Kauanko saat vielä nauttia?

Kauanko saat vielä lomailla? Itsellä noin viikko vielä lomaa.

Tänään ajattelin nauttia ulkoilmasta pitkän lenkin muodossa ja myöhemmin on eräs tapaaminen.

Ei taaskaan pöllömpi maanantai!

Two feet / Love is a bitch

https://youtu.be/yGl7errjHWk?si=vTmms-_ufXS6jN9P

Mukavaa päivää!

😊

83

506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen luvannut lähteä töihin jos kiperästi tarvitaan. Mutta jos ei, niin.. 😁 kesälomailen vielä jonkin aikaa. Eiköhän ne pärjää...

xLiner

• Kyllä ne pärjää, siinähän oppivat. :)

• Anonyymi00002
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kyllä ne pärjää, siinähän oppivat. :)

Osaahan ne 😊

Mulla voi olla omissa hommissani vielä tänään sormi suussa... Lähteeköhän moottorisaha käyntiin... 😬

xLiner

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Osaahan ne 😊

Mulla voi olla omissa hommissani vielä tänään sormi suussa... Lähteeköhän moottorisaha käyntiin... 😬

xLiner

Oot kyllä rohkea, kun uskallat käyttää moottorisahaa! Mut on kasvatettu pelottelemalla, niin olen vieläkin arka tuollaisten työkalujen käyttämisessä. Tunnustan, että kyselen helposti miestä avuksi tuollaiseen.

• Anonyymi00003
        Mu5tasydän kirjoitti:

Oot kyllä rohkea, kun uskallat käyttää moottorisahaa! Mut on kasvatettu pelottelemalla, niin olen vieläkin arka tuollaisten työkalujen käyttämisessä. Tunnustan, että kyselen helposti miestä avuksi tuollaiseen.

Vtuttaa tunnustaa, että saatan joutua kääntymään ammattilaisen puoleen. Eikä näy naispuolista sellaista lähistöltä löytyvän 😣

Ammattitaidottomat ukot ovat yleensä niin tonttuja, ettei niitä voi päästää tekemään yhtään mitään mun hommiani. Kaikki menee aina vaan pahemmin vtuiksi. Mä hoidan nämä kuntoon... Jotenkin 😁.

Ja on mulla yksi "Pidä. Nyt. Vttu. Kiinni. Siitä!" - tyyppi tänään seurana 😄

xLiner

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vtuttaa tunnustaa, että saatan joutua kääntymään ammattilaisen puoleen. Eikä näy naispuolista sellaista lähistöltä löytyvän 😣

Ammattitaidottomat ukot ovat yleensä niin tonttuja, ettei niitä voi päästää tekemään yhtään mitään mun hommiani. Kaikki menee aina vaan pahemmin vtuiksi. Mä hoidan nämä kuntoon... Jotenkin 😁.

xLiner

Ja sekin vielä, ettei kaikki ammattilaisetkaan osaa. Tai välitä. Tai viitsi. Hoitavat hommansa huonosti.

xLiner

• Anonyymi00003 kirjoitti:

xLiner

Käsivoimin sahaat moottorisahalla, jollei käynnisty. 😉
        Ja silppua syntyy.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Sahatessa pidät vaan huolen, että terä on kunnolla eikä liian löysällä/ireällä. Ja sahaussuunnat, ettei sahaa itteesi ja mistä kohtaa sahaat ettei töppää kiinni ja potkase. Kyllä se siitä. 👍

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja sekin vielä, ettei kaikki ammattilaisetkaan osaa. Tai välitä. Tai viitsi. Hoitavat hommansa huonosti.

xLiner

No se on totta.

Itse olen huomannut, että kesämökkimme kaipaa kipeästi apujoukkoja, eli jotkut puutalkoot olisivat paikallaan.

Nykyään talkoilu ei vain kiinnosta ihmisiä.

Oikein mielelläni muonittajana ja juottajana toimisin työn palkaksi.

Turhauttaa, kun ei itse osaa / uskalla käyttää mitään päriseviä vehkeitä.

Tulevana kesänä on pakko tarttua toimeen, koska kohta ei mökkiä erota risukoiden keskeltä.

• Anonyymi00005
        Jasu2025 kirjoitti:

Käsivoimin sahaat moottorisahalla, jollei käynnisty. 😉
        Ja silppua syntyy.

Heh... On mulla sentään sellaisiakin sahoja, jotka toimii tuolla systeemillä paremmin 😄

xLiner

• Anonyymi00006
        Mu5tasydän kirjoitti:

No se on totta.

Itse olen huomannut, että kesämökkimme kaipaa kipeästi apujoukkoja, eli jotkut puutalkoot olisivat paikallaan.

Nykyään talkoilu ei vain kiinnosta ihmisiä.

Oikein mielelläni muonittajana ja juottajana toimisin työn palkaksi.

Turhauttaa, kun ei itse osaa / uskalla käyttää mitään päriseviä vehkeitä.

Tulevana kesänä on pakko tarttua toimeen, koska kohta ei mökkiä erota risukoiden keskeltä.

Saa sitä ilman koneitakin aikaiseksi kun ryhtyy vaan. Osa kerrallaan.

xLiner

• Anonyymi00007
        Jasu2025 kirjoitti:

Sahatessa pidät vaan huolen, että terä on kunnolla eikä liian löysällä/ireällä. Ja sahaussuunnat, ettei sahaa itteesi ja mistä kohtaa sahaat ettei töppää kiinni ja potkase. Kyllä se siitä. 👍

Onhan sitä paljon muutakin mietittävää.. kaatosuunta, ulottuvuudet, ja konkelot ovat vaarallisia ammattilaisillekin. Kaadetun ja karsitun rungon tai hirren käsittely on jo sitten helpompaa. (💪😁)

xLiner

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Onhan sitä paljon muutakin mietittävää.. kaatosuunta, ulottuvuudet, ja konkelot ovat vaarallisia ammattilaisillekin. Kaadetun ja karsitun rungon tai hirren käsittely on jo sitten helpompaa. (💪😁)

xLiner

Nojuu, pidin niitä liian itsestäänselvinä niin jäi mainitsematta. Lähinnä se itse sahan käsittely tuli mieleen, ettei sitä tarvi pelätä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Nojuu, pidin niitä liian itsestäänselvinä niin jäi mainitsematta. Lähinnä se itse sahan käsittely tuli mieleen, ettei sitä tarvi pelätä.

Noi olis sitten vasta seuraavaksi mietittävinä, kun ensin sen sahan ymmärtää. Miten sitä kuuluu käyttää ja vaarat mihin kiinnittää huomio.

• Anonyymi00008
        Jasu2025 kirjoitti:

Noi olis sitten vasta seuraavaksi mietittävinä, kun ensin sen sahan ymmärtää. Miten sitä kuuluu käyttää ja vaarat mihin kiinnittää huomio.

Juu, ymmärrän.. mulla on vaan suunnittelu moodi päällä, ja ajatus sinkoilee niin ettei oikein mistään saa vielä otetta... Kaikki mahdollinen ensin pöydälle ja siitä sitten jonkinlaiseen järjestykseen, kun... Puuuh..!

xLiner

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Juu, ymmärrän.. mulla on vaan suunnittelu moodi päällä, ja ajatus sinkoilee niin ettei oikein mistään saa vielä otetta... Kaikki mahdollinen ensin pöydälle ja siitä sitten jonkinlaiseen järjestykseen, kun... Puuuh..!

xLiner

Mulla on ongelmana, että mahdollisuudet leviävät liian laajalle, ja sen ja palastelun kanssa on valinnan vaikeutta.. 😝

xLiner

• Jasu2025 kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta. Ehkä kokeilen johonkin pienempiin puihin ensin. 😅

• Anonyymi00012
        Anonyymi00003 kirjoitti:

xLiner

Tuossa on kyllä asenteellisuus jo pitkällä, jos ammattilaisen tilaamisessa metsurihommiin miessukupuoli on miinus.

Et kai sinä ihan vaan pelkää miehiä?

Minusta ammattilaisen tilaamisessa tärkeintä on se ammatti ja osaaminen.

No, tsemppiä nyt sinne omatoimihommiin kuitenkin. Älkää loukatko itseänne.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tuossa on kyllä asenteellisuus jo pitkällä, jos ammattilaisen tilaamisessa metsurihommiin miessukupuoli on miinus.

-keinovaginamies-

No just näin jaksamisia kaikille asenteidensa tahi vakaumustensa kanssa

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

-keinovaginamies-

"Minusta ammattilaisen tilaamisessa tärkeintä on se ammatti ja osaaminen."

Nimenomaan. Jos miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen on "ihan hyvä", hän on vähintään kaksi kertaa parempi kuin "ihan h1ton hyvä" miespuolinen ammattilainen. Mikä lie asenteellisuus tuonkin on tuollaiseksi muokannut.. 🙄

Noin muuten vastasin vain M5:n kirjoitukseen, jossa hän kertoo tarvitsevansa miestä tuollaisiin hommiin - minä en tarvitse, nainenkin kelpaa 😊

xLiner

• Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Niin ja ei, en pelkää miehiä. Heidän huolellisuuteensa en aina luota.

xLiner

• Anonyymi00022
        Anonyymi00012 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Kiitos vielä tsempeistä. Ihan kivasti sujui 😁

xLiner

• Mu5tasydän kirjoitti:

"Tunnustan, että kyselen helposti miestä avuksi tuollaiseen. "

Nyt on avautumisen paikka. Et ole ainoa. Meillä miehillä on sellainen etu, että housuissa oleva taikasauva pätevöittää kaikenlaiseen, myös meidät, jotka koulussa olemme osallistuneet tasan pakollisisiin käsityötunteihin.

Esimerkkejä:

Sanotaan että olen paikassa huolehtimassa esim. sen tietoturvasta. Liittyy tietokoneisiin. Samoin tämä näyttö ja tämä pöytä, jonka päällä tämän näytön tulisi olla. Joten ammattilainen, tulisitko auttamaan tämän pöydän kokoamisessa. No, mikäs siinä.

Tai pusikon raivaus. Tuossa olisi tuommoinen raivaussaha. En muuten ole koskaan käyttänyt. Mutta jonkinlaisella päättelyllä saan valjaat päälle ilmeisesti koko lailla oikein ja niin edelleen. Kikkeli auttaa.

Tai sitten jonkin taloyhtiön asioissa naiset kieltäytyvät ottamasta kantaa putkiremonttiin liittyviin asioihin, kun "eivät niistä mitään ymmärrä". Noh, en minäkään tiedä putkitöistä yhtään sen enempää, mutta olen joskus suihkua ja wc:tä käyttänyt, eli täysi asiantuntija. Ja kun oikein pinnistää, niin kyllä se ymmärryksen ja osaamisen sitten palleista tiristää. Lukutaitokin auttaa hiukan.

Tai ompelukone. Osaanko korjata? Noh tuota, sinä olet käyttänyt tätä laitetta 30 vuotta, minä olen ommellut koulussa saumat pyyheliinaan ja yhden patalapun. Mutta korjaanhan minä, koska olen mies. Miehet tietävät kaiken ompelukoneista, koska noh miesten kuuluu tietää..

Joten tänne vaan: kaadan puut, siirrän siltarummut,korjaan lypsykoneet ja -jakkarat ja ripustan taulutelevisiot betoniseinään vaateriin työkaluna pelkkä linkkuveitsi. Koska minä olen MIES. Mutta rajat se on minunkin osaamisella on rajansa. Ei tarvitse kuvitella että osaisin laittaa käytetyn kahvikupin tiskikoneeseen tai annostella pesuainetta pesukoneeseen omatoimisesti.

Ugh. olen puhunut.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kiitos vielä tsempeistä. Ihan kivasti sujui 😁

xLiner

Hyvä että kädet ja jalat on tallella. Itsekin vielä muistan kun moottorisahaa ensimmäisiä kertoja käytteli, niin kyllä se oli kunnioitusta ja varovaisuutta herättävä laite.

Tuli vaan niin vahvasti sulta tuo, että oikein v.tuttaa miespuoliselle ammattilaiselle soittaa. Äärifeminismiltä kyllä kalskahti :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00025
        scrg kirjoitti:

Nyt on avautumisen paikka. Et ole ainoa. Meillä miehillä on sellainen etu, että housuissa oleva taikasauva pätevöittää kaikenlaiseen, myös meidät, jotka koulussa olemme osallistuneet tasan pakollisisiin käsityötunteihin.

Esimerkkejä:

Sanotaan että olen paikassa huolehtimassa esim. sen tietoturvasta. Liittyy tietokoneisiin. Samoin tämä näyttö ja tämä pöytä, jonka päällä tämän näytön tulisi olla. Joten ammattilainen, tulisitko auttamaan tämän pöydän kokoamisessa. No, mikäs siinä.

Tai pusikon raivaus. Tuossa olisi tuommoinen raivaussaha. En muuten ole koskaan käyttänyt. Mutta jonkinlaisella päättelyllä saan valjaat päälle ilmeisesti koko lailla oikein ja niin edelleen. Kikkeli auttaa.

Tai sitten jonkin taloyhtiön asioissa naiset kieltäytyvät ottamasta kantaa putkiremonttiin liittyviin asioihin, kun "eivät niistä mitään ymmärrä". Noh, en minäkään tiedä putkitöistä yhtään sen enempää, mutta olen joskus suihkua ja wc:tä käyttänyt, eli täysi asiantuntija. Ja kun oikein pinnistää, niin kyllä se ymmärryksen ja osaamisen sitten palleista tiristää. Lukutaitokin auttaa hiukan.

Tai ompelukone. Osaanko korjata? Noh tuota, sinä olet käyttänyt tätä laitetta 30 vuotta, minä olen ommellut koulussa saumat pyyheliinaan ja yhden patalapun. Mutta korjaanhan minä, koska olen mies. Miehet tietävät kaiken ompelukoneista, koska noh miesten kuuluu tietää..

Joten tänne vaan: kaadan puut, siirrän siltarummut,korjaan lypsykoneet ja -jakkarat ja ripustan taulutelevisiot betoniseinään vaateriin työkaluna pelkkä linkkuveitsi. Koska minä olen MIES. Mutta rajat se on minunkin osaamisella on rajansa. Ei tarvitse kuvitella että osaisin laittaa käytetyn kahvikupin tiskikoneeseen tai annostella pesuainetta pesukoneeseen omatoimisesti.

Ugh. olen puhunut.

:)))
        Mutta eikö ole mahtavaa olla mies.

"Munalla töihin."

Omassa elämässä on kyllä sanottava, että minä tarjoilen mielihyvin kyvykkyyksiäni, kunhan vastapuolen "osaamisalueet" eivät myöskään ole kortilla :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Hyvä että kädet ja jalat on tallella. Itsekin vielä muistan kun moottorisahaa ensimmäisiä kertoja käytteli, niin kyllä se oli kunnioitusta ja varovaisuutta herättävä laite.

Tuli vaan niin vahvasti sulta tuo, että oikein v.tuttaa miespuoliselle ammattilaiselle soittaa. Äärifeminismiltä kyllä kalskahti :)

-keinovaginamies-

Miten tulikin tämä mieleen...
        https://youtu.be/ZmInkxbvlCs?t=107

xliner antaa siellä mennä samalla päättäväisyydellä, "scratch..." , "just a flesh wound", jne...

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Oon minä sellaista joskus ihan töissäkin käyttänyt, siitä on tosin aikaa. Välillä vähän hankala käynnistettävä tuo kaveri...

Vai äärifeministi... 😂

xLiner

• scrg kirjoitti:

Esimerkkejä:

Ugh. olen puhunut.

Pahoittelut, kun käytin tuossa mies-sanaa. Olisi ollut parempi käyttää "osaava henkilö" -sanoja.

En toki oleta, että kaikki miehet osaavat tehdä ja korjata kaiken, mutta miehellä voi olla enemmän luontaista kiinnostusta päriseviä vehkeitä kohtaan. Paino sanoilla "voi olla".

Olen kasvanut kotona, jossa isä korjasi kaiken, isoveli myös, eksä osasi myös kaikkien pärisevien työkalujen käyttämisen.

Anteeksi, jos loukkasin.

• Anonyymi00024 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Öh, ei Linjeri ole femakko. Puhuu ihan asiaa. Naisen miehisellä alalla pitää olla tuplasti parempi kuin miehet, että kelpaa. Tosin vaikka noin olisi, palkkauksessa sitä ei huomioida.

Jos oikeasti haluaa huippuammattilaisen miehen töihin, soitetaan nainen paikalle. Jännä, etteivät miehet tajua tätä..

• Anonyymi00027
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Öh, ei Linjeri ole femakko. Puhuu ihan asiaa. Naisen miehisellä alalla pitää olla tuplasti parempi kuin miehet, että kelpaa. Tosin vaikka noin olisi, palkkauksessa sitä ei huomioida.

Jos oikeasti haluaa huippuammattilaisen miehen töihin, soitetaan nainen paikalle. Jännä, etteivät miehet tajua tätä..

Olen minä feministi! Saa sanoa femakoksikin jos siitä tulee jollekin parempi olo.. Tuolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä miesvihan kanssa, en minä vihaa miehiä.. Miehethän ovat niiiin ihania... Ja me femakot pidämme kovasti heidän puoliaan tasa-arvossa kun eivät itse osaa..

xLiner

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olen minä feministi! Saa sanoa femakoksikin jos siitä tulee jollekin parempi olo.. Tuolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä miesvihan kanssa, en minä vihaa miehiä.. Miehethän ovat niiiin ihania... Ja me femakot pidämme kovasti heidän puoliaan tasa-arvossa kun eivät itse osaa..

xLiner

Rupesitko jo vihdoin korpimuijaksi?

Jos rupesit, niin pakkohan on seurailla täällä miten se sujuu. :oD

Mun maalaishaaveet yhä odotuttaa, mutta oon opetellut kärsivällisyyttä. Toivottavasti ei kerkee eläkepaperit tulemaan ennen sitä. :oD

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Rupesitko jo vihdoin korpimuijaksi?

Jos rupesit, niin pakkohan on seurailla täällä miten se sujuu. :oD

Mun maalaishaaveet yhä odotuttaa, mutta oon opetellut kärsivällisyyttä. Toivottavasti ei kerkee eläkepaperit tulemaan ennen sitä. :oD

Eläkkeellähän ehtisi paremmin kaikkia omia juttuja. Enkä mä täällä mitään kerro. Sellaisesta.

xLiner

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Eläkkeellähän ehtisi paremmin kaikkia omia juttuja. Enkä mä täällä mitään kerro. Sellaisesta.

xLiner

Et suoraan kerro, mutta osaahan tuon jo rivien välistä lukea.

No eläkkeelle on vielä aikaa ja varmaan mä touhuilisin kaikkea vaikka saisin eläkkeenkin. Sittenhän on aika tehdä oikeesti tiliä. heh

• Anonyymi00038
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mitä kuuluu sulle

• Anonyymi00039
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Osaahan ne 😊

xLiner

Mitä kuuluu

• Katsotaan mitä lääkäri setä tänään tuumaa työkunnostani. "Loman" pituus riippuu ihan siitä mihin näkökulmaan päädytään. Mutta en ole peloissani töihin joutumisesta, niitä työttömiä on paljon muitakin ja työkunnoltaan parempia, joten ei pelkoa päästä töihin lähiaikoina.

Päiväkotiin pääsen koska vaan, mutten mene kun en kestä melua eikä hermot kestä nyt käyttäytyä työn vaatimalla tavalla. Tulisi sanottua jotain millä saan lopputilin välittömästi.

• Onneksi sinulla on niin paljon puuhaa kotosalla, että pysyy mieli virkeämpänä. 🙏

• Mu5tasydän kirjoitti:

Onneksi sinulla on niin paljon puuhaa kotosalla, että pysyy mieli virkeämpänä. 🙏

No on, liikaakin usein. Joutuu karsimaankin. Mutta ei minulla ikinä aika pitkäksi käy, että sen takia töissä pitäisi käydä. Aioa motiivi tietysti olisi tienata rahansa itse kuten ennenkin. Mutta ei näytä kovin hyvälle maan työllisyys. Eikä omatkaan mahkut uusilta aloilta. Vähän kaikessa tarvii kroppaa mikä toimii ja kestää.

• Jasu2025 kirjoitti:

No on, liikaakin usein. Joutuu karsimaankin. Mutta ei minulla ikinä aika pitkäksi käy, että sen takia töissä pitäisi käydä. Aioa motiivi tietysti olisi tienata rahansa itse kuten ennenkin. Mutta ei näytä kovin hyvälle maan työllisyys. Eikä omatkaan mahkut uusilta aloilta. Vähän kaikessa tarvii kroppaa mikä toimii ja kestää.

Ei näytä ei ja tilanne tuntuu pahenevan.

• Mitä lääkäri tuumasi?

• Mu5tasydän kirjoitti:

Mitä lääkäri tuumasi?

Totesi keskivaikean masennuksen ja saan päälääkkehiä. Terapiaa. Kivuista, ettäeiköhän nekin helpotu kun tilanne normalisoituu, saan nukuttua, syötyä, löytyy motia. Hän on varmaan oikeassa. Vaikuttaa fiksulta ihmiseltä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Totesi keskivaikean masennuksen ja saan päälääkkehiä. Terapiaa. Kivuista, ettäeiköhän nekin helpotu kun tilanne normalisoituu, saan nukuttua, syötyä, löytyy motia. Hän on varmaan oikeassa. Vaikuttaa fiksulta ihmiseltä.

Tullut noidankehä missä kiertää synkistyvää rainaa ja näkee negana vähän kaiken.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tullut noidankehä missä kiertää synkistyvää rainaa ja näkee negana vähän kaiken.

Hyvä, että saat helpotusta tai ainakin toivon, että saat. Vielä, kun saisi niitä kipujasi vähemmäksi, niin..

• Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvä, että saat helpotusta tai ainakin toivon, että saat. Vielä, kun saisi niitä kipujasi vähemmäksi, niin..

Juu, kipujen väheneminen tai edes volyymin heikkeneminen auttaisi siihenkin, ettei joudu psyykellään kannattelemaan niin paljon fyysistä kuormaa ja samalla yrittää elää kuin normaalit terveet ihmiset. Siinä on tullut päällä raja nyt vastaan. Kantokyky onkin kestänyt yli 30 vuotta kroonista kioua ja muut vastoinkäymiset ohessa, nyt sitten teki tenän.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, kipujen väheneminen tai edes volyymin heikkeneminen auttaisi siihenkin, ettei joudu psyykellään kannattelemaan niin paljon fyysistä kuormaa ja samalla yrittää elää kuin normaalit terveet ihmiset. Siinä on tullut päällä raja nyt vastaan. Kantokyky onkin kestänyt yli 30 vuotta kroonista kioua ja muut vastoinkäymiset ohessa, nyt sitten teki tenän.

Ja mä kun luulin olevani ruostumatonta terästä mikä ei katkea, vaikka taipuu. No en näköjään minäkään kestä loputtomasti kantaa kuormaa, mutta aika kauan itsekorjautuvana kyllä.

• Anonyymi00033
        Jasu2025 kirjoitti:

Ja mä kun luulin olevani ruostumatonta terästä mikä ei katkea, vaikka taipuu. No en näköjään minäkään kestä loputtomasti kantaa kuormaa, mutta aika kauan itsekorjautuvana kyllä.

Olet nuori, et juo alkoholia etkä tupakoi.
        Terveydelliset ongelmat voivat tulla kenelle tahansa, milloin tahansa.
        Ei taida olla elämänoppia jossa niistä voisi välttyä.

AV

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Olet nuori, et juo alkoholia etkä tupakoi.
        Terveydelliset ongelmat voivat tulla kenelle tahansa, milloin tahansa.
        Ei taida olla elämänoppia jossa niistä voisi välttyä.

AV

No kesällä jo 50 niin en nuori. Jos nyt vielä se 30 vuotta on vaikka elämää jäljellä. Lähinnä nyt ihmettelen itsekin miten paljon olen jaksanut sekoamatta kantaa vaikka mitä muutakin kuin huono terveys lapsesta asti.

Sinällään kai täytyy tulla se puste, kun ei vaan enää kapasiteetti riitä eikä ehdi korjaantumaan tarpeeksi seuraaviin koitoksiin.

• Jasu2025 kirjoitti:

No kesällä jo 50 niin en nuori. Jos nyt vielä se 30 vuotta on vaikka elämää jäljellä. Lähinnä nyt ihmettelen itsekin miten paljon olen jaksanut sekoamatta kantaa vaikka mitä muutakin kuin huono terveys lapsesta asti.

Sinällään kai täytyy tulla se puste, kun ei vaan enää kapasiteetti riitä eikä ehdi korjaantumaan tarpeeksi seuraaviin koitoksiin.

Yritän sanoa, että on tullut aika miettiä itseä ja hyvinvointiaan.

• Anonyymi00010

Mikäs tapaaminen treffitkö ja onko vaarana että tänään lapsesi saa pikkuveljen tai siskon

• Ei mitään sellaista.

• Anonyymi00011
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei mitään sellaista.

Ajattelin vaan kun lähdössä pitkälle lenkille ja tapaaminen niin lapsesi kysyy sinulta äiti miksi lähdet lenkille ykköset päällä ja meikkaat itsesi kauniiksi ja vastaat teet pitkän lenkin voi kestää useita tunteja kaapis on ruokaa äiti lähtee nyt

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Ajattelin vaan kun lähdössä pitkälle lenkille ja tapaaminen niin lapsesi kysyy sinulta äiti miksi lähdet lenkille ykköset päällä ja meikkaat itsesi kauniiksi ja vastaat teet pitkän lenkin voi kestää useita tunteja kaapis on ruokaa äiti lähtee nyt

Nyt on lapseton viikko, eli lapset ovat isällään. Ihanaa, kun ovat täällä, mutta nyt nautin tästä hiljaisuudesta ja siisteydestä, mikä kämpässä vallitsee. :)

• Anonyymi00015

Se olis kyllä psykedeelinen käänne

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Hän ei ollutkaan kutomassa ja se oli vaikeaa pikku normanille

• Anonyymi00017
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei mitään sellaista.

No höh

• Anonyymi00013
      • Miten liittyy aiheeseen?

• Anonyymi00018

Mihin ne nassikoiden kommat katos?

• Jaa-a, enpä tiedä ketä tarkoitat?

• Anonyymi00020

Ei oo joululomia. Mutta kun joskus enskuun puolessa välissä alkaa lomat, en mee takas kun ehkä joskus huhtikuussa sitten...puolessavälin?

• Aika jepa, tuossahan ehtii vaikka mitä!

• Anonyymi00028
        Mu5tasydän kirjoitti:

Aika jepa, tuossahan ehtii vaikka mitä!

No sinne jää tekemistäkin siltä 9;ltä kuukaudelta paljon, mitä teki tiiviisti töitä.

Ja kun ne joutuu jättämään talveen, on osa hidasta hoitaa, kun on lunta, kylmää ja jäätä.

Mutta elämä on valintoja.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

No sinne jää tekemistäkin siltä 9;ltä kuukaudelta paljon, mitä teki tiiviisti töitä.

Ja kun ne joutuu jättämään talveen, on osa hidasta hoitaa, kun on lunta, kylmää ja jäätä.

Mutta elämä on valintoja.

Varmasti jää tekemistä, mutta myös lepo on tärkeää.

• Anonyymi00032
        Mu5tasydän kirjoitti:

Varmasti jää tekemistä, mutta myös lepo on tärkeää.

No tänä talvena taidan myös sille antaa mahdollisuuden. Tässä on monta vuotta jäänyt lomat siinä huilaamisen osalta aika ohkaseksi ja se alkaa näkyä ja tuntua kropassa. Joskus vaan joutuu venymään.

• Anonyymi00023

Nelisen vuotta olis vie ennen kun viiskyt täytän josko siihen mennessä tietäisin mitä sitä tahtoo tehdä jos ei satukkaan lotossa voittaan toinen vaihtoehto olis se kolmas maailmansota siihen väliin kun olis aikaa ei ole keneltäkään työnantajalta pois sekään aika nääs kahtokaas kun ei Suomessakaan mikään pysähdy siksikään aikaa kun rajoja puollustetaan ne ketkä ei kentälle lähde käy töissä ihan normaalisti niin kuin ei mittää palkan maksu voi ol haaste et ilmaseks joutuu varmaan tekeen mu mitäpä se on rahasta si hyötyä kun ei mitään edes ole kun muutamaksi vuodeksi korkeintaan jos ei ole oman maan maataloutta ikävä tapa opetella tapoja muuttamaan mu mitä muita vaihtoehtoja on maailmassa jossa ei mikään riitä

• No toivottavasti saisimme pitää edes sen oman maan maatalouden. Ainakin voita menee vientiin aika reippaasti?

• Meillä sais halutessaan lomailla loppiaisen yli, jos kertyneet pekkaset esims. riittää, palkallista lomaa ei ole..
      Viime viikko oltiin kaikki lomalla, tällä viikolla voi mennä töihin (jos siltä tuntuu😃) ite aattelin huomenna mennä🤔

• Säästäkö lomat kesälle? Itsellä sellainen toive, että en ole enää nykyisessä työssäni kesällä, vaan yritystoiminta lähtisi kunnolla käyntiin ennen kesää.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Säästäkö lomat kesälle? Itsellä sellainen toive, että en ole enää nykyisessä työssäni kesällä, vaan yritystoiminta lähtisi kunnolla käyntiin ennen kesää.

Mää en oikeen vielä tiiä miten meillä nuo lomat menee, muutenku että talvilomaa on vissiin viikko, sit loput kesälomaa🤔
        Tai no, miten on ehtiny kertyä.. aloitin tuossa paikassa tämän vuoden keväällä, pitäs jaksaa kysellä josko kukaan muukaan tietää..🤔😅
        Ja ja onko sille talvilomalle joku määrätty "oikea" ajankohta millon sen voi pitää ku kukaan ei nyt joulun alla ainakaan puhunu mitään talvilomasta ja minä oon ollu niin pitkään pätkähommissa ja osa-aikatyöttömänä ennen tätä jopia että oon täysin puonnu kelkasta🤷

Vaan ihan kiva oli kyl olla töissä tänään, reilun viikon lekottelun jälkeen ja huomennakin saa mennä jos haluaa ja tekemistä riittää

• m.wurst kirjoitti:

Mää en oikeen vielä tiiä miten meillä nuo lomat menee, muutenku että talvilomaa on vissiin viikko, sit loput kesälomaa🤔
        Tai no, miten on ehtiny kertyä.. aloitin tuossa paikassa tämän vuoden keväällä, pitäs jaksaa kysellä josko kukaan muukaan tietää..🤔😅
        Ja ja onko sille talvilomalle joku määrätty "oikea" ajankohta millon sen voi pitää ku kukaan ei nyt joulun alla ainakaan puhunu mitään talvilomasta ja minä oon ollu niin pitkään pätkähommissa ja osa-aikatyöttömänä ennen tätä jopia että oon täysin puonnu kelkasta🤷

Vaan ihan kiva oli kyl olla töissä tänään, reilun viikon lekottelun jälkeen ja huomennakin saa mennä jos haluaa ja tekemistä riittää

Talvilomaoikeus tulee normaalisti vasta sitten, kun on kertynyt täysi kesäloma, niin siitä seuraavana talvena.

Muussa tapauksessa ne päivät otetaan siitä sun tulevasta kesälomasta, jos teillä ei sitten ole käytössä työaikapankkia. Tsemppiä töihin. :)

• Päätin säästää lomat myöhemmäksi. Oli minulla toki joulun yli kyllä vapaata ja sekin kävi jo ihan lomasta.

• Tänä vuonna aatto sijoittui parhaalla mahdollisella tavalla, kun arkivapaita tuli reilusti päälle.

• Anonyymi00034

Loppuelämän

• Anonyymi00035

Muutama päivä vielä lomaa, onhan sitä ollutkin kolmisen viikkoa sitten.

- Sheena

• Ruhtinaallinen loma. Oletko mielestäsi palautunut hyvin? :)

• Anonyymi00040
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ruhtinaallinen loma. Oletko mielestäsi palautunut hyvin? :)

Suoraan sanottuna pelkkään syvään murehtimiseen meni 1. viikko... kuolemantapaus lähellä.

- Sheena

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Suoraan sanottuna pelkkään syvään murehtimiseen meni 1. viikko... kuolemantapaus lähellä.

- Sheena

Otan osaa surussasi. ❤️

• On tässä vielä muutama päivä lomaa. Työt kutsuvat ma. 5.1. Sain eilen työkaverilta päivityksen, näin välipäivinä siellä on aika "kuollutta". Tämä on normi meininkiä näin vuoden lopulla.

• Hyvää loppulomaa. Nauti. :)

• Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvää loppulomaa. Nauti. :)

Kiitti samoin. Nauti lomastasi täysillä. 😊

• tosi.typy kirjoitti:

Kiitti samoin. Nauti lomastasi täysillä. 😊

Yritän. Tänään sain itseni kirjastoon ja lainasin pitkästä aikaa läjän kirjoja.

Joka päivä on tullut myös lenkkeiltyä, ettei ensi viikolla kunto ole ihan nollassa. 😅

• Mu5tasydän kirjoitti:

Yritän. Tänään sain itseni kirjastoon ja lainasin pitkästä aikaa läjän kirjoja.

Joka päivä on tullut myös lenkkeiltyä, ettei ensi viikolla kunto ole ihan nollassa. 😅

Niin ja kiitos. 🙏

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      64
      5860
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      341
      5677
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4721
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2038
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1942
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      1202
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe