Rukoushuone

Anonyymi-ap

Helsingin rukoushuone puretaan ja toimipaikka siirretään Keravalle. Se on suunnattoman typerää, taloudellisesti kestämätön ratkaisu. Tilan käyttöä Puistolassa olisi pitänyt suunnitella uudella tavalla mieluummin kuin hakea isompaa tilaa, esimerkiksi jakaa seurojen aikatauluja ja ostaa parkkitilaa kaupungilta.

Tällaisena aikana ei pitäisi tehdä miljoonien investointeja, kun on niin paljon kärsimystä ja vähäosaisia. Olisi parempi suunnata varoja lähimmäisten auttamiseen seurakunnassa. Surullista tällainen rahojen tuhlaaminen, miljoonia varataan, vaikka on jo hyvä rakennus olemassa.

103

1379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Samat sanat sanoi muuten eräs Juudas hetki ennen kuin kavalsi Jeesuksen hehe.

• Anonyymi00002

Mitäs tähän pitäisi sanoa?

Autuas on se mies joka ei pahene minusta.

Nämä Jeesuksen sanat jos ne ovat edes raamatusta kuuluvat nyt meille. Kuinka yksi pahenee rahasta, toinen opista, kolmas pahenee kovista sanoista, yksi pahenee paatumuksen kautta synnin kautta, yksi pahenee kun liian läheinen ihminen on saarnamies, yksi pahenee siitä ja toinen tästä

Mutta nyt teille on sanottu autuas on se mies joka ei pahene minusta.

• Anonyymi00003

Mutta ei tämä pahentunut kuitenkaan sano että hullua on tuo paavin freistailu rahalla kun istuu kaulaketjut puhdasta kultaa kaulassaan, hulluakos tuo kirkon freistailu rahalla kun rakentavat jokaiselle paikkakunnalle miljoonia maksavan kirkon, niin se ei ole hullua mutta se on hullua freistailua rahalla kun lestaadiolainen rakentaa seurakunnan. Kyllä nyt täytyy sanoa että missä kohtaa menee raja eli onkos nyt niin että paavi rakentaa 100miljoonaa maksavan kappelin se ei ole rahalla freistailua mutta kun lestaadiolainen rakentaa miljoonalla tai kolmella seurakunnan tai kuka ties vaikka viidellä tai seitsemällä niin se on kyllä järjetöntä rahan hukkaamista.

Näistä sanoista me kuulemme ettei maailman lapset katso kaikkea hengellisyyttä samojen lasien läpi, muutamissa he näkevät paljon ryppyjä ja muutamissa ei mitään vikaa vaikka veren viat ulottuisivat hamaan taivaan esipihaan ja esikartanoon asti. Kyllä se nyt niin on että väärässä hengellisyydessä kärpänen painaa puhdasta kultaa ja hopea penninki enemmän kuin tuhat kiloa rautaa, mutta oikeassa hengellisyydessä ei paina mitään vaikka mittaisit synnin mitalla jaardi verran Helvetistä ja kaksikymmentäseitsemän jaardia perkeleen helmasta hamaan goosenin maahan asti pelkkää verenvikaa ja syntiä niin kyllä me laskemme tulokseksi Herra on suloinen ja ihana ja ei mitään heistä löydä mutta jumalanlapsista te löydätte vikaa vaikka heidän kasvonsa loistaisi niinkuin stefaanuksen kasvot oikeudessa perkeleitten edessä jotka olivat niinkuin enkelin kasvot.

• Monellakin mittarilla mitattuna olisi parempi varustaa kaksi tai kolme pistettä alueen eri puolille. Saattaiai löytyä valmiita tiloja, ei tarvitsisi rakentaa. Logistiset edut olisivat huomattavat, kun sadan kilometrin seuramatka suuntaansa ei ole normaalia.

• Anonyymi00004

Käytkö sinä siis Lauri esikoislestaadiolaisten seuroissa? Vai miksi sinua niin kovasti kiinnostaa asia?

• Anonyymi00005

Siinä on katsos Lauri kaksi asiaa.

Ensinäkin se että jos on suuri seurakunta niin kun haluat saada sen vallan siitä niin sinun täytyy saada suurimman saarnaajan maine. Kun vkm asuu Lahdessa ei Helsingissä niin tämä asia vaikeentuu huomattavasti..

Vaikka lähetys miehiä on toki Helsingissäkin mutta ei ehkä aivan yhtä kontrollin haluaisia vainoharhaisen sekaisia.

Ja se on tietenkin tämä ensimmäinen asia pitää kontrolli omissa näpeissä.

Toinen asia on se että kun seurakunta tarvitsee saarnaajia ja nyt jos tulisi uusi seurakunta niin uusi seurakunta tarvitsee uusia saarnaajia ja tässä on tietenkin se riski että seulan läpi saattaisi tunkea joku totuuden saarnaajaa kin niin eikö sinua Lauri yhtään pelota se ajatus että sinä tahdot Keravalle uutta seurakuntaa niin että vanha jää toimintaan ja Keravalle tulisi kokonaan uusi seurakunta ja uudet saarnaajat kuka ties vaikka vielä Keravalta kin joku niin eikö pelota ajatus sitten että tämä uusi saarnaaja saattaa hieman olla kallellaan totuuden kuuliaisuuteen Hengen Pyhittämisen kautta siihen saarna virkaan jota hallitsee Jumala eikä ihminen?

Niin todellako sinä haluat seisoa sitä vastaan että on yksi seurakunta johon ei tarvita uusia saarnaajia koska saarnaajia on jo niin paljon?

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Siinä on katsos Lauri kaksi asiaa.

Ensinäkin se että jos on suuri seurakunta niin kun haluat saada sen vallan siitä niin sinun täytyy saada suurimman saarnaajan maine. Kun vkm asuu Lahdessa ei Helsingissä niin tämä asia vaikeentuu huomattavasti..

Vaikka lähetys miehiä on toki Helsingissäkin mutta ei ehkä aivan yhtä kontrollin haluaisia vainoharhaisen sekaisia.

Ja se on tietenkin tämä ensimmäinen asia pitää kontrolli omissa näpeissä.

Toinen asia on se että kun seurakunta tarvitsee saarnaajia ja nyt jos tulisi uusi seurakunta niin uusi seurakunta tarvitsee uusia saarnaajia ja tässä on tietenkin se riski että seulan läpi saattaisi tunkea joku totuuden saarnaajaa kin niin eikö sinua Lauri yhtään pelota se ajatus että sinä tahdot Keravalle uutta seurakuntaa niin että vanha jää toimintaan ja Keravalle tulisi kokonaan uusi seurakunta ja uudet saarnaajat kuka ties vaikka vielä Keravalta kin joku niin eikö pelota ajatus sitten että tämä uusi saarnaaja saattaa hieman olla kallellaan totuuden kuuliaisuuteen Hengen Pyhittämisen kautta siihen saarna virkaan jota hallitsee Jumala eikä ihminen?

Niin todellako sinä haluat seisoa sitä vastaan että on yksi seurakunta johon ei tarvita uusia saarnaajia koska saarnaajia on jo niin paljon?

No, minä vastaan! Olen yhtenäisen Esikoislestadiolaisuuden kasvatti siksi minua kiinnostaa mihin nyt ollaan menossa. Mitään henkilökohtaista intressiä ei ole. Olen sen ymmäränyt jo kauan sitten. Otan Raamatullisen esimerkin. Kun Israel tuli luvattuun maahan joka puolella uhrattiin Herralle. Sitten rakennettiin temppeli ja jumalanpalvelus siirrettiin ja mahdollistettiin vain siellä, mutta katsokaa millainen oli jumalnpalvelus Jeesuksen tullessa. Nyt näyttää olevan pyrkimys keskittämiseen ja samalla kontaktit ulkopuolisiin vähenee. Vai onko se niin kuin joku norjalainen julisti aikanaan, että viimeiset sielut tulevat luonnollisen syntymisen kautta. Ei kai lähetyskäsky ollut ihan sellainen.

• Anonyymi00006
        lauri.lahtinen kirjoitti:

No, minä vastaan! Olen yhtenäisen Esikoislestadiolaisuuden kasvatti siksi minua kiinnostaa mihin nyt ollaan menossa. Mitään henkilökohtaista intressiä ei ole. Olen sen ymmäränyt jo kauan sitten. Otan Raamatullisen esimerkin. Kun Israel tuli luvattuun maahan joka puolella uhrattiin Herralle. Sitten rakennettiin temppeli ja jumalanpalvelus siirrettiin ja mahdollistettiin vain siellä, mutta katsokaa millainen oli jumalnpalvelus Jeesuksen tullessa. Nyt näyttää olevan pyrkimys keskittämiseen ja samalla kontaktit ulkopuolisiin vähenee. Vai onko se niin kuin joku norjalainen julisti aikanaan, että viimeiset sielut tulevat luonnollisen syntymisen kautta. Ei kai lähetyskäsky ollut ihan sellainen.

Ymmärsin viestisi sisällön.

Sinua huolettaa että tapahtuu niinkuin paaville ja viimein käy niin että kun seurakunnan johto eksyy kuolleeseen uskoon niin koko seurakunta menee mukana koska on vain yksi seurakunta.

Tämä on aiheellinen huoli.

Mutta minä muistutan sinulle Lauri että minä olen kuulija en saarnaaja ja tällä minä viittaan siihen että jos saarnaajat ovat pahoja niin ovat kuulijatkin aika viekkaita.

Että jos saarnaajat tahtoo kuollutta jakaa niin katso minäpä tahdon kuitenkin elävää ja en lakkaa siihen asti että sen saan.

Niin jakakoot he sitten kuollutta mutta minä en kuitenkaan lakkaa etsimästä elävää ja mitäpäs silloin merkitsee jos johtaja saarnaa kuollutta, siinähän saarnaa, ja niin kauan kuin se ei minussa pysyvää elämää vaikuta niin se saarna menee tuuleen. Ehkä linnut kuulevat sitä ääntä. Ehkä jos se on sellaista ääntä että se ei vaikuta mitään kauniissa linnuissa niin vaikuttaa se ainakin rumissa linnuissa mutta jos se on kauniimpaa ääntä niin se vaikuttaa kauniimmissa linnuissa tämän maailman tuulessa. Mutta se pitää huomiota että se vaikuttaa linnuissa koska he eivät ole tehneet niin vahvoja pesiä tämän maan päälle ettei tuuli pääsis heihin käymään.

Tässä me näemme ensiksi että jumalansanan saarna ei vaikuta tämän maailman lapsissa jotka ovat tehneet niin vahvat rakennukset tämän maan päälle ettei tuuli eikä aurinko ei sade ei myös rajuilmat eikä pakkanen pääse heihin puremaan heillä on aina turva siinä mitä he ovat tänne rakentaneet ja ostaneet itselleen ajalliseksi turvaksi ja se on niin vahva linna ettei heillä ikinä herää huoli sielunsa pelastuksesta. Heistä me voimme sanoa saarnasitpas sitten elävää taikka kuollutta Jumalansanaa niin se on yhdentekevää ei kumpikaan heihin osu sillä heidän linnansa maan päällä ovat niin vahvat että heillä on toivo maallisen elämän päälle.

Kuitenkin taivaan alla kuuletko Lauri on myös taivaan lintuja jotka eivät ole tehneet niin vahvoja pesiä tämän maan päälle heihin kyllä pääsee jokainen päivä ja yö käymään tuuli, pakkanen, sade ja lumisade ja auringon paiste ja rajuilmat ja kaikki sään muokkaukset ja kaikki sään tilat mitä on, ja he kyllä tuntevat milloin on hyvä sää ja kun kesää tulee niin heidän kielensä irroitetaan silloin ja silloin alkaa kiitos ja ylistys veisuu ja sillon kuuletko Lauri me emme sano te kesä pääskyset te taivaan leivot te pulmukaiset ja tiaiset elämän puun oksilla kuka teille opetti laulamaan eli kiittämään noin kauniisti kun kesä tuli ja aurinko nousi vaan me tiedämme että Herra opetti heitä veisaaman ja kiittämään siitä lämmöstä joka tuli kun talvi pakkanen väistyi ja ehkä me näemme joskus että joku paavi on tuonut maailmaan suuren kylmyyden mutta niin kauan kun me kuulemme että kesälinnut veisaavat elämän puun oksilla niin me tiedämme että vielä paistaa aurinko goosenin maassa. Ja vasta sitten kun se laulu lakkaa sitten me tiedämme nyt on pakkanen tullut kylmään pohjolaan ja kesälinnut ovat muuttaneet pois lämpimämpään ilmaan. Aamen

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ymmärsin viestisi sisällön.

Sinua huolettaa että tapahtuu niinkuin paaville ja viimein käy niin että kun seurakunnan johto eksyy kuolleeseen uskoon niin koko seurakunta menee mukana koska on vain yksi seurakunta.

Tämä on aiheellinen huoli.

Mutta minä muistutan sinulle Lauri että minä olen kuulija en saarnaaja ja tällä minä viittaan siihen että jos saarnaajat ovat pahoja niin ovat kuulijatkin aika viekkaita.

Että jos saarnaajat tahtoo kuollutta jakaa niin katso minäpä tahdon kuitenkin elävää ja en lakkaa siihen asti että sen saan.

Niin jakakoot he sitten kuollutta mutta minä en kuitenkaan lakkaa etsimästä elävää ja mitäpäs silloin merkitsee jos johtaja saarnaa kuollutta, siinähän saarnaa, ja niin kauan kuin se ei minussa pysyvää elämää vaikuta niin se saarna menee tuuleen. Ehkä linnut kuulevat sitä ääntä. Ehkä jos se on sellaista ääntä että se ei vaikuta mitään kauniissa linnuissa niin vaikuttaa se ainakin rumissa linnuissa mutta jos se on kauniimpaa ääntä niin se vaikuttaa kauniimmissa linnuissa tämän maailman tuulessa. Mutta se pitää huomiota että se vaikuttaa linnuissa koska he eivät ole tehneet niin vahvoja pesiä tämän maan päälle ettei tuuli pääsis heihin käymään.

Tässä me näemme ensiksi että jumalansanan saarna ei vaikuta tämän maailman lapsissa jotka ovat tehneet niin vahvat rakennukset tämän maan päälle ettei tuuli eikä aurinko ei sade ei myös rajuilmat eikä pakkanen pääse heihin puremaan heillä on aina turva siinä mitä he ovat tänne rakentaneet ja ostaneet itselleen ajalliseksi turvaksi ja se on niin vahva linna ettei heillä ikinä herää huoli sielunsa pelastuksesta. Heistä me voimme sanoa saarnasitpas sitten elävää taikka kuollutta Jumalansanaa niin se on yhdentekevää ei kumpikaan heihin osu sillä heidän linnansa maan päällä ovat niin vahvat että heillä on toivo maallisen elämän päälle.

Kuitenkin taivaan alla kuuletko Lauri on myös taivaan lintuja jotka eivät ole tehneet niin vahvoja pesiä tämän maan päälle heihin kyllä pääsee jokainen päivä ja yö käymään tuuli, pakkanen, sade ja lumisade ja auringon paiste ja rajuilmat ja kaikki sään muokkaukset ja kaikki sään tilat mitä on, ja he kyllä tuntevat milloin on hyvä sää ja kun kesää tulee niin heidän kielensä irroitetaan silloin ja silloin alkaa kiitos ja ylistys veisuu ja sillon kuuletko Lauri me emme sano te kesä pääskyset te taivaan leivot te pulmukaiset ja tiaiset elämän puun oksilla kuka teille opetti laulamaan eli kiittämään noin kauniisti kun kesä tuli ja aurinko nousi vaan me tiedämme että Herra opetti heitä veisaaman ja kiittämään siitä lämmöstä joka tuli kun talvi pakkanen väistyi ja ehkä me näemme joskus että joku paavi on tuonut maailmaan suuren kylmyyden mutta niin kauan kun me kuulemme että kesälinnut veisaavat elämän puun oksilla niin me tiedämme että vielä paistaa aurinko goosenin maassa. Ja vasta sitten kun se laulu lakkaa sitten me tiedämme nyt on pakkanen tullut kylmään pohjolaan ja kesälinnut ovat muuttaneet pois lämpimämpään ilmaan. Aamen

Toki sinne voi ostaa aina maksettuja kesälintuja jotka rahaa vastaan seurojen päätteeksi huutaa Herra Jeesus ole kiitetty.

Mutta jos luit tarkkaan Lauri niin sinä huomasit että kirjoitin että tämän viekkaan oma sydän veisaa Herra Jeesus ole kiitetty tai sitten se ei veisaa eikä katsoa veisaako se muilla.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Toki sinne voi ostaa aina maksettuja kesälintuja jotka rahaa vastaan seurojen päätteeksi huutaa Herra Jeesus ole kiitetty.

Mutta jos luit tarkkaan Lauri niin sinä huomasit että kirjoitin että tämän viekkaan oma sydän veisaa Herra Jeesus ole kiitetty tai sitten se ei veisaa eikä katsoa veisaako se muilla.

Kyllä paavi siis yksinkertaisia pettää mutta kesälinnuilla on luontainen tapa etsiä lämpöä ja lämpimämpää ilmaa se tulee verestä. Se ei osaa elää kylmässä ja se huutaa herransa perään siihen asti että lämpö koittaa ja Herra johdattaa kesälintunsa lämpimään ilmaan

Niin me näemme että olkoot paavilla valtaa tahi ei olkoot suuri seurakunta tai ei, niin kuitenkaan niin kauan kun paavilla ei ole valtaa lämpöön niin kesä linnut istuvat jossakin muualla kuin paavin kappelissa tai synagoogassa olkoot niin että vaikka se kerran olisikin ollut lämmin paikka mutta jos se ei enään ole niin ei muuttolintu sitä kysy Herralta afrikkaanko minä menen vai kenties pohjoiseen eli itäänkö vai länteenkö minä lennän mutta hän menee sinne missä on lämmintä ja sinne hän tekee pesänsä elämän puun oksille.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kyllä paavi siis yksinkertaisia pettää mutta kesälinnuilla on luontainen tapa etsiä lämpöä ja lämpimämpää ilmaa se tulee verestä. Se ei osaa elää kylmässä ja se huutaa herransa perään siihen asti että lämpö koittaa ja Herra johdattaa kesälintunsa lämpimään ilmaan

Niin me näemme että olkoot paavilla valtaa tahi ei olkoot suuri seurakunta tai ei, niin kuitenkaan niin kauan kun paavilla ei ole valtaa lämpöön niin kesä linnut istuvat jossakin muualla kuin paavin kappelissa tai synagoogassa olkoot niin että vaikka se kerran olisikin ollut lämmin paikka mutta jos se ei enään ole niin ei muuttolintu sitä kysy Herralta afrikkaanko minä menen vai kenties pohjoiseen eli itäänkö vai länteenkö minä lennän mutta hän menee sinne missä on lämmintä ja sinne hän tekee pesänsä elämän puun oksille.

Eli tiivistetysti ei sinun tule ymmärtää paavin luontoa mutta sinun tulee ymmärtää muuttolinnun luontoa että se lentää aina sinne missä on lämmintä ja siellä se visertää Herralle kauniisti lämpimässä ilmassa auringon paisteen alla. Siellä on muuttolinnut missä on lämmintä. Ja se lämpö ei kysy jos se tänään idästä nousee ja huomenna länteen laskee eli etelästäkö vai pohjoistetako sen pitäisi paistaa? Vaan se paistaa mistä hän tahtoo paistaa. Jos hän äsken tahtoi Israelissa paistaa ja kohta pakanoissa niin sellainen on auringon paiste että idästä se nousee ja länteen se laskee, välillä se paistaa pohjoisessa ja välillä etelässä me emme tiedä aina missä se tahtoo paistaa mutta me tiedämme että muuttolinnut ja kesälinnut ne eivät valehtele koskaan. Vaan siellä missä kuuluu kesälintujen laulu siellä täytyy paistaa viellä kesän lämpö. Sellaiseen meidän on uskottava.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eli tiivistetysti ei sinun tule ymmärtää paavin luontoa mutta sinun tulee ymmärtää muuttolinnun luontoa että se lentää aina sinne missä on lämmintä ja siellä se visertää Herralle kauniisti lämpimässä ilmassa auringon paisteen alla. Siellä on muuttolinnut missä on lämmintä. Ja se lämpö ei kysy jos se tänään idästä nousee ja huomenna länteen laskee eli etelästäkö vai pohjoistetako sen pitäisi paistaa? Vaan se paistaa mistä hän tahtoo paistaa. Jos hän äsken tahtoi Israelissa paistaa ja kohta pakanoissa niin sellainen on auringon paiste että idästä se nousee ja länteen se laskee, välillä se paistaa pohjoisessa ja välillä etelässä me emme tiedä aina missä se tahtoo paistaa mutta me tiedämme että muuttolinnut ja kesälinnut ne eivät valehtele koskaan. Vaan siellä missä kuuluu kesälintujen laulu siellä täytyy paistaa viellä kesän lämpö. Sellaiseen meidän on uskottava.

Mutta mikä rajoittaa vainoamasta?

Jos leikimme eli esitämme ettei kaikki seurakunnat olisi ylhäältä eli viranomaisilta kontrolloituja jos esitämme niin että näin ei ole vaikka niin on mutta jos leikimme ettei ole niin.

Niin mikä silloin rajoittaa?

No juuri se kun muuttolinnun ääni kuuluu useammasta kuin yhdestä seurakunnasta niin se vaikuttaa sen ettei nyt ole aivan varmuutta ketä pitäisi vainota.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mutta mikä rajoittaa vainoamasta?

Jos leikimme eli esitämme ettei kaikki seurakunnat olisi ylhäältä eli viranomaisilta kontrolloituja jos esitämme niin että näin ei ole vaikka niin on mutta jos leikimme ettei ole niin.

Niin mikä silloin rajoittaa?

No juuri se kun muuttolinnun ääni kuuluu useammasta kuin yhdestä seurakunnasta niin se vaikuttaa sen ettei nyt ole aivan varmuutta ketä pitäisi vainota.

Vaikka eihän se ole iso raha seurakunnalle kenellä on miljoonia maksaa yhdelle tai kahdelle kuulijalle että hän välillä vähän irrottaa kieltänsä naama punaisena häpeästä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Vaikka eihän se ole iso raha seurakunnalle kenellä on miljoonia maksaa yhdelle tai kahdelle kuulijalle että hän välillä vähän irrottaa kieltänsä naama punaisena häpeästä.

Mutta en minä heitä tai häntä varmaan nimeltä mainitse? Vai mainitsenko?

Jos sinä Kristusta kiität ääneen ja samaan aikaan kasvosi ovat häpeästä punaiset niin onko tämä luonnollinen yhtälö?

Mitä eri seurakuntien sananpalvelijat ajattelavat tästä eri uskon suunnista?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mutta en minä heitä tai häntä varmaan nimeltä mainitse? Vai mainitsenko?

Jos sinä Kristusta kiität ääneen ja samaan aikaan kasvosi ovat häpeästä punaiset niin onko tämä luonnollinen yhtälö?

Mitä eri seurakuntien sananpalvelijat ajattelavat tästä eri uskon suunnista?

Vaikka voihan se niinkin olla jos olemme öö ystävällisiä eli ajattelemme parhain päin että kun olet tarpeeksi lihava eli huono kuntoinen niin kun sinä pyörit ympäri seurakuntaa ja huudat jne.. Niin se voi hengästyttää ja kun kunto loppuu niin kasvot menevät punaiseksi kun hiki ja lämpö nousee. Minä tiedän sen kun olin lapsena kova pelaamaan salibandya ja silloin oli aina naama punaisena. Ehkä se on hyvin intensiivinen kokemus juosta rukoushuonetta ympäri kiittäen ääneen ja ehkä se käy kunnon päälle ehkä se ei ole häpeää vaan raskasta liikuntaa. Ehkä se on näin. Minä en tiedä. Kumman puolella tahdon olla. Jos äsken puolustin jotain ja nyt olen vastaan. Ei minun tarvitse olla kenenkään puolella sanon mitä ajattelen. Ei minulla ole puolueita. Minä tahdon pysyä totuudessa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Vaikka voihan se niinkin olla jos olemme öö ystävällisiä eli ajattelemme parhain päin että kun olet tarpeeksi lihava eli huono kuntoinen niin kun sinä pyörit ympäri seurakuntaa ja huudat jne.. Niin se voi hengästyttää ja kun kunto loppuu niin kasvot menevät punaiseksi kun hiki ja lämpö nousee. Minä tiedän sen kun olin lapsena kova pelaamaan salibandya ja silloin oli aina naama punaisena. Ehkä se on hyvin intensiivinen kokemus juosta rukoushuonetta ympäri kiittäen ääneen ja ehkä se käy kunnon päälle ehkä se ei ole häpeää vaan raskasta liikuntaa. Ehkä se on näin. Minä en tiedä. Kumman puolella tahdon olla. Jos äsken puolustin jotain ja nyt olen vastaan. Ei minun tarvitse olla kenenkään puolella sanon mitä ajattelen. Ei minulla ole puolueita. Minä tahdon pysyä totuudessa.

Notta vähän surkia yhtälö sää kiität Jeesusta ääneen kasvot häpeästä punaisena.

Mutta kai se niin on sää tiedät kun Kristus tuntuu ihanalta niin sen ääneen sanominen hävettää?

Vai oliko kenties niin että kuin raamattu sanoo ettei hän häpeään joudu... Miten ne sanat sitten kokonaisuudessaan kuuluivatkaan.. Kokemus tietää sanoa että hyvä olo ei häpeä mutta jos vähän Lapin lisää laittaa niin saattaahan sitä vähän hävetä eikö kun puolustaa jotain hävettävää... Mutta kun tämä hävettä nostaa sinut syliinsä niin mikäs silloin hävettää?

Eli kun sinä saat rusinan ja menet kaupungille juhlimaan juhla ateriasta niin minä luulen että kun rikkaat näkevät sinun juhlimisesi niin sinä häpeät vähän köyhyyttäsi.

Mutta jos sinä istut juhla aterialla täynnä hyvää juomaa ja kaikkea rikasta ruokaa ja herkkuja ja kohta sinä menet kaupungille ja näet köyhän ja julistat hänelle ääneen millä aterialla sinä äsken olit niin katso minä luulen sinä et häpeää tunne! Aamen.!

• Anonyymi00040

Kommentoin sekä alotusta että lauri lahtisen kommenttia. Olen itse vl ja sivusta seurannut esiköislestadiolaisten tekemisiä. Minusta kans vaikuttaa typerältä siirtää rukoushuone puistolasta keravalle. Olisihan puistolaan ympäri helsingin seutua paljon parempi kulkea kun keravalle. Puistolan rukoushuone vaikuttaa myös hyväkuntoiselle ja hoidetulle rakennukselle joten on sääli jos tämä päädytään purkamaan. Laurilahtista siteeraten olisi paljon järkevämpää säilyttää rukoushuone puistolassa ja perustaa kaksi uutta rukoushuonepaikkaa kuten meilläkin tehtiin 90 luvun loppupuolella.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kommentoin sekä alotusta että lauri lahtisen kommenttia. Olen itse vl ja sivusta seurannut esiköislestadiolaisten tekemisiä. Minusta kans vaikuttaa typerältä siirtää rukoushuone puistolasta keravalle. Olisihan puistolaan ympäri helsingin seutua paljon parempi kulkea kun keravalle. Puistolan rukoushuone vaikuttaa myös hyväkuntoiselle ja hoidetulle rakennukselle joten on sääli jos tämä päädytään purkamaan. Laurilahtista siteeraten olisi paljon järkevämpää säilyttää rukoushuone puistolassa ja perustaa kaksi uutta rukoushuonepaikkaa kuten meilläkin tehtiin 90 luvun loppupuolella.

Ette varmaan ymmärrä sitä mutta nämät Laurin sekä vl sanat ovat esikoislestaadiolaisille vain vahvistus että ovat oikealla tiellä. Mutta en varmaan viitsi selittää että miksi. Mitä enemmän siis vastutatte siitä suuremmalla varmuudella he perustavat yhden seurakunnan Keravalle.

Näin koska he ajattelevat että mitä maailma vastustaa se on Pyhän Hengen ilmoitus.

Eli siis maailma vastustaa sitä mitä Pyhä Henki haluaa.

Niin koska minä olen heidän kanssaan samaa mieltä niin minä olen heille raskaampi kivi kuin te. Ymmärtäkää jo mitä teette.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ette varmaan ymmärrä sitä mutta nämät Laurin sekä vl sanat ovat esikoislestaadiolaisille vain vahvistus että ovat oikealla tiellä. Mutta en varmaan viitsi selittää että miksi. Mitä enemmän siis vastutatte siitä suuremmalla varmuudella he perustavat yhden seurakunnan Keravalle.

Näin koska he ajattelevat että mitä maailma vastustaa se on Pyhän Hengen ilmoitus.

Eli siis maailma vastustaa sitä mitä Pyhä Henki haluaa.

Niin koska minä olen heidän kanssaan samaa mieltä niin minä olen heille raskaampi kivi kuin te. Ymmärtäkää jo mitä teette.

Tai ehkä tämä Lauri ja vl ovat näyteltyä vastustamista

• Anonyymi00065
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Käytkö sinä siis Lauri esikoislestaadiolaisten seuroissa? Vai miksi sinua niin kovasti kiinnostaa asia?

Hän antoi viisaan neuvon, älä veli pahennu siitä. Kirjoittiko hän, että se niin kovasti häntä kiinnostaa? Vastaa, jos pystyt?

• Anonyymi00015

"Luulen ettei lestatiolaiset isät ja pojat uskalla enää raiskata lapsia. Oli niin kova julkisuus silloin kun hyväksikäytöt ryöpsähtivät esille.

Äänestä

Kommentoi

Anonyymi00118
      2026-01-01 20:54:20
      UUSI

Älä sano.

En tiedä jaksanko enään selittää teoriaa miksi"

Kun sinä nyt mietit uskallat hypätä vähän mukavuus alueeltasi pois. Ja tämän kerran sinä joka luet ja et usko henkiin niin nyt kuitenkin elät tämän tarinan todeksi ja uskot henkimaailmaan eli heittäydy mukaan tähän tarinaan. Joka voi jäädä lyhyeksi tai sitten siitä tulee pitkä kun en valmista puhetta.

Niin kun on nyt rietas Henki. Tämä rietas Henki esittää Jeesusta Kristusta. Ja hän on perustanut seurakunnan. Tai olkoot vielä seurakunta erossa hänestä mutta hän vaikuttaa kristityissä jotka käyvät seurakunnissa vaikka itse seurakunta ei olisikaan riettaan hallussa.

Ja nyt on käynyt niin ikävästi että tämä rietas Henki joka matkii niin taitavasti Kristusta että osaa antaa jopa tuntemisia jotka matkii Kristuksen tuntemista.

Ja nyt tämä ihminen joka käy täällä seuroissa hän ajattelee uskovansa Kristukseen vaikka hän ei uskokaan aivan samalla tavalla kuin apostolit uskoivat ja Jeesus ja profeetat opettivat. Mutta hän uskoo vähän sinne päin. Ja nyt tämä vähän sinne päin usko joka on todellisuudessa saatana valheen verhossa hän antaa jopa tuntemisia kin. Ja nyt tämä ihminen joka on saanut Kristuksen uskosta jopa tuntemisia kin ajattelee olevansa oikea kristitty. Kuitenkaan hän ei tiedä että hänen turvansa on saatanan päällä koska nämä tuntemiset ovat niin hyviä. Ja nyt käy niin että hän turvaa näihin tuntemisiin. Ja hän ajattelee se on Kristus jonka minä tunnen ihanasti vaikka se on rietas Henki.

Ja nyt sinä ymmärrät että tämä ihminen on liitossa pahan hengen. Ja tämä sama Henki joka toi ne ihanat tuntemiset josta hän ajatteli hän on Kristus niin tämä sama Henki tuo myöskin sen pedofilian ajatuksen ja nyt kun sinä olet antanut jos sille tunteelle luvan olla sinussa koska sinä ajattelit sen olevan Kristus niin sinun on myös vaikea työntää pois näitä muitakaan ajatuksia mitä tämä väärä Kristus tuo sinulle koska sinä olet ääriäsi myöten sen hengen vallassa koska sinä luulet sen olevan Kristus vaikka se on rietas Henki joka matkii Kristusta ja näin hänellä on sinusta täydellinen valta koska sinä ajattelet aina olevasi Kristusta lähellä vaikka sinä syöt joka hetki perkeleitten kädestä.

Eikö ole ihmeellistä. Kuinkas siis ovatko tuntemiset pahasta? Ei mutta tuntekaa Herraa. Oppikaa häntä hyvä puu ei taida kasvaa häijyä hedelmää. Vanhurskas tunnetaan vanhurskauden teoista jotka ovat totuuden kuuliaiset lapset.

• Anonyymi00018

Apostoli kun sanoo siis. En varmaan jaksa kirjoittaa miettikääpä sitä mitä Apostoli on sanonut

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Apostoli kun sanoo siis. En varmaan jaksa kirjoittaa miettikääpä sitä mitä Apostoli on sanonut

Että kun te ennen himoissanne tyhmästi elitte tai vastaavaa jossa hän hyvin selkeästi viittaa siihen ettei uudestisytynyt enää himoitse samalla tavalla ei uudestisytynyt. Näistä minun sanoistani voi ymmärtää että se koskee ainoastaan himon kontrollointia mutta raamatussa se lause on kirjoitettu toisella tavalla niin että siitä selkeästi käsittää sen että se koskee himoa eikä himon kontrollointia.

Ikäänkuin Apostoli viittaisi että palata siihen elämään kuin te olitte silloin kuin olitte lapset koska nimittäin tämä lapsi ei himoitse. Hän ei osaa himoita koska ei hän tiedä synnistä mitään.

Minä vain mietin pyyhkiikö uudestisyntyminen sitten muistot lihasta jos se on oikea uudestisyntyminen? Mutta Apostoli viittaa siihen suuntaan.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Että kun te ennen himoissanne tyhmästi elitte tai vastaavaa jossa hän hyvin selkeästi viittaa siihen ettei uudestisytynyt enää himoitse samalla tavalla ei uudestisytynyt. Näistä minun sanoistani voi ymmärtää että se koskee ainoastaan himon kontrollointia mutta raamatussa se lause on kirjoitettu toisella tavalla niin että siitä selkeästi käsittää sen että se koskee himoa eikä himon kontrollointia.

Ikäänkuin Apostoli viittaisi että palata siihen elämään kuin te olitte silloin kuin olitte lapset koska nimittäin tämä lapsi ei himoitse. Hän ei osaa himoita koska ei hän tiedä synnistä mitään.

Minä vain mietin pyyhkiikö uudestisyntyminen sitten muistot lihasta jos se on oikea uudestisyntyminen? Mutta Apostoli viittaa siihen suuntaan.

Koska jotka hengeltä hallitaan jne.. Varmaan Henki ei himoitse.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Koska jotka hengeltä hallitaan jne.. Varmaan Henki ei himoitse.

Siis tämä hyvä henki ei himoitse luonnollisestikin rietas Henki himoitsee joka hetki

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Siis tämä hyvä henki ei himoitse luonnollisestikin rietas Henki himoitsee joka hetki

Mutta hengen lähde on.

Se sanoo lestaadiolainen näin hep. 12 mukaan kulkea parannuksen tekijänä ja synnin pois panijana kun siinä on Henki mukana katsokaas tässä kun te teette parannusta ja näin rukoilette että Jumala taivaassa myöskin antaisi teille anteeksi ette ainoastaan keskenänne todista toisillenne vaan enne todistusta rukoilette Jumalaa että hänkin antaisi Kristuksen kautta teille anteeksi ja sitten todistatte toisillenne anteeksi. Niin siinä on Henki ja niin kauan kun te tältä hengeltä hallitaan niin te ette nyt sitten synnin himoa palvele vaan Hengen kautta Jumalaa.

Mutta tässä oli joku ristiriita mikä meni pois mielestä. Mutta se varmaan palaa kohta jos se on tärkeää..

Kristitty nyt kuitenkin lankeaa meni miten päin tahansa.

Lapsi ei kuitenkaan himoitse ja koska hän ei himoitse niin siksi hän ei myöskään lankea.

Ja koska hän ei ole langennut niin häneltä puuttuu tieto, ja koska hänellä ei ole tietoa niin ei hänellä myöskään ole taitoa himoon. Kuinkas siis lapsi varjeltuu synniltä hengen kautta vain tiedon taitamattomuuden kauttako? Minkä voiman kautta lapsi varjeltuu synniltä? Hengenkö vai tyhmyyden kautta ko?

Minä luulen että tyhmyyden kautta. Ja hengen kautta niin kauan kun Henki pitää hänet tyhmänä mutta sitten kun Henki ei enään varjele perkeleiltä jotka tuovat tiedon korviin niin kuin Eevalle sitten lapsi lankeaa kun hän saa viimein tiedon ja tiedon kautta taidon ja taidon kautta ymmärryksen, ja ymmärryksen kautta hän valitsee pahan palvellakseen sitä mikä ei ole hyvää.

Kuinkas siis pitäisi palata kun et voi heittää jo opittua tietoa pois?

Pitäisikö nyt siis pyytää Jumalalta synnytä minut uudestaan että minä lapseksi jälleen tulisin ja en tietäisi synnistä mitään?

Niin minä luulen ja raamattu todistaa siitä että pitää syntyä uudestaan ja tulla lapseksi jälleen. Sen todistaa raamattu ja siitä minä olen varma että ei kukaan muu paitsi lapset tule sisälle taivaan valtakuntaa. Sillä hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät mutta mädännyt puu hakataan pois ja heitetään tuleen!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mutta hengen lähde on.

Se sanoo lestaadiolainen näin hep. 12 mukaan kulkea parannuksen tekijänä ja synnin pois panijana kun siinä on Henki mukana katsokaas tässä kun te teette parannusta ja näin rukoilette että Jumala taivaassa myöskin antaisi teille anteeksi ette ainoastaan keskenänne todista toisillenne vaan enne todistusta rukoilette Jumalaa että hänkin antaisi Kristuksen kautta teille anteeksi ja sitten todistatte toisillenne anteeksi. Niin siinä on Henki ja niin kauan kun te tältä hengeltä hallitaan niin te ette nyt sitten synnin himoa palvele vaan Hengen kautta Jumalaa.

Mutta tässä oli joku ristiriita mikä meni pois mielestä. Mutta se varmaan palaa kohta jos se on tärkeää..

Kristitty nyt kuitenkin lankeaa meni miten päin tahansa.

Lapsi ei kuitenkaan himoitse ja koska hän ei himoitse niin siksi hän ei myöskään lankea.

Ja koska hän ei ole langennut niin häneltä puuttuu tieto, ja koska hänellä ei ole tietoa niin ei hänellä myöskään ole taitoa himoon. Kuinkas siis lapsi varjeltuu synniltä hengen kautta vain tiedon taitamattomuuden kauttako? Minkä voiman kautta lapsi varjeltuu synniltä? Hengenkö vai tyhmyyden kautta ko?

Minä luulen että tyhmyyden kautta. Ja hengen kautta niin kauan kun Henki pitää hänet tyhmänä mutta sitten kun Henki ei enään varjele perkeleiltä jotka tuovat tiedon korviin niin kuin Eevalle sitten lapsi lankeaa kun hän saa viimein tiedon ja tiedon kautta taidon ja taidon kautta ymmärryksen, ja ymmärryksen kautta hän valitsee pahan palvellakseen sitä mikä ei ole hyvää.

Kuinkas siis pitäisi palata kun et voi heittää jo opittua tietoa pois?

Pitäisikö nyt siis pyytää Jumalalta synnytä minut uudestaan että minä lapseksi jälleen tulisin ja en tietäisi synnistä mitään?

Niin minä luulen ja raamattu todistaa siitä että pitää syntyä uudestaan ja tulla lapseksi jälleen. Sen todistaa raamattu ja siitä minä olen varma että ei kukaan muu paitsi lapset tule sisälle taivaan valtakuntaa. Sillä hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät mutta mädännyt puu hakataan pois ja heitetään tuleen!

Minä en siis pidä itseäni parempana kristittynä minä vain kerron absoluuttista totuutta ilman muotoon katsomatta ja itseäni armahtamatta

Ja kun sinä lähetysmies mietit olenko minä uudestisyntynyt niin sitä samaa minäkin joudun miettimään en minä ole paremmassa paikkaa

Mutta koska minä muistan jos en ihan syntymääni asti elämää niin hyvin lähelle kuitenkin hyvin lähelle.

Niin minun täytyy vain sanoa se ankara totuus että lapsen tuntomerkki on lapsi ei himoitse syntiä. Toinen tuntomerkki on lapsi ei epäile vaan uskoo. Nämä kaksi ovat lapsen tuntomerkkejä. Lapsi myöskin pelkää paljon pelkää kaikkea sitä suurta mitä on maailmassa ja juokse nopeasti turvaan kotiin sen minä muistan kun olin 2 vanha kuinka pelotti olla yksin pihalla ja nähdä jotain suurta kun yksi suuri työkone tuli ohitse.

Tässä on kolme lapsen tuntomerkkiä. Lapsi ei lähde kauas kotoaan. Lapsi ei himoitse syntiä. Lapsi uskoo eikä epäile mitä hänelle sanotaan. Tämä kolmas koskee Jumalansanaa

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Minä en siis pidä itseäni parempana kristittynä minä vain kerron absoluuttista totuutta ilman muotoon katsomatta ja itseäni armahtamatta

Ja kun sinä lähetysmies mietit olenko minä uudestisyntynyt niin sitä samaa minäkin joudun miettimään en minä ole paremmassa paikkaa

Mutta koska minä muistan jos en ihan syntymääni asti elämää niin hyvin lähelle kuitenkin hyvin lähelle.

Niin minun täytyy vain sanoa se ankara totuus että lapsen tuntomerkki on lapsi ei himoitse syntiä. Toinen tuntomerkki on lapsi ei epäile vaan uskoo. Nämä kaksi ovat lapsen tuntomerkkejä. Lapsi myöskin pelkää paljon pelkää kaikkea sitä suurta mitä on maailmassa ja juokse nopeasti turvaan kotiin sen minä muistan kun olin 2 vanha kuinka pelotti olla yksin pihalla ja nähdä jotain suurta kun yksi suuri työkone tuli ohitse.

Tässä on kolme lapsen tuntomerkkiä. Lapsi ei lähde kauas kotoaan. Lapsi ei himoitse syntiä. Lapsi uskoo eikä epäile mitä hänelle sanotaan. Tämä kolmas koskee Jumalansanaa

Kuka opetti minut kävelemään. Voisi hänet mainita nimeltä mutta en viitsi tänne. Kun muistelen niin ajatukseeni nousee että varmaan tämä toiseksi vanhin siskoni. En ole aivan varman. Muistikuva on hämärä. Ehkä myös veljeni toiseksi vanhin ehkä.

Voi olla että molemmat ovat väärin.

Mutta on mielestäni hyvä että joku muistaa millainen on lapsi niin ei pääse opin totuus niinkuin kasvamaan sellaisen peitteen taakse ja jäämään jonnekin unholaan.

Niin lapsi ei himoitse. Lapsi ei epäile mitä hänelle sanotaan vaan uskoo. Lapsi ei tahdo lähteä maailmaan vaan se tahtoo pysyä kotona turvassa se pelkää maailmaa niin paljon.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kuka opetti minut kävelemään. Voisi hänet mainita nimeltä mutta en viitsi tänne. Kun muistelen niin ajatukseeni nousee että varmaan tämä toiseksi vanhin siskoni. En ole aivan varman. Muistikuva on hämärä. Ehkä myös veljeni toiseksi vanhin ehkä.

Voi olla että molemmat ovat väärin.

Mutta on mielestäni hyvä että joku muistaa millainen on lapsi niin ei pääse opin totuus niinkuin kasvamaan sellaisen peitteen taakse ja jäämään jonnekin unholaan.

Niin lapsi ei himoitse. Lapsi ei epäile mitä hänelle sanotaan vaan uskoo. Lapsi ei tahdo lähteä maailmaan vaan se tahtoo pysyä kotona turvassa se pelkää maailmaa niin paljon.

Tai olisinkos minä ollut lapsi jos en minä muistaisi imettäjääni?

Varmaan siinä on neljäs tuntomerkki lapsesta.

Eikös Jumalan lapsi osaa imettääjänsä nimeltä mainita? Eli Eikö hän tiedä kuka olis hänen imettäjänsä eli ruokkijansa? Kuka häntä on sylissä pitänyt ja antanut rinta maitoa?

Varmaan sinä kysyt minä en tiedä olenko minä uudestisyntynyt mutta minä kuitenkin tiedän minun imettäjäni.

Lapsi osaa siis nimetä imettäjänsä, lapsi ei himoitse, lapsi pysyy kotona turvassa ja pelkää maailmaa, lapsi uskoo eikä epäile uskossaan. Nämä neljä ainakin. Lapsi ei myöskään ajattele mitään pahaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tai olisinkos minä ollut lapsi jos en minä muistaisi imettäjääni?

Varmaan siinä on neljäs tuntomerkki lapsesta.

Eikös Jumalan lapsi osaa imettääjänsä nimeltä mainita? Eli Eikö hän tiedä kuka olis hänen imettäjänsä eli ruokkijansa? Kuka häntä on sylissä pitänyt ja antanut rinta maitoa?

Varmaan sinä kysyt minä en tiedä olenko minä uudestisyntynyt mutta minä kuitenkin tiedän minun imettäjäni.

Lapsi osaa siis nimetä imettäjänsä, lapsi ei himoitse, lapsi pysyy kotona turvassa ja pelkää maailmaa, lapsi uskoo eikä epäile uskossaan. Nämä neljä ainakin. Lapsi ei myöskään ajattele mitään pahaa.

Niin koetelkaa nyt oletteko te lapset vai ehkä kenties suuria herroja tässä maailmassa. Jos teissä nyt joku lapsen tuntomerkki löytyisi.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Niin koetelkaa nyt oletteko te lapset vai ehkä kenties suuria herroja tässä maailmassa. Jos teissä nyt joku lapsen tuntomerkki löytyisi.

Lapsuuden seuroista käymisistä. Minua harmittaa kun en nähnyt sen paremmin kuin tänäänkään. Ehkä tänään näen paremminkin kuin silloin koska nyt minulla on tieto nähdä. Mitä en silloin tiennyt

Olen yrittänyt käyttää hyödykseni lapsuuden muistoja arvioidakseni kristillisyyden elävyyttä mutta ne muistot eivät valitettavasti auta yhtään.

Mistä sen tiedän mitä olisi muissa seurakunnissa kokenut kun ei muualla käyty.

Kun sanotaan lapsi pelastuu sen tai sen asian takia niin se on valetta. Lapsi ei elä himossa eikä tee silleen syntiä.

On sitten eri asia mihin ikään asti lapsi on lapsi. Minä en sanoisi muistojeni valossa että ikävuoteen asti minä sanoisin 2-4 ikävuoteen asti.

Ja 4-6 lapsen uskoinen mutta ei samalla tavalla enään synnitön.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Lapsuuden seuroista käymisistä. Minua harmittaa kun en nähnyt sen paremmin kuin tänäänkään. Ehkä tänään näen paremminkin kuin silloin koska nyt minulla on tieto nähdä. Mitä en silloin tiennyt

Olen yrittänyt käyttää hyödykseni lapsuuden muistoja arvioidakseni kristillisyyden elävyyttä mutta ne muistot eivät valitettavasti auta yhtään.

Mistä sen tiedän mitä olisi muissa seurakunnissa kokenut kun ei muualla käyty.

Kun sanotaan lapsi pelastuu sen tai sen asian takia niin se on valetta. Lapsi ei elä himossa eikä tee silleen syntiä.

On sitten eri asia mihin ikään asti lapsi on lapsi. Minä en sanoisi muistojeni valossa että ikävuoteen asti minä sanoisin 2-4 ikävuoteen asti.

Ja 4-6 lapsen uskoinen mutta ei samalla tavalla enään synnitön.

Poistui osa en sanoisi 7 ikävuoteen asti

2ikävuoteen asti synnitön. Max 3. Ja siitä eteenpäin lapsen uskoinen siihen asti kunnes lankeaa syntiin ensimmäisen kerran.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Poistui osa en sanoisi 7 ikävuoteen asti

2ikävuoteen asti synnitön. Max 3. Ja siitä eteenpäin lapsen uskoinen siihen asti kunnes lankeaa syntiin ensimmäisen kerran.

Siis täysin synnitön 2 ikävuoteen asti. Ja siitä eteenpäin syntinen mutta lapsen uskoinen. Ja lapsen uskoinen siihen asti kunnes lankeaa ehdolliseen syntiin. Tätä on vaikea selittää mutta on syntiä ja SYNTIÄ.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Siis täysin synnitön 2 ikävuoteen asti. Ja siitä eteenpäin syntinen mutta lapsen uskoinen. Ja lapsen uskoinen siihen asti kunnes lankeaa ehdolliseen syntiin. Tätä on vaikea selittää mutta on syntiä ja SYNTIÄ.

Minä eroitan lapsuudestani ajat synnitön ja syntinen mutta yhä lapsen uskoinen. Ja lankeemus lapsen uskosta.

Ja tämä synnitön lapsi on taivaan perillinen koska ei hän ole lakia rikkonut missään kohtaan eikä hän himoitse syntiä eikä pahaa tee eli ajattelekaan. Hän on täysin synnitön. Aina 2ikävuoteen asti jopa 3 tai jopa 4 asti. Itse kuitenkin oman elämäni kohdalla sanoisi korkeintaan 3 ikävuoteen asti kuitenkin muistaakseni 2 asti täysin synnitön 3 kohdalla sanoisin että tietoisuus oli vähän liian korkea ollakseni täysin synnitön. Tiedon kautta tulee synti en siis ajattele että varsinaisesti olisin syntiä tehnyt vaan että olin liian tietoinen elämästä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Minä eroitan lapsuudestani ajat synnitön ja syntinen mutta yhä lapsen uskoinen. Ja lankeemus lapsen uskosta.

Ja tämä synnitön lapsi on taivaan perillinen koska ei hän ole lakia rikkonut missään kohtaan eikä hän himoitse syntiä eikä pahaa tee eli ajattelekaan. Hän on täysin synnitön. Aina 2ikävuoteen asti jopa 3 tai jopa 4 asti. Itse kuitenkin oman elämäni kohdalla sanoisi korkeintaan 3 ikävuoteen asti kuitenkin muistaakseni 2 asti täysin synnitön 3 kohdalla sanoisin että tietoisuus oli vähän liian korkea ollakseni täysin synnitön. Tiedon kautta tulee synti en siis ajattele että varsinaisesti olisin syntiä tehnyt vaan että olin liian tietoinen elämästä.

Eli kun lapsi kuolee syystä tai toisesta niin kysymys pääsikö hän taivaaseen niin alle 3vuotiaista kyllä ja yli 4 vanhoista ehkä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Eli kun lapsi kuolee syystä tai toisesta niin kysymys pääsikö hän taivaaseen niin alle 3vuotiaista kyllä ja yli 4 vanhoista ehkä.

Olisin silti oman elämäni pohjalta rajumpi ja sanoisi alle 2 niin varmasti kyllä taivaan perillinen. Ja siitä ylöspäin niin ehkä pääsi taivaaseen jos Jeesus armahti häntä

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Olisin silti oman elämäni pohjalta rajumpi ja sanoisi alle 2 niin varmasti kyllä taivaan perillinen. Ja siitä ylöspäin niin ehkä pääsi taivaaseen jos Jeesus armahti häntä

Siis jos mietimme uskon kautta tai synnittömyyden kautta. Niin lapsi on synnitön 2ikävuoteen asti ilman yhtäkään himoa tai pahaa ajatusta.

Kuitenkin lapsen uskoinen suurempaakin ikään asti jos lapsen usko on kuitenkin vanhurskauttava.

Kuitenkin halusin täsmentää että alle 2vuotiaat täyttää myöskin kaiken lain ei ainoastaan uskon kautta vaan myöskin ihan todellisesti.

Siksi he tulevat taivaaseen sekä uskon kautta että myös sen kautta etteivät he lakia rikkoneet yhdessäkään kohtaa. Tämän minä muistan selkeästi.

• Anonyymi00022

Vaihtoehto olisi ollut opettaa seurakuntalaisia käyttämään julkisen liikenteen palveluja - eli siis mahdoton vaihtoehto.

• Anonyymi00043

Niin se on ettei esikoislestaadiolaiset halua minua seuroihinsa sen he ovat sanoneet minulle tuhannesti kun kuulen heidän ajatuksensa tulevat mieleeni sitä monesti sanomaan älä tule seuroihin. Pysy poissa täältä.

Joka tapauksessa. He perustavat seurakuntaansa takapihalleni.

Niin älkää te tulko tänne. Päin.

Aamen.

Ja mitä tulee vl sanoihin niin. Vl varmaan arsyttää kun hän on huomannut ettei Keravalla ole vl toimintaa niin esikoislestaadiolaiset ryöstävät koko markkina alueen itselleen aika kevyesti Eikö?

• Anonyymi00044

Sehän sapettaa lauriakin "liiton" miestä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Vai onko Lauri vain viaton väärin ymmärretty vanhus? Onko?

Herra tietää en minä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Vai onko Lauri vain viaton väärin ymmärretty vanhus? Onko?

Herra tietää en minä.

Vaikka se on totta minunkin mielestäni että mitä kauempana pysyvät sitä parempi. Kuitenkin se on toisaalta heillekin hyvä että joku saarnaa heillekin totuutta niin tulkoot vaikka etupihalle. Senhän täytyy sitten mennä niin kun poliiseitä ärsyttää jos kuuntelu palvelun kuuntelija oikaisee internetissä vkm valheita niin mitä sitten jos valheiden oilaisija kuulee saarnaa avaamalla ikkuna niin tuleeko poliisi häätämään sitten kodistaan pois? Jos siis teoriassa kävisi näin. Minähän asun Nivalassa.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Vaikka se on totta minunkin mielestäni että mitä kauempana pysyvät sitä parempi. Kuitenkin se on toisaalta heillekin hyvä että joku saarnaa heillekin totuutta niin tulkoot vaikka etupihalle. Senhän täytyy sitten mennä niin kun poliiseitä ärsyttää jos kuuntelu palvelun kuuntelija oikaisee internetissä vkm valheita niin mitä sitten jos valheiden oilaisija kuulee saarnaa avaamalla ikkuna niin tuleeko poliisi häätämään sitten kodistaan pois? Jos siis teoriassa kävisi näin. Minähän asun Nivalassa.

Eli toisin sanoen tervetuloa Keravalle saarnaamaan vmk niin pääset taas internettiin. Oikaisen kaikki valheesi välittömästi kun vaan kuulen ne. Ja mitä lähempänä nivalaa olette niin sitä paremmin kuulen ne. Aamen.

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei lainkaan sapeta se, jos Keravalla sieluja pelastuu! Asian idea on siis se, että nykyisin on vapaita tiloja jokapuolella. Ilman miljoonaonnistusta voisi perustaa kokoontumisia useampia. Ihmisillä olisi kohtuullinen matka seuroihin , En tiedä mistä liitosta on kyse. Kyse on paljolti siitä miten saa rukoilla. Omin sanoin ääneen, vai kirjasta lukien. Otetaan esimerkki: Lapsesi sairastuu vakavasti alat tietysti rukoilla hänen puolestaan, mutta miten sen teet? Kumpi on luonnollista: Alat lausua Isä meidän-rukoust, joka on ihan hyvä, vai huudatko mielessäsi ja joskus ihan ääneenkin : Jeesus auta! Tai jotain vastaavaa!

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei lainkaan sapeta se, jos Keravalla sieluja pelastuu! Asian idea on siis se, että nykyisin on vapaita tiloja jokapuolella. Ilman miljoonaonnistusta voisi perustaa kokoontumisia useampia. Ihmisillä olisi kohtuullinen matka seuroihin , En tiedä mistä liitosta on kyse. Kyse on paljolti siitä miten saa rukoilla. Omin sanoin ääneen, vai kirjasta lukien. Otetaan esimerkki: Lapsesi sairastuu vakavasti alat tietysti rukoilla hänen puolestaan, mutta miten sen teet? Kumpi on luonnollista: Alat lausua Isä meidän-rukoust, joka on ihan hyvä, vai huudatko mielessäsi ja joskus ihan ääneenkin : Jeesus auta! Tai jotain vastaavaa!

• Anonyymi00048

Jos asia on todella niin vakava että lapseni sairastuisi niin varmaan lukisin molemmat rukoukset vaikka ymmärränkin viestisi pointin että lyhyt on luonnollista. Hädässä. Ja silloin erityisesti kuin voimavarat ovat vähissä eli siinä mielessä vertauksesi ontuu..

Olisin sanonut kutakuinkin näin

Jos lapsesi on vakavasti sairas ja ei osaa kävellä omin jaloin niin kannatko hänet peninkulman vai kahden päähän seuroja viettämään...

Kuitenkin... Väsyneet minä tiedän eivät ole tulossa Keravalle seuroihin sen enempää kuin kauemmaksi tai lähemmäksikään ja ne jotka ovat tulossa tulee joka tapauksessa oli seurat missä tahansa.

Kuitenkin puhutaan siitä pienestä marginaalista tulen kerran tule kaksi kertaa vuodessa. Olisko se helpompi tulla lähelle.

Tämä on kuitenkin tietyssä mielessä Jumalan hengen alentamista.. Ajatella että ihminen määrittelee sitä mikä on Jumalan. Katso kuinka kaukana Paavali oli kun Jeesus ilmestyi hänelle...

Ei he saa seurakuntaansa samaan aikaan tuhannelle eri paikkakunnalle jostakin jää väkisin vajaaksi...

Eikä rukoushuoneen idea ehkä ole se että joka sunnuntai sinun pitää olla seuroissa tai et ole kristitty. Vaan se että työ mitä tehdään hyvää tai pahaa Entä se enenisi ja se mikä on jo edennyt niin tulisi ravituksi jälleen ettei se näivettyisi. Josta näivettymisestä kuitenkin jatkan:

Lestaadiolais kristillisyys kuitenkin opettaa että kristillisyys lähteä kotoa ja näin on opettanut siitä asti kun kävin vielä seuroissa eli läpi lestaadiolais kristillisen heräyksen ajan. Ei siis rukoushuoneelta vaan kotoa sieltä lähtee parannuksen tekijänä ja synnin poispanijana kulkemisen tie. Josta hep 12 ja Jakobin kirje kohdassa tunnustakaa syntinne ja rukoilkaa Jumalaa että ne myös taivaassa anteeksi annettaisiin todistaa.

Tämä katsontakannan johdosta tai alla me tulemme lopputulokseen siis me minä, ja he jotka ovat kanssani yhtä mieltä, ettei ole oleellista mihin ja kuinka seurakuntaa rakennat vaan se että kristillisyys käsitettäisiin oikein ja puhtaana. Silloin rukoushuone on siellä omassa kodissa ensin ja toiseksi ulkona maailmassa.

• Anonyymi00049

Toikin kusipää huoran pentu tapannu jo yli miljoona miestä varmaan...

Nauti, kun se päivä tulee vielä kerran kun poliisit ja kuninkaat ja hallitsijat palaa alimmassa Helvetissä sitä ilon päivää silloin taivaassa.

Ja sehän tulee ennemmin tai myöhemmin samalla tavalla kuin vanhuus.

• Anonyymi00050

Seuraa sinäkin läski sika vaan televisiosta kun ihmisiä tapetaan Herra trumppi hyvää showta niinkuin sanoit.

• Anonyymi00051

Onneksi kerran Jumala tuomitsee nämä kaikki idästä ja lännestä.

Ihanaa seurata kun sikoja poltetaan elävältä ja Putin ripustetaan väärin Helvetissä puuhun ja upotetaan kattilaan missä palaa ruumita sinne vaan Henki pois ja takaisin Henki pois ja takaisin Henki pois ja takaisin kipu ei lakkaa koskaan.

• Anonyymi00052

Ettepä voi loputtomasti elää kohtapa olette kuolleita jos ette muuten niin vanhuuteen ärsyttääkö? Sikaa ärsyttää kun kenelläkään ei jää ikävä. Sanokaa yksi kuningas nimeltä ketä ihmiset kaipaa takaisin idästä tai lännestä? Yksikin? Niin ei tule yhtäkään mieleen.

Mutta kerran ne palaa Helvetissä niin älkää välittäkö vaikka ne vainoo täällä teitä kun kerran ne saa palkkansa iankaikkisesti sammumattomassa tuli järvessä ja siellä ei lakkaa itku eikä hammasten kiristys ja tämä hammasten kiristys ei tule vihasta vaan kivusta.

Niin älkää välittäkö miljoona miestä ehkä on kuollut mutta miljoona vuotta tulisessa järvessä on vähintään yhtä paljon lakkaamatta Henki pois Henki takaisin Henki hitaasti pois Henki takaisin Henki hitaasti pois Henki takaisin sellainen loppu odottaa näitä päättäjiä niin älkää välittäkö vaikka ne vainoo vielä vähän aikaa teitä

• Anonyymi00053

Vai tuleeko yksi kuningas mieleen Jeesus toiselta nimeltään nyt ainut kuollut kuningas ketä kaivataan takaisin kansan riveissä?

Siinä teille päättäjille vähän miettimistä kun seuraavan kerran huoraposeeraatte mediassa. Teitä ei tule kukaan koskaan kaipaamaan takaisin teidän kuolemanne jälkeen.

• Anonyymi00055

Kun on näitä läskiä kyrpiä*.(ihmisenä*) niin läski työntää huuliharpun perseeseen ja pierasee kerran ja kun kuuluu se piuuf tilulilulii niin läski saa kokea tehneensä jotain merkityksellistä tässä elämässä ja sen jälkeen hän voisikin astua virastaan sivuun hengellisestä ja maallisesta. Kun ei selvästikään työntekeminen* sovellu itsekkäille eli läskeille.

• Anonyymi00056

Tämä nyt oli lähinnä presidenteille mutta myöskin saarna miehille sivussa*

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tämä nyt oli lähinnä presidenteille mutta myöskin saarna miehille sivussa*

Putin nyt on laiha koska on syönyt luurangon. Ei lahuus tee miehestä puhdasta mutta läski todistaa epärehellisyydestä

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Putin nyt on laiha koska on syönyt luurangon. Ei lahuus tee miehestä puhdasta mutta läski todistaa epärehellisyydestä

Pitäisi teloittaa kaikki maailman päättäjät

• Anonyymi00060

Teoriassa jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa Pyhää Henkeä ja toimittaa saarna virkaa halutessaan; hengen kautta elävää tai järjestään shaishea.

Eli periaatteessa saarnaajat ovat vain sitä varten eli kontrolloimaan meitä ettei kristillisyydestä tulisi liian elävää.

Ei kristillisyys tarvitse saarnaajia vaan kristillisyys tarvii syntien anteeksi antamuksen sanan ja Pyhän Hengen voiman Kristuksen nimen kautta ei mitään muuta siinä on kaikki ja keneltäkään salattu vaan kaikille ilmoitettu sekä pienille että suurille ja köyhille sekä rikkaille.

Ainoastaan sen takia se on hyvä saarna virka koska muutamat ovat Israelin lapset huulilta mutta eivät sydämistään asti ja tulevat lammasten vaatteissa Israelin lasten joukkoon vaikka ovat sydämistään maailman lapset. Ja kumartavat tämän maailman jumalille. Sellaisia varten on saarna. Mutta kristityille jotka ovat Israelin lapset sydämistään koko kristillisyys on siinä että saada Jeesuksen nimen kautta synnit anteeksi ja puhdas omatunto Jumalan edessä rauha Jumalan kasvojen edessä. Pyhän Hengen rauha.

Mutta älkää luulo että kaikki saarnaajat ovat sentähden että he ovat tulleet nuhteleen suu kristittyjä joilta puuttuu sydämen kristillisyys. Sillä muutamat ovat opin vartijat jotka kaksin ja kaksin menevät nii kuin nämä kaksi vartijaa Jeesuksen haudan oven suulla jotka varrioitsivat ettei Jeesus pääsis ylösnousemaan kenenkään sydämillä. Senkaltaisia kavahtakaa ja älkää antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen vaan päästää teitä kahleista vapauteen jumalanlasten vapauteen.

Sentähden ottakaa vastaan sana Kristuksesta teille elämäksi että jokainen joka uskoo hänen nimensä päälle on saava syntinsä anteeksi hänen nimensä kautta että hänellä olisi elämä hänessä ja Hän pysyisi hänessä.

Siksi teille on annettu valta päästää ja sitoa että teillä pitää oleman taivaan valtakunnan avaimet että te olisitte Jumalan lapset ette orjuuden ikeessä vaan vapaudessa sillä vapauteen teitä on kutsuttu ei orjuuteen lakatkaa nyt orjuuttamasta itseänne ja ottakaa vastaan syntein päästö Kristuksen nimeen siltä joka sen antaa taitaa sillä yksi on joka sen taitaa antaa nimittäin elävä Jumalansana joka teidän seassanne saarnattu on.

• Anonyymi00061

Vaikka minä voisin shaibaakin puhua. Mutta se on niin että se saarnattiin mutta te tapoitte heidät jotka sitä saarnasivat.

• Anonyymi00064

Onkos tämä mensan mies enään ollenkaan kirjoitellut tänne?

• Anonyymi00066

Minä en tiedä, mutta mitä olet siitä, että Esikoislestadiolaiset ry myyvät Puistolan rukoushuoneen ja rakentavat uuden rukoushuoneen Keravalle, radan varteen. Sinne sitten junalla pääseen joka paikaasta, ei tarvitse autolla ilmastoa saastuttaa, kus se täyssähköautokin, vaikka auvinko ja tuulivoimalla latailtaisi, niin saastuttaa jo tekovaiheessa enemmän kuin vanha Toyota Corolla koko elikaarensa aikana?

Tai ei taida ilmastonmuutoskatastrofi olla lestadiolaisnuorten ykkösjuttu, mutta mikä on?

• Anonyymi00070

Mitä näitä SRK n eri paikkakuntien seurakuntien logoja olen silmäillyt tai symboleita vai vaakunoitako ne on niin kyllä minä aika hyvin ymmärrän miksi niitä seurakuntia halutaan pilkkoa. Mutta ei siitä sen enempää. Tyhmät saakin pysyä tyhminä. Ei kukaan heitä kieltänyt olemasta viisaita eli ymmärtäväisiä he vain halusivat olla tyhmiä eli olla näkemättä mitään...

• Anonyymi00071

Enkä sanonut sitä sillä ajatuksella että minulla olisi luottamus Helsingin esikoislestaadiolaiseen seurakuntaan. Enhän kuulu mihinkään seurakuntaan.

Mutta kyllä minä tiedän miksi te haluatte niitä pilkkoa.

Kun ette te pysty edes minua kontrolloimaan ja minä olen vain yksi ihminen.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Enkä sanonut sitä sillä ajatuksella että minulla olisi luottamus Helsingin esikoislestaadiolaiseen seurakuntaan. Enhän kuulu mihinkään seurakuntaan.

Mutta se on kuitenkin minun neuvoni asiaan;

Olkoot seurakuntia vaikka tuhat mutta se tehkää teillenne tiettäväksi että lampaiden on kuitenkin hyvä pysyä yhdessä. Ettei yksikään eksyisi.

Sillä koska lampaat pysyvät yhdessä niin susilla on vaikeampi työ tulla huomaamatta seurakuntaan.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Mutta se on kuitenkin minun neuvoni asiaan;

Olkoot seurakuntia vaikka tuhat mutta se tehkää teillenne tiettäväksi että lampaiden on kuitenkin hyvä pysyä yhdessä. Ettei yksikään eksyisi.

Sillä koska lampaat pysyvät yhdessä niin susilla on vaikeampi työ tulla huomaamatta seurakuntaan.

Että jos seurakuntia on tuhat niin olkaa te lampaat kuitenkin kokoontuneena sinne yhteen niistä tuhannesta. Se on minun neuvoni.

Ja pitäkää sudet seuroja niissä 999

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Että jos seurakuntia on tuhat niin olkaa te lampaat kuitenkin kokoontuneena sinne yhteen niistä tuhannesta. Se on minun neuvoni.

Ja pitäkää sudet seuroja niissä 999

Ei siis minullekaan asia kuulu sen enempää kuin laurillekkaan

Periaatteen miehenä vain kommentoin ärsyttää nämä kontrollin haluiset jolla en nyt suoraan lauriin viittaa vaan niihin tahoihin Laurin takana. Tai mahdollisiin.

• Anonyymi00076

Juudas oli hyvin huolissaan yhteisistä rahoista koska piti niitä ominaan.

Itseä taas ei huoleta tippaakaan toisten rahat. Se on jännä nämä arvo ristiriidat mutta kaipa se selittynee sillä että kun toinen on kapteeni ja minulla lukee vain C (ei omasta tahdosta)

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Juudas oli hyvin huolissaan yhteisistä rahoista koska piti niitä ominaan.

Itseä taas ei huoleta tippaakaan toisten rahat. Se on jännä nämä arvo ristiriidat mutta kaipa se selittynee sillä että kun toinen on kapteeni ja minulla lukee vain C (ei omasta tahdosta)

Lauri on kuulemma kapteeni.

Se merkitsee siis erittäin tottelevainen esimiehelleen.

C paperi taas tarkoittaa oman elämänsä Herra. Oikeastaan Jumalan edessä polvistun.

Niin sehän kapteenin kekkuloota mietityttää nootta vielä isossa seurakunnassa syntyisi lampailla omia ajatuksia joota ei kaptoonin esimies hallitse vooe vooe sentään totta maar mää sanon on huolet raskaat on murheet painavat

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Lauri on kuulemma kapteeni.

Se merkitsee siis erittäin tottelevainen esimiehelleen.

C paperi taas tarkoittaa oman elämänsä Herra. Oikeastaan Jumalan edessä polvistun.

Niin sehän kapteenin kekkuloota mietityttää nootta vielä isossa seurakunnassa syntyisi lampailla omia ajatuksia joota ei kaptoonin esimies hallitse vooe vooe sentään totta maar mää sanon on huolet raskaat on murheet painavat

Ajattele Risto sitä että kapteeni kirjoittaa suomi 24 ssa omasta tahdostaan niin kuin C paperi lainen uskotko?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ajattele Risto sitä että kapteeni kirjoittaa suomi 24 ssa omasta tahdostaan niin kuin C paperi lainen uskotko?

Eli mistä asti kapteeniksi on päässyt C paperi laisen mentaliteetilla?

Joka on oman elämänsä Herra?

• Anonyymi00071 kirjoitti:

Ei ole kyse seurakunnan pilkkomisesta, vaan käytännöstä. Turun lähellä on Heikinsuo, ollut aina, eikä ole ollut ongelmaa. Matkaa on vain muutama kymmenen kilometriä. Anteeksi, että sekaannuin, mutta en voi luonteelleni mitään.

• Anonyymi00081

Ei ole kyse seurakunnan pilkkomisesta, vaan käytännöstä. Turun lähellä on Heikinsuo, ollut aina, eikä ole ollut ongelmaa. Matkaa on vain muutama kymmenen kilometriä. Anteeksi, että sekaannuin, mutta en voi luonteelleni mitään.

Heikinsuolaiset ovat tunnettuja siitä että ovat kasvoistaan eri värisiä kuin muut kritityt ainakin noin 10-15 sitten kun kävin heikinsuolla pelaamassa jalkapalloa kristittyjen kanssa.

Sepäse

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Heikinsuolaiset ovat tunnettuja siitä että ovat kasvoistaan eri värisiä kuin muut kritityt ainakin noin 10-15 sitten kun kävin heikinsuolla pelaamassa jalkapalloa kristittyjen kanssa.

Sepäse

Se ei siis ollut yllätys että sanoit juuri heikinsuo. Sitä olisin melkein osannut jo odottaakin.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Se ei siis ollut yllätys että sanoit juuri heikinsuo. Sitä olisin melkein osannut jo odottaakin.

Kun minä lapsena siellä jalkapallo kentällä katsoin niitä heikinsuolaisia vaikka minä tiesin etten minä ole itsekään niin kuin kristitty puhtaalla omallatunnolla ja vaella kuin kristitty

Niin minä katsoin sieltä kentän takaa olin puolustaja ja kun katsoin niitä heikinsuolaisia kristittyjä nuoria niin minä ajattelin että onkohan täällä yhtäkään kristittyä. Eli elävää kristittyä.

Mutta minä en tiedä sitä keitä kaikkia siellä oli. Alustavasti se oli sovittu että kristittyjä nuoria mutta en tiedä oliko siellä myöskin paikallisia uskottomia nuoria. Vaikka ei heillä kyllä koruja ollut tai muuta...

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kun minä lapsena siellä jalkapallo kentällä katsoin niitä heikinsuolaisia vaikka minä tiesin etten minä ole itsekään niin kuin kristitty puhtaalla omallatunnolla ja vaella kuin kristitty

Niin minä katsoin sieltä kentän takaa olin puolustaja ja kun katsoin niitä heikinsuolaisia kristittyjä nuoria niin minä ajattelin että onkohan täällä yhtäkään kristittyä. Eli elävää kristittyä.

Mutta minä en tiedä sitä keitä kaikkia siellä oli. Alustavasti se oli sovittu että kristittyjä nuoria mutta en tiedä oliko siellä myöskin paikallisia uskottomia nuoria. Vaikka ei heillä kyllä koruja ollut tai muuta...

Lähinnä katsoin sitä nuorta tyttöä siellä kentän takana kuitenkin... Niin enemmän kuin näitä ketkä ei näyttänyt kristityltä ja ei sekään vaikka oli heikinsuon kaunein tyttö näyttänyt järin iloiselta lieneekö miettinyt samaa että näistäkö pitää sitten mies itselleen ottaa suruttomista

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Lähinnä katsoin sitä nuorta tyttöä siellä kentän takana kuitenkin... Niin enemmän kuin näitä ketkä ei näyttänyt kristityltä ja ei sekään vaikka oli heikinsuon kaunein tyttö näyttänyt järin iloiselta lieneekö miettinyt samaa että näistäkö pitää sitten mies itselleen ottaa suruttomista

Samaa siinä mielessä että teki saman havannoin koskien kristillisyyttä... Kuitenkin itse en miestä etsinyt siellä

• Anonyymi00092

Turun seudulla on tosiaan kaksi rukoushuonetta turku ja heikinsuo. Myös monella muulla paikkakunnalla sama homma. Pirkanmaalla on Tampereen lisäksi sastamalassa ja kantahämeessä hämeenlinnan lisäksi lammilla. Joensuussakin kaksi rukoushuonetta joensuu ja eno. Lahden seudulla sitten on jo monta lahti, heinola, padasjoki ja lappeen seudullakin lappeenrannan lisäksi imatra joten miksi ihmeessä ei pääkaupunkiseudulle perusteta lisää rukoushuoneita? Toinen kysymys mikä heräsi on se miksi kuopiossa ei ole rukoushuonetta vaan tilaisuudet järjestetään kodeissa ja jyväskylässä ei ole toimintaa ollenkaan vaan lähimmät rukoushuoneet ovat jämsässä ja pihtiputaalla?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Turun seudulla on tosiaan kaksi rukoushuonetta turku ja heikinsuo. Myös monella muulla paikkakunnalla sama homma. Pirkanmaalla on Tampereen lisäksi sastamalassa ja kantahämeessä hämeenlinnan lisäksi lammilla. Joensuussakin kaksi rukoushuonetta joensuu ja eno. Lahden seudulla sitten on jo monta lahti, heinola, padasjoki ja lappeen seudullakin lappeenrannan lisäksi imatra joten miksi ihmeessä ei pääkaupunkiseudulle perusteta lisää rukoushuoneita? Toinen kysymys mikä heräsi on se miksi kuopiossa ei ole rukoushuonetta vaan tilaisuudet järjestetään kodeissa ja jyväskylässä ei ole toimintaa ollenkaan vaan lähimmät rukoushuoneet ovat jämsässä ja pihtiputaalla?

Ei ne villiuskot ja lahkolaisuudet ovat oikein saaneet jalansijaa sivistyspaikkakunnilla koskaan ennenkään. Siinä vastaus siihen miksi Jyväskylässä ja Kuopiossa ei ole rukoushuonetta!

Olenko väärässä vai oikeassa?

• Anonyymi00095

Lauri, älä pyytele anteeksi tuollaista asiaa, se ei ollut synti, tuo toteamuksesi!

• Anonyymi00096
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Sepäse

"muut kristityt"? Ymmärrätköhän lainkaan, keitä ovat "kristityt"? Esikoislestadiolaisilla ei ole mitään tekemistä kristityiden kanssa, he ovat lahkolaisia!

• Anonyymi00080

Kun maaseutu nyt autioituu, olen varma että jostain löytyisi teille vuokrattavaksi tai ostettavaksi iso sikala johon mahdutte.

• Anonyymi00086

Eikö ole ärsyttävää kun kontrolli yhteiskunnasta voit rahalla ostaa keskeiseltä paikalta tontin ja rakentaa siihen jotain mikä ei miellytä valtamediaa?

Vai voiko?

Oikeastaan rakennusluvan myöntää valta eliitti joten sinänsä mielenkiintoista miten elävä kristillisyys saa rakennus oikeuden saatanan palvojilta... Mutta kaipa sitä joku ymmärtää minun kaaliin se ei istu ollenkaan...

Heikinsuolaisista kuitenkin sen verran että... Sille on varmasti syynsä että miksi ovat omaa rauhaa halunneet en tiedä kumpi menetti Turku vai heikinsuo vai kumpikaan...

Kuitenkin heikinsuon rukoushuone näyttää enemmänkin rantahuvilalta kuin Herran huoneelta. Niin ehkä se mitä näin silloin yli 10 vuotta sitten kasvoista ei ollutkaan aivan väärin nähnyt niin kuin myös Henki tietää ihmeellisesti vahvistaa.. Tosin en tiedä sanoa mikä Henki tämä nyt. Sitä kun on monenlaisia henkiä liikenteessä.

Kuitenkin minä tiedän sen että yhteisöllisyys on kaikkein parasta siellä mistä nousee nortin käry niin siis kuin pieni synnin kuvallisuus tai pieni opin luvallisuus kun se on yhteistä eli kaikki ajattelevat siitä samalla tavalla niin se synnyttää sitten sellaisen yhteisön jossa on vahva veljeys ja siskous.

Ja en minä siitä heitä arvostele etteikö se tunne mennä heikinsuolle olisi jollakin tavalla lämmin etteikö sinä mukamas olisi tervetullut päinvastoin kaikkein tervetullein olet juuri sinne missä on hyvä olla, ja sielläkös vasta hyvän onkin olla missä seurojakin vietetään rantahuvilassa ja missä nousee kun oli puhetta että Lahdessakin on vahva yhteisöllisyys niin lahden seuroista minä muistan sen nortin hajun ei ole Lahdesta muistoa ilman nortin hajua nenässä niin siihen yhteisöllisyyden tunteeseen kuitenkin liittyy aina joku maallinen puoli ja en minä väitä etteikö tämä yhteisöllisyys sitten olisi totta tai lämmintä mutta sillä ei ole mitään arvoa suhteessa iankaikkisuuden asian kanssa jossa kysytään vain yhtä uskollisuutta sille joka on taivaan maan luoja.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Eikö ole ärsyttävää kun kontrolli yhteiskunnasta voit rahalla ostaa keskeiseltä paikalta tontin ja rakentaa siihen jotain mikä ei miellytä valtamediaa?

Vai voiko?

Oikeastaan rakennusluvan myöntää valta eliitti joten sinänsä mielenkiintoista miten elävä kristillisyys saa rakennus oikeuden saatanan palvojilta... Mutta kaipa sitä joku ymmärtää minun kaaliin se ei istu ollenkaan...

Heikinsuolaisista kuitenkin sen verran että... Sille on varmasti syynsä että miksi ovat omaa rauhaa halunneet en tiedä kumpi menetti Turku vai heikinsuo vai kumpikaan...

Kuitenkin heikinsuon rukoushuone näyttää enemmänkin rantahuvilalta kuin Herran huoneelta. Niin ehkä se mitä näin silloin yli 10 vuotta sitten kasvoista ei ollutkaan aivan väärin nähnyt niin kuin myös Henki tietää ihmeellisesti vahvistaa.. Tosin en tiedä sanoa mikä Henki tämä nyt. Sitä kun on monenlaisia henkiä liikenteessä.

Kuitenkin minä tiedän sen että yhteisöllisyys on kaikkein parasta siellä mistä nousee nortin käry niin siis kuin pieni synnin kuvallisuus tai pieni opin luvallisuus kun se on yhteistä eli kaikki ajattelevat siitä samalla tavalla niin se synnyttää sitten sellaisen yhteisön jossa on vahva veljeys ja siskous.

Ja en minä siitä heitä arvostele etteikö se tunne mennä heikinsuolle olisi jollakin tavalla lämmin etteikö sinä mukamas olisi tervetullut päinvastoin kaikkein tervetullein olet juuri sinne missä on hyvä olla, ja sielläkös vasta hyvän onkin olla missä seurojakin vietetään rantahuvilassa ja missä nousee kun oli puhetta että Lahdessakin on vahva yhteisöllisyys niin lahden seuroista minä muistan sen nortin hajun ei ole Lahdesta muistoa ilman nortin hajua nenässä niin siihen yhteisöllisyyden tunteeseen kuitenkin liittyy aina joku maallinen puoli ja en minä väitä etteikö tämä yhteisöllisyys sitten olisi totta tai lämmintä mutta sillä ei ole mitään arvoa suhteessa iankaikkisuuden asian kanssa jossa kysytään vain yhtä uskollisuutta sille joka on taivaan maan luoja.

Voi tosin olla että muistan rukoushuoneen väärin rauhan siteen kuvasta mutta tarkistan sen oliko se Padasjoki vai heikinsuo

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Voi tosin olla että muistan rukoushuoneen väärin rauhan siteen kuvasta mutta tarkistan sen oliko se Padasjoki vai heikinsuo

Ei se oli juuri tämä heikinsuo.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Ei se oli juuri tämä heikinsuo.

Eli oliko se nyt heikinsuo vai Padasjoki mistä sain sen kutsun kerran tule meidän kanssamme oliko se nuorten ilta vai mikä. Niin en muista kumpi paikkakunta. Sitä minä tarkoitin että jos se nyt ainut paikkakunta on koko elävässä kristillisyydessä missä on niinkuin väärä uskoista kutsuttu yhteisiin bileisiin niin en minä voi sanoa etteikö siellä sitten olisi jossakin määrin lämmintä.. Jos miettii että kutsua ei ole muilta paikkakunnilta tullut väärä uskoiselle en tiedä onko väärin sanoa koskaan mutta ainakaan ei niin usein että kovin hyvin muistaisi. Niin sitä tarkoitin sillä yhteisöllisyydellä. Mutta se että toivottaa väärä uskoisetkin tervetulleeksi vaikka silloin olin kyllä käynyt armon alttarilla mutta olin silti yhä heille väärä uskoinen kun puoli vuotta keskuteli selkäni takana tai vuoden että olenkohan saanut Pyhän Hengen vai siis kristityt niin siinä mielessä kyllä siellä heikinsuolla jos en nyt väärin muista oliko se heikinsuo vai Padasjoki muistaakseni heikinsuo niin kyllä siellä yhteisöllisyyttä on kun väärä uskoisia kutsuu kylään vaikka väärä uskoiselle ei ole edes pyhää Henkeä. Mutta kuitenkaan siitä minä siis jatkoin tämä yhteisöllisyys ei kuitenkaan merkitse mitään iankaikkisuuden asioissa jossa kysytään ainoastaan yhtä asia uskollisuutta iankaikkiselle Jumalalle...

• Anonyymi00087

Miksi ihmeessä pitäisi ylläpitää kallista rakennusta, jossa kukaan ei käy?

• Anonyymi00091

Kysy sitä siltä kuka myöntää rakennusluvan ja kun rakennus valmis niin kerro myös miksi siihen on piilotettu niin paljon vapaamuurareiden symboleja? Kun taidat sen kertoa ensiksi niin sitten minä vastaan siihen kysymykseen että mitä järkeä on rakentaa seurakunta missä ei kukaan käy..

On kun kysyisi mitä järkeä on muuten syödä ruokaa ettei ole enään nälkä? Mitä järkeä on käydä töissä että saa rahaa? Niin Sinäpä sen tiedät joka sen luvan annat ja piilotat rakennukseen ne tietyt symbolit Sinäpä sen tiedät mitä järkeä siinä on en minä sitä tiedä. Kerro vain itse. Miksi sinä haluat syödä ruokaa eli miksi haluat käydä töissä eli miksi sinä haluat rakentaa suurta seurakuntaa mikä on täynnä esoteerisiä symboleita? En minä tiedä miksi sinä haluat sitä. Kerro vain?

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Kysy sitä siltä kuka myöntää rakennusluvan ja kun rakennus valmis niin kerro myös miksi siihen on piilotettu niin paljon vapaamuurareiden symboleja? Kun taidat sen kertoa ensiksi niin sitten minä vastaan siihen kysymykseen että mitä järkeä on rakentaa seurakunta missä ei kukaan käy..

On kun kysyisi mitä järkeä on muuten syödä ruokaa ettei ole enään nälkä? Mitä järkeä on käydä töissä että saa rahaa? Niin Sinäpä sen tiedät joka sen luvan annat ja piilotat rakennukseen ne tietyt symbolit Sinäpä sen tiedät mitä järkeä siinä on en minä sitä tiedä. Kerro vain itse. Miksi sinä haluat syödä ruokaa eli miksi haluat käydä töissä eli miksi sinä haluat rakentaa suurta seurakuntaa mikä on täynnä esoteerisiä symboleita? En minä tiedä miksi sinä haluat sitä. Kerro vain?

Esikoislestadiolaisissa ei ole yhtäkään vapaamuuraria? Vai jos on yksikin, niin paljasta hänet!

• Anonyymi00097
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko rakennuksessa jotain symboleja, ovat ne sitten kristillisiä, vapaamuurarien tai minkä tahansa hörhösakin? Rakennus on rakennus.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko rakennuksessa jotain symboleja, ovat ne sitten kristillisiä, vapaamuurarien tai minkä tahansa hörhösakin? Rakennus on rakennus.

Hän kysyi mitä järkeä on rakentaa.

Että voi olla ihmisillä pieni aivo kapasiteetti.

Luuletko että jos minä tahdon rakentaa talon että se olen minä joka päättää rakennetaanko se talo?

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Hän kysyi mitä järkeä on rakentaa.

Että voi olla ihmisillä pieni aivo kapasiteetti.

Luuletko että jos minä tahdon rakentaa talon että se olen minä joka päättää rakennetaanko se talo?

Jatkan.

Kuka siis tahtoo rakentaa?

Minäkö joka tahdoin rakentaa ensiksi?

Vai hän joka päätti että rakennetaan eli joka myönsi rakennus luvan?

Kumpi näistä tahtoo enemmän?

Keneltä siis kysyt kysymyksen mitä järkeä?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jatkan.

Kuka siis tahtoo rakentaa?

Minäkö joka tahdoin rakentaa ensiksi?

Vai hän joka päätti että rakennetaan eli joka myönsi rakennus luvan?

Kumpi näistä tahtoo enemmän?

Keneltä siis kysyt kysymyksen mitä järkeä?

Siltä joka tahtoo vai siltä joka myöntää rakennusluvan?

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Siltä joka tahtoo vai siltä joka myöntää rakennusluvan?

Älkää te tulko tänne sanomaan että mitä järkeä on rakentaa ja älkää tehkö sitä tai tätä kun te itse myönnätte rakennusluvat eli itse olette niitä jotka tahtoo.

Keitä te yritätte pettää?

Niitäkö joilla ei ole silmää nähdä esoteerisiä symboleja niitäkö te kenties petätte vai itseänne ehkäpä?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Esikoislestadiolaisissa ei ole yhtäkään vapaamuuraria? Vai jos on yksikin, niin paljasta hänet!

Esimerkki.

Eipstein katso kasvoja. Parta yms.. Henki, parta yms...vapaamuurari.

=palvelija

Kenelle,...?

Katso valkoinen isäntä, musta mies on orja...

Vapaamuurari palvelija, kenelle?

Katso orja on musta mutta isäntä valkoinen!

Katso vapaamuurari eli orja hänellä on parta..

Isännällä ei ole. Katso ketä vieraili Eipstein saarella kaikki parattomia.

Tämä vain havainnollista ja hyvin yksinkertainen esimerkki mallinnus. Ei absoluuttinen totuus vaan suuntaa antavaa dataa.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Esimerkki.

Eipstein katso kasvoja. Parta yms.. Henki, parta yms...vapaamuurari.

=palvelija

Kenelle,...?

Katso valkoinen isäntä, musta mies on orja...

Vapaamuurari palvelija, kenelle?

Katso orja on musta mutta isäntä valkoinen!

Katso vapaamuurari eli orja hänellä on parta..

Isännällä ei ole. Katso ketä vieraili Eipstein saarella kaikki parattomia.

Tämä vain havainnollista ja hyvin yksinkertainen esimerkki mallinnus. Ei absoluuttinen totuus vaan suuntaa antavaa dataa.

Mutta lestaadiolaiset ovat kaikki parattomia.

Niin he ajattelavat olevansa vapaamuurareita ylempänä. 33 asteen rappari rohkenee kenties olla jo parraton eli sisällä siinä joka ei ole enää palvelija.

Orja pitää tunnistaa isännästä. Jos se oli keskiajalla ihon väri niin tänäpäivänä se on parran pituus.

Vapaa ei omista partaa.

Vapaa on mitä tahtoo.

Tästä voidaan kuitenkin eroittaa ne ketkä ovat hengellisiä ja pitävät parran syntinä ja ne ketkä pitää parran rumana.

Älä kuitenkaan ajattele niin että 99.9 %miehistä pitäisi parran rumana. Päinvastoin. Suurin osa miehistä pitää pienestä parrasta.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Mutta lestaadiolaiset ovat kaikki parattomia.

Niin he ajattelavat olevansa vapaamuurareita ylempänä. 33 asteen rappari rohkenee kenties olla jo parraton eli sisällä siinä joka ei ole enää palvelija.

Orja pitää tunnistaa isännästä. Jos se oli keskiajalla ihon väri niin tänäpäivänä se on parran pituus.

Vapaa ei omista partaa.

Vapaa on mitä tahtoo.

Tästä voidaan kuitenkin eroittaa ne ketkä ovat hengellisiä ja pitävät parran syntinä ja ne ketkä pitää parran rumana.

Älä kuitenkaan ajattele niin että 99.9 %miehistä pitäisi parran rumana. Päinvastoin. Suurin osa miehistä pitää pienestä parrasta.

Et siis löydä venäjän etkä Yhdysvaltojen hallinnosta partakarvan hiukkastakaan eli haiventakaan.

Eikö ole ihmeellistä. He ovat kuitenkin raavaita miehiä.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Et siis löydä venäjän etkä Yhdysvaltojen hallinnosta partakarvan hiukkastakaan eli haiventakaan.

Eikö ole ihmeellistä. He ovat kuitenkin raavaita miehiä.

Ette kuitenkaan löydä raamatusta apostolin tai profeetan neuvoa parrattomuuteen muuta kuin sen joka koski maailman muotoa että koettellisitte mikä Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto olis.

Kuitenkin se tietäkää että tämä parrattomuus on sentähden että teidät tunkistettaisiin hyvässä tai pahassa jos ei teitä muutoin tunnisteta hengen kautta joka teissä salaa kuka tietää asustaisi.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Ette kuitenkaan löydä raamatusta apostolin tai profeetan neuvoa parrattomuuteen muuta kuin sen joka koski maailman muotoa että koettellisitte mikä Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto olis.

Kuitenkin se tietäkää että tämä parrattomuus on sentähden että teidät tunkistettaisiin hyvässä tai pahassa jos ei teitä muutoin tunnisteta hengen kautta joka teissä salaa kuka tietää asustaisi.

On siis se vastaus siihen kysymykseen mainitse nimeltä

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

On siis se vastaus siihen kysymykseen mainitse nimeltä

Sillä jos tämä saarnaaja joka teitä parrattomuuteen neuvoo olisi todella huolissaan teidän katoamattomista sieluista niin ennemmin hän teitä armahtaisi kun saarnaisi ainoastaan syntiä eli vikaa teissä vaan koska me näemme ettei he armahda edes katuvia vaan muu seurakunta kantaa Jerikon tien kulkijoita vaikka työjuhta oli aluksi saarnamies ei muu seurakunta niin siitä me arvaamme millä motiivilla nämä parrasta saarnaajat ovat liikenteessä sillä ei he tahdo Jerikon tien kulkijaa kantaa mutta he näkee kyllä paljon vikaa parrassa ja muussa sen kaltaisessa josta salaseurat tunnistavat toinen toisiaan.

Eli kun salaseura lainen näkee parrattoman niin hän arvaa jo hänen vaatimattomasta asemasta yhteiskunnasta ettei hän ole isäntä ja hän arvaa siitä että hänelle on annettu parrattomuus tuntomerkkinä hengellisestä hartaudesta josta hän sitten tietää toimia jollakin määrätyllä tavalla vahingoksi tai hyödytykseksi.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Sillä jos tämä saarnaaja joka teitä parrattomuuteen neuvoo olisi todella huolissaan teidän katoamattomista sieluista niin ennemmin hän teitä armahtaisi kun saarnaisi ainoastaan syntiä eli vikaa teissä vaan koska me näemme ettei he armahda edes katuvia vaan muu seurakunta kantaa Jerikon tien kulkijoita vaikka työjuhta oli aluksi saarnamies ei muu seurakunta niin siitä me arvaamme millä motiivilla nämä parrasta saarnaajat ovat liikenteessä sillä ei he tahdo Jerikon tien kulkijaa kantaa mutta he näkee kyllä paljon vikaa parrassa ja muussa sen kaltaisessa josta salaseurat tunnistavat toinen toisiaan.

Eli kun salaseura lainen näkee parrattoman niin hän arvaa jo hänen vaatimattomasta asemasta yhteiskunnasta ettei hän ole isäntä ja hän arvaa siitä että hänelle on annettu parrattomuus tuntomerkkinä hengellisestä hartaudesta josta hän sitten tietää toimia jollakin määrätyllä tavalla vahingoksi tai hyödytykseksi.

Ja kun sinä tahdot nimiä niin lähde idästä länteen päin se on itäinen puoli väh. 2 seurakunnassa.

Työjuhtia 0.

Etelään päin.

Väh 3.
        Työjuhtia 0.

Keskisuomeen päin.

Tampereelle. Työjuhtia korkeintaan 1. Jne..

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      104
      6684
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      370
      6264
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3123
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2604
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2256
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1814
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1673
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1395
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1350
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe