Eli rauhallista ja hyvää Joulua kaikille.
Rajanne muistaen, syökää ja muutenkin olkaa ihmisiksi.
(itsekin pyrin pitämään suklaankulutuksen kohtuullisena)
((itse en varsinaisesti vietä, mutta täytyy käydä katsomassa miten eräs iäkäs ihminen voi ja naapurin luona on nuorisoa, joten lähipäivinä on lautapelien aika))
Jouluntoivotus
50
413
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kiitos. Samoin sinne!
Onkohan kaupoissa suklaatappelu jo alkanu? Mulla on iso fasun rasia, että ihan pakko ei oo tänää kauppaan mennä. - Anonyymi00002
Tämä on niin herkkää nykyaikana. Toisille se on yulea, toisille Joulua ja mitä kenellekin lahkolle. Uskaltaako tässä enää mitään sanoa?
Ehkä ilmaisen kuten rapakon taustan väki: Onnellisia Lomapäiviä :)
-keinovaginamies-- Anonyymi00005
Hyvvie pyhhie!
- Anonyymi00003
Ootko ollu kilttinä?
Syön miten sattuu ja nukun epämääräisesti.
Liikuntaa ei ole tullut harrastetuksi.
Laiskuuttakin esiintyy.
En siis ole ollut.- Anonyymi00009
buddy-love kirjoitti:
Syön miten sattuu ja nukun epämääräisesti.
Liikuntaa ei ole tullut harrastetuksi.
Laiskuuttakin esiintyy.
En siis ole ollut.Lahjoja kuitenkin tuli?
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lahjoja kuitenkin tuli?
Ei ainuttakaan.
Ei meillä varsinaisesti vietetä.- Anonyymi00010
buddy-love kirjoitti:
Ei ainuttakaan.
Ei meillä varsinaisesti vietetä.Miksei?
- Anonyymi00011
buddy-love kirjoitti:
Ei ainuttakaan.
Ei meillä varsinaisesti vietetä.Entä jos kuitenkin saisit lahjan?
- Anonyymi00004
Kiitos, ja rauhallisia pyhäpäiviä sullekin.
xLiner Kiitos samoin. Hyvää ja Rauhallista Joulua! 🧑🎄🌟
Kiitos.
(Kävin sitä vanhusta katsomassa ja oli virkeänä ja jopa leiponut.
Pitäisi ehkä vilkaista myös erästä toista, joka on vanhainkodissa).
((Kaikenlaisia velvollisuuksia kertyy))buddy-love kirjoitti:
Kiitos.
(Kävin sitä vanhusta katsomassa ja oli virkeänä ja jopa leiponut.
Pitäisi ehkä vilkaista myös erästä toista, joka on vanhainkodissa).
((Kaikenlaisia velvollisuuksia kertyy))Olet tosi huomaavainen, kun kävit katsomassa vanhusta. Sinun jouluvierailusi piristi häntä varmasti.
Ihminen, joka välittää, hänellä on aina velvollisuuksia. Eikä ne edes tunnu velvollisuuksilta, vaan lähimmäisen huomioimiselta.tosi.typy kirjoitti:
Olet tosi huomaavainen, kun kävit katsomassa vanhusta. Sinun jouluvierailusi piristi häntä varmasti.
Ihminen, joka välittää, hänellä on aina velvollisuuksia. Eikä ne edes tunnu velvollisuuksilta, vaan lähimmäisen huomioimiselta.Tuo oli kevyt reissu, mutta osa niistä velvollisuuksista ei ole yhtä mukavia.
En kuitenkaan listaa noita asioita.
(lähinnä minua, erakoitumiseni seurauksena, rasittaa monien ihmisten näkeminen, vaikka sinänsä pidänkin ihmisistä)buddy-love kirjoitti:
Tuo oli kevyt reissu, mutta osa niistä velvollisuuksista ei ole yhtä mukavia.
En kuitenkaan listaa noita asioita.
(lähinnä minua, erakoitumiseni seurauksena, rasittaa monien ihmisten näkeminen, vaikka sinänsä pidänkin ihmisistä)Onko sinulla aikoja, jolloin erakoitumisesi on kaikkein raskainta?
Ymmärrän, jos ihmisten seura tuntuu joskus rasittavalta, etkä jaksaisi ihmisten läsnäoloa. Kuitenkin olisi suotavaa, että viettäisit aikaa ja seurustelisit muiden kanssa. Ei tee hyvää vetäytyä liikaa omiin oloihinsa.
Tiedän, että jokainen tekee surutyötä omalla tavallaan ja prosessi saattaa kestää vuosikausia. En puutu siihen asiaan. Tuo on yksilöllistä. Sinun on kuunneltava itseäsi ja sydäntäsi. Menet voimiesi ja jaksamisesi mukaan.
- Anonyymi00006
Samoin joulut ketkä sitä viettävät, minä en vietä edes Yulea joka oli sunnuntaina. Vuoden vaihtumisessa on taas sitä jotain eli aurinko kiertänyt taas yhden kerran maan......vai oliko se toisinpäin 🙄
Aurinko ja maa kiertävät yhteistä painopistettään, joka sattuu sijaistemaan auringon sisäpuolella.
(ja se painopiste myös liikkuu muiden planeettojen vaikutuksen takia)
Hyviä pyhiä sinullekin Buddy! Äläkä kitsastele sen suklaan kanssa. Jouluna saa ja pitääkin herkutella.
- Anonyymi00007
osaisitko selittää että miksi jouluna pitää herkutella ts. ylensyödä?
Mutta kun on tullut jo aiemmin syötyä liikaa suklaata, joten pitäsi siis rajoittaa.
(huomaa, miten tuo on ilmoitettu passiivissa, eli en ole lainkaan vastuussa syömisistäni, vaan niistä päättää "joku ihan muu").Anonyymi00007 kirjoitti:
Se jos yhtenä päivänä, tai vaikka viikkona, söisi epäterveellisesti tai liikaa ei vaikuta mihinkään. Turha siis juhlapäivinä kitsastella. Jos on läski kuten minä, on vika ihan jossain muussa kuin joulussa.
- Anonyymi00008
Palstakamu kirjoitti:
Se jos yhtenä päivänä, tai vaikka viikkona, söisi epäterveellisesti tai liikaa ei vaikuta mihinkään. Turha siis juhlapäivinä kitsastella. Jos on läski kuten minä, on vika ihan jossain muussa kuin joulussa.
mutta kun tuossa nimeomaan todettiin että "pitääkin" herkutella, kiinnostaisi vaan tietää että miksi pitää. minulla on siitä sanottavaa mutta haluaisin ensin kuulla tuon ipanan perustelun, vai mikä lie se olikaan...
jos olet läski.... niin tietenkään vika ei koskaan ole sinussa itsessäsi.. muista se!... Anonyymi00007 kirjoitti:
Se on vanha tapa minulla. Kuten olen jo aimmin maininnut, lapsuuteni oli erittäin köyhää. Juuri ja juuri oli leipää pöydässä, saati mitään muuta.
Mutta jouluksi äitivainaa laittoi pöydän notkumaan ruokaa ja sitä sai syödä niin paljon kuin jaksoi. Ja ruokaa ei korjattu pois, vaan sitä sai santsata yölläkin.. ja herkkuja kuten pipareita ja torttuja oli yllin kyllin. Suklaatahan meillä ei tosin ollut mutta ruokaa piisasi.
Joulu on herkuttelua varten. Toki voihan joulun viettää hartaasti paastoten, sehän on jokaisen oma valinta miten joulunsa viettää. Minulle se on herkuttelun aikaa. Ei sen kummempaa.buddy-love kirjoitti:
Mutta kun on tullut jo aiemmin syötyä liikaa suklaata, joten pitäsi siis rajoittaa.
(huomaa, miten tuo on ilmoitettu passiivissa, eli en ole lainkaan vastuussa syömisistäni, vaan niistä päättää "joku ihan muu").Oih.. käske sen joku muun pitää turpansa kii ja nauti suklaasta hyvällä omatunnolla. :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oih.. käske sen joku muun pitää turpansa kii ja nauti suklaasta hyvällä omatunnolla. :)
Ei se ole varsinaisesti nautinto, jos lähes huomaamattani kulutan suklaavarastot loppuun.
(alitajuntani hoitaa nuo asiat ilman tietoisuuden läsnäoloa, joten sitten vain yllätyn, että mihin ne taas hävisivät)buddy-love kirjoitti:
Ei se ole varsinaisesti nautinto, jos lähes huomaamattani kulutan suklaavarastot loppuun.
(alitajuntani hoitaa nuo asiat ilman tietoisuuden läsnäoloa, joten sitten vain yllätyn, että mihin ne taas hävisivät)Jaa.. sulla siis on rajalliset suklaavarastot..? En usko, en sit millään. Onneksemme kaupat on auki joulunakin. Sieltä lienee saa lisää suklaatia.
Mutta noin niinkui aikuisten oikeasti.. miksei elämästään saisi nauttia. Jos suklaati tai jokin muu on heikkoutena, niin entä sitten. Me eletään vain kerran. Ja sitä voi sit miettiä, miten sen ainokaisensa haluaa elää.
Elääkö siten kuin pitäisi elää vai siten kun tykkää elää.Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. sulla siis on rajalliset suklaavarastot..? En usko, en sit millään. Onneksemme kaupat on auki joulunakin. Sieltä lienee saa lisää suklaatia.
Mutta noin niinkui aikuisten oikeasti.. miksei elämästään saisi nauttia. Jos suklaati tai jokin muu on heikkoutena, niin entä sitten. Me eletään vain kerran. Ja sitä voi sit miettiä, miten sen ainokaisensa haluaa elää.
Elääkö siten kuin pitäisi elää vai siten kun tykkää elää.Oikeastaan ainut heikkouteni ovat suklaa ja leivonnaiset, joten sikäli elämä on melko järjestyksessä.
Kuitenkin, pitäisi pudottaa painoa, sillä se olisi hyödyllistä.buddy-love kirjoitti:
Oikeastaan ainut heikkouteni ovat suklaa ja leivonnaiset, joten sikäli elämä on melko järjestyksessä.
Kuitenkin, pitäisi pudottaa painoa, sillä se olisi hyödyllistä.Ymmärrän pointtisi hyvin. Lihavuus on haitta, mutta muista että elämää eletään vain kerran. Kun aika jättää, niin si sen ole niin väliä minkä kokoinen olet. Tosin lihavat harvoin elävät vanhaksi.. elämä pitää priorisoida. Ite syyllistyn naatiskelemaan ja piutpaut piittaan miten minun pitäisi elää.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi hyvin. Lihavuus on haitta, mutta muista että elämää eletään vain kerran. Kun aika jättää, niin si sen ole niin väliä minkä kokoinen olet. Tosin lihavat harvoin elävät vanhaksi.. elämä pitää priorisoida. Ite syyllistyn naatiskelemaan ja piutpaut piittaan miten minun pitäisi elää.
Olen haaveillut, että tekisin reissun, jossa kävisin Euroopan parhaissa kahviloissa ja testaisin niiden kakkuvalikoiman.
- Anonyymi00012
Pikku-pirpana kirjoitti:
Se on vanha tapa minulla. Kuten olen jo aimmin maininnut, lapsuuteni oli erittäin köyhää. Juuri ja juuri oli leipää pöydässä, saati mitään muuta.
Mutta jouluksi äitivainaa laittoi pöydän notkumaan ruokaa ja sitä sai syödä niin paljon kuin jaksoi. Ja ruokaa ei korjattu pois, vaan sitä sai santsata yölläkin.. ja herkkuja kuten pipareita ja torttuja oli yllin kyllin. Suklaatahan meillä ei tosin ollut mutta ruokaa piisasi.
Joulu on herkuttelua varten. Toki voihan joulun viettää hartaasti paastoten, sehän on jokaisen oma valinta miten joulunsa viettää. Minulle se on herkuttelun aikaa. Ei sen kummempaa.okei, no selvisi nyt samalla että miksi köyhät ovat lihavia.
ehkä toimit niin alitajuisesti, että pitää syödä kuin viimeistä päivää.
joulu on pakanallinen bakkanaali, siksi siihen kuuluu ylenmäärin kaikenlaista, ylensyönti ja ylenjuonti ja ylenanto... siten kunnioitetaan runsauden jumaluuksia.
se on paljon vanhemaa kuin joku kristinusko ja sen esittämät hyvinkin päinvastaiset ajatukset. buddy-love kirjoitti:
Olen haaveillut, että tekisin reissun, jossa kävisin Euroopan parhaissa kahviloissa ja testaisin niiden kakkuvalikoiman.
Hurja haave. Kertakaikkinensa. Minä itse tyydyn lähimarketin herkkuihin. Mutta minäpä olenkin köyhä.
Toi sun haaveesi on aika siisti kuiteskin. Aiotko edes yrittää toteuttaa sitä?- Anonyymi00013
Voi pirppis. Mulla on vieläkin Julia konvehti karkkeja, sekä lanttulaatikkoa. Uutenavuotena painan varmana tonnin ja tulee satoja kuutioita pierukaasua.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Voi pirppis. Mulla on vieläkin Julia konvehti karkkeja, sekä lanttulaatikkoa. Uutenavuotena painan varmana tonnin ja tulee satoja kuutioita pierukaasua.
Lanttulaatikko on hyvää ja Juliat on mun suosikkejani. Jos asuisit lähempänä, niin voisin tulla verottamaan varastojasi.. :)
Anonyymi00012 kirjoitti:
okei, no selvisi nyt samalla että miksi köyhät ovat lihavia.
ehkä toimit niin alitajuisesti, että pitää syödä kuin viimeistä päivää.
joulu on pakanallinen bakkanaali, siksi siihen kuuluu ylenmäärin kaikenlaista, ylensyönti ja ylenjuonti ja ylenanto... siten kunnioitetaan runsauden jumaluuksia.
se on paljon vanhemaa kuin joku kristinusko ja sen esittämät hyvinkin päinvastaiset ajatukset.Juu.. kristinuskolaiset varastivat joulun Jessen syntymäjuhlaksi. Ja valehtelivatkin koko asiasta.
Kansa ei olisi kääntynyt kristinlahkoon jos vanhat juhlat olisi peruttu. Niinpä kristityt omivat vanhan kansan juhlat ja muuttivat niitä mieleisekseen. Ja kansa uskoi. Tyhmä kansa.
Kristinusko on eräällä tavalla hyvin samanlaista kuin persut nykyään. Ja kansa uskoo. Tyhmä kansa. Populistinen juttu.- Anonyymi00014
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. kristinuskolaiset varastivat joulun Jessen syntymäjuhlaksi. Ja valehtelivatkin koko asiasta.
Kansa ei olisi kääntynyt kristinlahkoon jos vanhat juhlat olisi peruttu. Niinpä kristityt omivat vanhan kansan juhlat ja muuttivat niitä mieleisekseen. Ja kansa uskoi. Tyhmä kansa.
Kristinusko on eräällä tavalla hyvin samanlaista kuin persut nykyään. Ja kansa uskoo. Tyhmä kansa. Populistinen juttu.kristinuskon tullessa tilanne oli se että joko tunnustat uskosi, tai tunnet miekan terän sisälläsi. ei ollut kovin vaikea valinta tehdä. samoin i-slami leviää nykyään ympäriinsä, vastaava uskonto vastaavasta maasta kotoisin.
älä sotke uskontoa politiikkaan. ei hyvä.
vertaisit ennemmin vaan perussuomalaisia nazeihin niin olisi lähempänä totuutta. joskus hieman turhankin lähellä.... Anonyymi00014 kirjoitti:
kristinuskon tullessa tilanne oli se että joko tunnustat uskosi, tai tunnet miekan terän sisälläsi. ei ollut kovin vaikea valinta tehdä. samoin i-slami leviää nykyään ympäriinsä, vastaava uskonto vastaavasta maasta kotoisin.
älä sotke uskontoa politiikkaan. ei hyvä.
vertaisit ennemmin vaan perussuomalaisia nazeihin niin olisi lähempänä totuutta. joskus hieman turhankin lähellä....No natseihin en vertaa mitään.. ovat ihan oma lukunsa! Kristinuskon nimeen on tapettu ja kuollut ihmisiä mittavia määriä ja se on fakta.
Ihan alkuun uskonto oli hyvin populistinen joka lupaili hyvää ja kymmenen kaunista .. kasvanut tässä vuosisatojen aikana moneen suuntaan. Myös miekalla kuten sanoit. Ylläri pylläri sinulle, kristinuskolla ja islamilla on yhteiset juuret ja sama jumala. Se, miten palvotaan ja uskotaan sanansaattajiin on erilaista. Eri profeetat ja eri tavat.
Allah on suomennettuna Jumala. Ei nimi. Sillä jumalalla ei saa olla nimeä. Kristinuskot ja islam eriytyivät hyvin aikaisin alkuperäisestä alku-uskonnosta joka oli yhteinen. Tuolloin vuonna nakki ja muusi alku-uskonto oli hyvin populistinen ja lupasi kuoleman jälkeistä pelastusta jos eläisi säännöstön mukaan.
Eläminen ei ollut tuolloin kovinkaan herkullista touhua, niin kuoleman jälkeinen paratiisi tai se taivas toi lohtua. Populistista paskaa. Ei vaan pure enää nyky-yhteiskunnassa kun kaikki maallistuvat. Joten pitää luvata kaikkea maallista hyvää ja kymmentä kaunista tässä elämässä, jotta tyhmät uskoo. Kuten persut teki. Ja mikä oli lopputulos .. sama kuin uskonnollakin .. kärsimystä kärsimyksen päälle.
Lupauksia ei pystytä lunastamaan.
Hullujen hommaa.- Anonyymi00016
Pikku-pirpana kirjoitti:
No natseihin en vertaa mitään.. ovat ihan oma lukunsa! Kristinuskon nimeen on tapettu ja kuollut ihmisiä mittavia määriä ja se on fakta.
Ihan alkuun uskonto oli hyvin populistinen joka lupaili hyvää ja kymmenen kaunista .. kasvanut tässä vuosisatojen aikana moneen suuntaan. Myös miekalla kuten sanoit. Ylläri pylläri sinulle, kristinuskolla ja islamilla on yhteiset juuret ja sama jumala. Se, miten palvotaan ja uskotaan sanansaattajiin on erilaista. Eri profeetat ja eri tavat.
Allah on suomennettuna Jumala. Ei nimi. Sillä jumalalla ei saa olla nimeä. Kristinuskot ja islam eriytyivät hyvin aikaisin alkuperäisestä alku-uskonnosta joka oli yhteinen. Tuolloin vuonna nakki ja muusi alku-uskonto oli hyvin populistinen ja lupasi kuoleman jälkeistä pelastusta jos eläisi säännöstön mukaan.
Eläminen ei ollut tuolloin kovinkaan herkullista touhua, niin kuoleman jälkeinen paratiisi tai se taivas toi lohtua. Populistista paskaa. Ei vaan pure enää nyky-yhteiskunnassa kun kaikki maallistuvat. Joten pitää luvata kaikkea maallista hyvää ja kymmentä kaunista tässä elämässä, jotta tyhmät uskoo. Kuten persut teki. Ja mikä oli lopputulos .. sama kuin uskonnollakin .. kärsimystä kärsimyksen päälle.
Hullujen hommaa.ok.... wikipedia nörtti-ipana...
- Anonyymi00017
Pikku-pirpana kirjoitti:
No natseihin en vertaa mitään.. ovat ihan oma lukunsa! Kristinuskon nimeen on tapettu ja kuollut ihmisiä mittavia määriä ja se on fakta.
Hullujen hommaa.Tänään aamulla sain ahaa elämyksen, kun ajattelin wakea ja wokea. Some on tullut uskontojen tilalle.
Voidaan nostattaa massoittain kaunaa tai hurmahenkeä. Anonyymi00016 kirjoitti:
ok.... wikipedia nörtti-ipana...
Mitään wikiä .. dokkareista ja tiekusta.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tänään aamulla sain ahaa elämyksen, kun ajattelin wakea ja wokea. Some on tullut uskontojen tilalle.
Voidaan nostattaa massoittain kaunaa tai hurmahenkeä.Aika hyvä oivallus. Pitänee paikkaansa. Oikein persläpistä hommaa.
- Anonyymi00018UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aika hyvä oivallus. Pitänee paikkaansa. Oikein persläpistä hommaa.
...sanoo itse somea selaava woke-persoona..
Anonyymi00018 kirjoitti:
...sanoo itse somea selaava woke-persoona..
No kaikki some minun elämässäni on tällä palstalla. Joten se siitä väitteestäsi.
Noh rauhallista joulua, aina olen ihmisiksi sen vuoksi ihmiset joutuvat pulaa, jotka ei ole. .
Kiitoksia samoin🤗 Oikein rentouttavaa joulunaikaa.
Suklaita oli jo alessa😋😋😋 Ehkä sinäkin kipaiset kaupoille.?Pyrin välttämään kaupoissa käyntejä näinä aikoina, sillä ihmisiä on yleensä liikkeellä aivan liikaa.
Kaupoissa pitäisi olla valvontakamerat yleiseen nettiin, niin voisi kotona tarkastaa mihin aikaan kannattaa lähteä ostosreissulle.buddy-love kirjoitti:
Pyrin välttämään kaupoissa käyntejä näinä aikoina, sillä ihmisiä on yleensä liikkeellä aivan liikaa.
Kaupoissa pitäisi olla valvontakamerat yleiseen nettiin, niin voisi kotona tarkastaa mihin aikaan kannattaa lähteä ostosreissulle.Tuohan olisi hyvä jos näkisi ruuhka tilanteen. 😁Itsekin huomannut että alkoi jo ennen joulua olemaan kaupoissa liikaa väkeä, jopa päivisin. Yleensä ruuhka aika on siinä klo:17. Nurkilla kun töissäkäyvä saapuu kauppaan. 🙂
- Anonyymi00015
Hyvää Tapsan päivää!
Tahdit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli389313"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn333873Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi852445Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1262426Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.392294Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on251935Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait151600Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.321431- 711267
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721054