Ostin mukavankokoisen kirjolohifileen.
Lihasta tein suolakalaa jääkaappiin tekeytymään.
Mutta nahka, sen paistoin pannulla pieninä palasina.
Herkkuruokaa jota harvoin tehdään vaan nahkahan heitetään usein pois.
Paloittelin nahan suikaleiksi ja ripotin suolaa ja eikun pannulla.
Hyvää oli.
Kalaherkkua kirjolohesta
7
154
Vastaukset
”Paloittelin nahan suikaleiksi ja ripotin suolaa ja eikun pannulla.”
Minä paistan monesti graavilohen nahan. Nahka vaatii usein hieman lisäsuolaa. Kierrän ohuet suikaleet rullalle ja paistan pannulla rapeaksi. Näistä saa näyttäviä ja herkullisia koristeita graavilohilautaselle.- Anonyymi00002
Ei niistä mitään koristeita tehdä.
Ennen kuin suolakala on valmista olen jo syönyt paistetut nahan palat, vaimollekin tuntui maistuvan,
Siis vaikka suolatusta, erityisesti lohensukuisista kalasta käytetään nimeä graavattu, en kuitenkaan hautaa kalaa happanemaan.
Entisaikojen graavaus tarkoitti kalan säilömistä ja kalan annettiin fermentoitua (hapata). - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei niistä mitään koristeita tehdä.
Ennen kuin suolakala on valmista olen jo syönyt paistetut nahan palat, vaimollekin tuntui maistuvan,
Siis vaikka suolatusta, erityisesti lohensukuisista kalasta käytetään nimeä graavattu, en kuitenkaan hautaa kalaa happanemaan.
Entisaikojen graavaus tarkoitti kalan säilömistä ja kalan annettiin fermentoitua (hapata).”Ei niistä mitään koristeita tehdä.”
Vaikka sinun nakkisormilla ei onnistu nahkasuikaleiden rullaus niin silti niin voi tehdä ja rullat ovat koristeellisia.
”Ennen kuin suolakala on valmista olen jo syönyt paistetut nahan palat, vaimollekin tuntui maistuvan,”
Lohi graavataan nahan kanssa.
”Siis vaikka suolatusta, erityisesti lohensukuisista kalasta käytetään nimeä graavattu, en kuitenkaan hautaa kalaa happanemaan.”
Suolakalaa on myös graavisuolattu kala, jota ei ole tarkoitettukaan pitempaikaiseen säilytykseen, vaan se syödään muutaman päivän aikana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suolakala - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
”Ei niistä mitään koristeita tehdä.”
Vaikka sinun nakkisormilla ei onnistu nahkasuikaleiden rullaus niin silti niin voi tehdä ja rullat ovat koristeellisia.
”Ennen kuin suolakala on valmista olen jo syönyt paistetut nahan palat, vaimollekin tuntui maistuvan,”
Lohi graavataan nahan kanssa.
”Siis vaikka suolatusta, erityisesti lohensukuisista kalasta käytetään nimeä graavattu, en kuitenkaan hautaa kalaa happanemaan.”
Suolakalaa on myös graavisuolattu kala, jota ei ole tarkoitettukaan pitempaikaiseen säilytykseen, vaan se syödään muutaman päivän aikana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SuolakalaNakkisormi ja nakkisormi.
Miksipä sitä nahkaa koristeeksi rullataan?
Itse siivutan sateenkaariraudun valmiiksi ja suolaan siivut, nyt ne on valmiina suoraan jääkaapista päivän parin päästa suoraan leipä palaselle.
En käyttäisi hautaamista vaan käytän pelkkää suolaaa, ehdottomasti ei tilliä tai sitruunaa.
Nahkan suolaan, leikkaan palasiksi ja ne paistan voissa ja ne syödään lämpimänä saman tien. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Nakkisormi ja nakkisormi.
Itse siivutan sateenkaariraudun valmiiksi ja suolaan siivut, nyt ne on valmiina suoraan jääkaapista päivän parin päästa suoraan leipä palaselle.
En käyttäisi hautaamista vaan käytän pelkkää suolaaa, ehdottomasti ei tilliä tai sitruunaa.
Nahkan suolaan, leikkaan palasiksi ja ne paistan voissa ja ne syödään lämpimänä saman tien.”Miksipä sitä nahkaa koristeeksi rullataan?”
Joillekin ruoka on myös esteettinen nautinto.
”Itse siivutan sateenkaariraudun valmiiksi ja suolaan siivut, nyt ne on valmiina suoraan jääkaapista päivän parin päästa suoraan leipä palaselle.”
No voihan sen noinkin tehdä, mutta ei ohuet siivut 1-2 päivää tarvitse. Ne suolautuvat puolessa tunnissa. Miksi puhut kirjolohesta sateenkaarirautuna? Ei se tee yhtään hienompaa siitä vakuumiin pakatusta Pirkka kirjolohesta.
”En käyttäisi hautaamista vaan käytän pelkkää suolaaa, ehdottomasti ei tilliä tai sitruunaa.”
Ei kai kukaan ole hautaamassa kalaa. Tässä puhutaan lohen nahkan paistamisesta. Tilli ja sitruuna sopivat mainiosti graavilohelle. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Nakkisormi ja nakkisormi.
Nahkan suolaan, leikkaan palasiksi ja ne paistan voissa ja ne syödään lämpimänä saman tien.En ole maistellut lohen nahkaa, mutta lämpimänä parhaita muutkin nahkoineen paistetut kalat. Ahventa varmaankin syönyt, samoin silakkaa, muikku paras. Pyrstökin hyvä rapeaksi paistettuna.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ole maistellut lohen nahkaa, mutta lämpimänä parhaita muutkin nahkoineen paistetut kalat. Ahventa varmaankin syönyt, samoin silakkaa, muikku paras. Pyrstökin hyvä rapeaksi paistettuna.
Paistettuna kaloista ehdottomasti paras on suomustettu siika
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3085544- 745109
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433514
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893143Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv743027- 422207
- 492148
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272098