemys se nyt sitten on, selitätkö mitä meinaat....?
Miksi hyökkäät? Tuo oli toteamus vain. Et selvästikään ole tunteileva tyyppi.
- Anonyymi00019UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksi hyökkäät? Tuo oli toteamus vain. Et selvästikään ole tunteileva tyyppi.
no miten vtussa pystyt määrittelemään luonteenlaatuni yhdestä lyhyestä lauseesta??
Anonyymi00019 kirjoitti:
no miten vtussa pystyt määrittelemään luonteenlaatuni yhdestä lyhyestä lauseesta??
Antaa olla. Miksi osallistut keskusteluun, jos sinulle ei saa vastata kuin itse määrittelemälläsi tavalla?
- Anonyymi00020UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Antaa olla. Miksi osallistut keskusteluun, jos sinulle ei saa vastata kuin itse määrittelemälläsi tavalla?
no nytkö ei saisi edes kirjoittaa enää tänne mitään vai? sinäkö sen määräät vai?
Anonyymi00020 kirjoitti:
no nytkö ei saisi edes kirjoittaa enää tänne mitään vai? sinäkö sen määräät vai?
Niinkö minä sanoin? En sanonut.
Mikäli olet se draamahakuinen Väliksen kaveri, niin minua ei kiinnosta draamailla kanssasi. Illanjatkoja.- Anonyymi00023UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Niinkö minä sanoin? En sanonut.
Mikäli olet se draamahakuinen Väliksen kaveri, niin minua ei kiinnosta draamailla kanssasi. Illanjatkoja.no miten tunnistit minut.... luulin olevani anonyymi...
Anonyymi00023 kirjoitti:
no miten tunnistit minut.... luulin olevani anonyymi...
Kirjoitat aina pienellä kaiken.
- Anonyymi00011UUSI
En ole itkenyt kertaakaan!
En kertaakaan. Olen kyllä itkenyt liikutuksesta rottani takia, sairastelevan. Meillä on joku side välillämme ja elekieli. Tuntuu pahalta kun pikkuinen on kipeä, mun rakas. 💔
En mä kovinkaan itke mielioahasta, jollei se liity johonkin toiseen josta välitän ja on paha mieli hänen puolesta. Itseni takia en itke kuin vitutuksesta. Sitäkin melko harvoin. Kiroilen mielummin oloni kuntoon.Ja itken tai liikutun en nyt itkien itke herkemmin, kun nään jotain emootionaalisesti herkkää ja herkistää. Kuten vaikka toisiaan rakastavia ihmisiä. Ne aina muljauttaa sydäntäni kivasti. Se on myötäiloa ja onnea että maailmassa on rakkauttakin kaiken paskan ja turhuuden keskellä.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja itken tai liikutun en nyt itkien itke herkemmin, kun nään jotain emootionaalisesti herkkää ja herkistää. Kuten vaikka toisiaan rakastavia ihmisiä. Ne aina muljauttaa sydäntäni kivasti. Se on myötäiloa ja onnea että maailmassa on rakkauttakin kaiken paskan ja turhuuden keskellä.
Niinpä. Kaiken paskan ja turhuuden keskellä. Hyvin sanottu.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja itken tai liikutun en nyt itkien itke herkemmin, kun nään jotain emootionaalisesti herkkää ja herkistää. Kuten vaikka toisiaan rakastavia ihmisiä. Ne aina muljauttaa sydäntäni kivasti. Se on myötäiloa ja onnea että maailmassa on rakkauttakin kaiken paskan ja turhuuden keskellä.
Huomaan oikein etsiväni niitä merkkejä rakkaudesta tuolla kulkiessani. Epäkohtien sijaan, koska ne piristää mieltä nuo rakkaudelliset tapahtumat.
Toiset vahtii ja kyttää kaikki epäkohdat mistä narista, liian raskasta ranteet auki. Mielummin ettii syitä hymyyn. Liikuttuu niistä.Jasu2025 kirjoitti:
Huomaan oikein etsiväni niitä merkkejä rakkaudesta tuolla kulkiessani. Epäkohtien sijaan, koska ne piristää mieltä nuo rakkaudelliset tapahtumat.
Toiset vahtii ja kyttää kaikki epäkohdat mistä narista, liian raskasta ranteet auki. Mielummin ettii syitä hymyyn. Liikuttuu niistä.Heti lähti "Syypää sun hymyyn" soimaan päässä. Vitsi mulla on joskus sellainen "kävelevä jukeboksi" -olo.
- Anonyymi00017UUSI
Reilu kolmisen vuotta sitten tirautin muutaman pahan olon kyyneleen eron hetkellä ja en sano ettenkö sen jälkeen olisi toisinaan liikuttunut himpun verran, kivestä en ole.
Itsesäälistä ei silloinkaan ollut kyse, silkasta pahasta olosta.
Yleensä vastaan kysyttyyn, että en surusta itke, en ilosta itke, en itke laisinkaan :).
Heikkouden merkki tässä sukupolvessa, siihen on kasvatettu ja kasvettu...tuskin käsitykset siitä isommin tulevat muuntumaanAi itkeminen on mielestäsi heikkouden merkki? Kiitos erilaisesta näkökulmasta, jos ymmärsin oikein.
- Anonyymi00021UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ai itkeminen on mielestäsi heikkouden merkki? Kiitos erilaisesta näkökulmasta, jos ymmärsin oikein.
no mikä "erillainen" näkökulma tuo nyt on? onko se sinun mielestäsi joku vahvuuden merkki sitten?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
no mikä "erillainen" näkökulma tuo nyt on? onko se sinun mielestäsi joku vahvuuden merkki sitten?
jos on niin sinä olet sitten joku supervahvis tms.....
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ihminen joka uskaltaa olla heikko, on vahva.
Hän ei ole riippuvainen yleisestä käsityksestä sen suhteen mikä on heikkoutta ja mikä vahvuutta, vaan uskaltaa näyttää kaikki tunteensa.
Toisilla ei tietenkään ole samanlaista tunteikkuutta ja se on eri asia kuin mitä tässä nyt haen.- Anonyymi00025UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ai itkeminen on mielestäsi heikkouden merkki? Kiitos erilaisesta näkökulmasta, jos ymmärsin oikein.
Ei ihan noin suoraan a:sta b:hen, vaan sukupolveni on kasvatettu uskomaan siten ja elämään siten, toki se minuunkin on juurtunut siinä sivussa, mutta ei niin että itse tulkitsisin sen pelkäksi heikkoudeksi ja kiveen hakatuksi.
Liikun siis harmaalla alueella
Ja en oikeastaan tiedä miksi lähdin aiheesta sepustamaan, noh saa sitä kerran kolmessa vuodessa hairahtua tässäkin 🙄 Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei ihan noin suoraan a:sta b:hen, vaan sukupolveni on kasvatettu uskomaan siten ja elämään siten, toki se minuunkin on juurtunut siinä sivussa, mutta ei niin että itse tulkitsisin sen pelkäksi heikkoudeksi ja kiveen hakatuksi.
Liikun siis harmaalla alueella
Ja en oikeastaan tiedä miksi lähdin aiheesta sepustamaan, noh saa sitä kerran kolmessa vuodessa hairahtua tässäkin 🙄Joo, harmaa alue on ihan ok, kiitos kun sepostit. :)
- Anonyymi00018UUSI
Sinä palstasetä ainakin porailet täällä päivittäin aamusta seuraavaan aamuun.
- Anonyymi00022UUSI
No ohhoh,
Mikäs pitää noin herkillä?
En ole kyllä tällä viikolla itkenyt muiden enkä edes itseni vuoksi, vaikka oma pöljyys se usein eniten suututtaa.
-keinovaginamies-Typerät ihmiset. Jotkut tyypit ovat vain sellaisia, että he ihastuttavat ja toiset vihastuttavat.
- Anonyymi00026UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Typerät ihmiset. Jotkut tyypit ovat vain sellaisia, että he ihastuttavat ja toiset vihastuttavat.
kokeile joskus ajatella järjellä tunteiden käyttämisen sijaan, niin loppuu ne itkemiset...
- Anonyymi00028UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Typerät ihmiset. Jotkut tyypit ovat vain sellaisia, että he ihastuttavat ja toiset vihastuttavat.
Ahaa,
Eli tuo on sinun luontainen olotila.
Tämmöisen tasaisemman kaverin mielestä kuulostaa hieman raskaalta olemisen ja elämisen tavalta, mutta kukin tyylillään. Pääasia että jotenkin viihtyy porskuttamassa.
-keinovaginamies- - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ahaa,
Eli tuo on sinun luontainen olotila.
Tämmöisen tasaisemman kaverin mielestä kuulostaa hieman raskaalta olemisen ja elämisen tavalta, mutta kukin tyylillään. Pääasia että jotenkin viihtyy porskuttamassa.
-keinovaginamies-nämä on nyt selkeästi naisten juttuja.... ei kannata sekaantua...
yhtä hyvin voisi vaan hakata päätään seinään, sama lopputulos.. mutta pääsisi helpommalla..
- Anonyymi00027UUSI
Mä tarviin alkoholia tai jonkun muun laukaisevan vaikutuksen itkuuni.
Pitää päästä jonkun laidan yli, että se tulee...
En käsitä mikä siinä on...
Ja silti se on jotenkin "jarrutettua". Se ei tule vapaasti.
"Pään sisäisiä" juttuja. "Lukkoja"...
Tiedän, että se ei ole ok, mutta en voi sille mitään....vielä.- Anonyymi00029UUSI
En siis "järjellisesti" kytke itkemistä "heikkouteen", mutta menttaalisesti ehkä.
Ja koen että mun pitää olla vahva, liittyen jälkikasvuuni ja lähimmäisiini.
Mun päässä on oletuksena ottaa vastuuta liian paljon...ja jokin "luhistuminen" hetkeksikin toisi vaan huolta lisää. Itkun "nielaiseminen" ehkä pitää jotain edes "kontrollissa. (Lue: omissa käsissä)
Mieli on jännä juttu...🤔 - Anonyymi00038UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ehkä sinuna olisin itselleni armollinen. 💛
Olenkin... mielestäni...
Mutta ei joku 35 vuotta totuttu asia käänny jollain yhdellä mietteellä noin vaan...
Pitää osata altistua uudelle tavalle rlää pitkään, että jokin muuttuu....
Itken todella harvoin. En pidä itkemisestä. Se ei helpota oloa, vaan tekee olon entistä kurjemmaksi. Ikään kuin viimeinen keino purkaa huonoa oloa, kun kaikki muut mekanismit pettävät. Siksi pyrin ratkaisemaan mieltä askarruttavat asiat järjellä. Ja jos järki ei toimi, niin raivolla.
- Anonyymi00030UUSI
Olet ehkä oppinut pienenä saamaan jotain helpotusta ulkopuolelta itkuusi, mutta aikuisena et...
Koska olet aikuinen...
Aikuisena se lohtu pitää tulla itsestä... ei ulkoa päin vanhemmilta.... Anonyymi00030 kirjoitti:
Olet ehkä oppinut pienenä saamaan jotain helpotusta ulkopuolelta itkuusi, mutta aikuisena et...
Koska olet aikuinen...
Aikuisena se lohtu pitää tulla itsestä... ei ulkoa päin vanhemmilta....En ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kantilta. Jos haluaisin itkeä jotakin ihmistä vasten, kyllä minulla sellaisia ihmisiä löytyy elämästäni. Mutta miksi tekisin niin? Tai vastaavasti miksi itkisin itsekseni? Mitä itkemisellä pyritään saavuttamaan? En ymmärrä. En koe tarvetta itkemiselle.
- Anonyymi00032UUSI
Palstakamu kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kantilta. Jos haluaisin itkeä jotakin ihmistä vasten, kyllä minulla sellaisia ihmisiä löytyy elämästäni. Mutta miksi tekisin niin? Tai vastaavasti miksi itkisin itsekseni? Mitä itkemisellä pyritään saavuttamaan? En ymmärrä. En koe tarvetta itkemiselle.
Haluat lohdutusta... sen halun ilmaiseminen pienenä on ollut itkeminen...kuten monen muunkin...mutta lohdutusta ei voi vaatia....
Itku ei siis auta...
Koet pilkkaamista itkemisestä lapsena, joten se ei tuo sinulle hyvää, vaan pahaa...
Ja kun sen merkitys kääntyy noin, niin aika selvää, ettet saa siitä mitään hyvää nytkään... mutta et edelleen saa kaipaamaasi... lohtua.
Tavoittelet sitä muulla tavoin...vaikka kertomalla mielenterveysjuttujasi ja kivalla kettukuvalla täällä? Kuka tietää? Anonyymi00032 kirjoitti:
Haluat lohdutusta... sen halun ilmaiseminen pienenä on ollut itkeminen...kuten monen muunkin...mutta lohdutusta ei voi vaatia....
Itku ei siis auta...
Koet pilkkaamista itkemisestä lapsena, joten se ei tuo sinulle hyvää, vaan pahaa...
Ja kun sen merkitys kääntyy noin, niin aika selvää, ettet saa siitä mitään hyvää nytkään... mutta et edelleen saa kaipaamaasi... lohtua.
Tavoittelet sitä muulla tavoin...vaikka kertomalla mielenterveysjuttujasi ja kivalla kettukuvalla täällä? Kuka tietää?Kerron mielelläni itsestäni lisää. Minulla oli todella turvallinen lapsuus. Sain aina syliä sitä halutessani. Jos minua itketti, ympärilläni oli useita henkilöitä, jotka vastasivat tunteeseeni.
Ja vastaavasti jos haluan lohtua nykyisyydessä, sitä olisi tarjolla enemmän kuin sille on tarvetta. Minulla on ympärilläni paljon ihania ihmisiä.
Jos haluat tietää mitä saan siitä, että kerron mielenterveysju8ttuja täällä, niin saan siitä tunteen normaaliudesta. Se että saan sanoa olevani hullu jossain ääneen, poistaa siitä koituvan stigman. Jos taas kertoisin mielenterveydestäni oikeassa elämässä, käytännössä elämäni olisi ohi. Minut ristiin naulittaisiin kylähulluna.
Läheisilleni oikeassa elämässä en juuri kerro mielenterveydestäni. Se vain turhaan levittäisi omaa huonoa oloani rakkaitteni harteille.
Mutta mikä oma kokemuksesi on mielenterveysongelmista? Olet maininnut että kärsit niistä.Anonyymi00032 kirjoitti:
Itku ei siis auta...
Tavoittelet sitä muulla tavoin...vaikka kertomalla mielenterveysjuttujasi ja kivalla kettukuvalla täällä? Kuka tietää?PS. Mitä vikaa avatarissani on?
- Anonyymi00034UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Kerron mielelläni itsestäni lisää. Minulla oli todella turvallinen lapsuus. Sain aina syliä sitä halutessani. Jos minua itketti, ympärilläni oli useita henkilöitä, jotka vastasivat tunteeseeni.
Ja vastaavasti jos haluan lohtua nykyisyydessä, sitä olisi tarjolla enemmän kuin sille on tarvetta. Minulla on ympärilläni paljon ihania ihmisiä.
Jos haluat tietää mitä saan siitä, että kerron mielenterveysju8ttuja täällä, niin saan siitä tunteen normaaliudesta. Se että saan sanoa olevani hullu jossain ääneen, poistaa siitä koituvan stigman. Jos taas kertoisin mielenterveydestäni oikeassa elämässä, käytännössä elämäni olisi ohi. Minut ristiin naulittaisiin kylähulluna.
Läheisilleni oikeassa elämässä en juuri kerro mielenterveydestäni. Se vain turhaan levittäisi omaa huonoa oloani rakkaitteni harteille.
Mutta mikä oma kokemuksesi on mielenterveysongelmista? Olet maininnut että kärsit niistä.Mä oon sitä ikäryhmää, että mies kasvatetaan perheen tukipilariksi. Ei niinkään sellaiseksi muumimammamaiseksi pehmeän arvojen suojelijaksi, vaan konkreettisen mekaaniseksi suojelijaksi...
Mutta en ole ihan persoonallisesti siihen ihan ole taipunut.
Mun mielenterveysongelmat liittynee pään sisäiseen sotaan yllämainitun ristiriitaisuuden vuoksi?
Ja btw. Projisoin näitä juttujani sun myötä näin... sovellut siihen hyvin. 🙂 - Anonyymi00035UUSI
Palstakamu kirjoitti:
PS. Mitä vikaa avatarissani on?
Ei mitään.... projisoin senkin kautta omaa jotain juttua. 😄
- Anonyymi00037UUSI
no vihdoinkin joitain järkeviä sanoja tässä keskustelussa!..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618288Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165711Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164721Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2304631Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli384533Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554043Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603900Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793772Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava453715SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1433640