Juuri sain viestin hesarin sivuilta.
Mitä mieltä olette?
Tuli aika yllättäen.
Pate Mustajärvi kuollut
75
766
Vastaukset
No tuli kyllä. Ehkä hän salasi asioiden todellisen laidan saatuaan diagnoosin. Lepää rauhassa, Pate. 💛
Tässä Popedan biisissä on aina ollut sellaista rehellisen raakaa tulkintaa, josta pidän.
Tahdotko mut tosiaan
https://youtu.be/yGHmxaYIKmg?si=qJpp1ymk_p-2tBZl
Just meinasin aloittaa aiheesta ketjun. Tuli yllättäen, vaikka Patella kyllä oli syöpä.
- Anonyymi00001
R.I.P
Paten muistolle. Olipa yllätys. Luin jostain, että hänellä on ollut vakavia terveysongelmia.
Kiitos musiikista Pate. Hyvää taivasmatkaa. RIP!- Anonyymi00046
Kuka sanoi että hän on menossa taivaaseen
- Anonyymi00002
En ole juurikaan seurannut Paten uraa, mutta hänellä on ollut suuri vaikutus suomalaiseen musiikkiin. Siitä iso kunnioitus hänelle.
Se, mikä tästä tekee erityisen surullisen on, että Patella vaikutti olevan vielä paljon suunnitelmia. Hän ei vaikuttanut olevan valmis vielä lähtemään ja hänellä olisi takuulla ollut vielä paljon annettavaa taiteensa muodossa. Menetys on toki suurin hänen läheisilleen. Heille lämmin osanottoni ❤️
Aletheias - Anonyymi00003
Kuulosti jo alkujaan mahdolliselta haimasyövältä. Jokin asian uutisoinnissa antoi ymmärtää että aikaa ei ole paljon.
Se ajan ratas...
Höh 😟
xLiner- Anonyymi00004
Tämä tuli mieleen:
https://youtu.be/VLr5VxtXCpw?si=8xj5ldciUh7R0gU8
Jukeboxin luona.
xLiner - Anonyymi00010
piikkiä otettu varmasti, esiintyvä artisti jos oli.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
piikkiä otettu varmasti, esiintyvä artisti jos oli.
Vanhan koulukunnan Suomi-rokkari. Ei ne mitään piikkejä ole vedelleet. Viinaa ja ehkä jotain ”lisäravinteita” korkeintaan.
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Vanhan koulukunnan Suomi-rokkari. Ei ne mitään piikkejä ole vedelleet. Viinaa ja ehkä jotain ”lisäravinteita” korkeintaan.
peukkua ottavaat nykyään rokkarit...
Minulle ei sano koko nimi oikein mitään. Joten lepää rauhassa...
- Anonyymi00005
Onko sulla tapana käydä tuntemattomien hautausmaalla toteamassa ”kyka söö oot, no sama, lepää vain”
Anonyymi00005 kirjoitti:
Onko sulla tapana käydä tuntemattomien hautausmaalla toteamassa ”kyka söö oot, no sama, lepää vain”
Mitä sinä toteaisit, jos sanoisin että Kirvesojan Olli on kuollut?
- Anonyymi00008
Palstakamu kirjoitti:
Joku räppäri?
- Anonyymi00042
Palstakamu kirjoitti:
Kirvesojan Olli oli tosi hyvä tyyppi. Kaikkailtiin sen kanssa tosi paljon.
- Anonyymi00006
Rip Pate....
Tuli kyllä tippa linssiin vaikken mitenkään läheinen ollut, mutta kyllä se julkisuuden henkilön lähtö kuitenkin jollain tavalla koskettaa.
Tässä vaan on sekin juttu, että tällaisissa hetkissä tajuaa, että elämä on täällä rajallinen, minä hetkenä tahansa voi elämä päättyä, eikä siinä auta vaiikka koko maailman omistaisi.- Anonyymi00011
kyllä, julkisuuden henkilöt on niin pyhiä.
- Anonyymi00007
Ja entä sitten?
- Anonyymi00009
Jotenki aavistelin, kun kaikki oli peruttu ja talo myynnissä, että saattohoito enää edessä.
Pate ei näyttänyt terveeltä enää Popedan viimeisillä keikoillakaan. Nyt muistan, että syöpä hänellä oli. Aika nopeasti meni kuitenkin.
Popedaa tuli tosiaan kuunneltua jo ala-aste ikäsestä lähtien. Löysin sen sitten myöhemmin uudelleen. Mulla oli monta levyä ja dvd juhlakonsertista pakkahuoneella. Nyt vaan en mistään löydä, eikä oo laitettakaan millä niitä pyörittäis.- Anonyymi00015
Itse en ole kuunnellut koskaan Popedaa levyltä, eikä kuulu suosikkeihini, mutta aina olen hiteistä tykännyt ja Paten raspista soundista. Nytkin Tidalista kuuntelen muistoa kunnioittaen. Ainoa, joka todella tökkii, on O Lindholmin säveltämä ja Pauli Hanhiniemen sanoittama renkutus: Kakskytä centtiä. Siis hirveämpää pa.kaa ei voi olla. Paten laulu ei ensinnäkään satu täysin luontevasti Lindholmin kankeaan melodiaan ja miten ihmeessä Hanhiniemi on kirjoittanut noinkin typerät sanoitukset?
Anonyymi00015 kirjoitti:
Itse en ole kuunnellut koskaan Popedaa levyltä, eikä kuulu suosikkeihini, mutta aina olen hiteistä tykännyt ja Paten raspista soundista. Nytkin Tidalista kuuntelen muistoa kunnioittaen. Ainoa, joka todella tökkii, on O Lindholmin säveltämä ja Pauli Hanhiniemen sanoittama renkutus: Kakskytä centtiä. Siis hirveämpää pa.kaa ei voi olla. Paten laulu ei ensinnäkään satu täysin luontevasti Lindholmin kankeaan melodiaan ja miten ihmeessä Hanhiniemi on kirjoittanut noinkin typerät sanoitukset?
Hanhiniemen jossain haastattelussa joskus kysyttiin tuosta. Viesti taisi suunnilleen olla, että ei itselleen olisi koskaan kirjoittanut tuota, mutta Popedalle ja Patelle se sopii.
Tiettyä iskelmämäisyyttä niiden Yö-kavereiden ja esim. Stigin kirjoittamissa Popeda kappaleissa. Se "perustuotanto" on enemmän rock. Kuuntelin eilen vähän Ratinan keikkaa 2023 ja Husulan keikkaa 1986. Soittajat oli pääosin vaihtuneet, mutta molemmat bändit ihan hyviä. Suurin ero oli Pate itse, joka 86 lauloi ja 2023 keskittyi pelleilemiseen. Musiikillisesti paras hetki taisi olla kun Jenni Mustajärvi lauloi Eläinten vallankumouksen ja Costellon soolot. Tavallaan ymmärrän. Paten Popeda-jäähyväisiä poppoo oli sinne mennyt katsomaan.scrg kirjoitti:
Hanhiniemen jossain haastattelussa joskus kysyttiin tuosta. Viesti taisi suunnilleen olla, että ei itselleen olisi koskaan kirjoittanut tuota, mutta Popedalle ja Patelle se sopii.
Tiettyä iskelmämäisyyttä niiden Yö-kavereiden ja esim. Stigin kirjoittamissa Popeda kappaleissa. Se "perustuotanto" on enemmän rock. Kuuntelin eilen vähän Ratinan keikkaa 2023 ja Husulan keikkaa 1986. Soittajat oli pääosin vaihtuneet, mutta molemmat bändit ihan hyviä. Suurin ero oli Pate itse, joka 86 lauloi ja 2023 keskittyi pelleilemiseen. Musiikillisesti paras hetki taisi olla kun Jenni Mustajärvi lauloi Eläinten vallankumouksen ja Costellon soolot. Tavallaan ymmärrän. Paten Popeda-jäähyväisiä poppoo oli sinne mennyt katsomaan.Vielä yksi havainto keski-ikäistymisestä. Husulassa Da Da kappaleen kertosäe meni: " mennään ylöspäin, kikkeli , mennään alaspäin, jsbadabaduu " Ratinassa lisäykset olivat jääneet pois.
scrg kirjoitti:
Vielä yksi havainto keski-ikäistymisestä. Husulassa Da Da kappaleen kertosäe meni: " mennään ylöspäin, kikkeli , mennään alaspäin, jsbadabaduu " Ratinassa lisäykset olivat jääneet pois.
Kävin katsomassa vielä Da Da esityksen Pelle Hermannin ajalta. Positiivista ensinnäkin että kipale on pysynyt ohjelmistossa vaikka mitään kytköksiä nyky-Popedaan ei olekaan. Sanoissa oli palattu ilmeisesti levytettyyn alkup. muotoon yöllä yöntä näin / päiväunta näin.
Merkonomit ajaa turbo Saabilla voisi ehkä päivittää 2000-luvulle muotoon sähkö Teslalla tms. Ja ehkä käyvät salaa viiva kaapilla.scrg kirjoitti:
Kävin katsomassa vielä Da Da esityksen Pelle Hermannin ajalta. Positiivista ensinnäkin että kipale on pysynyt ohjelmistossa vaikka mitään kytköksiä nyky-Popedaan ei olekaan. Sanoissa oli palattu ilmeisesti levytettyyn alkup. muotoon yöllä yöntä näin / päiväunta näin.
Merkonomit ajaa turbo Saabilla voisi ehkä päivittää 2000-luvulle muotoon sähkö Teslalla tms. Ja ehkä käyvät salaa viiva kaapilla.ja vielä vähän aiheesta, huolellisen, kriittisen tarkastelun jälkeen. Melkoinen kuohinta oli Patelle matkan varrella tapahtunut kun 80-luvun railakkaan iloisesta rokkipumpun hoilaajasta oli tullut Ukkometsoa ja Lihaa ja Perunaa väsyneesti jaaritteleva Patu. Mutta samaa tahtia varmaan väsyneet ne faninsakin. Voi tylsyys jotain 55-vuotiasta entistä pissaliisaa.
scrg kirjoitti:
ja vielä vähän aiheesta, huolellisen, kriittisen tarkastelun jälkeen. Melkoinen kuohinta oli Patelle matkan varrella tapahtunut kun 80-luvun railakkaan iloisesta rokkipumpun hoilaajasta oli tullut Ukkometsoa ja Lihaa ja Perunaa väsyneesti jaaritteleva Patu. Mutta samaa tahtia varmaan väsyneet ne faninsakin. Voi tylsyys jotain 55-vuotiasta entistä pissaliisaa.
Ukkometso oli kai joku soololevy, enkä kylläkään pitäny siitä yhtään. Liha ja peruna on kyllä hyvä, siinä on otetta ja positiivisuutta.
Muutama kyynel tuli tirautettua
Kai se syöpä oli ärhäkkä. Kasvain siis syöpää.
- Anonyymi00013
Luulisi että viimeiset pari vuotta oli tiedossa tämä keukosyöpä, ei tehnyt vaan sen suurempaa numeroo.
Keikkasuunnittelut oli melkoista elämännälkää ja optimismia Anonyymi00013 kirjoitti:
Luulisi että viimeiset pari vuotta oli tiedossa tämä keukosyöpä, ei tehnyt vaan sen suurempaa numeroo.
Keikkasuunnittelut oli melkoista elämännälkää ja optimismiaSaattoi ollakin, ehkä ennuste oli parempi kunnes muuttui huonommaksi. Syöpä osaa olla häijy. Muka poistuu ja kohta tulee korkojen kera takaisin.
Jasu2025 kirjoitti:
Saattoi ollakin, ehkä ennuste oli parempi kunnes muuttui huonommaksi. Syöpä osaa olla häijy. Muka poistuu ja kohta tulee korkojen kera takaisin.
Niin se Olgakin pari vuotta veivasi hoitojen kanssa, kunnes sitten syöpä selätti. Syöpä on katala kaveri. Jotkut tyypit saakin pois ja elää vuosia, mutta toiset sitten on varmasti kuolemaksi vaikka miten tapellaan vastaan. Antaa hetken toivoa ja sitten vie mukanaan.
- Anonyymi00029
Anonyymi00013 kirjoitti:
Keikkasuunnittelut oli melkoista elämännälkää ja optimismiaOliko keuhkosyöpä? Missä näin muka on kerrottu? Vaan eipä se ulkopuolisille kuulu.
Kilttimies89 - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Oliko keuhkosyöpä? Missä näin muka on kerrottu? Vaan eipä se ulkopuolisille kuulu.
Kilttimies89Ei ollut keuhkosyöpä.
- Sheena
- Anonyymi00014
Onkohan Pate kuollut, kovasti kirjoitellaan.
- Anonyymi00016
Jokainen meistä vuorollaan lähtee autuaammille metsästysmaille en ole omalla kohdallani onnistunu sitäkään nopeuttamaan vaikka olen yrittänytkin sitäkin ja olemassa olo ihan muiden kiusaksi siitä on tullu ihan hauska tapa viettää elämäänsä muut ei välttis pidä siitä mu ei ole minun ongelmani mussa/mulla on paljon ominaisuuksia/piirteitä joita moni vihaa yli kaiken mu se on jotain missä olen onnistunut osittain ainakin en vaan ole saanu kaikkia vihaamaan mua vaikka sitäkin yritin jossai kohti sitä en tiedä onnistuinko siinä että olisin jotain yliluonnollista musta se oli jotain jännää tavoiteltavaa meni kai mielenkiinto siihenkin josai kohti
- Anonyymi00030
Itse onnistunut jo suututtamaan melkein kaikki niin ettei mulla oikeastaan ole enää kavereita mut se on oikeastaan vaan hyvä asia se.
KilttiMies89
- Anonyymi00017
Nämä uutiset voisivat tulla vasta ensivuoden puolella. Vie joulufiilistä. 😢
-H-No mutta voi.
Näille ajan kohdille kun ei mitään voi. Täytyy vaan yrittää olla lataamatta liikaa tunnetta juhlapyhiin.- Anonyymi00043
JeroP kirjoitti:
No mutta voi.
Näille ajan kohdille kun ei mitään voi. Täytyy vaan yrittää olla lataamatta liikaa tunnetta juhlapyhiin.Minulta kuoli läheinen joulukuussa. Joulu pelasti, ei kadottanut fiilistä (vaikka ensin ajattelin toisin).
- Sheena
- Anonyymi00018
Pate teki lähtemättömän vaikutuksen.
Yhteinen ensimmäinen tapahtuma oli varmaan keikalla 1988, silloin hän heitti olut tuopillisen olutta kuuntelijoiden päälle, ja otin siitä kastelusta osumaa.
Karismaattnen kaveri. Itse tykkäsin biisistä "mä tapoin miehen" jossa esiintyi myös pari muuta suomalaista karismaattista kaveria. Toinen biisi mikä tuli yllätyksenä on 20 centtiä, sen kuulin ensimmäisen kerran Finnairin koneessa, ja se tuntui kotoisalta.
Jos tulisi valita yksi helmi helmien joukosta niin Popeda ja Pate osasi sanoittaa suoria tekstejä, mitäs sitä turhaan kiertelemään.
https://www.youtube.com/watch?v=2pUHJKTodgs&list=RD2pUHJKTodgs&start_radio=1
AV - Anonyymi00019
Pate muuten oli varmaan itse kohtalaisen valmis, lanka palaa...
https://www.youtube.com/watch?v=oShV8OAzT_g&list=RD2pUHJKTodgs&index=6
AV- Anonyymi00038
Olikos tuo lyhyenläntä herranen jonkinlaatuinen taiteilija?
- Anonyymi00021
Semmosta se on, ihmiselämä. Legendatkin kaatuu.
Pate tarjos joskus kaljan. Sellaiset artistit muistetaan.
-keinovaginamies-- Anonyymi00022
Sellasetkin muistetaan, joka kännipäiten kävi herkästi vittuileen ja isotteleen..
- Anonyymi00023
Kyllähän tämä siltikin yllätti vaikka näin jo liki 3 kuukautta sitten lehdessä uutisen jossa kertoi että häneltä löydettiin ärhäkkä syöpä. Tulee henkilökohtaisesti liiankin lähelle tämä juttu. Pari läheistä itselläkin mennyt yhtä nopeasti tuollaisen sairauden takia. Surullista, ei voi muuta sanoa.
KilttiMies89 - Anonyymi00024
Ihan normaalia. Kuolemat ja syntymät. Perus kauraa.🤷♀️
Normalejahan ne onkin. Kuoleman ymmärrän hyvin, syntymää en niinkään.
Hienon uran Pate tehny. Ja tästä tulee mieleen, että varmaan meillä kullakin on kirittävää vielä, ennen lopullista päämäärää.- Anonyymi00027
Normaali asia mutta kuitenkin se jostain syystä aina järkyttää vaikka ymmärtääkin että noin tulee käymään ennenpitkää ihan jokaisen kohdalla.
Kilttimies89 - Anonyymi00034
Anonyymi00027 kirjoitti:
Normaali asia mutta kuitenkin se jostain syystä aina järkyttää vaikka ymmärtääkin että noin tulee käymään ennenpitkää ihan jokaisen kohdalla.
Kilttimies89Toisaalta kai sitä pitää olla jotenkin täysin tunteeton ihminen jos ihmisten kuolemat ei hetkauta millään tavalla. Puhun nyt yleisesti pidettyjen ihmisten tai itselle läheisten ihmisten kuolemasta. Se on sitten asia erikseen jos joku on ollut niin kusipää kaikkia kohtaan että kukaan ei jää kaipaamaan.
Kilttimies89
Paten varmaan menehtyi suruun koska pyrki parantaa elämää olla juomatta ja lähti lenkkeilemään. syöpä diagnoosi varmaan vei elämän toivon. Nämä on vain spekulaatiota.
Minulla ei ole mitään tietoa. Suru joulun aikaan ei ole mikään uusi asia.Niinhän ne on harmi juttuja nää. Kun parantaa elintapoja, mutta sitten kuitenkin käy näin. Mutta eipä näille terveysasioille mitään voi.
Birgitte Pardotkin on kuollut. Elikin 91 ikään.
Bardot. Niinhän se olikin. Väärä pee. Kuolema ei jostain syystä hetkauta enää nykyään. Ajattelen pikemminkin, loppui tuonkin murheet samalla.
Jasu2025 kirjoitti:
Bardot. Niinhän se olikin. Väärä pee. Kuolema ei jostain syystä hetkauta enää nykyään. Ajattelen pikemminkin, loppui tuonkin murheet samalla.
Jännää miten itsekin on valmis kuolemaan kun aika tulee. Joku raja on ylitetty siinä, että enää rimpuilisi vastaan ja pitäisi elämää niin ihmeenä, etteikö siitä voisi luopuakin. Onko se sitten vaan henkistä ja fyysistä rajallisuutta ja väsymystä. Ehkä.
- Anonyymi00025
Itsekkin niin sairas jo monessakin mielessä että enemmän jo toivoo kuolemaa kuin elämän jatkumista vaikka ikää ole vielä edes 40.
KilttiMies89- Anonyymi00026
On tässä sitä masennustakin että ei tää mun elämä tästä paremmaksikaan muutu eli olen jo antanut periksi.
KilttiMies89 - Anonyymi00032
Lopeta uikutus, parannat elämääsi (ja toisten).
- Sheena - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Lopeta uikutus, parannat elämääsi (ja toisten).
- SheenaEn mä uikuta, totesin vaan että tässä enää mikään paremmaksi muutu kun samat ongelmat ollu jo 20 vuotta eikä mikään tähänkään mennessä ole paremmaksi muuttunut. Tuntuu että vuosi vuodelta kaikki muuttuu vaan yhä huonommaksi ja elämä kiinnostaa aina vain vähemmän. En siis valita vaan kerroin täysin rehellisesti miltä tuntuu. Itsemurhaa en silti vielä ole yrittänyt ainakaan tosissani. Sitäkään en ihmettelisi vaikka tekisin sen jo ensi vuonna.
KilttiMies89 - Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
En mä uikuta, totesin vaan että tässä enää mikään paremmaksi muutu kun samat ongelmat ollu jo 20 vuotta eikä mikään tähänkään mennessä ole paremmaksi muuttunut. Tuntuu että vuosi vuodelta kaikki muuttuu vaan yhä huonommaksi ja elämä kiinnostaa aina vain vähemmän. En siis valita vaan kerroin täysin rehellisesti miltä tuntuu. Itsemurhaa en silti vielä ole yrittänyt ainakaan tosissani. Sitäkään en ihmettelisi vaikka tekisin sen jo ensi vuonna.
KilttiMies89Ei itsemurha ole huono lähtö.
Sitä on punnittu matkan varrella
Itsekäs ehkä, mutta yksin eletään ja yksin lähdetään, ei tapa sitä asiaa muuta. - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei itsemurha ole huono lähtö.
Sitä on punnittu matkan varrella
Itsekäs ehkä, mutta yksin eletään ja yksin lähdetään, ei tapa sitä asiaa muuta.Joo kyllä aika moni itsemurhaan päätynyt on sitä asiaa varmaan punninnut monelta eri kantilta jopa vuosiakin ellei vuosikymmeniä ennenkuin on päätynyt siihen. Luulisin että tuossa ajassa on kyllä tullut selväksi ettei elämällä ole tarjota sitä mitä olisi toivonut sen tarjoavan. Ja luultavasti kaikki keinot mielialan parantamiseksi on jo kokeiltu niin hyvät kuin huonotkin keinot. Tai onko ne keinot sitten ollut hyviä jos on kuitenkin päätynyt itsemurhan tekemään?
KilttiMies89 - Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Joo kyllä aika moni itsemurhaan päätynyt on sitä asiaa varmaan punninnut monelta eri kantilta jopa vuosiakin ellei vuosikymmeniä ennenkuin on päätynyt siihen. Luulisin että tuossa ajassa on kyllä tullut selväksi ettei elämällä ole tarjota sitä mitä olisi toivonut sen tarjoavan. Ja luultavasti kaikki keinot mielialan parantamiseksi on jo kokeiltu niin hyvät kuin huonotkin keinot. Tai onko ne keinot sitten ollut hyviä jos on kuitenkin päätynyt itsemurhan tekemään?
KilttiMies89"on kyllä tullut selväksi ettei elämällä ole tarjota sitä mitä olisi toivonut sen tarjoavan."
Elämä ei tarjoa mitään, vaan itse pitää olla aktiivinen toimija oman elämänsä suhteen tässä välissä:
"Kerran tänne, tullaan kerran
Täältä lähdetään"
- Sheena
- Anonyymi00028
Olen käynyt Korson Ankka-rockissa, missä Pate lauloi silloisen hitin "Vaimoni on kapiainen" ja sen takia sinne hiekkaiselle urheilukentälle vääntöydyin lapseni kanssa.
Muistoissa!
Vilma - Anonyymi00031
Kaikki kuolee nykyisin, liian aikaisin.. Lepää rauhassa Pate.
- Sheena- Anonyymi00036
Eikai nyt kaikki sentään kuitenkaan?
KilttiMies89 - Anonyymi00047
Anonyymi00036 kirjoitti:
Eikai nyt kaikki sentään kuitenkaan?
KilttiMies89Mitä vanhempi on, ja mitä enemmän sukulaisia/ystäviä/tuttavia on, sitä enemmän kokee menetyksiä kuoleman kautta.
Haloo Helsinki Tuntematon
https://www.youtube.com/watch?v=Ck8zNTzvuII&list=RDvRB_be8jCxU&index=3
- Sheena Anonyymi00047 kirjoitti:
Mitä vanhempi on, ja mitä enemmän sukulaisia/ystäviä/tuttavia on, sitä enemmän kokee menetyksiä kuoleman kautta.
Haloo Helsinki Tuntematon
https://www.youtube.com/watch?v=Ck8zNTzvuII&list=RDvRB_be8jCxU&index=3
- SheenaNiitä on nyt ollutkin paljon. Sukua on lakoontunu isolla viikatteella, mutta se nyt on aika luonnollista, kun ollaan jo aika vanhoja. Sitten on jo melkein kaikki opettajat ja on luokkakavereitakin menny.
Mutta tosiaan lapsuuden merkkihenkilötkin menny irvinit ja juicet. Ja ozzy. Niin ja karpollakaan ei oo enää asiaa. Kummeleista yks hahmo, jope, eikä kaikkee varmaan ees muista.
- Anonyymi00037
Minä olen sitä mieltä, että hän on ihan kuollut.
- Anonyymi00040
Häneltä jäi levyt soimaan, monelta jää vain voudin armonisku...mitataan
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mutta mites mekin saatas niin että levyt jäis soimaan? Tai ainakin nää kirjotukset.
Anonyymi00040 kirjoitti:
Sinänsä toi vouti ei mua liikuta. En mä mikään tyhjätasku oo, mutta hiukan haastavaa realisoida.
- Anonyymi00045
Niin kuolee niinkuin ihmiset kuolee mutta nyt tietenkin se on suuri tähti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217166Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4955303Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1483266Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t412324Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771242Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681188Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133