Kuten oli arvattavissa...

Anonyymi-ap

Presidentin uudenvuodenpuheessa vilahti ilmastonmuutos ainakin viisi kertaa.
Och samma på svenska.

17

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Enpä viitsiny katsoa.Vilasin lehdestä.Ihan samaa turhanpäiväistä mussutusta ja Jumalan siunausta pressalta ja muijalta.Eliitti puhuu lämpimikseen.Talk is cheap.

• Anonyymi00002

Kun Stubb ensimmäisen kerran mainitsi ilmastonmuutoksen, niin poistin äänen telkkarista. Vituttaa niin paljon koko sana, kun itse tiedän koulutukseni pohjalta totuuden. Kolme meteorologia on sanonut saman totuuden telkkarissa,

Yksi heistä oli ´Taalas, joka sanoi, että ei ole tulossa mitään ilmastokatastrofia. Itse olen sen tiennyt jo noin 8 vuotta, joten tympäisee ne toistuvat valeuutiset telkkarissa. Sadat tuhannet ihmiset kärsivät masennuksesta ja ahdistuksesta sen hourimisen seurauksena. Eihän ammattilaiset elikkä meteorologit sitä sanaa koskaan edes mainitse nykyään.

Joskus kun Etelämantereesta irtosi valtava jäävuori, niin yksi mukamas asiantuntija väitti uutisissa, että se voi nostaa merenpintaa jopa 10 cm. Olin täysin eri mieltä, ja seuraavissa uutisissa Taalas vahvisti minun kantani, että ei se vaikuttaisi merenpintaan yhtään mitään. Meitä on yritetty kusettaa vuosikymmeniä.

• Anonyymi00011

<< Kun Stubb ensimmäisen kerran mainitsi ilmastonmuutoksen, niin poistin äänen telkkarista. >>

Onko reaalimaailman faktat niin sinun uskonnollisia tuntemuksiasi loukkaavia, ettet kykene kuuntelemaan edes faktoja ?

Kummassakohan päässä se vika mahtaisi olla.

<< Yksi heistä oli ´Taalas, joka sanoi, että ei ole tulossa mitään ilmastokatastrofia >>

Tietysti siinä yhteydessä, että ilmastonmuutos on sen verran hidas prosessi, että olet kiristyy joillakin alueilla vähän kerrallaan. Katastrofi tarkoittaa sananmukaisesti yht'äkkistä tapahtumaa.

• Anonyymi00013

Taas on APH vauhdissa. Mielentilan epästabiilisuudesta kertoo jotain se, että pressan puheesta piti panna ääni pois, kun pressa sanoi sanan ilmastonmuutos.

Ps. Taalas sanoi, että Suomeen ei tule ilmastokatastrofia. Muualle maailmaan on jo tullut useitakin ilmastonmuutoksen aikaan saamia katastrofeja. Et löydä Suomesta ainuttakaan meteorlogia, joka ei pitäisi ilmaston lämpenemistä vakavana globaalina uhkana, ja samaa mieltä on myös presidentti Stubb.

• Anonyymi00003

Onneksi mainitsi, sillä ilmastonmuutos on tosiasia, johon pitää reagoida - muuten kustannukset ovat kymppitonneja vuodessa henkilöä kohden.

• Anonyymi00004

Sait siis aikaan tuollaisen houreen. Taalaskin sanoi telkkarissa, että ei ole tulossa mitään ilmastokatastrofia. Et sinä pöljä siis pysty sitä uskollasi aikaansaamaan. Taalas sanoi myös, että ei Suomessa tule merenpinta nousemaan, koska Suomessa nousee maa. Kyllä minä perustan siis oman kantani parhaisiin asiantuntijoihin, eikä mitä tahansa sekoileviin tietämättömiin maallikoihin niin kuin sinä.

Keskustelin äsken yhden sellaisen naapurin kanssa, jonka tiedän olevan asiantuntija ilmakehän kaasujen suhteen. Sellaiset asiantuntijat on kouluttaneet minut useaankin ammattiin aikanaan. Minulla on siis sama asiantuntemus kuin opettajillanikin. Niillä aloilla käytetään kaasuja, joten niiden ominaisuudet on pakko tuntea.

Minä olen todella pitkään tuntenut tarkkaan myös ilmastotieteen teorian, jonka mukaan on tehty ne ennusteet. Se teoria on vanhaa pötyä. Ei sitä meteorologit Suomessa käytä ollenkaan. Sitä käyttää vain ne, jotka yrittävät tehdä ilmastomallinnuksia pitkälle tulevaisuuteen. Yksi huippu tietokonemallinnuksessa sanoi minulle, että ilmaston mallintaminen tietokoneella on täysin mahdotonta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sait siis aikaan tuollaisen houreen. Taalaskin sanoi telkkarissa, että ei ole tulossa mitään ilmastokatastrofia. Et sinä pöljä siis pysty sitä uskollasi aikaansaamaan. Taalas sanoi myös, että ei Suomessa tule merenpinta nousemaan, koska Suomessa nousee maa. Kyllä minä perustan siis oman kantani parhaisiin asiantuntijoihin, eikä mitä tahansa sekoileviin tietämättömiin maallikoihin niin kuin sinä.

Keskustelin äsken yhden sellaisen naapurin kanssa, jonka tiedän olevan asiantuntija ilmakehän kaasujen suhteen. Sellaiset asiantuntijat on kouluttaneet minut useaankin ammattiin aikanaan. Minulla on siis sama asiantuntemus kuin opettajillanikin. Niillä aloilla käytetään kaasuja, joten niiden ominaisuudet on pakko tuntea.

Minä olen todella pitkään tuntenut tarkkaan myös ilmastotieteen teorian, jonka mukaan on tehty ne ennusteet. Se teoria on vanhaa pötyä. Ei sitä meteorologit Suomessa käytä ollenkaan. Sitä käyttää vain ne, jotka yrittävät tehdä ilmastomallinnuksia pitkälle tulevaisuuteen. Yksi huippu tietokonemallinnuksessa sanoi minulle, että ilmaston mallintaminen tietokoneella on täysin mahdotonta.

<< Sait siis aikaan tuollaisen houreen. Taalaskin sanoi telkkarissa, että ei ole tulossa mitään ilmastokatastrofia. >>

Mutta ei kai häpeälomaltaan takaisin pyrkivä palstavajakki sentään kuvittele, että Taalas olisi sillä kannalla, ettei mitään ilmastonmuutosta olisi tapahtumassakaan ?

Aivan, sitä voi yrittää valehdella itselleen ihan mitä tahansa, mutta teet itsestäsi vaan pellen tuollaisella sekoilulla.

<< kaasuja, joten niiden ominaisuudet on pakko tuntea. >>

Jes, ja tosiaan niiden säteilyabsorptiot osoittavat ilmastonmuutoksen johtuvan kasvihuonekaasujen lisääntymisestä.

<< Minä olen todella pitkään tuntenut tarkkaan myös ilmastotieteen teorian >>

Et ole. Et ole koskaan tajunnut säteilyfysiikan selitystä asiasta. Siksi sinut kyykytettiin häpeälomalle täältä.

Ja tosiaan, asia ei ole muuttunut tässä kuukausien häpeälomasi aikana: edelleen vaan kaasujen säteilyabsorptio-ominaisuudet tuottavat todistetusti lämpenevän ilmaston, ilmastonmuutoksen. Ei voi mitään.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00004 kirjoitti:

APH:n houreet vaan jatkuvat. Luulin jo dementian korjanneen kokonaan, kun oli vähänb aikaa palstoita pois.

Ps. Sinua kouluttaneet ovat olleet korkeintaan insinöörin koulutuksen saaneita. Ei siltä pohjalta ilmastotiedettä tehdä eikä edes ymmärretä. Eikä sorvarilla ole insinöörin asiantuntemusta, vaikka insinööri olisikin häntä opettanut.

• Anonyymi00005

Lämpenemisen näkee jo sokea reettakin.

• Anonyymi00006

Ihan mallinnusten mukaan mennään.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ihan mallinnusten mukaan mennään.

2023 lähtien mentiin mallinnnuksista selvästi yli. Syy löytyi rikkidioksiidin vähenemisestä ilmakehässä. Tämä johti albedon vähenemiseen.
        Kun el Nino sitten iski, lämpöennätykset nousivat enemmän kuin asiantuntijat olivat uskoneet. Syy selvisi melko pian.

• Anonyymi00007

viherkokkare

• Anonyymi00008

Kasvua penäsi. Se lisää päästöjä.

• Anonyymi00009

Saarnaasiko stubbi myös trumpille "ilmastonmuutoksesta", kun markkinoi jäänsärkijöitä

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kasvua penäsi. Se lisää päästöjä.

Kyllä suomalaistenkin pitää elää. 10 miljardia euroa
        ulkomaanvelkaa joka vuosi ja velkasuhde kohta 90% bruttokansantuotteesta

• Anonyymi00014

Ainakin tänä talvena on ilmastonmuutos ollut eduksi, vähemmän lämmityksestä tulevia päästöjä. Jatketaan samaan malliin.

• Anonyymi00017

stubb on populisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      95
      6092
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      55
      5068
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      57
      4202
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3809
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      8
      3558
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      114
      3100
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2513
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2449
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      52
      2169
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      17
      1534
    Aihe