Jaaha taas se alkaa, Suomen on lopetettava metsäteollisuus, jotta maailma pelastuu.
Suoraan sanottuna hiilidioksiditeoria ei toimi, paitti luonto/kasvit tarvitsee lisää hiilidioksidia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011745393.html
Kuolemme kuumuuteen
16
151
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi aina verrataan esiteolliseen aikaan, silloin kun oli pieni jääkausi?
IPCC kusee omiin muroihinsa jippoilulla, riippumaton tiede paljasti jo ensimmäisinä vuuosina vedätyksen. Soraäänet hukkuivat hypeen ja "hallitustenväliseen konsensukseeen". Kaikessa hulluudessaan Trumppi ei uskonut imastohypeen. Varsinkin Suomen toimet ovat globaalissa ilmastossa +/- 0.
- Anonyymi00002
luigicoppi kirjoitti:
IPCC kusee omiin muroihinsa jippoilulla, riippumaton tiede paljasti jo ensimmäisinä vuuosina vedätyksen. Soraäänet hukkuivat hypeen ja "hallitustenväliseen konsensukseeen". Kaikessa hulluudessaan Trumppi ei uskonut imastohypeen. Varsinkin Suomen toimet ovat globaalissa ilmastossa /- 0.
"riippumaton tiede "
Tarkoitatko öljy- ja kivihiiliteollisuuden rahoittamia tutkimuksia?
Ai niin. Et tietenkään. EXXON:in omat tutkijat tulivat jo -70 luvulla tuloksiin, joiden mukaan fossiilisten polttaminen lämmittää ilmastoa.Heidän tutkimuksensa antoivat jopa huonomman kuvan tilanteesta, kuin IPCC:n tutkijat.
"Suomen on lopetettava metsäteollisuus, jotta maailma pelastuu."
Umpityhmää populismia. Kuset omiin muroihisi, denialisti hyvä. Tutkijoiden mukaan hakkuita tulisi vähenytää n. 10 %, jotta saataisiin kestävä tilanne. Se ei todellakaan tarkoita metsäteollisuuden lopettamista.
Kivien altako teitä denialisteja mönkii? Tieteellinen skeptismi on jäänyt 1900 luvulle, mutta aina vaan löytyy itsensä kanssa väitelleitä asiantuntijoita, jotka uskovat kaatavansa ilmastotieteen tulokset.
Väitteesi tarpeesta lopettaa Suomen metsäteollisuus kertoo sinusta kaiken oleellisen. Pelle mikä pelle. Anonyymi00002 kirjoitti:
"riippumaton tiede "
Tarkoitatko öljy- ja kivihiiliteollisuuden rahoittamia tutkimuksia?
Ai niin. Et tietenkään. EXXON:in omat tutkijat tulivat jo -70 luvulla tuloksiin, joiden mukaan fossiilisten polttaminen lämmittää ilmastoa.Heidän tutkimuksensa antoivat jopa huonomman kuvan tilanteesta, kuin IPCC:n tutkijat.
"Suomen on lopetettava metsäteollisuus, jotta maailma pelastuu."
Umpityhmää populismia. Kuset omiin muroihisi, denialisti hyvä. Tutkijoiden mukaan hakkuita tulisi vähenytää n. 10 %, jotta saataisiin kestävä tilanne. Se ei todellakaan tarkoita metsäteollisuuden lopettamista.
Kivien altako teitä denialisteja mönkii? Tieteellinen skeptismi on jäänyt 1900 luvulle, mutta aina vaan löytyy itsensä kanssa väitelleitä asiantuntijoita, jotka uskovat kaatavansa ilmastotieteen tulokset.
Väitteesi tarpeesta lopettaa Suomen metsäteollisuus kertoo sinusta kaiken oleellisen. Pelle mikä pelle."Tässä muutama kivihiili- ja öljyteolisuuden tutkija kertoo miten ilmaton on toiminut ja toimii edelleen"
Laadukkaampaa
keskustelua
ilmastosta
---
Luonnontiedettä vai politiikkaa? Lämpeneekö vai viileneekö ilmasto? Miten ilmastonmuutos määritellään? Mikä rooli merillä, pilvillä, tulivuorilla, ihmisellä ja auringolla ilmastonmuutoksessa on?
Media on käsitellyt aihetta kapeakatseisesti, ja maailman meteorologisen organisaation (WMO) pääsihteeri on peräänkuuluttanut laadukkaampaa keskustelua ilmastosta. Presidenttimme peräänkuuluttaa oikeaa tietoa, ja hallituksemme toivoo erityisesti nuoria mukaan keskusteluun. Siksi kutsumme alan huippuosaajia seminaareihin usealta eri tieteenalalta. “Ilmastosi” keskustelee havaituista tieteen ja politiikan ristiriidoista, edesauttaen tieteeseen pohjaavampaa päätöksentekoa.
---
https://ilmastosi.fi/- Anonyymi00011UUSI
luigicoppi kirjoitti:
"Tässä muutama kivihiili- ja öljyteolisuuden tutkija kertoo miten ilmaton on toiminut ja toimii edelleen"
Laadukkaampaa
keskustelua
ilmastosta
---
Luonnontiedettä vai politiikkaa? Lämpeneekö vai viileneekö ilmasto? Miten ilmastonmuutos määritellään? Mikä rooli merillä, pilvillä, tulivuorilla, ihmisellä ja auringolla ilmastonmuutoksessa on?
Media on käsitellyt aihetta kapeakatseisesti, ja maailman meteorologisen organisaation (WMO) pääsihteeri on peräänkuuluttanut laadukkaampaa keskustelua ilmastosta. Presidenttimme peräänkuuluttaa oikeaa tietoa, ja hallituksemme toivoo erityisesti nuoria mukaan keskusteluun. Siksi kutsumme alan huippuosaajia seminaareihin usealta eri tieteenalalta. “Ilmastosi” keskustelee havaituista tieteen ja politiikan ristiriidoista, edesauttaen tieteeseen pohjaavampaa päätöksentekoa.
---
https://ilmastosi.fi/Eläkeukkojen kokoontumisajot.
- Anonyymi00003
Valopatterikin on könynnyt hälyttelemään kuumuudesta, alkaa jatkuvat pakkaset jo näköjään syödä miestä rotan lailla.
- Anonyymi00004
"Kolmen viime vuoden poikkeuksellisen korkeisiin lämpötiloihin on raportin mukaan kaksi päätekijää: kasvihuonekaasujen päästöjen kertyminen ilmakehään, hiilinielujen heikentyminen ja hiukkaspäästöjen väheneminen sekä
poikkeuksellisen korkeat meren pintalämpötilat 2023 ja 2024, joita selittivät muun muassa El Niño -vaihe ja muu merellinen vaihtelu ilmastonmuutoksen voimistamana."
Tuohan todistaa sen, että ihminen vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen, jossa nähdään yli 10 vuoden ajalta toteutettu hiukkaspäästöjen vähentäminen, joka vaikuttaa ilmastoon kuumetavasti.
Kun ilma on hiukkaspäästöjen radikaalin vähentämisen jälkeen puhdistunut ja kirkastunut, niin auringon kuuumentava säteily pääsee esteettä kuumentamaan maanpintaa.
Ei tällaisia helleaaltoja ollut yli 20 vuotta sitten varsinkaan suomessa, muutama
kuuma hellepäivä kesässä, muttei mitään viikkojen yhtämittaista helleputkea.
Yli 20 vuotta sitten ilmakehässä oli paljon enemmän ihmisen aiheuttamia hiukkaisia.
Se on selvä todiste siitä, että hiukkaspäästöjen vähentäminen aiheuttaa ilmaston kuumenemista.
Hiukkaset, joiden päästöjä on kiivaasti vähennetty ovat heijastaneet auringon säteilyä takaisin avaruuteen, mutta nyt, kun hiukkasia ei enää ole, niin auringon kuumentava säteily pääsee esteettä korventamaan maanpintaa.- Anonyymi00006
" lämpötiloihin on raportin mukaan kaksi päätekijää: "
Minkä raportin ?
- Anonyymi00005
1.5 astetta ei ollutkaan maailmanloppu
- Anonyymi00007
Jos 1.5 astetta kestää päällä, niin kysytään asiaa uudestaan tuhannen vuoden kuluttua. Voi olla, että hautakivellesi käydään kusemassa!
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos 1.5 astetta kestää päällä, niin kysytään asiaa uudestaan tuhannen vuoden kuluttua. Voi olla, että hautakivellesi käydään kusemassa!
Kannat huolta 1000 vuotta eteenpäin.
Sinäkö kannattelet maailmaa hartioillasi.
Tuhannessa vuodessa ehtii tapahtua paljon.
Ja tuskin silloin löytyy edes sinun hautakiveäsi - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kannat huolta 1000 vuotta eteenpäin.
Sinäkö kannattelet maailmaa hartioillasi.
Tuhannessa vuodessa ehtii tapahtua paljon.
Ja tuskin silloin löytyy edes sinun hautakiveäsiKatsoin netistä. Halvimmillaan saa laitteen, joka kumoaa ilmastotieteen vanhan teorian, hintaan 225,90 euroa. Vain tyhmät , tietämättömät ja hullut uskovat enään vanhaan oppiin, joka värkättiin johtamaan ihmisiä harhaan 1800 luvulla.
Nykyaikaiset fiksut ihmiset luottavat tekniikkaan, joka on jo kauan sitten kumonnut sen vanhan sadun kasvihuonekaasuista. Plasmaleikuri kuumentaa paineilman niin kuumaksi, että sillä pystyy leikkaamaan eri metalleja.
Minun työpaikallani käytettiin erittäin paljon plasmaleikkuria, koska työstettiin paljon rosteria, jota ei pysty polttoleikkaamaan. Usein käytettiin myös nestemäistä typpeä asennuksissa. Typen ominaisuudet olivat siis erittäin tutut.
Ilmastohoureisiin uskoville ne on edelleen täysin tuntemattomat. Tuntemattomat ne on edelleen myös maailman ilmastotieteelle. Minä taas olen tuntenut ne jo lähes 50 vuotta. Minä siis luotan vain nykytekniikkaan enkä ilmastohoureisiin. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Katsoin netistä. Halvimmillaan saa laitteen, joka kumoaa ilmastotieteen vanhan teorian, hintaan 225,90 euroa. Vain tyhmät , tietämättömät ja hullut uskovat enään vanhaan oppiin, joka värkättiin johtamaan ihmisiä harhaan 1800 luvulla.
Nykyaikaiset fiksut ihmiset luottavat tekniikkaan, joka on jo kauan sitten kumonnut sen vanhan sadun kasvihuonekaasuista. Plasmaleikuri kuumentaa paineilman niin kuumaksi, että sillä pystyy leikkaamaan eri metalleja.
Minun työpaikallani käytettiin erittäin paljon plasmaleikkuria, koska työstettiin paljon rosteria, jota ei pysty polttoleikkaamaan. Usein käytettiin myös nestemäistä typpeä asennuksissa. Typen ominaisuudet olivat siis erittäin tutut.
Ilmastohoureisiin uskoville ne on edelleen täysin tuntemattomat. Tuntemattomat ne on edelleen myös maailman ilmastotieteelle. Minä taas olen tuntenut ne jo lähes 50 vuotta. Minä siis luotan vain nykytekniikkaan enkä ilmastohoureisiin.APH tapansa mukaan itseään kehumassa. Ja jutut muuttuvat yhä vaan sekavammiksi.
Nyt laite kumoaa ilmastotieteen ja plasmaleikkurikin liittyy kai jotenkin aiheeseen.
Hupaisaa. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
APH tapansa mukaan itseään kehumassa. Ja jutut muuttuvat yhä vaan sekavammiksi.
Nyt laite kumoaa ilmastotieteen ja plasmaleikkurikin liittyy kai jotenkin aiheeseen.
Hupaisaa.Miksi sinä sekopää ymmärrät sen kehumisena. Minähän vain kerroin asian, jonka tuntee aivan jokainen metalliteollisuudessa. Sinähän tuossa kerskut tietämättömyydelläsi, ja se vasta noloa onkin.
Miksi muka kehuisin asialla, jonka oppiminen on ollut aivan äärimmäisen helppoa kaikille metallimiehille. Sinä taas olet pelkkä oppimaton idiootti, jolla on joku paha persoonallisuushäiriö, jota nimitetään myös luonneviaksi.
Aivan hirveä on tyhmyys, jos ei ymmärrä, miksi plasmaleikkuri kumoaa ilmastotieteen opin kasvihuonekaasuista, mutta ääretön tyhmyyshän sinun kommenteistasi on paistanut aina. Minä taas olen opetellut ohjelmoiman tietokoneohjattua plasmaleikkuria.
Tämäkin oli vain kertomista eikä kehumista. Miksi minä muka kehuisin sellaisella, minkä maailmassa osaan varmaan sadat tuhannet ihmiset tai jopa miljoonat ihmiset. Sinä taas et osaa yhtään mitään, etkä varmaan edes opi koskaan. Olethan ylpeä osaamattomuudestasi. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miksi sinä sekopää ymmärrät sen kehumisena. Minähän vain kerroin asian, jonka tuntee aivan jokainen metalliteollisuudessa. Sinähän tuossa kerskut tietämättömyydelläsi, ja se vasta noloa onkin.
Miksi muka kehuisin asialla, jonka oppiminen on ollut aivan äärimmäisen helppoa kaikille metallimiehille. Sinä taas olet pelkkä oppimaton idiootti, jolla on joku paha persoonallisuushäiriö, jota nimitetään myös luonneviaksi.
Aivan hirveä on tyhmyys, jos ei ymmärrä, miksi plasmaleikkuri kumoaa ilmastotieteen opin kasvihuonekaasuista, mutta ääretön tyhmyyshän sinun kommenteistasi on paistanut aina. Minä taas olen opetellut ohjelmoiman tietokoneohjattua plasmaleikkuria.
Tämäkin oli vain kertomista eikä kehumista. Miksi minä muka kehuisin sellaisella, minkä maailmassa osaan varmaan sadat tuhannet ihmiset tai jopa miljoonat ihmiset. Sinä taas et osaa yhtään mitään, etkä varmaan edes opi koskaan. Olethan ylpeä osaamattomuudestasi."Aivan hirveä on tyhmyys, jos ei ymmärrä, miksi plasmaleikkuri kumoaa ilmastotieteen opin kasvihuonekaasuista,"
En todellakaan ymmärrä, eikä sitä ymmärrä kukaan muukaan täysipäinen ihminen. Väitteesi ovat tulleet yhä harhaisemmiksi, mutta niinhän se dementia etenee, ukko parka. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Aivan hirveä on tyhmyys, jos ei ymmärrä, miksi plasmaleikkuri kumoaa ilmastotieteen opin kasvihuonekaasuista,"
En todellakaan ymmärrä, eikä sitä ymmärrä kukaan muukaan täysipäinen ihminen. Väitteesi ovat tulleet yhä harhaisemmiksi, mutta niinhän se dementia etenee, ukko parka.Kyllä ne harhat on kuule sinulla itselläsi olleet koko ajan, ja minulla monissa koulutuksissa jaettu totuudenmukainen tieteellinen tieto, joka oli minulle erittäin helppo oppia kertakuulemalla, mutta sinulle dementikolle se tietysti on mahdotonta.
Kysymys oli 1900 luvun tekniikasta, jota sinä ilmiselvästi et tunnen ollenkaan. Pakkohan se tekniikka oli ammatissa tuntea, vaikka se sinun pöljän mielestä on sekoilua.
Sairaalassa työskennellessä täytyi tuntea sairaalatekniikka, ja metalliteollisuudessa työskennellessä metalliteollisuuden tekniikka. Molemmissa täytyi tuntea sekä fysiikkaa että kemiaa, joita sinä ilmeisesti et tunne ollenkaan.
Plasmaleikkurissa kuumennetaan kaikki läpi virtaavat ilmakehän kaasut lämpötilaan, joka on kymmeniä tuhansia asteita. Ilmastotieteen teorian mukaan se on mahdotonta, mutta metalliteollisuudessa tehdään päivittäin sitä, mitä sinä pidät mahdottomana.
Sinä itse olet pahasti sekaisin, kun pidät mahdottomana sitä, mitä sairaaloissa ja metallissa tehdään päivittäin. Minä taas olen työskennellyt molemmilla aloilla melko pitkään, joten tiedän taatusti, mitä siellä kaasuilla tehdään joka päivä.
Hitsarille opetetaan ensimmäisten asioiden joukossa kaasujen todelliset lämpöopilliset ominaisuudet, ja koneasentajalle opetetaan, mihin nestetyppeä voi käyttää. Ne ammattilaiset eivät elä harhamaailmassa, niin kuin sinä elät koko ajan.
Nuo asiat on aivan pakko tuntea. jotta ei vahingoittaisi itseään. Kaikki kaasut pullotetaan kaasuyhtiössä nestemäisenä, joten paineesta purkautuessaan ne ahmivat itseensä lämpöä. Kaasujen käsittely olisi vaarallista, jos ei tuota tietäisi.
Ne ammattilaiset todellakin ovat täysipäisiä, ja oppivat hetkessä sen, mitä sinä et opi ollenkaan, koska sinun pääsi täyttää vain tyhmyys ja tietämättömyys. Ne asiat on pakko oppia hetkessä. koska ei ne insinöörit sitä opetusta koskaan toista.
Minua on kouluttaneet sekä lääkärit että insinöörit, ja sinä kuvittelet heidän olleen harhaisia. Tuo on kyllä psyykkisesti sairaan mielipide. Minullahan on ollut myös mahdollisuus testata, että oliko opetus harhaa vai todellisuutta.
Kyllä se kaikki oli todellisuutta, ja sinulla ne harhakuvitelmat 1800 luvulta. Minä taas olen oppinut 1900 luvun tiedettä, jota sinä et tunne ollenkaan. Työssähän oli pakko tuntea nimenomaan 1900 luvun tiede turvallisuus syistä.
Jos menisit metalliin esittämään harhojasi, niin sinut talutettaisiin hyvin nopeasti ulos. Siellä on insinöörit suorastaanraivoissaan noista harhoista. Jos esittäisit sairaalassa, niin sinut passitettaisiin psykiatriselle hoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2456194Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.635044KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa134331Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1253066Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on123061Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,822528Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1412520Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1901709- 461659
- 691486