Mikäli ette kohta ryhdy kääntymään kerettiläisyydestänne ainoaan oikeaan uskontoon, niin tulen rankaisemaan teitä mitä kamalimmilla tavoilla.
Olenhan kaikkia luomaani rakastava Jumala. Epälooginen ja julma, mutta silti...
Iik, nyt äkkiä lahkoloisten saarnaajat käskee haukkua simitiä, koska umpijuntti lahkoloisen mielestä uskonnottomuuden vapautta ei ole.
>simiti<
>simiti<
Uskotteko Jumalaan?
55
311
Vastaukset
Mielestäni olen jo pitkään ollut agnostikko. En kiellä, enkä myönnä.
Tiedon rajallisuus estää lopullisen päätelmän.
Valitsen kultaisen keskitien.- Anonyymi00001
Tulen rankaisemaan sinua siis mitä hirvittämillä tavoilla. Nöyrry ja syö paskaani. Olenhan rakastava Jumalasi. 😁🫠
>simiti< Anonyymi00001 kirjoitti:
Tulen rankaisemaan sinua siis mitä hirvittämillä tavoilla. Nöyrry ja syö paskaani. Olenhan rakastava Jumalasi. 😁🫠
>simiti<Sinä olet tavallinen kuolevainen, joka on nostanut itsensä jalustalle. Tule pois sieltä, voit vielä pudota! 😂
- Anonyymi00008
tosi.typy kirjoitti:
Sinä olet tavallinen kuolevainen, joka on nostanut itsensä jalustalle. Tule pois sieltä, voit vielä pudota! 😂
Tosi typyni. Ehkä olet huomaavinasi jotain veetuilua moisiin ahdasmielisiin uskonlahkoihin.
Itse elän pohjanmaalla väkivaltaisen lestauskon ympäröimänä. Silti en anna periksi noille saatanan kätyreille. Siis jos olisi Saatana...
>simiti< - Anonyymi00019
Ap.t. 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
- Anonyymi00030
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ap.t. 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Norjalaisen naisen näky viimeisistä ajoista
Eräs 90-vuotias nainen Norjan Valdresista sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos (norjaksi), jonka mielestä näky oli niin radikaali, ettei sitä voinut silloin jakaa eteenpäin ja niin asia unohtui 25 vuodeksi. Vuonna 1993 hän löysi tuon muistiinpanonsa siivotessaan laatikkoaan. Hän luki sen uudestaan ja kauhistui, sillä ne asiat joista nainen oli puhunut, olivat toteutuneet. Nainen oli kertonut, että kristittyjen keskuuteen tulee valtava luopumus ja että ennen Jeesuksen toista tulemusta on pitkä rauhan aika. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Norjalaisen naisen näky viimeisistä ajoista
Eräs 90-vuotias nainen Norjan Valdresista sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos (norjaksi), jonka mielestä näky oli niin radikaali, ettei sitä voinut silloin jakaa eteenpäin ja niin asia unohtui 25 vuodeksi. Vuonna 1993 hän löysi tuon muistiinpanonsa siivotessaan laatikkoaan. Hän luki sen uudestaan ja kauhistui, sillä ne asiat joista nainen oli puhunut, olivat toteutuneet. Nainen oli kertonut, että kristittyjen keskuuteen tulee valtava luopumus ja että ennen Jeesuksen toista tulemusta on pitkä rauhan aika.Nainen kertoo:
" Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940. - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Nainen kertoo:
" Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.Raamattu ja uusi maailma ''kestää'' 1000 noin vuonna 3500 maapallolla ei ole enää elämää ja maapallon loppu tulee 5079.
Ilm. 22. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6. Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7. Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8. Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Aamen. - Anonyymi00034
Anonyymi00019 kirjoitti:
Blaa, blaa, hihhuloin ja uskon. Noh joo. Sinä uskot minä en. Se ei tee kummastakaan parempaa tai huonompaa ihmistä.
Ihan varmana voisimme kohdatessamme olla ystävällisiä toisillemme.
Vaikka kärjistinkin ja kyseenalaistin uskoa aloituksessani ei tarkoitukseni oĺlut ĺietsoa eripuraa.
Olen aikoinaan seukannut laestadius naisen kanssa ja hän sanoi, että anna minun uskoa mitä uskon.
Toki annoin. Ihan kuitenkin olimmé monésta asiasta samaa mieltä
>simiti<
Me Moloch-Baaliliaset olemme sillä kannalla, että vain ihmisuhrien avulla voidaan pelastaa koko ihmiskunta, eli tämä on ekologista ja pienentää hiilijalanjälkeä.
"kaikki uskonnot ovat saman arvoisia"
;)- Anonyymi00020
2087 maapallolla on 120 miljoonaa ihmistä. ND
- Anonyymi00022
Agenda 21 - Kestävä kehitys2020 Heinäkuun 30. - 14:20:59 - Torstai
Agenda 21 - Kestävä kehitys (eng. Sustainable development) on tie kohti kansojenmurhaa, globaalia vihreää kommunismia ja orjuutta, uutta maailmanjärjestystä (eng. New World Order) ja Antikristuksen johtamaa maailmaa. Artikkelin pohjana on käytetty... - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Agenda 21 - Kestävä kehitys2020 Heinäkuun 30. - 14:20:59 - Torstai
Agenda 21 - Kestävä kehitys (eng. Sustainable development) on tie kohti kansojenmurhaa, globaalia vihreää kommunismia ja orjuutta, uutta maailmanjärjestystä (eng. New World Order) ja Antikristuksen johtamaa maailmaa. Artikkelin pohjana on käytetty...Jeesus vs Saatana 6-0 ja noin tuhannen vuooden päästä revanssi.
- Anonyymi00002
Oi te järjen jättiläiset, kuinka viisaita olettekaan. Nöyrryn ja häpeän itseäni teidän rinnallanne 😔
- Anonyymi00003
Onkohan Trump raamatun jumala? Käyttäytyy ainakin hyvin samankaltaisesti.
- Anonyymi00025
Jumalan pojat Putin ja Trump (tää olkoon sitten salaisuus)!!
- Anonyymi00004
Huomattavasti enemmän kuin suomen hallitukseen.
- Anonyymi00005
Juu, en usko. Aikoinani yritin kyllä etsiä uskoa, mutta sitä ei minussa vain ole.
- Anonyymi00006
Höpsistä. Sinä tulet uskoon tai me simitistit pidetään huolta, että olet ikuinen hylkiö kaikessa.
>simiti< - Anonyymi00026
Anonyymi00006 kirjoitti:
Höpsistä. Sinä tulet uskoon tai me simitistit pidetään huolta, että olet ikuinen hylkiö kaikessa.
>simiti<simiti tä tulee mieleen rintintin. Tai sitten emätintin....
- Anonyymi00036
Anonyymi00006 kirjoitti:
>simiti<Sittenpä olen. Kun en usko, niin en usko. Voihan sitä aina esittää, muttei se ole uskoa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00026 kirjoitti:
simiti tä tulee mieleen rintintin. Tai sitten emätintin....
Voi ei.en tajunnù tosiaan kärsii mystäßi.
Anteeksi
Uskon.
Ja jos et usko, olet homo!- Anonyymi00007
Venäjä on Sota-Saatanan villitsemä murhaveren ja raakaraiskausten Pahuuden valtakunta.
Tapa paha itsestäsi, luovu Venäjän Saatanasta, sillä sen lopun aika on juuri nyt käsillä.- Anonyymi00012
Venäjällä pn oikeistohurmos menossa lahkolaisineen.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Venäjällä pn oikeistohurmos menossa lahkolaisineen.
Venäjä on Z-natsien temmellyskenttä.
Mutta pian on leikin loppu. - Anonyymi00047
Anonyymi00017 kirjoitti:
Venäjä on Z-natsien temmellyskenttä.
Mutta pian on leikin loppu.Uskovaisten ihannemaa. Saa samalla hokea Suomen kommunismia persut ihannoi.
- Anonyymi00037
Uskon Jeesukseen,en pelkästään Jumalaan 🙏🏼
- Anonyymi00039
Helluntailaiset (tämä kultti) uskovat Jeesukseen, eivä usko Jumalaan lainkaan.
Helluntaiseurakunta ei oikeastaan eroa ev.lut. -kristinuskosta paljonkaan.
Lapsikastetta ei ole, koska tarkoitus on kastautua sitten, jos ja kun on sydämenuskossa, eli monesti teini-iässä viimeistään. Syntynyttä lasta pidetään synnittömänä.
Helluntaiseurakuntaan kuuluva harvemmin käyttää alkoholia ja tupakoi, koska raamatussa pyydetään olemaan juopumatta viinistä.
Jumala on jeesuksen isä, joten hän kuuluu ns. pakettiin ihan normaalisti.
En usko ihmisten määrittämään jumalaan. Joku ihmistä vahvempi voima maailmaa pyörittää, muttei se ole mikään ihmishahmo tai edes kaltainen. Ei mikään uskontojen kirjailema mies eikä nainen. Nuo on kaikki ihmisten hädässä sepittämään satua, olkiukkoja.
Nykyään näyt ja yliluonnollisen oloiset tapahtumat selittyy huumeilla ja mielenterveyden sairauksilla. Miksei sama syy olisi ollut kauan sitten kun kirjoitettiin Jeesuksen ihme teoista? Joku hallusinaatioissaan nähnyt ihmeitä ja alkanut uskomaan muutkin sepitelmää. Onkohan ihmiset osanneet kyseenalaistaa oikein mitään tuollaiseen maailman aikaan? Tuskin, kun ei ole ymmärretty paljon muutakaan syistä ja seurauksista.
Jasu2025 kirjoitti:
Nykyään näyt ja yliluonnollisen oloiset tapahtumat selittyy huumeilla ja mielenterveyden sairauksilla. Miksei sama syy olisi ollut kauan sitten kun kirjoitettiin Jeesuksen ihme teoista? Joku hallusinaatioissaan nähnyt ihmeitä ja alkanut uskomaan muutkin sepitelmää. Onkohan ihmiset osanneet kyseenalaistaa oikein mitään tuollaiseen maailman aikaan? Tuskin, kun ei ole ymmärretty paljon muutakaan syistä ja seurauksista.
Ja tekosairaita on helppo parantaa simsalapim.
- Anonyymi00040
Vaikea onkin uskoa mitä tahansa kirjoitettua je saarnattua/opetettua, jos ei näe tai koe. Toisen korintolaiskirjeen mukaan:
Olemme siis aina turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota. Mehän olemme uskon varassa, emme näkemisen.
Olen kodista, jossa usko on ollut tarjolla, ei tyrkytettynä, ei pakottamisesta. Siinä arjessa vain tullut esille isän tai äidin muutamina lausahduksina. Minusta niin on paras. - Anonyymi00041
Miksi Jumala tappoi Jeesuksen ristillä?
Jeesus oli maailmankaikkeuden syntisin olio joten barabbaskin oli mukavempi vapauttaa ja Jeesus karkoitettu Tuonelaan kunnes kuolleet heräävät rangaistuksena synneistään- Anonyymi00051
Minä uskon, että ihmisten looginen ajattelu ei ollut vielä kovin kehittynyttä aikoina, jolloin raamatun horinat ovat kirjoitettu. Tietysti sekin fakta, että kirjoittajia on useita, vaikuttaa osaltaan siihen, miten ristiriitaista mambojamboa koko kynäelmä on.
Esim. tuo ristikuolema, kärsimykset bla bla. Eihän siinä ole mitään järjellistä logiikkaa ja mitä kärsimyksiin tulee, niin moni ihminen kärsii eläessään, niin fyysisesti, kuin henkisestikin enemmän, kuin raamatun jeesus.
- Anonyymi00042
Ei uskota eikä joulupukkiinkaan. Vielä vähemmän persujen höpinöihin.
- Anonyymi00043
Palstasetä taas oikein vauhdissa.
Uskon hyvään ja pahaan, korkeampiin voimiin. Joskus elämässä on vallalla pidempi pahuuden aikakausi. Silloin saattaa usko olla koetuksella, mutta toivo ja asenne auttaa jaksamaan.
- Anonyymi00044
valise kumpaan uskot Jeesus vai Jumala hah niinpä.. juutalainenhan ei usko Jeesukseen, vain Jumalaan ja rahaan.
- Anonyymi00045
joku jossain tietokoneiden artikkeleissa sanoi; ompa RAM-muisti kallista ja SSD, niin..
..joku tekoälyjen laskenta vie paljon tehoja ja muistia, eli noin 7 teratavun muisti RAM,,'¨
Oikeasti käytettävän nopean muistin määrä ja sitten kuinka paljon sitä todella nopeaa muistia on käytettävissä?
Koodin optimointi tulee jo heti kyseeseen, eli tyhjän panttina muistiaa RAM jos sitä ei kukaan osaa oikein käyttää, niin sinänsä se muistin määrä ei lisää tietokoneen tehokkuutta. - Anonyymi00046
Intel-prosessorivalmistajan kanssa jotain siis sanotaan 64-bits tai siis DMA memory lanes missä siis tieto kulkee nopeasti... inteltiltä sain datoja jos yrität tehdä.
Mutta niin Intel että on riittävät ietokoneet kokeillakin..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825067Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt502661SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun162378SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1012222Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292097Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732084Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja912045Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211566