Kiltin ja kunnollisen miehen elämänkaari

Anonyymi-ap

Et kelpaa naisille teini-iässä. Et kelpaa naisislle opiskelijana. Et kelpaa naisille työelämssäkään.

Ja kas noin, olet yhtäkkiä nelikymppinen ja elämä mahdollisuuksineen on mennyt täysin ohi. Mitään ei ole enää tehtävissä eikä pelastettavissa.

109

911

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei naisista tule muutakuin ongelmia.

• Anonyymi00006

Vain ne ongelmaiset 4kymppiset on vielä vapaana.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vain ne ongelmaiset 4kymppiset on vielä vapaana.

Myös ne 4kymppiset on vapaina jotka eivät huoli juuri ketään ja ovat tyytyväisiä itsekseen.

• Anonyymi00002

Pakon edessä mies muuttuu homoksi. Vankiloissa sen huomaa.

• Anonyymi00023

Lasketaanko sh**meilejä? Siis sellaisia oikeasti kuvankauniita? Rumat keissit ovat tietenkin miehiksi laskettavia. Näin se menee. Mies on sexuaalinen olento siltikin vaikka se näyttäisi barbielta.

• Anonyymi00003

Niin ja mitä siitä sitten otitko huomioon lainkaan että.sussa itsessä on jotain ihan oikeastikin vialla muuta kuin se että olet kiltti tai/ja kunnollinen

• Anonyymi00007

Tämä nyt on selvää - en ole pitkä, komea. jykeväleukainen ja menestynyt alfachad.

• Anonyymi00004

Pitää hoitaa asiat paremmin ja siirtyä työelämässä Aasiaan, jo alkaa olla enemmän tarjontaa. Suosittelen.

• Anonyymi00005

Kannattaisi pariutua niiden kilttien naisten kanssa eikä tavoitella niitä joihin ei ole mahdollisuuksia.

• Anonyymi00008

Minkäänlaiselle naiselle ei kelpaa kunnollinen ja kiltti mies.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Yksi kauan kestänyt parisuhde takana ja toista parisuhdetta en ole sen jälkeen halunnut! Ihanaa kun ei tartte passata muita kuin omaa lasta.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Olen etsinyt kilttiä miestä 20 vuotta enkä ole vielä löytänyt. Voisitko ystävällisesti kertoa mistä voisin sellaisen löytää? Kertoisitko myös minkälaisista naisista kiltit miehet ovat kiinnostuneita?

• Anonyymi00058
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Olen etsinyt kilttiä miestä 20 vuotta enkä ole vielä löytänyt. Voisitko ystävällisesti kertoa mistä voisin sellaisen löytää? Kertoisitko myös minkälaisista naisista kiltit miehet ovat kiinnostuneita?

Palstan perusteella vaikuttaa siltä, että kiltit miehet ovat kiinnostuneita vain jännänaisista. Eivät he tunnu edes tajuavan kilttien naisten olemassaoloa, sillä he puhuvat koko ajan vain jännänaisten tekemisistä ja itkevät jännänaisten perään ja väittävän jännänaisten olevan kaikki naiset.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Yksi kauan kestänyt parisuhde takana ja toista parisuhdetta en ole sen jälkeen halunnut! Ihanaa kun ei tartte passata muita kuin omaa lasta.

Ekaa muijaa passasin, kun se tuskin osasi vettä keittää. Toisen kanssa sujuu paremmin, tekee aasialaista ruokaa koko perheelle.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Kokeile vaikka kirjamessuilta, videopelikaupasta, elokuvateatterista tai sarjakuvaliikkeistä. Harvemmin kiltit ja kunnolliset miehet kotoaan mihinkään poistuvat, koska naiset eivät kuitenkaan rakasta.

• Kannattaa katsella leikkikaverit kaltaisistaan, saatta onnistua paremmin. Harva saa kaiken mitä keksii haluta, sitten tyydytään tai jatketaan yrittämistä.

• Anonyymi00009

Kelpasin 17 v tytölle 14 v tytölle18 v tytölle jne. Kuis on?

• Anonyymi00010

Kuis kuis

• Anonyymi00011

Ei yhden miehen tarvitse koko naismaailmalle kelvatakaan. Eikä se onnistuminen ikävuosiin sidonnaista ole.

• Anonyymi00012

Tiedätkö, naisilla nyt on vaan nykyään suuret kuvitelmat itsestään. Rumimmillekaan ei kelpaa kuin chad. Kaikki pettyy lopulta.

• Anonyymi00014

Minulla ei ainakaan ole suuri kuvitelmia ollut koskaan! Tiedän olevani tavis ja tyytyväinen itseeni juuri sellaisena kuin olen! Yhtäkään miestä en enää elämääni halua pilaamaan!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minulla ei ainakaan ole suuri kuvitelmia ollut koskaan! Tiedän olevani tavis ja tyytyväinen itseeni juuri sellaisena kuin olen! Yhtäkään miestä en enää elämääni halua pilaamaan!

T. Jännämiesten jämä

• Anonyymi00015

Olen työtön en ole kunnollinen

• Anonyymi00016

Kiltti ja kunnollinen❌️
      Munaton nynny✅️

• Anonyymi00017

Melkein kaikki tuntemani kiltit ja kunnolliset miehet ovat kelvanneet naisille hyvin. Muutamalla hyvin ujolla yksilöllä on ollut ongelmia löytää parisuhde, mutta heistäkin lähes kaikki ovat parinsa löytäneet. Ne muutamat, jotka eivät ole löytäneet, ovat hieman erityispiirteisiä yksilöitä. Se ei tietenkään ole heidän vikansa, että he ovat kaikkine omine kiveenhakattuine tapoineen ymv. vähän hankalia noin parisuhteen ja varsinkin mahdollisen yhteiselon kannalta.

• Anonyymi00026

Vahvistit teoriaani siitä miten maailma oikeasti pyörii 👏🙏. Ollaan sit burgereita 🍔 läpi vaikka harmaan kiven 🗿. En jousta. En joooooustaaaaaaa! Turhanpäiväistä höpönlöpöä ja pulinaa kaikki suhteilut. Mutkat on vedettävä suoriksi ja alkaa kohtaamaan ihmisiä silmistä silmiin. Vois oikein uhallaan alkaa tekemään niin. Sitten nähdään ketkä ovat niitä todellisia burgereita.

Kerran joku vanhempi pariskunta alkoi yytsimään burgeria kaveriani. Sanoja ei vaihdettu. Ei nyrkkienheilutteluakaan. Noh, se frendini alkoi sitten mulukkaamaan niitä silmästä silmään ja voitti lopulta tuijotuskilpailun. Baarissa tapahtunutta. Mitäköhän mulle tapahtuis jos painuisin vaikkapa ens viikonloppuna baariin 🤔? Jotain poikkeavaa varmaan. Jatkakaa te muut vaan niitä käppienne käyttöjä. Tuo oli siis silleen yleisesti (sarkastisesti) letkautettu. -💊-.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Vahvistit teoriaani siitä miten maailma oikeasti pyörii 👏🙏. Ollaan sit burgereita 🍔 läpi vaikka harmaan kiven 🗿. En jousta. En joooooustaaaaaaa! Turhanpäiväistä höpönlöpöä ja pulinaa kaikki suhteilut. Mutkat on vedettävä suoriksi ja alkaa kohtaamaan ihmisiä silmistä silmiin. Vois oikein uhallaan alkaa tekemään niin. Sitten nähdään ketkä ovat niitä todellisia burgereita.

Kerran joku vanhempi pariskunta alkoi yytsimään burgeria kaveriani. Sanoja ei vaihdettu. Ei nyrkkienheilutteluakaan. Noh, se frendini alkoi sitten mulukkaamaan niitä silmästä silmään ja voitti lopulta tuijotuskilpailun. Baarissa tapahtunutta. Mitäköhän mulle tapahtuis jos painuisin vaikkapa ens viikonloppuna baariin 🤔? Jotain poikkeavaa varmaan. Jatkakaa te muut vaan niitä käppienne käyttöjä. Tuo oli siis silleen yleisesti (sarkastisesti) letkautettu. -💊-.

Jokainen tietenkin tekee kuten itse parhaaksi kokee. Kyllä se ikävä kyllä niin menee, että parisuhteessa pitäisi kyetä keskenään toimeen tulemaan ja järjestämään molemmille hyvä olo. Harvemmin homma toimii, jos aina vain toisen pillin ja vaatimusten mukaan hypätään.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jokainen tietenkin tekee kuten itse parhaaksi kokee. Kyllä se ikävä kyllä niin menee, että parisuhteessa pitäisi kyetä keskenään toimeen tulemaan ja järjestämään molemmille hyvä olo. Harvemmin homma toimii, jos aina vain toisen pillin ja vaatimusten mukaan hypätään.

En mä sellanen oo joka kontrolloi kumppaniaan. Tai, toisaalta en tiedä kun ei siitä löydy kokemustakaan. Mihkään tossun alla olemiseen en tod alistu. Koko suhde on jo lähtökohtaisesti heikoissa kantimissa jos luodaan olemattomia uhkakuvia seinille. Esim. kaveriporukassa ryyppääminen. Miksi tossun alle käskevät harrastavat sitä? Siksi koska ne on epävarmoja ja pelkäävät kumppaninsa pettävän niitä kännipäissään. Taitaa kieliä pikemminkin tossun alle käskevien omista preferensseistä ja pettämishaluista semmonen toisen kontrollointi. -💊-.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00032 kirjoitti:

En mä sellanen oo joka kontrolloi kumppaniaan. Tai, toisaalta en tiedä kun ei siitä löydy kokemustakaan. Mihkään tossun alla olemiseen en tod alistu. Koko suhde on jo lähtökohtaisesti heikoissa kantimissa jos luodaan olemattomia uhkakuvia seinille. Esim. kaveriporukassa ryyppääminen. Miksi tossun alle käskevät harrastavat sitä? Siksi koska ne on epävarmoja ja pelkäävät kumppaninsa pettävän niitä kännipäissään. Taitaa kieliä pikemminkin tossun alle käskevien omista preferensseistä ja pettämishaluista semmonen toisen kontrollointi. -💊-.

Minähän en missään kohtaa puhunut kumppanin kontrolloimisesta, vaikka toki sekin olisi ongelma. Minä puhuin siitä, että asiat pitää tehdä ja niiden pitää mennä juuri tasan tietyllä tavalla. Oma eksäni on ihan hyvä esimerkki tuollaisesta erityispiirteisyydestä, kun vaikka pyykit pitää hoitaa juuri tietyllä tavalla ja astiat tiskata just tietyllä tavalla. Voileivätkin pitää tehdä juuri tasan tietyllä tavalla, eikä se edes liity siihen mitä siinä leivässä on päällä. Joku voisi puhua jopa pakko-oireista tms. mutta tässä nyt ei ole kysymys diagnooseista, eikä tossuista alla tai päällä, ei ryyppäämisistä, epävarmuuksista, pettämisistä tai mistään muustakaan tuollaisesta. Kyse on erityispiirteisyydestä, tietystä joustamattomuudesta, siitä että elämä kyseisen henkilön kanssa on kohtuuttoman hankalaa kaikkine kommervenkkeineen.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Minähän en missään kohtaa puhunut kumppanin kontrolloimisesta, vaikka toki sekin olisi ongelma. Minä puhuin siitä, että asiat pitää tehdä ja niiden pitää mennä juuri tasan tietyllä tavalla. Oma eksäni on ihan hyvä esimerkki tuollaisesta erityispiirteisyydestä, kun vaikka pyykit pitää hoitaa juuri tietyllä tavalla ja astiat tiskata just tietyllä tavalla. Voileivätkin pitää tehdä juuri tasan tietyllä tavalla, eikä se edes liity siihen mitä siinä leivässä on päällä. Joku voisi puhua jopa pakko-oireista tms. mutta tässä nyt ei ole kysymys diagnooseista, eikä tossuista alla tai päällä, ei ryyppäämisistä, epävarmuuksista, pettämisistä tai mistään muustakaan tuollaisesta. Kyse on erityispiirteisyydestä, tietystä joustamattomuudesta, siitä että elämä kyseisen henkilön kanssa on kohtuuttoman hankalaa kaikkine kommervenkkeineen.

Elämä on mukavaa silloin kun on tiettyjä erityismielenkiinnon kohteita :). Pyykit kyllä pitää hoitaa tietyllä tavalla, sillä alushousut on pestävä erikseen muista vaatteista. Ajatus siitä että ne kaikki soijat pyörivät samassa läjässä etoo minua. Koko burgerismin diagnoosi on yhtä uskottava kuin alkuräjähdysteoria. Teoria on teoriaa eli se ei ole välttämättä totta. Mun mielestäni henkilö ei ole joko 0 % burgeri tai 100 % vaan se on liukuva käsite.

Yks tyyppi oli kovinkin burgerin oloinen ja samalla kontrolloiva ja silti sillä oli kumppani. Hmm, mun pitäis ittekin olla jotenkin lipevä. Psykopatiasta voisi olla hyötyä. Jos tunne-elämäni tunteineen olisi silkkaa näytöstä, homma ei voisi kaatua ns. vahvoihin tunteisiin. Mulle vahvat tunteet ovat ongelma. Mitä tässä voi todeta? RAKASTAN LIIKAA 💘! Vai onko sekin vain osoitus ultimaattisesta erityismielenkiinnon kohteesta 😁? -💊-.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Elämä on mukavaa silloin kun on tiettyjä erityismielenkiinnon kohteita :). Pyykit kyllä pitää hoitaa tietyllä tavalla, sillä alushousut on pestävä erikseen muista vaatteista. Ajatus siitä että ne kaikki soijat pyörivät samassa läjässä etoo minua. Koko burgerismin diagnoosi on yhtä uskottava kuin alkuräjähdysteoria. Teoria on teoriaa eli se ei ole välttämättä totta. Mun mielestäni henkilö ei ole joko 0 % burgeri tai 100 % vaan se on liukuva käsite.

Yks tyyppi oli kovinkin burgerin oloinen ja samalla kontrolloiva ja silti sillä oli kumppani. Hmm, mun pitäis ittekin olla jotenkin lipevä. Psykopatiasta voisi olla hyötyä. Jos tunne-elämäni tunteineen olisi silkkaa näytöstä, homma ei voisi kaatua ns. vahvoihin tunteisiin. Mulle vahvat tunteet ovat ongelma. Mitä tässä voi todeta? RAKASTAN LIIKAA 💘! Vai onko sekin vain osoitus ultimaattisesta erityismielenkiinnon kohteesta 😁? -💊-.

Kyllä varmasti on mukavaa, sillä henkilöllä itsellään. Kaikilla muilla hänen ympärillän ei sitten niinkää ja siksipä sellaista itse vapaaehtoisesti siihen seuraksi jäävää onkin vaikea löytää. Olipa diagnoosi tai ei, niin ei se tuota asiaa mihinkään muuta. Diagnosoimattomuus ei tee itse ominaisuutta olemattomaksi.

Vaan kuten tuossa tuosta tuttavastasi mainitsitkin, niin ei se löytäminen silloinkaan mahdotonta ole, vaikeaa vaan. Kyllä niistä tarjokkaistakin voi löytyä vaikkapa erityispiirteisiä tai jotenkin muuten yhteensopivia tapauksia. Heitä on vain vaikeampi löytää, sillä heitä on selvästi vähemmän.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Kyllä varmasti on mukavaa, sillä henkilöllä itsellään. Kaikilla muilla hänen ympärillän ei sitten niinkää ja siksipä sellaista itse vapaaehtoisesti siihen seuraksi jäävää onkin vaikea löytää. Olipa diagnoosi tai ei, niin ei se tuota asiaa mihinkään muuta. Diagnosoimattomuus ei tee itse ominaisuutta olemattomaksi.

Vaan kuten tuossa tuosta tuttavastasi mainitsitkin, niin ei se löytäminen silloinkaan mahdotonta ole, vaikeaa vaan. Kyllä niistä tarjokkaistakin voi löytyä vaikkapa erityispiirteisiä tai jotenkin muuten yhteensopivia tapauksia. Heitä on vain vaikeampi löytää, sillä heitä on selvästi vähemmän.

Syntipukiksi en ala ☝️. Joustamattomuus voi tarkoittaa myös määrätietoisuutta. Vedän tässä nyt ässän hihastani ja heitän ilmoille tällaisen käsitteen kuin itsevarmuus. Mistä voi tietää milloin henkilö on narsisti vai muuten vain itse varmuus? Ovatko sigmat itsevarmoja vai juuri päinvastoin? Mielestäni olen sigma. Olen kuin yksinäinen susi <--> "Creep"? Hyypiö? Erityispiirteisyys näkyy haasteina sosiaalisessa elämässä. Tämä koko konsepti on hämärtynyt teknologian myötä kun ihmiset eivät osaa enää edes tyyliin kirjoittaa saatika puhua.

Epäilen josko erityispiirteisyys on lisääntynyt isossa kuvassa. Tämä voi olla silti harhaa (false positive) siinä mielessä mikäli diagnooseja tehtaillaan nykypäivänä enemmän kuin aikaisemmin. Eiköhän asia mene juurikin näin. Toinen seikka on mistä "erityispiirteisyys" johtuu. Teknologinen kehitys on osa nykykulttuuria jolloin sosiaalinen awkwardness on pikemminkin sosiaalinen konstruktio sekä yhteiskunnan tuotos eikä mikään henkilössä lähtökohtaisesti itsessään oleva poikkeavuus. Kykenen älylliseen ulosantiin arroganttiudestani huolimatta, kuten näet. Autisti = Nero 🥰 (en edelleenkään tiedä mikä minua "riivaa". Ehkä olen muuten vain häiriintynyt tapaus). -💊-.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Syntipukiksi en ala ☝️. Joustamattomuus voi tarkoittaa myös määrätietoisuutta. Vedän tässä nyt ässän hihastani ja heitän ilmoille tällaisen käsitteen kuin itsevarmuus. Mistä voi tietää milloin henkilö on narsisti vai muuten vain itse varmuus? Ovatko sigmat itsevarmoja vai juuri päinvastoin? Mielestäni olen sigma. Olen kuin yksinäinen susi <--> "Creep"? Hyypiö? Erityispiirteisyys näkyy haasteina sosiaalisessa elämässä. Tämä koko konsepti on hämärtynyt teknologian myötä kun ihmiset eivät osaa enää edes tyyliin kirjoittaa saatika puhua.

Epäilen josko erityispiirteisyys on lisääntynyt isossa kuvassa. Tämä voi olla silti harhaa (false positive) siinä mielessä mikäli diagnooseja tehtaillaan nykypäivänä enemmän kuin aikaisemmin. Eiköhän asia mene juurikin näin. Toinen seikka on mistä "erityispiirteisyys" johtuu. Teknologinen kehitys on osa nykykulttuuria jolloin sosiaalinen awkwardness on pikemminkin sosiaalinen konstruktio sekä yhteiskunnan tuotos eikä mikään henkilössä lähtökohtaisesti itsessään oleva poikkeavuus. Kykenen älylliseen ulosantiin arroganttiudestani huolimatta, kuten näet. Autisti = Nero 🥰 (en edelleenkään tiedä mikä minua "riivaa". Ehkä olen muuten vain häiriintynyt tapaus). -💊-.

Sinustahan kukaan ei ole edes puhunut. Et taatusti ole kukaan, jonka minä tuntisin ja jos palaat tarkistamaan mistä puhuin, niin ihmisistä, jotka

Joustamattomuus ei ole määrätietoisuutta. Ei ainakaan, jos ihmisellä on vähänkään älyä. Itsevarmuus on varsin helposti tunnistettavissa, kun omaa hieman ihmistuntemusta. Sigmahölynpölyyn en jaksa alkaa ottamaan edes kansaa. Ihminen saa mun puolestani kuvitella olevansa vaikka myy, jos se tuntuu hyvältä.

Tuskinpa se mihinkään lisääntynyt on. Kun jokin asia tunnistetaan paremmin, niin sitä luonnollisesti myös löydetään enemmän. Siksikin en ole puhunut diagnooseista, eivätkä diagnoosit liity tähän mitenkään. Sen verran totean kuitenkin, että hyvä kun löydetään. Se helpottaa monen ihmisen eloa tässä maailmassa, joka ei ole muuttumassa helpommaksi navigoida.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Sinä muuten näytät tuossa viesteilläsi varsin hyvin todeksi sen, jota ekassa viestissäni sanoin. Eli siis, että "Ne muutamat, jotka eivät ole löytäneet, ovat hieman erityispiirteisiä yksilöitä". Senkin sanoin, ettei se heidän ja sinunkaan oma vikasi ole. Sinä olet mitä olet ja hyvä omana itsenäsi, mutta ikävä kyllä osa ominaisuuksistasi suuresti vaikeuttaa seuran löytämistä.

Sen ymmärtää varsin nopeasti, kun juttelee, että miksei sitä seuraa löydy. Sitä todellisuutta, kun ei pysty sanatulvalla vääntelemään olemattomiin ja saamaan olemaan muille ihmisille miellyttävää. Siitä kumppanistaan nyt kuitenkin pitäisi voida pitää. Onko se epäreilua ... ehkä. Maailma on epäreilu.

Vaan eipä noista edellä mainitsemistani tuntemistani tyypeistä kukaan itsekään kestäisi toisen kaltaisensa seuraa. Eli sinällään he tajuavat sisäsyntyisesti sen mikä monia heissä itsessään ahdistaa. He tarvitsisivat kumppanin, joka on oikeissa kohdissa sopivasti väliinpitämätön ja sellaiset just sopivat ovat vaikeita löytää.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Sinä muuten näytät tuossa viesteilläsi varsin hyvin todeksi sen, jota ekassa viestissäni sanoin. Eli siis, että "Ne muutamat, jotka eivät ole löytäneet, ovat hieman erityispiirteisiä yksilöitä". Senkin sanoin, ettei se heidän ja sinunkaan oma vikasi ole. Sinä olet mitä olet ja hyvä omana itsenäsi, mutta ikävä kyllä osa ominaisuuksistasi suuresti vaikeuttaa seuran löytämistä.

Sen ymmärtää varsin nopeasti, kun juttelee, että miksei sitä seuraa löydy. Sitä todellisuutta, kun ei pysty sanatulvalla vääntelemään olemattomiin ja saamaan olemaan muille ihmisille miellyttävää. Siitä kumppanistaan nyt kuitenkin pitäisi voida pitää. Onko se epäreilua ... ehkä. Maailma on epäreilu.

Vaan eipä noista edellä mainitsemistani tuntemistani tyypeistä kukaan itsekään kestäisi toisen kaltaisensa seuraa. Eli sinällään he tajuavat sisäsyntyisesti sen mikä monia heissä itsessään ahdistaa. He tarvitsisivat kumppanin, joka on oikeissa kohdissa sopivasti väliinpitämätön ja sellaiset just sopivat ovat vaikeita löytää.

Nettikirjoittelun roolitus on eri asia kuin irl käyttäytyminen. Todellisuudessa olen virallinen mutten silti mikään tosikko. Luotan ihmisiin vasta ajan kanssa. Luonnonläheinen, lämminhenkinen ja positiivisen viban omaava persoona vetoavat minuun. Ensivaikutelma ja intuitio ovat tärkeitä. Normaalius on pääsääntöisesti tylsää. -💊-.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Nettikirjoittelun roolitus on eri asia kuin irl käyttäytyminen. Todellisuudessa olen virallinen mutten silti mikään tosikko. Luotan ihmisiin vasta ajan kanssa. Luonnonläheinen, lämminhenkinen ja positiivisen viban omaava persoona vetoavat minuun. Ensivaikutelma ja intuitio ovat tärkeitä. Normaalius on pääsääntöisesti tylsää. -💊-.

Tuollainen tyhjänpäiväinen jankkaaminen todellakin on tylsää. Jankuti jankuti mutku mutku ja tuollainen sun on pakko tykätä musta, ei tule tuomaan sinulle seuraa. Se vain karkottaa ihmiset ympäriltäsi. Ja toki meistä melkein kaikki tuppaavat pitämään itseään "oikeasti" niin kovin ihanina. Kukaan ei vain näe miten kovin ihana sinä irl olet. No juu vatmasti noin ja sitten päädyt syyttelemään muita. Normaalius saa olla sinulle tylsää, mutta valtaosa muista ihmisistä ei vain koe samoin kuin sinä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Tuollainen tyhjänpäiväinen jankkaaminen todellakin on tylsää. Jankuti jankuti mutku mutku ja tuollainen sun on pakko tykätä musta, ei tule tuomaan sinulle seuraa. Se vain karkottaa ihmiset ympäriltäsi. Ja toki meistä melkein kaikki tuppaavat pitämään itseään "oikeasti" niin kovin ihanina. Kukaan ei vain näe miten kovin ihana sinä irl olet. No juu vatmasti noin ja sitten päädyt syyttelemään muita. Normaalius saa olla sinulle tylsää, mutta valtaosa muista ihmisistä ei vain koe samoin kuin sinä.

Epäilin jo aikaisemmin välisessämme dialogissa että yrittäisit triggeröidä minua. Klo 13:55 lähettämäsi viesti todistaa epäilykseni oikeaksi. But you know what 🤔? Mä oon liian älykäs ja tietoinen lähteäkseni tuolle polulle. Olen ehtinyt tulla sujuiksi yksin elämisen kanssa, sillä olen ennen kaikkea realisti. Tämä keskustelu on osaltani tässä 👋. -💊-.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Epäilin jo aikaisemmin välisessämme dialogissa että yrittäisit triggeröidä minua. Klo 13:55 lähettämäsi viesti todistaa epäilykseni oikeaksi. But you know what 🤔? Mä oon liian älykäs ja tietoinen lähteäkseni tuolle polulle. Olen ehtinyt tulla sujuiksi yksin elämisen kanssa, sillä olen ennen kaikkea realisti. Tämä keskustelu on osaltani tässä 👋. -💊-.

Tuo kertoo taas hyvin juuri tuosta, josta jo ihan alussa ekassa viestissäni puhuin. Tuollainen, että kuvittelee vaikkapa nyt toisen "yrittävän triggeröidä" on aika tyypillistä. Juu en yritä. Minä käyn ihan tavallista ja normaalia ihmisten välistä keskustelua, jollainen sitten ilmeisesti triggeröi sinua. Ymmärrettävästi se tekee sinun kommunikoimisestasi muiden ihmisten kanssa vaikeaa, kun kuvittelet milloin kenenkin yrittävän triggeröidä sinua, vaikka kukaan ei yritä ja sitten reagoit tavoilla, jotka ovat muille osapuolille täysin käsittämättömiä. Juuri tuollaiset kuvitelmat ja käytös tekevät ihmisestä hirveän hankalaa seuraa noin muiden ihmisten kannalta.

Ja se on mainiota, että olet sujut yksin elämisen kanssa. Vielä kun pääsisit joskus sujuiksi itsesi kanssa ja sen kanssa kuka ja millainen persoona sinä olet, niin olisit jo pitkällä. Ei sillä, eivät nämä asiat sinussa tule muuttumaan, eikä niiden tarvitsekaan. Se, että hyväksyt nämä asiat itsessäsi, on kuitenkin ainoa lakata syyttelemästä muita ongelmistasi. Se, että sinä triggeröidyt tyhjästä, ei ole muiden ongelma eikä vika. Se on SINUN ominaisuutesi ja sinun pitää oppia itse pärjäämään sen ominaisuutesi kanssa. Et voi vyöryttää vastuuta tuosta muiden niskaan, eikä kenenkään toisen tarvitse sitä vastuuta huolia.

• Anonyymi00018

Luokittelen itseni kiltiksi ja kunnolliseksi. Ja kyllä parisuhteita on ollut. Pää sääntöisesti olen valinnut kumppanit jotka ovat kilttejä ja kunnollisia itse. Ja tietenkin sopivassa määrin kivan näköisiä.

Pelkästään kiltti ja kunnollinen mies ei saa niitä yleisten mielikuvien kauneimpia naisia. Joten jos olet tuollainen ja vielä sosiaalinen, niin kuvittelet liikoja itsestäsi ja olet yritänyt niitä kaikkein kauneimpia.

Jos taas et ole sosiaalinen niin kannattaa ehkä panostaa itsesi kehittämiseen tuolla osa alueella. Tai jos et ole sinuit/onnellinen itsesi kanssa kehitä sitä..

Jos olet neljässä kympissä sinulla on vielä aikaa n. puolet elämästä.

• Anonyymi00061

Jos kaulatatuoitu väkivaltainen jännämiesrikollinen saa naista, niin kyllä kiltillä, hiljaisella ja kunnollisella hyvällä miehellä on myös naiseen.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Jos kaulatatuoitu väkivaltainen jännämiesrikollinen saa naista, niin kyllä kiltillä, hiljaisella ja kunnollisella hyvällä miehellä on myös naiseen.

Ensiksi pitäisi ymmärtää, että "kaulatatuoitu väkivaltainen jännämiesrikollinen" ja "kiltti, hiljainen ja kunnollinen hyvä mies" vetoavat tyystin erilaisiin naisiin. Kumman tyyppistä naista etsit?

• Anonyymi00019

Jos ”kiltti ja kunnollinen” on synonyymi saamattomalle reppanalle, niin aloitus on uskottava.

• Anonyymi00020

Nelikymppinen on erittäin hyvässä iässä.
      Nokka pystyyn aloittaja!
      Vilma

• Anonyymi00021

Ehkä se on osa ongelmaa: Töpselikärsä.

• Anonyymi00031

Nelikymppisenä on mahdotonta saana teini-iästä asti nussineita kiinni kumppanimäärässä joka on käytännössä miehuuden arvo ja mittari.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Nelikymppisenä on mahdotonta saana teini-iästä asti nussineita kiinni kumppanimäärässä joka on käytännössä miehuuden arvo ja mittari.

Pyh ja pöh - luulet vain, Beavis.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Mietis kuka kuolinvuoteella huokaiser, että mulla oli paljon naisia. Sitten läsnä on yksi ehkä ja voidaan kysyä, missä ne muut ovat.
        Vilma
        Moni kärrätään yksin. Ei yhtään saattajaa.

• Anonyymi00022

Ei kyllä kelpaa eläkeläisenäkään, Ei ole koskaan naiset hätytelleet.

• Anonyymi00025

Vika on määrittelyissäsi. Oikeasti rehti mies löytää (halutessaan) naisen.

- Sheena

• Anonyymi00027

Voithan määrittää itsesi miksikä vaan, mutta valituksi tuleminen ihan missä on ansaittu.

• Anonyymi00028

Lisäys tähän.
      Saat ystäviä, kumppanin, kavereita parhaiten, kun:

- osaat pitää asiat mittasuhteissa
      - kyseenalaistat oma ajatuksesi
      - olet luopunut täydellisyyden tavoittelusta
      - tunnet itsesi (olet vakaa, varma, aito)
      - olet löytänyt omat ihmisesi
      - uskallat olla haavoittuva
      - osaat ottaa apua vastaan

Ei tarvita painonnostoa ja lihaksia.

- Sheena

• Anonyymi00029

Varmasti sovit jolle kulle naiselle, joka huolehtii lapsiaikuisista. Olet jäänyt tilaan, jossa hoidat itseäsi puhumalla pahan olon tunteistasi. Se on kuulemma nyt out.

Vietät aikasi somessa. Vihaat ja halveksit naisia. Niin käy nuorille miehille, jotka kuluttavat liian paljon aikaa somessa. Masentuneisuus ei onneksi tartu suoraan muihin miehiin.

Hoh ja hiu.

• Anonyymi00033

nooh elämä on pakkopullaa yleensä... mutta kun totesin että ehkä pystyiain iloistuttamaan jotain masentuneita tyttöjä, kuin vaikka ikävä-palstallakin.. koska niin kun taitoakin tuollaisiin.

Todellakin minua huolestutti paljon nuorten naisten masentuneisuus.

• Anonyymi00066

Kyllä "puolison löytäminen hiljaisella ihmisellä on vaikeampaa, kuin puheliaalla , kun elämäntapa jo luo kohtaamistilanteita erilailla. Oma taustani nuoruudessani oli eristänyt minut ja olisin perheetön ehkä vieläkin, jos kohtalo ei olisi toisin kuljettanut.

• Ensinnäkin, miks pitäs kelvata jo teini iässä. Ja toisekseen ihan kysymystä muillekin palstan lukioille. Että mikä siinä teini iässä on niin mystistä. Ihan samaa elämän kaarta se on kun mikä tahansa muukin ikä. Vai pitäskö meidänkin ikää kutsua joksikin fifty iäksi?

• Anonyymi00035

Puhdas rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teini-iässä, kun omat vanhemmat vielä kustantaa koko elämän, ja teinikaunottaren koko elämän kustantaa hänen vanhempansa. Kun ei enää asuta vanhempien kodissa, tulee koreografiaan taloudenpito, tienaaminen, pärjääminen, säästäminen, josta tulee yksi parisuhteen painava osa-alue.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Puhdas rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teini-iässä, kun omat vanhemmat vielä kustantaa koko elämän, ja teinikaunottaren koko elämän kustantaa hänen vanhempansa. Kun ei enää asuta vanhempien kodissa, tulee koreografiaan taloudenpito, tienaaminen, pärjääminen, säästäminen, josta tulee yksi parisuhteen painava osa-alue.

"Puhdas rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teini-iässä"

Höpönpöpöä. Teini-iässä voi toki kokea jonkinlaisen rakkauden, mutta se on harvoin pitkäkestoista, tai sellaiseksi sitä ikinä edes kuvittelee. Ts. rakkaus tulee ja menee.

Jos teininä rakastuu, niin ehdottomasti myös pitää asian omana tietonaan, vanhemmilta asia salataan. Alaikäisenä rakastaminen on raskasta kaikin puolin.

- Sheena

• Anonyymi00037

Teini-iässä ei ole mitään mystistä, mutta silloin ihmisen kehitys omaksi persoonaksi alkaa olla huipussaan, niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Suuria muutoksia tunne-elämässä, tunteet kuohuvat. Kuvaan kuuluu myös identiteetin rakentaminen, vanhemmista irtaantuminen, omien arvojen ja ryhmien etsiminen, tunteiden hallinnan harjoittelu... ym ym ym. Eli ei mitään pikkuasioita.

- Sheena

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Teini-iässä ei ole mitään mystistä, mutta silloin ihmisen kehitys omaksi persoonaksi alkaa olla huipussaan, niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Suuria muutoksia tunne-elämässä, tunteet kuohuvat. Kuvaan kuuluu myös identiteetin rakentaminen, vanhemmista irtaantuminen, omien arvojen ja ryhmien etsiminen, tunteiden hallinnan harjoittelu... ym ym ym. Eli ei mitään pikkuasioita.

- Sheena

"Kuvaan kuuluu myös identiteetin rakentaminen "

Ehkä tuo juuri on oleellista. Sitten kun identiteetti on rakennettu niin sillä mennään sitten loppuelämä, vaikka se rakennusvaihe periaatteessa onkin mitättömän lyhyt. Kaikki parisuhteet yms. pitää rakentaa niille perustuksille, mistä sitten seuraa että jotkut ihmiset ei mitenkään ikinä voi sopia yhteen.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

- Sheena

Oiskin mielenkiintosta vähän kuulla ihmisten elämäntarinoita. Usein kun noi lapsuus ja nuoruusajat sivuutetaan. Ihmiset kuitenkin on aika erilaisia. Mä ite kun oon aina pyrkinyt välttään suuria muutoksia.

• Anonyymi00041
        scrg kirjoitti:

Ehkä tuo juuri on oleellista. Sitten kun identiteetti on rakennettu niin sillä mennään sitten loppuelämä, vaikka se rakennusvaihe periaatteessa onkin mitättömän lyhyt. Kaikki parisuhteet yms. pitää rakentaa niille perustuksille, mistä sitten seuraa että jotkut ihmiset ei mitenkään ikinä voi sopia yhteen.

Kyllähän identiteetti päivittyy ja rakentuu jatkuvasti läpi elämän, mutta perustus pysyy aika lailla vakaana samalla pohjalla nuoruudesta.

Kävin tuossa taannoin ulkomailla - ihan vaan Ruotsissa viimeksi. Kiinnitin oikein huomioita, että ulkomailla vastaan tulee nuoria pareja, jotka pitävät toisiaan kädestä ja muuta hempeilyä. En muista milloin tällaista viimeksi Suomessa näin. Ehkei täällä kukaan enää seurustele nuorena, saati teini-ikäisenä?

- Sheena

• Anonyymi00042
        scrg kirjoitti:

Minusta kuulostaa varsin erikoiselta, jos ihminen ei ole enää teini-iän jälkeen muuttunut ja identiteettikinnon se miksi se on silloin muotoutunut. Itse olen kyllä muuttunut ihan läpi koko elämäni ja aikuisiällä oikeastaan vielä enemmän kuin teininä. No ehkä se sitten osalla ihmisistä menee noin?

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Kyllähän identiteetti päivittyy ja rakentuu jatkuvasti läpi elämän, mutta perustus pysyy aika lailla vakaana samalla pohjalla nuoruudesta.

Kävin tuossa taannoin ulkomailla - ihan vaan Ruotsissa viimeksi. Kiinnitin oikein huomioita, että ulkomailla vastaan tulee nuoria pareja, jotka pitävät toisiaan kädestä ja muuta hempeilyä. En muista milloin tällaista viimeksi Suomessa näin. Ehkei täällä kukaan enää seurustele nuorena, saati teini-ikäisenä?

- Sheena

Samaa mäkin ihmettelin, ei oo enää nuoria pareja. Luulin että se on vaan mun kotikylän ongelma, mutta näyttää olevan laajempi ilmiö. Onkohan suomalaiset kääntyny jotenkin sisään päin? Mun mielestä ennen puhuttiin enemmän. Sillon niitä kohtaamisiakin tulee enemmän.

• Anonyymi00046
        scrg kirjoitti:

Niin juuri, aito puhdas syvällinen rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teininä, kun ilman mitään talouteen liityviä murheita mukaudutaan yhdessä toisiinsa.

• Anonyymi00046 kirjoitti:

Niin juuri, aito puhdas syvällinen rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teininä, kun ilman mitään talouteen liityviä murheita mukaudutaan yhdessä toisiinsa.

On tuossa jotain perää. Naiset myöhemmässä vaiheessa muuttuvat aika laskelmoiviksi ja rakkaus löytyy sieltä mistä eniten kulloiseenkin elämäntilanteeseen hyötyä irtoaa.

• Anonyymi00050
        JeroP kirjoitti:

Samaa mäkin ihmettelin, ei oo enää nuoria pareja. Luulin että se on vaan mun kotikylän ongelma, mutta näyttää olevan laajempi ilmiö. Onkohan suomalaiset kääntyny jotenkin sisään päin? Mun mielestä ennen puhuttiin enemmän. Sillon niitä kohtaamisiakin tulee enemmän.

Nuoriso ei tosiaan ole niin paljon liikkeellä kuin vielä joitain vuosia sitten.

- Sheena

• Anonyymi00052
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Teininä kaikki on vielä harjoittelua kuten rakastaminenkin. Eikä varsinkaan syvällinen rakkaussuhde ole edes mahdollista. Teinisuhteissa myös usein oman identiteetin löytäminen voi jäädä kovin vaiheeseen ja sitä on sitten etsittävä paljonkin myöhemmin mikä voi olla hyvin haastavaa.

- Sheena

• Anonyymi00054
        scrg kirjoitti:

On tuossa jotain perää. Naiset myöhemmässä vaiheessa muuttuvat aika laskelmoiviksi ja rakkaus löytyy sieltä mistä eniten kulloiseenkin elämäntilanteeseen hyötyä irtoaa.

Laskelmointi ja hyöty ei kuullosta rakkaudelta ollenkaan. Vähän nyt kyynisen puoleinen tuo suhtautuminen?

- Sheena

• Anonyymi00055
        scrg kirjoitti:

Tuon lisäksi teininä aivan kaikki fuusioituu, löydetään yhdessä mm. samat kiinostusalueet, harrasteet, ruuat, juomat, makkaririemut.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Tuon lisäksi teininä aivan kaikki fuusioituu, löydetään yhdessä mm. samat kiinostusalueet, harrasteet, ruuat, juomat, makkaririemut.

Kuulostaa oudolta, jos ei teini-iän jälkeen missään noista löydy enää mitään uutta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00036 kirjoitti:

"Puhdas rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teini-iässä"

Höpönpöpöä. Teini-iässä voi toki kokea jonkinlaisen rakkauden, mutta se on harvoin pitkäkestoista, tai sellaiseksi sitä ikinä edes kuvittelee. Ts. rakkaus tulee ja menee.

Jos teininä rakastuu, niin ehdottomasti myös pitää asian omana tietonaan, vanhemmilta asia salataan. Alaikäisenä rakastaminen on raskasta kaikin puolin.

- Sheena

Kaikki ystäväpiirissäni teini-iässä solmitut puhtaat rakkaussuhteet ovat olleet pitkäkestoisia, lyhin oli minun ja teinikaunottareni suhde, joka kesti 22 vuotta, pisimmät olivat 30-35 vuoden mittaisia, eli aina naisen vaihdevuosien alkuun asti. Näissä kaikissa suhteissa oli yhteistä mm. se, että aikaisessa vaiheessa siirryttiin jommankumman perheeseen asumaan tai vaihdettiin majapaikkaa perheiden välillä, kumppanin perheessä oltiin kuin adoptoitu perheenjäsen.

Tietenkin, alkuunkaan kaikki suhteet teini-iässä eivät ole puhtaita rakkaussuhteita, ne ovat enimmäkseen peuhaamissuhteita, sen puhtaan rakkauden etsintää.

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Kaikki ystäväpiirissäni teini-iässä solmitut puhtaat rakkaussuhteet ovat olleet pitkäkestoisia, lyhin oli minun ja teinikaunottareni suhde, joka kesti 22 vuotta, pisimmät olivat 30-35 vuoden mittaisia, eli aina naisen vaihdevuosien alkuun asti. Näissä kaikissa suhteissa oli yhteistä mm. se, että aikaisessa vaiheessa siirryttiin jommankumman perheeseen asumaan tai vaihdettiin majapaikkaa perheiden välillä, kumppanin perheessä oltiin kuin adoptoitu perheenjäsen.

Tietenkin, alkuunkaan kaikki suhteet teini-iässä eivät ole puhtaita rakkaussuhteita, ne ovat enimmäkseen peuhaamissuhteita, sen puhtaan rakkauden etsintää.

Muistan lukioluokilla yks rinnakkauskuokkalainen, niin se tosiaan oikeestaan asui tyttöystävänsä luona. Siis sen vanhempien kotitalossa ja normitalo, ei mikään paritalo. Ja mä kyllä mietin pääni puhki, että miten tollanen ees on mahdollista. Mä luin tollasesta asumisesta jutunkin, olikohan kodin kuvalehti tai joku muu naisten lehti. Kun koitin ymmärtää, asiaa. Jotenkin vaikka yrittäsin asettua kenen hyvänsä asemaan. Niin jotenkin järjestely vaikuttaa tosi hankalalta.

• Anonyymi00064
        JeroP kirjoitti:

Muistan lukioluokilla yks rinnakkauskuokkalainen, niin se tosiaan oikeestaan asui tyttöystävänsä luona. Siis sen vanhempien kotitalossa ja normitalo, ei mikään paritalo. Ja mä kyllä mietin pääni puhki, että miten tollanen ees on mahdollista. Mä luin tollasesta asumisesta jutunkin, olikohan kodin kuvalehti tai joku muu naisten lehti. Kun koitin ymmärtää, asiaa. Jotenkin vaikka yrittäsin asettua kenen hyvänsä asemaan. Niin jotenkin järjestely vaikuttaa tosi hankalalta.

Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että mikä syy tuollaiseen järjestelyyn johtaa. Miksi omassa kodissa ei voi asua? Mikä siellä on niin pahasti pielessä, että molempien vanhemmat sallivat tuon? Jotainhan nimittäin selvästi on pahasti pielessä, varsinkin jos puhutaan alaikäisistä. Itselläni oli teininä yksi ystävä (samaa sukupuolta), joka milteipä asui meillä. Hänen kotonaan olivat asiat päin helvettiä. Vanhempiaan kumpaakaan ei juuri kiinnostanut missä lapsi huitelee ja omani ajattelivat, että meillä hän on ainakin turvassa. Ei tuo normaali tilanne ole ja lopulta se toisten nurkissa roikkuva, joka ei jostain syystä voi omassa kotonaan olla, on alisteisessa asemassa. Ilman paikkaa minne mennä hän ei voi erota, vaikka tahtoisi, eikä kovin helposti ilmaista mahdollisia negatiivisia ajatuksia ja kokemuksia.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että mikä syy tuollaiseen järjestelyyn johtaa. Miksi omassa kodissa ei voi asua? Mikä siellä on niin pahasti pielessä, että molempien vanhemmat sallivat tuon? Jotainhan nimittäin selvästi on pahasti pielessä, varsinkin jos puhutaan alaikäisistä. Itselläni oli teininä yksi ystävä (samaa sukupuolta), joka milteipä asui meillä. Hänen kotonaan olivat asiat päin helvettiä. Vanhempiaan kumpaakaan ei juuri kiinnostanut missä lapsi huitelee ja omani ajattelivat, että meillä hän on ainakin turvassa. Ei tuo normaali tilanne ole ja lopulta se toisten nurkissa roikkuva, joka ei jostain syystä voi omassa kotonaan olla, on alisteisessa asemassa. Ilman paikkaa minne mennä hän ei voi erota, vaikka tahtoisi, eikä kovin helposti ilmaista mahdollisia negatiivisia ajatuksia ja kokemuksia.

Tähän järjestelyyn päädytään ensisijaisesti siksi, että on mahdollista peuhata aina, joka aamu ja ilta, mukavassa olosuhteessa, huoneenlämpimässä, sängyllä, jossa pesutilatkin käytettävissä.

• Anonyymi00070
        JeroP kirjoitti:

Sinä olet siten tuolla tavalla rajoittunut.

• Anonyymi00069 kirjoitti:

Tähän järjestelyyn päädytään ensisijaisesti siksi, että on mahdollista peuhata aina, joka aamu ja ilta, mukavassa olosuhteessa, huoneenlämpimässä, sängyllä, jossa pesutilatkin käytettävissä.

Peuhata? Siis vanhempien luona???

Eiks nyt syytä ois ensin hoitaa asumisasiat kuntoon ja sitten vasta seurustella?

• Anonyymi00072
        JeroP kirjoitti:

Eiks nyt syytä ois ensin hoitaa asumisasiat kuntoon ja sitten vasta seurustella?

Teiniä peuhataan melkeinpä missä vain, kun peuhattaa. Meidän kummankin vanhemmat olivat sitä mieltä että on parempi peuhata siistissä, turvallisessa paikassa.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00059 kirjoitti:

No onpa erikoinen rakkauslokerointisi, mutta ei siinä mitään.

- Sheena

• Anonyymi00074
        JeroP kirjoitti:

"se tosiaan oikeestaan asui tyttöystävänsä luona. Siis sen vanhempien kotitalossa "

Mikä tuossa mielestäsi on niin "mahdotonta"? Joillekin järjestely sopii, tosille ei.

- Sheena

• Anonyymi00075
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Ei kotona välttämättä mikään ole pielessä, mutta nuoret haluavat aikaa olla keskenään.

- Sheena

• Anonyymi00076
        JeroP kirjoitti:

Annetaan ihmisten peuhata, seurustella ja asua niin kuin tykkäävät. Etenkin maalla, ja maatilalla on vähän vaikea irrottautua seurustelemaan minnekään muualle kuin omaan tai toisen kotiin.

- Sheena

• Anonyymi00076 kirjoitti:

Annetaan ihmisten peuhata, seurustella ja asua niin kuin tykkäävät. Etenkin maalla, ja maatilalla on vähän vaikea irrottautua seurustelemaan minnekään muualle kuin omaan tai toisen kotiin.

- Sheena

Juu, olihan ennen syytinkitupiakin. Mutta vähän kaipas selvennystä, jos kuitenkin alaikäsistä puhutaan. Niin miten esim syöminen. Syökö tää tulolas siis samassa pöydässä vai tekeekö pari omat pöperöt. Ja miten mahtuu keittiössä toimimaan vähän niin ku kaks taloutta. Ja missä järjestyksessä saunassa käydään. Harmi kun en muista siitä lehtujutusta mitään.

• Anonyymi00077
        JeroP kirjoitti:

Juu, olihan ennen syytinkitupiakin. Mutta vähän kaipas selvennystä, jos kuitenkin alaikäsistä puhutaan. Niin miten esim syöminen. Syökö tää tulolas siis samassa pöydässä vai tekeekö pari omat pöperöt. Ja miten mahtuu keittiössä toimimaan vähän niin ku kaks taloutta. Ja missä järjestyksessä saunassa käydään. Harmi kun en muista siitä lehtujutusta mitään.

Saunassa käytiin pariskunnittain, yhdessä syötiin ja tehtiin muutakin, -70 luvulla oli aivan yleinen tapa että kyläilijälle tarjottiin makuusijan lisäksi kaikki se mitä muutkin nauttivat.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ei kotona välttämättä mikään ole pielessä, mutta nuoret haluavat aikaa olla keskenään.

- Sheena

Kotona on aina jotakin pahasti pielessä, jos alaikäiset saavat toimia noin.

• Anonyymi00083
        JeroP kirjoitti:

Nuo kaikkihan pitää sopia vanhempien kanssa, he ovat vastuussa. Yleisesti ottaen poika-/tyttöystävä talossa on perheenjäsen eli sama jääkaappi ja säännöt kuin omalle lapselle ja niillä mennään.

Teinit eivät useinkaan välitä saunomisesta ja monissa perheissä on mies/naisvuorot, ellei sanota kaikki erikseen.

- Sheena

• Anonyymi00091
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Kotona on aina jotakin pahasti pielessä, jos alaikäiset saavat toimia noin.

Kerrotko mikä on pielessä järjestelyssä, johon kaikki ovat tyytyväisiä?

- Sheena

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Kerrotko mikä on pielessä järjestelyssä, johon kaikki ovat tyytyväisiä?

- Sheena

Se, että noin käsittämättömän typerään järjestelyyn oltaisiin alaikäisten kohdalla tyytyväisiä, kertoo etteivät asiat ole kohdallaan toisessa tai kummassakaan kodissa.

• Anonyymi00092 kirjoitti:

Se, että noin käsittämättömän typerään järjestelyyn oltaisiin alaikäisten kohdalla tyytyväisiä, kertoo etteivät asiat ole kohdallaan toisessa tai kummassakaan kodissa.

No älkääs ny riidelkö. Nyt kun en tänää ehtiny erotuomarina täällä olla.

En mäkään tuota järjestelyä ymmärrä. Mutta haluan ymmärtää, kuunnella näkemystä puolin ja toisin.

• Anonyymi00046 kirjoitti:

"Niin juuri, aito puhdas syvällinen rakkaussuhde on mahdollinen ainoastaan teininä, kun ilman mitään talouteen liityviä murheita mukaudutaan yhdessä toisiinsa."

No sitten mulla ei ole mitään mahiksia rakkauteen, kun seurustelin ekan kerran 22-vuotiaana ja ekan kerran vakavammin 25-vuotiaana.

• Anonyymi00098

Jos onnistut teini-iässä saamaan parisuhten ja seksiä, kuulut miesten eliittiin. Nuorena aloitettu seksielämä on statussymboli, jonka avulla voidaan pilkata elämänsä tietokoneen äärellä pilanneita hissukka nyhveröitä. Mitä helpommin mies saa kaadettua naisen sänkyynsä coitusta varten, sen korkeampi hänen statuksensa on.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jos se sinun mielestä on typerä järjestely, niin se on vaan sinun näkökulmaton, tuomitseva mielipide, ei sen enempää.

En olisi itse teini-ikäisenä missään nimessä edes seurustellut, puhumattakaan, että olisin asunut poikakaverilla edes viikonloppuisin. Eikä järjestely olisi sopinut minulle myös lastenikaan kohdalla. Muut tekevät miten katsovat parhaaksi.

- Sheena

• Anonyymi00100
        JeroP kirjoitti:

No älkääs ny riidelkö. Nyt kun en tänää ehtiny erotuomarina täällä olla.

En mäkään tuota järjestelyä ymmärrä. Mutta haluan ymmärtää, kuunnella näkemystä puolin ja toisin.

" haluan ymmärtää, kuunnella näkemystä puolin ja toisin."

Tuo on sinun vahvuus.

- Sheena

• Kenties evoluution kannalta on meneillään ajanjakso, jolloin ihmisten pitää sopeutua olemaan vähän vähemmän kilttejä ja kunnollisia.

• Anonyymi00047

Ei se naisenkipeys tilannetta pelasta. Ei heidän tavoittelunsa takia kannata terveyttään pilata. Nm. kokemusta on.

• Anonyymi00060

Miehen pitää olla kiltti ja kunnollineen, ajattele naisten rasta (ja lasten). Jos et ole keskonen.

• Anonyymi00062

Kiltti mies; you're bad but I'm bader.

• Anonyymi00065

No, you are worse.

• Anonyymi00067

Bader like bestest.

• Anonyymi00068

Niin se just menee. Ei kelpaa koskaan. Jännämiehet saa kaikki naiset. Kolmiodraama ohjelman jennikin kertoi että haluaa jännämiehen. Ei varmaan lottovoittokaan pelastaisi kiltin miehen elämää yksinäisyydeltä.

• Anonyymi00088

Eli sinä haluaisin tuon Jennin kaltaisen naisen. Kieltämättä sinulla voi silloin olla ongelmia, jollet täytä hänen "vaatimuksiaan". Kysymys kuitenkin kuuluu, että miksei sinulle kelpaa kiltti ja kunnollinen nainen, vaan haluat tuollaisen jännätytön? Onko kiltti ja kunnollinen nainen sinusta liian tylsä?

• Anonyymi00071

Hyvin kelpasi osa jäi tosin vapaalle kun toinen saapui.

• Anonyymi00081

kolmas kerta toden sanoo avioliitoissakin kolmas ellei neljäs tai viideskin eryta.

mutta niin ihan hyvin kkkkkkai onnistunu ilahduttamaan ytösiä ikävä-palstallakin.

• Anonyymi00093

Mitenkähän pitänee paikkansa, isukki tietäis vastauksen tuohon. Neljäs yritys oli menossa kun veti viimeisen hengenvetonsa :)

• Anonyymi00086

pilluton kuin koematon Pilluto Pertti.

noniin joku talliautojen juttu huvbittavaakin, ei haittaa jos jollain on joku incar-kamera, kum miään paina sellainen jos ei muutrn häiritse.

• Johtuu ihan vaan siitä, että teidän mielestä "kiltti ja kunnollinen" = epävarma, huonoitsetuntoinen, katkeroitunut.

Mä olin nuorena noita kaikkia kuvaamiani adjektiiveja, enkä sen takia naisenakaan tehnyt kauppaani miesten keskuudessa - huom. en minkäänlaisten tai -näköisten miesten. Muutama eurooppalainen olisi ollut tarjolla, muttei suomalaisia. Kuljin naama norsunvitulla ja pelkäsin kaikenlaisia miehiä, varsinkin ikäisiäni ja sitä nuorempia. Painon kanssa tällä ei ollut mitään tekemistä, sillä olin hoikimmillani nimenomaan nuorena.

Vasta kun mun itsetunto kasvoi riittävästi ja miespelko katosi, on löytynyt deitti- tai seurustelukumppaneita.

Eka seurustelukumppani oli oman kuvauksensa mukaan naisten kanssa ujohko, ja vaikka komea olikin niin oli ollut pari vuotta ennen mun tapaamista hyvin masentuneen oloinen (näyttämissään kuvissa oli toki komea, mutta hyvin vakavan ja surumielisen näköinen). Toka seurustelukumppani oli reilu, rehti, keskustelukykyinen suomalainen perusmies, vaikkei ujo ollutkaan niin ei missään nimessä renttu tai rötöstelijä. Moottoripyöräharrastaja muttei siltikään mikään jengiläinen. Ei ollut myöskään mikään teini-iästä lähtien naisia pyörittävä pelimies, ekat seksikokemukset vasta täysi-ikäisyyden kynnyksellä, vaikka pärstäkertoin ainakin itseäni miellytti ja pituuttakin löytyi enemmän kuin keltään muulta seurustelu- tai seksikumppaniltani.

Mun mielestä toka seurustelukumppanini on ominaisuuksiltaan edelleen lähellä sitä ihannetta mitä miehessä haluan. Uskon siis että jokainen, oli nuorena sitten miten epäsuosittu tahansa, pystyy itsevarmuuden ja elämänkokemuksen karttuessa saamaan haluamansalaisen kumppanin. Ensin teidän täytyy vain myöntää että omassa asenteessa on parantamisen varaa, ei kukaan nainen halua naisiin katkerasti suhtautuvaa miestä - ihan samoin kun kukaan mies ei halunnut munlaista miehiä pelkäävää ja myrtsiä ilmettä näyttävää naista.

• Anonyymi00095

🥱🥱

• Anonyymi00095 kirjoitti:

🥱🥱

Pääpointti ei silti muutu ja se on se että itsevarma ihminen viehättää suurinta osaa. Itsevarma ei ole sama kuin pöyhkeä tai röyhkeä.

• Anonyymi00101
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

Pääpointti ei silti muutu ja se on se että itsevarma ihminen viehättää suurinta osaa. Itsevarma ei ole sama kuin pöyhkeä tai röyhkeä.

Näin on, sillä on suuri merkitys miten itseänsä kantaa. Lisäksi näiden samaa hokevien valittajien päähän ei mahdu se että virheistäänkin voi oppia

• Anonyymi00101 kirjoitti:

Näin on, sillä on suuri merkitys miten itseänsä kantaa. Lisäksi näiden samaa hokevien valittajien päähän ei mahdu se että virheistäänkin voi oppia

Juu, itsekin panelin menemään selkä kyyryssä ja hartiat lysyssä pahimpina huonon itsetunnon aikoinani. Telkkarista tuli aikanaan hyvä dokumentti missä selitettiin miksi epävarmuutensa ulkoisesti näyttävät eli esim. juuri selkä kyyryssä ja niska kumarassa kävelevät ihmiset keräsivät puoleensa alistamaan pyrkiviä ihmisiä, nämä osasivat lukea niin hyvin muiden eleitä että erottivat potentiaaliset uhrit.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      335
      32240
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      60
      2546
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      71
      1981
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1767
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      168
      1668
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      45
      1451
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      93
      1247
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1058
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      103
      1021
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      962
    Aihe