Juomisesta..

Luin tuossa jutun alkon myynnin laskusta ja siitä mitkä olivat myydyimpiä tuotteita.

Kysmys tai minimuotoinen galluppi .. ihan miten vaan...
Oletko Alkon asiakas ja mitä ostat jos taihi kun olet pitkäripaisessa asioinut?

Väkevistä minä itse pidän rommista, entäs sinä?

86

431

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Xantea ostan, jos pitäisin juhlat ja tarjoaisin sitä vieraille kahvin kanssa.

Gancia Asti on hyvä kohottelujuoma, eli Kansi ja astia on hyvä nyrkkisääntö.

Punaviiniä tulee ostettua kerran tai kaksi kuukauteen. Yleensä Viva Valentinaa. :)

• UUSI

Eli olet Alkon asiakas.. minä en ole. Haen nuo väkevät Etelä-Helsingistä. Ovat siellä sen verran edukkaampia.
        Ite tykkään päärynä-konjakki Xantesta.. mutta senkin lantraan kolaan.

Saatan Tallinnan reissulla laittaa kolmisensataa viinaksiin ja minulla olikin tuossa yhdessä vaiheessa aikamoinen repertuaari erilaisia.

Alkosta taisin ostaa muutama vuosi sitten itselleni Limonchelloa. Muuten olen hakenut juomat ulkomailta.

Viiniä harvemmin juon, tullut nuo paukut sen verran tyypillisimmiksi. En yleensä tee kovin vahvoja paukkuja, sillä en tykkää alkoholin mausta.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Eli olet Alkon asiakas.. minä en ole. Haen nuo väkevät Etelä-Helsingistä. Ovat siellä sen verran edukkaampia.

Saatan Tallinnan reissulla laittaa kolmisensataa viinaksiin ja minulla olikin tuossa yhdessä vaiheessa aikamoinen repertuaari erilaisia.

Alkosta taisin ostaa muutama vuosi sitten itselleni Limonchelloa. Muuten olen hakenut juomat ulkomailta.

Viiniä harvemmin juon, tullut nuo paukut sen verran tyypillisimmiksi. En yleensä tee kovin vahvoja paukkuja, sillä en tykkää alkoholin mausta.

Miksi juot alkoholia, ellet pidä siitä? Ja miksi juot väkeviä sotkettuna sekoituksiin?

Nimimerkillä viinin mausta, vaan ei humaltumisesta nauttiva nainen

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Miksi juot alkoholia, ellet pidä siitä? Ja miksi juot väkeviä sotkettuna sekoituksiin?

Viinin mausta ei kukaan voi oikeasti nauttia, jos rehellisiä ollaan. Kyllä sinäkin haet viinistä päihdyttävää huumevaikutusta.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Viinin mausta ei kukaan voi oikeasti nauttia, jos rehellisiä ollaan. Kyllä sinäkin haet viinistä päihdyttävää huumevaikutusta.

Olet ymmärtänyt maailmasta jotakin mutta sekin meni täysin pieleen.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Haaparannassa ainakin tuo oma viini on joku nelisen euroa edullisempi per pullo. Se on itseäni lähempänä kuin Tallinna, niin sieltä tulee joskus muiden ostosten yhteydessä ostettua. Noin normaalisti ostan viinit ym. Alkosta. :)

• UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Pidän alkoholista laimean makuisena. Rommikola on ihan suosikkini. Tosin teen ginistä itselleni lonkeroa ja siideriäkin. Tai ihan käsittämättömiä miksejä. Mietoja tosin.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Pidän alkoholista laimean makuisena. Rommikola on ihan suosikkini. Tosin teen ginistä itselleni lonkeroa ja siideriäkin. Tai ihan käsittämättömiä miksejä. Mietoja tosin.

Miten teet siideriä ginistä :D

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Haaparannassa ainakin tuo oma viini on joku nelisen euroa edullisempi per pullo. Se on itseäni lähempänä kuin Tallinna, niin sieltä tulee joskus muiden ostosten yhteydessä ostettua. Noin normaalisti ostan viinit ym. Alkosta. :)

Ymmärrän hyvin, ettei kannata Viroon lähteä hakemaan viiniä kun matkaa on 700 km.. tai jotakin.
        Mulla kun ei ole matkaa ku se 100 km joten kandee lähtäkin. Tosin nyt olen päättänyt, etten enää hamstraa viinaa .. enimmillään mulla taisi olla 67 pulloa viinaa. Ihan turhan paljon. Päätin, että satsaan niihin mistä itse oikeasti pidän. Laatuunkin.

Toi viinapullojen keräily oli mulle vähän niinkuin harrastus, mut siitäkin on mennyt maku jo.

• UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ostan alkoholittoman siiderijuomapullon marketista. 1.5 litraa maksaa alle kolme egeä.. sitä ja giniä. Tai omena-päärynä sodastreamia ja giniä. Noita saa sokerittomana.
        Lonkeroa saa ku ostaa greippilimua. Tosin sodastreamin pinkgrapefruit on myös hyvää.. ja sokeritonta.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ostan alkoholittoman siiderijuomapullon marketista. 1.5 litraa maksaa alle kolme egeä.. sitä ja giniä. Tai omena-päärynä sodastreamia ja giniä. Noita saa sokerittomana.
        Lonkeroa saa ku ostaa greippilimua. Tosin sodastreamin pinkgrapefruit on myös hyvää.. ja sokeritonta.

Mielenkiintoista… mutta älä sekoita nimikettä siideri tuon sotkun kanssa :)

O tempora, O mores!

• UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mielenkiintoista… mutta älä sekoita nimikettä siideri tuon sotkun kanssa :)

O tempora, O mores!

Niin.. se on drinksu. Ei siideriä. Siinä olet oikeassa. Minulla ei ole varaa ostaa siideriä kaupasta. Olen köyhä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. se on drinksu. Ei siideriä. Siinä olet oikeassa. Minulla ei ole varaa ostaa siideriä kaupasta. Olen köyhä.

Sä tekisit varmaan punaviiniä rypälemehusta ja vodkasta :D

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sä tekisit varmaan punaviiniä rypälemehusta ja vodkasta :D

Punkku on pahaa. Ei kelpaisi mulle.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, ettei kannata Viroon lähteä hakemaan viiniä kun matkaa on 700 km.. tai jotakin.
        Mulla kun ei ole matkaa ku se 100 km joten kandee lähtäkin. Tosin nyt olen päättänyt, etten enää hamstraa viinaa .. enimmillään mulla taisi olla 67 pulloa viinaa. Ihan turhan paljon. Päätin, että satsaan niihin mistä itse oikeasti pidän. Laatuunkin.

Toi viinapullojen keräily oli mulle vähän niinkuin harrastus, mut siitäkin on mennyt maku jo.

Mun pitäs perehtyä ulkomaiden viinitarjontaan, kun on jäänyt kaivelemaan yksi viini, jota join Espanjassa joskus 2016. Sen parempaa punaviiniä en ole vielä koskaan saanut. Joku Rioja Vega se oli ja vuosikerta oli 2008.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mun pitäs perehtyä ulkomaiden viinitarjontaan, kun on jäänyt kaivelemaan yksi viini, jota join Espanjassa joskus 2016. Sen parempaa punaviiniä en ole vielä koskaan saanut. Joku Rioja Vega se oli ja vuosikerta oli 2008.

Rioja Vega Gran Reserva 2008. 2008 oli ylipäänsä hyvä vuosi Riojan viineillä.

• UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Rioja Vega Gran Reserva 2008. 2008 oli ylipäänsä hyvä vuosi Riojan viineillä.

Kiitos, juuri tuota se oli. :)

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olipa älykäs Havainto, palstaäijän huuhaahahmoista, palstan kirjoituksista mitä tahansa puheenaihetta kehittelevä

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olet ymmärtänyt maailmasta jotakin mutta sekin meni täysin pieleen.

Naisilla on tapana kaunistella synkkiä totuuksia, juovat alkoholia maun vuoksi, vanheneminen on ihanaa, jne. Tyhmimmät eivät sitä valhetta edes itse tajua ja pettävät itseäänkin, toiset on vaan luonteeltaan epärehellisiä.

• UUSI

Mantelilikööriä ja punssia, mutta hyvin harvoin.
      (tiedätte kyllä mihin tarkoitukseen)

• UUSI

En tiedä.. en todellakaan, mutta villinä veikkauksena, että leivontaan.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En tiedä.. en todellakaan, mutta villinä veikkauksena, että leivontaan.

Tietysti siihen.
        Mantelilikööri sopii erittäin hyvin suklaakakun emulgointiaineeksi.
        (maku ei ole oikea ilman emulgointia)

• UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Tietysti siihen.
        Mantelilikööri sopii erittäin hyvin suklaakakun emulgointiaineeksi.
        (maku ei ole oikea ilman emulgointia)

No ajatuksena mantelilikööri kuulostaa siltä, ettei semmoista nyt juoda voisikaan jotenka sen on pakko olla leivontaan.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No ajatuksena mantelilikööri kuulostaa siltä, ettei semmoista nyt juoda voisikaan jotenka sen on pakko olla leivontaan.

Amarettokahvi on ihanaa <3

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Amarettokahvi on ihanaa <3

Jaa, minä kun en ole koskaan maistanut Amarettoa..

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jaa, minä kun en ole koskaan maistanut Amarettoa..

https://fi.wikipedia.org/wiki/Amaretto

En ole kokeillut tuota, mutta oletan että se on karvasmantelisempaa kuin Amanda, jota olen käyttänyt (kai sitä edes vielä saa).

• UUSI

Sinun pitäisi perustaa kakkula. Joku pikku leipomo, joka olisi omistettu suklaalle. Chococheria. Nimi tulisi siis ranskankielen sanoista chocolat, cheri ja cafeteria. :)

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Sinun pitäisi perustaa kakkula. Joku pikku leipomo, joka olisi omistettu suklaalle. Chococheria. Nimi tulisi siis ranskankielen sanoista chocolat, cheri ja cafeteria. :)

Olen joskus jopa haaveillut moisesta.
        Mutta on paljon muuta puuhaa ja huolta, joten ei onnistu.

• Anonyymi00001
      UUSI

Välillä tulee Alkossa asioitua. Väkeviä ostan aniharvoin ja jos ostan, niissä minipulloissa, joissa on 4cl tms. Konjakki, viski, Fernet-Branca ,Jägermeister - juuri muuta väkevää en osta.

Yleensä ostan punaviiniä, ja sitäkin pikkupakkauksissa....

- Sheena

• UUSI

Mistä pidät väkevistä eniten? Mikä kutkuttaa makuhermojasi?

• Anonyymi00007
        UUSI

Missä te ryystätte noita pikkupullojanne? Ravintolaan jonottaessa?

• Anonyymi00002
      UUSI

Brandya ja wiskiä. Olueksi kelpaa ruokakaupan tuotteet.

• Anonyymi00003
      UUSI

Nössöt ostaa. Mukakovikset tekee itse kiljua. Mutta tosimiehet pohjanmaalta tislaa ja osaa kemian.

>simiti<

PS. Timpalle ei vittuilla.

• UUSI

Höh. Minä en ole koskaan sinulle veetuillut.
        Sinä osaat kemuan, minä en. Siksi ostan viinakseni.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Höh. Minä en ole koskaan sinulle veetuillut.
        Sinä osaat kemuan, minä en. Siksi ostan viinakseni.

Niin kemian piti kirjoittaa.. typoja taas.

• UUSI

Olen asioinut viime vuonna kerran. On mennyt myös vuosia ilman yhtään asiointia. Ostin yhden pullon punaviiniä ja muutaman vahvan oluen.

Ulkomailta olen tuonut käsimatkatavaroissa lisäksi yhden pullon väkeviä ja autossa virolaisesta marketista vähän väkeviä (ainakin juuri rommia) ja olutta. Pääosin ostan melko vähäiset alkoholini marketista. Lisäksi minua on lahjottu yhdellä konjakilla yhdellä viskillä ja ehkä yhdellä kuohuviinillä.

• UUSI

Mikä on väkevistä suosikkisi?

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä on väkevistä suosikkisi?

Ilmainen viina. :D

Noh oikeasti, viini- ja viljatisleet pieninä määrinä. Tai jotkut makeat, esim. vaniljalikööri. Vodkaa tai rommia en koskaan juo raakana. Hurjassa nuoruudessa olen kyllä maistanut jopa tequilaa.

• UUSI
        scrg kirjoitti:

Ilmainen viina. :D

Noh oikeasti, viini- ja viljatisleet pieninä määrinä. Tai jotkut makeat, esim. vaniljalikööri. Vodkaa tai rommia en koskaan juo raakana. Hurjassa nuoruudessa olen kyllä maistanut jopa tequilaa.

Tequilaa mullakin on litra tuossa seisonut vuodenpäivät avaamattomana.
        Minä en väkeviä juo koskaan raakana. Rande on kyllä opettanut, että viunaa pitää maistaa raakana, jotta tietää miltä se maistuu. Tottahan tuo on.
        Minä lantraan likööritkin.

• Anonyymi00004
      UUSI

Marlin valmista sekamehua ja jos oikein ryypätä haluaa niin xtran appelssiinimehua tai kahvia

• UUSI

Tulkitsen, ettet ole Alkon asiakas..

• UUSI

Salmiakkikossu on suosikkini.

• UUSI

Aha.. sinähän kun nyt muutenkin olet varsinainen juoppo.. :D

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Aha.. sinähän kun nyt muutenkin olet varsinainen juoppo.. :D

Oluttakin menee, viimeksi puolitölkillistä, vai oliko sittenkin limonadia?

• UUSI
        pujotteIija kirjoitti:

Oluttakin menee, viimeksi puolitölkillistä, vai oliko sittenkin limonadia?

Juu.. sulla menee olutta juurikin se puolitölkillistä vuodessa tai kahdessa.. minä arvostan sinun raittiuttasi. Itsehän tissuttelen drinksun tai kaksi viikossa.. :)

• Anonyymi00008
      UUSI

Gini, kuinkas muutenkaan.

• UUSI

Ginistä saa hyviä drinksuja. Tykkään minäkin ginistä. Sekä maustettuna, että kirkkaana.

• UUSI

Oletko Alkon asiakas?
      - Olen, mutta aika huono sellainen. Vierailen harvoin. Ei ole tarvis ostaa kotiin alkoholia.

mitä ostat jos taihi kun olet pitkäripaisessa asioinut?
      - Yleensä viinejä seurustelujuomaksi/ tuliaisiksi, konjakkia serkun synttäreille ja/ tai viskiä veljen synttäreille. Minun ostokset ovat menneet usein lahjaksi.

Väkevistä minä itse pidän rommista, entäs sinä?
      - Itse juon harvoin, enkä välitä väkevistä. Mielummin otan lonkeron kesäterassilla, ystävien seurassa. Enkä varaa niitä kotiin. Meillä on kotona pulloja ja vieraanvaraa, mutta viimeisten kuukausien aikana ne ovat vain keränneet pölyä itseensä. Ei ole tarvetta.
      Ne pullot ovat olleet enimmäkseen lahjoja ja tuliaisia.

Kiitos minigallupista. 😁

• UUSI

Kiinnosti tietää ovatko rakkaat palstalaiset leijonaviinalaisia, viskiläisiä vai viiniläisiä.. :)

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiinnosti tietää ovatko rakkaat palstalaiset leijonaviinalaisia, viskiläisiä vai viiniläisiä.. :)

Sopiiko tällainen, osa-aikainen, Hartwallin Original lonkerolainen? 😊

Koska tuota alkoa tulee otettua harvoin. Viimeksi elokuussa ystäväporukan kanssa kesäterassilla.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Nyt huijasin. Otin yhden lonkeron ja lasillisen viiniä pikkujouluissa.

Muisti pätkii. Sorry. 🤔

• UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Nyt huijasin. Otin yhden lonkeron ja lasillisen viiniä pikkujouluissa.

Muisti pätkii. Sorry. 🤔

Hui kauhia! Tuolla kulutusmäärällä ei ole mikään ihme, että muisti pätkii! :)

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hui kauhia! Tuolla kulutusmäärällä ei ole mikään ihme, että muisti pätkii! :)

Hehe! Totta turiset! 😁

• Anonyymi00011
      UUSI

Alkoholi on niin mennyttä aikaa ja junttia. Kun kulkee monta kertaa viikossa automarketissa olevan Alkon ohi, ei siellä koskaan näe asiakasta, saati useampia asiakkaita.
      Edistysmielinen, yhä paisuva kansanosa käyttää kukkaa, kun haluaa nauttia ja rentoutua kotona.

• UUSI

Viina on viisasten juoma. 🙂

• Anonyymi00034
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Viina on viisasten juoma. 🙂

Viisas ei kumoa kroppaansa myrkyllistä liuosta, joka lamaa aivotoimintaa ja jälkivaikutuksena tulee huono olo.

• Anonyymi00012
      UUSI

Alkoholin käytttö on yksi naurettavin asia johon ihmiset käyttävät rahaansa

• Anonyymi00013
        UUSI

Keksin heti monta muuta naurettavampaa asiaa, mutta makunsa kullakin.

• Anonyymi00030
        UUSI

Näinkin sen voi ajatella, ihmetyttää vain hieman suhteeton ilmaisutyyli. Joillekin voisi tapauskohtaisesti jopa suositella pientä nollaamista, jos pipo vaikuttaa olevan kovin kireällä esim niin että täytyy kiivailla. Sivusta

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Näinkin sen voi ajatella, ihmetyttää vain hieman suhteeton ilmaisutyyli. Joillekin voisi tapauskohtaisesti jopa suositella pientä nollaamista, jos pipo vaikuttaa olevan kovin kireällä esim niin että täytyy kiivailla. Sivusta

Henkinen ja fyysinen rentouttaminen pari kertaa kk tekee hyvää, mutta alkoholi on siihen
        todella huono lääke.

• Anonyymi00037
        UUSI

Kirjoitit: "Alkoholin käytttö on yksi naurettavin asia johon ihmiset käyttävät rahaansa"

Meille alkoholisteille siinä ei ole mitään nauramista, sillä se on pakko. Meistä pääsee pitkäaikaisesti kuiville vain 1 - 2 %, emmekä siltikään ole millään muotoa terveitä, sillä meitä vaivaa hoitoresistentti ahdistuneisuus. Elämä on pahenevaa kitkuttelua.

Alkoholismia voi kuvata myös itselääkityksenä. Alkoholi vapauttaa erittäin tehokkaasti ahdistuksesta. Teho on suunnilleen morfiinin luokkaa, ei ylempi eikä alempi. Elämän ensimmäinen ryyppy riittää tuomaan tämän vapauttavan kokemuksen. On jo heti koukussa eli addiktiossa, koska tietää vapautuvansa myös seuraavalla ryyppykerralla. Ja se tulee varmasti.

Seuraa toleranssi eli tottumus. Keho tottuu alkoholiin, joten vapautuksen saamiseksi täytyy koko ajan suurentaa annosta. Lopulta annosta ei enää fyysisen kestokyvyn vuoksi voi suureltaa, jolloin se ei enää riitä ahdistuksen poistamiseksi. Juominen on runsasta, mutta vapautusta ahdistuneisuudesta ei enää voi saavuttaa.

Meitä alkoholisteja on 10 % kansasta, siis joka kymmenes. Kymmenestä alkoholistista 3 on naisia, 7 miehiä. Minkäänlaista parannuskeinoa ei tunneta, vaikka klinikat ja lääkärit valehtelevat suurilla tuloksilla, valehtelevat tietysti saadakseen rahaa.

• Anonyymi00014
      UUSI

Viimeksi taisin käydä hakemassa pienen pullon vodkaa, kaksi vuotta sitten kesällä. Siitä pullosta on vielä yli puolet jäljellä
      Hirveän tuottoisa asiakas en siis kyseiselle puljulle ole.

• UUSI

Niinhän nuo tilastot kertovat.. myynti Alkossa supistuu koko ajan. Silti myydyimmät Alkon tuotteet olivat viime vuonnakin kirkas viina. Ja kirkastahan vedetään humaltumiseen.. ei maun vuoksi.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niinhän nuo tilastot kertovat.. myynti Alkossa supistuu koko ajan. Silti myydyimmät Alkon tuotteet olivat viime vuonnakin kirkas viina. Ja kirkastahan vedetään humaltumiseen.. ei maun vuoksi.

No minä juon sitä vain coktaileissa. joissa se kyllä kuuluu ihan makuun. Mun mielestäni tosin ei ole ainoatakaan alkoholijuomaa, jota voisi oikeasti maun takia juoda.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

No minä juon sitä vain coktaileissa. joissa se kyllä kuuluu ihan makuun. Mun mielestäni tosin ei ole ainoatakaan alkoholijuomaa, jota voisi oikeasti maun takia juoda.

Ja siis onhan noita alkoholittomiakin juomasekoituksia, joihin lisätään alkoholin makua, ilman alkoholia. Eiväthän ne oikealta maistu, jos se maku puuttuu.

• UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ihan validi pointti.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihan validi pointti.

Kaupasta nappasin uudeksi vuodeksi pullon kuohuvaa. Meinasin tehdä jotain spritziä, mutta jäi sitten tekemättä. Vaan säilyyhän tuo, jos vaikka vappuna joisi sen spritzin tai juhannuksena no tai ensi uutena vuotena. 😂

• UUSI

Galluppiin en ole, en ole ikinä ollut ja tuskin ikinä tulen olemaan. Minulle alkoholi on viimeinen mitä käytän ja ensimmäinen aine, sitten jos haluan itsarin tehdä. Se kun tekee sairaaksi, niin en viitti maksaa että saan oksentaa pää halki 2-3 vrk. Kaikille alkoholi ei ole mielihyvä vaan kuolemaksi.

• UUSI

Ja lahjaksi vien mielummin porkkanoita, kun alkoholia. 😊

Pysyy ees hetken muutkin selvänä seurueessa.

• UUSI

Näin olen ymmärtänyt, ettei se sinulle sovi. Minulla oli ennen työkaveri, joka oli allerginen alkoholille.

• UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Näin olen ymmärtänyt, ettei se sinulle sovi. Minulla oli ennen työkaveri, joka oli allerginen alkoholille.

Luulen, että mullakin on jokin sellainen osatekijä myös, sitten migreeni ja suolisto tykkää kyttyrää. Eikä musta ainakaan fiksumpi tule päissänikään. 😅

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Luulen, että mullakin on jokin sellainen osatekijä myös, sitten migreeni ja suolisto tykkää kyttyrää. Eikä musta ainakaan fiksumpi tule päissänikään. 😅

Ehkä pelottaa, että tyhmyys tulee julki jos juon. Selvinpäin osaan vähän pidätellä. 😆

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ehkä pelottaa, että tyhmyys tulee julki jos juon. Selvinpäin osaan vähän pidätellä. 😆

Miksi sitä ihteään kiusaisi ollenkaan, jos kerran alkoholista tulee vaan kipeäksi.

• Anonyymi00018
      UUSI

Maustetut liköörit. Tuo xante on yksi suosikki ja toffeeliköörit. Aika harvoin, ehkä parin kuukauden välein tulee poikettua. Kaupan puolelta joskus tumma olut. - cu-

• UUSI

Ennencanhaan tuli maisteltua erilaisia oluita enemmänkin, myös noita tummia. Osa ihan maukkaita, mutta en niistä kaikkein tervasimmista pidä.

Vai että liköörejä.. olen yllättynyt. Sinusta olisin kuvitellut .. hmm.. ehkä viski.. mut juu, näin ne mielikuvat vaan murtuvat.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ennencanhaan tuli maisteltua erilaisia oluita enemmänkin, myös noita tummia. Osa ihan maukkaita, mutta en niistä kaikkein tervasimmista pidä.

Vai että liköörejä.. olen yllättynyt. Sinusta olisin kuvitellut .. hmm.. ehkä viski.. mut juu, näin ne mielikuvat vaan murtuvat.

Muistan ikuisuuden päästä sen ekan ja samalla vikan viskilasin ja jäi siitäkin jäi juomatta. Samoihin aikoihin olin löytänyt konjakin ja tuota on sitten nautiskelu hieman enemmän mutta vanhana karkkihaukkana alkoi sitten maistua liköörit. Mistähän luin mutta kossun myynti on mennyt alaspäin 2000-luvulla. Olen aina pitänyt tuon edellisen sukupolven suosikkina. Ei maistu. Haluan jotakin makua. - cu-

• UUSI

En oo Alkon asiakas. En oo ees käyny. Faija oli sitten senkin edestä.

Ylempänä puhuttiin rommista, niin se on kyllä hyvää, mutta viini, etenkin punaviini on pahaa.

• UUSI

En minäkään kyllä punkusta tykkää.

• Anonyymi00021
      UUSI

Kuule Pirppis.
      Onkohan täällä nyt aivan ratkirehellistä joukkoa kirjoittelemassa.
      Kovin ovat pieniä. Annoskoot ja prosentit.

Itsestä kun kirjoitan niin kyllä käyn kotimaisessa tislaamotuotteiden kaupassa. Tax Freetkin sitten kolutaan, kun matkalle sattuu.

Jack Daniel's on ykkönen. Kyllä muutkin wiskit ja konjakit myös käyvät makuun, mutta ensin mainittu on "suunmukaist".

Pari litraa kertakäyttöön. Ensin nauttii ensimmäisen ja voi vielä aloitella toista. Loput jääkin sitten seuraavalle päivälle loivennukseen!
      Eli meillä päin ei ole alkoholiongelmaa. "Kaik on saatu juotua".

Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa, niin tässäkin. "Työ haittaa harrastusta"!

Mies 65

• Anonyymi00024
      UUSI

Kulutus on ihan sama kuin aina ostokanavat vaihtelee hinnan mukaan mikään muu noissa muutu

• Anonyymi00025
      UUSI

Kai minä asiaks olen, kun muutamia kertoja vuodessa kuitenkin tulee käytyä. Viimeksi kävin jouluna hakemassa kuoharia ja viiniä joulua varten, sitä edeltävä käynti taisi olla kesällä 🤔

Ostan melkeinpä vallan viiniä tai kuoharia. Väkeviä olen ostanut ehkä 20 vuotta sitten johonkin booliin 😄 Väkeviä kion aniharvoin ja aina jossain drinkistä. Paljaaltaan ei mene sitten millään 😩

Aletheias

• Anonyymi00026
      UUSI

Harvakseltaan tulee vierailtua.

Jotain hyvää rommia syystalvella ehkä pullollinen hunajaveden kanssa flunssaa vastaan. Lääkkeeksi tottakai
      Viime syksynä ei kyllä tullut käytyä.

Sitten jotain keskilaatuista kuoharia kesällä mansikoiden kanssa, jos omasta maasta tulee mansikkaa. Pullollinen sitäkin. Tämä taisi viime kesänä toteutua.

Joo, ei ole tiliä eikä kanta-asiakaskortti ko. paikkaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00028
      UUSI

Hyvin huono asiakas olen.

Taitaa olla kolme vuotta kun viimeksi kävin. Ostin kermaliköörin. Muutama viikko sitten kaadoin lähes täyden pullon viemäriin.

Joskus aikoinaan tein lihapataa uunissa ja siihen kuului lorauttaa punkkua.

Mulle ei maistu alkoholi enää oikein millään.

xLiner

• Anonyymi00031
      UUSI

Kallas ei tarvitse känniä sen mongertaessa muutenkin ursulaenglantia.
      Sössössösös

• Anonyymi00036
      UUSI

Kun tajusin miten paska päihde alkoholi on, päätin lopettaa Alkossa käynnit kokonaan, en myöskään osta kaupasta alkoholia. Päätös on pitänyt jo vuosia 100%. Kesällä saatan terassilla juoda jonkun oluen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      131
      7222
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      94
      4970
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      73
      3801
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      3054
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      46
      2617
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      33
      2254
    7. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      28
      1999
    8. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      210
      1527
    9. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      1347
    10. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      38
      1180
    Aihe