Joulukinkku paistetaan mureaksi. Silloin kypsyy riittävästi ja sieltä poistuu lihasnestitä ja rasvaa. Eikä muistuta kaupan muovipakkausissa olevia siivutettua kinkkuja.
Sulatan kinkun että lämpömittarin viisari näyttää + asteita. Sisälämpö, lämpömittari on riittävän pitkä että menee paksuun kohtaan.
Mittari on oikea pyöreä mittari viisarilla ja se reagoi heti ja on erittäin tarkka. Hyvän mittarin voi todeta siitä että näyttää huone lämmön ja kun työntää kylmään kinkkuun niin putoaa välittömästi.
Kinkki ilman pussia ritilän päälle ja alapuolelle pelti jossa vettä ralle joka tippuu.
Uuniin 200c ja oman maun mukaan 30min tai kauemmin. Lämmön pudotus reulu 100c - 150c.
Niin kauan kun sisälämpö siellä kinkun keskellä näyttää vähintään 85c
Nyt on oikein paistettu kinkku.
Joulukinkun paisto-ohje. Oikea ohje = mureaksi
Anonyymi-ap
5
254
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Näin tehty aina ja parasta.
- Anonyymi00002
Ensimmäiselle kilolle tunti seuraaville puoli tuntia. 250 C ensimmäinen puolituntia ja sitten uunin lämpötila 120. Kinkku uunista kun mittari näyttää 79 asettta. Huomenna uuniin ja aattona kuorruttaminen.
- Anonyymi00003
>> Isossa kinkussa tunti suuntaan tai toiseen tekee siitä syömäkelvottoman. <<
Yksi "Grillaavan rouvan" aivopieraisuista. Oikein pohjanoteeraus .- Anonyymi00004
En minä ainakaan pilaa joulua sillä, että syön raakaa sianlihaa. Siksi paistan kinkkuni lämpömittarilla, en kellolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091310
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129674- 70666
- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32448- 51445
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 49437
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e83434- 52403
- 42400