Tulin vaan kertoon, että kun multa jäi toi riisipuuro tekemättä jouluna niin ajattelin, että teen sen tänäön. Mulla kun sattuu olemaan puuroriisiä, kiehumaitoa ja kermaa, sekä tietty puuroriisiä jemmassa. Pohjimmiltaan kun ajattelen, että joulua voi viettää halutessaan vaikka tammikuussa, etenkin näin sinkkuna. Ei kai sillä mitään väljä, koska sitä heittäytyy joulumoodiin? Mulla se on nyt ja siksi teenkin puuron ja päskynäsopan nyt, koska voin ja haluan, eikä tämän asian pitöis teiltä keltöön pois olla, vai mitä? Mutta ajattelin silti ensin ilmoittaa asiasta, koska kerjään huomiota ja hyväksyntää, sekä jonkinlaista ihmiskontaktia elämääni vaikka sitten näin internetin välityksellä. Mutta joo, nyt onkin pakko ryhtyä työhön niin saa jotain valmista!
Joulupuuro kanelilla ja luumusopalla
38
212
Vastaukset
Muista laittaa manteli. Tai vaikka useampikin. Sitten jos syödessä saa mantelin, niin saa tehdä jotakin sellaista, jota ei muuten tekisi.
- Anonyymi00001
Kuka valvoo, ettei sitä tulisi tehtyä myös ilman mantelin saamista, jos on yksin? 🤔
🦄 Anonyymi00001 kirjoitti:
Kuka valvoo, ettei sitä tulisi tehtyä myös ilman mantelin saamista, jos on yksin? 🤔
🦄Tontut valvoo. Ja rankaisee!
- Anonyymi00002
scrg kirjoitti:
Tontut valvoo. Ja rankaisee!
Eivät kai sentään piiskaa anna? 😮
🦄 - Anonyymi00003
Enkä pistä 😡 siinä ei oo mitään jännää kun mä löydän sen joka tapauksessa. Mutta sokeria pistin 2 rkl, 1 tl suolaa ja nokareen voita, 2 dl kermaa ja 1 tl kanelia ja hyvä tuli. Väskynäsoppa jäi jotenkin mauttomaks, mutta ei voi mitään. Sopii hyvin mun vaatimattomaan ja lahjattomaan jouluuni! Ei ole edes kuusta 😢
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Enkä pistä 😡 siinä ei oo mitään jännää kun mä löydän sen joka tapauksessa. Mutta sokeria pistin 2 rkl, 1 tl suolaa ja nokareen voita, 2 dl kermaa ja 1 tl kanelia ja hyvä tuli. Väskynäsoppa jäi jotenkin mauttomaks, mutta ei voi mitään. Sopii hyvin mun vaatimattomaan ja lahjattomaan jouluuni! Ei ole edes kuusta 😢
Sinänsä vähän nyt jälkikäteen harmittaa, kun pistin sokeria ja kanelia puuroon, koska lopusta puurosta olis voinut leipasta karjalanpiirakat, mutta ei voi nyt enää. Noh, joku toinen kerta sitten 🤷....mutta sienisalaatin aattelin vielä tehdä, kun sopivasti on ranskankermaa ja viime syksyn kuusenleppärousku, kangasrousku, karvarousku, haaparousku suolasekasieniä jääkaapissa säilöttynä. Se on kyl aika namia, kun pistää rurkasti sipulia ja sopivasti suolaa ja silppuaa hienoksi. Tuoreen ruisleivän päällä makoisaa, kun eka pohjalle sipasee aitoa kirnuvoita..njam njam...ehkä tästä vielä joulu tulee
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sinänsä vähän nyt jälkikäteen harmittaa, kun pistin sokeria ja kanelia puuroon, koska lopusta puurosta olis voinut leipasta karjalanpiirakat, mutta ei voi nyt enää. Noh, joku toinen kerta sitten 🤷....mutta sienisalaatin aattelin vielä tehdä, kun sopivasti on ranskankermaa ja viime syksyn kuusenleppärousku, kangasrousku, karvarousku, haaparousku suolasekasieniä jääkaapissa säilöttynä. Se on kyl aika namia, kun pistää rurkasti sipulia ja sopivasti suolaa ja silppuaa hienoksi. Tuoreen ruisleivän päällä makoisaa, kun eka pohjalle sipasee aitoa kirnuvoita..njam njam...ehkä tästä vielä joulu tulee
Nii...ja peijakka...unohtu, että pakkasessahan mulla on sälöttynä viime kesältä esikeitettyjä varhaisperunoita vakuumissa...ja saunavihtakin löytyy...ja kotikaljaa (joskin kaupan, kun en jkasanut tehdä litra tokulla vaikka oliskin parempaa)
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Nii...ja peijakka...unohtu, että pakkasessahan mulla on sälöttynä viime kesältä esikeitettyjä varhaisperunoita vakuumissa...ja saunavihtakin löytyy...ja kotikaljaa (joskin kaupan, kun en jkasanut tehdä litra tokulla vaikka oliskin parempaa)
Ainoastaan punkku puuttuu, mutta kaikkea muuta viinaa löytyy kyllä laidasta laitaan, mut en tiedä sit, onko tällain jouluna ollut tapana niinkän juoda? Taidan passata vuodenvaihteeseen, kun virittelen jätkänkynttilät taas palamaan!
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
No nyt ollaan herkkujen äärellä!
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mulla herahti vesikielelle. Sienisalaatti on hyvää. Ruisleivänpäällä tosi hyvää.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ainoastaan punkku puuttuu, mutta kaikkea muuta viinaa löytyy kyllä laidasta laitaan, mut en tiedä sit, onko tällain jouluna ollut tapana niinkän juoda? Taidan passata vuodenvaihteeseen, kun virittelen jätkänkynttilät taas palamaan!
No jättäisin ne viinakset pois.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mulla herahti vesikielelle. Sienisalaatti on hyvää. Ruisleivänpäällä tosi hyvää.
Joo se on kyllä ihan hyvää ja vielä parempaa jos olis pistää päälle siivu kylmäsavulohta. Lidlistä ajattelin eilen ottaa paketin ja kävikin jo ostoskorin pohjalla, mutta häjyvie, kun pistin takaisin hyllyyn. En kyl jakda nyt lähteä sen takia kaupoille kun taas joutas ajaa 50 km kun ei muulle ole tarvis
- Anonyymi00025
Anonyymi00002 kirjoitti:
Eivät kai sentään piiskaa anna? 😮
🦄Tykkäätkö piiskaleikeistä eli tykkäät saada piiskaa
- Anonyymi00034
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tykkäätkö piiskaleikeistä eli tykkäät saada piiskaa
En pidä BDSM:stä. En aio kokeilla.
Mene juttelemaan jonkun muun kanssa. Sinulla ei ole käytöstapoja. Ole hyvä ja lopeta vastaamasta minun kommentteihini yhtään mitään. Kiitos.
🦄 - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
En pidä BDSM:stä. En aio kokeilla.
Mene juttelemaan jonkun muun kanssa. Sinulla ei ole käytöstapoja. Ole hyvä ja lopeta vastaamasta minun kommentteihini yhtään mitään. Kiitos.
🦄Eli sinulle ei saa sanoa mitään no sovitaan niin hyvästi
- Anonyymi00011
Huhhuh....että joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa ruuan tekoon. Riisipuuro hyvää mutta sitähän saa mikrouuniversiona. Miten tuo tehdään, laitettaan maito kattilaan ja kun kiehuu niin riisi sekaan ja keitetään miedolla lämmöllä ja sekoitetaan koko ajan jotain "tunti" ettei pala pohjaan? Makaronivelliä olen tehnyt mutta helppo tapaus eli keitetään vedessä makaronit aika löysiksi ja vesi pois ja täysmaito tilalle ja kun alkaa kuplia niin levy kakkoselle ja annetaan "muhia" tovi ja suolaa perään. Tosin jotkut tekevät tämän vaikeamman kautta eli keittäävät makaronit maidossa.
- Anonyymi00014
Oikean ruuan syöjät saa ravintonsa siitä ruuasta. Ilman lisäaineita ja ruuan sterilointia, mitä valmisruuille tehdään. Kyllä ne jotka ei syö prosessoitua ruokaa, on terveempiä kaikilla tavoin.
- Anonyymi00015
Anteeksi vaan mutta ei makaroni kuulu riisipuuroon ei makaronista tuu riisipuuroo
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta ei makaroni kuulu riisipuuroon ei makaronista tuu riisipuuroo
Kyllä tuossa puhuttiin mikroriisipuurosta ja makaronivellistä ihan erikseen.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kyllä tuossa puhuttiin mikroriisipuurosta ja makaronivellistä ihan erikseen.
Jaa luulin että teet makaroonista riisipuuroa
- Anonyymi00023
Anonyymi00014 kirjoitti:
Oikean ruuan syöjät saa ravintonsa siitä ruuasta. Ilman lisäaineita ja ruuan sterilointia, mitä valmisruuille tehdään. Kyllä ne jotka ei syö prosessoitua ruokaa, on terveempiä kaikilla tavoin.
Tuo on kyllä totta
- Anonyymi00027
Anonyymi00014 kirjoitti:
Saarioinen riisipuuro, ainesosat: Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Saarioinen riisipuuro, ainesosat: Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola
Kai niissä on e koodejakin esim säilöntäaineet makuaine ym
- Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kai niissä on e koodejakin esim säilöntäaineet makuaine ym
Ei ollut, vain nuo, en nyt ihan kuvaa kuitenkaan ota todisteeksi.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei ollut, vain nuo, en nyt ihan kuvaa kuitenkaan ota todisteeksi.
Uskotaan ja luotan sanaasi
- Anonyymi00012
Ei kanelia ja luumua kait sekasin kuitenkaan.
- Anonyymi00013
Miettii vaan että onko luumusoppa enään syötävää jos luumusopan teit jo ennen jouluaattoa ja tänään teit riisipuuroo onkohan luumu soppa syötävää enään
- Anonyymi00016
Luumusoppa on herkkää pilaantumaan. Puuron haudutus käy kuin leikki, kun on haudutuskattila.
- Anonyymi00017
Eih...kun tein sen siinä samalla kun riisipuuronkin. Riisipuro pikemminkin voi mennä pilalle, jos ei saa nopeasti kylmään.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Eih...kun tein sen siinä samalla kun riisipuuronkin. Riisipuro pikemminkin voi mennä pilalle, jos ei saa nopeasti kylmään.
Jaa no sitten riisipuuro luumusopalla on hyvää mutta itse en osaa tehdä enkä koskaan tehnyt mut hyvää se on
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jaa no sitten riisipuuro luumusopalla on hyvää mutta itse en osaa tehdä enkä koskaan tehnyt mut hyvää se on
No ei se nyt niin rakettitiedettä ole. Puuroriisipussissa tais olla jopa ohje ja luumusoppa tehdään melkein samalla tavalla kuin mansikkakiisselikin
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
No ei se nyt niin rakettitiedettä ole. Puuroriisipussissa tais olla jopa ohje ja luumusoppa tehdään melkein samalla tavalla kuin mansikkakiisselikin
Empäs nyt tiedä palais vain kattilaan kumpikin en ole hyvä kokki
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Pirkka mansikkakiisseli hyvää, myydään litran tölkeissä. Jokunen aika sitten ostin kokeilumielessä Pirkka-hedelmäkiisselijauhetta (on kellertävässä littanassa pussissa), tästähän taitaa tulla vakiruokaa kun hyvää. Kulhoon kylmää vettä 3 dl ja jauhe perään ja sekoitus ja jääkaappiin paksunemaan vähintään 30 min ja sekoitus. Kannattaa tehdä samalla suurempi satsi eli vaikka kolmella pussilla eli vettä menee sitten vajaa litra.
Oon niin makean perään että vaikka tuo jo sinällään makeaa niin hienoa sokeri ripottelen päälle ja tilkka täysmaitoa. - Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Empäs nyt tiedä palais vain kattilaan kumpikin en ole hyvä kokki
No voi että, mun täytys tulla oikein opettaan sulle ruuanlaittoo. Misä päin sää asut? Tehdään joku helppo...
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
No voi että, mun täytys tulla oikein opettaan sulle ruuanlaittoo. Misä päin sää asut? Tehdään joku helppo...
Mennään ennemmin vaikka autolla ajelemaan tai ostetaan karkkeja ja katsotaan tv tä
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Mennään ennemmin vaikka autolla ajelemaan tai ostetaan karkkeja ja katsotaan tv tä
Ehkä uuniin makkaraa
- Anonyymi00031
Anonyymi00026 kirjoitti:
Peukku sinulle tosi hienoa että osaat tehdä ruokaa arvostan sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1938330Perussuomalaisten Jani Mäkelä ihailee suunnattomasti Maduroa
Janin mukaan Suomen hallituksen pitäisi tuomita diktaattorin ja huumelordin tuominen oikeuden eteen.236047Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1695709Persuilla paniikki, kun diktaattorit yksi kerrallaan kaatuvat
Hallapersut halusivat sivarineidostaan sotilasjuntan komentajan Suomeen, jotta persuaatteen mukaiset puhdistukset olisi153487Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y822957- 2912630
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu1782529Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v6182380Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont912196Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.771301